Autor Wątek: X-engine, nowy silnik dla x360  (Przeczytany 7946 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
X-engine, nowy silnik dla x360
« dnia: Listopad 12, 2009, 13:44:17 »
W necie pojawiły się informacje o nowym silniku graficznym który ma rzekomo być napisany tylko pod x360.
Microsoft podobno zaczął rozsyłać do developerów nowy zestaw dev kit z 1gb ram(sam dev kit został wspomniany na tegorocznym GDC) z nowym zestawem narzędzi i być może nowym silnikiem.

Jedna z gier która ma to wykorzystywać i która jest już w produkcji to Halo REACH.

"Halo: Reach is being propagated as the next game to use technology that packs a wallop and this is what is being discussed as being put into the new engine that is being developed for the game. These features were spoken extensively at this years? GDC conference with reference to DX11 technology:"

"Tessellators with close to 30K characters to achieve cinematic quality features.

The Hull Shader to patch control points in order to modify the behavioral pattern of the tessellator.

Domain Shader to optimize performance of the output of the GPU in order to mitigate bandwidth use.
"

Tessalacja to nowa funkcja dx11, GPU x360 "Xenos" jest z 2005 roku ale z tego co można wyczytać w necie podobno pośrednio obsługuje on tessalacje.
_________________________________

http://www.gameguru.in/first-person-shooters/2009/11/the-technology-powering-halo-reach/

http://www.gamezine.co.uk/news/formats/xbox360/rumour-project-phoenix-xbox-720-and-x-engine-$1306788.htm
http://www.gamezine.co.uk/news/formats/xbox360/xbox-secrets-the-truth-about-xbox-360-relaunch--$1305320.htm
http://www.n4g.com/News-421297.aspx


Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2009, 13:47:45 »
czyli ze co?

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2009, 14:13:57 »
Czyli, że powstanie kolejna gówniana gra w świecie Halo. Możliwe również, że będzie pierwszą z serii H, w której grafikę da się znieść bez środków odurzających.
Gregys out.

Offline Ser

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2376
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2009, 14:33:56 »
Czyli, że powstanie kolejna gówniana gra w świecie Halo. Możliwe również, że będzie pierwszą z serii H, w której grafikę da się znieść bez środków odurzających.
Słabe to było...

SimonX

  • Gość
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2009, 14:38:49 »
Do tej pory nie było gry na silniku stworzonym specjalnie dla x360?
Jeżeli tak, to może jest to właśnie zapowiedź pojawienia się nowej generacji tytułów, które wycisną z klocka coś więcej niż Unreal Engine?

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2009, 14:41:25 »
@Ser
Słabe ale moje osobiste. Halo to dla mnie straszna pomyłka.
Gregys out.

Offline Ser

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2376
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2009, 14:53:45 »
Nie no spoko, przecież nie odmawiam prawa do własnego zdania ;) sam swoje wyraziłem. Na samym procesie tworzenia gier od strony graficznej w ogóle się nie znam ale jak np ma się ten 1gb w dev kicie do mocy karty graficznej w pudle? Ma to jakiś związek? 1gb to chyba dużo więcej niż ma karta graficzna klocku?

Offline kinetiKc

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2500
  • Płeć: Mężczyzna
  • zamaskowany muczaczo.
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2009, 15:03:01 »
Jakie to ma znaczenie dla zwykłego casualowego gracza?
leukemia, schizophrenia, polyethylene.

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2009, 15:54:25 »
Takie ze bedziesz mial nowe sliczne gry z efektami dx11 a ps3 miec nie bedzie, bo rsx jest do dupy i wszystko na nim h.. wyglada oprucz kz2 i u i u2 !

Offline wugie

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1207
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2009, 16:14:55 »
Jakie to ma znaczenie dla zwykłego casualowego gracza?

Możliwe, że żadne, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli nie napiszesz "WOW" to martin określi Cię fanboy'em PS3 ;)

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2009, 16:18:11 »
przeciez on jest fanbojem ps3!

Offline kinetiKc

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2500
  • Płeć: Mężczyzna
  • zamaskowany muczaczo.
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 12, 2009, 17:05:24 »
Agh, znowu mnie macie :<
leukemia, schizophrenia, polyethylene.

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2009, 20:04:02 »
@wugie
Dlaczego tak sądzisz? Napisałem tylko ciekawy wątek z info które znalazłem w necie

Prawda jest taka że jedyny silnik który jest w powszechnym użyciu na x360 to unreal engine 3 i 3.5.
Silnik Halo 3 jest napisany specjalnie na x360 ale nie ma się co oszukiwać, to ulepszony silnik halo 2 a tamten silnik to ulepszony engine halo 1.
Co zrobiło bungie w silniku Halo 3? Dodało ładny efekt HDR i tyle.
To wyraźnie widać kiedy gra działa na lepszonym silniku(Halo 3) a np na zupełnie innym (Forza 3).
Zobacz na Forze 2 i 3, te gry dzieli przepaść jeśli chodzi o grafike.
Halo Reach ma być na całkowicie nowym engine.

@kinetiKc
Dla "przypadkowego" gracza nic. Dla takiego który gra często na konsoli(lub prawie tylko na konsoli np: ja) to że zobacze ładniejsze gry.

@Gregys
1. Jeśli twierdzisz że Halo 3 jest gównianą grą to żal mi ciebie i 20 milionów fanów gry na świecie się ze mną zgodzi.
    Gra wyglądała nieźłe w 2007 r. a napewno nie brzydko.
2. Jeśli potrzebujesz pigułek by patrzeć na grafike w halo 3 to patrz pkt. wyżej.

Jednak rozumiem że pewnie grałeś w Halo 3 na telewizorze "z dupą" :) Tak na takich tv każda gra paskudnie wygląda.

Offline ols

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 321
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 12, 2009, 20:13:21 »
Prawda jest taka że jedyny silnik który jest w powszechnym użyciu na x360 to unreal engine 3 i 3.5.

a gdzie tam jedyny: RAGE, IW Engine, Anvil, EGO + kilka mniej popularnych

Offline marvelous

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4111
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 12, 2009, 21:19:32 »
Cytuj
Gra wyglądała nieźłe w 2007 r. a napewno nie brzydko.
Ta gra nigdy nie wyglądała nieźle, graficznie to było takie Halo 2.1. Nieźle to wyglądał Bioshock.


Co nie zmienia faktu, że dużo bardziej cenię sobie ubogie graficznie Halo 3 i ODST od Gearsów, Killzone'a, COD i reszty topowych shooterów.

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 12, 2009, 23:51:55 »
@marvelous
Naprawde staram się zrozumieć twój pkt widzenia ale nie potrafie. Zdanie "gra wygląda nieźłe" idealnie pasuje do tej gry.
Ty twierdzisz "halo 3 wygląda jak halo 2.1" ok to twój pkt widzenia ale rozważ to.

Silnik halo 2 działa na xboksie 1 w 480p, silnik Halo 3 w 640p czyli 1160x640(upscaling do 720p, 1080p).
Silnik halo 2 wogóle nie zawiera efektu HDR, silnik trójki owszem.
Na otwartych przstrzeniach (np level gdzie walczysz z scarabem Covenant'ów) wygląda to naprawde fajnie, tekstury również poprawili (lecz nie wszędzie), modele twarzy również polepszyli.
Jednak dalej widać że to "ulepszony poprzedni silnik".
Jak już chcesz mieć to w liczbach to gra "wygląda" bardziej jak Halo 2.9 a nie 2.1.

ps
Mam nadzieje że grałeś w H3 na porządnym LCD a nie na paskudnym CRT.

Offline kinetiKc

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2500
  • Płeć: Mężczyzna
  • zamaskowany muczaczo.
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 13, 2009, 00:16:34 »
Jak już chcesz mieć to w liczbach to gra "wygląda" bardziej jak Halo 2.9 a nie 2.1.
W liczbach to i Jackson sprzedał 2x tyle płyt, co faktycznie :] Halo 3 może mieć poprawione setki tysięcy rzeczy w porównaniu do dwójki, ale prawda jest taka, i to widać gołym okiem, że grafika jest słaba. Jest, i żadne tłumaczenia o skalowaniu rozdzielczości, i dodaniu jakiegoś efektu, tego nie zmienią.

Dla casualowego gracza (nie "niedzielnego", jak przedtem przekręciłeś, bo to dwa różne terminy) ani liczby, ani silniki nie mają znaczenia. Mnie przykładowo nie obchodzi, czy to jest UE3, czy to jest RAGE, czy to będzie X-engine. Gra ma oferować dobrą rozrywkę, i grafikę zgodną z dzisiejszymi standardami (choć to nie jest, dla mnie, najważniejsze).

A argument o telewizorze jest słaby - wątpię, by ktoś porywał się na ocenianie grafiki, grając na małym, 14" telewizorku CRT. Poza tym, jeżeli gra ma wyglądać dobrze, to będzie wyglądać dobrze (choć niekoniecznie porównywalnie jakościowo) na każdym telewizorze, czy to LCD, czy CRT (bez wdawania się w szczegóły, wiadomo o co chodzi).
leukemia, schizophrenia, polyethylene.

Offline marvelous

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4111
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 13, 2009, 00:26:44 »
Te cyferki nie robią na mnie najmniejszego wrażenia. Jak już mówiłem, dobrze to wyglądał wydany w tym samym roku Bioshock. Pod względem oprawy, trzecia część Halo była dla mnie rozczarowaniem. Wydaje mi się, że skok między H1, a H2 był większy, niż między H2, a H3. Ale tu już mogę się mylić, bo w starsze części grałem dość dawno temu. Pamiętam jednak, jak wielki opad szczeny zafundowała mi 'dwójka'.

aha, w H3 i ODST grałem zarówno na LCD, jak i plazmie

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 13, 2009, 00:49:42 »
@kinetiKc
Ale ja nie napisałem "niedzielnego" tylko "przypadkowego". W słowniku jest kilka tłumaczeń (tymczasowy, przypadkowy, dorywczy itp.) ja zdecydowałem się użyć słowa "przypadkowy" czyli od czasu do czasu, co jakiś czas, nie często itp.
Gdybym napisał "sunday player" lub "sunday gamer" to by znaczyło niedzielny. Zgodzisz się?
A użyłem słowa "przypadkowego" od kiedy to słowo casual znaczy niedzielny?

Co telewizora CRT to nie miałem na myśli 14" crt tylko raczej 28" crt.
Grafika w grze jest "niezła" i na pewno nie jest "słaba".
Powiedz sam gdyby faktycznie grafika w grze była słaba to IGN dało by grze za grafike 9/10 w 2007r ? A właśnie tyle dało

Tu mały cytacik z IGN odnośnie grafiki:
"Despite a few moments of slowdown, this is a gorgeous game, especially considering the demands of the replay function. And it's to die for in 1080p"

Gdyby grafika była słaba GT dało by ocene 9.8/10 a Game Informer dał by grze 98/100? Raczej nie. Prawda?
Gdyby grafika była kiepska Edge dałby jej 100/100? Powiedz sam.
GRa wyglądała nieźle w 2007 roku.


@marvelous
To bardzo dziwne bo dwójka nie zrobiła na mnie takiego wrażenia a napewno szczęka mi nie opadła.
Przy trójce również szczęke miałem na miejscu tylko grałem z lekko otwartą buzią......
Przeszłeś całą trójke do końca?




Offline wugie

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1207
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 13, 2009, 01:05:11 »
@wugie
Dlaczego tak sądzisz? Napisałem tylko ciekawy wątek z info które znalazłem w necie

Do było nawiązanie do Twoich niektórych poprzednich wypowiedzi na forum ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2009, 10:20:52 wysłana przez wugie »

Offline kinetiKc

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2500
  • Płeć: Mężczyzna
  • zamaskowany muczaczo.
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 13, 2009, 01:31:00 »
@kinetiKc
Ale ja nie napisałem "niedzielnego" tylko "przypadkowego". W słowniku jest kilka tłumaczeń (tymczasowy, przypadkowy, dorywczy itp.) ja zdecydowałem się użyć słowa "przypadkowy" czyli od czasu do czasu, co jakiś czas, nie często itp.
My bad, sora :*

Powiedz sam gdyby faktycznie grafika w grze była słaba to IGN dało by grze za grafike 9/10 w 2007r ? A właśnie tyle dało
Wszyscy recenzenci świata mogliby dać Halo 3 100/100, a ja dalej uważałbym, że ma słabą grafikę. Mogę, prawda? Powiedz sam.
leukemia, schizophrenia, polyethylene.

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 13, 2009, 09:33:25 »
konczcie panowie z tym ot!

halo 3 wygladalo slabo ale nie zle ;) z nowym silnikiem jest nadzieja ze kolejne halo ktore bedzie na nim oparte zamiecie, z tym ze to juz chyba nie bedzie na tym x'ie bo cos czytalem ze szukaja juz ludzi do nowego halo na nowa konsole...

Offline Slateer

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
    • Gamersite
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 13, 2009, 09:35:58 »
oby tylko gry plynnie chodzily (a najlepiej to w 60 fps...)

Gry, konsole, PC: www.gamersite.pl

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 13, 2009, 09:38:26 »
i zeby pad mial wibracje, najlepiej zeby nie wibrowal bez przerwy

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 13, 2009, 10:03:46 »
@martin1841

Mój tv to LCD 37". Halo jest dla mnie gówniane i inne nie będzie. Halo 3 było brzydkie w 2007, zaś Halo ODST jest brzydkie w 2009 roku. Nie musisz mnie żałować tak jak ja nie żałuję tych 20 milionów fanów, którzy uwielbiają tą grę. Podobnie zgodzi się z Tobą 20 milionów fanów disco-polo, którego również nie trawię. Po prostu różnimy się gustem i nie ma co z tego robić jakiejś większej sprawy. Wspaniałe recenzje niewiele dla mnie znaczą. Zagrałem w Halo 3 u kumpla i jak chciał mi pożyczyć żebym zagrał u siebie to grzecznie odmówiłem. ODST sprzedałem bez odpakowywania - nie było innego zestawu elite w sklepie. Jeżeli nowy silnik będzie kontynuował ścieżkę Halo to powstaną pewnie podobne crapy. A tak z ciekawości. Czy w Halo ODST da się kucnąć?
Gregys out.

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 13, 2009, 10:26:14 »
Jezeli grafika stanowi dla ciebie podstawe oceny gry to nie mamy o czym dyskutowac.

W ODST da sie kucnac, jesli dobrze pamietam to analoga ktoregos sie wciskalo.

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 13, 2009, 11:55:36 »
Gra jest brzydka, strzelanie do kolorowych, piszczących glutów mnie nie bawi, nie czuję klimatu, jedyne uczucie jakie mam podczas grania w Halo to zażenowanie. Po prostu ta gra nie jest dla mnie. O tyle jest to dziwne, że bardzo lubię klimaty s-f. W wydaniu Halo jest to dla mnie nie do przełknięcia. Może dlatego, że najpierw spotkałem się z Halo 3. Nie miałem sentymentu z poprzednich części i to danie okazało się niestrawne. Inna gra, która wywołuje u mnie zażenowanie to Lost Planet.
Gregys out.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 13, 2009, 12:02:31 »
strzelanie do kolorowych, piszczących glutów mnie nie bawi, nie czuję klimatu, jedyne uczucie jakie mam podczas grania w Halo to zażenowanie. O tyle jest to dziwne, że bardzo lubię klimaty s-f. W wydaniu Halo jest to dla mnie nie do przełknięcia. Może dlatego, że najpierw spotkałem się z Halo 3.
+1

Próbowałem Halo 3, próbowałem ODST i miałem dokładnie to co opisał Gregys. Owszem, komuś Halo może się podobać - miłej gry życzę i nie neguję tego, lecz to zdecydowanie gra nie dla mnie.
   

Offline Verminaard

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 13, 2009, 12:16:41 »
Hello,

Oj tam. Chłopaki od narzędzi do X360 dodały obsługę jakiegoś ficzeru graficznego i od razu wielkie halo ;).

martin1841 pomieszał parę rzeczy:
- MS rzeczywiście zrobił nowe dev-kity z 1GB pamięci. Tyle, że ich nie rozsyła, tylko pozwala kupować. Parę tysi zielonych za sztukę ;);
- MS regularnie robi update XDK (X360 Development Kit). Dwa dni temu był inny mandatory udpate z finalną wersją flasha do Live;
- pewnie studio sobie tam pisze nowy silnik pod Halo Reach, a niby dlaczego nie mieliby pisać, ale to nie ma nic wspólnego z narzędziami od MS, nie wspominając już o hardware :);
- ten ficzerek wygląda jak ciekawostka dołożona do silnika Halo. Studio jest bliskie sercu MS, że tak powiem, więc może go dołożą do kolejnego update XDK.

No to się powymądrzałem.

Vv

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 13, 2009, 13:24:11 »
@Gregys
Rozumiem, twoje zdanie ale jednak nazywanie Halo 3 "brzydką" grą to przesada, naprawde.

Co glutów, to nie są gluty. To Covenanci czyli "przymierze" jest to teokratyczny militarny sojusz obcych ras.
Są przewodzeni przez kilku tzw. "High Prophets" w ich skład wchodzi np "Prophet of Truth" i "Prophet of regret".
W skład sojuszu wchodzi kilka ras ale główny podział dzieli się na "Elites" i "Brutes".
Całe universum jest naprawde fajnie pomyśłane od designu ras czy statków do ich nazw np "Truth and reconciliation" - nazwa jednego z krążowników przymierza w Halo 2.
Bungie poprostu wybrało że pokaże ten świat w bardziej kolorowych barwach a nie mrocznych i ponurych.

Offline Ser

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2376
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 13, 2009, 14:29:33 »
Gregys po prostu nie lubi ani gier z serii Halo ani tego calego uniwersum i go NIE PRZEKONASZ. To tak jakbyś próbował wmówić jakiemuś Trekkie, że Darth Vader jest groźniejszy od Khan Noonien Singha.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 13, 2009, 14:58:10 »
Tu mały cytacik z IGN odnośnie grafiki:
"Despite a few moments of slowdown, this is a gorgeous game, especially considering the demands of the replay function. And it's to die for in 1080p"

Tego samego IGNu, który dał 9 za grafę Halo 3: ODST. Stary daj se już siana...


Hello,

Oj tam. Chłopaki od narzędzi do X360 dodały obsługę jakiegoś ficzeru graficznego i od razu wielkie halo ;).

martin1841 pomieszał parę rzeczy:
- MS rzeczywiście zrobił nowe dev-kity z 1GB pamięci. Tyle, że ich nie rozsyła, tylko pozwala kupować. Parę tysi zielonych za sztukę ;);
- MS regularnie robi update XDK (X360 Development Kit). Dwa dni temu był inny mandatory udpate z finalną wersją flasha do Live;
- pewnie studio sobie tam pisze nowy silnik pod Halo Reach, a niby dlaczego nie mieliby pisać, ale to nie ma nic wspólnego z narzędziami od MS, nie wspominając już o hardware :);
- ten ficzerek wygląda jak ciekawostka dołożona do silnika Halo. Studio jest bliskie sercu MS, że tak powiem, więc może go dołożą do kolejnego update XDK.

No to się powymądrzałem.

Vv
Tu się akurat zgadza, ale wiadomo niektórzy wierzą tak w markę, że widzą rzeczy, których nie ma. Co do nowych devkitów to przecież one nie zrobią z Xboxa lepszej maszynki. Chodzi tylko o to, że debugując kod na devkicie trzeba było mieć soft kontrolny wsadzony do tej samej pamięci, co grę, więc tak po prawdzie nigdy nie było wykorzystane całe 512 MB RAMu od razu. Teraz deweloperzy mają troszkę łatwiej, bo od razu mają miejsce wolne i tyle. Koniec teorii spiskowych, magii i cudów na kiju...
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2009, 15:03:00 wysłana przez Beniamin Durski »
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline uHo

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 792
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peng jest zawsze!
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 13, 2009, 15:12:05 »
Niektore osoby zbudowaly swoja opinie o Halo na podstawie "slabej" dwuletniej grafiki. Star Wars episody IV-VI maja kiepskie efekty specjalne i dlatego powiem, ze to slaby film? :) Bląd. Ja sie pytam co z klimatem, duszą tej gry, rozbudowanym uniwersum, fantastycznym gameplayem oraz ( powiem to z premedytacja bez trzech slowek IMO ---> Bieniamin) jednym z najlepszych multi ever, ktore sprawia, ze ludzie graja w to do dzis (wg poly 1 mln dziennie).
@Gregys nie przekonales sie trudno, ale nie nazywaj tej gry gownem, prosze subtelniej sie wyrazaj :) Graj w swoje mega kozacko graficzne Uncharted i juz. Za pol roku sie spytam czy nadal w to grasz bo my w Halo na pewno mimo starej grafy :)
Powiem poraz ostatni nie o grafike tu chodzi i wara mi od Halo.
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2009, 15:25:51 wysłana przez uHo »

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 13, 2009, 15:27:28 »
ludzie dajcie sobie siana, nikt nikomu nie zmieni upodoban, komus sie nie podoba halo, a mi sie nie podoba resistance i dla mnie jest to mega gniot pokroju haze z budzetem i hypem mega produkcji.

ten temat jest o silniku x-engine a nie o tym kto za co lubi badz nie halo!



Cytuj
Something else might have surprised developers when they received their new Xbox 360 development kit; a new set of tools, and supposedly a new engine. According to our insider source, Microsoft has been working on a new internal Xbox 360 engine, which has been nick-named the X-Engine.

You see, the most common engine used for Xbox 360 development was Epic's Unreal Engine 3. It might look great in Gears of War, but the engine does not shine in every developer's hands and it also doesn't have key features to take true advantage of the Xbox 360 quirks.

Our source explains that Sony's PlayStation 3 tools (named Edge) have been picking up steam, and are now taking true advantage of the platform's make-up, especially the consoles CPU, Kutaragi-san's infamous Cell. As for the Xbox 360, it was lacking an engine that took advantage of it in the same way; a hole Microsoft hopes to plug with their new X-Engine. We're told that the engine isn't just a new set of special effects; it's actually a whole new way to develop for the system: a new first party engine design.

We'll bring you more on Microsoft's X-Engine by the end of the week, but hopefully you can see the significance. Microsoft is hoping to give a boost to its games with extra memory, a new first party engine that takes direct advantage of the console's quirks, and a new way to play with Project Natal. So no there won't be a new Xbox 360 in 2010. Instead the current Xbox 360 will be getting a re-birth that'll hopefully fuel the platform to survive until 2015.
kto zna angielski niech poczyta kto nie zna tego strata albo nie

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 13, 2009, 15:27:55 »
I wreszcie ktoś wytłumaczył o co chodzi. Dzięki Emiel.

@martin1841
Dzięki za informacje - były równie zajmujące co gra. Co do nazywania jej brzydką. Jeden woli brunetki, inny blondynki a jeszcze kolejny przepada za Stefanem. Naprawdę nie wyobrażasz sobie, że na tę samą kobietę powiedzielibyśmy ładna i brzydka (różnice w guście)? I tak samo jest z grami. Jedne się podobają, inne nie. Ja kocham kobiety, a Halo to dla mnie taki Stefan. Nie podoba mi się i już, ergo: jest brzydka. Dla Ciebie jest ładna a ja nawet jak się napiję to nie dam rady - w końcu to Stefan ;D

@uHo
W Uncharted z chęcią bym zagrał ale jeszcze nie mam PS3. Grałem w betę multi Halo 3 (była dodana razem z Crackdown). Pewnie to wina bety, że nie zauważyłem tego geniuszu tylko zwykłe naparzanie się jak w każdym innym multi FFA. Klimat jest dopóki nie zobaczysz pierwszego wroga - potem już tylko śmiech a im dalej tym bardziej czuć zażenowanie. Zagrałem w demo Halo Wars (lubię strategie). Wszystko było fajnie dopóki nie przylazły pokraki z przymierza... Co do nazywania całego uniwersum Halo gównem to przepraszam, już nie będę. Od dzisiaj nazywam je Stefanem. Może być?
Gregys out.

Offline uHo

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 792
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peng jest zawsze!
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 13, 2009, 15:52:28 »
I wreszcie ktoś wytłumaczył o co chodzi. Dzięki Emiel.

@martin1841
Dzięki za informacje - były równie zajmujące co gra. Co do nazywania jej brzydką. Jeden woli brunetki, inny blondynki a jeszcze kolejny przepada za Stefanem. Naprawdę nie wyobrażasz sobie, że na tę samą kobietę powiedzielibyśmy ładna i brzydka (różnice w guście)? I tak samo jest z grami. Jedne się podobają, inne nie. Ja kocham kobiety, a Halo to dla mnie taki Stefan. Nie podoba mi się i już, ergo: jest brzydka. Dla Ciebie jest ładna a ja nawet jak się napiję to nie dam rady - w końcu to Stefan ;D

@uHo
W Uncharted z chęcią bym zagrał ale jeszcze nie mam PS3. Grałem w betę multi Halo 3 (była dodana razem z Crackdown). Pewnie to wina bety, że nie zauważyłem tego geniuszu tylko zwykłe naparzanie się jak w każdym innym multi FFA. Klimat jest dopóki nie zobaczysz pierwszego wroga - potem już tylko śmiech a im dalej tym bardziej czuć zażenowanie. Zagrałem w demo Halo Wars (lubię strategie). Wszystko było fajnie dopóki nie przylazły pokraki z przymierza... Co do nazywania całego uniwersum Halo gównem to przepraszam, już nie będę. Od dzisiaj nazywam je Stefanem. Może być?

Interpretujac Twoja metafore z kobietami, fani Halo to geje bo lubia Stefka...Deprecjonujesz juz ta gre do bólu  ;) ;)
Proponuje PAX @Gregys, wybaczam Ci, nazywaj ta gre jak chcesz, tej grze Twoje herezje i gadanie o pokrakach i tak nie zaszkodza :D
Pozdro.

« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2009, 16:00:39 wysłana przez uHo »

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 13, 2009, 15:56:14 »
Nie, nie, nie, nie, nie. Nie mam nic przeciwko gejom i nie nazywam tak ludzi, którzy nimi nie są. Chcę po prostu wykazać, że nie jest to gra dla mnie. Nie w moim guście i to bardzo. I nie zabraniam ani nie ganię jeżeli ktoś mówi o tych grach same superlatywy. Po prostu mamy różne gusta i zdania. Ludzie się różnią i trzeba im/nam na to pozwolić :)
Gregys out.

Offline uHo

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 792
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peng jest zawsze!
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 13, 2009, 15:59:06 »
Ludzie się różnią i trzeba im/nam na to pozwolić :)

No to prawda.

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 13, 2009, 18:06:48 »
@Gregys

Cóż pierwsze wrażenie jest ważne o ile nie najważniejsze ale też nie do końca np. seria Thief. Chodzi mi o część pierwszą.
W Polsce pojawiła się w 1999. Gdy ją kupiłem bodajże w 2000 lub 2001 i zobaczyłem tą grafike to się skrzywiłem, pomyśłałem rety co to ma być ale jak zacząłem grać to nie mogłem przestać, gra była świetna. Nawet po paru levelach i grafike polubiłem.

Mój pierwszy kontakt z halo 3 to był przy tym filmie, http://www.youtube.com/watch?v=9thmmkbEzrI
jest na silniku gry pewnie go widziałeś ale zobacz raz jeszcze i powiedz czy nie jest epicki? Jest epicki jak cholera :)
I ta muzyka aż ciarki przechodzą.

Offline marvelous

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4111
    • Zobacz profil
Odp: X-engine, nowy silnik dla x360
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 13, 2009, 18:23:23 »
Mój pierwszy kontakt z halo 3 to był przy tym filmie, http://www.youtube.com/watch?v=9thmmkbEzrI
jest na silniku gry pewnie go widziałeś ale zobacz raz jeszcze i powiedz czy nie jest epicki? Jest epicki jak cholera :)
I ta muzyka aż ciarki przechodzą.

No, pod względem klimatu ta seria jest nie do pobicia. Przy żadnej grze nie miałem takich ciar, jak przy Halo.