Autor Wątek: VR w praktyce - Oculus Rift DK2  (Przeczytany 15015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 29, 2015, 13:42:23 »
Wróże przyszłość nagrywaniu filmów w 3d, bo modele 3d to okrutne uncanny valley.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 04, 2016, 20:56:56 »
Udało się wreszcie odpalić Elite: Dangerous, chyba w Horizons dodali obsługę nowego SDK. Faktycznie wygląds to fenomenalnie. Włączyłem misję szkoleniową dokowanie i zaczyna się przed stacją kosmiczną, a obok jest OLBRZYMIA planeta. Po prostu czuć, że ona jest ogromna, nie ma czegoś takiego, że mamy wrażenie ża to mała kulka tylko bardzo blisko oczu - to jest planeta która jest daleko, ale jest olbrzymia. Naprawdę coś niesamowitego. Jedyne co może to pobić to oglądanie Ziemi z orbity ;) Mam nadzieję, że ktoś tam poleci z kamerami 3d i nakręci widok z orbity który będzie można obejrzeć w 3d na headsetach vr.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10881
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:01:19 »
Tylko żeby te piksele nie były tak ogromne... No i to jednak nadal jest granie w Excela.

Sent from my C6903 using Tapatalk


Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline draak

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:16:23 »
Znow mylisz z eve online?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:26:24 »
Są 3 różne gry, Elite Dangerous, Eve Valkyrie - symulatory kosmiczne, oraz Eve Online (Excel)

Offline draak

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 04, 2016, 22:12:07 »
No i? Chyba pamietasz, ze pisales o Elite, ktoremu cholernie daleko do excela. Stad komentarz z mojej strony dla Sialalali, mnie ten wyklad do niczego nie byl potrzebny.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 04, 2016, 22:30:27 »
No bo to przecież była informacja dla ciebie, nie sialali.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10881
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 05, 2016, 07:19:00 »
Dla mnie Elite to też Excel. Obudowany w symulator, ale nadal Excel, bo żeby w ogóle zacząć latać czymś lepszym (znajomy kupił mi jakiś tani statek, żeby nie było większych szkód jak rozbiję), to trzeba najpierw latać i handlować przez x godzin.

Sent from my C6903 using Tapatalk


Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 05, 2016, 08:03:30 »
Eve Valkyrie to nie Excel,  ale nie wiadomo czy ma singla.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10881
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 05, 2016, 08:45:24 »
Eve Valkyrie to nie Excel,  ale nie wiadomo czy ma singla.

A to nie wiem, gralem w tego Elite ;)
I dla mnie to jest Excel z minigierkami i oszalamiajaca oprawa. Ale nie zmienia to faktu, ze to nadal Excel.

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline draak

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 05, 2016, 09:22:54 »
No bo to przecież była informacja dla ciebie, nie sialali.

Ja to wiem, stad od razu skojarzylem "excel" (cyt. Sialalale) z Eve i stad moje zdziwienie, ze gdy pisales o Elite on wyskoczyl z arkuszem kalk.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10881
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 05, 2016, 10:29:10 »
Ja to wiem, stad od razu skojarzylem "excel" (cyt. Sialalale) z Eve i stad moje zdziwienie, ze gdy pisales o Elite on wyskoczyl z arkuszem kalk.

Tak jak pisalem, polatalem troche w to na VR i mocno wypasionym sprzecie z przepustnica, joystickiem z milionem przyciskow i pedalami, ktore sie nie nazywaja pedaly, tylko jakos inaczej, ale nie ma to znaczenia. I oprawa tego arkusza kalkulacyjnego Elite jest powalajaca - starty, wszystkie procedury, niewazkosc i zwiazana z tym bezwladnosc statkow - jest to cudowne i nie wyobrazam sobie nikogo, komu mogloby sie nie spodobac. ALE - gra polega na handlu. Lataniu statkami w te i z powrotem z jednego systemu do drugiego, kupowaniu taniej, sprzedawaniu drozej, za zarobione pieniadze kupowaniu wiekszych statkow, ktorymi mozna potem kupic wiecej taniej i sprzedac jeszcze drozej, bo zasieg sie poprawi. Mozna oczywiscie zostac Hanem Solo i zajac sie przemytem, ale wtedy do polowy systemow sie nie wleci, a w drugiej polowie trzeba bedzie bardzo sprawnie i szybko nawigowac, zeby nie zdazyli zeskanowac ladunku. A zeby sie tak bawic, trzeba miec dobry statek, ktorym przescignie sie ewentualne sluzby celne itp. Wiec wracamy do Excela. Do tego zeby w ogole doleciec do Ukladu Slonecznego (SOL) trzeba juz miec naprawde powazny statek, do tego porobic kilka misji ktore znowu: znajdz nam tanie surowce to Cie wpuscimy. I znow Excel.
To nie jest zarzut - sam na Amidze gralem w to namietnie i latalem po calej galaktyce i jaralem sie tym, ze zarabialem na jakichs mineralach kupe kasy - po prostu juz mnie to nie kreci. Moze na starosc ;)

No i wrazenia z grania w to na Oculusie sa - jak pisal Simplex - obledne. Jak wizyta w planetarium (tylko takim mocno rozpikselowanym i 3D). Do tego skoki nadprzestrzenne sa zywcem wyjete z Kosiarza Umyslow ;)

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline mataman

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7856
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 05, 2016, 10:48:42 »

Ja to wiem, stad od razu skojarzylem "excel" (cyt. Sialalale) z Eve i stad moje zdziwienie, ze gdy pisales o Elite on wyskoczyl z arkuszem kalk.

Tak jak pisalem, polatalem troche w to na VR i mocno wypasionym sprzecie z przepustnica, joystickiem z milionem przyciskow i pedalami, ktore sie nie nazywaja pedaly, tylko jakos inaczej


To jest orczyk ;)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20993
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 17, 2016, 13:00:06 »
Za uprzejmością Simplexa(dzięki jeszcze raz!) pobawiłem się wczoraj u niego Oculusem.
Podsumuje to w kilku punktach:
1. Tak jest naprawdę świetny efekt "czucia rozmiarów" tego co się ogląda.
2. Nadal się czułem jakbym miał lornetkę, bo nie ma pełnego kąta widzenia - po bokach widzimy czarne elementy, wiele to nie przeszkadza i szybko o tym można zapomnieć wsiąkając, ale jest.
3. Efekt Kutery wystąpił i mdłości miałem jeszcze godzinę po zabawie. Przy czym jeżeli grałem na myszce to był mniejszy - szybkie machnięcia do obracania działają ok, bardzo wolne też spoko, ale takie średnie prędkości, które były przy maksymalnym wychyleniu gałki pada, to była masakra.
4. Jak grałem w Rolercastera, to się nie czułem jakbym był na kolejce, sorki to tak nie działa - tj mdłości występowały chyba największe - od zmian szybkości ruchu, których nie kontrolujemy etc. ale te filmiki gdzie goście kwiczą i krzyczą to jest ściema, albo działanie na kogoś kto nie ma zupełnie z technologią do czynienia.
5. Sprzęt jest jaki jest, widać mocną goniącą aberrację, problemy z ostrością trochę miałem. Widać generalnie niedostatki tamtej wersji. Acz tu może pomoc idealne ustawienie urządzenia, tam jest trochę opcji, nie bawiliśmy się w to, ot dociskałem i oddalałem trochę, żeby nie trzeba się było dodatkowo bawić w ustawienia. Po tym co widzę, spodziewam się, że pierwsza generacja to będzie fajny gadget do wypożyczenia na tydzień, pobawienia się samemu i zrobienia spotkania ze znajomymi, żeby im pokazać zabawkę, ale póki co tyle. Na pewno warto sprawdzić, ale w zasadzie dostałem to czego się spodziewałem, nie było efektu "wow".

Moim zdaniem to ma przyszłość, ale faktycznie muszą wymyślić sposób, który nie będzie zbytnio psuł immersji, a zminimalizuje problem mdłości.
Knack is back baby!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 17, 2016, 13:07:37 »
Pamiętajcie ze to czepialski Blu!

Był u mnie kumpel z żoną nietechniczna, ona miala efekt wow i reagowała jak na tych filmikach :-)
Dopiero informacja o cenie ją uspokoiła ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2016, 13:11:04 wysłana przez Simplex »

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20993
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 17, 2016, 14:17:03 »
No mówię, tylko że na każulach kinect i inne pierdoły też robiły bombastik wrażenie, więc to dla mnie średni wyznacznik.
Knack is back baby!

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16012
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 06, 2016, 11:22:55 »
To ja też opiszę swoje wrażenia z Oculusa. Miałem na głowie ten sam sprzęt, dzięki uprzejmości Simplexa. Nie narzekałem jak Blue__, ponoć jestem ja ta nietechniczna żona kolegi. ;) Myśląc o 3D, myślimy o takim 3D jakie znamy z kina. Niby fajne, ale dupy nie urywa i da się bez tego żyć. Dopiero po założeniu okularów VR widzi się różnicę, bo to jest zupełnie inne doświadczenie niż oglądanie filmu 3D w kinie.

Wspomniana planeta z Elite jest faktycznie duża, ale Elite jakoś nie zrobiło na mnie wrażenia. Może dlatego, że były problemy ze sterowaniem i głównie poobijałem się o stację kosmiczną. ;) Kosmos był pusty (planeta, stacja, gwiazdy i moja kabina) i nic ciekawego tam nie było. Inne tech demka spoko, ale też bez rewelacji.

Dopiero Crytekowe demo z dinozaurami robi robotę. To jest takie uczucie jakby ktoś wrzucił nas do Parku Jurajskiego. Fenomenalna sprawa, grałbym! Mimo niewysokiej rozdzielczości było wyraźnie, niezłe tekstury na jajach (dinozaurów!), fajna ważka latająca dookoła mnie. I tyranozaur... Sama jego głowa była większa niż pokój Simplexa! Niby siedzimy w jakimś pokoju, a obraz jest większy niż pomieszczenie.

Tak samo wirutalna sala kinowa. Kiedyś mówiłem Simplexowi, że chciałbym okulary projekcyjne Sony, bo tam ma się ten ogromny ekran kinowy i można oglądać film jak w kinie. Simplex powiedział, że na Oculusie można dodatkowo "być" w kinie, z siedzeniami, salą, ekranem, itd. Pomyślałem, że to bez sensu. Obraz mi zajmie jakaś głupia sala kinowa, a ekran z filmem będzie mały. Tak było dopóki faktycznie nie znalazłem się w tej wirtualnej sali. Siedzimy w pierwszym rzędzie, siedzenia podobne do tych znanych z multipleksów (nawet są uchwyty na kubki), możemy się obejrzeć nawet do tyłu (jakby ktoś rzucał w nas popcornem). I to co najlepsze - to wcale nie jest małe. Kino raczej studyjne (w takich zabytkowych wnętrzach), ale ma się wrażenie, że jest to tak duże, jakby to było prawdziwe. Myślę, że dałbym radę tak obejrzeć film i byłoby to ciekawe doświadczenie. Gdyby jeszcze dało się w multi i obok na siedzeniach siedziałyby awatary znajomych, to mamy namiastkę wspólnego wyjścia do kina. :P Ciekawe jak taka technologia wpłynie na kino - torrent i Oculus..?

Są też wady, ale raz, że jest to technologia w powijakach, a dwa, że simpleksowy model to stary egzemplarz deweloperski. Do wad zaliczyłbym wspomniane przez Blue tunelowe widzenie (czarne ramki po bokach, obraz jest wpisany w kwadrat), pikselozę (w sensie, że widać strukturę ekranów, włącznie z krawędziami napisów wpadającymi w czerwień - ale to widziałem tylko w "kinie" / wirtualnym pulpicie) i fizyczną niewygodę. Mając na głowie Oculusa i słuchawki czułem się jakby mi owinięto głowę jakimiś ciężkimi szmatami czy ręcznikami. Dajcie mi jeszcze więcej rzeczy na głowę, bo mam za mało! Poza tym Oculus mi się wpijał w twarz, szczególnie cierpiały moje kości policzkowe (później miałem odciśnięte :P) i trochę przeszkadzają okulary. Mam nadzieję, że wersja konsumencka będzie poprawiona, ponoć jest lekka.

Kupiłbym ten sprzęt, tylko wszystko zależy od contentu. Jak będą na to tylko kinkietowe popierdółki, to szkoda tylu pieniędzy. Generalnie jestem raczej na tak (bardziej niż przed spróbowaniem).

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20993
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 06, 2016, 12:01:25 »
O, ładnie, kolejny :). Czekamy co tam Torin będzie działać.
Knack is back baby!

Offline Torin

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2640
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowicz Roku 2049
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 06, 2016, 12:47:53 »
Torin dziala, za 15 minut sesja DnD, wieczorem Nitro Circus, wiec jutro cala niedziela.
Ale wrazenia poki co bardzo pozytywnie, jest efekt wow. Rollercoastery miazdza, blednik szaleje, porno nawet niezle :)
Steam/Origin/UPlay: Toriniasty

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 06, 2016, 15:31:12 »
Jak zobaczyłem te wgniecenia w twarzy DarkStara to się wystraszylem :D Mowilem mu, ze pasek se można poluzować.
Nie dziwie sie, ze dlugo nie wytrzymał, bo mu sie musiało nieźle wpijać w twarz.

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5604
  • Jesteś dla mnie tylko teksturą
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 18, 2016, 13:26:03 »
Yellow,
Byłem na CeBiT 2016 i trochę pobawiłem tymi VR'ami. Muszę przyznać, że HTC Vive zrobił na mnie ogromne wrażenie.  Wprawdzie było to tylko demo, w którym mogłem poruszać się parę kroków w każdą stronę i oczywiście poruszać głową, ale jazda była niesamowita.
Stałem na mostku wraku statku kilkadziesiąt metrów pod wodą. Oprawa była naprawdę dobra. Mimo mojego astygmatyzmu wszystko widziałem przestrzennie. Jak przepływający wieloryb machnął ogonem, to aż przysiadłem z wrażenia.
Gość z którym gadałem opowiadał o tym, że taki sprzęt będzie można bezproblemowo kalibrować programowo np. pod nasza wadę wzroku, także efekty powinny być jeszcze lepsze niż na takich standardowych ustawieniach na jakich ja to testowałem.

Bawiłem się tez oculusem, za pomocą którego sterowałem prawdziwym robotem, ale jakoś mnie to nie porwało, natomiast nad tym HTS poważnie zacząłem się zastanawiać.

Natomiast największe wrażenie zrobiły na mnie wyścigi FPV drone racerów i rozmawiałem z zawodnikami topowego teamu BlackSheeps. Wiem już co bedę robił przez najbliższe kilka lat:

https://www.youtube.com/watch?v=EcLk_uZe33w

https://www.youtube.com/watch?v=EiKEFQ4iWn4

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 18, 2016, 13:37:58 »
Byłem na CeBiT 2016 i trochę pobawiłem tymi VR'ami. Muszę przyznać, że HTC Vive zrobił na mnie ogromne wrażenie.  Wprawdzie było to tylko demo, w którym mogłem poruszać się parę kroków w każdą stronę i oczywiście poruszać głową, ale jazda była niesamowita.
Stałem na mostku wraku statku kilkadziesiąt metrów pod wodą. Oprawa była naprawdę dobra. Mimo mojego astygmatyzmu wszystko widziałem przestrzennie. Jak przepływający wieloryb machnął ogonem, to aż przysiadłem z wrażenia.
Dzięki za tę opinię. Właśnie dlatego ja śmiecham czytając wypociny hejterów VR którzy nigdy VR nie doświadczyli.
Mam nadzieje, że wraz z premierą Vive będzie jakaś opcja przetestowania.

Offline angh

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 787
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 18, 2016, 23:12:51 »
No wlasnie vive jak na razie podoba mi sie najbardziej we wszystkim poza cena. Tutaj jest koles fajnie opisujacy calosc i robi to wrazenie:
https://www.youtube.com/watch?v=iWproPHhHd0

szczegolnie podrzucanie i lapanie kontrolera ktory jest tak dobrze mapowany, ze facet nie ma z tym wiekszych problemow (i tak, nie jest to przeciez nic trudnego, mozna zrobic z zamknietymi oczami, ale jednak dziala).
Poczekamy, zobaczymy, Pulap cenowy jest jednak wciaz wysoki i za ta cene wolalbym sobie kupic jakiegos ultrawide 1440 34 cale, wiec tak czy siak poczekam do gwiazdki (i moze kupie sobie i jedno i drugie). Wciaz wierze w specjalistow ktorzy mogliby dostosowac psvr do PC co zdecydowanie najbardziej by mi pasowalo. Mam czas, poczekam, poobserwuje, wybiore w przyszlosci - ale z pewnoscia nie facebooka;)

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5604
  • Jesteś dla mnie tylko teksturą
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 20, 2016, 13:00:51 »
Cena jest imo usprawiedliwiona po tym co widziałem. Tzn. nie bardzo mi się widzi wydawanie takiej kasy na to, ale rozumiem, że te 899 Euro dla przeciętnego Niemca może nie być tak bolesne. Zarabiając tam średnia krajową, raczej bym się nie zastanawiał dłużej niż 3 sekundy nad zakupem.
W Polsce pewnie trochę poczekam. Nie wiem czy do kolejnej generacji, czy po prostu do obniżki cen, ale pewne jest, że taki sprzęt się u mnie znajdzie. Może po prostu jako pierwszy trafi do mnie Sony VR.


Online SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4060
  • Płeć: Mężczyzna
  • #nikogo
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 28, 2016, 20:38:48 »
Tak sobie właśnie pomyślałem, że jeżeli chodzi o gry, to jest cały gatunek slasherów / przygodówek, gdzie kamera jest zawieszona w jednym miejscu w miejscówce (God of War) - taka gra w VR sprawdzi się rewelacyjnie. Widziałbym też w coś w stylu Motorstorm RC w VR :)
Kurde... zaczynam się nakręcać.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 28, 2016, 20:44:38 »
To prawda, VR w TPP mógłby się sprawdzać dużo lepiej niż w FPP, mniej zawrotów głowy. Zwłaszcza właśnie w takim układzie jak w God of War.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20993
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 28, 2016, 20:45:39 »
Nie do końca się sprawdzi rewelacyjnie, bo przez to że jest właśnie tak ulokowana, to levele są tak zaprojektowane, że poruszanie głową nie ma sensu, a mam wrażenie że jakbyś wtedy w takiego GoW TPP grał, to immersja by była średnia, bo nie jesteś postacią Kratosa, a "kamerą", albo obiema rzeczami w jednym czasie, choć mogę się mylić ;).
Knack is back baby!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 28, 2016, 21:08:44 »
Jakbyś ruszał głową to wtedy oczywiscie powinieneś móc w ograniczonym zakresie poruszać się po planszy, tak jakbyś patrzył z góry.

http://www.youtube.com/watch?v=DdzGEmc-d5o#ws
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2016, 21:22:54 wysłana przez Simplex »

Online SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4060
  • Płeć: Mężczyzna
  • #nikogo
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 28, 2016, 21:35:31 »
Nie do końca się sprawdzi rewelacyjnie, bo przez to że jest właśnie tak ulokowana, to levele są tak zaprojektowane, że poruszanie głową nie ma sensu, a mam wrażenie że jakbyś wtedy w takiego GoW TPP grał, to immersja by była średnia, bo nie jesteś postacią Kratosa, a "kamerą", albo obiema rzeczami w jednym czasie, choć mogę się mylić ;).

TPP nie ma szans - IMO gwarantowany festiwal pawia :) Ja mówię o "nieruchomej" kamerze. A raczej nieruchomym środowisku, bo kamera jak najbardziej ruchoma. Jak gram w Kratosa, to nie czuję, że  nim jestem, raczej że obserwuję pacynkę i nią steruję patrząc na nią. W VR będziesz miał to samo, tylko nie będziesz obserwował akcji przez kamerę/monitor zawieszoną nad sceną, a raczej będziesz stał/siedział nad/przed sceną. Pupeteer VR? Ja już widzę ten remake :)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20993
    • Zobacz profil
Odp: VR w praktyce - Oculus Rift DK2
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 28, 2016, 22:05:40 »
Nie wiem, musiałbym to sprawdzić. Ja tam czuję immersję z postacią w TPP, a tutaj na filmiku Simplexa, wydaje mi się że będzie większe oderwanie, bo faktycznie chyba czułbym się jak "bóg" który steruje pacynką. Niby mała zmiana, ale dodanie patrzenia w ten sposób faktycznie z moich oczu w ograniczonym środowisku tak mi się kojarzy.

Po prostu mam wrażenie, że odczucia zmienią się z tego jak spoglądałem na Kratosa na coś w stylu tego jak widziałem "lemings"(były też odsłony w 3d), czy jakiegoś RTS w stylu black&white, no chyba że tu tak naprawdę nie ma najmniejszego znaczenia zmiana w operowaniem kamerą, a sam fakt że mamy w łapie kontroler i wydajemy z jego pomocą w inny sposób komendy, mógłbym się przychylać do tego argumentu patrząc na to jak się zmienia odbiór w Diablo przy przejściu z M+K na pada. Ciężko mi to teraz jednoznacznie stwierdzić.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2016, 22:09:18 wysłana przez Blue__ »
Knack is back baby!