Forum Polygamia.pl

Sprzęt => VR, AR, MR => : Simplex November 17, 2016, 02:09:03

: Oculus Touch
: Simplex November 17, 2016, 02:09:03
To te kontrolery ruchowe Oculusa które powinny były byc na premierze, ale ich nie było ;) Mają się pojawić na początku grudnia i ponoć są bardzo fajne, dużo lepiej emulują dlonie, bo w przypadku vive to ma się uczucie trzymanie jakiejś pałki w ręce. Zresztą widać to po ich wyglądzie:

(http://owocki.com/wp-content/uploads/2016/04/touch-controllers.jpg)

Oculus zrobił też bardzo fajny tutorial uczący toucha stylizowany na lata 80/90 (dyskietki, ekrany crt) z robocikiem bardzo inspirowanym Wall-E:

! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=BHQGSgo1zL4#)

Dzięki emulatorowi ReVive można go sobie odpalić na Vive i przejść, fajny jest.
: Odp: Oculus Touch
: Irreversible November 17, 2016, 02:17:53
Czy naprawde konieczny byl nowy watek? ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex November 17, 2016, 02:41:24
Czy naprawdę konieczne było czepianie się o to czy naprawdę konieczny był nowy wątek? ;)

Byłem po prostu ciekaw kto pierwszy zacznie o to bóldupić :D
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda November 23, 2016, 15:22:38
Tak jest konieczny nowy wątek, tak samo jak są osobne wątki do różnych konsol tak samo powinny być do różnych hełmów, ale to jeszcze naprawimy. Oculus Touch już niedługo więc na pewno będę chciał sprawdzić :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex November 23, 2016, 15:37:11
Miałeś mi załatwić testowania oculusa! :)
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda November 23, 2016, 16:13:50
Miałeś mi załatwić testowania oculusa! :)
Zapomniałem, a ty się nie odzywałeś, ktoś by mógł pomyśleć że już testowałeś :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 05, 2016, 22:18:42
Jutro premiera, dziś recenzje. Wygląda na to, że im wyszło
http://uploadvr.com/oculus-touch-controllers-review/
: Odp: Oculus Touch
: Ryszard Chojnowski December 06, 2016, 12:38:13
Zamówiłem Toucha + dodatkowy sensor. Na Święta planuję zrobić duże porównanie wszystkich 3 systemów do VR.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 06, 2016, 12:40:04
Dopiero teraz zamówiłeś? ;)

Czekałeś na recenzje?
: Odp: Oculus Touch
: Ryszard Chojnowski December 06, 2016, 13:00:05
Miałem tyle pracy, że mi wyleciało z głowy zupełnie. A recenzje pozytywne, więc warto sprawdzić :)
Przy okazji - jakbym robił to porównanie, to bym pewnie miał sporo pytań do Ciebie natury technicznej. Czuj się ostrzeżony! ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 06, 2016, 13:01:30
No spoko, ale ja czerpię wiedzę  głównie z reddita i neogafa, więc ty też czuj się ostrzeżony ;)
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 10:07:18
To co? Będzie kolejne wspólne nagranie VR? :) Może mi się uda załatwić testowanie toucha żebyś ty Simplex też się załapał, postaram się.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 10:11:40
Liczę na to, jestem bardzo ciekaw toucha, zwłaszcza po tych wszystkich pozytywnych recenzjach.
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 10:37:35
Liczę na to, jestem bardzo ciekaw toucha, zwłaszcza po tych wszystkich pozytywnych recenzjach.
Pozytywnych bo pozytywnych potwierdza się absolutnie wszystko co podejrzewałem. Owszem kontrolery są super zrobione i wygodne ale tracking jest sporo w tyle za Vive. Tak jak wielokrotnie mówiliśmy, trzeba by połączyć wszystkie zestawy VR w jeden :]
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 10:51:13
Nie wystarczy poczekać na trzecią iterację?
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 10:57:21
Nie wystarczy poczekać na trzecią iterację?
Dlaczego trzecią? I dlaczego czekać? Tak można ze wszystkim, nie ma sprzętów doskonałych niestety, można przeczekać całe życie i nie doświadczyć tego co się oczekuje :)
: Odp: Oculus Touch
: Irreversible December 08, 2016, 11:20:26
Nie wystarczy poczekać na trzecią iterację?
Dlaczego trzecią? I dlaczego czekać? Tak można ze wszystkim, nie ma sprzętów doskonałych niestety, można przeczekać całe życie i nie doświadczyć tego co się oczekuje :)

Nie mówimy o Twoich problemach łóżkowych ;D
Zgadzam się z Emielem. Na pc trzecia generacja wciąż będzie kompatybilna z produkcjami obecnymi, a jakość wykonania itp będzie znacznie lepsza.
PS.  3 generacja, to ta bezprzewodowa.
;D
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 11:33:52
No jak wszyscy będziemy mądrzy i będziemy czekać do trzeciej generacji to jest duża szansa nigdy jej nie doczekamy (z przyczyn oczywistych), dlatego takie wybitne jednostki jak ja, Michał, Ryslaw, Razer, wachu i tysiące innych, poświęciły się dla dobra ludzkości i kupiły niedorobione Vive 1. generacji za ciężką kasę, na które nie ma gier  - po to żeby mogła powstać kolejna i kolejna aż może w końcu nawet takie marudy jak emil i Irreversible łaskawie uznają je za wystarczająco dobre ;)
1 generacja jest dla entuzjastów i nie ma co jej polecać osobom umiarkowanie zainteresowanym i niezainteresowanym - na pewno nie w tych cenach.

A co do trackingu Toucha - z trzema kamerami jest super wg internetów.
Z dwoma kamerami zawieszonymi podobnie jak stacje bazowe vive też jest ponoć nieźle.
: Odp: Oculus Touch
: Vramin December 08, 2016, 11:37:26
No jak wszyscy będziemy mądrzy i będziemy czekać do trzeciej generacji to jest duża szansa nigdy jej nie doczekamy (z przyczyn oczywistych), dlatego takie wybitne jednostki jak ja, Michał, Ryslaw, Razer, wachu i tysiące innych, poświęciły się dla dobra ludzkości i kupiły niedorobione Vive 1. generacji za ciężką kasę, na które nie ma gier  - po to żeby mogła powstać kolejna i kolejna aż może w końcu nawet takie marudy jak emil i Irreversible łaskawie uznają je za wystarczająco dobre ;)

Ruszacie z posad bryłę świata i cierpicie za miliony, po prostu ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 11:40:30
Rzygamy dalej niz widzimy!
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 11:46:50
No i to jest bohaterstwo, a nie próbować wpychać ludziom niedopracowaną technologię bez softwaru za grubą kasiorę :).
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 11:48:43
Oczywiście każda nowa technologia powinna w spokoju powstawać w ukryciu latami aż osiągnie absolutną perfekcję (za czyje pieniądze?) i dopiero wtedy wejść na rynek. Emil mądrze prawi.
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 12:05:15
Nie, ale zwykle, gdy wypuszczasz sprzęt to chcesz mieć do tego software, nawet jeśli w mglistych zapowiedziach. Tutaj idea jest taka, że nie ma i kto wie czy będzie? No i kiedy? W 2015 było bajkopisanie, że 2016 rokiem VRu i co? No i mamy fanatyków płaczących przy grze sprzed 10 lat i mapach Google'a, a sprzedanego sprzętu jest jak kot napłakał. Co teraz? 2017 rokiem VRu, twierdzą! Znowu? To widać, że falstart i zamiast zaczekać i mieć coś mocnego do pokazania to każdy chciał być pierwszy. Tyle tylko, że nikt nie wygrał - ani HTC, ani Oculus, ani Sony, ani Samsung, ani Google.

Za czyje pieniądze? Popatrz na przynajmniej 3 z 5 tych firm (Sony jest biedne, a HTC w przyszłym roku padnie). Oni mają kasy, żeby wykupić kilka krajów i spokojnie mogli to inkubować do wersji 1.0, a nie sprzedawać 0.2 i liczyć, że ludzie to kupią. Brakuje bazowej funkcjonalności, jak chociażby możliwość nie zabicia się o kabel obwiązujący się wokół ciała. Czy też zakładania hełmu w sposób, który nie wymaga tytułu inżyniera (tutaj Sony dostarcza jedynie).

Szanuję, że to kupiliście, ale nie przekonasz mnie, że plan dystrybucji tego był przemyślany. Przyznam, że poczytałem recenzje Touchy i przez chwilę nawet rozważałem zakup, wszedłem na stronę Oculusa, ale potem cena przełączyła się z $ na Euro, a ja się tylko roześmiałem i wyszedłem.
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 12:14:48
Używam VR prawie codziennie od premiery i ani JEDEN raz nie potknąłem się o kabel. Jasne super by było jakby było bezprzewodowe, wiadomo, ale obecna technologia na to nie pozwalała. Niby HTC sprzedaje teraz jakąś przystawkę do bezprzewodowego używania, ale ciężko mi w to uwierzyć że może to działać sensownie bez zauważalnych opóźnień. Nie ma softwaru? Ok nie ma zbyt wiele exów, killer appów itp., ale wychodzi naprawdę dużo mniejszych rzeczy. W zasadzie codziennie coś nowego na Steamie się pojawia. Poza tym na premierę było dużo tytułów dostępnych, jak na tak niszowy sprzęt to nawet bardzo dużo, ale pewnie masz na myśli gry pokroju CoD albo Fallout? Na takie cuda trzeba poczekać jak sprzeda się wystarczająca ilość sztuk sprzętu... Choć Fallout 4 niby Bethesda robi.
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 12:22:59
Codziennie to się na steamie pojawia z 10 gier, które nikogo.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 12:25:24
Pojawiają się również gry które kogoś. Sprawdź oceny użytkowników

Nie, ale zwykle, gdy wypuszczasz sprzęt to chcesz mieć do tego software, nawet jeśli w mglistych zapowiedziach. Tutaj idea jest taka, że nie ma i kto wie czy będzie?

Jak nie ma jak jest? Zajrzyj na steam, oculus store, viveport, wearVR. W przyszłym roku Doom i Fallout 4.
iPhone na premierze nie miał app store. Lineup na premierę konsol był super?

Szanuję, że to kupiliście, ale nie przekonasz mnie, że plan dystrybucji tego był przemyślany.

Gdzieś twierdziłem że jest? Zawsze mogło być lepiej, ale po fakcie każdy mądry.
Faktycznie w tym roku te headsety mógłyby nie wyjść z punktu widzenia konsumentów, ale my nie mamy pojęcia jakie powody biznesowe spowodowały ze wyszły. Korporacje robią głupie rzeczy (premiera Titanfall 2) kierując się sobie tylko znanymi motywacjami (głównie chciwość). Też bym chciał zeby te korporacje zrzucały na developerów VR kasę z helikopterow, ale to mrzonki. Oculus w sumie częściowo to robi - efektem gry od Crytek, Insomniac, A4 Games. I wyłączność.

Przyznam, że poczytałem recenzje Touchy i przez chwilę nawet rozważałem zakup, wszedłem na stronę Oculusa, ale potem cena przełączyła się z $ na Euro, a ja się tylko roześmiałem i wyszedłem.

Do ceny w $ doliczasz podatek stanowy, no i chyba jesteś świadom czegoś takiego jak podatek VAT? A obecnie dolar jest dzięki Trumpowi wart prawie tyle co euro, więc nie ma cudów, musi być drożej. Jeżeli cena w euro jest dużo wyższa niż cena w USD+VAT to faktycznie można się śmiać.

A ile było udokumentowanych przypadków zabić o kabel? Komu się obwiązał wokół ciała? (mnie nigdy, bo wiem jak inteligentnie go poprowadzic i wiem żeby nie kręcić piruetów w VR). Wkurza mnie ten kabel bardzo, ale pisanie o zabijaniu się o niego to zlosliwe trolowanie hiperbolą.
Często "zabijania się o kabel" używają fanboje oculusa jak chcą wyszydzic roomscale.
W tym aspekcie zninjował mnie Michał.
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 12:26:15
Codziennie to się na steamie pojawia z 50 gier, które nikogo.
To prawda, ale na te 50 zawsze parę może być ciekawych. No i było już wielokrotnie mówione że na VR nawet słabe gry mają parę oczek wyżej od razu. To co by nie przeszło na monitorze jak najbardziej ma szanse w VR.
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 12:27:33
No dobra, nie 50, a z 10. Na steamie w 2016 będzie pewnie ok 4500 premier, skoro w jakimś raporcie było niedawno że wyszło 4200 w samym 2016. Chodzi o to, że nie ma killerów, nie ma marketingu etc. No chyba, ze tylko na poly nie ma, a cały świat krzyczy ;).
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 12:33:47
Nie ma bo nie ma sprzętu. To są w większości indie gry. Jak ludzie sprzętu nie kupią to pozostanie głównie indie na dłużej. Nie ma cudów. Chociaż Oculus ma parę bardzo dobrych exów.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 12:36:07
Tyle ze drogich i dostępnych tylko w ich super sklepiku więc nikogo ;)
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 12:37:26
Jak ludzie sprzętu nie kupią to pozostanie indie, jak nie będzie killerów AAA sprzedających sprzęt, to ludzie nie kupią ;). Chyba, że to jakimś ala wii sportsem im się uda sprzedać, ale to wątpliwe przy takiej cenie.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 12:38:33
W końcu stanieje i będzie kupowany dla VR porn ;)
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 12:39:33
W końcu stanieje i będzie kupowany dla VR porn ;)
Dokładnie. Druga wersja gogli powinna już być niecałe 2x tańsza wg moich prognoz :)
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 12:40:30
W końcu stanieje i będzie kupowany dla VR porn ;)
W japonii.
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 12:41:31
A ile było udokumentowanych przypadków zabić o kabel? Komu się obwiązał wokół ciała? (mnie nigdy, bo wiem jak inteligentnie go poprowadzic i wiem żeby nie kręcić piruetów w VR). Wkurza mnie ten kabel bardzo, ale pisanie o zabijaniu się o niego to zlosliwe trolowanie hiperbolą.
Często "zabijania się o kabel" używają fanboje oculusa jak chcą wyszydzic roomscale.
W tym aspekcie zninjował mnie Michał.
Nie chodzi o zabicia, a o wygodę. Jakoś wygody zakładania hełmu nie skomentowaliście ;). To po prostu nie jest produkt dla normalnego użytkownika, bo trzeba robić coś inteligentnie i uważać na to i na tamto, a przy takiej cenie to jest niedorzeczne.

Codziennie to się na steamie pojawia z 50 gier, które nikogo.
To prawda, ale na te 50 zawsze parę może być ciekawych. No i było już wielokrotnie mówione że na VR nawet słabe gry mają parę oczek wyżej od razu. To co by nie przeszło na monitorze jak najbardziej ma szanse w VR.
To jest tak słaby argument, że musisz być sporym fanem VRu, żeby go używać. Słaba gra jest słaba, w VRze i bez, bo po zachwycie nad tą magiczną obecnością nie ma powodu, żeby w to grać. No może poza próbą wmówienia sobie, że 800 Euro dobrze wydane ;).

Ja mam na myśli gry, nie doświadczenia na 15 minut, nie dema na 10, nie prostackie mini gierki. Produkty, którymi ja jako użytkownik byłbym zainteresowany, bo to co jest, jest dowodem na działanie technologii. Przecież CoD jest? Tak samo Tomb Raider czy Battlefront, ale to nie są gry. To sobie mogę dołożyć za darmo, gdy przypadkiem sprzęt mi wpadnie w łapy. Pograłem trochę i na drugi dzień już nie było co robić.

@Simplex: recenzje same z siebie nie są miarodajne, bo piszą je w tej chwili jedynie osoby z podejściem wszystko "miaaaażdży", bo VR. Nie opisują produktu, a obecność, jak już im się znudzi i zaczną szukać gier do grania to pewnie wyłączą VR i odpalą sobie Civkę na 5 godzin etc. Ostatnio miałem sesję taką i nie wyobrażam sobie, żeby VR dotarł do tego poziomu w najbliższych latach.

Ale wrócimy do tej dyskusji w przyszłym roku, może to będzie rok VRu!
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 12:49:45
W końcu stanieje i będzie kupowany dla VR porn ;)
W japonii.
Zdziwiłbyś się w takim razie. Poczytaj jakbyś był zainteresowany. Obecnie "kartonowe" VR sprzedaje się głównie ze względu na porno. Takie są fakty.

Emiel ja siebie nie muszę przekonywać że dobrze wydałem 970 euro(chyba tyle dokładnie było). Jakbym nie był do końca przekonany to bym sprzedał, nawet z zyskiem zaraz po premierze i z niewielką stratą teraz.

To jest tak słaby argument, że musisz być sporym fanem VRu, żeby go używać. Słaba gra jest słaba, w VRze i bez, bo po zachwycie nad tą magiczną obecnością nie ma powodu, żeby w to grać. No może poza próbą wmówienia sobie, że 800 Euro dobrze wydane ;).

Ja mam na myśli gry, nie doświadczenia na 15 minut, nie dema na 10, nie prostackie mini gierki. Produkty, którymi ja jako użytkownik byłbym zainteresowany, bo to co jest, jest dowodem na działanie technologii. Przecież CoD jest? Tak samo Tomb Raider czy Battlefront, ale to nie są gry. To sobie mogę dołożyć za darmo, gdy przypadkiem sprzęt mi wpadnie w łapy. Pograłem trochę i na drugi dzień już nie było co robić.

@Simplex: recenzje same z siebie nie są miarodajne, bo piszą je w tej chwili jedynie osoby z podejściem wszystko "miaaaażdży", bo VR. Nie opisują produktu, a obecność, jak już im się znudzi i zaczną szukać gier do grania to pewnie wyłączą VR i odpalą sobie Civkę na 5 godzin etc. Ostatnio miałem sesję taką i nie wyobrażam sobie, żeby VR dotarł do tego poziomu w najbliższych latach.

Ale wrócimy do tej dyskusji w przyszłym roku, może to będzie rok VRu!

Jakbym dzisiaj robił recenzję VR zrobiłbym ją dokładnie to samo. Jasne że się głównie opisuje obecność i efekt 3d bo O TO CHODZI W VR na litość boską! Są doświadczenia jednorazowe ale są gry które cały czas mnie tak samo bawią. Nie mówiąc o aplikacjach do tworzenia. I dlaczego sobie nie wyobrażasz? W sensie grania długo na VR? Czy grania w Cywilizację na VR? Jeśli mówimy o stojącym/chodzonym VR to jasne nie pograsz dłużej komfortowo niż 1-1,5 godziny. Ale na siedząco? Co za problem? Kwestia tylko wygody i rozdzielczości(w przypadku Cywilizacji).
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 12:54:39
W końcu stanieje i będzie kupowany dla VR porn ;)
W japonii.
Zdziwiłbyś się w takim razie. Poczytaj jakbyś był zainteresowany. Obecnie "kartonowe" VR sprzedaje się głównie ze względu na porno. Takie są fakty.
No właśnie, chodzi mi o to, że ludzie sobie wsadzą telefon do puszki za 50zł i to będą do porno używać, a nie kupować gadżet który kosztuje choćby tysiaka, trzeba go dodatkowo konfigurować etc.
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 12:58:01
Bo nie lubię, gdy coś ściska mi głowę przez tyle czasu. Bo nie jest to wygodne doświadczenie, bo lubię napić się napoju w trakcie, bo mogę sprawdzić e-mail/twittera, gdy nie jest moja tura, bo mogę odebrać telefon wysłać wiadomość, gdy akurat ktoś do mnie pisze, bo mogę podejść do drzwi, gdy przywieźli moją Pizzę i w ciągu minuty być z powrotem w grze. Proste, nie?
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 12:59:07
A nie możesz po prostu... zdjąć hełmu?
Szokujące, wiem. Sam wpadłem na to po kilku godzinach, juz myślałem ze umrę z głodu w hełmie.
No i w Vive masz kamerę, nie ma problemu z piciem jeśli stać cię na slomki (no ale rozumiem ze nie każdego stać po zakupie VR).
Jest też integracja z telefonem przez bluetooth (polaczenia, odczytywanie smsów). Masz podgląd pulpitu i emulacje myszy na kontrolerze ruchowym - ale to będzie lepiej działać jak będzie wyższa rozdzielczość.
Sam mieszkasz, że nie ma ci kto pizzy odebrać? Na to już nic nie poradzę.

Jak dopasujesz paski pod siebie to nie ma problemu z zakładaniem i wygodą. Przynajmniej nie było dopóki nie było porównania z PSVR ;)
Ale ja nadal używam i żyje, nie jest super, ale nie jest tak że nie da się używać, bo inaczej by to nie weszło na rynek - musieli testowac to na ludziach. Ucisk nie jest nie do zniesienia. Zgadzam się ze to nie jest jeszcze produkt dla masowego odbiorcy, ale świadomie i dobrowolnie wziąłem udział w testach Early Access. Dla ludzkości!

Odnośnie roku VR to był to rok VR w takim sensie ze wyszły 3 headsety i zebrały przyzwoite recenzje, nie okazały się spektakularnymi porażkami które pogrzebały VR na kolejne 20 lat. To więcej niż kiedykolwiek wcześniej.

Gry typu Audioshield czy Space Pirate Trainer maja w pewnym sensie nieskończone replayabilty jeżeli lubisz taki rodzaj rozgrywki.

Grałeś chociaż w roomscale w te najlepiej oceniane i wszędzie polecane gry? Nawet maruda blu, który podchodzi sceptycznie do VRa przyznaje że pozornie prymitywna gra w VRze nabiera innego wymiaru i to jest FAKT.  Każdy kto u mnie testował vive musiał to przyznać, bo z faktami się nie dyskutuje

Pograłes w Audioshield, Holopoint Vanishing Realms, Space Pirate Trainer, Xortex, Longbow, Gallery i masę innych gier?

Chronos na oculusa to souls-like RPG na ponad 10h zrobiony przez studio złożone z weteranów AAA.
Edge of Tomorrow to gra od Insomniac w klimatach lovecraftowskich trwająca kilka godzin. The Climb od Cryteka też nie jest popierdółką na 10 min, choć jest za drogi (Robinsona nie wymieniam, bo ponoć słaby).
Obduction na kilkanaście godzin, od twórców Myst działa w VR. Ale po co sprawdzać, jak można orzec że "nic nie ma!", choć to oczywista nieprawda?
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 13:07:17
Jak zdejmę hełm to go już nie założę, bo mi się po prostu nie będzie chciało męczyć z czymś takim co chwila. Wiem, nie pijesz piwa, ale wyobraź sobie, że większość ludzi nie pija piwa przez słomkę. Piję z kufla/butelki co jakiś czas, co kilka minut. Ile czasu Ci to zajmuje? Mi trochę i przez ten czas nie będę ściągał,zakładał, ściągał, zakładał, bo nie jestem zwierzęciem :).

Sprawdzenie Twittera/maila to jakieś kilkadziesiąt sekund, zwykle poniżej minuty. Ile zajmuje zdjęcie + założenie hełmu ponownie?

Dwa moje ulubione gatunki - przygodówki i mini gierki na punkty (aka DEMA). Wykreśl i daj znać, ile z tych gier jeszcze jest do sprawdzenia ;).
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 13:11:26
Nawet maruda blu, który podchodzi sceptycznie do VRa przyznaje że pozornie prymitywna gra w VRze nabiera innego wymiaru i to jest FAKT.  Każdy kto u mnie testował vive musiał to przyznać, bo z faktami się nie dyskutuje

Pograłes w Audioshield, Holopoint Vanishing Realms, Space Pirate Trainer, Xortex, Longbow, Gallery i masę innych gier?
True holo point robi robotę i czujesz się jak maderfakier. Przynajmniej ja sie czułem. Budget cuts też jest swietny jak się go spróbuje w VR i gdyby wyszło 5 gier fabularnych zrobioncyh jak budget cuts, to bym pewnie myślał o nabyciu VR, ale na razie to nawet to BC nie wyszło ;).
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 13:12:09
Dziękuję, dobranoc.

Dwa moje ulubione gatunki - przygodówki i mini gierki na punkty (aka DEMA). Wykreśl i daj znać, ile z tych gier jeszcze jest do sprawdzenia ;).
Podaj w jakie tytuły grałeś.

Jak dla ciebie zakładanie i zdejmowanie hełmu to katorga trwająca wieczność, no i MUSISZ pić piwo grając i kategorycznie nie przez słomkę oraz jesteś uzależniony od twittera bardziej na ja od forum, to możemy skończyć dyskusję.

Nie bede grał w gry bo muszę zdjąć ręce z pada żeby wejść na tłiterka i napić się piwka podczas grania, a potem mi się już nie chce z powrotem kłaść rąk na pada. Poczekam na sterowanie myślą.
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 13:16:06
Nawet maruda blu, który podchodzi sceptycznie do VRa przyznaje że pozornie prymitywna gra w VRze nabiera innego wymiaru i to jest FAKT.  Każdy kto u mnie testował vive musiał to przyznać, bo z faktami się nie dyskutuje

Pograłes w Audioshield, Holopoint Vanishing Realms, Space Pirate Trainer, Xortex, Longbow, Gallery i masę innych gier?
True holo point robi robotę i czujesz się jak maderfakier. Przynajmniej ja sie czułem. Budget cuts też jest swietny jak się go spróbuje w VR i gdyby wyszło 5 gier fabularnych zrobioncyh jak budget cuts, to bym pewnie myślał o nabyciu VR, ale na razie to nawet to BC nie wyszło ;).
O to, to!

(https://media.giphy.com/media/IxJMT1ugyBMdy/giphy.gif)

Tytuły byś podał.

Jak dla ciebie zakładanie i zdejmowanie hełmu to katorga trwająca wieczność, no i MUSISZ pić piwo grając i kategorycznie nie przez słomkę to możemy skończyć dyskusję.

Nie bede grał w gry bo muszę zdjąć ręce z pada żeby wejść na tłiterka podczas grania. Poczekam na sterowanie myślą.
Czyli nie widzisz różnicy pomiędzy tym, a zdjęciem ręki z pada, gdy gra może nadal trwać?

OK, rzeczywiście możemy skończyć dyskusję. Płacę kilkaset Euro za sprzęt i jeszcze muszę się dostosowywać ze swoim stylem grania i relaksowania, bo LOGIKA!

Sorry, ale to jest mainstream, nie będę jadł i pił przez słomkę, bo VR, jeszcze mnie nie pogięło do reszty :D.
: Odp: Oculus Touch
: Michaelius December 08, 2016, 13:20:53
Chronos na oculusa to souls-like RPG na ponad 10h zrobiony przez studio złożone z weteranów AAA.
Edge of Tomorrow to gra od Insomniac w klimatach lovecraftowskich trwająca kilka godzin. The Climb od Cryteka też nie jest popierdółką na 10 min, choć jest za drogi (Robinsona nie wymieniam, bo ponoć słaby).
Obduction na kilkanaście godzin, od twórców Myst działa w VR. Ale po co sprawdzać, jak można orzec że "nic nie ma!", choć to oczywista nieprawda?


Te tytuły są tak zajebiste, że gość nałogowo przeglądający fora o gierkach ledwo o nich słyszał, że coś takiego istnieje ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 13:23:02
Ok, twoja japonszczyzna to gówno bo nie słyszałem o niej kompletnie, nawet tytuły mi nic nie mówią. Jak widzę jak wrzucacie te tytuły z Acridem i wszyscy mają to w dupie to prawie mi was żal. Tak jak konga ze shmupami.
I nie dowodzi to kompletnie niczego, bo pewnie to są dobre rzeczy w swoim gatunku, który mnie nie interesuje.
: Odp: Oculus Touch
: canto December 08, 2016, 13:23:54
Są jakieś sandboxy typu GTA, WD, symulacje sportowe typu fifa, nhl, skradanki typu dishonored, deus ex, przygodówki typu Tomb Raider, Uncharted na VR?
: Odp: Oculus Touch
: meatbag December 08, 2016, 13:26:56
A inteligentni wśród prawaków?
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 13:29:46
Nawet maruda blu, który podchodzi sceptycznie do VRa przyznaje że pozornie prymitywna gra w VRze nabiera innego wymiaru i to jest FAKT.  Każdy kto u mnie testował vive musiał to przyznać, bo z faktami się nie dyskutuje

Pograłes w Audioshield, Holopoint Vanishing Realms, Space Pirate Trainer, Xortex, Longbow, Gallery i masę innych gier?
True holo point robi robotę i czujesz się jak maderfakier. Przynajmniej ja sie czułem. Budget cuts też jest swietny jak się go spróbuje w VR i gdyby wyszło 5 gier fabularnych zrobioncyh jak budget cuts, to bym pewnie myślał o nabyciu VR, ale na razie to nawet to BC nie wyszło ;).
O to, to!

(https://media.giphy.com/media/IxJMT1ugyBMdy/giphy.gif)

Tytuły byś podał.

Jak dla ciebie zakładanie i zdejmowanie hełmu to katorga trwająca wieczność, no i MUSISZ pić piwo grając i kategorycznie nie przez słomkę to możemy skończyć dyskusję.

Nie bede grał w gry bo muszę zdjąć ręce z pada żeby wejść na tłiterka podczas grania. Poczekam na sterowanie myślą.
Czyli nie widzisz różnicy pomiędzy tym, a zdjęciem ręki z pada, gdy gra może nadal trwać?

OK, rzeczywiście możemy skończyć dyskusję. Płacę kilkaset Euro za sprzęt i jeszcze muszę się dostosowywać ze swoim stylem grania i relaksowania, bo LOGIKA!

Sorry, ale to jest mainstream, nie będę jadł i pił przez słomkę, bo VR, jeszcze mnie nie pogięło do reszty :D.
Skąd ci się wzięło jedzenie przez słomkę? Wymyśl jeszcze jakieś absurdy. Może kroplówka? Hełm wiadomo niezdejmowalny.
Nigdy nie musiałeś zmienić w żaden sposób żadnych przyzwyczajen gdy pojawił się nowy rodzaj sprzętu?

Z resztą juz dawno ustaliliśmy ze obecny VR to nie mainstream dla zwykłego konsumenta więc te argumenty są redundantne.
VR na obecnym etapie wymaga pewnych kompromisow, dla hejtera będą skandaliczne i nieakceptowalne, bo musi podlaczac kroplowke i dusi go kabel, a hełm miażdży czaszkę.
: Odp: Oculus Touch
: canto December 08, 2016, 13:32:12
A inteligentni wśród prawaków?

Są.
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 13:32:40
Też nie rozumiem problemu z tym wkładaniem hełmu na łeb. Tj jak nie masz akurat ochoty, to sobie zagrasz klasycznie na kanapie i padzie w inny tytuł. Założenie tego na łeb daje inne doznania, nie znaczy koniecznie że lepsze. Tj pod pewnymi względami tak, pod innymi nie. Dlatego pomimo tego że Simplex ma Vive to gra dalej w klasyczne gierki, bo nagle obecność nie przesłoniła wartości innych tytułów które jej "nie posiadają".
: Odp: Oculus Touch
: Vramin December 08, 2016, 13:35:02
Jak widzę jak wrzucacie te tytuły z Acridem i wszyscy mają to w dupie to prawie mi was żal. Tak jak konga ze shmupami.

Argument z dupy. Na swoich sprzętach mogą pograć w inne rzeczy oprócz japońszczyzny i shmupów. I nie muszą wydawać 970 ojro na najdroższy na świecie generator womitu ;)

Nigdy nie musiałeś zmienić w żaden sposób żadnych przyzwyczajen gdy pojawił się nowy rodzaj sprzętu?

Raz, jak wyszło PS4. Bezprzewodowy pad, który większość czasu był na kablu i sklep do którego nie można było wejść po wyjściu z gry, trzeba było restartować konsolę. Skończyło się tak że sprzedałem PS4 bo sprzęt dla mnie, a nie ja dla sprzętu.

Edit: I jeszcze dwa razy jak próbowałem Androbiedy i Windows Phone. Szybciutko wracałem do japka.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 13:36:56
Musiałeś się przyzwyczaić do instalacji gier na dysk i ściągania wielogigowych patch, więc nie sciemniaj

Też mi się czasem nie chce zakładać hełmu, ale nie dlatego że zakładanie to katorga i zmiażdży mi czaszkę. To raczej lenistwo typu nie chce mi się wystawac, wyciągać płyty z pudelka i wsadzac do konsoli.
: Odp: Oculus Touch
: Vramin December 08, 2016, 13:37:30
Dokładnie tak, dlatego gram w cyfrowe wersje gier i psuję branżę :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 13:39:55
A ja gram na PC ;)
Kolejne generacje VR będą odpowiednikiem dystrybucji cyfrowej.

Emil dalej nie podał tytułów



Jak widzę jak wrzucacie te tytuły z Acridem i wszyscy mają to w dupie to prawie mi was żal. Tak jak konga ze shmupami.

Argument z dupy. Na swoich sprzętach mogą pograć w inne rzeczy oprócz japońszczyzny i shmupów. I nie muszą wydawać 970 ojro na najdroższy na świecie generator womitu ;)
Najdroższy? Myślę ze jakies whisky kosztują więcej. <badum-tss>
: Odp: Oculus Touch
: Vramin December 08, 2016, 13:50:27
Musiałeś się przyzwyczaić do instalacji gier na dysk i ściągania wielogigowych patch, więc nie sciemniaj

Nic nie musiałem. Po prostu zwiększyłem przepustowość łącza internetowego i problem zniknął.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 13:51:17
Nagle gry zaczęły się instalować na dysku w 0 sekund, a patche ściągać i instalować też w 0 sekund?
: Odp: Oculus Touch
: Vramin December 08, 2016, 13:55:48
Nastąpiła redukcja do absurdu, czyli generujesz kompletnie oderwane od rzeczywistości teksty z którymi dyskutował nie będę. Innymi słowy - pierdolisz od rzeczy.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 14:01:55
Pełna kulturka.
Porownuje zmianę przyzwyczajen z generacji ps2 i wcześniejszych (brak instalacji, brak patchy) do obecnych generacji (instalacja, day 1 patche).
Twierdziles ze nigdy nie musiałeś zmienić przyzwyczajen, więc jeśli nigdy nie miałeś żadnej konsoli sprzed czasów ps3 to może faktycznie nie musiałes. Ale kazdy kto mial taka konsole musiał zmienić albo przestał grac - i o to mi chodziło, nowe technologie czasem wymuszają zmianę przyzwyczajen czy nam się to podoba czy nie. Z VR jest podobnie.
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 17:03:28
Dyskusja się rozkręciła jak mnie nie było :) Nie będę się odnosił do wszystkiego bo nie mam teraz czasu, ale tylko napiszę odnośnie przyzwyczajeń właśnie. Tak- włączenie VR i założenie hełmu zajmuje jakąś ilość czasu, tak- nie można mając założony hełm popijać wygodnie napojów nie przez słomkę(jak ktoś ma awersję do takowych :) Ale dokładnie jak Simplex pisze, inna rozgrywka= inne warunki i wymagania. Choć też niektóre z tych elementów na pewno zostaną poprawione w kolejnych odsłonach. Niemniej ja bym to porównał np. prostego setupu symulacyjnego aka kierownica. O ile ktoś nie ma cholernie dużo miejsca to musi rozkładać to do rozgrywki, no i co? Tragedia? Nie, wrażenia rekompensują te niewielkie niedogodności i poświęcony czas. Choć sam przyznaję, że czasem nie chce mi się zakładać to dobrze wiem, że rozgrywka/doświadczenie mi zrekompensują ten ogromny wysiłek i niedogodność(lekki sarkazm) :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 18:36:26
O właśnie, ścigałki do zsypu bo trzeba rozstawiać kierownice - płacę kilkaset euro i jeszcze muszę się dostosowywać ze swoim stylem grania i relaksowania, bo LOGIKA!
Sorry, ale to jest mainstream, nie będę rozkładał kierownicy do ścigałki bo imersja, jeszcze mnie nie pogięło do reszty :D

Nadal właściwie nie wiemy co konkretnie hejci Emil, bo nadal nie potrafi podać tytułów gier w które grał.
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 20:26:58
Gratuluje porównania, jest bardzo trafione. Pokazuje dokładnie, że obecny VR bez potężnych zmian na zawsze zostanie w niszy takiej jak granie na kierownicy i nikt poza totalnymi geekami liczonymi w tysiącach, a nie milionach tego nie kupi przez brak wygody i słabość rozwiązania. Tak, kierownice nie trafiły do mainstreamu i jakoś większość graczy gra w ścigałki na padzie i bawi się świetnie i nie brakuje im tej niesamowitej imersji i tutaj będzie podobnie. Zwykły gracz woli pograć wygodnie w sposób, jaki lubi i nie, poza największymi fanatykami doświadczenie im nie zrekompensuje tego ogromnego wysiłku i niedogodności (brak sarkazmu).

@Simplex te zabawy w "nie grałeś w grę X", więc nic nie widziałeś są już męczące. Nie chodzi o konkretną grę, chodzi o sam sposób zabawy, ogólny, jest męczący, nie jest socjalny, nie pozwala na rozgrywkę w stylu, w jakim mam ochotę.

Napisałem Ci - nie interesują mnie doświadczenia/małe gówienka na punkty/mini giereczki i przygodówki. Nie ma o czym gadać, bo jak pisał Blue porządnych gier nie ma jeszcze.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 20:29:46
Tyko kierownice się nie zmienią, a za kilka lat "gogle VR" mogqy być bezprzewodowymi okularami albo czymś jeszcze innym. I będziesz mógł pić piwo i sprawdzać Twitter.
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 08, 2016, 20:30:04
Niemniej ja bym to porównał np. prostego setupu symulacyjnego aka kierownica. O ile ktoś nie ma cholernie dużo miejsca to musi rozkładać to do rozgrywki, no i co? Tragedia? Nie, wrażenia rekompensują te niewielkie niedogodności i poświęcony czas. Choć sam przyznaję, że czasem nie chce mi się zakładać to dobrze wiem, że rozgrywka/doświadczenie mi zrekompensują ten ogromny wysiłek i niedogodność(lekki sarkazm) :)
U mnie tak rekompensowało że przez miesiąc tego nie zdejmowałem ze stołu, ale jak zdjąłem, to już nie wyszło z szafy, bo mi się nie chciało rozkładać :P. Więc +1 dla Emiela. Tyle, że ja nie jestem jakimś fanem ścigawek, za to Emiel jest ;).


Tyko kierownice się nie zmienią, a za kilka lat VR może być bezprzewodowymi okularami. I będziesz mógł pić piwo i sprawdzać Twitter.
Są bezprzewodowe kierownice ;). Ale wiem, że nie o to chodziło, bo one nie zapewniają tego samego doświadczenia co te "stacjonarne".
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 08, 2016, 20:46:51
No u mnie rekompensuje, że mogę sobie pograć u kogoś/na targach to chętnie, ale samemu nie będę blokował pół pokoju, bo wiem, że jak to raz złożę to już nie wróci na miejsce, bo jestem za leniwy, nie mam czasu na rozkładanie i ustawianie wszystkiego, mam innych mieszkańców, którzy nie chcą mieć burdelu w domu itd. Bawiłem się tym kilka lat temu i było świetnie, ale wtedy byłem studenciakiem i miałem nieskończony czas grać w jedną grę i niewiele rzeczy w domu. Teraz wolę po prostu odpalić coś innego, poza tym sprzęt nie jest zwykle wspierany przez wszystkie platformy, support jest w wielu grach słabawy (Forze dla przykładu). Ja lubię jeździć, żeby się zrelaksować, nie jestem takim fanem, który ma prawdziwy symulator w domu. Takich jest garstka, tak samo jak właśnie posiadaczy VRu w tej chwili. Tyle tylko, że normalnych wyścigów jest sporo, a porządnych gier na VR jeszcze nie ma.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 08, 2016, 21:05:37
@Simplex te zabawy w "nie grałeś w grę X", więc nic nie widziałeś są już męczące.
Męczące jest to ze ciągle hejcisz VR powtarzając to samo i nie potrafisz jednego tytułu wymienić w jaki grales, napisać jakiegokolwiek konkretu. To jest niepoważne.

Nie chodzi o konkretną grę, chodzi o sam sposób zabawy, ogólny, jest męczący, nie jest socjalny, nie pozwala na rozgrywkę w stylu, w jakim mam ochotę.
Czyli gry nie są złe, tylko nie są kompatybilne z twoimi upodobaniami, więc "problem tkwi w tobie'".Ja nie mam ochoty grac w gry sportowe czy moby bo to jest męczące, nie pozwala na rozgrywkę w stylu jakim mam ochotę, to znaczy ze mam hejcić caly gatunek który nie jest dla mnie?

Napisałem Ci - nie interesują mnie doświadczenia/małe gówienka na punkty/mini giereczki i przygodówki. Nie ma o czym gadać, bo jak pisał Blue porządnych gier nie ma jeszcze.
Chronos, Edge of Tomorrow to doświadczenia i gówienka?
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 08, 2016, 21:19:51
Napisałem Ci - nie interesują mnie doświadczenia/małe gówienka na punkty/mini giereczki i przygodówki. Nie ma o czym gadać, bo jak pisał Blue porządnych gier nie ma jeszcze.
Chronos, Edge of Tomorrow to doświadczenia i gówienka?
Na siłę można to pod przygodówki podciągnąć jakby ktoś się postarał :]
: Odp: Oculus Touch
: Don Simon December 08, 2016, 22:32:42
VR to chyba jeszcze gorzej niż rock bandy - tam przynajmniej z ekipą grasz.

U mnie nawet PsVr by nie dało rady bo trzeba powiesić ten czujnik,  a ja nie mam gdzie.

I dla ustalenia uwagi - o co się spieramy?

Ta generacja jest dla nerdów i chyba się wszyscy zgodzą?

Rozumiem,  że spór jest o to czy powinna taka być,  czy firmy powinny wypuścić sprzęt,  który od razu porwie tłumy,  czy teraz jest dobry model,  który zaowocuje lepszym sprzętem dla mas w przyszłości?

Moje zdanie jest,  że obecna jakość jest tak niska,  że generacja 2 będzie musiała mocno się poprawić,  żeby zainwestować ludzi.  I to tak diametralnie,  a nie to samo tylko kask lżejszy o 500 gram i więcej pikseli.
: Odp: Oculus Touch
: okoo December 08, 2016, 22:54:42
Nie, teraz trwa jałowa dyskusja o to czy ktoś (nie) ma prawo się dobrze bawić przy grach przy których ja się dobrze (nie)bawię, oraz ile trzeba wydać na to pieniędzy i ile poświęcić czasu aby się z tym (nie)czuć dobrze.
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 08, 2016, 23:02:10
gdyby kogoś, to mogę coś poopowiadać:

(http://i63.tinypic.com/20q19vo.jpg)
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 09, 2016, 00:10:45
Coooo? Po co kupiłeś ten cholernie drogi sprzęt który powoduje wymioty i na który nie ma gier? Ale na serio jak potestujesz to pisz :)

Moje zdanie jest,  że obecna jakość jest tak niska,  że generacja 2 będzie musiała mocno się poprawić,  żeby zainwestować ludzi.  I to tak diametralnie,  a nie to samo tylko kask lżejszy o 500 gram i więcej pikseli.

Jakość jest dobra jak na pierwszą generację i spełnia wszystkie swoje założenia, ale faktem jest że dużo można poprawić, głównie rozdzielczość/optyka i to tyle, nawet kabel jest dla mnie sprawą drugorzędną. A do Vive jeszcze dobre wbudowane słuchawki i mikrofon. A i 500 gram lżejsze? serio? Vive waży 555 gram więc musiałby ważyć 55 gram, chyba by był zrobiony z powietrza :)
: Odp: Oculus Touch
: Emiel December 09, 2016, 00:33:12
Ta generacja jest dla nerdów i chyba się wszyscy zgodzą?

Rozumiem,  że spór jest o to czy powinna taka być,  czy firmy powinny wypuścić sprzęt,  który od razu porwie tłumy,  czy teraz jest dobry model,  który zaowocuje lepszym sprzętem dla mas w przyszłości?

Moje zdanie jest,  że obecna jakość jest tak niska,  że generacja 2 będzie musiała mocno się poprawić,  żeby zainwestować ludzi.  I to tak diametralnie,  a nie to samo tylko kask lżejszy o 500 gram i więcej pikseli.
Tak, o to się spieramy właśnie. Czy powinni wypuścić taką wersję sprzętu bez softwaru. No i stanęło na punkcie nie do przejścia, bo dla niektórych softwaru jest mnóstwo i grania na całe życie, a dla niektórych nie ma w tej chwili dwóch dobrych gier :).
: Odp: Oculus Touch
: okoo December 09, 2016, 00:36:19
Jakość jest dobra jak na pierwszą generację i spełnia wszystkie swoje założenia, ale faktem jest że dużo można poprawić, głównie rozdzielczość/optyka i to tyle, nawet kabel jest dla mnie sprawą drugorzędną.

no a dla mnie kabel to jest nr 1 rzecz do wywalenia, druga to jakiś wygodny szybki podgląd na świat rzeczywisty(mam ps vr i jedyna opcja to odsunięcie wizjera i spojrzenie przez szparę z dolu), trzecia to sama ergonomia kasku a zwłaszcza jego grzanie w łeb, teraz jest zimno i to problem niby niewielki ale wyobrażam już sobie zakładanie vr przy upale i ponad 30stopniach w mieszkaniu. Waga nie jest istotna jeśli sprzęt wygodnie leży na głowie, o rozdzielczość i kąty widzenia się nie martwię bo to najbardziej oczywisty upgrade i na pewno nastąpi.
W tej chwili największy potencjalnie problem w samym korzystaniu z vr to cały ten setup, który trzeba ogarnąć, po ponad tygodniu korzystania mam już czeklistę, wygląda mniej więcej tak:
1. wywalić koty z pokoju,
2. ustawić fotel,
3. kamerka na tv,
4. ustawić jakiś stolik obok fotela
5. na stoliku położyć: pada, move, ściereczkę do przecierania szkieł, gogle
6. wytrzeć soczewki
7. odpalić konsole i grać

samo wywalenie kable eliminuje mi pkt: 1,4,5 bo jak czegoś potrzebuję to mogę sobie nawet z goglami na łbie podejść dwa kroki, to są niby drobiazgi ale to jest ważne bo przy takim codziennym używaniu to ja chcę po prostu siadać i grać a nie walczyć ze sprzętem.
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 09, 2016, 01:52:22
dobra tam wyrwe watek z gadki o samym vr i  po krotce o nowych kontrolerach, chociaz mozna spokojnie przekalkowac to na porownanie headsetow rift vs htc(i tak sie nie powstrzymalem i zrobilem mini recenzje ponizej) - a napisze w porownaniu do htc bo tak jakos wydaje sie to bardziej obrazowe
czyli touch (kolejnosc spostrzezen losowa):
- znacznie lzejsze, w strzelankach rece nie opadaja same po kilkunastu minutach
- bardziej cool design- dla niektorych ma to znaczenie- mi sie podobaja z wygladu duzo bardziej, rzeczywiscie wygladaja jak cos do VR- na pewno nie bedzie smichow chichow na imprezie jak ktos bedzie chcial sie tym bawic
- sama konstrukcja wydaje sie bardziej pro rowniez- w srodku po jednym paluszku zamiast akumulatorka a o pro designie swiadczy nawet sposob w jaki zamykaja sie klapki od bateryjek - na neodymowe magnesiki - bardzo cool i ma to sens zeby sie nie wyslizgiwaly same
- mega jezu wylecialo mi slowo... no wygodne.. idealnie wpasowuja sie w dlonie, cos jak w padach do ps4, takie bulwy, w sam raz paluchy wpadaja na swoje miejsca
- na zdjeciu widac przyciski i galki wiec ich nie opisuje, to czego nie widac i do konca nie wiem jak to dziala to po dwa sensory(moze fotodiody?, moze proximity?) na kontroler- dzieki nim kontroler wie czy kciuk trzymamy na przeznaczonym obok galki miejscu czy moze go oderwalismy zupelnie, tak samo wskazujacy palec jest wyczuwany czy lezy na spuscie czy celujemy nim prosto - smieszne bo mozna dzieki temu wykryc np. ze ktos pokazuje "ok", albo ze pokazuje palcem przed siebie albo pokazuje znak looser.. (wiecej kombinacji tymi palcami chyba zrobic sie nie da) - ale dziala to 0/1 znaczy nie wie dokladnie jak bardzo sie palca podnioslo czy wyprostowalo i zgaduje ze pewnie kciuk jest w gore a nie po prostu oderwany od kontrolera. na poczatku jest wow a ptoem acha i na koncu wlasciwie nie widze po co to .. przynajmniej na ta chwile... moze w grach multi bedzie sie sobie pokazywac cos? oo w symulatorze nurkowania bedzie mozna pokazac ze wracamy na gore..;)
- w sumie bardzo ok, na pierwszy rzut oka clear winner
ALE
podobnie jak przy headsecie calosc gorzej wypada przez pozycjonowanie przy uzyciu kamerek- obszar ich widzenia jest znacznie mniejszy w stosunku do laserow vive, konfigurator rifta w ogole kaze ustawic druga kamerke na linii z pierwsza, tak ze obie stoja po bokach biurka przy ktorym powinienes najlepiej usiasc, a jak chcesz stac to masz ok. metra kwadratowego dla siebie, za blisko podejdziesz to zle, za daleko tez zle. no i kable do kamerek krotkie, nie rozstawisz ich na 5 metrow chyba ze komputer na srodek pokoju sie postawi. w sumie da sie zyc, w serius sama postrzelasz ale jak chcesz sie krecic w kolko, kucac, turlac czy cos to zaczynaja sie problemy, kontrolery znikaja, gubia sie, zacinaja sie gdzies w ostatniej znanej pozycji. MOZE sytuacje uratowala by 3cia kamerka ustawiona za plecami ale mimo wszystko patrzac na konfigurator(zalecane maks 3 metry odleglosci kamer od siebie) to przestrzeni jest znacznie mniej, nie mowiac przeciez o duzo krotszymi niz w vive kablu do headsetu. Jest niby jeszcze experimental 3D settings gdzie konfigurator sugeruje ustawienie kamer po skosie jak w vive ... no ale z tymi kabeleczkami to prosze ja was, a i tak jak nie kable to wciaz maks 3 metry od siebie bo wiecej nie pozwalaja

Tak sumujac - jesli masz rifta i nie bawiles sie vive to sie bedziesz rozplywal, bo zaaajebista sprawa, jesli bawiles sie htc to bedziesz sie zajebiscie cieszyl z wygody i designu aaallee bedziesz po cichu zalowal ze jednak nie dziala to tak dokladnie jak w vive.

A ogolnie moje zdanie o obu systemach jest prawie identyczne (o psvr sie nie wypowiadam) - rift - mega design, normlanie ideal wygody, mozna godzinami, latwo zalozyc, latwo zdjac, do tego te sluchawki, jeden kabel, latwe podlaczanie.. no superancko ale .. fak czemu  jednak FOV jest mniejszy- czuc to nawet w porownaniu do DK2.. czemu az tak soczewki sfresnelowali ze zamiast kolek poswiaty to widac mgle, no i ciche niezadowolenie z zaplecza- problemy ze sterami(zdarzaja sie), portami usb, sama obsluga... za to htc.. jeezu czemu to takie ciezkie, juz po 15 minutach poprawiasz, zmieniasz polozenie, a to tu a to tam przesuwasz zeby tym razem uciskalo inna czesc geby lub glowy- szybciej sie obrocisz, juz bezwladnosc przesowa tego aliena co masz na gebie to w jedna to w druga strone (w sumie juz DK2 byl wygodniejszy), do tego musisz sie chrzanic z dodatkowymi sluchawkami, a za toba ciagnie sie 3 zylowa, ciezka pepowina... no wszedzie kable ci wisza - a niech ci sie zachce siq to normalnie rozbierasz sie jak z pasa sahida.. kontrolery takie bydlaki, pewnie by mozna komus tym cos tam wybic.. w calym zestawie ilosc ladowarek, kabli wszytskiego straszy od samego poczatku.... ale za to faaajne te latarnie, ze tylko do kontaktu wystarczy- kabel do komputera nie potrzebny, da sie ustawic naprawde daleko od siebie niezaleznie,  jak sie juz poustawia to wszystko mega skalibrowane, skala oddana prawidlowo- podloga tam gdzie trzeba, FOV wysoki,szeroki, jakby 3D przez to glebsze, ruchy nigdy sie nie gubia w obrebie dzialania, cyrki mozna robic a to jak za sprawa czarow zawsze wie gdzie kontroler jest - no cud miod

wiec idealem to by bylo polaczyc te dwa systemy do kupy, czyli mozna poczekac na vive  super comfy version albo na rifta laser edition... :)

troche chaotycznie mi to wyszlo ale coz, musi wystarczyc :)

co do samego VR to taaaa.. sa tacy co ble ble.. ale jakie to ma znaczenie - lubi sobie pograc na padzie na telewizorku to niech gra, VR to nie to, tu zupelnie przeciez o co innego chodzi.. to ta sama historia gdy zaczely wychodzic gry 3D- doomy, itd.. totalnie zabilo to platformowki i gry 2D, wszedzie tylko perspektywa i glebia... a po kilku latach jednak 2D wrocilo, ludzie jednak chcieli poskakac na platformach itp... z VR jest podobnie - to nowe medium ktore bedzie obok grania na kanapie, czy klawie.. to tak jak ta kierownica- kolejny interfejs do swiata gier.. ot co.. jednym sie to podoba innym nie- zaburza przeciez porzadek wszechrzeczy :) ale od tego sie nie ucieknie- nowe typy gier, nowy przekaz.. OBOK obecnego.. moze z czasem sie to zintegruje, moze kiedys bedzie latwiej zsunac okulary VR na oczy niz wlaczyc tv zeby zagrac w platformowke 2D.. no kto wie? (tak, wiem, ze sa emulatory juz takie ale nikt o zdrowych w to przeciez nie gra, bo to kurde jak sloniem przez igly ucho dziurke...)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 09, 2016, 06:38:29
- mega jezu wylecialo mi slowo... no wygodne.. idealnie wpasowuja sie w dlonie, cos jak w padach do ps4, takie bulwy, w sam raz paluchy wpadaja na swoje miejsca
Ergonomiczne? ;)

dla niektórych nie ma w tej chwili dwóch dobrych gier :).
Słyszałeś o grze Chronos?
http://www.gamespot.com/reviews/chronos-review/1900-6416424/ (http://www.gamespot.com/reviews/chronos-review/1900-6416424/)

Albo o Edge of Nowhere?
http://www.gamespot.com/reviews/edge-of-nowhere-review/1900-6416447/ (http://www.gamespot.com/reviews/edge-of-nowhere-review/1900-6416447/)

I expect you to die?
https://www.destructoid.com/review-i-expect-you-to-die-399724.phtml (https://www.destructoid.com/review-i-expect-you-to-die-399724.phtml)

https://www.wired.com/2016/12/i-expect-you-to-die-review/
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 09, 2016, 09:49:43
Dobry post liberte, dzięki za wrażenia. Dopiszę tylko, że z Vivem jest taki problem, że jak idealnie nie poustawiasz tych pasków to faktycznie są takie problemy, ale jak to zrobisz(wcale nie jest to takie oczywiste i proste) to nie ściska i nie ciąży.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 09, 2016, 10:02:24
A potem komuś pokazujesz i musisz od nowa ustawiać ;)

Z gier VR których nie ma, to jeszcze Eagle Flight od indie developera Ubisoft.
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 09, 2016, 11:20:34
A potem komuś pokazujesz i musisz od nowa ustawiać ;)

No niestety, ale ja już pamiętam swoje "ustawienie".
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 09, 2016, 17:07:00
Uwaga na kłamstwa w internecie!

http://www.wsj.com/articles/oculus-touch-review-the-best-virtual-reality-controllers-so-far-1480950003 (http://www.wsj.com/articles/oculus-touch-review-the-best-virtual-reality-controllers-so-far-1480950003)
Facebook?s Oculus Rift VR system finally feels complete, thanks to motion-sensing handsets and dozens of great games

http://kotaku.com/oculus-touch-review-the-best-vr-you-can-get-1789670303 (http://kotaku.com/oculus-touch-review-the-best-vr-you-can-get-1789670303)
The Oculus store is getting a ton more games, and some are really fun.
On December 6 the Oculus store will get an injection of more than 50 new games, all of which are designed to be played with the Touch controllers. Some, like Fantastic Contraption, Job Simulator and Space Pirate Trainer, are SteamVR stalwarts that are making the jump over to a new platform. Others like Superhot VR, VR Sports Challenge and The Unspoken are brand-new Rift exclusives. (Some of those exclusives are temporary, others are permanent.) Still others like The Climb have been playable with a regular controller for some time but are being patched to support Touch.
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 09, 2016, 19:16:46
Co do ciazenia, ustawienia paskow... No chcialbym wam przyznac racje ale no za chiny nie moge, na pewno da sie docignacc, cos tam poprawic ale to wciaz wiszacy na twarzy alien ktorego waga rosnie z kazda minuta grania... pod tym wzgledem rift ma ogromna przewage, w nim naprawde zkladanie, zdejmowanie i noszenie jest praktycznie tak lajtowe jak czapka bejsbolowka. Gdy wkladasz htc to taki rytulal jak dla pilota mysliwca- rzepy check, ulozenie na glowie check, kabel od sluchawek wpiety check, sluchawki na glowie check.. a w rift zaczepiasz o tyl glowy i sciagasz przod do dolu dokalldnie jak czapke ... I juz, all done... Troche to tez zmienia podejscie bo jak mam wlaczyc htc to czasem az sie nie chce.. a rift to sekunda i juz... I nawet to pasuje do tego trybu leniwca, czyli grania na siedzaco przed kompem.. siedzisz..a co by tu porobic..a to sobie zerkne do oculus shopa, siegasz po czapke, zakladasz, sklep poajwia sie od razu automatycznie, szybki przeglad..eee nie nic ciekawego nie ma.. czapke z glowy i gram w wieska..
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 09, 2016, 19:30:32
Nie no ja się z tobą jak najbardziej zgadzam, Vive wymaga sporo więcej zachodu niż np. Rift. Ale z drugiej strony np. użytkownicy okularów w Rifcie mają problem jeśli mają ciut większe oprawki, ale tak- jest wygodniejszy do zakładania i zdejmowania, zdecydowanie. Nie zmienia to jednak faktu że wiedząc jak poprawnie założyć Vive można sobie znacznie poprawić komfort użytkowania.
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 10, 2016, 10:31:32
Codziennie to się na steamie pojawia z 50 gier, które nikogo.
To prawda, ale na te 50 zawsze parę może być ciekawych. No i było już wielokrotnie mówione że na VR nawet słabe gry mają parę oczek wyżej od razu. To co by nie przeszło na monitorze jak najbardziej ma szanse w VR.

Dokładnie. Jak na Steamie ustawisz w filtrze wyszukiwania na "Obsługuje VR" to wyjdzie ci obecnie 924 pozycji. Mało? Dodatkowo w Oculus Store jest już jest chyba ponad 100 pozycji, a więc mamy ponad 1000 aplikacji (w większości gier) do wyboru.
Co do jakości gier to problemem jest to, że jak się patrzy na taką grę jak np. SuperHOT na monitorze to chce się to wyłączyć, a pod VR okazuje się, że jest to obecnie mega hicior :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 10, 2016, 10:36:48
Wlasnie, muszę w końcu zagrać w Superhot VR na ReVive, bo dostałem za darmo klucz za wsparcie na Kickstarterze.
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 10, 2016, 12:13:04
(...) Ja lubię jeździć, żeby się zrelaksować, nie jestem takim fanem, który ma prawdziwy symulator w domu. Takich jest garstka, tak samo jak właśnie posiadaczy VRu w tej chwili. Tyle tylko, że normalnych wyścigów jest sporo, a porządnych gier na VR jeszcze nie ma.
Ja lubiłem relaksować się przy serii Colin McRae Rally, mam od lipca Dirt Rally i w zasadzie ani razu nie chciało mi się odpalać tej gry bez trybu VR. Efekt pod VR jest na tyle ciekawy, że wole sobie pojeżdzić w tym trybie niż zwykłym... No ale ty pewnie i tak znajdziesz na to jakiś kontrargument :)
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 10, 2016, 12:30:57
Wlasnie, muszę w końcu zagrać w Superhot VR na ReVive, bo dostałem za darmo klucz za wsparcie na Kickstarterze.

Zaraz jak otrzymam kontrolery Touch (prawdopodobnie we wtorek) to kupuję tą grę. Po pierwsze ma świetne recenzje a po drugie to polski produkt, więc tym bardziej jest powód do wsparcia a nie do piracenia.
Poza tym będę miał trzeci sensor, więc w najbliższych dniach napiszę jak działa roomscale przy trzech sensorach.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 10, 2016, 12:39:54
A w Krakowie czasem nie mieszkasz?
Nie mam gdzie wypróbować toucha, na dwa VRy nie mam miejsca i budżetu.
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 10, 2016, 14:31:26
A w Krakowie czasem nie mieszkasz?
Nie mam gdzie wypróbować toucha, na dwa VRy nie mam miejsca i budżetu.
Niestety, Pyrlandia.
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 12, 2016, 15:00:48
ok.. mocno ograłem toucha przez ostatnie dni(opisze to w wątku o haz no games).. i trochę podniosła się moja nadzieja odnośnie trackingu, marudziłem, marudziłem ale ostatecznie gubienie się zdarza się bardzo sporadycznie(i tak częsciej niż przy vive - żeby nie było) nawet przy dwóch kamerach ustawionych w rządku(bo w sumie jak często gra wymaga, żeby się totalnie kręcić w kółko). Tylko raz zdarzyło się, że chciałem w grze coś a tu ups, ręki nie ma, krótka kontrola w realu gdzie jestem i acha.. trochę przesadziłem.. W sumie, różnica jest tak niewielka, że już nieistotna, a jak komuś coś jednak będzie przeszkadzać to tą 3cią kamerkę sobie dokupi...

kurde.. nawet tak dalej sobie myślę.. to jeśli pominąć gubienie się w ekstremalnych sytuacjach, to ogólnie rozwiązanie z kamerkami jest bardziej akceptowalne pod względem montażowym - i ingerencji w wygląd pokoju - ja sobie zdemontowałe kamerki z tych khm.. śmiesnych stojaków i zamontowałem je na zatrzaskach do pseye (mam tego multum - kiedyś tanie motion capture się tym robiło) wprost na monitorach(dwie 27") na ich samych brzegach i jest akurat- goście nawet nie zauważą, kable ze ścian nie zwisają, praktycznie nic w pokoju się nie zmieniło. A trakuje jak trzeba.

Swoją drogą też tak macie, że gracie, gracie, zdejmujecie okulary i nagle o fak, myślałem, że jestem pod oknem a nie przy kanapie... zdarza mi się to tak czesto, że chyba świadomie zniekształcę te definiowane granice zasięgu, żeby oznaczyć strony pokoju, tak tylko żeby zwiększyć komfort i mieć tą świadomośc, które granice to prawdziwa ściana a które można jeszcze lekko przekroczyć samymi rękami bo tam tylko kanapa stoi
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 12, 2016, 15:28:31
Przycinanie jednego rogu to znany trick z Vive.

Co do montażu to jednak podejrzewam że nie każdy ma dwa monitory 27'' ;)
Dla mnie dużą zaletą stacji bazowych vive jest właśnie to że nie trzeba ciągnąć kabla do komputera przez cały pokój.

A co do tego ze gry nie wymagają kręcenia się w kółko - te pisane pod touch nie wymagają, bo są specjalnie tak projektowane, żeby nie wymagać. Spróbuj pograć  w jakieś roomscalowe gry z Vive, to już tak różowo nie będzie.
"Frontowy" VR to produkt niepelnowartosciowy jak dla mnie. Nie mówię że od razu trzeba biegać po pokoju, ale stojąc w miejscu fajnie mieć swobodę pełnych 360 stopni - w grach do tego projektowanych (budget cuts, Brookhaven experiment, etc.)
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 12, 2016, 17:47:21
no tu się zgodzę, w vanishing realms to widać... aczkolwiek tylko gdy zasłonie samym sobą dostęp obu kamer czyli gdy trzymam kontroler z przodu np. przy brzuchu :)  bo tak to zazwyczaj przynajmniej  jedna coś tam wyłapuje

No i po napisaniu powyższego spróbowałem właśnie eksperymentalnego trybu 360 z kamerami na wskroś(znów pod biurkiem kilka minut), przełączyłem jedną kamerkę do usb z przodu kompa i zaskoczenie, wszystko działa prawidłowo :) nawet gdy trzymam kontrolery przy sobie  i się obracam to jest ok :) precyzyjnie jak dla htc. jedynie kalibracja w sofcie oculusa jest na to nie przygotowana i sypie bledami ale w steamie poszło normalnie.. widzę, że już nawet dali skiny pod toucha bo parę dni temu wciąż były kontrolery htc :)

no ale minus to kable od kompa do kamery - przy obecnej długości to moge kamerę tylnią najwyżej 2m oddalić od kompa- spróbowałem metrowy tani przedłużacz z czeluści szuflady ale lipa, nie chce wykrywać kamery, więc wyciągnąłem tani hub jako wzmacniacz- już lepiej - jakieś ponad 4 metry i wykrywa ale najwidoczniej transfer siadł, bo gdy tylko ta z tyłu widzi kontroler to odświeża go tak co pól sekundy... hm.. musi dobry kabel być albo lepszy hub...

czyli na pewno się da ale wygląda na to, że zamierzonym ruchem było postawianie przez rift na jednostronne trakowanie. Może bali się, że ludzie w kable się zaplączą przy obracaniu ? ;) tak czy inaczej żeby się nie babrać pozostaje przy kamerkach na monitorach, i tak mój dom to jeden wielki supeł kabli. Zawsze mam htc jeszcze do łażenia ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 12, 2016, 19:29:09
Dwa moje ulubione gatunki - przygodówki i mini gierki na punkty (aka DEMA). Wykreśl i daj znać, ile z tych gier jeszcze jest do sprawdzenia ;).
Możesz zacząć od:
Obduction - od twórców mysta
Chronos - RPG "souls like"
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 12, 2016, 19:35:45
no ale minus to kable od kompa do kamery - przy obecnej długości to moge kamerę tylnią najwyżej 2m oddalić od kompa- spróbowałem metrowy tani przedłużacz z czeluści szuflady ale lipa, nie chce wykrywać kamery, więc wyciągnąłem tani hub jako wzmacniacz- już lepiej - jakieś ponad 4 metry i wykrywa ale najwidoczniej transfer siadł, bo gdy tylko ta z tyłu widzi kontroler to odświeża go tak co pól sekundy... hm.. musi dobry kabel być albo lepszy hub...

No to jest największa porażka Oculusa - Rift jest bardzo czuły na kable, przedłużacze, huby itp. Jednemu ten sam kabel działa innemu nie. Ja parę miesięcy się z tym męczyłem, wydałem sporo kasy na różne kable i jakoś wkońcu się udało, choć nie jest idealnie. Mam 3-metrowych przedłużacz HDMI i 3-metrowy przedłużacz USB 3.0 do Rifta, czyli w sumie mam jakieś 5 metrów kabla, ale... nie zawsze Rift chce się uruchomić. Często mimo, że odpale Oculus Home to na headsecie mam cały czas pomarańczową diodę zamiast białą. Po kilku wyłączeniach i włączeniach zaskakuje. Oculus oficjalnie nie wspiera przedłużaczy, ma to w pompie, stąd też ostrożnie podchodzą do roomscale (experimental, heh).
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 13, 2016, 19:33:08
Chyba z tym trackingiem toucha nie jest idealnie:
Oculus: "There are a couple issues related to tracking we are looking at now. Some have been fixed, some are still under investigation. It's hard to say what's what yet, but fixes are in the works."

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5i1y1r/oculus_there_are_a_couple_issues_related_to/
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 13, 2016, 23:17:13
Oo ciekawe :) szczęśliwie mnie nie dotknęło, a już nawet dwa razy kamerka mi tak jeb..ła o podłogę, że aż ze strachem ją podnosiłem- ale nic.

tfu tfu
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 14, 2016, 10:45:18
Vive miało bardzo duże problemy na początku więc Oculusowi też można trochę wybaczyć :] Pff na początku, ja mam nawet teraz.
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 14, 2016, 10:47:23
A naprawili Ci w końcu? ;)
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 14, 2016, 14:07:48
A naprawili Ci w końcu? ;)
Jedno naprawili, drugie też, a teraz mam problem ze stacjami bazowymi i tutaj już rozłożyli ręce. Stacje restartują mi się dokładnie raz po konkretnym interwale czasowym(37s) po włączeniu SteamVR :/
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 14, 2016, 14:18:12
(http://s2.quickmeme.com/img/44/4463d682735d1cb300ce7e5032c9128e3dd4a553f5a2fc44273e07f8a3ae07bd.jpg)

Support Vive posysa okrutnie i dziękować latającemu potworowi spaghetti że mi wszystko działa i nie musiałem mieć z nimi do czynienia (odpukać w niemalowane!)
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 14, 2016, 14:25:14
Spokojnie, wizyta na indiańskim cmentarzu jeszcze przed twoim Vivem!
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 14, 2016, 14:26:41
No nie mogę ci go pożyczyć, sam rozumiesz. Wpadnij ze śpiworem na kilka dni poużywać ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 15, 2016, 15:08:44
Gaben wita posiadaczy tacza na sztimie:

(http://i.imgur.com/qf6Afyo.jpg)

Tymczasem posiadacze wajwa nadal musza kombinowac z ReVive.

EDIT: niezły mindfuck:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5ic88l/didnt_think_this_would_happen_as_a_long_time_vr/ (https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5ic88l/didnt_think_this_would_happen_as_a_long_time_vr/)
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 16, 2016, 18:54:45
Uff, po 3 dniach testowania Oculus Touch i trzech sensorów wróciłem do świata żywych :)
Kontrolery bardzo fajne, początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do rozdzielenia przycisków Y,X i B,A, ponieważ od wielu lat gram na padzie od Xbox360 oraz XboxOne i te przyciski obsługiwałem jednym palcem. Nie jest też takie łatwe zakładanie i ściąganie headsetu jak już trzymasz w rękach kontrolery albo odwrotnie - jak zakładasz headset a następnie musisz kątem oka patrzeć w dół i szukać kontrolerów. Z padem było prościej, bo druga ręka była wolna (można wówcza myszką odpalić jakomś grę, albo łyknąć piwko). No niestety, coś za coś, nie mam hostessy wspomagającej w tych czynnościach ;) Odwzorowanie ruchów rąk i palców jest bardzo fajne, płynne. Przyciski, spusty, wszystko dobrze ułożone. Dobrze, że są te smycze do zakładania na rękę chociażby z tego względu: https://www.youtube.com/watch?v=UB29sUKA56c&t=104s (https://www.youtube.com/watch?v=UB29sUKA56c&t=104s)
Oczywiście gry które posiadają oficjalne wsparcie kontrolerów Touch (te Oculusowe i te Steamowe) działają idealnie, obsługa kontrolerów działa w sposób prawidłowy. Gorzej jak odpalimy jakomś grę ze Steama, która obsługuje tylko HTC Vive - tutaj jest różnie - niektóre gry działają prawidłowo tylko przyciski są umieszczone gdzieś indziej, u niektórych nie działa jakiś przycisk. Tak czy siak nie jest źle, gier jest na prawdę sporo, to już nie jest to co było pół roku temu.

: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 16, 2016, 19:02:37
Z tego co kojarzę to większość popularnych gier dostała, albo wkrótce dostanie oficjalne wsparcie dla toucha. W jakich grach nie ma?
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 17, 2016, 00:02:20
Cytuję opinię kolegi który pożyczył mi dawno temu DK2 na kilka miesięcy - a niedawno nabył Rifta z Touchem:

pierwsze wrażenie nie było najlepsze. Myślałem, że ułożenie przycisków na kontrolerach spowoduje, że chwytanie przedmiotów będzie przychodziło naturalnie, ale gdy tylko włączyłem to demo o którym wspominałeś z robotem i dyskietkami cały czas myliły mi się przyciski i albo nie mogłem czegoś złapać, albo mi to wypadało. Na pewno nie pomaga to, że mam strasznie mało miejsca w pokoju i boję się po cokolwiek schylić.
Myślałem również, że podejście Oculusa aby wspierać przede wszystkim patrzenie do przodu a nie 360 stopni to dobra decyzja, bo większość ludzi (tak jak ja) ma zbyt mało miejsca, żeby się obracać. Niestety w grach co chwilę gubię gdzie jest przód i muszę zerkać spod okularów, co bardzo burzy immersję. Gdy stoję bokiem to po pierwsze sensory gubią jedną z rąk gdy druga stanie na drodze, a po drugie ryzykuję uderzeniem kontrolerem w ścianę która normalnie jest za plecami, więc muszę się poprawiać aby być skierowanym do przodu.

Mam również wrażenie, że w większości gier obrót kontrolerów odbiega lekko od obrotu dłoni - dlatego aby strzelić prosto muszę troszkę bardziej wygiąć nadgarstek niż mi podpowiada intuicja. Ale nie wiem jeszcze czy problemem jest oprogramowanie oculusa które nieodpowiednio mapuje położenie, czy deweloperzy źle dobierają ułożenie broni.

Tak więc początek używania toucha to było lekkie rozczarowanie. Natomiast po dwóch dniach, gdy już się z wszystkim pogodziłem, przyzwyczaiłem do przycisków i położenia kontrolerów w dłoni (teraz chwytanie przychodzi mi bardzo naturalnie - wystarczyły dwa dni) a matę pod nogami ułożyłem tak abym zawsze wiedział gdzie jest przód, zaczynam mieć frajdę z grania :)

Większość z gier mocno mnie rozczarowała, ale niektóre są bardzo fajne. Super Hot wydawał się dziwny na początku, ale bardzo się wciągnąłem. Arizona Sunshine jest świetna. Rec Room to duża frajda (frisbee i squash). Dead and Buried ma swój wow-factor gdy zaczyna się pojedynek z innymi lub co-op, ale dość szybko mnie znudził. Unspoken również po dwóch dniach mnie przestał pociągać. Ale to pewnie dlatego że gram z losowymi ludźmi. Gdybym grał ze znajomym pewnie było lepiej. Duże rozczarowanie to Climb na kontrolerach. Lekkość przesuwania skał rękami jest zupełnie nienaturalna i burzy całe wrażenie wysiłku wspinania, który czułem grając bez toucha.  Jak już mówię o grach, to wspomnę o Edge of Nowhere - nie wiem czy grałeś, ale przeszedłem ją całą i niesamowicie mi się podobała - lokalizacje, Lovecraftowski klimat. Z tym że ona jest na zwykłe kontrolery, nie touch.
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 17, 2016, 09:44:47
"Mam również wrażenie, że w większości gier obrót kontrolerów odbiega lekko od obrotu dłoni - dlatego aby strzelić prosto muszę troszkę bardziej wygiąć nadgarstek niż mi podpowiada intuicja. Ale nie wiem jeszcze czy problemem jest oprogramowanie oculusa które nieodpowiednio mapuje położenie, czy deweloperzy źle dobierają ułożenie broni."

Raczej oprogramowanie. W jednej grze na Vive się z tym też spotkałem.
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 17, 2016, 10:30:47
"Mam również wrażenie, że w większości gier obrót kontrolerów odbiega lekko od obrotu dłoni - dlatego aby strzelić prosto muszę troszkę bardziej wygiąć nadgarstek niż mi podpowiada intuicja. Ale nie wiem jeszcze czy problemem jest oprogramowanie oculusa które nieodpowiednio mapuje położenie, czy deweloperzy źle dobierają ułożenie broni."

Raczej oprogramowanie. W jednej grze na Vive się z tym też spotkałem.

Dokładnie,  miałem tak chyba w jakichś dwóch czy trzech strzelankach, ale z tego co pamiętam nie było informacji że obsługują Oculusa tylko Vive, więc to logiczne, że mogło coś działać nieprawidłowo. Mimo wszystko zdecydowana większość gier na Steamie działa z Oculusem dobrze i jest to pocieszające bo wybór jest na prawdę spory :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 17, 2016, 10:33:32
Tyko ze on raczej pisał o grach oculusowych - strzela się w superhot i Arizona Sunshine, obie gry są dostępne na Oculus Home.
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 17, 2016, 12:27:26
Tyko ze on raczej pisał o grach oculusowych - strzela się w superhot i Arizona Sunshine, obie gry są dostępne na Oculus Home.
Mam te gry i nie mam takiego problemu.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 17, 2016, 13:43:22
Czyli on nie może go mieć, bo ty nie masz ;)
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 17, 2016, 21:02:57
... ja to zauważyłem tylko w raw data, cos zamotali przy implementacji kontrolerów... reszta rzeczy dziala normalnie(z tych co sprawdzałem) jedynie gdy jest jakies nietypowe uzycie dotykowego panelu czy cos to sie dziwnie mapuje na touchu i nagle zeby zrobic teleport to musisz wcisnac galke przechylona np. do przodu. 

w sumie śmiesznie wyszło bo dzieki temu ze valve dodal sam z siebie translacje(emulację?) na oculusa(bo to nie jest native openvr tak naprawde) to wszystkie gry pisane na vive działają na oculusie. Nawet gdyby autor sobie tego nie życzył to nijak zablokować tego nie może nie blokując tym samym vive. Efekt końcowy jest taki że bez rozwiązań typu revive biblioteka gier na rifta zrobiła się większa niż na vive... aż dziwne, że tego chcieli, bo wraz z pojawieniem się toucha to już jedynie większe pole działania trackingu pozostało z z poważnych zalet vive wobec oculusa.... a no i cena

chociaż tak z trzeciej strony, robiąc teraz projekt będę mógł jechać na samych pluginach od vive, jednym słowem nie dotknę softu oculusa żeby coś na niego zrobić i uzależnię kod od woli valve... ciekawe, może o to im chodziło...?

ja natomiast odkrylem ze po podlączeniu kamerek do karty usb 3.0 ktora mam na expresie, to kamerki działają nawet na moich 5 metrowych badziewnych przedluzaczach USB(lata temu po dychu czy cos kupilem na allegro) - pełny sync 3.0, żadnych problemów, że coś czegoś nie wykrywa czy klatkuje :) - pusciłem jeden przedłużacz w listwie przy podłodze, i wypusciłem idealnie pod półką z ksiązkami którą mam na ścianie za plecami, kamerkę upchnąlem między ksiązki oby tylko :), skalibrowałem (tym razem wedlug instrukcji stąd https://support.oculus.com/199906947113632?locale=en_US&ref=oculus-sensor) i pstryk, pełne 360... mega stabilnie zupełnie jak w htc... nawet ten sam zasięg co miałem na vive (bo w sumie i tak mam tylko te 4 na 4 metry wolnej przestrzeni, za ścianą nie sprawdzę ;) ) ... jeszcze parę dni temu myślałem o tej trzeciej kamerce ale teraz nawet nie widzę sensu :)

no to  lecę poczarować - zszedłem z rangą w unspoken do 240 :) aaaa - insomniac na blogu opisał roadmap na 2017 dla unposken, dokladnie jakby czytali mi w myslach, rozbudowują ilosc postaci, map, czarow, trybów gry, nawet tryb spectatora mają dodać, do tego  z ESLem się spikneli i coś tam napomkneli o najbliższych turniejach, że coś pokażą :) jaram się :) mówie Ci Simplex, jak superhot CI zadziała to się poważnie zastanów...AAAA i jak mi przychodzą faktury od oculusa za sprzedane kopie gry to jest tam pozycja ile refundów zrobiono - czyli jest jakaś szansa na kupno i odwołanie, pewnie jakaś mejlowa bo przycisku nie widziałem - taki tips :)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 17, 2016, 21:15:16
Superhot mi działa, ale nie kupię unspoken bo jest a) eksem na Oculusa b) PvP only.
Dodatkowo utwierdzilem się w decyzji po przeczytaniu opinii kumpla (znudziło go po 2 dniach).

Miło, ze z dwoma kamerami można mieć roomscale.
Mam nadzieję ze wkrótce uda mi się w końcu przetestować Rift i Touch.
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 17, 2016, 21:28:16
Czyli jak jego znudziło to Ciebie też? ;)

kurde muszę chyba z lobo się spiknąć i sfriendsować, za mało mam znajomych z VR... (kupujcie ludzie kupujcie!) :)
: Odp: Oculus Touch
: Blue__ December 17, 2016, 21:32:25
(kupujcie ludzie kupujcie!) :)
Jak dasz pieniądze, to mogę kupić.
: Odp: Oculus Touch
: liberte December 18, 2016, 00:34:58
taaa, jak już o pieniądzach to na Oculus storze będą obniżki 20.12 - 3.01, sporo tytułów 50% taniej...

tak coś ... słyszałem ::)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 18, 2016, 01:03:24
Czyli jak jego znudziło to Ciebie też? ;)
Ja nie lubię gier PvP po prostu.

A pograć to chętnie, nick: simplexpl - mam m.in Raw Data, Arizona Sunshine (na steamie).

Wlasnie skonczylem Superhot na Revive, świetna gra, polecam!
: Odp: Oculus Touch
: Michał Broda December 18, 2016, 10:21:38
Ja mam nick nordomus na Steamie. Jest w ogóle crossplay między Oculus Home a Steam?
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 18, 2016, 10:46:43
Zdziwiłbym się gdyby był.
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 18, 2016, 19:23:52
kurde muszę chyba z lobo się spiknąć i sfriendsować, za mało mam znajomych z VR... (kupujcie ludzie kupujcie!) :)

Spox, jak coś to nickname: l0b0
Choć póki co nie mam zbyt dużo gier pod multiplayera.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 18, 2016, 23:24:49
Ja bym bardzo chętnie zagrał z kimś w Arizona Sunshine. Kupujcie, kupujcie! ;)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 20, 2016, 23:39:38
Ja mam nick nordomus na Steamie. Jest w ogóle crossplay między Oculus Home a Steam?
O dziwo, jest! Wlasnie tak grałem z kumplem i było spoko - tyle że on gra z dwoma kamerkami z przodu w małym pokoju i nawet się schylać nie może :D

Napisalem do deva czy się da i mi odpisał:
From the modes 'Campaign - 2 Player' or 'Horde mode multiplayer' one player should press 'Host' to host a multiplayer game. In the top right corner you can find your IP address. The other player should press 'Join by IP' and he should enter your IP address.
That should allow the other player to join your game and you two should be able to play together.
Zadziałało od strzała.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 21, 2016, 17:43:54
Touch tracking unstable over time?

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5jkf9h/touch_tracking_unstable_over_time/
Znany problem, ponoć pracują nad rozwiązaniem.
: Odp: Oculus Touch
: Vramin December 21, 2016, 18:53:15
Następny post zacznij od "Kochany blogasku... " ;D

#mamdzispiatek
: Odp: Oculus Touch
: Simplex December 21, 2016, 19:09:49
Dzięki tobie nie muszę!
: Odp: Oculus Touch
: l0b0 December 21, 2016, 21:03:28
Touch tracking unstable over time?

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5jkf9h/touch_tracking_unstable_over_time/ (https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5jkf9h/touch_tracking_unstable_over_time/)
Znany problem, ponoć pracują nad rozwiązaniem.

Hm, nie chce mi się czytać wszystkich tam zamieszczonych postów, ale problem chyba nie dotyczy wszystkich uzywających kontrolerów. U mnie problem nie występuje - wczoraj grałem godzinę w SuperHot i zero problemów. W weekend ze znajomymi mieliśmy sesje chyba ze 6 czy 7 godzin i nikt nie zaobserwował takich problemów. Jeśli gdzieś mi pływają "ręcę VR" to w miejscach gdzie sensory przestają łapać sygnał, a mam takie miejsca bo ciężko mi wypieprzyć wszystko z pokoju - nie mam pokoju przeznaczonego tylko do VR :) Sprzęt działa miodzio, jest wart tych pieniędzy.
: Odp: Oculus Touch
: Simplex February 07, 2017, 19:59:22
Wyszedł patch który miał poprawić tracking i jeżeli wierzyć redditowi to wielu ludziom pogorszył. Szkoda że oculus nie ma zwyczaju wypuszczania najpierw wersji beta, jak robi to steam.

http://uploadvr.com/oculus-addresses-persistent-tracking-issue-reports-following-1-11-update/ (http://uploadvr.com/oculus-addresses-persistent-tracking-issue-reports-following-1-11-update/)
: Odp: Oculus Touch
: Simplex May 03, 2019, 20:21:42
Alleluja! W końcu Emil może pić będąc w VR! Szkoda że nie dożył ;)

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/bkbfb0/quest_boundary_passthrough_is_really_useful_to/