Autor Wątek: Oculus Touch  (Przeczytany 25881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 10, 2016, 10:31:32 »
Codziennie to się na steamie pojawia z 50 gier, które nikogo.
To prawda, ale na te 50 zawsze parę może być ciekawych. No i było już wielokrotnie mówione że na VR nawet słabe gry mają parę oczek wyżej od razu. To co by nie przeszło na monitorze jak najbardziej ma szanse w VR.

Dokładnie. Jak na Steamie ustawisz w filtrze wyszukiwania na "Obsługuje VR" to wyjdzie ci obecnie 924 pozycji. Mało? Dodatkowo w Oculus Store jest już jest chyba ponad 100 pozycji, a więc mamy ponad 1000 aplikacji (w większości gier) do wyboru.
Co do jakości gier to problemem jest to, że jak się patrzy na taką grę jak np. SuperHOT na monitorze to chce się to wyłączyć, a pod VR okazuje się, że jest to obecnie mega hicior :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 10, 2016, 10:36:48 »
Wlasnie, muszę w końcu zagrać w Superhot VR na ReVive, bo dostałem za darmo klucz za wsparcie na Kickstarterze.

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 10, 2016, 12:13:04 »
(...) Ja lubię jeździć, żeby się zrelaksować, nie jestem takim fanem, który ma prawdziwy symulator w domu. Takich jest garstka, tak samo jak właśnie posiadaczy VRu w tej chwili. Tyle tylko, że normalnych wyścigów jest sporo, a porządnych gier na VR jeszcze nie ma.
Ja lubiłem relaksować się przy serii Colin McRae Rally, mam od lipca Dirt Rally i w zasadzie ani razu nie chciało mi się odpalać tej gry bez trybu VR. Efekt pod VR jest na tyle ciekawy, że wole sobie pojeżdzić w tym trybie niż zwykłym... No ale ty pewnie i tak znajdziesz na to jakiś kontrargument :)

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 10, 2016, 12:30:57 »
Wlasnie, muszę w końcu zagrać w Superhot VR na ReVive, bo dostałem za darmo klucz za wsparcie na Kickstarterze.

Zaraz jak otrzymam kontrolery Touch (prawdopodobnie we wtorek) to kupuję tą grę. Po pierwsze ma świetne recenzje a po drugie to polski produkt, więc tym bardziej jest powód do wsparcia a nie do piracenia.
Poza tym będę miał trzeci sensor, więc w najbliższych dniach napiszę jak działa roomscale przy trzech sensorach.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 10, 2016, 12:39:54 »
A w Krakowie czasem nie mieszkasz?
Nie mam gdzie wypróbować toucha, na dwa VRy nie mam miejsca i budżetu.

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 10, 2016, 14:31:26 »
A w Krakowie czasem nie mieszkasz?
Nie mam gdzie wypróbować toucha, na dwa VRy nie mam miejsca i budżetu.
Niestety, Pyrlandia.

Offline liberte

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 31
  • ja, nie kto inny
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 12, 2016, 15:00:48 »
ok.. mocno ograłem toucha przez ostatnie dni(opisze to w wątku o haz no games).. i trochę podniosła się moja nadzieja odnośnie trackingu, marudziłem, marudziłem ale ostatecznie gubienie się zdarza się bardzo sporadycznie(i tak częsciej niż przy vive - żeby nie było) nawet przy dwóch kamerach ustawionych w rządku(bo w sumie jak często gra wymaga, żeby się totalnie kręcić w kółko). Tylko raz zdarzyło się, że chciałem w grze coś a tu ups, ręki nie ma, krótka kontrola w realu gdzie jestem i acha.. trochę przesadziłem.. W sumie, różnica jest tak niewielka, że już nieistotna, a jak komuś coś jednak będzie przeszkadzać to tą 3cią kamerkę sobie dokupi...

kurde.. nawet tak dalej sobie myślę.. to jeśli pominąć gubienie się w ekstremalnych sytuacjach, to ogólnie rozwiązanie z kamerkami jest bardziej akceptowalne pod względem montażowym - i ingerencji w wygląd pokoju - ja sobie zdemontowałe kamerki z tych khm.. śmiesnych stojaków i zamontowałem je na zatrzaskach do pseye (mam tego multum - kiedyś tanie motion capture się tym robiło) wprost na monitorach(dwie 27") na ich samych brzegach i jest akurat- goście nawet nie zauważą, kable ze ścian nie zwisają, praktycznie nic w pokoju się nie zmieniło. A trakuje jak trzeba.

Swoją drogą też tak macie, że gracie, gracie, zdejmujecie okulary i nagle o fak, myślałem, że jestem pod oknem a nie przy kanapie... zdarza mi się to tak czesto, że chyba świadomie zniekształcę te definiowane granice zasięgu, żeby oznaczyć strony pokoju, tak tylko żeby zwiększyć komfort i mieć tą świadomośc, które granice to prawdziwa ściana a które można jeszcze lekko przekroczyć samymi rękami bo tam tylko kanapa stoi

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 12, 2016, 15:28:31 »
Przycinanie jednego rogu to znany trick z Vive.

Co do montażu to jednak podejrzewam że nie każdy ma dwa monitory 27'' ;)
Dla mnie dużą zaletą stacji bazowych vive jest właśnie to że nie trzeba ciągnąć kabla do komputera przez cały pokój.

A co do tego ze gry nie wymagają kręcenia się w kółko - te pisane pod touch nie wymagają, bo są specjalnie tak projektowane, żeby nie wymagać. Spróbuj pograć  w jakieś roomscalowe gry z Vive, to już tak różowo nie będzie.
"Frontowy" VR to produkt niepelnowartosciowy jak dla mnie. Nie mówię że od razu trzeba biegać po pokoju, ale stojąc w miejscu fajnie mieć swobodę pełnych 360 stopni - w grach do tego projektowanych (budget cuts, Brookhaven experiment, etc.)

Offline liberte

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 31
  • ja, nie kto inny
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 12, 2016, 17:47:21 »
no tu się zgodzę, w vanishing realms to widać... aczkolwiek tylko gdy zasłonie samym sobą dostęp obu kamer czyli gdy trzymam kontroler z przodu np. przy brzuchu :)  bo tak to zazwyczaj przynajmniej  jedna coś tam wyłapuje

No i po napisaniu powyższego spróbowałem właśnie eksperymentalnego trybu 360 z kamerami na wskroś(znów pod biurkiem kilka minut), przełączyłem jedną kamerkę do usb z przodu kompa i zaskoczenie, wszystko działa prawidłowo :) nawet gdy trzymam kontrolery przy sobie  i się obracam to jest ok :) precyzyjnie jak dla htc. jedynie kalibracja w sofcie oculusa jest na to nie przygotowana i sypie bledami ale w steamie poszło normalnie.. widzę, że już nawet dali skiny pod toucha bo parę dni temu wciąż były kontrolery htc :)

no ale minus to kable od kompa do kamery - przy obecnej długości to moge kamerę tylnią najwyżej 2m oddalić od kompa- spróbowałem metrowy tani przedłużacz z czeluści szuflady ale lipa, nie chce wykrywać kamery, więc wyciągnąłem tani hub jako wzmacniacz- już lepiej - jakieś ponad 4 metry i wykrywa ale najwidoczniej transfer siadł, bo gdy tylko ta z tyłu widzi kontroler to odświeża go tak co pól sekundy... hm.. musi dobry kabel być albo lepszy hub...

czyli na pewno się da ale wygląda na to, że zamierzonym ruchem było postawianie przez rift na jednostronne trakowanie. Może bali się, że ludzie w kable się zaplączą przy obracaniu ? ;) tak czy inaczej żeby się nie babrać pozostaje przy kamerkach na monitorach, i tak mój dom to jeden wielki supeł kabli. Zawsze mam htc jeszcze do łażenia ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 12, 2016, 19:29:09 »
Dwa moje ulubione gatunki - przygodówki i mini gierki na punkty (aka DEMA). Wykreśl i daj znać, ile z tych gier jeszcze jest do sprawdzenia ;).
Możesz zacząć od:
Obduction - od twórców mysta
Chronos - RPG "souls like"

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 12, 2016, 19:35:45 »
no ale minus to kable od kompa do kamery - przy obecnej długości to moge kamerę tylnią najwyżej 2m oddalić od kompa- spróbowałem metrowy tani przedłużacz z czeluści szuflady ale lipa, nie chce wykrywać kamery, więc wyciągnąłem tani hub jako wzmacniacz- już lepiej - jakieś ponad 4 metry i wykrywa ale najwidoczniej transfer siadł, bo gdy tylko ta z tyłu widzi kontroler to odświeża go tak co pól sekundy... hm.. musi dobry kabel być albo lepszy hub...

No to jest największa porażka Oculusa - Rift jest bardzo czuły na kable, przedłużacze, huby itp. Jednemu ten sam kabel działa innemu nie. Ja parę miesięcy się z tym męczyłem, wydałem sporo kasy na różne kable i jakoś wkońcu się udało, choć nie jest idealnie. Mam 3-metrowych przedłużacz HDMI i 3-metrowy przedłużacz USB 3.0 do Rifta, czyli w sumie mam jakieś 5 metrów kabla, ale... nie zawsze Rift chce się uruchomić. Często mimo, że odpale Oculus Home to na headsecie mam cały czas pomarańczową diodę zamiast białą. Po kilku wyłączeniach i włączeniach zaskakuje. Oculus oficjalnie nie wspiera przedłużaczy, ma to w pompie, stąd też ostrożnie podchodzą do roomscale (experimental, heh).

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 13, 2016, 19:33:08 »
Chyba z tym trackingiem toucha nie jest idealnie:
Oculus: "There are a couple issues related to tracking we are looking at now. Some have been fixed, some are still under investigation. It's hard to say what's what yet, but fixes are in the works."

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5i1y1r/oculus_there_are_a_couple_issues_related_to/

Offline liberte

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 31
  • ja, nie kto inny
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 13, 2016, 23:17:13 »
Oo ciekawe :) szczęśliwie mnie nie dotknęło, a już nawet dwa razy kamerka mi tak jeb..ła o podłogę, że aż ze strachem ją podnosiłem- ale nic.

tfu tfu

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6027
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 14, 2016, 10:45:18 »
Vive miało bardzo duże problemy na początku więc Oculusowi też można trochę wybaczyć :] Pff na początku, ja mam nawet teraz.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22435
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 14, 2016, 10:47:23 »
A naprawili Ci w końcu? ;)

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6027
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:07:48 »
A naprawili Ci w końcu? ;)
Jedno naprawili, drugie też, a teraz mam problem ze stacjami bazowymi i tutaj już rozłożyli ręce. Stacje restartują mi się dokładnie raz po konkretnym interwale czasowym(37s) po włączeniu SteamVR :/

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:18:12 »


Support Vive posysa okrutnie i dziękować latającemu potworowi spaghetti że mi wszystko działa i nie musiałem mieć z nimi do czynienia (odpukać w niemalowane!)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22435
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:25:14 »
Spokojnie, wizyta na indiańskim cmentarzu jeszcze przed twoim Vivem!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:26:41 »
No nie mogę ci go pożyczyć, sam rozumiesz. Wpadnij ze śpiworem na kilka dni poużywać ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 15, 2016, 15:08:44 »
Gaben wita posiadaczy tacza na sztimie:



Tymczasem posiadacze wajwa nadal musza kombinowac z ReVive.

EDIT: niezły mindfuck:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5ic88l/didnt_think_this_would_happen_as_a_long_time_vr/
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2016, 15:37:41 wysłana przez Simplex »

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #100 dnia: Grudzień 16, 2016, 18:54:45 »
Uff, po 3 dniach testowania Oculus Touch i trzech sensorów wróciłem do świata żywych :)
Kontrolery bardzo fajne, początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do rozdzielenia przycisków Y,X i B,A, ponieważ od wielu lat gram na padzie od Xbox360 oraz XboxOne i te przyciski obsługiwałem jednym palcem. Nie jest też takie łatwe zakładanie i ściąganie headsetu jak już trzymasz w rękach kontrolery albo odwrotnie - jak zakładasz headset a następnie musisz kątem oka patrzeć w dół i szukać kontrolerów. Z padem było prościej, bo druga ręka była wolna (można wówcza myszką odpalić jakomś grę, albo łyknąć piwko). No niestety, coś za coś, nie mam hostessy wspomagającej w tych czynnościach ;) Odwzorowanie ruchów rąk i palców jest bardzo fajne, płynne. Przyciski, spusty, wszystko dobrze ułożone. Dobrze, że są te smycze do zakładania na rękę chociażby z tego względu: https://www.youtube.com/watch?v=UB29sUKA56c&t=104s
Oczywiście gry które posiadają oficjalne wsparcie kontrolerów Touch (te Oculusowe i te Steamowe) działają idealnie, obsługa kontrolerów działa w sposób prawidłowy. Gorzej jak odpalimy jakomś grę ze Steama, która obsługuje tylko HTC Vive - tutaj jest różnie - niektóre gry działają prawidłowo tylko przyciski są umieszczone gdzieś indziej, u niektórych nie działa jakiś przycisk. Tak czy siak nie jest źle, gier jest na prawdę sporo, to już nie jest to co było pół roku temu.


Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #101 dnia: Grudzień 16, 2016, 19:02:37 »
Z tego co kojarzę to większość popularnych gier dostała, albo wkrótce dostanie oficjalne wsparcie dla toucha. W jakich grach nie ma?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #102 dnia: Grudzień 17, 2016, 00:02:20 »
Cytuję opinię kolegi który pożyczył mi dawno temu DK2 na kilka miesięcy - a niedawno nabył Rifta z Touchem:

Cytuj
pierwsze wrażenie nie było najlepsze. Myślałem, że ułożenie przycisków na kontrolerach spowoduje, że chwytanie przedmiotów będzie przychodziło naturalnie, ale gdy tylko włączyłem to demo o którym wspominałeś z robotem i dyskietkami cały czas myliły mi się przyciski i albo nie mogłem czegoś złapać, albo mi to wypadało. Na pewno nie pomaga to, że mam strasznie mało miejsca w pokoju i boję się po cokolwiek schylić.
Myślałem również, że podejście Oculusa aby wspierać przede wszystkim patrzenie do przodu a nie 360 stopni to dobra decyzja, bo większość ludzi (tak jak ja) ma zbyt mało miejsca, żeby się obracać. Niestety w grach co chwilę gubię gdzie jest przód i muszę zerkać spod okularów, co bardzo burzy immersję. Gdy stoję bokiem to po pierwsze sensory gubią jedną z rąk gdy druga stanie na drodze, a po drugie ryzykuję uderzeniem kontrolerem w ścianę która normalnie jest za plecami, więc muszę się poprawiać aby być skierowanym do przodu.

Mam również wrażenie, że w większości gier obrót kontrolerów odbiega lekko od obrotu dłoni - dlatego aby strzelić prosto muszę troszkę bardziej wygiąć nadgarstek niż mi podpowiada intuicja. Ale nie wiem jeszcze czy problemem jest oprogramowanie oculusa które nieodpowiednio mapuje położenie, czy deweloperzy źle dobierają ułożenie broni.

Tak więc początek używania toucha to było lekkie rozczarowanie. Natomiast po dwóch dniach, gdy już się z wszystkim pogodziłem, przyzwyczaiłem do przycisków i położenia kontrolerów w dłoni (teraz chwytanie przychodzi mi bardzo naturalnie - wystarczyły dwa dni) a matę pod nogami ułożyłem tak abym zawsze wiedział gdzie jest przód, zaczynam mieć frajdę z grania :)

Większość z gier mocno mnie rozczarowała, ale niektóre są bardzo fajne. Super Hot wydawał się dziwny na początku, ale bardzo się wciągnąłem. Arizona Sunshine jest świetna. Rec Room to duża frajda (frisbee i squash). Dead and Buried ma swój wow-factor gdy zaczyna się pojedynek z innymi lub co-op, ale dość szybko mnie znudził. Unspoken również po dwóch dniach mnie przestał pociągać. Ale to pewnie dlatego że gram z losowymi ludźmi. Gdybym grał ze znajomym pewnie było lepiej. Duże rozczarowanie to Climb na kontrolerach. Lekkość przesuwania skał rękami jest zupełnie nienaturalna i burzy całe wrażenie wysiłku wspinania, który czułem grając bez toucha.  Jak już mówię o grach, to wspomnę o Edge of Nowhere - nie wiem czy grałeś, ale przeszedłem ją całą i niesamowicie mi się podobała - lokalizacje, Lovecraftowski klimat. Z tym że ona jest na zwykłe kontrolery, nie touch.

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6027
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #103 dnia: Grudzień 17, 2016, 09:44:47 »
"Mam również wrażenie, że w większości gier obrót kontrolerów odbiega lekko od obrotu dłoni - dlatego aby strzelić prosto muszę troszkę bardziej wygiąć nadgarstek niż mi podpowiada intuicja. Ale nie wiem jeszcze czy problemem jest oprogramowanie oculusa które nieodpowiednio mapuje położenie, czy deweloperzy źle dobierają ułożenie broni."

Raczej oprogramowanie. W jednej grze na Vive się z tym też spotkałem.

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #104 dnia: Grudzień 17, 2016, 10:30:47 »
"Mam również wrażenie, że w większości gier obrót kontrolerów odbiega lekko od obrotu dłoni - dlatego aby strzelić prosto muszę troszkę bardziej wygiąć nadgarstek niż mi podpowiada intuicja. Ale nie wiem jeszcze czy problemem jest oprogramowanie oculusa które nieodpowiednio mapuje położenie, czy deweloperzy źle dobierają ułożenie broni."

Raczej oprogramowanie. W jednej grze na Vive się z tym też spotkałem.

Dokładnie,  miałem tak chyba w jakichś dwóch czy trzech strzelankach, ale z tego co pamiętam nie było informacji że obsługują Oculusa tylko Vive, więc to logiczne, że mogło coś działać nieprawidłowo. Mimo wszystko zdecydowana większość gier na Steamie działa z Oculusem dobrze i jest to pocieszające bo wybór jest na prawdę spory :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #105 dnia: Grudzień 17, 2016, 10:33:32 »
Tyko ze on raczej pisał o grach oculusowych - strzela się w superhot i Arizona Sunshine, obie gry są dostępne na Oculus Home.

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #106 dnia: Grudzień 17, 2016, 12:27:26 »
Tyko ze on raczej pisał o grach oculusowych - strzela się w superhot i Arizona Sunshine, obie gry są dostępne na Oculus Home.
Mam te gry i nie mam takiego problemu.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 17, 2016, 13:43:22 »
Czyli on nie może go mieć, bo ty nie masz ;)

Offline liberte

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 31
  • ja, nie kto inny
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #108 dnia: Grudzień 17, 2016, 21:02:57 »
... ja to zauważyłem tylko w raw data, cos zamotali przy implementacji kontrolerów... reszta rzeczy dziala normalnie(z tych co sprawdzałem) jedynie gdy jest jakies nietypowe uzycie dotykowego panelu czy cos to sie dziwnie mapuje na touchu i nagle zeby zrobic teleport to musisz wcisnac galke przechylona np. do przodu. 

w sumie śmiesznie wyszło bo dzieki temu ze valve dodal sam z siebie translacje(emulację?) na oculusa(bo to nie jest native openvr tak naprawde) to wszystkie gry pisane na vive działają na oculusie. Nawet gdyby autor sobie tego nie życzył to nijak zablokować tego nie może nie blokując tym samym vive. Efekt końcowy jest taki że bez rozwiązań typu revive biblioteka gier na rifta zrobiła się większa niż na vive... aż dziwne, że tego chcieli, bo wraz z pojawieniem się toucha to już jedynie większe pole działania trackingu pozostało z z poważnych zalet vive wobec oculusa.... a no i cena

chociaż tak z trzeciej strony, robiąc teraz projekt będę mógł jechać na samych pluginach od vive, jednym słowem nie dotknę softu oculusa żeby coś na niego zrobić i uzależnię kod od woli valve... ciekawe, może o to im chodziło...?

ja natomiast odkrylem ze po podlączeniu kamerek do karty usb 3.0 ktora mam na expresie, to kamerki działają nawet na moich 5 metrowych badziewnych przedluzaczach USB(lata temu po dychu czy cos kupilem na allegro) - pełny sync 3.0, żadnych problemów, że coś czegoś nie wykrywa czy klatkuje :) - pusciłem jeden przedłużacz w listwie przy podłodze, i wypusciłem idealnie pod półką z ksiązkami którą mam na ścianie za plecami, kamerkę upchnąlem między ksiązki oby tylko :), skalibrowałem (tym razem wedlug instrukcji stąd https://support.oculus.com/199906947113632?locale=en_US&ref=oculus-sensor) i pstryk, pełne 360... mega stabilnie zupełnie jak w htc... nawet ten sam zasięg co miałem na vive (bo w sumie i tak mam tylko te 4 na 4 metry wolnej przestrzeni, za ścianą nie sprawdzę ;) ) ... jeszcze parę dni temu myślałem o tej trzeciej kamerce ale teraz nawet nie widzę sensu :)

no to  lecę poczarować - zszedłem z rangą w unspoken do 240 :) aaaa - insomniac na blogu opisał roadmap na 2017 dla unposken, dokladnie jakby czytali mi w myslach, rozbudowują ilosc postaci, map, czarow, trybów gry, nawet tryb spectatora mają dodać, do tego  z ESLem się spikneli i coś tam napomkneli o najbliższych turniejach, że coś pokażą :) jaram się :) mówie Ci Simplex, jak superhot CI zadziała to się poważnie zastanów...AAAA i jak mi przychodzą faktury od oculusa za sprzedane kopie gry to jest tam pozycja ile refundów zrobiono - czyli jest jakaś szansa na kupno i odwołanie, pewnie jakaś mejlowa bo przycisku nie widziałem - taki tips :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #109 dnia: Grudzień 17, 2016, 21:15:16 »
Superhot mi działa, ale nie kupię unspoken bo jest a) eksem na Oculusa b) PvP only.
Dodatkowo utwierdzilem się w decyzji po przeczytaniu opinii kumpla (znudziło go po 2 dniach).

Miło, ze z dwoma kamerami można mieć roomscale.
Mam nadzieję ze wkrótce uda mi się w końcu przetestować Rift i Touch.

Offline liberte

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 31
  • ja, nie kto inny
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 17, 2016, 21:28:16 »
Czyli jak jego znudziło to Ciebie też? ;)

kurde muszę chyba z lobo się spiknąć i sfriendsować, za mało mam znajomych z VR... (kupujcie ludzie kupujcie!) :)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22435
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 17, 2016, 21:32:25 »
(kupujcie ludzie kupujcie!) :)
Jak dasz pieniądze, to mogę kupić.

Offline liberte

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 31
  • ja, nie kto inny
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 18, 2016, 00:34:58 »
taaa, jak już o pieniądzach to na Oculus storze będą obniżki 20.12 - 3.01, sporo tytułów 50% taniej...

tak coś ... słyszałem ::)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 18, 2016, 01:03:24 »
Czyli jak jego znudziło to Ciebie też? ;)
Ja nie lubię gier PvP po prostu.

A pograć to chętnie, nick: simplexpl - mam m.in Raw Data, Arizona Sunshine (na steamie).

Wlasnie skonczylem Superhot na Revive, świetna gra, polecam!

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6027
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 18, 2016, 10:21:38 »
Ja mam nick nordomus na Steamie. Jest w ogóle crossplay między Oculus Home a Steam?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 18, 2016, 10:46:43 »
Zdziwiłbym się gdyby był.

Offline l0b0

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 18, 2016, 19:23:52 »
kurde muszę chyba z lobo się spiknąć i sfriendsować, za mało mam znajomych z VR... (kupujcie ludzie kupujcie!) :)

Spox, jak coś to nickname: l0b0
Choć póki co nie mam zbyt dużo gier pod multiplayera.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 18, 2016, 23:24:49 »
Ja bym bardzo chętnie zagrał z kimś w Arizona Sunshine. Kupujcie, kupujcie! ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 20, 2016, 23:39:38 »
Ja mam nick nordomus na Steamie. Jest w ogóle crossplay między Oculus Home a Steam?
O dziwo, jest! Wlasnie tak grałem z kumplem i było spoko - tyle że on gra z dwoma kamerkami z przodu w małym pokoju i nawet się schylać nie może :D

Napisalem do deva czy się da i mi odpisał:
Cytuj
From the modes 'Campaign - 2 Player' or 'Horde mode multiplayer' one player should press 'Host' to host a multiplayer game. In the top right corner you can find your IP address. The other player should press 'Join by IP' and he should enter your IP address.
That should allow the other player to join your game and you two should be able to play together.
Zadziałało od strzała.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Touch
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 21, 2016, 17:43:54 »
Touch tracking unstable over time?

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5jkf9h/touch_tracking_unstable_over_time/
Znany problem, ponoć pracują nad rozwiązaniem.