Autor Wątek: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki  (Przeczytany 212547 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #920 dnia: Kwiecień 24, 2016, 22:37:36 »
Najnowsza wersja injectora umożliwiającego odpalanie gier z Oculusa na Vive:
https://github.com/LibreVR/Revive/releases/tag/0.4

Offline Harry Keogh

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2601
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #921 dnia: Kwiecień 25, 2016, 08:00:37 »
Jak wypada jakość obrazu (rozdzielczość) Oculusa/Vive w porównaniu do telefonowych gogli?
Obejrzałem kilka rzeczy na Gear VR i zostałem kupiony ideą :) Gdyby jeszcze ta rozdzielczość nie była taka tragiczna.

Potencjał ma to genialny, choć póki co bardziej myślę o poza-growych obszarach.
Np. samemu teraz będąc na etapie wykańczania domu, wiem że byłbym wniebowzięty, jakby wszelkie wizualizacje architektoniczne w ten sposób oglądać, omawiać, modyfikować...

Offline wiewiorek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #922 dnia: Kwiecień 25, 2016, 11:01:40 »
Yo. Fizyczne parametry sa podobne, Gear VR ma nawet troche wieksza rozdzielczosc niz rift i vive, ale piksele (a zwlaszcza przestrzenie pomiedzy nimi!) sa mniej widoczne, przez co obraz wyglada lepiej.  Check this out: https://www.youtube.com/watch?v=EBieKwa2ID0&feature=youtu.be&t=520

W przypadku apek (dobrze) zaprojektowanych pod VR rozdzielczosc nie stanowi zadnego problemu, ale oczywiscie chcialoby sie tych pikseli wiecej.

-----
Go and see the twitting squirrel! http://twitter.com/kacperkucinski [currently hibernating]

Offline vortex1984

  • Nowy Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #923 dnia: Kwiecień 25, 2016, 11:22:57 »
Jak GEAR VR może mieć większą rozdzielczość? Telefon, który tam umieścisz może mieć większą rozdzielczość, gęstość pikseli a nie gear vr. Przy czym samsung jeszcze nie wypuscił telefonu do gear VR z rozdzielczoscią większą niz QHD więc oculus i vive mają taką samą rozdzielczość jak najlepszy samsung, ktory do gear mozna wsadzić. Telefony mają lepsze PPI. Na 530 PPI wciąż widać siatkę przed oczami. Potrzeba by 700-1000 ppi żeby to wyeliminować na dobre (czyli ekrany 4K,8k).
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2016, 11:27:30 wysłana przez vortex1984 »

Offline Ja Być z Polska_

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline wiewiorek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #925 dnia: Kwiecień 25, 2016, 12:14:35 »
GearVR (S6/S7/edge/+/note): QHD - 2560×1440 (1280x1440 na oko); w zaleznosci od przekatnej ekranu FOV i upakowanie pikseli moze sie lekko zmieniac

vive/rift: dwa ekrany, po 1080x1200 na oko

Ze wzgledu na roznice technologiczne (rodzaj panelu, ppi, wielkosc przestrzeni miedzy subpikselami i sposob ich rozmieszczenia), fizyczna wielkosc paneli, typ soczewek etc, porownywanie "na sucho" nie bardzo ma sens.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2016, 12:27:41 wysłana przez wiewiorek »
-----
Go and see the twitting squirrel! http://twitter.com/kacperkucinski [currently hibernating]

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #926 dnia: Kwiecień 25, 2016, 12:52:37 »
Porównywanie samej rozdzielczości istotnie nie ma sensu. Za dużo innych czynników które mają wpływ, choćby taki, czy matryca to pentile, czy RGB (oraz masę innych, np FOV)

Z punktu widzenia technologicznego nerda patrzącego na suche cyferki, liczacego piksele, skupiającego się na znajdywaniu i wytykaniu niedoskonałości, to rozdzielczość i SDE w Vive i Oculusie mogłaby być lepsza. Ale jak się zacznie używac to przestaje to mieć znaczenie, bo poziom imersji i obecności (presence) jest i tak bardzo wysoki.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2016, 12:57:55 wysłana przez Simplex »

Offline Harry Keogh

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2601
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #927 dnia: Kwiecień 25, 2016, 18:51:36 »
Niepotrzebnie zapytałem o rozdzielczość - chodziło mi o "jakość" obrazu, tak aby jednak tej pikselozy nie było widać.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #929 dnia: Kwiecień 26, 2016, 20:09:22 »
Wrażenia jakiegoś randoma z GAFa z prezentacji w GameStopie:

http://www.youtube.com/watch?v=3LJ-w--0i-U#ws

I tekstowa recenzja innego randoma z GAFa:
(kliknij)

I jeszcze rozdzieranie dołu:
https://www.ifixit.com/Teardown/HTC+Vive+Teardown/62213
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2016, 20:41:48 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #930 dnia: Kwiecień 27, 2016, 16:19:02 »
Komuś się chciało i sporządził listę momentów w których Luckey oszukał:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4gfpjk/palmer_luckey_on_twitter_i_prefer_production_that/d2h9uud

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #931 dnia: Kwiecień 28, 2016, 11:35:58 »
Dowody naukowe że prymitywne gry są fajne w VR, ponieważ IMERSJA! ;)

Cytuj
I am actually surprised how much I am enjoying this game. I really was not expecting too much from Holoball, to be honest, but for the price this game is suprisingly fun and surprisingly addictive.

http://www.youtube.com/watch?v=EdKGm19APOc#ws

Tak, wiem, grał 10 minut, a po godzinie mu sie znudzi ;)





Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #932 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:05:49 »
Super, gralbym przez cale 15 minut.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #933 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:14:55 »
Do mnie to Holoball nie przemawia. Z zabaw z piłką w grach video lubię Rocket League :) Ale nieustająco czekam co jeszcze pokażą.
   

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #934 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:27:04 »
Taki bieda tenis/squash. "Bieda", bo zakładam że do precyzji operowania prawdziwą rakieta się nie zbliża nawet. Jak mogłoby zresztą, jak nie masz feedbacku w postaci szarpnięcia rakiety po nieprecyzyjnym trafieniu w piłkę.

Tego typu produkcje to dla mnie uncanny valley. Tenis na ekranie wykorzystujący pada lubię, bo to zasadniczo zupełnie inne doświadczenie. Ten z kontrolerami ruchowymi mnie nie przekonuje, bo za bardzo zbliza się do tego, czym nigdy nie będzie.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #935 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:30:31 »
Przekonaliście mnie, kupuję :P

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #936 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:40:36 »
Fify też na to nie chcę. ;)

Serio nikt nie może pokusić się o większą kreatywność? Np. Jesteśmy zamknięci w pokoju 2x2m i podróżując w czasie tak wplywamy na otoczenie, żeby się wydostać. Np. Wkładasz kłódkę do wody, teleport w przód o 30 lat i zrywasz zardzewiała kłódkę. I widzimy zmieniające się pomieszczenie będąc w nim. Jak we filmie. :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #937 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:48:39 »
Jak w quantum break! ;)

Pomysł wydaje się spoko. A co do escape roomów, to jest nieźle zapowiadająca się gra I expect you to die.

http://www.hardcoregamer.com/2016/04/27/pax-east-playing-with-the-fancy-spy-toys-in-i-expect-you-to-die/203866/

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #938 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:49:34 »
Albo Singularity :)
   

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #939 dnia: Kwiecień 28, 2016, 12:56:51 »
Tak, tyle że QB i Singularity to jednak bieganie po dużych przestrzeniach, a tutaj jednak widziałbym coś mocno klaustrofobicznego, kameralnego, ale z ogromną ilością małej interakcji i detali.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #940 dnia: Kwiecień 28, 2016, 13:52:58 »
Fifa z widokiem z trybuny honorowej i sterowanie ludzikami biegajacymi po murawie nie bylaby taka glupia. Idziesz na mecz i sterujesz patalachami.

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #941 dnia: Kwiecień 28, 2016, 14:24:10 »
A to zgoda. Taką Fifę chcę. :) Ale EA musiałobyt w końcu wymodelować trybuny, bo na razie to jest:


*rozdzielczość obrazka zamierzona. :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #942 dnia: Kwiecień 28, 2016, 14:34:15 »
Po prostu zrobiliby je puste ;)

Offline canto

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3760
  • R.I.P.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #943 dnia: Kwiecień 28, 2016, 15:02:57 »
Fifa z widokiem z trybuny honorowej i sterowanie ludzikami biegajacymi po murawie nie bylaby taka glupia. Idziesz na mecz i sterujesz patalachami.

Żeby tą technologię przenieśli to transmisji na żywo (siedzisz sobie na trybunie), to brałbym :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #944 dnia: Kwiecień 28, 2016, 15:28:22 »
Za kilka lat czemu nie - trzeba zminiaturyzowac kamery 3D i umieścić na dronach :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #945 dnia: Kwiecień 28, 2016, 15:39:19 »
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2016, 16:07:11 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #946 dnia: Kwiecień 29, 2016, 18:05:53 »
Dev odpowiada na pytanie "czy znudziło wam sie już vive":

Cytuj
After about 2 weeks of playing games with it, I've finally moved over to developing for the thing and am falling even deeper in love with the Vive. I still play games because I have the headset hooked up pretty much constantly, but I've switched over from the living room to the office primarily because it's easier to do work there.

Some of the shallower games have lost their appeal, but that's expected. When you talk about "shine wearing off" you are talking about two things - is there enough engaging content to keep me entertained, and am I still taken by VR. As with all early product launches, content is light. Some games, like Space Pirate Trainer or Audio shield, I feel I can keep coming back to for a long time, and indeed I do keep coming back. Experiences like TheBlu are more like VHS tapes to me, I'm glad I own them and they're good to pop out every now and then when I want to blow my mind, but like video tapes I'm not going back and watching them every day. As more content comes out, I will continue to consume it, however. I'm trying to decide between buying The Climb now and playing with Revive or waiting to see if they announce a native Vive port.

One thing is clear, however - I am still very much taken by VR. The feeling that I'm doing something I've never really done before is still really strong, and I like it. Funnily enough, as we've transitioned into the VR era, I find myself being nostalgic about the Sega Saturn, because that was really my big transition into 3D, not the N64 (although I had a 32X before my saturn). I remember looking at games like Panzer Dragoon and Virtua Fighter and thinking that entirely new games were possible that weren't possible before. And I feel that same feeling of exploration in VR. That's precisely why I've fallen more in love with VR while developing for the Vive. Having a VR headset is fun, but having a reliable expectation of something to track your hands (without wires!), and having the headset work in 360 degrees instead of forward 180, and all around the room at that, is incredibly liberating. I got peaks of this type of set up when I would dev with my DK2 and Razer Hydra, but the Vive as a piece of kit is so far beyond in every way. Especially the SDK - SteamVR makes doing hand tracking and tracking my position in the room a breeze. I feel like I have an entirely new kind of blank canvas before me, like finally everything in VR is good enough to the point where I can start making the kind of projects I've been dreaming about since I first read about the DK1.

In the next couple of years, some incredible VR stuff is going to come out simply because everything is finally good enough.

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #948 dnia: Kwiecień 30, 2016, 11:12:59 »
Wiadomo, to samo wkleję, jak Emil spróbuje Vive i będzie hejcił.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #949 dnia: Kwiecień 30, 2016, 13:37:05 »
Coś w tym - jak czytałem ten link Simplexa wczoraj to pierwsze co mi się rzuciło w oczy to

Cytuj
I think the bigger issue is the cost/value proposition. Many hard core gamers look at the value proposition as not being there on games that really are worth it for the market. They are used to getting 12 to 50 hours of entertainment for $60 to $80, not a few hours out of $20. I'm a software developer and I understood the market going in, so I was prepared for more movie like cost per hour for content. This put me in a position where I'm far more open to things like Apollo 11 where it's a good documentary experience, but it's basically a movie. Still, it's good for about an hour of entertainment per person.


;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #950 dnia: Kwiecień 30, 2016, 13:52:31 »
Ceny gier VR nigdy nie spadną. Potwierdzone info.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #951 dnia: Kwiecień 30, 2016, 15:06:02 »
No nie wiem - na przykład u Nintendo spadają po 5 latach od premiery ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #952 dnia: Kwiecień 30, 2016, 15:09:33 »
No i z VR będzie tak samo, because reasons.

Offline Irreversible

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5396
  • Płeć: Mężczyzna
  • Huc venite pueri ut viri sitis
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #953 dnia: Maj 02, 2016, 22:38:12 »
Cos cicho w temacie...
Skorzystam z okazji i wrzuce moj ostatni test VR.

http://www.youtube.com/watch?v=mTvy30ThIhs&index=9&list=WL#ws

Bylo warto!

;D

Steam, GoG, Origin: Irr3versible; Battlenet: Irr3versible#1100; Uplay: Nutshell
Serdeczna prosba o dopisanie krotkiego komentarza wskazujacego na forum przy zaproszeniu.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #954 dnia: Maj 03, 2016, 01:10:15 »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #955 dnia: Maj 06, 2016, 11:32:34 »
Oculus Rift kontynuuje dobra passę:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4cpj6g/all_regions_shipping_megathread/d2t09d1
Cytuj
We have shifted to Ground. The expedited shipping was always planned to be temporary. For most locations, this change makes a small difference in delivery timelines. Typically 1-2 days extra.

Koszty wysyłki to 50-100$ więc wiadomo że w tej cenie nie da się wysłac poczta lotniczą.

Reddit oczywiście kolejny raz eksplodował ;)


https://i.imgur.com/umYTJP1.gifv
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2016, 12:15:12 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #957 dnia: Maj 09, 2016, 11:53:55 »
Pobawilem sie troche Oculusem (wersja finalna) - troche tzn. jakies 10 minut. Demko z wielorybem i to szczelanie do statkow kosmicznych co udaje EVE, ale jest zwykla szczelanka. No dobra, przyznaje ze dziala to duzo lepiej niz Oculus Dev Kit 1. Ale piksele wypalaja oczy, to raz. Dwa - pole widzenia jest albo mniejsze niz w DevKicie, albo mnie FreeFly rozpiescil - w kazdym razie patrzy sie troche jak przez gogle narciarskie.
Plusy to jakos soczewek - te z mojego bieda-VR sie nie umywaja, tutaj praktycznie wszedzie jest ostro, nie ma znieksztalcen odsoczewkowych. Co dodaje kilka punktow do immersji. Choc i tak najwiecej punktow daje szybkosc z jaka to reaguje. Zero laga. Null. Faktycznie czuje sie jakbym tam byl w srodku. Ale FullHD do VR to zdecydowanie za malo. Chyba poczekam na PSVR rev2. Dupy nie urwalo.

Offline canto

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3760
  • R.I.P.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #958 dnia: Maj 09, 2016, 12:25:14 »
Pierwszej generacji zazwyczaj nie warto kupować.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #959 dnia: Maj 09, 2016, 12:26:33 »
Nie warto kupować 1. generacji, tym bardziej że jak nikt jej nie kupi to będzie to jednocześnie ostatnia generacja ;)

Pobawilem sie troche Oculusem (wersja finalna) - troche tzn. jakies 10 minut. Demko z wielorybem i to szczelanie do statkow kosmicznych co udaje EVE, ale jest zwykla szczelanka. No dobra, przyznaje ze dziala to duzo lepiej niz Oculus Dev Kit 1. Ale piksele wypalaja oczy, to raz. Dwa - pole widzenia jest albo mniejsze niz w DevKicie, albo mnie FreeFly rozpiescil - w kazdym razie patrzy sie troche jak przez gogle narciarskie.
Plusy to jakos soczewek - te z mojego bieda-VR sie nie umywaja, tutaj praktycznie wszedzie jest ostro, nie ma znieksztalcen odsoczewkowych. Co dodaje kilka punktow do immersji. Choc i tak najwiecej punktow daje szybkosc z jaka to reaguje. Zero laga. Null. Faktycznie czuje sie jakbym tam byl w srodku. Ale FullHD do VR to zdecydowanie za malo. Chyba poczekam na PSVR rev2. Dupy nie urwalo.

CV1 ma prawie na pewno mniejszy FOV niż DK1 (DK1 ma większy niż DK2). Vive tez ma większy, i to zarówno poziomy jak i pionowy, zwykle się zapomina o pionowym FOV i zwraca uwagę tylko na poziomy, ale ten drugi tez robi robotę.

Jak masz możliwość to przetestuj Vive z kontrolerami ruchowymi i roomscale. Jeżeli zażre, to przestaniesz zwracać uwagę na takie przyziemne taboreciarskie technikalia jak piksele ;)