Autor Wątek: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki  (Przeczytany 213706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mataman

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8407
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #840 dnia: Kwiecień 15, 2016, 14:43:37 »
A na ku...sie co? Odkurzacz? :D

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #841 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:00:52 »
Kto pierwszy przetestuje seks z VR na glowie? 8)
Jeśli przesyłka dojdzie, to masz pewniaka.

http://www.vrsmash.com/
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2016, 15:03:01 wysłana przez Marcin Szymański_ »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #842 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:01:03 »

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #843 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:09:44 »
Nie, nie.
Chodzi mi, ze pan i pani oboje maja helmy na glowie i cos wspolnie ogladaja albo jakos interaktywnie dzialaja.
Takie cos jak w Demolition Man.
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #844 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:12:16 »
Da się zrobić. :)

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #845 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:18:16 »
Pikaczu - moga tez byc 2 panie i dokumentacja filmowa :)
Ale jak by nie wyszlo - czekam na relacje.
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #846 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:34:03 »
Jak dojedzie, to na 100% posadzę jakąś panne przed VR Porn. Ja bedzie drugi, to wiesz. :D

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #847 dnia: Kwiecień 15, 2016, 17:04:45 »
Dokumentacje filmowa sam chetnie obejrze! Szczegolnie ta z dwiema paniami.

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #848 dnia: Kwiecień 15, 2016, 22:49:38 »
A w zasadzie pierwsze wrażenia póki co, z tym że pewnie napiszę coś więcej w przyszłości. Dostałem dzisiaj wersję konsumencką HTC Vive i na prośbę Simplexa podzielę się nieco wrażeniami :) Po pierwsze na chwilę obecną mam "lighthousy"(base stationy czy jakkolwiek to się nazywa) ustawione absolutnie prowizorycznie, jak zresztą błędnie robiło wielu recenzentów, ale mimo to byłem w stanie w miarę komfortowo i bez problemów skorzystać z paru dem i gier. Zacznę od wad:
     Przede wszystkim rozdzielczość jest słaba i wolę to napisać na wstępie, to jest największa pięta achillesowa VR jak na chwilę obecną. Trochę się można przyzwyczaić ale mimo wszystko screendoor i piksele widać, a wirtualny pulpit jest bardzo mało czytelny.
     Druga wada to obszar widzenia. Byłem przekonany że będzie sporo większy, tymczasem od drugiego cardboarda nie ma aż takiej przepaści.
I z wad tyle na razie, dodam jeszcze, że mam lekko wadliwy jeden przycisk na jednym z kontrolerów i pewnie będę coś próbował reklamować, ale to jest odrębna kwestia.
A teraz gwóźdź programu czyli zalety.
     Co mi się rzuciło w oczy od razu po uruchomieniu to dokładność kontrolerów, jak są w zasięgu stacji to są praktycznie bezbłędne co do milimetra, jesteśmy tu ograniczeni tylko własnymi ułomnościami(trzęsące się ręce).
     Trackpady- są zaskakująco fajne, nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, ale są one wykorzystane na bardzo fajne sposoby i nie dałoby się wielu rzeczy zrobić na gałkach, nie byłyby na pewno tak dokładne. Trackpad może być uzywany obszarowo jako przyciski, nawet jako klawiatura do pisania i sprawdza się to nieźle.
     Nie grałem jeszcze w żadną bardziej grową grę, ale np. zobaczyłem całe The Lab gdzie są prześwietne dema technologiczne dla Vive, jak ktoś się interesował tematem to jest tam chociażby Aperture Robot Repair pokazywany na wszystkich prezentacjach. Cechą wspólną większości tych dem jest świetny humor w stylu Portala, nie raz się uśmiechałem :) Ale jeśli chodzi o demo które dało mi najwięcej frajdy z tego zestawu to strzelanie z łuku. OMG jak to jest fajnie zrobione, musimy bronić zamku przed żołniezykami i mamy do dyspozycji tylko łuk. Strzela się znakomicie, jedną ręką nakładamy i puszczamy strzały a drugą ręką trzymamy łuk. Znowu- dokładność kontrolerów to lśni, miałem wrażenie ABSOLUTNEJ precyzji podczas strzelania a dodatkowo w dłoniach otrzymujemy fajny feedback w postaci wibracji podczas naciągania cięciwy. Uwierzcie to ROBI wrażenie.
     Poza tym testowałem Tilt Brush, raczej tam dłużej nie zabawie, ale jest to bardzo dobra aplikacja, która znakomicie prezentuje możliwości kontrolerów i roomscale.
     Fantastic Contraption, bardzo fajne, ale miałem wrażenie że wymaga najwięcej miejsca więc ciężko trochę się gra, ALE robi wrażenie i można pogłówkować.
     Spellfighter, uruchomiłem tylko na chwilę, ale też bardzo fajnie to wygląda. Oferuje bardzo dużą interakcję z otoczeniem i jest dla mnie zapowiedzią jakiegoś porządnego erpega.
     Realities- aplikacja która umożliwia zwiedzanie (póki co)kilku miejsc na Ziemi. Wygląda fajnie i pokazuje potęgę fotogrametrii i roomscale gdzie możemy zajrzeć dosłownie wszędzie.
I to tyle z takich szybkich testów, jestem otwarty na pytania jak ktoś będzie jakieś miał. Dla mnie to JEST przyszłość i to nie tylko gier(a może nawet gry to margines), ale filmów, aplikacji itd. Najważniejsza rzecz którą trzeba powiedzieć to IMERSJA, tak oklepane słowo, ale bardzo ważne. NIC nie daje takiej imersjii jak VR, nawet granie na projektorze, w kinie, w 4k, na 10 monitorach itp.  :)

Temat utworzony na nowo bo przez nieporozumienie został scalony z innym.

Offline Irreversible

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5396
  • Płeć: Mężczyzna
  • Huc venite pueri ut viri sitis
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #849 dnia: Kwiecień 16, 2016, 03:14:16 »
Nieporozumienie my ass, sracie juz VRem w kazdym temacie.
Kumam, ze pojawia sie efekt Kutery z kaskiem na glowie, ale nie tworzcie rzygania od splywu spamu po calym forum.

Ja bym proponowal zalozyc cala sekcje VR, ktora bedzie dla wszystkich zainteresowanych - bez roznicy czy PS4 czy PC. Trzymac tam gry, newsy, recenzje sprzetow, podcasty o tematyce VR - slowem wszystko. Moderatorem zrobic Simplexa, niech zarobi troche wiecej na reklamie ;) Reasumujac, admini do pracy! Jesli propozycja sie przyjmie, to prosilbym o wstrzymanie dyskusji po innych sekcjach/watkach.

PS. Sorki, ze na Ciebie trafilo - bo w przeciwienstwie do innych nie spamujesz kazda, nawet trywialna informacja. Wlaczylem forum po kilkugodzinnej sensi w DSIII, chce poczytac co tam innym w duszy siedzi a wszedzie o VR. Najzalosniejsze jest to, ze powtarzamy te same dyskusje w kazdym watku - vide 'efekt Motery'.

Steam, GoG, Origin: Irr3versible; Battlenet: Irr3versible#1100; Uplay: Nutshell
Serdeczna prosba o dopisanie krotkiego komentarza wskazujacego na forum przy zaproszeniu.

Offline m1sza

  • n00b mod
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #850 dnia: Kwiecień 16, 2016, 07:18:22 »
Zjedz snickersa ;).

Offline draak

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #851 dnia: Kwiecień 16, 2016, 07:41:02 »
Trochę racji w tym jest, zajrzyj jaki burdel, którego nawet czytanie głosem Czubowny nie złagodzi, jest w temacie fgadki. Nomen omen, czytanie tych przepychanek (pikacz głuchy na argumenty) powoduje również efekt kutery  ;D

Offline Alexej

  • Moderator Globalny
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7855
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #852 dnia: Kwiecień 16, 2016, 08:16:03 »
Nie rozumiem czemu to nie jest w wątku o dużych vr?

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #853 dnia: Kwiecień 16, 2016, 09:11:03 »
Byłem przeciw sekcji, ale widzę, że chyba faktycznie jest taka potrzeba.

Offline Irreversible

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5396
  • Płeć: Mężczyzna
  • Huc venite pueri ut viri sitis
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #854 dnia: Kwiecień 16, 2016, 09:47:16 »
Zjedz snickersa ;).
Niech koronnym argumentem bedzie, ze VR to osobna platforma z tytulami exclusive!
;)

Steam, GoG, Origin: Irr3versible; Battlenet: Irr3versible#1100; Uplay: Nutshell
Serdeczna prosba o dopisanie krotkiego komentarza wskazujacego na forum przy zaproszeniu.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #855 dnia: Kwiecień 16, 2016, 20:10:03 »
Nie rozumiem czemu to nie jest w wątku o dużych vr?
Nie rozumiem czemu przeszkadza ci, że na forum istnieje jakiś wątek?

Wrażenia Digital Foundry - w 6:15 potwierdza to o czym dyskutowaliśmy w wątku fgadki - czyli nudności gdy pojawia się niespójność między wrażeniem ruchu w VR a brakem ruchu w realu:
http://www.youtube.com/watch?v=phC-uG5Yues#ws


Czasami to forum daje popalić.

Chessman założył osobny wątek o Vive. Ja zgłosiłem do moderacji, żeby go scalić z głównym. Zrobili to, ale chessman napisał mi, że celowo chciał żeby był osobny wątek konkretnie o jego wrażeniach z vive (analogicznie do wątku o DK2 - jakoś nikomu on nie przeszkadzał) - więc poprosił modów o wydzielenie jego posta z powrotem do osobnego wątku. Gdy to się stało, nagle lament "a po co nowy wątek?" - co ludziom przeszkadza jakiś wątek (w dodatku w dziale PC ktory nikogo)? No więc moderatorzy kolejny raz scalili post chessmana z tym wątkiem.

EDIT:

Chessman, jeżeli grałeś w kolejne gry, to opisz wrażenia.
Może faktycznie założymy dział o VR, skoro jest martwy dział o PS2.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2016, 20:23:53 wysłana przez Simplex »

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #856 dnia: Kwiecień 16, 2016, 20:31:27 »
Mojego imienia!

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #857 dnia: Kwiecień 16, 2016, 21:22:40 »
Czasami to forum daje popalić.

Chessman założył osobny wątek o Vive. Ja zgłosiłem do moderacji, żeby go scalić z głównym. Zrobili to, ale chessman napisał mi, że celowo chciał żeby był osobny wątek konkretnie o jego wrażeniach z vive (analogicznie do wątku o DK2 - jakoś nikomu on nie przeszkadzał) - więc poprosił modów o wydzielenie jego posta z powrotem do osobnego wątku. Gdy to się stało, nagle lament "a po co nowy wątek?" - co ludziom przeszkadza jakiś wątek (w dodatku w dziale PC ktory nikogo)? No więc moderatorzy kolejny raz scalili post chessmana z tym wątkiem.

Może się ludzie boją, że będziesz w każdym spamował te same linki ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #858 dnia: Kwiecień 16, 2016, 21:40:24 »
No bo przecież non stop to robię

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #859 dnia: Kwiecień 16, 2016, 22:43:22 »
IMO absurdalna sytuacja z tymi tematami. Tak naprawdę to powinien być nawet osobny dział na VR bo jest to jednak zupełnie odrębna platforma, która dużo bardziej się różni niż Xbox One i PS4 chociażby. I trochę mnie to zniechęciło do opisywania czegokolwiek. Jutro coś więcej napiszę o rzeczach które testowałem, ale traktowanie VR w zbiorczym podtemacie bez działu jest dla tej technologii krzywdzące pomijając kwestię ogarnięcie ewentualnych pytań odnośnie konkretnej platformy sprzętowej.

Offline m1sza

  • n00b mod
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #860 dnia: Kwiecień 17, 2016, 08:20:16 »
Trochę racji w tym jest, zajrzyj jaki burdel, którego nawet czytanie głosem Czubowny nie złagodzi, jest w temacie fgadki. Nomen omen, czytanie tych przepychanek (pikacz głuchy na argumenty) powoduje również efekt kutery  ;D

Niestety nie czytam za bardzo forum tak jak kiedyś, bo wszędzie spam i ciągle te same osoby i wymiany zdań, więc akurat do tamtego wątku nie zaglądałem.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #861 dnia: Kwiecień 17, 2016, 11:28:51 »
IMO absurdalna sytuacja z tymi tematami. Tak naprawdę to powinien być nawet osobny dział na VR bo jest to jednak zupełnie odrębna platforma, która dużo bardziej się różni niż Xbox One i PS4 chociażby. I trochę mnie to zniechęciło do opisywania czegokolwiek. Jutro coś więcej napiszę o rzeczach które testowałem, ale traktowanie VR w zbiorczym podtemacie bez działu jest dla tej technologii krzywdzące pomijając kwestię ogarnięcie ewentualnych pytań odnośnie konkretnej platformy sprzętowej.
Nie sądzę, żeby był problem, bo nikt w tych tematach nie pisze poza Simplexem. Także możecie sobie tutaj pogadać, pozadawać pytania i kochać VR razem z Wiewiorkiem, raczej nie będzie problemu, ale jako, że panuje demokracja założyłem ankietę i zobaczymy. Jeśli będzie zainteresowanie to stworzymy odpowiedni dział, na razie na to nie wygląda.

Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #862 dnia: Kwiecień 17, 2016, 11:44:08 »
IMO absurdalna sytuacja z tymi tematami. Tak naprawdę to powinien być nawet osobny dział na VR bo jest to jednak zupełnie odrębna platforma, która dużo bardziej się różni niż Xbox One i PS4 chociażby. I trochę mnie to zniechęciło do opisywania czegokolwiek. Jutro coś więcej napiszę o rzeczach które testowałem, ale traktowanie VR w zbiorczym podtemacie bez działu jest dla tej technologii krzywdzące pomijając kwestię ogarnięcie ewentualnych pytań odnośnie konkretnej platformy sprzętowej.
Nie sądzę, żeby był problem, bo nikt w tych tematach nie pisze poza Simplexem. Także możecie sobie tutaj pogadać, pozadawać pytania i kochać VR razem z Wiewiorkiem, raczej nie będzie problemu, ale jako, że panuje demokracja założyłem ankietę i zobaczymy. Jeśli będzie zainteresowanie to stworzymy odpowiedni dział, na razie na to nie wygląda.
OK, ale to także w drugą stronę działa, jak nie ma działu, albo nawet osobnego tematu ffs, to będzie on ciągle tutaj marginalny.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #863 dnia: Kwiecień 17, 2016, 11:45:36 »
Jeśli coś posiada 1-2 użytkowników na całym forum to jest to marginalne, zgadzam się.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #864 dnia: Kwiecień 17, 2016, 11:51:26 »
Jeśli coś posiada 1-2 użytkowników na całym forum to jest to marginalne, zgadzam się.

Wow riposta znakomita. Tzn. że jeśli np. kupię nową konsolę Sony którą z jakiegoś powodu posiada tylko jedna inna osoba na forum to temat ma być marginalny? W ten sposób żadna technologia by się nie przebiła jakby wszędzie było takie podejście. Ile osób na forum posiadało WiiU na początku jej istnienia? A ile osób posiada tę konsolę za namowami niektórych podcastów i społeczności? Podobna sytuacja. Do tego też między innymi służy forum i jakoś DZIAŁY(łączone, ale wciąż), nie mówiąc o tematach, były tworzone.

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #865 dnia: Kwiecień 17, 2016, 20:40:08 »
Tak jak pisałem w każdym razie podzielę się wrażeniami z kolejnych doświadczeń:

1. Audioshield- jest to gra, w której wraz z muzyką(dowolna z dysku lub soundcloud) lecą na nas kule w 2 kolorach- niebieskim i pomarańczowym. W obydwu dłoniach mamy w ręce tarczę w danym kolorze, pojawiają się także purpurowe kule które odbijamy łącząc obydwie tarcze. Gra jest bardzo efektowna, epicka i męcząca, choć w dużej mierze zależy to też od tego jaką muzykę sobie włączymy, jak i od wybranego poziomu trudności. Gra daje ogromne uczucie potęgi, momentami czujemy się jakbyśmy się bronili przed deszczem meteorów.

2. The Blu- jedno z dem w tej aplikacji było mocno eksploatowane na pokazach Vive, nie bez powodu, tez bym je wybrał do demonstracji, choć IMO najlepsze zostało nieodkryte. W aplikacji mamy do wyboru 3 doświadczenia. Pierwsze to migracja w rafie koralowej gdzie możemy poobserwować różne zwierzęta wodne w ich środowisku. Drugie doświadczenie to spotkanie z wielorybem, które było właśnie pokazywane przy prezentacjach Vive, tu na uwagę zasługuje uczucie skali. Wieloryb jest OGROMNY i tylko w rzeczywistości lub w VR właśnie można to faktycznie poczuć. To jak spotkanie z żyjącym samolotem pasażerskim :) Ostatnie doświadczenie to obserwowanie największych głębin oceanu w prawie całkowitej ciemności z latarką do dyspozycji. I to ostatnie demo właśnie zrobiło na mnie największe wrażenie, pewnie po części dlatego że ciemność maskuje największe wady obecnej generacji VR. Nie będę spoilerował co tam się dzieje dokładnie, ale mogę powiedzieć tyle że dzieje się dużo :) I robi to bardzo duże wrażenie.

3.Space Pirate Trainer- to dla mnie obecnie jedna z najepszych gier(gierek) na VR. W futurystycznym świecie stoimy gdzieś na jakimś budynku i odpieramy fale latających i strzelających dronów. To co tam można robić jest przeepickie. Mamy do dyspozycji wielofunkcyjne bronie(możliwość zmiany trybów i rodzajów strzału) i tarczę(po sięgnięciu za plecy dowolną ręką). I co? I to, że w tej grze można zrobić praktycznie wszystko co przyjdzie nam do głowy jeśli chodzi o walkę. Możemy strzelać jedną bronią a drugą się bronić, możemy strzelać dwiema broniami jednocześnie(do różnych celów z różnych stron też), możemy robić uniki przed laserami(czas zwalnia jak pociski się do nas zbliżają), możemy odbijać strzały tarczą(także w przeciwników), możemy zestrzeliwać pociski przeciwników, możemy używać tarczy jako osłony i strzelać zza niej(jest półprzezroczysta więc można skutecznie ostrzeliwać przeciwników za nią) itd. itp. Jest jeszcze parę opcji, ale tym wymienianiem chciałem tylko pokazać jak banalna gra, gdzie tylko stoimy i strzelamy potrafi dać ogromną ilość możliwości w VR. GENIALNE.

Testowałem jeszcze parę innych rzeczy, ale póki co wymieniłem te, które uważam za najważniejsze.
Na koniec jeszcze kwestia choroby lokomocyjnej, Jest i cholernie mocno ją odczuwam. Tzn. w momencie jak poruszam postacią w Spell Fighterze za pomocą trackpada zamiast teleportów to mam mocne zawroty głowy. Będę testował jak obejść problem i czy da się mózg nauczyć innej reakcji, ale wygląda to źle.
Mam jednak nadzieję, że może jest więcej osób zainteresowanych tematem, albo może ktoś się zainteresuje.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #866 dnia: Kwiecień 17, 2016, 20:54:40 »
Niemożliwe, przecież ustalilismy, ze chorobę lokomocyjną odczuwają tylko jednostki upośledzone, będące w mniejszosci ;)

Złe wieści:
http://uk.ign.com/articles/2016/04/15/mirrors-edge-developers-interested-in-vr

EDIT:
Obowiązkowa ewangelizacja z reddita:
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4ercem/this_is_no_fad/

Cytuj
There are many naysayers out there saying that VR will be a passing fad akin to 3d tv. Oh how wrong they are.

I have a 3d projector and a 165 inch screen. Besides the resolution, the Vive blows it out of the water; the experience is on a completely different level because they are in fact immensely different.

One of the best showcases of 3d imagery is on a blu ray called "under the sea", where a cod fish virtually swims out on the screen inches from your face. It's amazing, but still localized to one viewpoint. Wherever you walk in the room, the fish stays front and center, which breaks the immersion as it becomes clear that the image is coming from the screen, that the fish and the viewer are in separate environments. You are still an outside viewer regardless of how large the window is you are viewing the environment through.

If that scene was converted to VR, you ARE in that environment. Your viewpoint changes based on where you walk in the room, you can lean in and look at the details of the scales, you can lay on the ocean floor and stare up at the belly of that fish. The motion controls allow you to move your hand and swat that fish away. With all of your normal movement translated to this virtual world, it is near impossible, without constant reassurance to your mind that what you are seeing is fake, to not accept what you are seeing to be completely tangible.

Roomscale VR is the future and will change our lives as we know it. I challenge anyone to try room scale virtual reality and come away with a differing opinion. Say what you will about the similarities of 3d tv, having to strap a device to your face to experience this, although this uses 3d technology, this is not typical single plane stereoscopic 3d, this is virtual holography.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2016, 21:45:11 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #867 dnia: Kwiecień 17, 2016, 22:59:47 »
I jeszcze z gafa:
Just spent a few hours playing a ton of stuff including budget cuts, tilt brush, and realities. Unbelievable. I can't get enough of this. Just blew my expectations away. VR, and especially the millimeter accurate tracking of the Vive, is one of the biggest paradigm shifts in technology I have ever experienced.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #868 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:02:04 »
Niemożliwe, przecież ustalilismy, ze chorobę lokomocyjną odczuwają tylko jednostki upośledzone, będące w mniejszosci ;)

Czyli pecetowcy, wszystko się zgadza ;D

No offence ale widać jak bardzo rusza cię ta technologia, jak bardzo się nią fascynujesz. I ja trochę też, ale nie do gier. Uważam że gry to ślepa uliczka VR, dopóki ktoś nie wymyśli sposobu w który da się grać w sieciowe FPSy bez wiadra. Oglądanie filmów też mnie nie rusza, to w zasadzie forma deprywacji sensorycznej która ogranicza ci bodźce tylko do tych ktore przekazuje film. Rozumiem, pochwalam, ale to nie dla mnie. Umiem się skupić tylko na filmie na kanapie i ze szklaneczką whisky w ręku, nie potrzebuję do tego okularów :)

Natomiast inne zastosowania VR to przyszłość, to futurologia. To choćby nowy Gibson (swoją drogą Ziemkiewicz wyprzedził go o chyba 20 lat z wizją slejwerów, u Gibsona kameroosób) gdzie za pomocą VR wcielamy się w peryferala, zastępcze sztuczne ciało w którym przeżywamy np. spotkania na drugim końcu świata. To jest właśnie prawdziwa sila VR - coś zupełnie nowego, a nie używanie nowej technologii do zastosowań w których ta stara sprawdza się świetnie. Bo to nie ma sensu, jeśli mamy już tę nową, rewolucyjną technologię to idźmy z nią dalej a nie próbujmy wpasować na siłe ją w ramy staroci, w ramy w które pasuje tak sobie.

Dla mnie VR to nie cel, a środek do celu, droga do czegoś nowszego, innego, czegoś czego jeszcze nie ma. To co się dzieje teraz, to gaworzenie niemowlaka, to jego chodzenie na czworakach. Poczekam aż ten metaforyczny niemowlak wstanie na nogi i przemówi. I mam nadzieję że jak to usłyszę, to mowę mi odbierze z wrażenia :)
   

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #869 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:14:13 »
I jeszcze z gafa:
Just spent a few hours playing a ton of stuff including budget cuts, tilt brush, and realities. Unbelievable. I can't get enough of this. Just blew my expectations away. VR, and especially the millimeter accurate tracking of the Vive, is one of the biggest paradigm shifts in technology I have ever experienced.

A jednak nie wystarczający, żeby był osobny dział i temat, wii to był większy przełom. Musiałem sobie pozwolić na odrobinę zgryźliwości :)

Vramin- Nie, to nie jest gaworzenie. Jasne- technologia jest wczesna i są wady ALE działa dobrze i do gier też się nadaje, JESZCZE nie do wszystkich ale masa ludzi pracuje nad nowymi rozwiązaniami.  Dzisiaj obejrzałem cały pełnometrażowy film na Vive. Pomimo rozdzielczości wrażenia są świetne, lepsze niż w kinie IMAX chociażby. Serio. Problemem jest to, że nie da się tego przekazać słowami. Gadaliśmy o tym trochę kiedyś, wtedy mówiłem bardziej w teorii, bo tylko po cardboardzie i Rift DK1, ale teraz po Vivie mogę to potwierdzić, to jest przełom i też będę się tym jarał bo tego spróbowałem i próbuję to też jakoś ludziom przekazać i póki co ci co testowali byli pod dużym wrażeniem. Ja tymczasem też za pomocą tekstu pisanego staram się jakoś zainteresować tematem większą ilość ludzi.
A jeśli chodzi o deprywację sensoryczną to Vive ma tu lekką przewagę bo posiada kamerę z przodu i ma mieć parowanie z telefonem(póki co nie działa :/) i jak ci bardzo zależy to zawsze można ustawić tak, żeby mikrofon ci zbierał głos z otoczenia. Poza tym tak jak mówię VR to także osobiste kino, a w kinie NIE chcemy innych bodźców niż film.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #870 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:15:45 »
W VR powstaną nowe gatunki i nowe typy gameplayu. Ślepa uliczka to jest właśnie probowanie na siłę wciśnięcia "starych" (obecnych) gatunków sprzed ery VR do medium które póki co nie jest z nim kompatybilne (ale możliwe że jakos to zostanie rozwiązane, np stymulatorem blednika).

Ja w to chyba nie będę grał:
http://youtube.com/watch?v=jbffWEjXbU8#ws

Chessman, ty grales w demo?

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #871 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:22:18 »
@Chessman: I dobrze. Niech pracują, niech wymyślą jak na tym grać w FPSy, niech wymyślają nowe zastosowania i technologie. Bo z tego może wyjść coś naprawdę wielkiego. Coś czego jeszcze nie ma, a o czym marzą nie elektroniczne owce a pisarze SF i futurolodzy. Tylko niech zaczną od adblocka, bo jak znam życie to reklam będzie tam więcej niż w multikinie :)
   

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #872 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:26:33 »
Chessman, ty grales w demo?

Grałem, niezły klimat, ale w tej grze bardzo czuć early accessem. Jest dość brzydka, ma nieprzemyślane "powerupy" i inne takie tam niedociągnięcia, ale klimat jest niezły mimo wszystko. Muszę zagrać w jakiś porządny horror w końcu, ale mało się pojawia w temacie na razie :)

@Chessman: I dobrze. Niech pracują, niech wymyślą jak na tym grać w FPSy, niech wymyślają nowe zastosowania i technologie. Bo z tego może wyjść coś naprawdę wielkiego. Coś czego jeszcze nie ma, a o czym marzą nie elektroniczne owce a pisarze SF i futurolodzy. Tylko niech zaczną od adblocka, bo jak znam życie to reklam będzie tam więcej niż w multikinie :)

No dobrze, ale co próbuję cały czas powiedzieć że już w tym momencie jest to coś wielkiego :) A reklamy masz na myśli w jakichś wirtualnych kinach? Wątpię, na PC można wszystko obejść. Poza tym przecież można w tym momencie sobie na VR zapuścić chociażby Netflixa na kinowym ekranie.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #873 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:29:31 »
Bez urazy, ale nie dla mnie. Grać wolę standardowo, oglądać filmy też. Natomiast bardzo czekam i kibicuję zupełnie nowym zastosowaniom zupełnie nowej technologii. Bo to dopiero będzie coś :)
   

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #874 dnia: Kwiecień 18, 2016, 01:14:49 »
Bez urazy, ale nie wiesz czy wolisz, bo nie miałeś porównania. Żeby świadomie coś woleć trzeba doświadczyć wszystkich rzeczy spośród których woli się tę jedną. Niby się czepiam o słówka, ale to co napisałeś to wygląda mniej więcej tak:
 - Wolę słuchać disco polo niż metalu
 - A sluchałeś kiedykolwiek metalu?
 - Nie

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #875 dnia: Kwiecień 18, 2016, 10:20:49 »
Ja chcę takie coś do filmów, ale mam spore obawy, bo niekomfortowo czuję się już podczas oglądania i grania w słuchawkach. Nie lubię się odcinać od otoczenia i w związku z tym nawet  nie używam dokanałowych sluchawek. Grać machając rękami raczej nie będę, bo zwyczajnie za leniwy jestem na to. Ale raz na jakiś czas podróż po Wenecji czy Nowym Jorku bez wychodzenia z domu będzie pewnie ciekawym sposobem spędzenia wolnego czasu. Tylko mam wrażenie, że do tego lepiej nada się rozwiązanie ze smartfonem.

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #876 dnia: Kwiecień 18, 2016, 10:22:02 »
Bez urazy, ale nie wiesz czy wolisz, bo nie miałeś porównania. Żeby świadomie coś woleć trzeba doświadczyć wszystkich rzeczy spośród których woli się tę jedną. Niby się czepiam o słówka, ale to co napisałeś to wygląda mniej więcej tak:
 - Wolę słuchać disco polo niż metalu
 - A sluchałeś kiedykolwiek metalu?
 - Nie
Az chce sie dodac pytanie o seks z facetem 8)
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #877 dnia: Kwiecień 18, 2016, 12:02:42 »
Nic to nie zmieni. O ile nie uprawiałes nigdy seksu z facetem, to nie możesz powiedzieć "wolę seks z kobietami od seksu z facetami".To znaczy mozesz tak powiedziec, ale wtedy przyznajesz się miłości homoerotycznej  8)

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2016, 12:16:44 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #878 dnia: Kwiecień 18, 2016, 14:17:26 »
Dedykuję Screwballowi i Pikaczowi ;)

http://arstechnica.com/gaming/2015/02/virtual-letdown-dying-light-shows-the-difficulties-of-first-person-vr/

Cytuj
After a few hours of testing, we have to say that playing Dying Light in virtual reality is a frustrating, nauseating mess that has us questioning what kinds of games are really going to work in virtual reality
(...)
But a lot of the issues I had playing Dying Light on the Rift seem depressingly tied to default first-person game design. Simply moving around freely in a virtual first-person view, while your body stays stationary in the real world, provides too much of a sensory mismatch for me, and I suspect it will for many others as well.
I wyróżniony komentarz:
Cytuj
The main issue is that when your body's position and motion stop matching up 1:1 with what you're seeing, your brain gets really thrown off and at best you get a little dizzy/headache and at worst you feel really barfy. Turning your head works great but when you use a gamepad or kb/mouse, unless you only control your walking direction by turning your head and only use forward/back on the controller, it stops matching up. Imagine starting to turn your head to the right and then as you do this, your character starts to turn his body to the right via the controller. All of a sudden your right turning motion is accelerated and you've got a mismatch.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2016, 14:26:29 wysłana przez Simplex »

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #879 dnia: Kwiecień 18, 2016, 14:54:36 »


Tylko musisz zasuwać na tym 40km/h ;).

Tak jak teraz w grach często robią jakieś ruchy kamerą w przerywnikach, kiedy odbierają Ci kontrolę, tak w VR takie coś będzie pewnie od razu skutkowało świrowaniem błędnika, więc to co dobrze wygląda na TV, nie może być tak samo zaimplementowane pod VR.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2016, 14:56:54 wysłana przez Blue__ »