Autor Wątek: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki  (Przeczytany 212828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #800 dnia: Kwiecień 12, 2016, 17:19:22 »


Nie wiem jak w Irlandii, ale w UK są demonstracje VR, chyba w Curry's ostatnio były: http://www.currys.co.uk/gbuk/vive-vr-1251-commercial.html#demo

Irlandia to Radom Sosnowiec Europy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2016, 17:25:54 wysłana przez Sialala »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #801 dnia: Kwiecień 12, 2016, 18:50:09 »
Uwaga, tuba rakotwórcza:

http://www.youtube.com/watch?v=v4FMRVdiY0k#ws

Warto przewinąć na sam koniec, bo podsumowanie jest naprawde mocne ;)

Wrzucam jako ciekawostkę, bo wypatrzyłem to samo logo firmy (VR Visio) w filmiku na poly:

http://www.youtube.com/watch?v=d2B4ziWpIvk#ws

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #802 dnia: Kwiecień 12, 2016, 22:07:37 »
Eurogamer.net: "Amazing Katamari Damacy" trademarked in Europe. http://google.com/newsstand/s/CBIwp9yq6ik

To by było doskonałe w VR. Room scale VR. Widzę to.

tapabla


Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #803 dnia: Kwiecień 13, 2016, 12:07:54 »
Jak widzę te posty o nie graczach/emerytach/ludziach którzy kiedyś porzucili gaming zajaranych nowym doznaniem to przypomina się tylko jedno...

podpowiem nazwa na 3 litery pierwsza W

Ale dobrze, że Simplex wrzuca filmiki to dzięki temu wiem, że ominie mnie nowatorski expierience strzelania w zombiaki wyglądające jak gry z czasów PIII 500 machając rękami na wszystkie strony bo nie mam miejsca w pokoju z komputerem :D

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #804 dnia: Kwiecień 13, 2016, 12:12:28 »
I słusznie, bo taki filmik w 100% oddaje doświadczenie tego na własnej skórze.
PIII500? Czemu nie Atari 2600 od razu?

Przynajmniej sie wyjasnilo, że hejcisz bo nie masz miejsca na VR :P

W końcu jest recenzja Polygamii: http://polygamia.pl/oculus-rift-test/

Cytuj
Pierwsze założenie gogli na głowę wywiera wrażenie, o którym będzie się długo pamiętać. Dosłownie zanurzamy się wtedy w wirtualny świat, zupełnie odcinając się od otaczających bodźców. Dobrze skalibrowane gogle jeden do jednego przenoszą ruchy naszej głowy do świata gry czy interaktywnej aplikacji. Obraz nie smuży, jest responsywny, idealnie przenosząc ruchy naszej głowy. (...) Najważniejsze jest jednak to, że naprawdę czujemy się, jakbyśmy znajdowali się w wykreowanym świecie. Efekt jest tak piorunujący i przełomowy, że porównałbym go do przeskoku z grafiki 2D w grach w trzy wymiary.
Filmy i zdjęcia kręcone w 360 stopniach, gry wideo ? po światach możemy się rozglądać w dowolną stronę i nie spotkałem jeszcze człowieka, któremu by się to nie podobało. Efekt jest tak piorunujący i przełomowy, że porównałbym go do przeskoku z grafiki 2D w grach w trzy wymiary. To zupełnie nowa jakość, nowy sposób chłonięcia mediów, a także ich tworzenia. Wirtualna rzeczywistość nie jest więc bajerem w stylu okularów 3D czy kontrolerów ruchu, które nieznacznie zmieniały postrzeganie filmów i gier wyświetlanych na telewizorze. Wirtualna rzeczywistość posiłkując się 3D i sensorami ruchu tworzy zupełnie nową jakość, nowe medium.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2016, 12:19:31 wysłana przez Simplex »

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #805 dnia: Kwiecień 13, 2016, 13:59:34 »
No o tym to wszyscy juz wiedza. Problem w tym, ze gry na to nadal nie sa z kategorii Must-have. Nazwij jedna gre, w ktora TRZEBA zagrac w VR i ktora jest zajebista na tyle, zeby mogla walczyc o tytul Gry Roku. Nie ma takich.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #806 dnia: Kwiecień 13, 2016, 15:08:57 »
A ile było takich gier na premierach ostatnich platform? (I to mówimy o przypadku gdy developerzy AAA dostarczali gry na premiera, a w przypadku VR od dawna wiadomo, że gier AAA na premiere nie będzie). Nowe medium rodzi się w bólach ;)

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #807 dnia: Kwiecień 13, 2016, 15:11:29 »
Ja mogie!
Dirt i Elite.
I jeszcze będzie Star Citizen.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #808 dnia: Kwiecień 13, 2016, 15:14:12 »
A project cars?

I jeszcze będzie Star Citizen.
Niesmaczny żart!

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #809 dnia: Kwiecień 13, 2016, 15:24:32 »
Rajdy są męskie. Wyścigi ssą dla konsolowców.

Offline wiewiorek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #810 dnia: Kwiecień 13, 2016, 15:35:53 »

Chronos (od gosci od Darksiders) jest fantastyczny.

Troche w nim inspiracji Ico, troche Collosusa, troche Another World, a wszystko podlane klimatami post-apo. Chronos przy tym dosc trudny, a mechanika walki przywodzi na mysl Soulsy.

Ktos moglby powiedziec ze VR w Chronosie jest doczepke, ale guzik prawda, bo clou tej gry to wlasnie odciecie gracza od rzeczywistosci i zanurzenie w tym niby znajomym ale zupelnie obcym swiecie; ostatnio czegos takiego doswiadczylem grajac w Another World na Amidze, ale to bylo 25 lat temu i troche latwiej bylo zrobic na mnie wrazenie.

Dziwi mnie troche cisza wokol tej gry; byc moze nie jest efektowana na pierwszy rzut oka ale dla lubiacych takie klimaty to absolutny must have.
-----
Go and see the twitting squirrel! http://twitter.com/kacperkucinski [currently hibernating]

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #811 dnia: Kwiecień 13, 2016, 15:45:21 »
Ja pisałem o chronosie: http://forum.polygamia.pl/playstation-4-38/playstation-4-5-aka-playstation-4k/msg878793/#msg878793

Zapewne o grze jest cicho, bo to eks na Oculusa, a oculusów nie ma ;)

Sucharek:
http://www.youtube.com/watch?v=4CoDJttJofg#ws
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2016, 16:42:54 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #812 dnia: Kwiecień 14, 2016, 10:35:21 »
Jak wkurwiać biedaków którzy preorderowali Oculusa, ale nie Vive ;)

http://imgur.com/6LztGiF

Wczesna wersja API/emulatora/nie znam się umożliwiającego odpalanie niektórych aplikacji i dem Oclusa na Vive: https://github.com/LibreVR/Revive

Czy to jest oficjalne konto Yoshidy, czy jakieś parodystyczne?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 10:54:20 wysłana przez Simplex »

Offline carloz

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4060
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moderator
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #813 dnia: Kwiecień 14, 2016, 10:57:05 »
Wygląda na to, że mamy zalew dość drogich Symulatorów Rzygania. :)

O dziwo najgorzej wypadają gry, które wydawałoby się będą na VR najlepsze. Wszystkie symulatory lotu czy chodzenia z pierwszoosobową perspektywą odpadają w przedbiegach. EVE jest fajny do momentu aż spróbujemy przechylić statek na bok, wzdłuż osi czy zrobić beczkę ? momentalnie wszystko podchodzi wtedy do gardła. Zaginięcie Ethana Cartera robi niezłe wrażenie, ale pod warunkiem, że stoimy w miejscu i się rozglądamy. Próba obrotu postaci prawą gałką daje nieprzyjemny efekt karuzeli i twórcy o tym wiedzą, VR-owa wersja gry ma też bowiem specjalny tryb, w którym nie chodzimy, a niczym w grze HOPA przeklikujemy się po otoczeniu, po prostu rozglądając się dookoła. Adr1ft, na którego szczególnie ostrzyłem sobie ząbki w wydaniu VR, po półgodzinnej grze doprowadził mnie do wymiotów. Dosłownie. Obracanie się kosmonautą we wszystkie możliwe strony to zdecydowanie zbyt wiele dla mojego błędnika,

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #814 dnia: Kwiecień 14, 2016, 11:11:35 »
Poczytaj komentarze i dziesiątki innych recenzji. Jakiś duchowy następca Kutery testował :P Gdyby były masowe napady rzygania po Valkirye to internet juz by płonął.

Kolejny fejk z reddita: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4en16n/vive_day_one_impressions/

Cytat: TL;DR
The feeling of being transported in VR when you put on the HMD is just as amazing one week later. The experiences that I feel have the most presence are TheBlu and Vanishing Realms. I think it has to do with sense of scale of the environments. The games that make me feel the most like a complete badass are The Lab's longbow training, Space Pirate Trainer and I can imagine Holopoint though I haven't tried it. Watching someone play on the TV before going inside yourself just doesn't even remotely give you any idea of what you will experience when you get the HMD on. Things that look completely mundane become amazing and insanely fun.

Gość sensownie mówi o grach na VR (na 1 dobra grę w VR przypada 5 gier "meh" i 20 gier "wtf is this shit" ;) )
http://www.youtube.com/watch?v=wkaKAUeaZDc#ws
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 11:47:20 wysłana przez Simplex »

Offline carloz

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4060
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moderator
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #815 dnia: Kwiecień 14, 2016, 12:19:20 »
Poczytaj komentarze i dziesiątki innych recenzji. Jakiś duchowy następca Kutery testował :P Gdyby były masowe napady rzygania po Valkirye to internet juz by płonął.

Spoko, wiem czytałem. Ale 'Główna' dostarcza, więc nie mogłem pominąć ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #816 dnia: Kwiecień 14, 2016, 12:53:35 »
Z pozdrowieniami dla Harolda, recenzja Telegraph.co.uk ;)

this is the first consumer version of something than can genuinely change the way we live and play

Recenzje oculusowych eksow na poly:

http://polygamia.pl/chronos-recenzja-resident-evil-dark-souls-i-oculus-rift-siedza-w-barze/

http://polygamia.pl/luckys-tale-recenzja/

Chronos wydaje sie byc calkiem ciekawy, blizej "AA" niz indie popierdolki.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 13:00:45 wysłana przez Simplex »

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #817 dnia: Kwiecień 14, 2016, 13:03:36 »
Michał dzisiaj powinien Vive dostać - wieczorem mi pisał, że coś się ruszyło z przesyłkami. On też z Krk - jak mi się kocioł z zeznaniami skończy to na któryś weekend przyjadę do Krakowa. Zgarnie się jeszcze Razera z Rozgrywki i można się bawić. :)
Może mi się do tego czasu uda gdzieś Oculusa wyżebrać.

Offline Ja Być z Polska_

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #818 dnia: Kwiecień 14, 2016, 13:15:10 »
Z pozdrowieniami dla Harolda, recenzja Telegraph.co.uk ;)

Dla kogo?

I nie wiem czemu mi dedykujesz te różne linki, nie ruszają mnie one, VR nadal mnie nie jara zupełnie. Symulatory faktycznie mogą się odmienić, ale nie zmieni to sposobu grania w typowe gry FPP/TPP, a chodzenie po pokoju i machanie pałeczkami to będą popierdółki.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #819 dnia: Kwiecień 14, 2016, 13:17:48 »
Sam jestes popierdolka!

Jestem niespostrzegawczy i nie zauwazylem powrotu ksywki.

Pozdrowienia byly odnosnie czytania zbyt wielu recenzji.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 13:21:38 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #820 dnia: Kwiecień 14, 2016, 16:44:26 »
Romek kupiony ;)

https://dolphinvr.wordpress.com/

EDIT:

Artykuł o tym czego nie ma Oculus Rift na premierze:
http://www.polygon.com/2016/4/13/11421600/oculus-rift-facebook-features-workarounds

To kolejny argument na rzecz teorii, że Valve zmusiło Oculusa do przedwczesnej nieplanowanej premiery - elementarne braki w funkcjonalnosci (brak instalacji na inny dysk niż systemowy? lol), brak kontrolerów ruchowych ( https://www.youtube.com/watch?v=4CoDJttJofg ), kilkutygodniowe opoznienie dostaw w ostatnim momencie - wszystko wskazuje na to, że ta premiera była przedwczesna.

Cytuj
I think it is rather clear that Oculus and the Rift simply weren?t ready for launch. From these missing features noted above (all strange oversights indeed), to the absolutely fumbled hardware launch, to the fact that Touch isn?t going to be a thing for consumers for some time still (even longer if the Rift launch is any indication). HTC and Valve seem to have caught FB and Oculus off-guard, and in an effort to regain some of the traction they once had, they ?released? the device as is to get it out the door.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 17:35:40 wysłana przez Simplex »


Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #822 dnia: Kwiecień 14, 2016, 23:12:35 »
A w zasadzie pierwsze wrażenia póki co, z tym że pewnie napiszę coś więcej w przyszłości. Dostałem dzisiaj wersję konsumencką HTC Vive i na prośbę Simplexa podzielę się nieco wrażeniami :) Po pierwsze na chwilę obecną mam "lighthousy"(base stationy czy jakkolwiek to się nazywa) ustawione absolutnie prowizorycznie, jak zresztą błędnie robiło wielu recenzentów, ale mimo to byłem w stanie w miarę komfortowo i bez problemów skorzystać z paru dem i gier. Zacznę od wad:
     Przede wszystkim rozdzielczość jest słaba i wolę to napisać na wstępie, to jest największa pięta achillesowa VR jak na chwilę obecną. Trochę się można przyzwyczaić ale mimo wszystko screendoor i piksele widać, a wirtualny pulpit jest bardzo mało czytelny.
     Druga wada to obszar widzenia. Byłem przekonany że będzie sporo większy, tymczasem od drugiego cardboarda nie ma aż takiej przepaści.
I z wad tyle na razie, dodam jeszcze, że mam lekko wadliwy jeden przycisk na jednym z kontrolerów i pewnie będę coś próbował reklamować, ale to jest odrębna kwestia.
A teraz gwóźdź programu czyli zalety.
     Co mi się rzuciło w oczy od razu po uruchomieniu to dokładność kontrolerów, jak są w zasięgu stacji to są praktycznie bezbłędne co do milimetra, jesteśmy tu ograniczeni tylko własnymi ułomnościami(trzęsące się ręce).
     Trackpady- są zaskakująco fajne, nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, ale są one wykorzystane na bardzo fajne sposoby i nie dałoby się wielu rzeczy zrobić na gałkach, nie byłyby na pewno tak dokładne. Trackpad może być uzywany obszarowo jako przyciski, nawet jako klawiatura do pisania i sprawdza się to nieźle.
     Nie grałem jeszcze w żadną bardziej grową grę, ale np. zobaczyłem całe The Lab gdzie są prześwietne dema technologiczne dla Vive, jak ktoś się interesował tematem to jest tam chociażby Aperture Robot Repair pokazywany na wszystkich prezentacjach. Cechą wspólną większości tych dem jest świetny humor w stylu Portala, nie raz się uśmiechałem :) Ale jeśli chodzi o demo które dało mi najwięcej frajdy z tego zestawu to strzelanie z łuku. OMG jak to jest fajnie zrobione, musimy bronić zamku przed żołniezykami i mamy do dyspozycji tylko łuk. Strzela się znakomicie, jedną ręką nakładamy i puszczamy strzały a drugą ręką trzymamy łuk. Znowu- dokładność kontrolerów to lśni, miałem wrażenie ABSOLUTNEJ precyzji podczas strzelania a dodatkowo w dłoniach otrzymujemy fajny feedback w postaci wibracji podczas naciągania cięciwy. Uwierzcie to ROBI wrażenie.
     Poza tym testowałem Tilt Brush, raczej tam dłużej nie zabawie, ale jest to bardzo dobra aplikacja, która znakomicie prezentuje możliwości kontrolerów i roomscale.
     Fantastic Contraption, bardzo fajne, ale miałem wrażenie że wymaga najwięcej miejsca więc ciężko trochę się gra, ALE robi wrażenie i można pogłówkować.
     Spellfighter, uruchomiłem tylko na chwilę, ale też bardzo fajnie to wygląda. Oferuje bardzo dużą interakcję z otoczeniem i jest dla mnie zapowiedzią jakiegoś porządnego erpega.
     Realities- aplikacja która umożliwia zwiedzanie (póki co)kilku miejsc na Ziemi. Wygląda fajnie i pokazuje potęgę fotogrametrii i roomscale gdzie możemy zajrzeć dosłownie wszędzie.
I to tyle z takich szybkich testów, jestem otwarty na pytania jak ktoś będzie jakieś miał. Dla mnie to JEST przyszłość i to nie tylko gier(a może nawet gry to margines), ale filmów, aplikacji itd. Najważniejsza rzecz którą trzeba powiedzieć to IMERSJA, tak oklepane słowo, ale bardzo ważne. NIC nie daje takiej imersjii jak VR, nawet granie na projektorze, w kinie, w 4k, na 10 monitorach itp.  :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #823 dnia: Kwiecień 14, 2016, 23:31:43 »
Na reddicie znalazlem fajne wyjaśnienie czemu porównania do 3D są z dupy.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4epb5u/wow_this_is_no_joke/

3D to okno w którym widać trójwymiarowy świat, a w VR jesteśmy po drugie stronie okna, wewnątrz tego swiata.

Offline scooby666

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6171
  • Płeć: Mężczyzna
  • scarface
    • Zobacz profil
    • rolki.com
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #824 dnia: Kwiecień 14, 2016, 23:51:17 »
Co do jakości obrazu. Czyli czekamy na ekrany 4K RGB?

W zasadzie w Z5 Premium już to jest, także to tylko kwestia czasu (i sporego postępu w wydajności GPU) by wrzucić to do nowej generacji VR.

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #825 dnia: Kwiecień 14, 2016, 23:53:45 »
3D to okno w którym widać trójwymiarowy świat, a w VR jesteśmy po drugie stronie okna, wewnątrz tego swiata.
Piękna i prawdziwa metafora :)

Co do jakości obrazu. Czyli czekamy na ekrany 4K RGB?

W zasadzie w Z5 Premium już to jest, także to tylko kwestia czasu (i sporego postępu w wydajności GPU) by wrzucić to do nowej generacji VR.
Jasne można czekać, ale IMO słaby ekran to nie powód do tego, prędzej cena samego urządzenia. Ale w innym wypadku naprawdę warto. Zanim będą wystarczająco mocne komputery do VR 4k to minie dobrych parę lat, tymczasem już dzisiaj można doznać niesamowitych przeżyć na obecnym VR. Tylko wg mnie to ma największy sens tylko z kontrolerami ruchowymi. Więc w przypadku Oculusa poczekałbym na toucha.

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #826 dnia: Kwiecień 15, 2016, 00:03:15 »
Na reddicie znalazlem fajne wyjaśnienie czemu porównania do 3D są z dupy.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4epb5u/wow_this_is_no_joke/

3D to okno w którym widać trójwymiarowy świat, a w VR jesteśmy po drugie stronie okna, wewnątrz tego swiata.

Czyli jednak dobre porównanie :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #827 dnia: Kwiecień 15, 2016, 00:08:52 »
To porównanie jest dobre, bardziej mi chodziło o porównywanie do 3D na zasadzie bezbłędnej logiki: "skoro 3D się nie przyjęło to VR też się nie przyjmie".

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #828 dnia: Kwiecień 15, 2016, 08:14:02 »
Oculus skomentował odpalanie ich gier na Vive:
Cytuj
This is a hack, and we don?t condone it. Users should expect that hacked games won?t work indefinitely, as regular software updates to games, apps, and our platform are likely to break hacked software

Czytaj - już przygotowujemy patche, których jedynym celem będzie zablokowanie revive ;)

Offline Michał Broda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • M2- Podcast
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #829 dnia: Kwiecień 15, 2016, 09:21:36 »
Oculus skomentował odpalanie ich gier na Vive:
Cytuj
This is a hack, and we don?t condone it. Users should expect that hacked games won?t work indefinitely, as regular software updates to games, apps, and our platform are likely to break hacked software

Czytaj - już przygotowujemy patche, których jedynym celem będzie zablokowanie revive ;)

Lol, a była wypowiedź Palmera, że jakkolwiek ludzie modują ich gry to nie mają nic przeciwko. Dwulicowe świnie ;)

Offline Romek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8743
  • #także
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #830 dnia: Kwiecień 15, 2016, 11:58:05 »
3D to okno w którym widać trójwymiarowy świat, a w VR jesteśmy po drugie stronie okna, wewnątrz tego swiata.

Lepiej żyć z widokiem na park, czy żyć w parku? ;)

(kliknij)
Podziwiaj moje trofea. Zobacz, ile osiągnąłem!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #831 dnia: Kwiecień 15, 2016, 11:59:43 »
Czego miało dowieść to porównanie? Ktoś postuluje życie w VR? Sesja w VR to jak dla mnie odpowiednik spaceru po parku, przynajmniej do czasu opanowania efektywnego karmienia dożylnego ;)

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #832 dnia: Kwiecień 15, 2016, 12:27:29 »
Nasz gatunek robił 15km dziennie po parku przed zmiastowieniem.

Mogliby wykorzystać te bieżnie. Rumskejl będzie fajne przez parę miechów, potem trzeba zajrzeć za horyzont.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #833 dnia: Kwiecień 15, 2016, 12:31:03 »
VR HAS NO GAEMZ!

http://www.ign.com/articles/2016/04/14/chronos-review - 8/10

Cytuj
Chronos redeems itself by offering beautiful environments and a sense of scale that probably can?t exist without virtual reality. It?d be worth playing regardless of the hardware it?s tied to, but the sense of presence the Oculus Rift allows you to have inside of Chronos? varied dimensions is something I definitely recommend you feel for yourself.

http://www.youtube.com/watch?v=YrwxZcsKIJU#ws

Offline Ja Być z Polska_

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline wiewiorek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #835 dnia: Kwiecień 15, 2016, 13:52:14 »
> Chronos redeems itself by offering...

Zdaniem recenzjenta "Odkupuje sie" z braku odpowiednio glebokiego systemu RPG. Moim zdaniem Chronos nie ma sie z czego tlumaczyc, to klasyczny przyklad projektowania przez samoograniczanie (design by subtraction, wiecej tu: https://www.youtube.com/watch?v=AmSBIyT0ih0 ) kiedy autorzy narzucaja sobie granice (arbitralne, albo wynikajace z medium w ktorym operuja) odejmuja zbedne (non essential) elementy i dopiero z tymi zalozeniami siadaja do projektowania. Ergo recenzent sie dopierdala, probuje znalezc dziure w calym, a Chronos ma dokladnie tyle RPG ile mu trzeba.

TL,DR: Chronos jest boski :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2016, 13:54:26 wysłana przez wiewiorek »
-----
Go and see the twitting squirrel! http://twitter.com/kacperkucinski [currently hibernating]

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2016, 13:57:12 wysłana przez Simplex »

Offline Ja Być z Polska_

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #837 dnia: Kwiecień 15, 2016, 13:57:48 »
Kontynuuj te klasyczne wykrzyknikowe posty. Cała treść tego newsa to w istocie skrubol.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #838 dnia: Kwiecień 15, 2016, 14:02:51 »
Sorry, powinienem był wkleić ten cytat:
Oculus skomentował odpalanie ich gier na Vive:
Cytuj
This is a hack, and we don?t condone it. Users should expect that hacked games won?t work indefinitely, as regular software updates to games, apps, and our platform are likely to break hacked software

Czytaj - już przygotowujemy patche, których jedynym celem będzie zablokowanie revive ;)

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #839 dnia: Kwiecień 15, 2016, 14:11:24 »
Kto pierwszy przetestuje seks z VR na glowie? 8)
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.