Autor Wątek: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki  (Przeczytany 212594 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #200 dnia: Marzec 01, 2015, 21:28:24 »
Od czasów VFX1 twierdzę że te hełmy to kał, rzadki i śmierdzący jak po sobotniej nocy z ostrym piciem oraz jedzeniem podejrzanej proweniencji kebabów. Tak, wiem. Teraz to co innego, inna technologia, lepsza rozdzielczość, lepsza jakość. Ale zasada pozostaje ta sama, a ona jest kałowa. Na przykład, czy ktoś może powiedział jak będzie się sterowało grą mając ten cud techniki marketingu na głowie? Bardzo tego ciekawy jestem, z doświadczenia wiem że nie widząc kontrolera gra się słabo. Nawet w mega goglach na głowie.
   

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20635
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #201 dnia: Marzec 01, 2015, 21:54:42 »
Po co patrzeć na kontroler w czasie gry ???
"Co się tak kurwa patrzysz? Nas tu nie ma!"

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #202 dnia: Marzec 01, 2015, 21:56:48 »
Hę? Grając patrzysz na kontroler? Bo ja nigdy.

NINJA'd.

OK, macie racje, VR to kał, Dżejms Kameron mnie przekonał ;) http://www.cinemablend.com/new/James-Cameron-Hilariously-Insults-Virtual-Reality-Oculus-Rift-Technology-67959.html

Znalazłem artykuł wieszczący niepowodzenie Oculusa: http://www.dailydot.com/opinion/virtual-reality-commercial-flop/
W powiązanych artykułach było to: http://www.dailydot.com/gaming/oculus-rift-next-gen-console-demo/

Ciekawe czy ten hejter z pierwszego artykułu miał oculusa na głowie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2015, 22:00:26 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #203 dnia: Marzec 01, 2015, 22:09:14 »
Nie chodzi tylko o to, a bardziej o docelową zabawę - nie wiem jak Wy macie, ale ja zwykle nie poświęcam 99% uwagi tylko i wyłącznie grze i jednak lubię mieć wgląd w otaczający świat, żeby sięgnąć po butelkę/szklankę z napojem, podejść nalać sobie herbaty, odpowiedzieć, gdy ktoś jeszcze jest w domu. Gdy gram multi odpisuję często z telefonu na wiadomości, bo szybciej. Teraz czekając na partyjkę w Evolve sprawdzam twittera i wiele, wiele innych.

Oczywiście to polepsza immersję, ale ja nie wiem czy lean in to jest przyszłość gier. Osobiście rozumiem czym się ludzie jarają (miałem na głowie Oculusa), ale nie chcę tak grać w gry (może poza kilkoma symulatorami łażenia), większość moich ulubionych gatunków się do tego nie nadaje. Plus noszę okulary, takie hełmy nadal niewygodne plus cofa nas to do piwnicy. Dlatego cieszę się na myśl o FB, bo widzę w tym ciekawszy potencjał poza grami i możliwość dopracowania tej technologii bez nacisku na gry, które moim zdaniem mają w tej chwili za dużo własnych problemów.

EDIT: Temat pójdzie do VR-owych dyskusji, bo to już było kilka razy wałkowane.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #204 dnia: Marzec 01, 2015, 22:11:19 »
No masz rację z tym wglądem na swiat, ale zakładam że tak to zaprojektują, że albo będzie jakaś opcja podglądu (kamera?) albo wygodne zdejmowanie oculusa z oczu bez zdejmowania go całkowicie z głowy. Mnie by to wystarczało. Może nie będzie to sukces mainstreamowy, ale niszę zapewne sobie znajdzie i będzie w niej egzystował.

Ja Być z Polska

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #205 dnia: Marzec 01, 2015, 22:12:14 »
Po części Vramin ma rację. Jest 1500 innych rzeczy, na które można zerkać grając. Choćby kubek z herbatą, niby możesz na czuja, ale ile razy go potrącisz i rozlejesz?

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20635
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #206 dnia: Marzec 01, 2015, 22:31:14 »
Raz. Jak przewrócisz kubek, to już nie będzie po co sięgać ;D
"Co się tak kurwa patrzysz? Nas tu nie ma!"

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #207 dnia: Marzec 01, 2015, 22:40:26 »
No ale to chyba logiczne, że jak zakładasz hełm, to nie zostawiasz kubka z herbata obok?

Przypomniam, że był taki futurolog w XIX wieku, który przewidział że rozwój transportu się zatrzyma, bo w przeciwnym wypadku miasta utoną w końskim gównie.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #208 dnia: Marzec 01, 2015, 23:05:48 »
Może problemem jest to, że w tej chwili wynalazki są nam wpychane wprost do gardła przez marketingowców jeszcze zanim zostanie wskazane sensowne zastosowanie dla nich. Więcej i szybciej. Osobiście ja jeszcze nie widzę tej przyszłości VR w grach, ale chciałbym czegoś nowego, bo jak patrzę na kopiuj wklej w wysokobudżetowych grach to najchętniej porzuciłbym tę branżę, ale myślę, że każda jedna ma ten problem.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #209 dnia: Marzec 01, 2015, 23:19:33 »
Po co patrzeć na kontroler w czasie gry ???

Hę? Grając patrzysz na kontroler? Bo ja nigdy.

Ja patrzałem jak na VFX1 grałem w Heretica na pececie. Tam kontrolerem dedykowanym do hełmu było takie gówno z żyroskopem, które trzymało się w dłoni i przechylało, co miało przekładać się na ruchy postaci w grze. Przekładało się tak, że wróciliśmy do klawiatury.

Jednakowoż OK, ja już nie patrzę, wy nie patrzycie. Znamy układ kontrolera i nie musimy. Ale gracze niedzielni, gracze którzy mają konsolę po to żeby mieć i od czasu do czasu popatrzeć jak ich tleniona blond lasia skacze przy kinekcie, bądź wygina się z Move nie znają. Moim zdaniem to kolejna nowinka w stylu kontrolerów ruchowych, bajer by się pochwalić i móc wydać kasę na coś nowego. To bajer dla tych którzy spoglądają na zegarek nie po to by sprawdzić która godzina, ale by pokazać innym że stać ich na Schauffhausena za naście klocków. Moim zdaniem gracz który gra dla grania, nie dla obcowania z nowinką niewiele znajdzie tam dla siebie. To kolejna nakręcana i nie do końca przemyślana, nakręcana przez marketing moda jak 3D czy kontrolery ruchowe. Sprzedały się ponoć dobrze, ale czy ktoś tu na forum naprawde tego używa do czegoś więcej niż "Xbox go home"?
   

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #210 dnia: Marzec 01, 2015, 23:20:59 »
Eh, narzekacze. Zeby jeszcze choć ktoś poza emilem probowal. Moze niech emiel opisze wrazenie jakie zrobił na nim Oculus?

Ja widzę problem praktyczny. Zeby było "presence" musi być ok 2k pikseli na oko w 90fpsach. Gry będą się musiały cofnąć 5-10 lat graficznie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2015, 23:30:39 wysłana przez Simplex »

Ja Być z Polska

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 01, 2015, 23:28:14 »
No ale to chyba logiczne, że jak zakładasz hełm, to nie zostawiasz kubka z herbata obok?

Będzie oficjalne akcesorium do Oculusa?




A dwa tysiące pikseli na oko to nie problem. :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2015, 23:31:02 wysłana przez Ja Być z Polska »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #212 dnia: Marzec 01, 2015, 23:31:01 »
No proszę, problem solved!

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #213 dnia: Marzec 01, 2015, 23:45:44 »
Ja myślę, że to nowe wcielenie betamax, dlatego jest skazany na porażkę.
Dziwnym trafem (prawie) każdy kto miał hełm na łbie jest podjarany, nie wydaje mi się żeby tak samo było w przypadku 3D i kinecta.

Mnie bardziej ciekawi ile osób będzie dalej zajaranych po 100-200h z hełmem na głowie jak minie efekt nowego gadżetu.

Nintendo też sprzedało 100 milionów maszynek do odchudzania grubych amerykanów i gdzie jest teraz ich genialna technologia otwierająca nową erę w dziejach elektronicznej rozgrywki ?

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #214 dnia: Marzec 01, 2015, 23:50:53 »
Eh, narzekacze.

Chyba ty ;) Bo ja nie narzekam, jedynie wyrażam swoją opinię o technologii hełmów/gogli na podstawie własnych doświadczeń z ich pierwszą wersją, oraz obserwacji tego jak radzą sobie na rynku nowinki marketingowe w stylu kontrolerów ruchowych, bo zauważam podobieństwa.

I jak sądzicie, jak będzie sterowało się grą mając to cudo na głowie? Normalnie, padem? Albo myszką i klawiaturą na PC? Czy też wymyslą coś nowego, może coś w stylu Johnego Mnemonica? Byłoby to fajne, ale po dłuższej chwili ręce rozbolą :)
   

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #215 dnia: Marzec 01, 2015, 23:59:54 »
Oculus ma się nijak do helmow sprzed 20 lat. Porównanie nie ma sensu. Do kontrolerów ruchowych juz prędzej, ale to też nie była jakas rewolucyjna technologia - brak precyzyjnego sterowania, lag, koniecznosc ruszenia dupy oraz posiadania sporej wolnej przestrzeni.
Moze i Oculus sie nie spopularyzuje masowo, ale ma szanse przyjąć się u hardkorowych graczy którym nie przeszkadza siedzenie w hełmie dłuższy czas.
Za parę lat odnajdziemy te posty i się posmiejemy ;-)

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #216 dnia: Marzec 02, 2015, 00:08:17 »
Ty nie siedziałeś w tym hełmie nawet 10 minut. Nie ma szans, żeby przy obecnej technologii wysiedzieć w tym kilka godzin. Po prostu byś zszedł ;). Jak to ma się nadawać do hardkorowego gracza, gdzie te gatunki pasujące do tego? Gdzie te gry? Bo chyba nie mówimy o leżeniu w trumnie, choć to trochę hardkorowe :D.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #217 dnia: Marzec 02, 2015, 00:19:53 »
No dlatego pytam o twoje wrażenia. I przypominam, że wersji konsumenckiej nadal nie ma. Zakładam, że między innymi dlatego, że nie siedzą tam idioci którzy są gotowi wypuścić produkt w którym nie da się wysiedzieć dłużej niż kilkanaście minut. To by był strzał w stopę i oni to wiedzą.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #218 dnia: Marzec 02, 2015, 00:40:10 »
No ja "grałem" na tej drugiej wersji i nie jestem w stanie sobie wyobrazić spędzenia w tym dłuższego czasu. Co nie znaczy, że to się nie wydarzy, ale to wymaga zmiany myślenia i nastawienia. Nie wyobrażam sobie w tej chwili żadnej gry triple A z wsparciem dla Oculusa, bo przy większości z nich byłby Tomasz Kutera (c) Tomasz Kutera...

Nie chcę natomiast drugiego oświecenia przygodówek. Rozumiem, że kogoś to może intrygować, póki co natomiast wszystkie ciekawe zastosowania tej technologii to fajne tech-dema lub nie gry. GDC się zaczyna, więc zobaczymy co tam wymyślili. Może coś się zmieni, na razie nie widzę siebie kupującego jakikolwiek hełm, ale skoro cała branża nad tym myśli to jest nadzieja.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #219 dnia: Marzec 02, 2015, 00:48:38 »
No to używałeś eksponatu muzealnego ;) bo we wrześniu 2014 wersji wyszedł jeszcze nowszy prototyp z wbudowanymi słuchawkami KOSS i ponoć on jest o wiele, wiele lepszy niż ten poprzedni, skupili się na "presence" i dalszej eliminacji "Efektu Kutery(TM)". Google "Crescent bay impressions" :) - wersja finalna bedzie zapewne jeszcze lepsza pod tym względem.


Cytuj
The DK2?s tracking works, but there?s a? deliberateness to it. You find yourself moving a little bit more intentionally than you normally do, because the latency introduces a subconscious disconnect between the motions of your head and the motions of the world. In the Crescent Bay prototype, that?s largely gone. You move, and the world is absolutely stable ? a ground truth that you can depend upon. Your head motions are fluid, effortless, and thoughtless.  It?s difficult to convey, but the sense that you?re surrounded by real things and standing in real places is overwhelming. The subconscious disconnect is gone, or close to it.
I?m not especially prone to simulation sickness, but there is a mild unease that I start to notice after using the DK2 for a while. In Crescent Bay, that was entirely gone. I left the demo feeling great.

The takeaway from Crescent Bay is that it?s the subtleties of VR that really make a difference. The extra few milliseconds of latency and the extra few degrees of positional tracking that Oculus added in the new prototype matters way more than the boost in resolution. The audio was likewise a subtlety, but helped to ground me in the virtual world. Within a few seconds of getting the headset properly adjusted, I had lost any and all sense of my position in the real world, and was convinced I was somewhere else.
The effect was incomparable, and indescribable. I?ve seen the future
, and very soon you will be a part of the virtual reality experience too.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2015, 00:53:54 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #220 dnia: Marzec 02, 2015, 00:57:38 »
Taa, a poprzedni był o wiele, wiele lepszy niż pierwszy :). Progres będzie, ale co z tego? Ja nie czułem się po tym źle, efekt był zauważalny, moje ciało mówiło mi, że tam jestem, to nie był problem. Problem był w tym, że ja nie chcę grać w kasku na głowie i nie chcę chodzić wokół dinozaura czy kosmity ani jeździć kolejką :). To są dla mnie problemy nie do rozwiązania przez Carmacka i magię cyferek. Tu potrzeba kreatywności.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

budda

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #221 dnia: Marzec 02, 2015, 01:05:01 »
Większość kąsolowacizny to TPP, tak? Co za problem na FPP to przełożyć i zmapować prawą gałkę na Oculusa? Paczam na swe zainstalowane gry i w 7 przypadkach na 7 granie na Oculusie nie było by żadnym problemem. No, w Aliena bym nie grał chyba. Jedyny problem to korporacyjne budżety, marketingowcy "filmowe 30fps" i brak umiejętności i wiedzy devów - rzadko kiedy da radę 60fps osiągnąć a co o 75 i 90 mówić.

Oculus ma drugi bonus - nie musimy w 3D czy VR grać, jest też wkujje.any ekran kinowy 2.5k przed nosem. Za te parę stówek zielonych ciężko to przebić.

A że ktoś chce twittera sprawdzać czy dziecko przewijać to sory. Alt-TAB be?

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #222 dnia: Marzec 02, 2015, 01:14:03 »
Twoje argumenty są tak słabe, że aż nie chce mi się na nie odpisywać. Serio budda zastanów się proszę dlaczego gry tpp są tpp, a nie fpp i wróć z odpowiedzią.

Bonus numer dwa jest chyba tylko i wyłącznie dla takiej nerdozy jak Ty, bo normalny człowiek to ma w domu telewizor "do wszystkiego", który kosztuje mniej niż Oculus będzie kosztował na wejściu.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

budda

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #223 dnia: Marzec 02, 2015, 01:19:38 »
GTAV.
To że są TPP nie zmienia nic, bo i tak są dla ociężałych motorycznie. Podaj jeden przykład TPP, w którego nie mógł byś grać w FPP. A potem policz ile to procent wszystkich TPP.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #224 dnia: Marzec 02, 2015, 01:23:08 »
Każde TPP. 100% gier TPP, bo chcę grać w TPP, nie FPP.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

budda

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #225 dnia: Marzec 02, 2015, 01:26:56 »
Nie chcesz grać w FPP, dlatego Oculus to bieda.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #226 dnia: Marzec 02, 2015, 01:32:15 »
FPP to drugi gatunek, w który najczęściej gram. Nigdzie nie napisałem, że Oculus to bieda. Jeśli nie widzisz powodów, dla których istnieją gry TPP i FPP i dlaczego większość TPP nie powinna być FPP to nie mamy o czym rozmawiać. Nie każdy chce każdą grę przerobić na FPP.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2015, 01:39:14 wysłana przez Emiel »
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

budda

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #227 dnia: Marzec 02, 2015, 01:45:33 »
Rozsądny krok. Jakie braki wyobraźni trzeba mieć, żeby uważać, że w obecne gry nie da się grać na Oculusie. Hell, nawet TPP było by spoko.

Bieda = przyszłość godna kinecta.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #228 dnia: Marzec 02, 2015, 01:58:12 »
Przypomina mi się dlaczego nie powinienem Cię wyciągać z ignora :).

O moją wyobraźnię bym się nie martwił, ale oczywiście przecież Ty pracujesz w firmie, która zrobiła już wiele portów istniejących gier na Oculusa, więc wiesz najlepiej jakby się to sprawdziło. Wszystko natomiast to wina leniwych i niedouczonych deweloperów oraz korporacyjnych budżetów, bo przecież projekty są takie tanie! Loving it, budda i jego inny świat.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

budda

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #229 dnia: Marzec 02, 2015, 02:15:14 »
No to dopiero argument - coś nie zostało zrobione, ergo - sie nie da.

GTAIV śmigało na Oculusie. Ciekawe ile to kosztowało...
No ale wiadomo - "projekty som droogie, za wszystko czeba płacić, dorośniesz zrozumiesz". Rozprzestrzeniaj wizję rzeczywistości oczami korpoludka - tego nam trzeba - dnia, w którym każdy będzie księgowym. Rozumiem teraz dlaczego "nie widzisz" przyszłości.

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20635
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #230 dnia: Marzec 02, 2015, 09:08:12 »
(...) ja już nie patrzę, wy nie patrzycie. Znamy układ kontrolera i nie musimy. Ale gracze niedzielni (...) nie znają.
Nie pomyślałem o casualach. Punkt dla Ciebie.

Ty nie siedziałeś w tym hełmie nawet 10 minut. Nie ma szans, żeby przy obecnej technologii wysiedzieć w tym kilka godzin. (...) gdzie te gatunki pasujące do tego? Gdzie te gry?
The Order 1886 już przeciera szlaki, bo po kilku godzinach się kończy ;D
"Co się tak kurwa patrzysz? Nas tu nie ma!"

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #231 dnia: Marzec 02, 2015, 09:28:49 »
A co z użytkownikami PC? Oczywiście teoretycznie mogą podłączyć pada od konsoli i będzie to działać (sprawdzić czy nie Simplex ;) ) ale co z tymi którzy pada nie mają? I nie chcą mieć, bo to konsolowe gówno, a oni są master pure proud PC duma rasa. Wtedy na VFX1, kumpel ułożył moje dłonie na klawiaturze tak żebym wiedział co cisnę. Tyle że to były czasy przed WSADowe i przed myszkowe, sterowanie realizowało się przez kursory, alt (strafe), ctrl (strzał) i spacja (otwieranie drzwi). Zmianę broni miałem zdaje się na klawiszach nad kursorami i jakoś dało się to ogarnąć. Ciekaw jestem jak to teraz będzie wyglądało, czy ktoś o tym pomyślał, czy był klasyczny król Julian :)

Zawsze w przypadku takich nowinek zastanawiam się jak sprawdzą się w FPSach. Move - OK, nawet karabinki były do gały. Kinect - nie spotkałem się z FPSem do którego wystarczałby sam Kinect i tylko Kinezt, jeśli był to wyprowadźcie mnie z błędu. Gogle? Owszem, da się, ale tylko wtedy jeśli rozwiążą sterowanie w sensowny sposób. Gracze bardziej doświadczeni nie patrzą na kontroler grając, ale nie patrzeć i nie widzieć to imho zupełnie różne sprawy.

I żeby nie było - nie hejtuję, choć ta technologia nie przemawia do mnie zupełnie, to jednak śledzę temat. To nowość z której może się wykluć coś fajnego, albo będzie martwa wtedy gdy twórcom hajs się zgodzi :)

   

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #232 dnia: Marzec 02, 2015, 11:07:11 »
Nie wiem co z hejterami padów, być może adapt or die :P
Co do "nie patrzeć i nie widzieć to dwie różne sprawy" to łatwo sprawdzic, wystarczy przykryć czymś pada w czasie gry i obserwować swoją reakcję.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #233 dnia: Marzec 02, 2015, 11:15:01 »
No to dopiero argument - coś nie zostało zrobione, ergo - sie nie da.

GTAIV śmigało na Oculusie. Ciekawe ile to kosztowało...
No ale wiadomo - "projekty som droogie, za wszystko czeba płacić, dorośniesz zrozumiesz". Rozprzestrzeniaj wizję rzeczywistości oczami korpoludka - tego nam trzeba - dnia, w którym każdy będzie księgowym. Rozumiem teraz dlaczego "nie widzisz" przyszłości.

Quoted for laugh ;D.

Bardzo nie chcesz czytać ze zrozumieniem, pewnie znowu leki.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20635
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #234 dnia: Marzec 02, 2015, 11:49:25 »
Gdzie posty buddy ???
A co z użytkownikami PC?
Nikogo! ;)
"Co się tak kurwa patrzysz? Nas tu nie ma!"

budda

  • Gość
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #235 dnia: Marzec 02, 2015, 14:27:26 »
Quoted for laugh ;D.

Bardzo nie chcesz czytać ze zrozumieniem, pewnie znowu leki.

Całe twoje dwa "argumenty" to: ja nie chcę grać w hełmie na głowie, właśnie, że nie będę grał w TPP na Oculusie. Co tu jest do czytania ze zrozumieniem? Obrażanie mnie?

Offline okoo

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1475
    • Zobacz profil
    • fajne obrazki robiem
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #236 dnia: Marzec 02, 2015, 15:08:50 »
Problem był w tym, że ja nie chcę grać w kasku na głowie i nie chcę chodzić wokół dinozaura czy kosmity ani jeździć kolejką :).

No za stary pewnie jesteś po prostu.

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #237 dnia: Marzec 02, 2015, 15:14:53 »
Dziwna dla mnie ta dyskusja :) Nabijanie postów? Jak mnie coś nie interesuje to nie wypisuje na prawo i lewo "jakie gówno!". Gdybym miał tak robić to musiał bym pisać w każdym wątku o konsolach "nowej" generacji.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #238 dnia: Marzec 02, 2015, 15:58:12 »
Dziwna dla mnie ta dyskusja :) Nabijanie postów? Jak mnie coś nie interesuje to nie wypisuje na prawo i lewo "jakie gówno!". Gdybym miał tak robić to musiał bym pisać w każdym wątku o konsolach "nowej" generacji.
Kolega nowy na forum? :D

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #239 dnia: Marzec 02, 2015, 17:00:00 »
Hehe, pierwszy raz czyta może. Dla mnie to jest prosty problem - uważam się za mid-core gamera, który za dużo czasu poświęca na gry i na razie nie jestem przekonany z perspektywy software'u, nie technologii. Kto się jara? Ludzie na forach, co tego na oczy nie widzieli (na GC kolejka do Oculusa była jedną z najdłuższych) oraz dżurnosi, którzy nie grają w gry długi czas tylko skaczą od zabawki do zabawki. Nerdoza ma oczywiście Elite Dangerous i uważam, że takie ciekawostki są dobre, ale to jest nisza nisz i nikomu to sprzętu nie sprzeda (poza takimi przypadkami jak budda).

Miałem okazję zagrać w fps, który wcześniej był wydany normalnie i nie dało się w to grac na Oculusie, bo tempo było za duże. Nie mam na myśli, że się chciało odwalić T.K., ale po prostu sterowanie nie dawało rady. Żeby w to grać na serio trzeba albo zrobić nowy balans albo przebudować kontrolę nad postacią i liczbę dostępnych ruchów. To, że ktoś zmodował GTA IV serio niczego nie dowodzi poza tym, że nerd miał za dużo czasu. Komercyjny produkt =/= mod robiony po lekcjach.

To się da szybko - jak zrobili demko Aliena, ale już pełna gra tworzy sporo utrudnień. Być może to mój ograniczony umysł, ale ja próbowałem do tego podejść od strony designu i rozmawiałem z ludźmi, którzy nad tym pracują, więc albo wszyscy jesteśmy pół-mózgami korpo i debilami (teoria buddy) albo coś jest jednak na rzeczy (moja teoria). Niech sobie każdy sam zdecyduje.

Czekam na GDC, może Valve dowali Half Life 3 i będę mógł zobaczyć, jak to się robi dobrze.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?