Autor Wątek: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki  (Przeczytany 217945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #760 dnia: Kwiecień 08, 2016, 22:14:35 »
No tak, ale sam powiedziałeś że ta znajoma jak zobaczyła to od razu że chce to mieć. Imho casualom by to sprzedawali jakby sobie to pozwolili na łeb założyć i kosztowało 199 baksów ;).

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #761 dnia: Kwiecień 08, 2016, 22:20:54 »
Za 2-3 lata pewnie tyle będzie kosztować, jak nie zdechnie wcześniej (w sensie growym bo jest masa innych zastosowań VR więc ta technologia prawie na pewno z nami zostanie - http://www.engadget.com/2016/04/08/bmw-htc-vive-mixed-reality/ ).

A ja zamiast ćwiczyć będę grał na Vive!

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4dwkkm/room_scale_is_the_shit/

I've never been so active in my life since I got my vive. Don't get me wrong used to play sports in high school but I am a lazy fuck these days who doesn't have much time for the gym. This vive is actually making me a healthier person. And honestly if anyone tries to tell me its not go fuck yourself, hate these skeptics who are like "no, thats not going to do anything for your life and your health" well actually no, you are wrong, standing and moving around, crouching all that activity is a plus, that is what we humans need, activity, you do stuff like this every day you will live a healthier life guaranteed. So far I'm spending around 4 hours a day.

To też dobra historia:

It transfers you to somewhere else. I work with technology all damn day. I'm jaded and it takes a lot to impress me with tech. Then halfway through the tutorial I jumped up to swat a balloon out of the air and hit the ceiling, because I forgot it was there. Then, to add insult to injury, I looked at the controller to make sure it wasn't damaged...except it took me a few seconds to realize I wasn't looking at the ACTUAL controller. I was looking at a representation of it in VR. Mind=Blown.

Valve musi to poprawić - jak uszkodzisz kontroler to jego reprezentacja w VR też powinna wyglądać na uszkodzoną ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2016, 22:38:09 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #762 dnia: Kwiecień 09, 2016, 19:24:19 »
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-htc-vive-review

Cytuj
And yet there's nothing quite like this. Load up any of the key Vive titles and it's like nothing you've experienced before. Gaming feels fresh, exciting, renewed - a giddy feeling after years of variations on the same themes. This is more than just a gimmick: it's an entirely new, blank canvas for developers to work with and it's already delivering some unique experiences.

Jak ktoś smęci, że nie ma innowacji i branża stoi w miejscu, to powinien się zainteresować.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #763 dnia: Kwiecień 09, 2016, 23:38:32 »
Recenzja PCgamera: http://www.pcgamer.com/htc-vive-review/

the experiences it produces are exceptional. Developers aren?t yet forging incredible new ground in VR, designing genres that were never possible or thought of before, but the experiences they are already delivering feel fundamentally different. Being able to walk around, reach out and touch things, and believe you?re inside a 3D world?when I do those things on the Vive, it?s hard not to think that the future is here.
The satisfaction of these simple interactions in VR can have a profound effect. They help me forget the weight of the headset on my head, forget the resolution of the screen, and be truly immersed. I can?t stress this enough: this kind of interaction in VR does fundamentally different things to your brain than sitting and playing a game with a controller.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2016, 23:51:00 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #764 dnia: Kwiecień 10, 2016, 10:20:49 »
Recenzja PCgamera: http://www.pcgamer.com/htc-vive-review/

the experiences it produces are exceptional. Developers aren?t yet forging incredible new ground in VR, designing genres that were never possible or thought of before, but the experiences they are already delivering feel fundamentally different. Being able to walk around, reach out and touch things, and believe you?re inside a 3D world?when I do those things on the Vive, it?s hard not to think that the future is here.

Hehe, a potem recenzja zrobiona i do szafy czekając na ten incredible new ground.

Czy ludzie na Reddicie się jarają? Oczywiście, bo mają za dużo siana na przepalenie i oni chcą być częścią tego "experience" w pierwszym rzędzie. Nic w tym złego, ot po prostu to nie jest argument, że gry są dobre, tylko, że hardware działa. Oni kupiliby to nawet, gdyby pong w 3d był tylko dostępny. Nic w tym złego tacy ludzie też są potrzebni, ale oni nie są dowodem na to, że są już dobre gry na VR, tylko na to, że przez tydzień zabawy to było spoko. Potem będą pokazywać znajomym, a potem po prostu będą czekać razem z wszystkimi innymi.

Rysław kupił oba albo przynajmniej Vive i ja już wiem, że będzie super zadowolony i będzie mówił o przyszłości gier na następnych podcastach. Tyle tylko, że dla niego to jest w porządku inwestycja teraz, nawet jeśli pogra przez kilka godzin i odłoży. Dla mnie nie jest, bo crapowate gry to crapowate gry i imersja tego nie zmieni poza początkowym wow. Jak ktoś w ogóle nie widział VRu to jestem przekonany, że pierwsza gra, którą odpali zrobi na nim wrażenie, ale VRem, a nie jakością gry. Każda następna będzie już mniej i mniej interesująca.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #765 dnia: Kwiecień 10, 2016, 14:02:22 »
Dla konsolowego zjadacza chleba faktycznie okruchi, ale materace sobie włączą Dark Souls w 3D na wielkim ekranie. To trochę takie narzekanie właśnie, że na pierwszym oscylatorze  tylko Pong działa a ja bym chciał  GTA a w ogóle to filmy i tak są lepsze.

A Emiel się uparł na tego chochoła "has no gaemz". Sprzęt wydajnościowo nic nie udźwignie więc jesteśmy w fazie bety. Na brak AAA możesz się zacząć skarżyć po premierze PS5.

Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5926
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #766 dnia: Kwiecień 10, 2016, 21:11:59 »
czyli co - na tej generacji i tak nie ma sie czym jarać, bo sensownie bedzie za X lat?

Mnie jak na to patrze przeraża jeszcze jedno - ilość kabli...

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #767 dnia: Kwiecień 10, 2016, 21:21:20 »
Zależy czego oczekujesz, jak na pierwszą generację to jest nieźle.

Jeden z pierwszych telefonów komórkowych:

Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5926
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #768 dnia: Kwiecień 10, 2016, 22:11:16 »
Ten pan pewnie nie dozyl smartfonow :D

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #769 dnia: Kwiecień 10, 2016, 22:14:43 »
Dożył, bo to współczesne zdjęcie ze starym prototypem ;)

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #770 dnia: Kwiecień 10, 2016, 22:41:05 »
O czym świadczy logo cnet w tle. :)

Offline Ja Być z Polska_

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #771 dnia: Kwiecień 11, 2016, 08:37:40 »
Smartfony to słaby argument, przynajmniej jeśli chodzi o rozmiary. :)
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #772 dnia: Kwiecień 11, 2016, 10:38:48 »
Za to smartfony to dobry argument jeśli chodzi o upowszechnienie się VR. Wydaje mi się, że te gogle do smartfonów to jedyna możliwość, żeby wirtualna rzeczywistość się upowszechniła, bo zwyczajnie w porównaniu do Oculusa i Vive są tanie (jeśli ktoś posiada odpowiedni smartfon), wygodne (brak kabli i nawet konieczności podłączania do prądu) i nie zajmują miejsca. I dzięki powyższemu chyba lepiej sprawdzą się w tych najpowszechniejszych zastosowaniach, czyli filmy/bardzo proste gry.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #773 dnia: Kwiecień 11, 2016, 13:32:38 »

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #774 dnia: Kwiecień 11, 2016, 13:45:49 »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #775 dnia: Kwiecień 11, 2016, 13:50:27 »
Wysoka ocena gry VR? "Tons of replayability" w grze VR? IMPOSSIBRU! Pobawi się 2 godziny i rzuci w kąt, dostał gre i headset za darmo, to sie jara. VR skończy jak kinekt i telewizory 3D. Trzeba biegac po pokoju w hełmie i walić głową o ściany.

Pominąłem coś? ;)

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #776 dnia: Kwiecień 11, 2016, 14:08:38 »
Raczej nie. ;)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #777 dnia: Kwiecień 11, 2016, 14:10:42 »
Zapomniałem dodać, że cena sprzętu z kosmosu i wymaga kompa z NASA za trylion cebulionów ;) No i nawet preorderowcy nie grają, bo obie firmy dały straszliwie dupy z dostawami (to akurat prawda).

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #778 dnia: Kwiecień 11, 2016, 14:21:27 »
No i w sumie to też gówno nie warte uwagi. ;)

! No longer available

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #779 dnia: Kwiecień 11, 2016, 14:30:22 »
Szczwany, kupujesz Oculusa pod Elite? Ja się właśnie baaardzo poważnie zastanawiam i paczę na stan konta. :)

! No longer available

Fatalne audio jak gościu gada, ale klimaaa...

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #780 dnia: Kwiecień 11, 2016, 14:51:29 »
Guerilla marketingowcy VR szaleją na reddicie!

Cytuj
I had a friend come over who doesn't often play video games. We put the headset on him and told him to look straight in the middle. We told him not to freak out. We started the tutorial. As soon as the room started to collapse he freaked out and jumped to the other side of the room. He screamed five to ten more times throughout the tutorial. He played for an hour. After he removed the headset, he sat in a chair with his head in his hands speechless. He said he thought the whole thing was a gimmick. That 3d was played out. He described it as surreal. He wanted to know how to buy the unit. What other games existed. What did he need to get it to run. He said his tax return was going to buy one.
On several occasions have almost set the controls down on virtual table tops. One friend of mine reacted in a fit of panic and started to LITERALLY run in Budget Cuts from a robot until she ran into a coffee table. She screamed as she was shot. Yes, sometimes presence is lost, but sometimes presence is so real, it's too real.

Cytuj
This has been said before. Many, many times. The VR experience is not a continuation of PC gaming or console gaming. This is literally the birth of a new medium. Someone asked me if it was like a Nintendo DS in 3d. It's not. Someone compared it to seeing a movie in 3d. It's not. When my friends used it, and let themselves get carried away with it, it really felt like you were somewhere else. Once demo units get out there, and enough people have tried it, this medium will truly flourish. By this time next year, I believe we will be operating in a whole new arena.

To porównanie mi sie podoba:
Cytuj
My friend had the perfect explanation for this current version of VR gameplay. This should be our mantra, and as soon as she said it...everything made sense. "THIS IS OUR GENERATION'S PONG." As much as I can be impressed by Space Pirate Trainer's laser beams and robots, it really is a rudimentary gameplay system. When truly advanced gameplay elements get added...then we'll be in the future-future. Things like characters looking at you and responding, environments being truly interactive, and perfections in hardware. Clarification The pong analogy isn't to say the experience is bad. Rather, for Pong to be a revolutionary game that started with two paddles moving back and forth, VR is similar in that the games are so early, so new, AND so experimental that I would consider history will showcase the Oculus Rift and HTC Vive as the equivalent of the first radio signal, silent black and white movie, the first time television went to color or the transition from VHS to DVD.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 14:53:21 wysłana przez Simplex »

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #781 dnia: Kwiecień 11, 2016, 14:58:06 »
Reklamowanie, ze podoba sie ludziom, ktorzy nigdy nie grali przywodzi wspomnienia o podobnie wspanialym pontonie 8)
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #782 dnia: Kwiecień 11, 2016, 15:18:21 »
Kolejny raz doskonała analogia, ale zapomniałes wspomniec o telewizorach 3D!

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #783 dnia: Kwiecień 11, 2016, 15:32:38 »
No, ale tak samo bylo. Dla graczy tutaj nie ma przecez znaczenia, czy jakis kałzal sie podjara przez godzine.
Ma znaczenie, czy gracze z dlugim stazem dobrze to oceniaja i czy ocena utrzymuje sie po dluzszym uzywaniu.
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #784 dnia: Kwiecień 11, 2016, 15:39:58 »
Simplex, a Ty zamówiłeś już retailowego Oculusa albo Vive? :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #785 dnia: Kwiecień 11, 2016, 15:51:52 »
Mam preorder na Vive (dostawa w maju), ale mam nadzieję, że uda mi się przetestować zanim kasę z karty zdejmą.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 15:53:48 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #786 dnia: Kwiecień 11, 2016, 16:09:24 »
YouTuberom się podoba? Szoker, bo przecież oni nie żyją z robienia z siebie debili.

Pani chociaż ładna, ale tem filmik od Pikacza natomiast tylko uśmiech politowania, Valkyrię mamy omówioną już dawno.

Grajcie w te pongi i dajcie znać, gdy już będą gierki dla graczy ;).
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #787 dnia: Kwiecień 11, 2016, 16:23:06 »
Szkoda, że jacyś frajerzy grali w ponga jak wyszedł, zamiast go zlać i grać w brydża!

Gość opisuje granie w "gierki dla graczy" (Vanishing Realms) - no i fajne wytłumaczenie czemu porównania do kienkieta i wiimote są bez sensu:
Cytuj
The ability to actually walk around my room, and for the VR tech to compensate, is revolutionary. It's so incredibly hard to explain what it's like without letting someone try it. The best comparison I can give is that it feels what everyone assumed the Wiimote or Kinect would be like, but failed to deliver. The biggest change over the wiimote is the feeling of proprioception in your hands. Proprioception is a subconscious area of our cognition that allows us to know where our body parts are in relation to each other without visual confirmation. What this means, in layman's terms, is that we use proprioception to know where our hands are without looking at them. This area of the brain is one of the first areas affected by alcohol, which is why part of the sobriety test is for people to lean back and touch their fingers to their nose while their eyes are closed. Proprioception is localized only - outside of relative constraints of the body, we lose proprioception. This is where the wiimote faltered. The wiimote proposition was more like "When I move my hands this way, this guy across the room moves his hands in the same way, which is cool!" Lost in that is where the guy's hands across the room were in relation to his body. The Vive's proposition is more like "I am the guy, his hands are my hands." This manifests in things like Audioshield, which is sort of like a VR version of elite beat agents. Where EBA was confined to a 2D screen, Audioshield takes place in 3D - the notes don't only come left and right and up and down, but also along the Z axis. And not just in front of you, but also above and below you. It would be essentially impossible to play the game without proprioception. Because the game is in VR, it feels like a dream to play. You don't spend any time thinking about controls, it's as intuitive as can possibly be. It's a rather interesting phenomenon that, no matter how old or young the player of Audioshield is, I don't have to explain the controls beyond "touch the dots."
the failure of kinect was, of course, the imprecise control. The Vive has the most precise positional tracking I've ever used. When I walk around the room, I feel like I am there. The best example of how precise and cool the positional tracking controls are came from Vanishing Realms, which is a bit like Zelda in VR. The first time you get your sword, you are dumped into a room with a skeleton warrior coming at you. you have no weapon to attack him with, and behind him is the alter with your sword. So he's coming at me in VR and I'm sort of panicking trying to figure out how to get aorund him. He winds up his sword and swings it at me, and I duck in real life; to my astonishment I actually dodge his sword swing in VR as well. As the sword passes above my head, I, in real life, step forward beside him, pivot around, dash forward and grab the sword, then turn around and lunge forward to strike him behind the back. He reels in pain, turns around, and swings his sword at me. I parry his sword swing with my sword, pushing it down and to my left, which exposes his ribs. From there, I pull back and swing through his rib, shattering him in two, and killing him in the process. In the course of the action, I have walked and lept and dodged all around my room. In retrospect, the entire encounter was astonishing - I didn't press a single button. None of what I did was a canned animation. Everything I described and did, I actually did. It was me doing those tasks. The game has no set defined "dodge" mechanism, there is no "duck" button. It doesn't do anything beyond define a shape (the skeleton's sword) that is a hit box, and give my own head (through the position of my headset) it's own hit box. I dodge by simply making sure my head isn't in the way of his swing. I parry his sword attack by making sure my sword's hitbox is in the way of his sword's hitbox. This level of interaction is what Kinect promised and failed to deliver, but it's here in the Vive.
This vanishing abstraction between on-screen action and real life pantomiming is precisely why the Vive is so amazing.

Przy okazji poznałem nowe słowo: https://pl.wikipedia.org/wiki/Propriocepcja

No i standardowa fejkowa historia o kałżalu który pokochał VR:
Cytuj
My father is 65 years old. He stopped playing video games when the Sega Genesis came along because 3 buttons was too complex for him. Hand him a modern Xbox controller and the 15 buttons and 2 analog sticks are just too much for him. As a result, he's basically never played a first person shooter before, or something like Metal Gear Solid, or uncharted, or any of that stuff, because the controls are too abstract for him. Yet I put him in Budget Cuts, a VR FPS stealth title, and he was able to pick it up with breeze. Being able to tell my dad, "hide behind that wall" and have him instantly know how to do it -- by bending over and physically hiding behind that wall, rather than mapping that to a button press -- that is so cool. He put on the VR headset to try budget cuts "just for a few minutes." When he was done, he asked how long he had played, expecting that he had been in VR for like maybe 20 minutes. He had actually been playing for 4 and a half hours. Time melts in VR.

To ostatnie to akurat może byc niebezpieczne, podobnie jak ryzyko uzależnienia - no ale to jak ze wszystkim co fajne.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 16:41:28 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #788 dnia: Kwiecień 11, 2016, 16:49:45 »
Może dostaniesz VR i przestaniesz pisać na forum, to byłby dopiero ostateczny dowód!
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #789 dnia: Kwiecień 11, 2016, 17:06:41 »
Niedoczekanie!

W wątku o VR powinien być zakaz pisania o VR!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 17:25:20 wysłana przez Simplex »

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #790 dnia: Kwiecień 11, 2016, 18:16:17 »
Może dostaniesz VR i przestaniesz pisać na forum, to byłby dopiero ostateczny dowód!

W "ustach" Emila to zabrzmiało jak jakiś zespół chorobowy :D

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil

Offline wiewiorek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #792 dnia: Kwiecień 12, 2016, 08:18:01 »
Yeh. Wlasnie sprawdzalem - dostawe mojego preordera wykopali z kwietnia na pierwsza polowe czerwca...

Dusza moja bedzie bardzo Mroczna przez nastepne dwa miesiace.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2016, 08:19:41 wysłana przez wiewiorek »
-----
Go and see the twitting squirrel! http://twitter.com/kacperkucinski [currently hibernating]

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #793 dnia: Kwiecień 12, 2016, 08:33:52 »

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #794 dnia: Kwiecień 12, 2016, 14:02:44 »
Porno i oglądanie filmów/seriali chociażby bezpośrednio z netfliksa. Po co mam odpalić serial na 50" jak mogę na 150" cali albo w kinie.

Nie do konca, bo w tym kinie bedziesz mial jakosc jak z DVD od Ruska, a na 50" obraz zyleta fullHD albo nawet 4K. Oczywiscie fajnie jest obejrzec cos na wielkim ekranie, ale jesli ten wielki ekran wyswietla kiepskiej jakosci obraz, to frajda jakby nieco mniejsza sie robi.

Cytuj
Nie zgodzę się z Emielem, że gowniana gierka pozostanie gowniana. Nagrałem ostatnio Smash Hit i o ile w wersji na telefon bym tego nie tknął przez szacunek do samego siebie to na VR zupełnie inne doznanie. Pewnie się znudzi dość szybko, ale tak jak napisałem to już jest inna gra jest inne doznania. Mam obawy czy VR przebije się w giereczkowie, ale te symulatory kosmiczne chętnie bym sprawdził.

Ja rozumiem co Emiel ma na mysli, bo faktycznie sam fakt bycia "w grze" nie jest AZ TAK wazny dla mnie jak to, jaka ta gra jest. Dlatego na dzisiaj jedyna gra jaka wypatruje na VR jest REZ. Bo gralem w to na 8", 21", 26", 47", 55" i ekranie o przekatnej 12 metrow. I na tym ostatnim wgniotlo mnie w fotel jakbym gral po raz pierwszy, mimo ze gre znam na pamiec. Wiec wiem mniej wiecej czego oczekiwac i sie jaram, no ale ja lubie jazdy narkotyczne, co mi REZ zapewni na bank. Ale juz skasowanie DriveClub VR moze swiadczyc o tym, ze ciezko bedzie zrobic na to gre ze sciganiem w ktorej sie nie porzygamy po kilkunastu minutach (kazdy kto testowal DC VR potwierdzi to samo - nie dalo sie w to grac, bo blednik wariowal niemal od razu i nawet osoby bardzo odporne mialy problemy z ukonczeniem pojedynczego wyscigu). Ta immersja (ktora jest faktycznie bardzo duza i oszukuje mozg niemal w 100%) jest jednoczesnie najwiekszym przeklenstwem tego wynalazku, przynajmniej tak dlugo jak ktos nie wpadnie na pomysl jak oszukiwac jednoczesnie blednik.
Nie bez przyczyny Sony oprocz gierek planuje jak najwiecej aplikacji na PSVR.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #795 dnia: Kwiecień 12, 2016, 14:09:37 »
http://www.wired.com/2015/09/hacking-inner-ear-vrand-science/

Na razie jest jak DVD od ruska, ale to pierwsza generacja.

Driveclub VR to jest mało reprezentatywny przykład - work in progress, zespół rozgoniony. Jest wydany pCARS i dziala dobrze w VR (nie ma masowych pozwów za rzyganie), tak samo Elite: Dangerous - graja w to setki, jeśli nie tysiące ludzi w VR i to od ponad roku.

Offline Marcin Szymański_

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10389
  • Wiosło mi ukradli.
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #796 dnia: Kwiecień 12, 2016, 14:21:49 »
Dokladnie to co pisze Simplex - i w pCars jest pelna plynnosc bez rzygania i w Elite. Tak samo w EVE Valkyrie (elejson ;) ).

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #797 dnia: Kwiecień 12, 2016, 15:41:24 »
Gralem w Project CARS na Oculusie (DK1 co prawda) i sorry winetu, ale tam immersja prawie nie istnieje*

*
(kliknij)

Offline wiewiorek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #798 dnia: Kwiecień 12, 2016, 16:00:41 »
Gralem w Project CARS na Oculusie (DK1 co prawda) i sorry winetu, ale tam immersja prawie nie istnieje*

Brak positional tracking i gigantyczne piksele czynia z DK1 sprzet bardziej ograniczony niz np GearVR (pomijajac juz takie przyziemnosci jak koszmarna ergonomia DK1).
Fajny proof of concept, ale szczerze odradzam testowanie czegokolwiek na tym. Dla dobra VR.
-----
Go and see the twitting squirrel! http://twitter.com/kacperkucinski [currently hibernating]

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Oculus Rift, HTC Vive i inne tego typu wynalazki
« Odpowiedź #799 dnia: Kwiecień 12, 2016, 16:29:15 »
Gralem w Project CARS na Oculusie (DK1 co prawda) i sorry winetu, ale tam immersja prawie nie istnieje*
Ok, potestuj na sprzęcie konsumenckim i mozemy kontynuować dyskusje. DK1 to jest Kitty Hawk (porównanie z dupy jak każde ;) )

Pomijając brak zewnętrznego śledzenia pozycji (ktory robi bardzo dużą różnicę), to w DK1 masz 640×800 na oko, a w CV1 masz 1080x1200, czyli 0,5 mln pikseli vs 1,3 miliona pikseli (do tego lepsza optyka, ergonomia, waga...)

Nie wiem jak w Irlandii, ale w UK są demonstracje VR, chyba w Curry's ostatnio były: http://www.currys.co.uk/gbuk/vive-vr-1251-commercial.html#demo

Cytuj
*
(kliknij)
A teraz wyciąga 90 fps na 970, bo inaczej oculus nie wpuściłby go do sklepiku - a jakby wpuścił, to juz by była drama, że #oszukali.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2016, 16:35:37 wysłana przez Simplex »