Autor Wątek: Cardboard i inne VR dla smartfonów  (Przeczytany 10333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 19719
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 18, 2016, 12:30:57 »
No trudno mówią że to weebo ma duży, ale nie podają jaki.

Offline Nesh

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 901
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 18, 2016, 17:28:56 »
Od kilku dni testuję Homido na LG G2. Podoba mi się, że widzę cały ekran bez efektu lornetki (to ten cały FoV?).
Aplikacje fajne, ale to takie jednorazowe popierdółki, do których się nie wraca.
Filmy świetne. I chyba tylko do tego ten sprzęt się nadaje :)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10593
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 26, 2016, 22:35:35 »
Ok, ekran 4k i dobre skalowanie rozdziałki FullHD wygląda obłędnie. Nie wiem jaki system skalowania używa Sony w XZ5P, ale wygląda to niesamowicie dobrze w tych okularach. Chyba zaczekam na wersję 2.0 Playstation VR, które na bank będzie miało ekran 4K. Filmy ogląda się lepiej niż na projektorze. Serio, nie spodziewałem się AŻ TAKIEJ różnicy.

Sent from my E6853 using Tapatalk


Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline blazej

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4886
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 26, 2016, 22:43:03 »
Nie widać tej ciemnej siatki?

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10593
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 26, 2016, 23:11:14 »
Nie. Może jutro uda mi się jakoś zrobić zdjęcie porównujące różnicę, ale tak jak pisałem - jest dużo większa niż się spodziewałem. Do tego dochodzi jeszcze lepsza płynność na Z5P vs Z1.

Sent from my E6853 using Tapatalk


Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80017
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 27, 2016, 07:53:29 »
Chyba zaczekam na wersję 2.0 Playstation VR, które na bank będzie miało ekran 4K.
Ale to już na PS5 albo 5.5 :)

Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5385
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 27, 2016, 08:20:47 »
moze wtedy jakies gry na to juz beda :)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10593
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 27, 2016, 10:49:56 »
No wlasnie nie chodzi o rozdzielczosc w jakiej renderowany jest obraz - ta nadal moze byc 1920x1080 czy jaka tam ma miec PS VR (i maja Vive i Oculus). Chodzi o te piksele. Jak masz ekran o rozdzielczosci FullHD, to po prostu widac siatke rozdzielajaca piksele i nie trzeba byc do tego sfiksowanym na punkcie Digital Foundry, zeby to dostrzec. Z ekranem 4K musialem sie naprawde starac dostrzec ta siatke a i tak w momencie jak przestawalem jej szukac to ona znikala mi z oczu. Scena nadal jest renderowana w normalnej rozdzielczosci (choc podejrzewam ze jakis upscaling w tle dziala, bo krawedzie nie sa az tak mocno poszarpane - ewentualnie to AA po prostu, ale pewnosci nie mam wiec sie nie wypowiadam) - jednak robi to olbrzymia roznice w odbiorze. Nie patrzysz na niewyrazny swiat przez siatke - patrzysz tylko na nieco niewyrazny swiat. Serio, ja spodziewalem sie roznicy, ale nie az takiej.

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Nesh

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 901
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 28, 2016, 15:06:30 »
Czy ktoś może wytłumaczyć, dlaczego film z GearVR 3200x1600 60 fps na LG G2 lepiej wygląda niż ten sam w 1080p 60 fps?
Obraz jest mniej rozmazany, bardziej ostry...
Jakieś lepsze skalowanie czy co?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80017
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 28, 2016, 15:29:05 »
Czy ja dobrze rozumiem? Pytasz czemu film w rozdzielczości 3200x1600 wygląda lepiej niż film w rozdzielczości 1920x1080?

Offline Nesh

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 901
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 28, 2016, 16:20:07 »
Też się dziwię, że na ekranie 1080p lepiej wygląda film w 3200x1600.
Dlatego pytam, o co tu chodzi.
Chyba nie powinno być żadnej różnicy na ekranie LG G2?

Offline meatbag

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4121
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 28, 2016, 16:28:56 »
Też się uśmiałem setnie.

Curse of knowledge - When better-informed people find it extremely difficult to think about problems from the perspective of lesser-informed people.

@Nesh
Masz hinta:
It's not the size, it's what you do with it.
albo
Liczą się gry!!1

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80017
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 28, 2016, 16:54:26 »
Też się dziwię, że na ekranie 1080p lepiej wygląda film w 3200x1600.
Dlatego pytam, o co tu chodzi.
Chyba nie powinno być żadnej różnicy na ekranie LG G2?
Wygląda lepiej, bo jest downsamplowany z wyższej rozdzielczości? Jak antyaliasing?

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10593
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 19, 2016, 12:52:32 »
Google zapowiedzialo Google Daydream ALE platforma nie bedzie komaptybilna z obecnymi na rynku telefonami. WTF.

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80017
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 19, 2016, 12:56:30 »
Ale to ma sens - żeby VR było dobre to musza być spełnione specyficzne wymagania, których najwyraźniej nie spełnia na razie żaden telefon wyprodukowany przed ujawnieniem tych wymagań.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10593
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 19, 2016, 13:48:16 »
Te wymagania to wylaczenie double buffering przy uruchamianiu appki VR. Choc pewnie beda to tez jakies sensory zapobiegajace plywaniu (przynajmniej taka mam nadzieje). No nic, zostane na razie z moim bieda VR w 4K i moze kupie PlayStation VR.

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski