Autor Wątek: Cardboard i inne VR dla smartfonów  (Przeczytany 17037 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Cardboard i inne VR dla smartfonów
« dnia: Kwiecień 06, 2016, 14:15:02 »
Nie ma chyba jeszcze tematu o Cardboardzie od Google, a to najtanszy sposob na zasmakowanie VR.

Dzis dotarla do mnie paczka z FreeFly VR - urzadzeniem majacym FOV 110 stopni (ale tylko przy sparowaniu ze smartfonami z ekranami powyzej 5" i dodatkowym "padem". Sprzet jest dosc drogi (szczegolnie w porownaniu z chinszczyzna sprzedawana na allegro), ale udalo mi sie kupic go po duzo nizszej cenie (zaplacilem 25 funtow dzieki pomocy znajomego, ktory ma jakies wtyki).
Wczesniej bawilem sie chinskim cardboardem za ktorego zaplacilem niecale 1EUR z wliczona przesylka. Obecnie troche zdrozal, ale jesli ktos chcialby zobaczyc "z czym to sie je", to mozna sprobowac.
Roznice? Niebo a ziemia. Gdyby nie opoznienie, to FreeFly bylby lepszym sprzetem niz GearVR, ktory jest najblizsza Oculusowi rzecza jaka mozna kupic za w miare rozsadne pieniadze (jesli posiada sie Samsunga Galaxy S6/S7). Jedna uwaga - niewazne jakie okularki kupisz, bedziesz potrzebowac bardzo mocnego telefonu. Moja Xperia Z1 ledwo wyrabia przy ogladaniu filmow, a do gier praktycznie sie nie nadaje - choc jest kilka wyjatkow, o ktorych za chwile.
Ale po kolei. W Cardboardzie od Chinczykow (i kilku innych podobnych wynalazkach) sa klopoty z ostroscia (praktycznie tylko sam srodek obrazu jest w miare ostry), kat widzenia jest ograniczony z kazdej strony (jak patrzenie przez lornetke), malo to wygodne. Efekt 3D oczywiscie jest, ale nie ma efektu bycia w srodku, tej mitycznej wirtualnej rzeczywistosci.
FreeFly to zupelnie inna para kaloszy. Nie mam obecnie mozliwosci bezposrednio porownac, ale wydaje mi sie, ze katy widzenia sa lepsze niz w Oculusie DK1. W zwiazku z tym, ze moj telefon ma ekran 1080p, to i piksele sa mniejsze niz tam. Dodatkowo screen-door effect jest niemal niedostrzegalny uzywajac Xperii Z1. Z Samsungiem S5 jest duzo gorzej pod tym wzgledem - czyli wychodzi na to, ze w przypadku VR LCD>AMOLED. Jednak podstawowa roznica miedzy takim mobilnym VR i Oculusem to klateczki, czyli cos dla Simplexa. Do VR 60FPS to minimum - i to absolutne minimum, tutaj im wiecej tym lepiej. Do tego opoznienie w zczytywaniu ruchow glowy w mobile VR powoduje uczucie jakby sie bylo na lekkim rauszu albo po joincie. Co oznacza mniejsza immersje i wieksze problemy z blednikiem.

Kilka aplikacji, ktore przetestowalem:
QuakeVR - WOW. Gra dziala bardzo plynnie u mnie. Musialem powylaczac kilka efektow, ale mam stale 60FPS. I przyznam bez bicia, ze nie sadzilem ze ta gra jest az tak szybka. Bodajze Simplex pisal, ze w grach FPS postaci poruszaja sie z predkosciami znacznie wiekszymi niz w rzeczywistosci - w Quake'u sie zapierdala. I co fajniejsze - czuc ta predkosc, jak sciana zbliza sie z predkoscia 50km/h to momentami az szarpalem glowa zeby uniknac zderzenia. Co mnie najbardziej zaskoczylo to to, ze gra jest naprawde grywalna - ale wymagane jest krzeslo obrotowe, bo ruchy glowa zastepuja obracanie kamera. Przy okazji pytanie - gdzie mozna kupic legalnie quake'a w jakiejs w miare dobrej cenie, zebym mogl wgrac wszystkie poziomy, bo wersja androidowa pozwala na to, ale ze ich nie posiadam to gram tylko w poziom shareware.
Cmoar VR Cinema - kupilem nawet nie wiem kiedy, czyli musialo byc na przecenie za 10 centow. Kino wirtualne. W nowych goglach jest sie w srodku. Chcialbym to odpalic na Xperii Z5Premium kiedys, bo gdyby nie widoczne piksele to bylby chyba moj ulubiony sposob na ogladanie filmow. Po prostu odpalasz film w swoim prywatnym kinie na olbrzymim ekranie. Filmy 3D wygladaja lepiej niz w prawdziwym kinie tak na marginesie.
Cyclone 2000 - przyklad konceptu, ktory teoretycznie powinien byc strzalem w 10tke, ale ktory nie dziala. Jedno z nielicznych doswiadczen VR, ktore spowodowalo ze poczulem sie zle. Kutera effect in full.
11:57 - to jest takze dostepne na Oculusa bodajze. Bardzo zaluje, ze popsulem sobie doswiadczenie ogladajac to na kartonowej podrobce od Chinczyka najpierw, bo tam bylo fajnie. W lepszych goglach jest strasznie. Must have, koniecznie w sluchawkach.
Reall Road Crossing - czyli Frogger. Zwala z nog i to doslownie. Chyba najbardziej grywalna gra w VR, a obserwowanie kogos kto w go gra - bezcenne.

Oczywiscie jest tego duzo wiecej, opisalem tylko krotko to, co mialem czas przetestowac dzisiaj. Czy zaplacilbym za ten helm ponad 50EUR? Nie. Czy zaluje wydanych 25EUR? W zadnym wypadku nie. Czy wydalbym teraz kase na tania chinska podrobke? Nigdy w zyciu. Dedykowane soczewki kontra plastiki u Chinczyka sa elementem, ktory robi roznice wieksza niz myslalem. No i zaczynam odkladac kase na Xperie Z5 Premium - ekran 4K w telefonie jednak ma sens.

Jesli ktos bedzie mial jakies pytania, walic smialo.

Aha - to dziala tez z iPhonem.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2016, 17:32:49 wysłana przez Emiel »

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Online SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 19770
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2016, 14:23:29 »
Quake jest na GOG'u za $9.99, można poczekać na promo ale nie wiadomo kiedy by to miało nastąpić.

Offline Alexej

  • Moderator Globalny
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7534
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2016, 14:23:49 »
Jest syf i burdel z wątkami od VR.

A ten wątek zawiera znowu "i inne VR".
Proponuję zmienić nazwę na "Cardboard i inne VR dla smartfonów" albo coś.

Wtedy będziemy mieć wątki dla:

1. mobilnego VR;
2. dużych third party VR;
3. Sony VR

co chyba obecnie miałoby sens.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2016, 14:25:21 wysłana przez Alexej »

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Online SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 19770
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2016, 14:31:06 »
To ma sens.

Offline blazej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5346
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2016, 15:42:30 »
Ja mam kilka pytań.
Czy te gry, które podałeś będą działały na gear vr? 
W Gear vr wszystko instaluje z aplikacji Oculus. Po założeniu hełmu mam menu z aplikacjami. W tym chińskim wynalazku też jest takie menu? Jest sterowanie panelem dotykowym?
Czy ta aplikacja Cinema jest w czymś lepsza od Oculus Cinema?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2016, 15:45:15 wysłana przez blazej »

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2016, 15:53:03 »
Wszystko bedzie dzialac tez na GearVR, ale musisz zainstalowac Google Cardbard z Play Store, bo te appki uzywaja API wlasnie z Google Cardboard. Steruje sie albo dolaczonym mini-padem albo przez patrzenie sie na elementy menu. Tutaj jedna rzecz a propos tego FreeFly VR - nie ma magnesiku, ktory sporo aplikacji uzywa jako "przycisku". Jesli developer nie przewidzial sterowania za pomoca kontrolera bluetooth i wymaga uzywania tego magnesika, nie ma zadnej opcji zeby sterowac w aplikacji, przez co appka jest niezbyt uzywalna.

I jestem za zmiana tematu na "i inne mobilne VR" ;)

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2016, 18:21:37 »
Sialala, obadaj grę audioshield, to chyba coś w twoim typie (na vive)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2016, 10:21:24 »
No dobra, wyprobowalem PornhubaVR w tych nowych goglach. Jesli ktos lubi porno, to tylko dla tej jednej rzeczy warto to kupic ;) Zona az wyciagala reke zeby dotykac wirtualne cycki ;D

No i wczoraj przed snem obejrzalem sobie Star Wars Ep. VII w calosci. Samo to, ze dalem rade obejrzec caly film dosc dobrze swiadczy o uzywalnosci tego rozwiazania. Wrazenia jak z ogladania filmu na ekranie o przekatnej kilkunastu metrow, ale niestety w dosc niskiej rozdzielczosci. Co az tak nie przeszkadza po kilkunastu minutach, ale jak sa spokojniejsze sceny ze zblizeniami to jednak brakowalo nieco szczegolow. Fajne do popkorniakow, ale mimo wszystko szkoda, ze PSVR nie bedzie miec jednak wyzszej rozdzielczosci.
W weekend powinienem miec mozliwosc potestowania jak to dziala z LG G3 - obawiam sie nieco jak bedzie wygladac wydajnosc, bo jednak telefon ma bardzo podobne parametry do Xperii Z1 (w tym ten sam procesor graficzny), a ma duzo wiecej pikseli wiec spodziewam sie pokazu klatek, ale ciekawi mnie bardziej roznica w jakosci obrazu.

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2016, 10:45:59 »
Jesli ktos Każdy lubi porno, to więc tylko dla tej jednej rzeczy warto to kupic ;)
Fix'd ;)

(w temacie jest VRVR)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 08, 2016, 13:26:16 »
No dobra, poczytalem troche o Xperii Z5 Premium (tej z ekranem 4K) i wychodzi na to, ze w tej chwili to nie ma sensu, bo tylko Launcher, Album i Video (te od Sony) sa renderowane w rozdzielczosci 4K, wszystko pozostale jest renderowane w 1080p. Czyli w VR nie widac poszczegolnych pikseli, ale wszystko nadal bedzie rozpikselowane, bo rozdzielczosc bedzie 1080p (upscalowane do 1080p, ale ze 4K to 4x1080p, wiec upscale polega na wyswietlaniu kazdego piksela wyrenderowanego w 1080p na 4 pikselach na ekranie).
Z drugiej strony gdyby appki VR mialy dzialac w 4K, to pewnie wyswietlalyby sie w 10fps ;)

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 08, 2016, 13:27:22 »
Ale dzięki ekranowi 4K powinno nie byc w ogóle screendoora, więc te 1080p nie powinno aż tak bardzo przeszkadzać

Offline blazej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5346
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 08, 2016, 14:26:44 »
Zawsze zlewam premiery nowych telefonów głównie ze względu na niewspółmiernie wysoki stosunek ceny do  możliwości, ale na S8 4k z VR w zestawie czekam :) Powedzmy 3k za nowy telefon to dużo, ale za telefon z vr bez screendoor już do rozważenia.

Ps. Na swoim Gear VR nie odpalałem porno 180 stopni, ale podobno robi niesamowite wrażenie ;)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 08, 2016, 16:08:05 »
Ps. Na swoim Gear VR nie odpalałem porno 180 stopni, ale podobno robi niesamowite wrażenie ;)

Mam podrzucic jakies linki czy sam sobie wygooglasz? ;)
Nie ma na co czekac!

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline okoo

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1400
    • Zobacz profil
    • fajne obrazki robiem
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 09, 2016, 00:31:57 »
z gear vr jest taki problem że z filmu 180 robi na siłe film 360 ;'(

ciągle guglam rozliczne tutoriale, ale mało który uwzględnia że milkvr już jest wycofany

Offline blazej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5346
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 09, 2016, 08:39:43 »
Ściągnij program do zmiany DNS na amerykański i ściągnij z amerykańskiego sklepu.



Offline okoo

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1400
    • Zobacz profil
    • fajne obrazki robiem
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 09, 2016, 12:27:10 »
o, myślałem że milk vr jest down worldwide a jednak jest dostępny w usa

Offline blazej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5346
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 09, 2016, 12:46:23 »
Kiedyś chyba był. Dobre w nim jest to, że rozpoznaje automatycznie rodzaj 3d (sbs, top bottom), w oculus Cinema z tego co się orientuję musisz specjalnie nazywać pliki i wgrywać do specjalnie nazywanych folderów.


Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 09, 2016, 13:49:59 »
Dobra to jakie sa sensowne rozwiazania na teraz do mobilnego vr? Lg g2 styknie(5" 1080p)? Ile kosztuja jakies bryle ktore ogarna znosny fov? To freefly vr, gear vr i jeszcze cos jest?
Knack is back baby!

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 09, 2016, 14:04:24 »
Jeszcze Homido i oryginalny Cardboard 2.

tapabla


Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 09, 2016, 14:23:28 »
A byłbyś w stanie zalatwic jedno takie freefly w Twojej cenie lub troche wyzszej?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2016, 14:29:24 wysłana przez Blue__ »
Knack is back baby!

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 09, 2016, 14:41:24 »
Ja mam Cardboard 2 na sprzedaż

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 09, 2016, 15:23:42 »
Za viela?:) c2 ma chyba fov 60?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2016, 15:32:03 wysłana przez Blue__ »
Knack is back baby!

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 09, 2016, 15:42:01 »

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15600
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2016, 15:52:55 »
Jest syf i burdel z wątkami od VR.

A ten wątek zawiera znowu "i inne VR".
Proponuję zmienić nazwę na "Cardboard i inne VR dla smartfonów" albo coś.

Wtedy będziemy mieć wątki dla:

1. mobilnego VR;
2. dużych third party VR;
3. Sony VR

co chyba obecnie miałoby sens.

Gotowe. Standardowo na przyszłość lepiej raportować lub pw ;)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2016, 15:56:34 »
Pogrzebałem trochę i ponoć najlepszy FOV za małe pieniądze oferują google od naszych, co ten kolo w nich grał w fallouta 4
http://allegro.pl/show_item.php?item=6078965749
Knack is back baby!

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5891
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2016, 16:00:10 »
A byłbyś w stanie zalatwic jedno takie freefly w Twojej cenie lub troche wyzszej?
I mi! I mi!

Ja po pobieżnym riserczu znalazłem Freefly i to:
http://allegro.pl/okulary-gear-vr-baofeng-3-plus-pilot-android-i6034368573.html

Freefly ma lepszy FOV, ale brak regulacji soczewek.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2016, 16:04:46 »
To polskie weebo też nie ma regulacji rozstawu soczewek i ponoć się trafiają soczewki z rysami. Jeszcze kilka rozwiązań przegrzebałem, ale nadal nie wiem co kupić tak żeby po prostu komuś pokazać niż żeby się samemu tym jakoś jarać ;).

Raczej nie chciałbym na to dawać więcej niż 199zł ;).
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2016, 16:06:34 wysłana przez Blue__ »
Knack is back baby!

Offline Nesh

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 914
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 10, 2016, 14:27:46 »
Po przeczytaniu
http://myvr.pl/Temat-Subiektwny-test-7-gogli-do-smarfonow

chyba wezmę Homido.
Ktoś coś więcej o tym wynalazku?

Offline blazej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5346
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 10, 2016, 20:08:58 »
A mnie zaciekawił VR Box, że niby najlepsza jakość filmów 2d. Ciekawe o ile lepsza od Gear VR i z jakim telefonem. Myślałem, że jakość zależy od ekrany telefonu, a nie soczewek

Edit. Chyba coś odkryłem. Gear VR używam  bez okularów korzystając w możliwości dostosowania ostrości za pomocą oddalania lub przybliżenia telefonu.
Założyłem urządzenie w okularach, automatycznie musialem oddalic telefon i screen door jest zauważalnie mniejszy. Nie wiem czy dlatego, że telefon  jest dalej od oczu czy dlatego, że minusy pomniejszają.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2016, 20:32:05 wysłana przez blazej »

Online Bloodergo

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 13391
  • Płeć: Mężczyzna
  • Better on Apple
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 10, 2016, 23:48:21 »
Na tych googlach z kartonu idzie bez problemu oglądać porno? Znajomi się pytali..  ::)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2016, 00:08:33 »
"Znajomi"


Odpowiedzą ludzie, których "znajomi" oglądali ;).
Knack is back baby!

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5891
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2016, 00:41:12 »
Tu chyba najważniejszy FOV.

A za parę złotych to chyba najlepiej samemu przez znajomych przekonać się.


Pytanko:
Trzeba mysz najlepiej do tego byznesu jakąś na BT, correct?
Ktoś coś polecić może?

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11270
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 11, 2016, 16:56:38 »
Dziala DualShock (ja akurat uzywam DS3 od PS3), choc do tego FreeFly dolaczone jest takie cudo:



Ale precyzja tego urzadzenia miesci sie gdzies pomiedzy "nie dziala" a "ale jeblo". Do tego w Quake VR dzieki temu ze sa dwie galki to mozna uzywac glowy tylko do celowania we wrogow, a prawa galka sie normalnie obracac, dzieki czemu nie musze siedziec na krzesle obrotowym ;)

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5891
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 11, 2016, 18:14:43 »
Jednak co mysz w łapie... ;)

Straszna bieda z myszami jest na BT. Jedyne warte uwagi chyba to Gigabyte :o M7700. Albo jakieś >250.

Online l0l0

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 17, 2016, 20:45:29 »
Z tego co dzisiaj poczytałem, (głównie tu http://forum.quackvr.com/viewtopic.php?f=37&t=174&sid=ab457cb4642c50dd3aabbe1df9bcda81) to z tych tanich gogli najlepsze są te:

http://pl.aliexpress.com/item/New-VR-Virtual-Reality-3D-Glasses-Headset-Oculus-Rift-Head-Mount-3D-Movies-Games-With-Resin/32555636745.html?isOrig=true#extend
 
Chyba się skuszę, można kupić u nas za 150 zł, ale specjalnie mi się nie spieszy, więc wezmę taniej z ali.
Jak w vr sprawuje się Street view? Bardziej jestem ciekaw takich rzeczy (tudzież jakieś rollercoastery i tym podobne pokazy) niż gier.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22090
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 17, 2016, 22:53:33 »
l0l0 jaki fov tego ustrojstwa?
Knack is back baby!

Online l0l0

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:02:01 »
W specyfikacji jest 102, w jednej recenzji pisali tak:
"Pole widzenia według mnie to najistotniejszy element w tych produktach, dlatego pod tym względem jestem bardzo surowy. Gogle FiiT VR posiadają horyzont widzianego obrazu wynoszący maksymalnie 85?, z tym, że taki wynik osiągniemy dopiero przy wyświetlaczu o przekątnej 5,6?. Gogle testowałem używając Motoroli Moto X, która posiada wyświetlacz o przekątnej 5,2?, patrząc przez soczewki widziałem niewielką czarną ramkę po obu bokach (efekt tunelu) co jest jest świetnym wynikiem w porównaniu do innych testowanych przeze mnie gogli. Soczewki zostały umieszczone dość blisko ekranu, dlatego wyświetlany obraz jest pełniejszy, a co za tym idzie poczujemy głębsze zanurzenie w wirtualnym świecie. Optyka nie jest może super idealna, ale na pewno jest do zaakceptowania."


Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 17, 2016, 23:20:45 »
85 to mniej niż DK2 mający ok 90. Vive i Oculus maja ok 110.

Online l0l0

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 18, 2016, 06:30:22 »
Więc pytanie, kto ma rację. W innej recenzji mówią znów o 102:
http://www.gearbrain.com/gear-vr-budget-virtual-reality-headset-1716690185.html

Zamówiłem z ali, niecałe 90 zł wychodzi (+pół roku czekania ;)), sprawdzę na lg g2 i dam znać.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 86274
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Cardboard i inne VR dla smartfonów
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 18, 2016, 12:02:29 »
Podobno trudno jest obiektywnie i precyzyjnie zmierzyć FOV. Do tego masz jeszcze FOV poziomy i pionowy.