Autor Wątek: Planszówki  (Przeczytany 197106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Padre

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2824
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 13, 2009, 14:16:47 »
Mógłby ktoś polecić jakąś niedrogą grę ,najlepiej w realiach horroru, fantasy ? Bardzo by też zależało na języku polskim, zagrałbym z młodszym bratem.

Sprecyzuj "niedrogą", bo ja bym polecił Horror w Arkham, ale to jest ok. 160zł. Idealnie do twojego opisu pasuje Dungeoneer - sam nie grałem, więc nie mogę ocenić, ale za 44zł chyba można zaryzykować. Wejdź sobie zresztą na www.rebel.pl - poprzeglądaj asortyment, poczytaj komentarze, recenzje.

Możesz też uściślić, jaki rodzaj gry Cię interesuje: wolisz zwiedzanie lokacji i tłuczenie potworów, strategie i starcia całych armii, a może kręci Cię budowanie średniowiecznych miast lub fortec?

Offline argeth

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • Muzyka musi być.
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 14, 2009, 22:55:30 »
Interesuje mnie coś jak nabardziej towarzyskiego - zmuszającego do częstej ingerencji między graczami, negocjacji (kurczę, prawie wysłałem tego posta z literówką "nagocjacji", co to facetom po głowie chodzi ;) ). Szukam gry, do której by można było zachęcić zwykłych zjadaczy chleba, żeby nie patrzyli nań z pogardą.  Niedroga to dla mnie paredziesiąt złociszy. Wiem, że moje oczekiwania są dość rozbieżne stąd może być pare propozycji. Najbardziej mi zależy na przystępności

Offline Krusty

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11414
  • Płeć: Mężczyzna
  • Badass Beard on Win10
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 15, 2009, 00:02:35 »
A może byś się skusił na Osadników z Catanu http://www.rebel.pl/product.php/1,303/6338/Osadnicy-z-Catanu-Settlers-of-Catan-.html, zazwyczaj odpowiada wszystkim i jest dość niedroga a gra w klimatach "horroru, fantasy" wielu zniechęca(z własnego doświadczenia).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2009, 00:04:54 wysłana przez Krusty »

Offline argeth

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • Muzyka musi być.
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 15, 2009, 10:41:40 »
Całkiem zachęcające, gdyby jeszcze było z kim zrzutę zrobić to brałbym na pewno. No, wiem, że trochę "żulę" ale mam sporo innych wydatków, najwyżej planszówka trochę poczeka ;)

Offline Jabol

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2417
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 02, 2009, 23:50:01 »
Niech poczeka, odłóż kasę i przy najbliższej okazji kupuj. Gra jest świetna i genialnie nadaje się jako wprowadzenie do świata planszówek. Stu procentowa skuteczność ;)

Offline Screwball

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 19470
  • Specjalizuje się w starych linkach.
    • Zobacz profil
    • www.facebook.com/skrubolski
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 09, 2009, 08:20:31 »
Niech poczeka, odłóż kasę i przy najbliższej okazji kupuj. Gra jest świetna i genialnie nadaje się jako wprowadzenie do świata planszówek. Stu procentowa skuteczność ;)

Zgadzam się, Catan jest 100% pewniakiem dla początkujących. Przejeździłem z tą grą już ze 300 znajomych (wszyscy oczywiście casuale) i jeszcze nigdy nie było fail'a. Chociaż kolejki (Ticket to Ride) też raczej zawsze wchodzą, no ale przy Catanie jest więcej śmiechu, no i w zasadzie najważniejsze - grasz praktycznie cały czas, a nie tylko wtedy, gdy jest twój ruch.

pzdr 
psn - Skrubolski
www.facebook.com/skrubolski
biurko 70x40x50 cm @ drewno + kartka (kratka) a5 + długopis, obudowa - żółty bic 6'', wkład - noname

Offline Big_Gun

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 30, 2009, 17:33:30 »
Ja polecam nieśmiertelną Magię i Miecz (do kupna pewnie tylko na allegro, chociaż wyszła ostatnio w końcu wersja oryginalna po polsku, czyli gra Talisman). Z prostszych - Ticket to Ride (ulubiona gra mojej dziewczyny).

Offline Meanthord

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 30, 2009, 08:57:25 »
Planszowki w naszym kraju, to hobby niszowe i dosyc drogie. Generalnie widac tendencje do wymierania tego rodzaju zajec, ktore wymagaja spotkan w grupie co najmniej kilku osob. Trend obecny od ladnych kilku lat - ludzie nie maja czasu sie zgrac w jednym miejscu i tej samej porze, kazdy zajety jest swoimi sprawami i w sumie nawet sie temu nie dziwie. Pamietam boom na RPG na poczatku lat 90. wraz z wejsciem na rynek pisma "Magia i Miecz". A dzisiaj? Dzisiaj to tylko wspomnienie niczym gum "Turbo" i reklamy proszu "Persil".
Mimo wszystko "latwiej" grac w planszowki, niz RPG. Jest plansza (badz inne rekwizyty), wszystko jest "gotowe" i podane na tacy, mozemy zajac sie obmyslaniem wylacznie strategii wygranej. RPG wymaga uzycia wyobrazni, a to w dzisiejszych czasach jest towar deficytowy i wymierajacy.
Po tym przydlugim wstepie wszystkim polecam granie w gry planszowe ;). Tematem interesuje sie od dobrych kilku lat, przez moje rece przewinely sie setki gier i nawet wymienianie tylko kilku genialnych byloby niesprawiedliwe. Jedno slowko komentarza - moi szanowni przedmowcy wspomnieli o "Osadnikach...", ja akurat tej gry nie lubie, gdyz nie przepadam za grami, w ktorych uzywa sie kostek :). Oczywiscie element losowy jest raczej nieodzowny (choc istnieje wiele genialnych gier, w ktorych elementu losowego w ogole nie ma), ale akurat w przypadku tej gry jest moim zdaniem troszke przesadzony :P.

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21481
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 30, 2009, 16:41:04 »
A najlepiej przyjsc na www.gamesfanatic.pl ;)
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Tomek Andruszkiewicz

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1189
  • Pan Spinacz
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 30, 2009, 23:03:23 »
Jeśli ktoś mieszka w Wawie, to polecam Paradox (http://www.paradox-cafe.pl/). Bywa tam silna grupa planszówkowa. Knajpa ma na składzie kilka dobrych planszówek, a oprócz tego cała "derekcja" wie o co chodzi. Da się tam pograć, albo przynajmniej pogadać o "tych rzeczach".

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21481
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 31, 2009, 10:29:09 »
W Wawie spotkania najwieksze sa co piatek na Politechnice. I w paru innych miejscach tez. Wiecej na forum strony podanej wyzej.

Paradox jest niestety ciemny, ciasny i smierdzacy papierosami. Ale w lato mozna pograc na ogrodku.
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Tomek Andruszkiewicz

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1189
  • Pan Spinacz
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 31, 2009, 13:47:20 »
Paradox jest niestety ciemny, ciasny i smierdzacy papierosami. Ale w lato mozna pograc na ogrodku.
Ale wiesz, że kilka miesięcy temu zmienili lokal? I mają teraz przestronne, jasne miejsce dla nie-palących? ;)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11027
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 05, 2010, 16:57:29 »
kupilem w weekend Filary Ziemi i musze przyznac, ze zapowiada sie fajna zabawa po dwoch partiach z rodzicami ;-)
ma ktos dodatki? warto je kupic?

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 06, 2010, 14:35:39 »
Co prawde zdecydowanie nie retro bo calkiem swiezutka pozycja.
Ale polecam nowego karcianko-planszowego warhammera (w zasadzie to bardziej karcianka nie kolekcjonerska).

Naprawde swietnie sie w to gra, czas rozgrywki ok 60 minut.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11027
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 11, 2010, 01:21:32 »
od trzech dni gram z zona w Filary Ziemii. fantastyczna zabawa :)

ktos poleci gry o podobnej zasadzie (czyli troche szczescia, troche myslenia zeby wygrac)?

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Jabol

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2417
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 11, 2010, 11:44:48 »
Mi akurat Filary nie podpasowały za bardzo i właśnie pozbywam się swojego egzemplarza.

Sialala: Interesuje cię gra przede wszystkim na dwie osoby czy na większą liczbę graczy?

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11027
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 11, 2010, 16:30:39 »
okresle to tak: nie interesuja mnie gry w ktore nie mozna grac w dwie osoby, chociaz takie, w ktore mozna grac tylko w dwie osoby tez srednio mnie kreca ;-)
najczesciej grywam z zona, ale jak wpadaja znajomi, to tez plansza czesto-gesto pojawia sie na stole.

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21481
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 11, 2010, 16:39:04 »
okresle to tak: nie interesuja mnie gry w ktore nie mozna grac w dwie osoby, chociaz takie, w ktore mozna grac tylko w dwie osoby tez srednio mnie kreca ;-)
najczesciej grywam z zona, ale jak wpadaja znajomi, to tez plansza czesto-gesto pojawia sie na stole.

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=4467
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=8749

I generalnie cale podforum :).
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline h4n5

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 12, 2010, 11:54:28 »
Ostatnio testowałem coopową grę dla 2-4 graczy Pandemic i polecam, gra ma proste zasady więc nie odstraszy kogoś całkiem zielonego, no i gra się przeciwko grze a nie przeciwko sobie, więc można grać spokojnie w pełni współpracując ze sobą.
http://www.rebel.pl/product.php/1,1379/15112/Pandemic-edycja-polska-.html

Offline mihn

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1232
  • Płeć: Mężczyzna
  • #e3-pl team
    • Zobacz profil
    • Polygamia
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 13, 2010, 10:33:11 »
Ja ostatnio miałem okazje pomęczyć Carcassone oraz Wysokie Napięcie. Carcassone to podstawka, bez rzeki nawet ale i tak fajnie się grało

GŁODZENIE TROLLI WSKAZANE

Offline m1sza

  • n00b mod
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12443
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 18, 2010, 18:50:32 »
WN bardzo mi się podobało.
W sobotę grałem z żoną w "Hansa". Całkiem sympatyczna gra. Przegrałem oczywiście :P.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11027
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 02, 2010, 16:25:06 »
dzisiaj przyszlo Age of Empires III.
matko jedyna, jakie to pudlo jest OGROMNE! :o

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

SimonX

  • Gość
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 02, 2010, 21:07:38 »
dzisiaj przyszlo Age of Empires III.
matko jedyna, jakie to pudlo jest OGROMNE! :o

No to opisz wrażenia po zagraniu - ciekawi mnie czy nie jest to przekombinowane? Lubię gry o prostych zasadach, w które jednak nie gra się za prosto, bo trzeba kombinować :)

Offline Jabol

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2417
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 04, 2010, 00:31:55 »
W takim razie skup się na grach logicznych. Najczęściej proste zasady, mnóstwo myślenia i kombinowania :)

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11027
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 08, 2010, 09:16:40 »
dzisiaj przyszlo Age of Empires III.
matko jedyna, jakie to pudlo jest OGROMNE! :o

No to opisz wrażenia po zagraniu - ciekawi mnie czy nie jest to przekombinowane? Lubię gry o prostych zasadach, w które jednak nie gra się za prosto, bo trzeba kombinować :)

przede wszystkim - musisz miec DUZY stol. gra po rozlozeniu zajmuje mnostwo miejsca.
zasady z poczatku wydawaly sie bardzo pokrecone - ale po rozegraniu jednej partii okazalo sie, ze jest prosciej niz sie spodziewalismy. sporo kombinowania, troche losowosci (ale w porownaniu z Filarami Ziemii bardzo maly wplyw tej losowosci na wynik gry), warto skupiac sie na konkretnej drodze do celu (albo tak mi sie, poczatkujacemu, wydaje). gra sie dosc szybko (wbrew pozorom) - szczegolnie jak juz wiadomo o co chodzi w grze).
aha - bez jakichs torebeczek albo innych woreczkow w zapasie nie ma sensu sie w to pchac. 300 figurek, kilkadziesiat kart - jak to wszystko wymiesza sie w pudelku, to przygotowywanie gry zajmie z tydzien czasu ;)
jak dotad rozegralismy 3 partie i kazda wygladala inaczej, zatem grywalnosc raczej spora, dzieki malej powtarzalnosci. pod koniec gry we dwojke robi sie juz ciasno na planszy, zatem nie moge sie doczekac co sie bedzie dzialo jak grac bedziemy w 4-5 osob ;)

ogolnie - jesli masz DUZY stol i nie zrazi Cie rozpoczynanie gry praktycznie w ciemno, bo czytajac instrukcje ciezko sobie wyobrazic jak to bedzie wygladac "w praniu" i czesc zasad wychodzi dopiero podczas gry - to bierz. no i przy malych dzieciach raczej bym tego nie rozkladal - dlatego raczej stol niz podloga ;)

Wielkie dzięki, drogie panie, wielkie dzięki koleżanki, za poparcie, za zachętę bym w wyborcze stawał szranki. Wielkie dzięki, ale przyznam, że gdy tyle pań dookoła, nie wybory mi się marzą, ale inne kwestie zgoła - B. Komorowski

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 17, 2010, 16:19:50 »

Offline Padre

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2824
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 19, 2010, 10:34:07 »
Probowal ktos moze karcianke Game of Thrones?

http://replikator.pl/Gry-planszowe-i-towarzyskie-k55/Karciane-k16/A-Game-of-Thrones-The-Card-Game-Zestaw-podstawowy-p4386.html

Też się przymierzam (jak pies do jeża) i szukam informacji. Najlepiej zasięgnąć języka na boardgamegeek.com - tam najłatwiej wyszukać opinie/recenzje. Na zwykłych forach prędzej się dowiesz, czy w trzeciej linijce opisu karty XYZ powinno być "of" czy "off".

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21481
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 19, 2010, 10:40:21 »
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Naked Blaze

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1958
  • Płeć: Mężczyzna
  • When I Play I'm Naked
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 19, 2010, 11:58:41 »
A wie ktos gdzie mogłbym dostac Domino Mexican Train? Szukalem na allegro i lipa.

Offline KriegPL

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 19, 2010, 15:02:14 »
Probowal ktos moze karcianke Game of Thrones?

http://replikator.pl/Gry-planszowe-i-towarzyskie-k55/Karciane-k16/A-Game-of-Thrones-The-Card-Game-Zestaw-podstawowy-p4386.html



Pamiętaj, że z uwagi na format gry LCG ( niewiele to tańsze niż CCG ) popłyniesz ostro na kasie. Galakta wydaje teraz Inwazję w formacie LCG może będzie taniej. Grałem kilka partyjek, bardzo fajna gra, szkoda, że nie mam czasu na zabawę w nią.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 19, 2010, 15:47:44 »
Inwazje ma kumpel i u niego pogrywamy ostro, ale po prostu przyjelismy zasade , ze nie konstruujemy deckow tylko gramy tym co jest w podstawce + ktoryms tam dodatku, zeby nie poplynac jak na MTG kiedys :D

Ale chyba jednak na start lykne dominiona bo jadziemy teraz w szostke a tam niby mozna pograc w tyle osob.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 15:59:16 wysłana przez Michaelius »

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21481
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 19, 2010, 16:05:38 »
Inwazje ma kumpel i u niego pogrywamy ostro, ale po prostu przyjelismy zasade , ze nie konstruujemy deckow tylko gramy tym co jest w podstawce + ktoryms tam dodatku, zeby nie poplynac jak na MTG kiedys :D

Ale chyba jednak na start lykne dominiona bo jadziemy teraz w szostke a tam niby mozna pograc w tyle osob.

Zainteresuj sie tez Race for the Galaxy.
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline blazej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5205
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 20, 2010, 19:22:54 »
Cytat: Don Simon
Zainteresuj sie tez Race for the Galaxy.

True, dla mnie bezapelacyjnie najlepsza "planszówka" 8)

Offline Niekumaty_

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Płeć: Mężczyzna
  • GoW, GoW2, GoW3, GoW4!
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 31, 2011, 11:09:49 »
Miałem wczoraj bardzo udany wieczór - graliśmy ze znajomymi w planszówki do 2 w nocy :) Najpierw na warsztat wzięliśmy "Świat Dysku", a gdy dołączyli dwaj kolejni gracze - "Battlestar Galactica". Polecam! Szkoda tylko, że dziś na 11 do pracy...
A mi jeszcze nie przyslali Discworlda... :( Fajnie sie w to gra?


Tak, Świat Dysku bardzo mi się spodobał. Reguły ma banalne - dosłownie na 5 minut tłumaczenia, albo i nawet na 3. Graliśmy w to we trójkę i to jest chyba optymalna liczba, przy czterech osobach byłoby już pewnie bardzo tłoczno na planszy. Graliśmy dwa razy, jedna rozgrywka trwała godzinę, a druga coś koło 30 minut.

Jeśli miałbym mieć jakieś zastrzeżenia, to chyba do wariantów zwycięstwa. Przed grą każdy losuje swój tajny cel, do którego dąży. Sęk w tym, że jedne cele są łatwe, a drugie niemalże niewykonalne. Ja np. wylosowałem jako mój wariant zwycięstwa: "Wygrasz, jeśli żaden z graczy nie ogłosi zwycięstwa zanim skończy się cała talia kart" [w trakcie rozgrywki dobiera się karty, które następnie można zagrywać]. Okay, tylko w momencie jak gra się skończyła, talię mieliśmy wykorzystaną tak może w połowie...

Trochę zbyt rzadko pojawiają się naprawdę mocne eventy, mające duży wpływ na grę (trzęsienia ziemi, smoki, pożary, nawiedzenia przez demony, etc.). Na dwie gry, wypadły nam one chyba tylko 2 lub 3 razy. To powoduje, że właściwie całkiem znika ten element niepewności. Jak już zbudujesz domek w swojej dzielnicy, to na 99% będzie on tam stał do końca gry.

Ale cóż - gra jest warta swojej ceny (149zł) i chętnie bym w nią jeszcze parę razy zagrał. Nadaje się również doskonale dla młodszych graczy, ze względu na nieskomplikowane reguły.

Pikacz

  • Gość
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 31, 2011, 13:56:05 »
Thx. :)

Offline carloz

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4048
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moderator
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 17, 2011, 14:35:04 »
W związku z reedycją http://allegro.pl/kolejka-ipn-sklep-dragonus-krakow-i1935872680.html , zakupiłem dzisiaj. jeszcze dwa miechy temu nie schodziły ceny poniżej 100zł.

Miał ktoś styczność z tą pozycją?

Offline Jabol

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2417
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 17, 2011, 16:46:23 »
W związku z reedycją http://allegro.pl/kolejka-ipn-sklep-dragonus-krakow-i1935872680.html , zakupiłem dzisiaj. jeszcze dwa miechy temu nie schodziły ceny poniżej 100zł.

Miał ktoś styczność z tą pozycją?

Nie grałem ale np. na Rebelu oceny ma świetne, zwłaszcza w zestawieniu z ceną. Też kupię.

Ja w weekend po długiej przerwie znowu pograłem w planszówy. Puerto Rico wymiata dalej tak jak wymiatało. Najlepsza gra ekonomiczna jak kiedykolwiek powstała. Mam za sobą ponad 20 rozgrywek i cały czas jest ten sam miód.

Zamówiłem sobie także przed premierą "Zimną Wojnę". Numer jeden na liście BGG. Jestem na tą grę mocno napalony, grałem wcześniej w tytuł o podobnej mechanice - 1960: Making the President i było bardzo fajnie ale po 4 czy 5 rozgrywkach mnie znudziła i poszła na handel. Mam nadzieję że Zimna Wojna starczy na dłużej/

Offline ekiera

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9689
  • Zdezerterował na Wyspy
    • Zobacz profil
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 17, 2011, 17:06:21 »
zimna wojna bawi dopóki bawi wysyłanie Fidela na księżyc - dla mnie to już ze 2 lata ;)

Katanka

  • Gość
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 04, 2012, 11:21:17 »
Odkryłem na nowo Carcassonne :) Tak! Do tej pory traktowałem grę jako bardzo losową i podczas gry w piątkę jeszcze z dodatkami jako zupełnie nieprzewidywalną. Przez to troszkę się zniechęcałem do Carcassonne, bo po zaplanowaniu jakiegoś działania, zanim tura do mnie ponownie doszła, to pozostali gracze tak namieszali na planszy, że z planowanej strategii zostały tylko szczątki. do tego jak wszedł smok, który robił zamęt na mapie, albo zdobywało się niesamowite ilości punktów za emblematy towarów, to już w ogóle nie dało się nic zaplanować.

Na szczęście z pomocą przyszedł Xbox Live! i ichnia wersja Carcassonne. Wystarczy odpalić grę 1vs1 i grać w rankingu. Głównie spotyka się graczy na wysokim poziomie i to dzięki nim nauczyłem się grać i odkryłem na nowo tę grę. Tutaj prawie nic nie zostaje przypadkowe. Gra toczy się do momentu aż któryś gracz popełni błąd :) To jest taka wymiana cios za cios. Polecam Wam taką grę właśnie - bez dodatków albo ewentualnie z dodatkami "Rzeka 1 lub 2". Fun w czystej postaci, byle tylko mieć za przeciwnika dobrego gracza. Wygrana smakuje 10x bardziej, bo wiecie, że to własna zasługa i strategia, a nie chaos na planszy :)

SimonX

  • Gość
Odp: Planszówki
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 04, 2012, 12:29:19 »
Ej, kaman, w tej grze każdy ruch to losowanie klocka - nie ma żadnej strategii, wszystko zależy od losu.