Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sky Ace

Strony: [1] 2
1
Dyskusje / Odp: Jaki remake byłby hitem?
« dnia: Styczeń 09, 2008, 15:12:50 »
Trudno wymieniać, bo sporo amigowych gier to taka klasyka, że po drobnym odświeżeniu na XBLA/PSN by spokojnie dały radę, tak jak daje radę Super Stardust HD. Z takich gier mamy oczywiście Cannon Foddery, Desert Strike (i kolejne)... Syndicate też by było ekstra.

Z większych gier - Tie Fighter (z X-Wingiem), przygodówki Lucasarts...

Osobiście chętnie też bym zobaczył zmartwychwstanie serii Mechwarrior.

2
Po godzinach... / Odp: WoW - ilu twoich kolegów pochłonął ?
« dnia: Styczeń 07, 2008, 13:20:28 »
Dziecko poprzez lvlowanie zawala szkole. Dorosly prace, zaniedbuje dziewczyne/zone, nie ma na nic czasu, staje sie bardziej leniwy w swiecie rzeczywistym. To tylko niektore wady grania w WoW jakie udalo mi sie zaobserwowac u znajomych graczy.

To nie są wady WoWa. To są wady graczy.

Cytuj
Gram w gry dla relaksu a nie po to by sie dowartosciowac w wirtualnym swiecie kosztem zmarnowanego czasu.

Uważasz, że grając w WoWa tylko i wyłącznie marnuję czas? Gram dla przyjemności, więc to takie samo marnowanie czasu, jak granie w cokolwiek innego.

3
Po godzinach... / Odp: WoW - ilu twoich kolegów pochłonął ?
« dnia: Styczeń 07, 2008, 10:18:06 »
Za dużo poznałem dzieci co zawaliło szkole przez levelowanie postaci. To, ze Ty umiesz sie ograniczyć nie znaczy ze inni tez umieją.

Ale jeśli ich rodzice nie widzą, że dzieciak zawala szkołę przez coś, cokolwiek by to nie było, to znaczy tylko i wyłącznie tyle, że są dupy wołowe, nie rodzice.

Wydaje mi się, że łudzisz się, że jak będzie ustawa p.t. "nieletni nie mogą grać w Tibię więcej niż 2 godziny w tygodniu" (czy coś takiego), to nagle tacy rodzice doznają objawienia i będą na to zwracać uwagę? Naiwny jesteś. Żadna ustawa dupowatości takich rodziców nie zmieni, po cholerę wprowadzać coś, co będzie i tak martwe?

Cytuj
Spałbym spokojniej gdyby firmy produkujące gry miały odgórne nakaz co do ilości godzin które nieletni użytkownik może spędzić na grze.

Pomijając już fakt, że coś takiego jest na tyle skomplikowane technicznie i nieopłacalne, że wpada w kategorię "niewykonalne", przynajmniej w normalnym kraju. Takie ograniczenia nie objęły by tylko nieletnich, a musiały by objąć wszystkich. That's not gonna happen, bo ja jestem dawno pełnoletni i mogę grać ile mi się podoba.

4
Dyskusje / Odp: Pudełko pomarańczy ...tylko trochę kwaśnych.
« dnia: Styczeń 07, 2008, 08:35:56 »
Dokładnie takie same wrażenia miałem po ściągnięciu demo EP2. Na moim nie najnowszym kompie gra wygląda lepiej. Szkoda sobie tyłka zawracać na x360 tym tytułem IMO. No chyba, że najważniejszy jest gamer score ;)

CPU: 2.4 GHz Processor, RAM: 512 MB, Graphics Card: DirectX 9 capable graphics card 256 MB to wcale nie tak mało (recommended, bo miało wyglądać lepiej). Szczególnie kiedy za kompa robi laptop, który demonem szybkości nie jest. Po co mam więc sobie zawracać głowę pecetową wersją? Jeszcze jakieś pewnie steamy mi się instalować będą...

5
Pytania, propozycje i sugestie / Odp: Pare sugesti na początek
« dnia: Styczeń 07, 2008, 08:31:21 »
Bump.

Ostatnio stawiałem forum na SMF i smileye da się wyłączyć w panelu admina, z themes and layouts trzeba wybrać theme settings, a potem do konkretnej skórki kliknąć opcje. I tam da się przełączyć defaultowy zestaw paskudnych emotek na brak emotek.

(tak sobie tylko podbijam temat, żebyście nie zapomnieli ;] )

6
Po godzinach... / Odp: WoW - ilu twoich kolegów pochłonął ?
« dnia: Styczeń 07, 2008, 08:27:32 »
WoW może być wspaniałą zabawą, ale także może być strasznym nałogiem i dziwię się, że prawodawstwo nie uregulowało jeszcze problemu dostępności tego typu gier dla osób nieletnich (wyjątkiem są chiny, ale tam problem przybrał skalę wręcz przerażającą).

ROTFL.

Dostępność MMORPG dla osób nieletnich, mój drogi, to nie jest problem prawodawstwa, tylko twoich rodziców. Jeśli nie obchodzi ich, że spędzasz całe dnie na nałogu, zamiast na nauce, to cóż... przykre. Ale nie jest to nic, do czego potrzeba by kolejnych ustawowych nakazów i zakazów, bo to jak strzelanie z armaty do komara.

Po co gadki o społecznej ochronie, skoro to wszystko można załatwić na poziomie niżej, nie angażując do tego niepotrzebnie państwa?

7
PlayStation 3 / Odp: dogrywanie tekstur
« dnia: Styczeń 03, 2008, 09:19:24 »
W tym na początku? To nie zauważyłem, ale przyjrzę się.

8
PlayStation 3 / Odp: dogrywanie tekstur
« dnia: Styczeń 02, 2008, 23:21:18 »
A gdzie to widzieliście (za spoilery ubiję ;F )? Mi się nie udało, może jeszcze nie doszedłem tam, albo nie zauważyłem zwyczajnie.

9
Dyskusje / Odp: Uncharted - czyli gra na jeden dzień
« dnia: Styczeń 02, 2008, 23:19:10 »
No cóż takie czasy nadeszły ze gry są na jedno długie posiedzenie ew. na dwa średnie.

To ja nie wiem, ile wy macie czasu na granie. Ja pograłem w Uncharted na razie 3 wieczory i mam 6h 43m oraz 68% gry. Do piątku pewnie przejdę, bo cholerstwo wciągnęło mnie na tyle, że oderwałem się nawet od WoWa.

Gra jest świetna. Najlepsza, jaką mam na PS3 (z drobnym zastrzeżeniem, że Ratcheta jeszcze nie odpalałem). 9/10, punkt leci za niedociągnięcia w grafice, które można było naprawić, czyli głównie za chodzenie w wodzie.

A ilość strzelania jest jak dla mnie w porządku, bardziej mi się podoba niż Tomb Raidery, no ale to już osobiste preferencje. Za to te ich "hinty" można spokojnie wyłączyć, pokazują takie oczywistości, że bardziej to wkurza niż pomaga.

10
Dyskusje / Odp: Fun [360] - jaki pierwszy achievement, taki cały rok
« dnia: Styczeń 02, 2008, 23:03:03 »
A medale z Uncharted też się liczą? Bo na X360 na razie nie gram od niedzieli, kiedy to w końcu odpaliłem PS3 i włożyłem płytkę :)

Anyway, Enthusiast Fortune Hunter (za znalezienie 15 skarbów), brzmi nieźle :)

11
Po godzinach... / Odp: Jaki film dzisiaj widziałeś?
« dnia: Styczeń 02, 2008, 19:38:03 »
Zakładam, że nie widziałeś Alien vs Hunter? Asylum jest jeszcze bardziej gówniane od Bolla.

Nie, nie widziałem, ale ocena 1.6/10 na IMDB mówi naprawdę dużo. A trailer mnie przeraził, ta ekspresja na twarzach żołnierzy i w ogóle...


12
Po godzinach... / Odp: Jaki film dzisiaj widziałeś?
« dnia: Styczeń 02, 2008, 18:52:43 »
SPOILERY
No ale wlasnie nie zostawial zadnych 'kosmicznych' rzeczy, wszystkie rozpuszczal, lacznie ze statkiem predatorow i szczatkami alienow. Moze robil to przy okazji, moze wlasnie to bylo jego celem, kto wie.

Na pewno po części specjalnie, bo inaczej by nie lazł do statku po ten cały kwas. Może nie chciał mniej zaawansowanej rasie zostawiać prezentów technologicznych? To by miało sens.

"The video game Predator: Concrete Jungle states that one of the yautja's highest laws is to be anonymous to their prey species, and breaking such a law can lead to a 100-year banishment to a far-off planet, which, if they have managed to survive to the end, they will be given a chance to redeem themselves afterwards. Aliens versus Predator: Extinction also shows that those yautja who fail to commit suicide after dishonoring themselves are hunted and killed by their comrades. They will also use their wrist-mounted bomb if they find themselves in a situation where their technology will be captured by another species."

[z http://en.wikipedia.org/wiki/Yautja]

Cytuj
Koncowka czego, filmu? To bylo takie nawiazanie dla fanow, nikt inny nie zrozumie.

Jasne. Ale dość trudno zrobić nawiązanie do komiksów bardziej i nie dla fanów. Wspólny jest cały pomysł w końcu, a wrzucenie tego w nasze czasy daje ciekawy efekt. Oczywiste, że nikt sobie teraz nie poradzi (pomijając rozwiązanie z filmu, bo to overkill i nierzeczywiste, nikt by żadnemu wojskowemu nie dał czegoś takiego zrobić od razu) ani z xenomorphami, ani z predatorem, więc nie będą przeszkadzać. :)

Cytuj
Jesli zrobiliby to tak jak w komiksach nie byloby problemu. Ale oczywiscie rezyserzy potrafia wszystko spieprzyc, a powtorki scen z pierwszego AvP ogladac nie chce.

No, byle to Bollowi nie dawać. ;)

13
Po godzinach... / Odp: Jaki film dzisiaj widziałeś?
« dnia: Styczeń 02, 2008, 13:56:48 »
SPOILERY :]

No coz, ten dluzszy trailer faktycznie pokazuje poczatek filmu: statek pelen obcych i z jednym predalienem rozbija sie kolo amerykanskiej wioski, jeden Predator leci by zatuszowac sprawe i zabic paru xenomorph'ow.

Predator leci, żeby zatuszować sprawę? IMHO on tam poleciał tylko i wyłącznie po to, żeby zabić sobie predaliena. W końcu to dość rzadki okaz czaszki do kolekcji, a można nawet powiedzieć, że unikatowy. :)

Tuszowanie sprawy to takie trochę mało w ich stylu, szczególnie że kiedy wywalił dziurę na połowę ulicy, a potem strzelał z plazmy do alienów, nie robiło mu to problemu... Z drugiej strony w sumie rozpuszczał resztki po xenomorphach, chociaż może też po to, żeby żadna konkurencja czaszek nie dostała za friko.

Cytuj
Pozniej mamy mase glupich, denerwujacych i raczej jednowymiarowych postaci ludzkich, ktorzy na szczescie pozniej gina, zwykle w dosc brutalny sposob. Dialogi sa zupelnie glupie, ale kto by ich tam sluchal.

Bo ludzie tam są właśnie od tego, żeby ginąć. :)

Cytuj
Z komiksami nie ma to nic wspolnego, szczegolnie, ze z tego co pamietam wszystkie dzialy sie w przyszlosci i niekoniecznie na ziemi.

No jak nie jak tak. Końcówka.

Cytuj
O, i nie ma zadnych patetycznych scen 'wspolnej walki ludzi i predatorow z alienem', a to jest juz duzy plus :>

Szkoda. Ja chcę ekranizację AvP:War.

14
Po godzinach... / Odp: WoW - ilu twoich kolegów pochłoną ?
« dnia: Grudzień 30, 2007, 12:12:07 »
Gralem w to 3 tygodnie ale uswiadomilem sobie ze ta gra nie ma konca i sesnu i przestalem grac.

Nie ma końca, ale ma też kupę rzeczy do zrobienia, w związku z czym sens jest w tym jak najbardziej.

Cytuj
Oferowanie ludziom takiego swiata jest nabijaniem ich w butelke. Dobre dla tych ktorzy nie maja normalnego życia, lub nie radzą sobie w nim najlepiej stad bierze sie chec dowartosciowania sie w swiecie virtualnym. Gra ta daleje zludne poczucia wspolnoty ale tak naprawde od niej was odrywa. Grajac duzo zadzisz sobie coraz lepiej w swiecie blizzarda a coraz gorzej w swiecie codziennym. Jaki to ma sens ? Gry powinny byc dla nas relaksem a nie zyciem.

IMHO bardziej chyba opisałeś Second Life (w którego nie grałem) niż WoWa. SL dla mnie kompletnie nie ma sensu, bo życie mam jedno i nie muszę sobie generować do niego avatara gdzieś tam, a potem jeszcze nim pracować itp itd.

Problem z WoWem jest taki, że potrafi gracza bardzo wciągnąć. Musisz chyba jednak najpierw nie mieć życia tutaj, albo mieć jakieś bardzo nudne i monotonne, żeby dać się tak naprawdę pochłonąć, żeby nie widzieć nic poza Azerothem. I wtedy owszem, odrywa cię to od ludzi... tylko czy to tak naprawdę jest wtedy wina gry, czy Twoja, że się dałeś?

Dla mnie WoW to relaks, a nie zastępcze życie. Gram różnie jak mnie najdzie - czasem codziennie po pracy, czasem przez 2 miesiące nic.

15
PlayStation 3 / Odp: PSN a prędkość ściągania zakupionych gier
« dnia: Grudzień 25, 2007, 19:35:31 »
Wiem, że PSN jest darmowy, ale ja bym z chęcią zapłacił, za podobną jakoś obsługi co XBL.

No okej, ale czy to znaczy, że powinienem zacząć narzekać, że często wywala mnie z XBL/Messengera? Dziś już ze 2 razy, a dopiero godzinę temu odpaliłem konsolę. Już kiedyś chyba tutaj się pytałem, bodajże Kenner odpowiedział, że jego nie rozłącza.

Bym sobie ponarzekał, tylko coś czuję, że support XBL i tak mnie wyśle na /dev/drzewo czy inne C:\Recycle bin, jako że niespecjalnie jesteśmy częścią USA, więc i tak mogę sobie narzekać tyle samo i tak samo, jak wy na PSN. I nic tu nie pomoże to, że zapłaciłem...

16
PlayStation 3 / Odp: PSN a prędkość ściągania zakupionych gier
« dnia: Grudzień 25, 2007, 12:53:37 »
No ja się z tym wszystkim o czym mówisz zgadzam, ale kogo to obchodzi gdzie to stoi i jak stoi :). 90% docelowych użytkowników to w ogóle nie interesuje i chcą po prostu mieć pełną prędkość ściągania, tylko tyle.

No właśnie, ściągania. Tylko że prędkość ściągania w ogóle nie zależy przecież od Sony. Ale przecież lepiej Sony obwiniać za to, kit z tym, że nic z tym nie zrobią bo nic nie mogą, nie?

A co do logowania, to nie wiem, nie chce mi się akurat grzebać i sprawdzać, gdzie się to ustrojstwo loguje. Nie wiem czy trzymają to sami, wątpię raczej, bo serwerownia i takie tam kosztują, i niespecjalnie są opłacalne. Zresztą zazwyczaj działa mi dobrze, chyba że mój dostawca netu zamula.

17
PlayStation 3 / Odp: PSN a prędkość ściągania zakupionych gier
« dnia: Grudzień 25, 2007, 01:54:04 »
Sky Ace no wiesz ja używam PSN od premiery w Europie i jestem w stanie zauważyć, że wraz ze wzrastającą liczbą graczy pojawiają się coraz większe przestoje i błędy :/.

No widzisz, a ja używam PSN od premiery PS3 w Europie i praktycznie jedyne problemy mam w momencie, kiedy wszyscy się rzucają na coś, vide wspomniane przeze mnie demo Uncharted.

Cytuj
Winne jest Sony, bo ich usługa jest darmowa i szczerze wątpię czy by to chodziło normalnie gdyby PS3 wygrało i sprzedało się w postaci 100 mln sztuk ;).

IMHO nie można tak zwalać na Sony - oni mogą sobie sobie za to życzyć kasę, albo nie, a nic to nie zmieni. Już tłumaczę.

PS Store hostowany jest w Akamai.net - to taka mega serwerownia (a właściwie nawet nie jedna), tam też trzyma MS sporo rzeczy, np. całe microsoft.com z patchami itp itd (nie zdziwiłbym się, gdyby downloady z Live'a też, bo samemu nie opłaca im się tego trzymać). Akamai się z ruchem wyrabia zazwyczaj (za wyjątkiem właśnie mega momentów, kiedy na jedną rzecz rzuca się parę milionów osób jednocześnie), bo za to właśnie ciągną od tego typu firm niemałą zapewne kasę.

Zresztą popatrz - to przeklejka z traceroute do Akamai:

C:\Users\Sky Ace>tracert zeus.dl.playstation.net

Śledzenie trasy do a192.d.akamai.net [193.219.28.104]
z maksymalną liczbą 30 przeskoków:

  1     2 ms     1 ms     1 ms  192.168.0.1
  2     8 ms     6 ms    28 ms  cmts-1.ols.vectranet.pl [172.18.0.1]
  3     8 ms     6 ms     7 ms  f1.ols.vectranet.pl [88.156.62.237]
  4    18 ms    18 ms    18 ms  wroclaw-cp5-sonia.vectranet.pl [82.139.8.133]
  5    18 ms    18 ms    18 ms  88.156.80.20
  6    19 ms    19 ms    19 ms  80.50.232.73
  7    19 ms    18 ms    23 ms  z-wro-ar3.do-wro-r1.tpnet.pl [213.25.5.1]
  8    28 ms    27 ms    29 ms  z-war-r3-do-war-ar2.tpnet.pl [195.117.0.42]
  9    23 ms    23 ms    23 ms  213.77.0.194
 10    21 ms    19 ms    19 ms  a193-219-28-104.deploy.akamaitechnologies.com [193.219.28.104]

Śledzenie zakończone.

Z tego wynika, że od mojego domu do PS Store dzieli mnie 8 routerów gdzieś tam po drodze - pierwszy to mój domowy, a ostatni to już stamtąd się ciągnie pliki. Zauważ też, że pytalem o zeus.dl.playstation.net, czyli adres z którego są ściągane demka itp, a odesłało mnie gdzieś do serwerowni Akamai w ICM w Warszawie. I tak to działa - w momencie, gdy na routerach pomiędzy będzie duży ruch, to i PS Store może zwolnić.

I nic nie da tutaj marudzenie, że Sony to czy siamto, że usługa darmowa, w związku z czym do dupy... Mimo darmowości trzymają te dane w Akamai, bo im się po prostu nie opłaca inaczej. A ruchu internetowego nie są niczym winni...

18
PlayStation 3 / Odp: PSN a prędkość ściągania zakupionych gier
« dnia: Grudzień 24, 2007, 21:52:50 »
Heh. Sony z tym nic nie zrobi, bo nic nie może.

Mogę się założyć o browara, że w 90% przypadkach winne jest nie Sony, a wasz dostawca netu i/lub ktoś pomiędzy. Te 10% to backup na takie sytuacje, jak "wychodzi demo Uncharted, ściągać!", kiedy to nie dało rady się nawet zalogować do sklepu ;)

19
Dyskusje / Odp: [PS2] Siakiś RPG
« dnia: Grudzień 24, 2007, 12:47:18 »
A Okami to RPG?

60h to trochę długo, jak na przygodówkę. ;) Jeśli w worku RPG mieszczą się Finalki, to Okami też.

20
PSP, PSP2, VITA / Odp: PSP a Memory Stick?
« dnia: Grudzień 19, 2007, 14:18:07 »
właśnie nie wiem ;) niektóre karty MS na opakowaniu mają napis że współpracują z PSP.  stąd moje obawy.

Marketing. :) Te co nie mają, też będą działać, jeśli posiadają MagicGate (a posiadają chyba wszystkie :] ).

Cytuj
a testował ktoś PSP z kartą MS M2?

http://www.amazon.co.uk/Sandisk-Ms-M2-2048Mb-Mobile/dp/B000MIDIE0 - takie coś? Z przejściówką będzie działać oczywiście.

21
PSP, PSP2, VITA / Odp: PSP a Memory Stick?
« dnia: Grudzień 19, 2007, 08:36:06 »
Niektóre w sensie oryginalności, podróba zarówno Sony jak i Sandiska może być problemem ;)

Ale ja bez problemu działam na Lexarach, Sandiski też są okej. Czemu właściwie ma się gryźć?

22
Po godzinach... / Odp: WoW - ilu twoich kolegów pochłoną ?
« dnia: Grudzień 19, 2007, 07:06:40 »
Przyznaję, WoW wciąga, ale pieprzenie o lepszym świecie to bzdura dla nastolatków i emo dzieci ;) Z moich bliższych znajomych w WoWa gra zaledwie kilka osób - 3 w miarę często i kolejne 3 jak im się chce (a ostatnio im się nie chce).

A wciąga, bo za te 50 zł oferuje naprawdę kupę możliwości. Sens tej gry może być taki, jaki sobie wymyślisz - możesz być postrachem hordy na battlegroundach, na serwerze PvP możesz być głupim hordziarzem latającym po alianckich strefach i zabijającym dla zabawy niskolevelowych aliantów dwoma ciosami (czego osobiście nie rozumiem, próbowałem, ale zabijanie hordziarzy dwoma ciosami, kiedy nie są w stanie oddać, jest po prostu nudne :D ), możesz próbować swoich sił na Arenie PvP, czy po prostu lubisz świat Warcrafta i chcesz porobić questy. Dla RPGowców są nawet serwery specjalne, gdzie trzeba się zachowywać jak na RPG przystało - tam są też dość aktywne gildie, organizujące różne jakieś eventy.

Zdobywać najlepsze przedmioty też możesz, a jest się naprawdę o co starać - co prawda na te najlepsze z najlepszych trzeba się naprawdę nieźle namordować, to nie jest byle co - ale potem jesteś jednym z paru graczy na serwerze, który ma na przykład unikatowego mounta czy legendarny miecz. Co prawda "straciłeś" miesiąc życia na nabijanie reputacji z frakcją, która nic innego nie daje, ale za to jeździsz na ekstra białym tygrysie szablozębnym. Niektórzy zbierają np. tabardy, czyli takie nic poza wyglądem nie dające płaszcze - jest tego naprawdę masa - za questy, za reputację z większością frakcji i to za najwyższy poziom, Exalted - trzeba się naprawdę z dobry miesiąc (zakładając, że masz jeszcze życie poza WoWem ;] i nie będziesz robił nic innego) na to narobić.

A do tego ta gra żyje cały czas i nie robi się nudna - co jakiś czas jest dodawana nowa instancja, razem z nią nowe questy, nowe przedmioty z nowych bossów, ostatnio sporo questów się zmieniło, żeby ułatwić levelowanie. Są też na przykład cykliczne eventy - Halloween, Feast of Winter Veil (w tym tygodniu ratowałem renifera Świętego Mikołaja, dostałem za to przedmiot do zmieniania swojego mounta w renifera). Z ciekawostek w naszych klimatach - jest miejsce, gdzie stoją npce Linken, Larion oraz Muigin i dają questy :)

Dlaczego natomiast ludzie się zatracają? Trudne pytanie i niezły temat na magisterkę z psychologii czy czego tam. :) Widocznie nie czytali tipsów przy ładowaniu się gry - "Visit Azeroth with your friends, but don't forget to go outside Azeroth with them as well" i "Take everything in moderation (even World of Warcraft!)" ;)

23
Dyskusje / Odp: Burnout Paradise
« dnia: Grudzień 18, 2007, 02:08:26 »
Nie, ty jednak po prostu chcesz Sega Rally. Albo nie wiem, może bardziej Colin McRae's Dirt (podejrzanie to brzmi, prochy Colina. Brrr. ;] ), bo tam też każdy błąd i lecą części. ;)

No i właśnie bardzo dobrze, że Burnout nie pozostał przy wyścigach z kraksami, a poszedł w stronę kraks z wyścigami. Różnorodność dobra rzecz, inaczej byłby w tej samej kategorii co wyżej wymienione gry, a w dodatku jeszcze z Electronic Arts'owym NFSem. I w tej kategorii nikt by nie pamiętał o tym, że jest taka jakaś gra, nawet nie ma licencjonowanych samochodów w niej.

A tak ma swój osobny podgatunek gier, zresztą przecież nawet nie przez Burnouta rozpoczęty - dawno temu było już Destruction Derby przecież. I w tymże podgatunku stanowi właściwie konkurencję dla samego siebie.

24
Dyskusje / Odp: Burnout Paradise
« dnia: Grudzień 17, 2007, 09:41:56 »
ja chce sie scigac, a nie rozwalac...

To sobie kup Gran Turismo, albo Sega Rally.

Cytuj
rozwalka powinna byc jedynie dodatkiem, a nie sensem gry - tak bylo w dwojce i ten model byl IMO najlepszy...

IMHO właśnie dzięki rozwałce i przestawieniu tego priorytetu Burnout się wyróżnia na plus spośród całej reszty.

25
Dyskusje / Odp: Burnout Paradise
« dnia: Grudzień 16, 2007, 19:52:44 »
Grafika taka sobie, mowie o widoczkach ktore sa po prostu nudne.

No bez przesady, w tym demku jest 5 ulic na krzyż. Co tam ma być różnorodnego? :) To demo IMHO miało pokazać kraksy, na co naprawdę dużo osób czekało.

ja chce LINIOWE ARCADE - jak Ridge Racer, OutRun czy Burnout 2.

No właśnie, 2. A mi się bardziej podobało 3 (i Legends na PSP) ze wszystkich części, w jakie grałem - czyli wszystkich oprócz jedynki. Dlatego też bardzo odpowiada mi wersja 'Burnout 3 w HD z HDR'. A freeroaming niespecjalnie przeszkadzał tutaj.

Cytuj
no i gdzie jest kierowca? ;)

A co, miał być i jeszcze może realistycznie się rozpłaszczać na szybie przedniej? To by nie dostało E (+Violence), a M ;) No  fakt, brakuje trochę, ale w sumie nie dziwi mnie to :)

26
Xbox 360 / Odp: Chłodzenie Xboxa
« dnia: Grudzień 11, 2007, 11:13:25 »
O szit, 38 d(b)a? Przecież to strasznie dużo... Nie wiem, ja bym tego nie kupił - 7% ciszej i badziewne światełka w zamian za gwarancję? No way...

27
Wziąłbym tylko WoWa :) Po co cokolwiek więcej :)

No jak to po co, po to właśnie, żeby mieć co robić w środy rano. :)

28
PC
World of Warcraft
Civilization 4

I to starczy żeby się nie nudzić, nawet jak serwery WoWa mają weekly maintenance ;) No ale niech będzie, że resztę też wypiszę, nie można cały czas ekspić na takiej wyspie... ;>

X360
Ace Combat 6
COD4

PS3
Oblivion
Resistance

PS2
Rogue Galaxy
Burnout 3

PSP
Burnout Legends
Final Fantasy Tactics

NDS
Zelda: Phantom Hourglass (może na bezludnej wyspie bym miał ochotę w to w końcu pograć... )
jakiś Brain Training or compatible, trochę tego jest

29
Dyskusje / Odp: LEGO SW: The Complete Saga
« dnia: Listopad 26, 2007, 11:50:56 »
A czy w TCS są w drugiej trylogii te same poziomy, co w zwykłym Lego SW?

30
Pytania, propozycje i sugestie / Odp: Pare sugesti na początek
« dnia: Listopad 23, 2007, 19:31:12 »
No  :o paskudne typy  >:( Maciu  :'( weź ich tam nakop w COD4  :P to może się ruszą ;)

A może zamiast przecinków itp ???

31
Pytania, propozycje i sugestie / Odp: Skala ocen
« dnia: Listopad 20, 2007, 16:12:09 »
Bo tak jest. Nie wiem czy to wynika z presji żeby nie psuć dobrych stosunków z wydawcami, czy czegoś innego, ale w większości pism/stron średnia to jest 7, a nie 5.

Co, nie ukrywajmy, jest bzdurne. Nie wszystkie gry zasługują na 7, a pisma/strony powinny też służyć za ewentualne ostrzeżenie przed słabymi grami.

Cytuj
Z drugiej strony, jakby się temu przyjrzeć, to za moich czasów (ha, jak to brzmi) w szkole za mniej niż 50% punktów była ocena niedostateczna. Więc też jakby ocena średnia (czyli dostateczna) też była przesunięta w prawo.

Za moich czasów tak samo. :) Jednak IMHO nie ma to porównania większego, bo ocena gry nie jest tym samym, co ocena wiedzy - w tym drugim przypadku jest to słuszne, że 50% wiedzy to nadal ocena niedostateczna - w końcu szkoła (przynajmniej w teorii, hehehe), powinna cię czegoś nauczyć (albo chociaż uczyć). ;)

Cytuj
Ale powtórzę, każdy system ocen powinien być możliwie jak najprostszy i nie powinien wymagać wyjaśniania co dana ocena oznacza.

Oczywiście - w dodatku ja akurat jestem zwolennikiem rozdzielenia oceny za grafikę i grywalność (dźwięk niekoniecznie, ale też może być), w starym dobrym Top Secretowym (i nie tylko) stylu. Jednak skalę 1-10 uznaję za pewien kompromis pomiędzy takim rozdzieleniem a procentami i trollowaniem, czemu 94% to lepiej niż 93%.

Śmiem twierdzić, że tak się zwykle odczytuje oceny. Jeśli nie wiesz za dużo o danej grze i nie wchodzą w grę dodatkowe czynniki (ulubione serie itp.), zwykle machniesz ręką na wszystko z przedziału 1-6/10. Po pierwsze: bo lepiej za tę samą cenę zagrać w 8 albo 9/10. Po drugie: bo recenzenci i tak mają tendencję do przesuwania skali i dawania "siódemek" średniakom.

IMHO to jest właśnie błędne. Tak jak napisałem wyżej trochę - to nie jest wiedza szkolna i szkoła, która ma czegoś cię nauczyć.

32
Pytania, propozycje i sugestie / Odp: Skala ocen
« dnia: Listopad 20, 2007, 14:38:26 »
No, parę postów wcześniej 6.5 to była jeszcze przeciętna ;)

Anyway, odnosiłem się także do posta Padre, który chciałby odczytywać skalę 1-10 jako 10,9,8,7, a niżej to kicha, panie, nie opłaca się grać.

Samych recenzji nie czytałem, nie wiem co konkretnie im się nie spodobało. Zresztą to tylko przykłady.

33
Pytania, propozycje i sugestie / Odp: Skala ocen
« dnia: Listopad 20, 2007, 13:49:43 »
jest odczytywana jako skala 5-stopniowa, gdzie 10 to majstersztyk, 9 to gra bardzo dobra, 8 - dobra, 7- niezła, a wszystko poniżej to badziewie.

Po to jest skala taka, żeby dało się ją podpasować pod każdą grę - a odczytywanie jej jako 5-stopniową, gdzie gier poniżej 8 nie ruszasz, to głupota.

Cytuj
Zadajmy sobie zresztą pytanie: kupilibyście grę, którą zaufany recenzent ocenił na 3/10? Zmieniłoby się coś, gdyby ocenił ją na 2/10, 4/10 albo 5/10? Śmiem twierdzić, że w większości przypadków skala "porażki" danej gry nie ma znaczenia, po co więc mącić?

Istnieje możliwość, że tak. Zazwyczaj bowiem nie patrzę na samą ocenę, a także na treść recenzji, a przede wszystkim na samą grę (ewentualnie demo). A żyjemy w takich czasach, że tylko sporawe crapy dem nie mają, więc zazwyczaj można sobie swój wybór przetestować przed zakupem.

"Skala porażki" też nie jest jednoznaczna dla każdego - czy gra z oceną 5-6, ot, średniak, w którego można sobie pograć, ale nie jest niczym specjalnym albo jest to gra dość specyficzna i akurat nie podpasowała recenzentowi - vide oceny EGM z poprzedniego miesiąca i Ace Combat 6: Fires of Liberation: 6.5, 6.5, 8 czy też Beautiful Katamari: 7, 4.5, 4. Ja akurat obie te serie lubię i kupię, więc recenzja z oceną 6.5, czy też nawet 4 - czyli według ciebie, gra-porażka - ani mnie grzębi, ani zieje.

U nas jest jeszcze jedna sprawa - praktycznie nie istnieją wypożyczalnie gier, tak więc większość graczy nie ma możliwości dokładniejszego przetestowania, czy chcą taką średnią grę kupić. Jeśli jest demo, to jeszcze pół biedy... Jak nie, to masz loterię - kto kupi średniaka za dwie stówki, szczególnie w jakimś empiku czy innej ultimie?

Za to jest teraz kolejny problem - ile średnich gier dostaje u nas nieadekwatne oceny, typu 7-8, zamiast 5-6? I weź tu człowieku wybierz...

34
Dyskusje / Odp: Project Gotham Racing 4
« dnia: Listopad 19, 2007, 10:05:48 »
Jakby ktoś chciał porobić online'owe achievy, szczególnie 'Strike a Pose', to ja chętnie wieczorami :)

35
To chyba masz jakiś uszkodzony usenet, bo na moim na prgk akurat sporo postów ostatnio bywa ;)

36
Po godzinach... / Odp: PC vs KONSOLA
« dnia: Listopad 12, 2007, 09:05:56 »
Na piecu nie pogram w kameo a na konsoli w starcrafta. Nie zgadzam się ze zdaniem, że jeśli grać to tylko na konsoli.

To tylko tematotwórca ma jakieś wątpliwości. Ja tam w weekend skończyłem Gearsy, to odpaliłem WoWa. Na każdą platformę jest coś fajnego, czego nie znajdziesz na innych.

A my i tak jesteśmy pod względem tego tematu normalni - polecam poczytać sobie na wp komentarze dzieciaków pod newsami o Ace Combat 6 na przykład. "I to ma być symulator? Na padzie i 5 przyciskach?", względnie "Falcon 4.0 jest lepszy" powinno wystarczyć do zrozumienia, o czym mówię ;)

37
Po godzinach... / Odp: PC vs KONSOLA
« dnia: Listopad 11, 2007, 09:39:42 »
Imho tylko to jest atutem PC, ludzie sobie tłumaczą lepszą grafikę, etc ale potem jak spojrzy się na drugą stronę medalu w grach na konsole wcale nie chodzi o 640p, 1024p tylko o wygodne rozwalenie się na kanapie z piwkiem pod ręką i skupieniu się na fajnej rozrywce (szeroko rozumianej).

Dodam jeszcze od siebie, że bezproblemowej. Wkładasz, grasz, wyjmujesz, wkładasz inną. No, na PS3 trzeba za pierwszym razem poczekać na instalację przy niektórych grach, jednak to nadal jest proste i bezproblemowe.

Na PC muszę wszystko instalować, przejmować się jakimiś sterownikami, tu grze się nie podoba moja karta grafiki, tamtej directx'a brakuje jakiegoś... Dodajmy jeszcze kwiatki niezrozumiałe - Lost Planet chodzi na wszystkich GF od 6xxxx wzwyż, za wyłączeniem jednego. Pech, że akurat takiego jak ja mam. I co? I gra w najniższej rozdzielczości ma 10 fps max. To ja dziękuję za taką zabawę...

38
Konkursy / Odp: polygadka #29
« dnia: Listopad 08, 2007, 00:54:06 »
Chyba nie tak prosto, bo można je tylko z gry wyświetlać - na www są tylko fotki. Może jutro spróbuję, ale nie odpowiadam za moją spieprzoną cyfrówkę i co z niej wyjdzie.

39
Konkursy / Odp: polygadka #29
« dnia: Listopad 07, 2007, 18:42:02 »
Wooo, wygrałem :) Fajny konkurs, nie tylko dlatego - mi się bardzo podoba idea konkurowania z żywymi ludźmi. Tu też - jest cel ( > 80 miejsce w rankingu ;> ) i trzeba go osiągnąć. Dla mnie lepszy konkurs niż poleganie na losowaniu spośród prostych odpowiedzi.

Mogę tylko jeszcze powiedzieć, że wrzuciłem na PGR on Demand replay z tego przejazdu, nie wiem jak się go ściąga, ani jak się go wyszukuje (bo tylko pobieżnie sprawdzałem PGR on Demand), ale wrzuciłem, jeśli kogoś by to interesowało. ;)


40
Po godzinach... / Odp: PC vs KONSOLA
« dnia: Listopad 06, 2007, 15:43:08 »
Na 8800GTX da gra deklasuje wszysko  NOWY wymiar fps.

No ale właśnie. Nowy wymiar grafiki, czy też jest tam jakaś inna rewolucja? Bo jeśli tylko grafika, to już niejeden raz takie coś widzieliśmy przecież...

Strony: [1] 2