Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Deniryer

Strony: [1] 2 3
1
iPhone, iPod Touch, Mobile / Odp: Wymiana wyświetlacza Samsung Galaxy S8
« dnia: Czerwiec 20, 2019, 15:10:38 »
https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+S8+Screen+Replacement/92339

+

https://eustore.ifixit.com/en/Parts/Android-Parts/Samsung/Samsung-Galaxy-S8/Samsung-Galaxy-S8-LCD-Screen-and-Digitizer-Fix-Kit-Black.html?utm_source=iFixit&utm_campaign=Referral&utm_medium=buy_box&utm_content=355036

Instrukcja krok po kroku opisany od a do z, wraz zdjęciami pokazującymi gdzie ciąć i jak głęboko  + cały zestaw potrzebny do wymiany ekranu, tylko, że jest drogi, no i w Euro. Nie musisz kupować z iFixit, ale dzięki ich poradnikom oraz stronie, będziesz wiedzieć co Ci jest potrzebne. 

Alternatywnie - kupno używanego/nowego telefonu. Nowy S8 to około ~~1800 zł.

2
Po godzinach... / Odp: Stan społeczności
« dnia: Czerwiec 14, 2019, 00:14:02 »
O ja mam inną złotą radę - Jeżeli masz napisać coś co uchodzi za obraźliwe i może kogoś urazić to tego nie pisz / nie mów, szczególnie w internecie, gdzie ciężko jest rozróżnić żart od poważnego oszczerstwa - i nie, emotikony nie zawszę pomagają, bo ktoś nie doczyta wypowiedzi do końca i nie zauważy  ";)" czy ":P", a drama będzie gotowa.

Od siebie mogę dodać tyle, że jako "pedał", który słyszał sporo epitetów skierowanych w swoją stronę od osób całkowicie mi obcych jak i własnej rodziny, z którą de facto nie utrzymuje kontaktów z tego samego powodu, mogę powiedzieć tyle, że mnie obraźliwe określenia w kierunku mojej osoby nie ruszają, spływają po mnie jak po kaczce - co nie oznacza, że mogę w ten sposób nazywać inne osoby, bo jeszcze kilka lat temu mimo wszystko sam czułem się urażony.

Co innego "obrażać" się w gronie przyjaciół na siłowni, czy gdziekolwiek indziej, gdzie "przestań się zachowywać się jak pedał" powiedziane z głupowatym uśmieszkiem na twarzy i adekwatnym do tego tonem głosu jest odbierane inaczej - w tym wypadku, to był komentarz odnośnie mojego narzekania na ból nadgarstków + mnie to nie ruszyło, znamy się od lat i znamy swoje granice oraz gust co do żartów, czy humoru i ustalenie tych granic też trochę zajęło - niż powiedzenie tego samego komuś obcemu na środku ulicy - ta ulica to forum, a obca osoba to nowi/starzy użytkownik/cy tego forum. Nie rzuciłbym czarnym humorem, czy jakimś określeniem (np. pedał) w stronę kogoś, kogo nie znam i nie wiem jak zareaguje.

Czyli wracamy do początku mojego postu - Jeżeli masz napisać coś co uchodzi za obraźliwe i może kogoś urazić to tego nie pisz / nie mów.

3
Po godzinach... / Odp: PolyEXIT
« dnia: Czerwiec 10, 2019, 17:34:33 »
Dla mnie to rybka. I tak się rzadko udzielam, bo mimo wszystko discord z prawie 200 aktywnych użytkowników > forum i czasu brak. idź pan z jakimiś twarzoksiążkami czy innymi instagramami...

Co najwyżej mogę powiedzieć, że nie każde zmiany są dobre, np. strona główna PCLab w wersji "beta" i mogą odbić się czkawką. Na forum PCLab już im nie przeszkadza przestarzałe forum, po tym jak zobaczyli transformacje strony głównej :D

Btw. Polygamia leży, bo się nie reklamuje, tagi leżą - google ich *ujowo indeksuje, albo wcale - i jak wpiszesz dowolną frazę związaną z grami to nawet PurePC jest wyżej od nich, także ten...

A ruch na adwent był po były newsy na ten temat na innych stronach z wszystkimi możliwymi konkursami ;)

4
Pytania, propozycje i sugestie / Odp: Nowsza (!) Polygamia
« dnia: Czerwiec 07, 2019, 22:06:18 »
I plusy/minusy skończą jak na każdej innej stronie/systemie komentarzy - dostajesz plusa/minusa za "sympatie", a nie koniecznie za merytoryczną treść. Za przykład może posłużyć każda wojenka na portalach IT Intel vs Nvidia vs AMD lub Console Wars.

W sumie to chciałbym zobaczyć ten system połączony z banami tylko po to żeby zobaczyć jak szybko forum by się wyludniło.
Nie moje forum, więc i decyzja też nie moja ;)

5
Dyskusje / Odp: STADIA - nowa growa plaftorma Google
« dnia: Czerwiec 06, 2019, 20:22:12 »
35Mbps żeby pograć w 4k@60fps, 6-10Mbps do 720/1080p@60fps - czyli nici z grania na obecnych łączach mobilnych, gdzie w jednej chwili mam 20Mbps żeby potem zobaczyć 7-8Mbps + tylko Pixele na start i żadnych informacji o obsługiwanych tabletach.

Na PC używanie chroma przekreśla z marszu ten wynalazek. Jeżeli chrome na waszym sprzęcie działa marnie (4GB RAM i mniej, CPU 2 rdzenie) to ta usługa będzie działać jeszcze gorzej.

Kupowanie gier i utrata dostępu do nich, czyli Nvidia i ich platforma streamingowa bis.

6
Cmentarz / Odp: Polityczne pierdololo
« dnia: Czerwiec 05, 2019, 19:46:55 »
Tu nawet nie tyle co o szpiegostwo chodzi, ale o kontrole. W obecnych czasach do sieci GSM mamy podłączone absolutnie wszystko od nowoczesnych urządzeń AGD po terminalne płatnicze oraz systemy monitoringów (autobusy, taksówki, metro - po prostu wszystko).

https://www.zdnet.com/article/what-is-5g-everything-you-need-to-know/

Cytuj
    -Vehicle-to-Everything (V2X) communications, which would incorporate low-latency links between moving vehicles (especially those with autonomous driving systems) and cloud data centers, enabling much of the control and maintenance software for moving vehicles to operate from within stationary, staffed, and maintained data centers.
    -Satellite access, which may include the ability for satellite transmission to fill in gaps for under-served or geographically remote areas.
    -Wireline convergence, which would finally deliver the outcome that AT&T famously warned Congress was absolutely necessary for the communications industry to survive: the phasing out of separate wireline service infrastructure and the deconstruction of the old telephone lines and circuit-switched networks that were the backbone of the Bell System, and other state-sanctioned monopoly service providers of the 20th century.

5G ma umożliwić komunikacje nie tylko pomiędzy użytkownikiem, a terminalem(BTS, stacją pośrednią, serwerem etc.), ale także wszystkimi urządzeniami podpiętymi do sieci - w tym są pojazdy autonomiczne. Francja i bodajże Singapur chcą w 2020 testować kolej i metro w pełni autonomiczne. O konsekwencjach wyłączenia lub przejęcia dostępu do nich pisać nie muszę.

Oczywiście Trump i korporacje też mają w tym swój własny interes. Wejście na rynek chiński jest ciężki, bo trzeba spełnić ogrom ich wymagań. Za to z drugiej strony wejście chińskiej firmy na rynek europejski jest jak bułka z masłem, ba nawet UE przymyka oko na niektóre zaniedbania i jawne łamanie praw, kradzież patentów i łamanie postanowień FRAND -  fair, reasonable and non-discriminatory - Nie to, żeby Apple, Intel czy Qualcomm robili to samo.

https://www.androidheadlines.com/2018/08/huawei-guilty-on-five-counts-of-lte-patent-infringement-in-the-us.html
https://www.essentialpatentblog.com/tag/huawei/
https://www.worldipreview.com/news/huawei-to-pay-panoptis-10-5m-for-patent-infringement-16550
https://www.cnet.com/news/samsung-huawei-settle-two-year-old-patent-dispute/

Huawei nie jest jedynym, który dostarcza infrastrukturę 5G. Ja osobiście wolałbym, żeby Nokia Networks (Finlandia), Ericsson (Szwecja) czy Cisco (USA) budowała infrastrukturę 5G w Europie w oparciu o własnościowe rozwiązania, albo Qualcomma, no ale ciężko jest wygrać z dumpingowymi cenami. 

7
Dyskusje / Odp: Watch Dogs Legion
« dnia: Czerwiec 04, 2019, 18:57:50 »
Cytuj
Play as anyone, Every individual you meet in the open world, has a full set of animations, voice over, character traits and visuals that are generated & guided by gameplay systems

Czyli nie mamy pomysłu na głównego bohatera, więc damy wam możliwość grania kim popadnie... Obym się mylił i główny bohater miał jakiś charakter oraz żeby fabuła na tym nie ucierpiała.

Trump wymyślił tęczę?

The more you know...

Wątek o grze, a komentarze w większości polityczne. Trochę mi to przypomina sekcje komentarzy pod artykułami nt. Intela & Nvidii - news na portalu IT poświęcony w/w podmiotom, wszystkie komentarze o AMD i ich kondycji na rynku :D

8
Cmentarz / Odp: Religijne pierdololo
« dnia: Czerwiec 01, 2019, 16:34:14 »
Dziękuję :)

@meatbag
No i przeczytałem ten artykulik i on potwierdza, że moralni bogowie pojawiali się dopiero gdy społeczeństwa stawały się zaawansowane i liczyły ogólnie ponad 1mln osób. Czyli moralni bogowie stawali się odpowiedzią.
Bo łatwiej było wmówić komuś, że go piorun trzaśnie z nieba, albo niewidzialna ręka sprawiedliwościowi dosięgnie jak nie będzie przestrzegać "boskich" praw - które o dziwo bardzo mocno przypominają uproszczone do granic możliwości, normalne prawo -, niż powiedzieć, że ktoś się z Rzymu/Aten/etc, pofatyguje się i wymierzy sprawiedliwość według prawa jakie wtedy obwiązywało. Dodatkowo to bardziej dramatycznie brzmiało, jak na przykład, "czarownica" została skazana za konszachty z szatanem przeciw bogowi niż jakby ktoś powiedział, że nie podobało mu się to, że parzyła sobie rumianek czytała książkę czy śpiewała pogańskie pieśni lub mąż się znudził i chciał dostać rozwód to nagle "baba zaczęła czarować!".

Nie wiem jakiej moralności uczy  religia - dowolna -, skoro wszyscy nie zależnie od wierzenia oraz miejsca zamieszkania przeklinają, kradną, kłamią, zabijają czy ogólnie działają na szkodę innych - czyli  od stuleci łamią lub wybiórczo podążają za wszystkimi postanowieniami zawartymi w dekalogu czy innych kodeksach regulujących co jest moralne, a co nie.

Teoria Piegeta - większość materiałów online na ten temat jest płatna niestety - oraz moralny rozwój wg. Kohlberga:
http://ericmazur.net/wp-content/uploads/2018/11/Kohlberg-Moral-Development.pdf

9
https://www.nvidia.com/en-gb/data-center/tensorcore/

&

https://developer.arm.com/ip-products/processors/machine-learning/arm-nn

&

https://www.arm.com/why-arm/technologies/dynamiq

Mamy jednostki do akceleracji RT (Nvidia Volta & Turing),  nauczania maszynowego (Nvidia Volta, Turing & ARM DynamIQ) oraz przetwarzania obliczeń mieszanej precyzji. Żadna chmura nie jest tutaj potrzebna.

Deweloperzy do dnia dzisiejszego nie potrafią wykorzystywać dobrodziejstw wprowadzonych wraz z niskopoziomowymi API (DX12 & Vulkan), nadal nie ogarniają async compute, FP16, mGPU nie istnieje (chociaż w W10 można już przydzielać iGPU do aplikacji np. do dekodowania wideo/przetwarzania grafiki 2/3D w aplikacjach UWP lub x86-64 - display settings - graphics settings - select app - power saving(iGPU), auto-switching, full performance (dGPU))  etc.

Zanim programiści ogarną Tensory / inne rodzaje NPU i ich wykorzystanie w grach minie z dobre dwa, trzy lata, albo dłużej patrząc na to, że nie którzy z nich twierdzą, że "AI" ich zastąpi w pracy, bo - uwaga, gruby argument - już IDE potrafi auto-uzupełniać kod... ::) A swiftkey zacznie pisać za mnie dokumentacje, bo potrafi poprawić moje błędy spowodowane dysmózgią  ::)

10
PC, MAC / Odp: COMPUTEX 2019
« dnia: Maj 27, 2019, 06:05:25 »
nVidia zapowiada coś z logiem "SUPER" dla graczy. Chyba cena będzie super wysoka. AMD jak zwykle piekarnik przedstawi chipset X570 wymagający aktywnego chłodzenia. Super cool dzifffko! Nie ma jak to napierdalające wiatraczki w 5000RPM na płycie głównej. Przypomina mi się rok 2005 ;D
W monitorach dominować będzie 240Hz i 0,5ms ILaga. O HDR nikt nic nie wspomina.

Płyta gigabyte z270 Gaming 7
Temp Chipsetu przed zmianą fabrycznego zaschłego piasku podczas kopiowania danych pomiędzy Samsung 970 Pro:
70-80 stopni
Po zaaplikowaniu Arctic cooling MX-4:
55.

Wentylatorów się nie boję, a i z temp. sobie poradzę :P

Btw. jeżeli planujesz kupno dysku M.2 NVMe PCIe 3.0 (X5XX AMD tp PCIe 4.0) to zaopatrz się od razu w dodatkowy radiotor - 970 Pro i Evo Samsunga osiągają 88-90 (przy 80 zaczyna się throttling) stopni pod pełnym obciążeniem jest są całkowicie gołe :P

11
PC, MAC / Odp: PC News
« dnia: Maj 27, 2019, 05:54:09 »
https://pclab.pl/news80789.html

&

https://www.tomshardware.co.uk/amd-radeon-rx-5000-series-navi-7nm-gpus,news-60745.html

Cytuj
The Radeon RX 5700-series unit managed to beat its rival by roughly 10 percent in the Strange Brigade benchmark

W rasteryzacji AMD dogoniło Nvidie - 5700 jest szybszy w Strange Brigade, w grze w której obie firmy radzą sobie dobrze, o 10% od swojego konkurenta w postaci RTX 2070.

12
Ja oglądałem powtórkę nagraną - od czego ma się PVR w dekoderze i teleizorze, i xboxie - z HBO 3 HD i nie było takiej tragedii jeśli chodzi o obraz - Telewizor LCD. Zdarzyło się kilka scen, gdzie pojawiły się artefakty np. ogień w scenach dynamicznych był trochę rozmazany, ale nie było widać pikselów. Klimat dawał radę i mniej-więcej odzwierciedlał jak wyglądały walki w ciemności.

Za to sam odcinek... Ja po szarży kawalerii na NIEUMARŁYCH, którzy nie mają morale do rozbicia, nie cofają się, mogą zostać zabici przez broń wykonaną z valiriańskiej stali oraz smoczego szkła i walczą całkowicie niekonwencjonalnie wyłączyłem mózg i przestałem myśleć logicznie.

The Battle of Winterfell tactics analysed: Crimes Against Medieval Realism

Najgorsze w tym wszystkich jest to, że po Wojnie Bękartów i scenach walki - które dziwo były wykonane dobrze-   liczyłem, że mimo wszystko uda im się zachować jakieś minimum realizmu (pomijając smoki, magię, nieumarłych i plot armor) i zdrowego rozsądku. Nope, 18 tys. kawalerii zginęło w kilka sekund tylko żeby pokazać ładnie gasnące świeczki/znicze a.k.a podpalone, stalowe miecze. Oczywiście tą samobójczą szarże przeżył Jorah i Duch. Jorah zginął, ale Duch przetrwał i przysięgam, że jeżeli w ostatnim odcinku okaże się, że ten cholerny wilkor zabije Cersei to ja umrę ze śmiechu przed telewizorem.

13
VR, AR, MR / Odp: Oculus Quest - mobilna konsola VR za 399$
« dnia: Maj 01, 2019, 15:52:11 »

Szkoda że tam jest 2 letni układ mobilny. Z drugiej strony w Switchu też był układ przestarzały w momencie premiery, a proszę jakie cuda powstają.
To tylko dowodzi, że jakby do urządzeń mobilnych wrzucić mocny układ to gry mogłyby wyglądać dużo lepiej.

Black Shark 2 Teardown- Biggest Heat Pipe Ever?!
Nubia Red Magic 3 - smartfon z wentylatorem i chłodzeniem cieczą
https://www.trustedreviews.com/reviews/black-shark-2

Z tymi mocniejszymi SoC wiąże się dość spory problem - odprowadzanie ciepła. Oba te telefony są wyposażone w Snapdragona 855 i oba wymagają dodatkowego chłodzenia - które dodaje ciężaru - bo w innym wypadku zachodzi thermal throttling. Śmiesznie patrzy się na telefon z wentylatorem, komorą parującą i pastą termo-przewodzącą.

Btw. W końcu Androidowe SoC dogoniły Apple w smarkach - Antutu i Geekbench. 

14
Po godzinach... / Odp: Co cię dzisiaj wk... zdenerwowało?
« dnia: Kwiecień 28, 2019, 18:26:10 »
Odmowiłem zapłaty. Jutro serwis ma powiedziec co oni na to. Nie chodzi o kase, a o skurwystynstwo przesadne trade mark. Moga mi sprawe założyć a nie zapłace ooo
Rękojmia, reklamacja ? jak walczyć o swoje?
W tej sytuacji ten poradnik może się przydać.

15
PC, MAC / Odp: Steam, Epic Store i inne namiastki wojen platform na PC
« dnia: Kwiecień 27, 2019, 11:04:32 »
Tim Sweeney: "If Valve commits to a permanent 88% revenue share, we'll stop making new exclusive deals"
Cytuj
Now here is something really interesting. Epic Games' CEO, Tim Sweeney, has just stated that if Steam commits to a permanent 88% revenue share for all developers and publishers without major strings attached, Epic Games will hastily organize a retreat from exclusives and consider putting its own games on Steam.
Więcej po kliknięciu w link:
źródło: dsogaming.com
https://www.theverge.com/2018/11/30/18120577/valve-steam-game-marketplace-revenue-split-new-rules-competition

Nov 30, 2018, 9:37pm EST

Cytuj
Normally, Valve takes around 30 percent of all game sales on Steam, with some exceptions for games from smaller developers in its Steam Direct program. That will remain the case for the first $10 million in sales a game maker or publisher earns. For all sales between $10 million and $50 million, the split goes to 25 percent. And for every sale after the initial $50 million, Steam will take just a 20 percent cut

Jak widać dla wielkich Valve & Steam wcale takie złe nie jest. Dla małych też nie, bo Steam Direct ma inne warunki.

To raz, a dwa Epic podpisując deal z Humble Bundle sam przyznał, że jego wojenka na marże nie ma sensu, bo HB bierze 25/75, a sam Epic z tych kluczy nic nie ma, tak jak Steam.

Borderlands 3 pojawił się na Greenmangaming, który bierze 30/70.

https://www.greenmangaming.com/games/borderlands-3-pc/

Więc nawet 12/88 + darmowy UE4 g**** daje jak tytuł się nie sprzedaje.

Co do Cruchy, mi się zdarza pracować po 12h, ale to się zdarza przez około dwa miesiące w roku, a nie 6 i nikt mi wtedy nie mówi, że jeżeli nie zgodzę na te warunki to wylecę z pracy, bo mamy n kandydatów na moje miejsce.
I bez crunchowania przez pół roku mogę sobie pozwolić na wygodne życie i z niego korzystać, a nie być uwiązanym do komputera i mieć namiastkę życia na urlopie, ale to też dzięki polityce firmy. U nas szef nie dostaje gigantycznego bonusu za nasze wyniki jak np. CEO Take-Two. Każdy ma roczny bonus adekwatny do pracy jakiej wykonał.

https://kotaku.com/take-two-boss-gets-big-bonuses-if-the-company-sells-eno-1834167040

16
PlayStation 4 / Odp: Playstation 5
« dnia: Kwiecień 17, 2019, 20:07:01 »
8K to bedzie dla Netflixa i youtube - zadnych gier w tej rozdzialce nie zrobia, chyba ze jakas dla dzieci.
Sony musi nakrecac sprzedaz telewizorow wiec 8K bedzie nastepnym hajpem po nieudanym 3D.
Ciekawe czy kontroler bedzie trzymal dluzej niz 7h  ;)

gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/world-war-z-test-gpu-cpu

3840x2160:
Radeon RX Vega 64 LC 8 GB + Ryzen 2700 3.6Ghz
Min FPS 52
Max FPS 58

I to w DX 11.

A teraz Vulkan:
Min FPS 59
Max FPS 69

14 nm - 12.58 TFLOPS

Nowe PS5 ma mieć Zen 2 oraz Navi w 7nm z teoretyczną mocą na poziomie 10Tflopów. AMD też nic nie mówi o zmianach w archi, więc kto wie.
Exy na konsole są mocniej optymalizowane + checkerboard rendering i kilka innych sztuczek, których na PC się nie wykorzystuje i 8k w 30 fps jest nawet wykonalne.

17
Dyskusje / Odp: STADIA - nowa growa plaftorma Google
« dnia: Marzec 21, 2019, 13:25:42 »
Na PS Vita/Remote Play & Steam Link także możesz grać na kiblu i nawet nie musisz opłacać abo ;)

Samo Stadia przyjmie się jedynie jeżeli abo będzie do przełknięcia, kompresja obrazu nie zejdzie poniżej ustawień średnich/wysokich z PC oraz opóźnienie będzie w granicach zdrowego rozsądku, czyli w przypadku streamingu przy 25Mbps do 50-60ms.

Jestem tylko ciekaw, jak Google sobie poradzi z kilkoma milionami grającymi jednocześnie, bo wszystkie większe premiery gier Online/MP zawszę borykały się z problemami na premierę, a ty nie dość, że mamy do czynienia z komunikacją Serwer <-> Klient to jeszcze "farma" odpowiedzialna za odpalanie VM z grami musi wyrobić. 

ISP też zadowoleni z tego faktu nie będą, bo obecnie YT/Netflix potrafi im infrastrukturę skutecznie zakorkować, a do modernizacji jakoś specjalnie się nie palą, o podłączeniu światłowodu do mojej ulicy do 1Gbps słyszę od 3 lat i dalej go nie ma. 4G przy większym obciążeniu działa działa jak HSPA+, a światłowody są nadal - tak jak wyżej pisałem - "w budowie". Może 5G ich uratuje jeśli przy pełnym obciążeniu będzie działać z pełną prędkością 4G czyli 2Gbps. Tylko, że 5G w UK pojawi się dopiero w listopadzie 2019 w przypadku EE, a reszta ISP będzie je wdrażać dopiero w 2020. O reszcie świata nie wspominając.


18
PC, MAC / Odp: Anthem - PC
« dnia: Luty 27, 2019, 19:34:01 »
To jest średniak z zajebiscie niewykorzystanym potencjałem. Absolutnie nie crap.

Czy my aby na pewno piszemy o tej samej produkcji? Grze, która rzekomo była 6 lat w produkcji i jakimś cudem jest absolutnie pusta, wtórna i działa gorzej niż produkcje Ubisoftu? O downgradzie graficznym nie wspominając. Mam wrażenie, że od E3 2017 to właśnie na tym się skupili.

W takim razie to Dragon Age Inkwizycja to single player MMO z niewykorzystanym potencjałem, a nie crap z idiotycznym systemem misji, na których ukończenie trzeba było czekać godziny - dobrze, że dało się to oszukać - oraz masą zadań przynieś, wynieś & pozamiataj bez żadnego tła fabularnego.

Mass Effect Andromeda to też gra z niewykorzystanym potencjałem, a nie zabugowany crap z animacjami gorszymi niż w poprzednich częściach oraz toną powtarzających się zadań, pustych lokacji oraz znaczników, które były na mapie tylko po to żeby robić "sztuczny tłum" ::)

A Fallout 76 to też nie jest crap tylko niedocenione dziecko Bethesdy, które może za rok lub dwa lata będzie nawet grywalne oraz będzie miało jakąkolwiek zawartość, która by trzymała przy grze, prawie jak Anthem.

Nie wiem czy ja już się stary robię i marudzę, czy faktycznie wszystkie te "gry-usługi" to takie niedosmażone kotlety, które powoli sobie dochodzą na patelni... 

19
Dyskusje / Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« dnia: Luty 22, 2019, 18:06:51 »
Ale będzie wesoło jak HDD będą.

1TB NVMe 1000zł.
Nawet zwykły SSD to kosmiczny skok. 500zł.
Różnice we wczytywaniu nvme-ssd-hdd na oko: 60s-25s-20s.

https://www.amazon.co.uk/dp/B07J2Q4SWZ/ref=psdc_430505031_t2_B07M64QXMN

?128.61 - Capacities up to 1 TB with sequential reads/writes up to 2,000/1,700 MB/s

Wersje OEM do 1Gbps są jeszcze tańsze obecnie.

20
Dyskusje / Odp: Anthem
« dnia: Luty 21, 2019, 18:07:16 »
Wiesz, jeżeli kupuje produkt to liczę, że w dniu premiery będzie on produktem pełnym i skończonym do stopnia używalności, więc tak to raczej wydawca i gamedevi są temu winni. Nie przerzucajmy winny na konsumentów za nieukończone produkty, bo to nie jest ich winna, że produkt wyszedł wstanie, w którym nie powinien. Dobrze, że jest Origin Access, bo teraz pluł bym sobie w brodę, że kupiłem te grę w tym stanie. W bete nawet nie byłem wstanie zagrać, bo w dniu kiedy miałem wolne nawet nie udało mi się jednej misji ukończyć. Teraz skorzystałem z 10h triala i stwierdzam, że ta gra na więcej jak 6.5/10 nie zasługuje.

21
Dyskusje / Odp: Anthem
« dnia: Luty 21, 2019, 18:00:21 »
jutro sprawdzę!

ps. w patch notes tego nie ma, więc pewnie nie.

edycja: mimo ea access gra ma oficjalnie premierę jutro i recenzenci mogli jednak poczekać, zwłaszcza w czasach day one patch. no i przy takich tytułach trzeba spędzić jednak trochę więcej czasu, aby poznać mechanikę i sprawdzić co i jak?

I to jest właśnie nowa patologia gamedevu - wydać grę tydzień przed premierą (to nawet absurdalnie brzmi :D) dla garstki osób w wersji zabugowanej jakby jeszcze z alphy nie wyszła, a Day One patch zaplanować na właściwą premierę gry... Potem narzekać, że przecież gra nie była ukończona na premierę i oceny są niesprawiedliwe... tylko, którą premierę? Bo są 3 daty.

To jakbym w restauracji dostał potrawę bez sosu i powiedział, że stanęła mi w gardle, bo była sucha jak wióry, a kucharz wybąknął mi w odpowiedzi na moją krytykę, ale ja przecież Panu sosu jeszcze nie przygotowałem i podałem :D

22
PC, MAC / Odp: O kartach graficznych
« dnia: Styczeń 29, 2019, 07:06:36 »
Dawno się nie wypowiadałem i z braku czasu na poważniejsze dyskusje tak tylko rzucę filmikiem AdoredTV nt. konkurencji jaką stanowi Nvidia, jak nieczysto grali (mój faworyt - PhysX, który okazał się fiaskiem i przeszedł na open-source, bo #nikogo jak nv przestało płacić za używanie jego) oraz kim jest CEO (tl:dr Huang jest byłym inżynierem AMD, który jest współzałożycielem NV) tej firmy oraz być może wyjaśni dlaczego Huang otwarcie zaczął krytykować AMD - zresztą nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz ;)

[urlhttps://www.youtube.com/watch?v=H0L3OTZ13Os&t=2663s]Nvidia - Anti-Competitive, Anti-Consumer, Anti-Technology[/url]

Btw. RTX #nikogo, ale samo śledzenie promieni jest jak najbardziej ciekawą techniką i będę miał znowu ubaw po pachy jak AMD wprowadzi ich technikę, która będzie dobrze działać na kartach obu producentów, tak jak było z TressFX, Havokiem itd. itp. Przypominam, że obie firmy mają doświadczenie techniką Ray Tracingu w zastosowaniach profesjonalnych co najmniej od 2009 roku NVIDIA Launches The World's First Interactive Ray Tracing Engine - SIGGRAPH 2009, NEW ORLEANS?Aug. 4, 2009.

23
PC, MAC / Odp: Steam, Epic Store i inne namiastki wojen platform na PC
« dnia: Styczeń 29, 2019, 06:47:32 »
"Podkupienie" w ostatniej chwili bardzo słabe. Ale monopol steama nie jest dobry. A o powodzeniu zdecydują gracze zagłosując portfelami. Ja na razie zgarniam tylko darmowe gry ;)

Też bym wolał na steamie, ale rozumiem również developera (no chyba ze to wydawca na nim wymusil, w takim razie podpisali słabą umowę).
Przecież Steam nie jest monopolistą. Devi & wydawcy dowolnie mogą generować klucze i dystrybuować je poza Steam Store - taką samą ma politykę Origin i GOG - i mieć mniejszą marże. Steam nie pobiera prowizji od wygenerowanego klucza. Wszystkie klucze sprzedawane poza Steam są jak najbardziej legalne i wygenerowane przez samych deweloperów. Inną bajką są fakty, że nie które są kupione kradzionymi kartami, no ale my nie o tym.

https://partner.steamgames.com/doc/features/keys

Cytuj
Monopol ? to sytuacja rynkowa, w której cała produkcja dóbr i usług w danym kraju lub na danym obszarze dostarczana jest przez jedną firmę ? monopolistę. Może przybrać formę związku kilku producentów i istnieć jako kartel, koncern czy trust.

Celem monopolizacji rynku jest zwiększenie zysków poprzez korzystniejsze kształtowanie warunków cenowych i tym samym osiągnięcie przewagi ekonomicznej nad konkurentami
. Monopol nie zawsze ma wymiar negatywny, a przesłanką jego istnienia może być na przykład posiadanie przez firmę patentu, praw autorskich czy prawa wyłączności na sprzedaż określonego produktu na danym rynku. Może wynikać także z dominacji na rynku firm państwowych, których celem nie jest maksymalizacja zysku, a dostarczenie społeczeństwu określonej grupy dóbr czy usług

Monopolistą to ewidentnie chcę zostać Epic Store wraz ze swoja obecną polityką. Epic nie wie czy będzie umożliwiał sprzedaż swoich kluczy poza ich sklepem, a reklamacje weszły w życie miesiąc po starcie sklepu. Sama procedura to był jakiś żart na start. Ciągłe zmiany w T&C oraz polityce prywatności - oba w ciągu miesiąca zmieniły się 3 razy - to kpina, mój ulubiony zapis:

Cytuj
"As part of our international operations, we may transfer information about you to any jurisdiction where we do business.  When you use our websites, games, game engines, or applications, you acknowledge that we may transfer information about you as described in this policy

We will transfer your personal information for any of the purposes identified in this policy to our subsidiaries, affiliates, service providers, and business partners that may be located outside of the jurisdiction where you are located.  The laws in those jurisdictions may not provide the same level of data protection compared to the laws in your country.  However, we will treat your personal information as subject to the protections described in this policy"

Aż dziwne, że UE się do tego jeszcze nie przyczepiło... GDPR, RODO za co się wszystkim w UE obrywało.

Stan ich aplikacji przemilczę, bo to nie wygląda jak w pełni funkcjonalny sklep, a co najwyżej katalog z Ikea.
Jak na kogoś kto chce uchodzić za poważną konkurencje to zaliczają potężny falstart, o który posądzałbym jakiś start-up, który próbuje wejść na rynek nie obiecują, że zagrozi konkurencji.

Co do samej marży - 12%? Zero opłat za korzystanie z Unreal Engine jeśli zdecydujesz się na publikowanie w Epic store? Nierealne. Nie to żeby coś, ale utrzymanie serwerów przetwarzających petabajty danych ( Steam Deploys 100Gbps-ports jedna sztuka kosztuje $2,500, Same UK wygenerowało ruch na serwerach steam przekraczający 8PB w ciągu 7 dni, USA - 47PB) w miesiącu, obsługi klienta, całego zaplecza IT (technicy, serwisanci, programiści, projektanci, testerzy) i całego zaplecza Steam nie kosztuje 25zl miesięcznie, więc albo Epic store dokłada do tego całego interesu z Fortnite, liczy na początkowy zerowy zysk i kreatywną księgowość oraz zatrudnia pracowników na głodowych stawkach, bo za 12% nie ma szans na utrzymanie tego sklepu o proficie nie wspominając - to jest chamska dumpingowa marża, która może się zmienić tak jak T&C oraz PP, które może kiedyś doczekają się wersji 1.0.

Wydawcy chyba zapomnieli, że cała infrastruktura pozwalająca na cieszenie się z produkcji - szczególnie MP - nie jest za darmo.

Co do samego Metro Exodus i nagłego przejścia na wyłączność Epic Store - Ja nikomu nie życzę źle, ale żeby nie okazało się tak jak piszę, że Ci wszyscy wydawcy i twórcy niezależni przejadą się na swojej zachłanności, bo albo sprzedaż będzie za niska, albo 12% zmieni się po roku lub dwóch latach na 20% lub 25%. Będę się skręcać ze śmiechu w momencie gdy Tencent wyrówna marże do konkrecji jak im się sklep i koszty utrzymania rozrosną.

24
Xbox One / Odp: Jak zmusić to cholerstwo do pobierania?
« dnia: Listopad 30, 2018, 01:51:27 »
https://support.xbox.com/en-IE/xbox-one/console/learn-about-power-modes
https://support.xbox.com/pl-PL/xbox-one/console/learn-about-power-modes
Cytuj
Aby zmienić te ustawienia:

        Naciśnij przycisk Xbox , aby otworzyć przewodnik.
        Wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Wszystkie ustawienia.
        Wybierz pozycję Tryb zasilania i uruchamianie. Pamiętaj, że ustawienie Tryb zasilania musi mieć wartość Instant-On oraz:
           
  • Aby włączyć automatyczne aktualizacje, wybierz opcję Aktualizuj automatycznie moją konsolę, gry i aplikacje.
               
  • Aby wyłączać konsolę, gdy jest nieaktywna, wybierz opcję w obszarze Wyłącz po.
    Podczas pobierania i instalowania aktualizacji konsola może wydawać dźwięki, tak jakby była włączona.
    W przypadku oryginalnej konsoli Xbox One w trybie zasilania Instant-On zasilacz konsoli pozostaje włączony, a kontrolka na zasilaczu świeci na biało. Możesz także słyszeć wentylator w zasilaczu. (Konsole Xbox One S i Xbox One X nie mają zewnętrznego zasilacza).
    Wyłączona konsola Xbox One, Xbox One S lub Xbox One X zużywa w trybie Instant-On 12 watów energii
I teraz najważniejsze o czym Microsoft nie wspomina, a wiele osób popełnia ten błąd. Jeśli chcesz żeby konsola pobierała aktualizacja w tle nie możesz zaznaczyć, że chcesz żeby dysk się wyłączał / przechodził w tryb uśpienia gdy konsola jest w wyłączona w trybie Instant-On.

Nie wspomniałeś o tym, więc zakładam, że zaznaczyłeś ten box i stad też konsola nie pobiera niczego, bo nie ma gdzie tego zapisać. Powiadomienia są zapisywane w pamięci RAM dlatego się pojawiają, a ten przez swoją naturę działania nie może zostać wyłączony, czy odcięty od prądu, bo straci wszystkie zapisane tam informacje. Dysk z kolei jak jest wyłączony nie może nic zapisać, bo głowice i talerze bez prądu to tak za bardzo działać nie będą, a skoro konsola go nie dostarcza to cóż ;)

Daj znać, czy miałem racje :D

25
PC, MAC / Odp: O kartach graficznych
« dnia: Listopad 16, 2018, 08:30:13 »
Jak wrócę z pracy to postaram się o lepszej jakości zdjęcie, ewentualnie zrobię zdjęcie na biurku, bo i tak będę dzisiaj czyścić całość w środku sprężarką.

26
PC, MAC / Odp: O kartach graficznych
« dnia: Listopad 16, 2018, 08:04:06 »
1080Ti to tylko wodowanie pozostaje. Kumpel posiada w wersji Aorus z Gigabyte - 85C na stock zegarach.
No to dziwne, bo ja mam bodajże 74 stopnie, ale 55-60% fan speed.

Btw kolejne doniesienia, tym razem z pclab razem ze screenami i filmikiem
https://pclab.pl/news79149.html

Nie jest zbyt dziwne, jak weźmiesz pod uwagę, że próbujemy zbudować jak najcichszy system do grania. Karta została zwodowana, a system chłodzenia wodnego rozbudowany i udało nam się osiągnąć 2GHz na 1.075v przy temp 72. Jak będę u niego to postaram się zrobić zdjęcie jak to wygląda.

U mnie wnętrze obudowy w chwili obecnej wygląda tak:https://imgur.com/a/SXvpnFk

Customowe wodowanie zostawiłem sobie do momentu wymiany platformy na Zen2 i RTX3XXX.

27
TV, Audio, Peryferia... / Odp: splitter HDMI - do omijania HDCP
« dnia: Listopad 14, 2018, 13:43:17 »
To nie jest takie proste, wszystkie urządzenia podpięte po drodze od odtwarzacza/dekodera do wyświetlacza/projektora włącznie muszą obsługiwać 2.2 (tuż za rogiem jest już 2.3) w przypadku rozdzielczości 4k@60. HDCP jest wstecznie kompatybilne ALE jeśli jedno z urządzeń obsługuje niższy standard np. 1.4 to wszystkie urządzenia na linii zostaną dostosowane do niego, więc maksymalna rozdzielczość jaką uzyskasz to 1080p@60, odtwarzanie wyższej rozdzielczości nie będzie możliwe.

Strona 9 Fig.1.1 https://www.digital-cp.com/sites/default/files/specifications/HDCP%20on%20HDMI%20Specification%20Rev2_2_Final1.pdf

Dla ciekawskich nadchodząca wersja 2.3 - https://www.digital-cp.com/sites/default/files/HDCP%20Interface%20Independent%20Adaptation%20Specification%20Rev2_3.pdf

28
Dyskusje / Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« dnia: Listopad 13, 2018, 12:20:37 »
Na ten moment Radeon Instinct MI60 zajmuje jakieś 331mm kw w 7nm. To jest taka Vega 64 z mocnymi jednostkami podwójnej precyzji. Jednak liczba tranzystorów i wielkość rdzenia bardzo zbliżona w obu. Mi25 i vega 64 miały po około 500mm kw. Jakieś 20mm kw. Więcej Mi25.

SoC w XOX ma 359mm kw. SoC w Xone 363mm kw. Wątpię by jeszcze większy rdzen chcieli robić. Także raczej nie ma co liczyć na nic więcej niż przycięta Vega 64 (56?) z wysokimi zegarami.
https://www.tweaktown.com/news/63034/amd-teases-next-gen-navi-gpu-architecture-7nm-portfolio/index.html

Na pewno Vega nie pojawi się w Next genach. Next gen navi 7nm AMD ma pojawić się na rynku PC w 2H 2019 - czyli okolice czerwca. Sony i MS ogłosili, że konsole nie pojawia się wczesniej jak 2020 bez podawania kwartału, co może oznaczać, że pracują razem z AMD nad nowym SoC opartym o Zen+/Zen2 & Navi 7nm GPU.

Stawiam, że nowe konsole ujrzą światło dzienne pod koniec 2020.


Sent from my SM-G965F using Tapatalk


29
Cmentarz / Odp: Polityczne pierdololo
« dnia: Listopad 07, 2018, 17:18:45 »
Czy tylko ja jestem na tyle głupi, ze nigdy nie rozumiałem dlaczego w ogóle jakikolwiek kontr-marsz do marszu niepodległości istnieje? Przeciw czemu oni się buntują? Niepodległości? To co, mamy zostać kolonią, być zniewoleni? Żyć pod czyimś reżimem?

Co do LGBTQI+ - http://theath.ca/opinions/the-missing-letters-beyond-lgbtqi/
Chodzi o samą symbolikę, która sugeruje, że w tym "społeczeństwie" będziesz akceptowany (pomijając wewnętrzną homofobie i stereotypy, które są problemem w LGBT+, ale to jest dość złożony problem i wymaga osobnej dyskusji) niezależnie od tego z którą z "definicji" się identyfikuje. Dodane litery, szczególnie ostatnie A - Ally, sugeruje, że praktycznie każdy może być częścią tej społeczności. Nawet osoby heteroseksualne mogą należeć do LGBT+ przez samo wsparcie.

30
Dyskusje / Odp: Diablo Immortal
« dnia: Listopad 04, 2018, 01:15:33 »
Ja osobiście jestem rozczarowany. 30 Ojro za remaster gry z przed 15 lat i gra mobila robiona pod rynek chiński i mikrotranskacje.
Gdyby to była pełna wersja Diablo taka jak na Nintendo Switch (4x ARM Cortex 57 + 4x Cortex 53 + NV Tegra - CUDA Cores) to bym był zadowolony.
iPad z A12/ Android z Snapem 855 lub Exynosem 9860 oraz pad przez BT/Wifi i można grać.

Najgorszy Blizzcon jaki do tej pory się odbył.

31
PC, MAC / Odp: O kartach graficznych
« dnia: Październik 31, 2018, 04:37:56 »
1080Ti to tylko wodowanie pozostaje. Kumpel posiada w wersji Aorus z Gigabyte - 85C na stock zegarach.

Btw. Nie wiem czy już było, ale dość sensowny i wyczerpujący temat path & ray tracingu znalazłem na AdoredTV - Potwierdza to co od dawna pisałem - na prawdziwy ray tracing - a raczej path tracing - jeszcze długo poczekamy.

Beyond Turing - Ray Tracing and the Future of Computer Graphics

32
Dyskusje / Odp: System Wars!!!1
« dnia: Październik 30, 2018, 23:42:38 »
Pro i xox to różnica ~42%, rok różnicy między premierą. Rok to przepaść jeśli chodzi o technologię.

LUL

Może tak było na początku tej dekady.

Swoją drogą, prosiak i bóbr mają praktycznie identyczne układy. Prosiak ma dużo niższe zegary. Pewnie by mogli osiągnąć podobne, tylko najpierw musieliby potrafić zaprojektować chłodzenie.

Nie mają.

PS4 Pro vs Xbox One X

PS4 Pro: 8 rdzeni 2,1 GHz Jaguar | 36 CU, 911 MHz, 4,2 TFLOPS | 8 GB (GDDR5)+ 1 GB(DRR3) (5,5 GB dla gier), 218 GB/s

Xbox One X: 8 rdzeni 2,3 GHz Jaguar | 40 CU, 1172 MHz, 6 TFLOPS | 12 GB(GDDR5) (9 GB dla gier), 326 GB/s

Ciekawostka - Układ graficzny to sklejka dwóch GPU z PS4 noob czyli.... werbelek proszę - SLI ze wszystkimi jego wadami -
Orginał - Double the compute units, laid out like a mirror of the original PS4's GPU. Half the CUs deactivate when running in base PS4 mode.

W Xbox One X mamy jeden, nowy monolityczny układ graficzny oparty o tej samej mikro architekturze.



PS: Pełna specyfikacja Xbox One X:


    Procesor: 8 rdzeni, 2,3 GHz
    Układ graficzny: 1172 GHz, 40 CU, architektura Polaris, 6 TFLOPS
    Pamięć RAM: 12 GB GDDR5 @ 326 GB/s
    Pamięć podręczna flash: 8 GB
    Pamięć wewnętrzna: 1 TB HDD
    Napęd optyczny: 4K UHD Blu-ray
    Zasilacz: 245W, wewnętrzny
    Wyjście HDMI (obraz): 2160p @ 60 Hz, AMD FreeSync VRR, HDR10, HDCP 2.2
    Wyjście HDMI (dźwięk): Dolby Digital 5.1, DTS Digital Surround 5.1, Dolby Atmos for Home Theater, PCM 2.0, 5.1 i 7.1, Dolby Digital Plus 5.1, 7.1, Dolby TrueHD, DTS-MA, DTS:X
    Sprzętowo obsługiwane kodeki: HEVC/H.265, VP9, AVC/H.264, MPEG-2, MPEG-4 Part2, C1/WMV9, AAC, MP3, MPEG1, WMV, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos
    Łączność bezprzewodowa: IEEE 802.11ac dual band 2×2 z obsługą Wi-Fi Direct, Xbox Wireless
    Gniazda: IEEE 802.3, 10/100/1000, 3x USB 3.0, HDMI 2.1, S/PDIF, IR Blaster
    Wymiary: 30 cm x 24 cm x 6 cm
    Waga: 3,8 kg

33
PC, MAC / Odp: O kartach graficznych
« dnia: Październik 29, 2018, 22:44:32 »
https://www.digitaltrends.com/computing/nvidia-rtx-2080-ti-graphics-cards-dying/

Tu także raportują problemy z nowymi RTX 2080Ti w wersji Founders Edition.
Cóż patrząc na to, że coraz więcej elektroniki za coraz grubszą kasę jest wypuszczanych w fazie beta testów jakoś specjalnie nie jestem zaskoczony.

Btw. skoro już o podkręcaniu mowa, udało mi się moją EVGA 1070 FTW podkręcić do stabilnych 2088Mhz na rdzeniu przy vCore 1.050 i pamięci na 4004Mhz - Temperatura w stresie nie przekracza 68 stopni Celsjusza, a wentylatory pracują tylko z prędkością ~~1200rpm ;D Jeden z lepszych zakupów jaki dokonałem do zestawu do gier :D

34
PC, MAC / Odp: PC News
« dnia: Październik 10, 2018, 00:39:57 »
Nie widzę żeby ktoś wrzucił, Steve z Gamers Nexus dokładnie wypunktował co jest nie tak z testem 9th Gen na zamówienie Intela:

Intel's Gross Incompetence & Principled Technologies (Intel Responds)

35
PC, MAC / Odp: AC Odyssey - PC
« dnia: Październik 10, 2018, 00:37:10 »
Ryzen 2700X jest obecnie tańszy niż i5 intela, więc nadal nie widzę powody żeby dopłacać do gry na w 60fps, bo faktycznie wyświetlisz te 91-96fps na monitorze 60fps ::) Już nawet nie wspominając, że gra na i7 8700k OC też odpada, bo nie zapewnia min 120 fps ::)

Ryzen 2700x 329 po przeczenie 294.97 -
i7 8700k 415 - przecena 359 + brak jakiegokolwiek chłodzenia w zestawie, więc nawet na przeczekanie musisz dołożyć koszt chłodzenia nawet najtańszego.

Perf/$ leży - perf/fps - leży. 
 
Z zawodu jestem system deweloperem i na prawdę próbuje dość do tego dlaczego ludzie kupują coś czego nie będą stanie maksymalnie użyć w żadnym wypadku (monitor 60hz).

Mea culpa, nie śledzę całego forum. 

36
iPhone, iPod Touch, Mobile / Odp: iPhone to zło!
« dnia: Październik 09, 2018, 23:52:12 »
Ostatni post jaki wyprodukuje nt. Apple,ich produktów oraz jak producenci smartphonów robią klientów na szaro.

Apple under fire for allegations of controversial business practices

Mam dosłownie dość bycia robionym w konia przez korporacje. Mam nadzieje, że Prawo do Naprawy (right to repair legislation) przejdzie i skończy się ta maskarada ze strony Apple. Schematy urządzeń nie kłamią i będzie pokazane czarno na białym ile z tych "rzekomych" i "rzadkich" problemów można było wyeliminować podczas projektowania & prototypownia, testów QA i ostatecznej fazy zanim produkty trafią do produkcji masowej.

37
PC, MAC / Odp: AC Odyssey - PC
« dnia: Październik 09, 2018, 22:18:59 »
Gdzie niby ryzen 2700x ustępuje intelowi? - https://pclab.pl/art78955-4.html
Ja widzę min 79fps  wysokich ustawieniach, w ustawieniach ultra zmieści się w 60fps.

Zresztą mam wrażenie, że nie przeczytałeś postu więc będzie tl;dr:

1080p@60 lub 4k@60fps Ryzen i Threadripper nie będą hamować karty graficznej, bo to ona będzie stanowić bottleneck.
1080p@120fps+ lub 4k i więcej niż 60fps bez i7@5GHz nie podchodź, bo procesor nie wyrobi. Rekomendowane Intel HEDT i SLI, w szczególności jeśli myślisz o 120fps.

Sam celuje w 4k@60fps tylko, że na chwile obecną nie istnieje pojedyncza karta graficzna, która jest wstanie to osiągnąć, więc jadę na 1070, bo i tak nie uzyskam zadowalającego efektu.

Ja składam zestawy dostosowane do indywidualnych zastosowań i pchanie intela do 1080p i 60fps ma mały sens skoro tańszy Ryzen robi dokładnie to samo.

Btw. Intel oszukiwał podczas swoich oficjalnych testów 9 generacji Core, czyżby się bał kompromitacji, bo ich mikro architektura się dobrze nie skaluję ponad 6 rdzenni w mainstreamie?
https://pclab.pl/art78955-4.html

38
PC, MAC / Odp: AC Odyssey - PC
« dnia: Październik 09, 2018, 20:05:24 »
Fajnie, ale do "poważnego" grania to dalej słabe rozwiązanie, tak samo jak Intelowe HEDT.

Użyję mojego klasycznego argumentu. Jak kogoś stać na kompa z Threadripperem do profesjonalnych zadań, to stać go na drugiego kompa dedykowanego do grania.
Dlatego też mój komputer z i7 na pokładzie nigdzie się nie rusza, a artykuł powyżej jest tylko przykładem jak bardzo threadrippery czy ryzeny są chamowane przez sam fakt, że Windows nie jest wstanie ogarnąć ich schedulera sprzętowego co pod linuksem nie występuje. Dla mnie, czy dla kogoś kto celuje w 4k@60fps Ryzeny są wystarczalne, bo nie będą hamować karty graficznej w 4k. Jeżeli ktoś celuje w 1080p@120fps i wyżyej to pozostaje tylko Intel z wysokim IPC na pojedynczy rdzeń & wysokim taktowaniem, a i to może się zmienić po premierze Zen 2 w 7nm.

39
iPhone, iPod Touch, Mobile / Odp: iPhone to zło!
« dnia: Październik 09, 2018, 18:26:11 »
Ze strony Apple wynika, że problem nie występuje w modelach sprzedawanych w Europie, więc podtrzymuję bicie piany :)

Bicie piany było by gdyby problem nie pojawiał się globalnie, a on wysapuje i jest całkowicie realny.
Cytat: Muzi

link=topic=74.msg1129351#msg1129351 date=1538035910
Ja miałem nie przyjemność doświadczyć
Nieprzyjemność.


nieprzyjemność


 8)

Dzięki za poprawę ;) Nie z przymiotnikami piszemy razem, a ja nadal popełniam ten sam błąd...
Takie bicie piany, ze samo Apple uruchomiło program wymiany//naprawy wadliwych iPhone 7 ;)
https://www.apple.com/support/iphone-7-no-service/
I mój problem z kultem Apple - to, że akurat ty nie miałeś problemu nie oznacza, że on nie istnieje. Ja miałem nie przyjemność doświadczyć problematycznej partii iPhone 5s z nie działającymi przyciskami głośności i blokady ekranu. A teraz znowu miałem nie przyjemność należeć do grona szczęśliwców, którzy załapali się na wymianę wadliwej płyty głównej w iPhone 8 https://www.youtube.com/watch?v=6nrwGI2mhpw.
https://www.youtube.com/watch?v=_hYHwkIuEMo
Chcesz być beta testerem spoko - ja się dałem dwa razy nabrać, trzeciego nie będzie.

Mój problem z hejtem appla - to że akurat ty miałeś problem nie znaczy ze jest powszechny....
Chcesz być betatesterem Androida spoko -  dwa razy wybuchły mi Samsungi trzeciego nie będzie.

Problem z Apple jest taki, że gdyby doszło do tego, to nie miałbyś programu wymiany smartphone tylko zamiatanie pod dywan jak problem z iPhone 6 Plus - Dopiero po pozwie zbiorowym Apple przyznało się, że konstrukcja jest słaba i może się wyginać... 7 i 8 to samo - potrzeba było pozwu zbiorowego, żeby Apple wyszło z inicjatywą wymiany wadliwych urządzeń. Ciesz się, że Europę ominęły te problemy.

A Samsung Note 7 nie wybuchał, a dochodziło samozapłonu poprzez zetknięcie się pozytywnej elektrody z negatywną, bo fizyczna powłoka w baterii, która miała je rozdzielić była za cienka. Baterie w smartphone mają za małą siłę, żeby wybuchać. To nie C4 czy laska dynamitu.

I nie wiem jak problemy Androida mają się do problemów w nowych iPhone Xs i Xs Plus.
Samsung miał ten sam problem z łącznością GSM/CDMA na konkretnych pasmach, co wynikało z błędu w oprogramowaniu (złe przełączanie pomiędzy g2/g3/lte) i zostało naprawione w 2 miesiące po premierze.
Apple do tej pory milczy, a w między czasie wyszedł kolejny bug w oprogramowaniu.

Ja nadal mam swojego wymienionego iPhone 8 i nie zamierzam zmieniać go na nic co miało obecnie premierę, bo to są po prostu płatne beta testy - Nie ważne czy to Android, czy iOS.

40
PC, MAC / Odp: AC Odyssey - PC
« dnia: Październik 08, 2018, 14:35:38 »
Akurat threadripper to się tak średnio nadaje do gier.

A co do AC:O, info z gamersyde:
Cytuj
It seems the volumetric clouds are mostly to blame when it comes to performance issues in the game. So don't max them out as you'll lose a lot and won't see much of a difference visually.

Będzie post pod psotem, ale Threadripper za niedługo może się nadawać do gier bardziej niż wszyscy myślą, a narazie zostaje w stacji roboczej ;)

https://www.purepc.pl/procesory/amd_dynamic_local_mode_dla_nowych_threadripperow

Strony: [1] 2 3