Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Ja Być z Polska_

Strony: [1]
1
PC, MAC / Far Cry 5 - PC
« dnia: Marzec 29, 2018, 11:00:37 »
Wygląda na to, że nieźle zoptymalizowana gra (całkiem przypadkiem nie ma GimpWorksów).

https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Far_Cry_5/4.html



Do tego i3 2C/4T wystarcza w każdej rozdzielczości (oczywiście tutaj kosmiczny zegar procka i pamięci, no ale wyciąga 120 FPS).


Czytałem gdzieś, że mocniejsze konsole miały dostać tryb "60 FPS", ale może dopiero w patchu.


Ja mimo wszystko czekam na jakąś przecenę i przede wszystkim patche poprawiające bugi.

2
Dyskusje / V-Rally 4
« dnia: Marzec 13, 2018, 21:53:55 »
Kolejna nowa ścigałka na horyzoncie. Fajnie, że po kilku latach posuchy ten gatunek zaczyna odżywać, głównie za sprawą mniejszych studiów.

Premiera we wrześniu na wszystkie platformy, póki co tylko skromny teaser.

Interesujące, że marka powraca po 16 latach. Ciekawe czy ktoś miał do niej prawa, czy tak po prostu można było wykorzystać.

[youtube]! No longer available[/youtube] ::)

3
Dyskusje / Battlefield V
« dnia: Marzec 04, 2018, 11:20:07 »
Jeszcze nikt tematu nie założył?



Battlefield V Takes Players Back to World War II

Cytuj
If there's something that Battlefield 1 and Call of Duty: WWII have taught us, it's that nostalgia sells - and it sells a lot. The numbers don't lie. Battlefield 1 not only sold faster than Battlefield 4, but it also broke the 25 million players barrier not so long ago. Call of Duty: WWII didn't do too shabby either becoming the best-selling Call of Duty installment since Black Ops II. The ultimate goal for EA now is to keep the traction going and that's where Battlefield V comes in. Battlefield V, originally known internally as Battlefield 2, is the direct sequel to Battlefield 1, and as thus, the game's setting and story will take place in World War II. Hardcore Battlefield fans might recall that EA previously visited the World War II era in Battlefield 1942. However, the publisher has promised that Battlefield V won't a mere remaster but a completely new game from the ground up.

For better or worse, EA and loot boxes always seem to find themselves together in the same sentence. Anonymous sources have confirmed that Battlefield V will have loot boxes However, the loot boxes are limited to cosmetic items to customize your soldier just like in Battlefield 1 - so no worries there. EA has promised a playable "next Battlefield experience" this year at the E3 event in June. Battlefield V is expected to launch later this year.


Akurat nazwa to bardziej do Wietnamu pasuje.

4
Dyskusje / Gravel
« dnia: Styczeń 22, 2018, 22:50:41 »
27 lutego wychodzi nowa gra Milestone pt. Gravel.

Zapowiada się całkiem fajna arkadówka, szczególnie dla tych, którzy serię DiRT lubią za rallycross i "ciężarówki".

W końcu badziewny silnik zmienili na Unreal Engine 4, więc zarówno grafika jak i dźwięk poszły drastycznie do przodu.

Większość lokacji to zamknięte tory, ale będą tez dłuższe trasy.

http://www.youtube.com/watch?v=dXpEgkaqVwM#ws

5
Xbox One / [p/k] Destiny 2 beta
« dnia: Lipiec 08, 2017, 12:02:35 »
Jakby ktoś chciał oddać lub odsprzedać kod na zamkniętą betę na klocka, to byłbym zainteresowany.

Akurat pracuję w weekend otwartej bety, więc za wiele nie pogram, a 20 lipca mam wolne, to grałbym cały dzień. A nuż ktoś nie będzie miał czasu w tygodniu i z zamkniętej bety nie skorzysta. :)

6
Dyskusje / Cyberpunk 2077 vs. Beyond Good & Evil 2
« dnia: Czerwiec 23, 2017, 11:34:33 »
Która z tych gier ukaże się na rynku wcześniej?

W przypadku produkcji Ubisoftu przynajmniej zobaczyliśmy jakiś materiał działający na silniku gry. Obie jednak pachną przyszłą dekadą.

7
PC, MAC / HDR
« dnia: Czerwiec 07, 2017, 09:56:32 »
Ciekawe porównanie obrazu SDR i HDR na przykładzie Mass Effecta.

Na pewno w pełni nie oddaje tego jak to wygląda, ale widać dużo. Zgadzam się z autorem filmu, że w tym przypadku SDR wygląda ogólnie lepiej.

Do tego świetny dick muve NVIDII z ustawieniami monitora SDR, które kompletnie psuły obraz.

http://www.youtube.com/watch?v=cgBzpYTn_8c#ws

8
Dyskusje / DiRT 4
« dnia: Styczeń 26, 2017, 14:18:00 »

9
Po godzinach... / W szkole matematykę nazywałeś...
« dnia: Styczeń 25, 2017, 19:28:27 »
Jak to u was było?

10
PC / [s] Wiedźmin 3 Edycja Gry Roku nowa
« dnia: Styczeń 02, 2017, 19:58:58 »
Pudełkowa polska wersja, nówka w folii.

100 zł + 8 zł wysyłka pocztą.

11
Kupiłem je pod koniec maja jako słuchawki na upały, ale okazało się, że douszne nie są dla mnie.

Używałem jakieś 5 godzin, od tamtej pory leżą spakowane w pudełku. Tylko domyślne nakładki były użyte, sporo dodatkowych w zestawie. Futerał też jest.

Kupione w Agito (obecny eMag), dowód zakupu w postaci elektronicznej.

100 zł z wysyłką listem poleconym priorytetowym.

12
Xbox One / [s] Porsche Expansion do Forza Motorsport 6
« dnia: Wrzesień 16, 2016, 19:46:51 »
Dostałem kod za udział w sierpniowych mistrzostwach. Dodatek już kiedyś kupiłem, więc mi niepotrzebny.

Sprzedam za 30 zł.

13
Xbox One / [s] Car Pass do Forza Motorsport 6
« dnia: Wrzesień 09, 2016, 18:12:31 »
Dostałem kod za udział w sierpniowych mistrzostwach. Mam wersję Ultimate, więc mi niepotrzebny.

Sprzedam za 30 zł. Najtaniej na przecenie było chyba 50 zł, ale nie jestem chciwy. :)


Niedługo powinienem mieć również kod na dodatek Porsche, który również już posiadam.

14
PC, MAC / x265/HEVC - słaba jakość w ciemnych scenach
« dnia: Wrzesień 05, 2016, 10:39:25 »
Ostatnio postanowiłem pobawić się w kompresję kodekiem x265 (który ciągle jest w dość wczesnej fazie rozwoju), ale po bliższej analizie mocno rozczarowała mnie jakość ciemnych scen, nawet przy wysokim bitrate.

Zrobiłem kilka porównań między źródłem, x264 i x265. Pliki ponumerowałem wg subiektywnego odczucia jakości. Zalecam porównywanie po ciemku, na pełnym ekranie z optymalnie ustawioną jasnością (żeby nie było black crusha). No i najlepiej wyłączyć ulepszacze obrazu jak ktoś ma (np. Smooth Gradation w TV).
Chodzi o wszystkie ciemne miejsca, szczególnie lewa strona okna.

Ostrzegam też, że jak ktoś nie chce zacząć widzieć takich rzeczy, to może lepiej na to nie patrzeć.

https://mega.nz/#!PQpCXIzY!NdyzOs1Zq_19TvGkWiiImSD2H7H68ICH3hSL739iGCs (hasło: doom9)

Bawił się ktoś w enkodowanie HEVC? Póki co nie mam pomysłu co z tym można zrobić, o ile w ogóle coś. Planuję napisać na forum Doom9, ale nie miałem tam konta i trzeba odczekać 5 dni zanim można coś napisać. ::)

15
Po godzinach... / Ameryka Mieć Talent
« dnia: Czerwiec 20, 2016, 12:06:21 »
Nie będę embedował, bo i tak limit szybko zostanie osiągnięty.


Highlighty z odcinka 11x03.


Śmieszne:

Z reguły nie jestem fanem młodych komików bo ich żarty przeważnie pasują do wieku, ale ta dziewczyna ma fajny styl i pewność siebie. Przydałby się jednak mocniejszy materiał, bo tylko ostatni żart mnie naprawdę rozbawił.

https://www.youtube.com/watch?v=GnBkIstNk4I


Ciekawe:

Ci byli w trzecim sezonie AGT, ale dziewczyna spadła i doznała kontuzji, przez co musieli się wycofać. Myślała wtedy, że to koniec dla niej, ale udało jej się powrócić.

https://www.youtube.com/watch?v=WeeTuB6MCBg


Patrząc na ich wiek, to to jest niezły hardkor.

https://www.youtube.com/watch?v=CRnjXGOoF50


Świetny pokaz żonglerki, tego typu aktów jest już bardzo mało, bo ich poziom z reguły był bardzo niski.

https://www.youtube.com/watch?v=zNzbQODdWrU


Muzyczne:

Gość ma świetną osobowość, genialny włosko-amerykański akcent i fantastyczny głos. Bardzo lubię ten styl śpiewania z połowy XX wieku.
Mój ulubiony akt do tej pory.

https://www.youtube.com/watch?v=gGyKg2fWehU

16
PC, MAC / Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« dnia: Luty 20, 2016, 12:50:21 »
Twój sprzęt nie pozwala na utrzymanie stałych 60 FPS w grze? Widzisz wynikający ze zmiennej płynności stutter lub przeszkadza ci zmienny czas reakcji na ruchy myszą czy gałką analogową? Chciałbyś uzyskać stabilny framerate nie wydając fortuny na nowy sprzęt? Oto jak tego dokonać.

Ten post zawiera streszczone ustawienia do osiągnięcia konkretnych rezultatów, wymagana jest znajomość obsługi podanych aplikacji. Dokładny opis używanych programów jest w poście nr 2.



W profilach indywidualnych gier w Inspectorze powinniśmy zawsze ustawić opcję Power management mode na Prefer maximum performance. Tryb Adaptive powoduje obniżanie zegarów przy niższym obciążeniu, co może powodować stutter.
Ustawienie tej opcji w profilu globalnym nie jest zalecane, gdyż wtedy maksymalne zegary będziemy widzieć także podczas oglądania filmów czy przeglądania internetu.

Jeśli w jakiejś grze odczuwamy wyższy niż zwykle input lag, można spróbować w profilu danej gry ustawić opcję Maximum pre-rendered frames na 1. Taką samą wartość należy wtedy ustawić również dla opcji Maximum frames allowed.
Ustawienie tych opcji na wartość 1 może spowodować stutter w niektórych tytułach, dlatego nie jest zalecana ich zmiana w profilu globalnym. Przykładem gier, w których zaobserwowałem stutter są Battlefield 4, GTA V czy Dying Light.



60 FPS w 60 Hz

RTSS:
Framerate limit - 60

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*limit 60 FPS w 60 Hz spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag
**obie rzeczy najlepiej ustawić w profilach globalnych, aby nie musieć tego robić dla każdej gry osobno; ustawienia w profilach indywidualnych nadpisują te w profilach globalnych


40 FPS w 60 Hz

RTSS:
Framerate limit - 40

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*ta opcja skutkuje lekkim judderem wynikającym z tego, że co druga klatka wyświetlana jest dwa razy, nasze oczy jednak przyzwyczają się do tego objawu; 40 FPS to najlepszy kompromis między 30 i 60, ponieważ jest to wartość idealnie pomiędzy nimi, wynika to z czasu renderowania każdej klatki w milisekundach; input lag i responsywność znacząco lepsze niż w przypadku 30 FPS


30 FPS w 60 Hz

RTSS:
Framerate limit - 30

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/2 Refresh Rate

*limit 30 FPS przy 1/2 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


120 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 120

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*limit 120 FPS w 120 Hz spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


60 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 60

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/2 Refresh Rate

*limit 60 FPS przy 1/2 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


40 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 40

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/3 Refresh Rate

*limit 40 FPS przy 1/3 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


30 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 30

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/4 Refresh Rate

*limit 30 FPS przy 1/4 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag



Użycie limitera 30 FPS bez ustawienia Vsynca na 1/2 Refresh Rate w większości gier zaowocuje wyraźnym stutterem, spowodowanym błędnym frame pacingiem.
Na kartach AMD niestety nie ma możliwości ustawienia takiej formy Vsynca, przez co przy limicie 30 FPS zawsze będziemy obserwować stutter, przynajmniej gdy aktywny jest triple buffering. Jedyna nadzieja to wyłączenie triple bufferingu, co w wielu grach nie jest możliwe, jednak wtedy jest szansa na uzyskanie poprawnego frame pacingu, kosztem gwałtownych spadków do 20 FPS w momencie gdy gra nie będzie potrafiła utrzymać 30 klatek na sekundę.


Przy mniej popularnych odświeżaniach można użyć matematyki do obliczenia odpowiednich wartości.

Np. 1/2 Refresh Rate w 85 Hz da nam 42.5 FPS, niestety ustabilizowanie frametime nie jest wtedy możliwe, gdyż nie możemy ustawiać połówkowych wartości, podobnie jak w 75 Hz, gdzie otrzymamy 37.5 FPS.
Za to 72 Hz da nam ładne 36 FPS w przypadku użycia 1/2 Refresh Rate, będzie to płynniejsza opcja niż 40 FPS w 60 Hz, kosztem troszkę większego input laga.

Może się zdarzyć, że RTSS nie pozwoli nam na ograniczenie framerate w jakiejś grze. Powody mogą być różne, ale jeśli nie uda się problemu wyeliminować, to wtedy i tylko wtedy należy użyć limitera z NVIDIA Inspectora.



F.A.Q.

Framerate w grze gwałtowanie skacze między 30 i 60 FPS, o co chodzi?
Najprawdopodobniej chodzi o brak potrójnego buforowania, które to pozwala grom działać dużo płynniej podczas spadków framerate.
Triple buffering z reguły możemy wymusić kilkoma sposobami:
- będąc w grze używamy kombinacji WIN+L, która powoduje zablokowanie komputera (nie wylogowanie), po powrocie do gry triple buffering powinien być aktywny; sposób ten działa w większości gier
- przechodząc w tryb okna, czy to kombinacją Alt+Enter, czy też ręcznie przełączając ustawienie w opcjach gry, po powrocie do pełnego ekranu triple buffering może być aktywny
- w grach 32-bitowych używając programu D3DOverrider
- grając w trybie borderless window, wtedy Vsync i triple buffering są absolutnie zawsze wymuszone przez Windowsa; opcja zalecana wyłącznie gdy powyższe nie pomagają, gdyż borderless window skutkuje spadkiem wydajności, a nieraz stutterem/niepoprawnym frame pacingiem

17
PC / [s] Rise of the Tomb Rider
« dnia: Luty 01, 2016, 21:09:25 »
Wygląda na to, że udało mi się uzyskać kod na Rise za rejestrację karty MSI.

Grę już mam, więc sprzedam za jakąś przyzwoitą cenę, na pewno się ugadamy.

Kodu używa się na stronie GeForce, tam loguje się przez Steam i gra się dodaje to konta.

Gdyby się okazało, że z kodem coś nie tak, to anulujemy transakcję, dlatego sprzedam tylko forumowiczowi ze stażem.

Strony: [1]