Autor Wątek: PS3 FAT, błąd 8001050F  (Przeczytany 22266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cezar

  • Gość
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 02, 2010, 13:20:05 »
Jestem ciekawe jak by SONY dostarczyło poprawke do konsoli skoro te nie chciały się łączyć z internetem!

A kto mówił, że się nie łączą ?

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 02, 2010, 13:25:47 »
martin1841: To w sumie nieistotne, ale kolejny raz. To nie problem firmware tylko "chipa". "Chip" probowal ustawic date 29 lutego, na co firmware slusznie sie nie zgadzal, bo w tym roku luty ma tylko 28 dni. Sony spokojnie dostarczyloby te poprawki w najgorszym razie do sciagniecia na pendrive i zainstalowania lokalnie.
Poza tym strasznie drazniacy sa ci wszyscy wujaszkowie "Dobra Rada". Stalo sie. Sony dostalo i pewnie jeszcze troche dostanie za swoje. "Wizerunek" firmy juz lezy i kwiczy. Tak czy owak wnioski wyciagna bez banalow wyglaszanych przez wujaszkow pomstujacych przy okazji na mierny poziom programistow Sony. Zdarza sie. Kazdemu moze. Microsoftowi przydarzyl sie podobny problem jakies 2 lata temu.
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 02, 2010, 16:03:35 »
W sumie mogliby rzucić jakimś kuponem na darmowe zakupy w PSNie w ramach zadość uczynienia.

Offline chudziak

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 02, 2010, 17:52:11 »
A jakby wyegzekwowalo to, że ktoś korzysta ze slimki, a ktoś z fata. Awarię mieli tylko ci drudzy, więc byłoby to baardzo niesprawiedliwe (żeby nie było mam slim)

Offline kinetiKc

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2500
  • Płeć: Mężczyzna
  • zamaskowany muczaczo.
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 02, 2010, 18:53:22 »
No nie wiem, czy takie niesprawiedliwe, wszak posiadacze slimki wczoraj mogli używać konsol, posiadacze fata nie. To nie było niesprawiedliwe?
leukemia, schizophrenia, polyethylene.

Offline m1sza

  • n00b mod
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 02, 2010, 19:25:11 »
Można włączać, czy nie? :D
Mam Grubasa z 40 gigowym dyskiem.

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 02, 2010, 19:54:16 »
Sony powinno wyciągnąć wnioski z tego co się stało. Zegar przekroczył feralną date i PS3 samo doszło do ładu. Jednak co by było gdyby tak się nie stało?
Jestem ciekawe jak by SONY dostarczyło poprawke do konsoli skoro te nie chciały się łączyć z internetem!

Jak zerknąć na ilość modeli jaka została dotknięta to wyraźnie widać że to całe miliony!
Teraz przynajmniej ich inżynierowie mogą "spokojnie" myśleć nad ew. łatą.

Każdy firmware powinien przejść test na każdym modelu konsoli a jest ich 12. Wg DigitalFoundry 8 z 12 typów ma wbudowany Chip który dotkął problem.

*facepalm* Emanujesz niewiedzą

Przede wszystkim firmware nie ma nic do tego, jego sprawdzanie niczego by nie przyniosło, on działał tu jak najbardziej poprawnie i to właśnie ta jego poprawność sprawiła tu najwięcej problemów, za chwile się o tym przekonasz.

Większość urządzeń takiej klasy oprogramowania co PS3 posiada 2 zegary, sprzętowy i programowy:

-Sprzętowy - jest to jak pamięć zegara, jego zadaniem jest zapamiętanie czasu i praca jako zegar nawet jeżeli urządzenie jest wyłączone.

-Programowy - jest to zegar podręczny, pracujący jako program i napędzany przez CPU, dzięki niemu programy mają szybki dostęp do aktualnego czasu i nie muszą się pytać zegara sprzętowego "która jest godzina". Jest to główny zegar, przy każdym uruchomieniu urządzenia zegar ten synchronizuje się sprzętowym i powtarza to co jakiś czas by zapobiec opóźnieniom/przyspieszeniom". Tutaj trzeba pamiętać jednym ważnym fakcie, ten zegar pracuje tylko kiedy urządzenie jest włączone i nie zapamiętuje czasu, sprzętowy zegar robi to za niego

Cała te Apocalips3 polega na tym że zegar sprzętowy myślał że to rok przystępny, zaś zegar programowy (w firmware! tak w firmware, nie do wiary) który działał prawidłowo gdy zobaczył luty 29 2010 na zegarze sprzętowym to wpadł panikę bo dlaniego ta data nie istnieje, dlatego kolazał 31.12.1999 prawdopodobnie dlatego że funkcja w  kodzie od przegrywania danych z zegara sprzętowego zwróciła -1 (jak to robi dużo funkcji) , a minimalna wartośc zegara programowego to 1 styczeń 2000.

No ale zegar to zegar, czemu sprawił tyle kłopotu przecież może działać prawidłowo nawet bez niego? Głównym powodem czemu nastąpił problem z PSN jest protokół zabezpieczającym SSL którego certyfikaty którym przedstawiają się komputery mają daty ważności od-do, no jak łatwo się myśleć właśnie tu nastąpił problem. Jako że PS3 myśli że jest rok 1999 widzą certyfikat serwera PSN odmówił połączenia się z nim traktując go jako intruza. Po łepetynei dostało się rownież systemowi trofeów który rownież najwyraźniej jest zabezpieczony czasem. Wszystko to jest objawem prawidłowej pracy firmware który próbuje się bronić od intruzów i chesterów, cofnij czas swojej 360 i zobaczysz że Live tobie też przestanie działać.

Najśmieszniejsze co powiedziałeś to brak połączenia z internetem, interfejs sieciowy działał poprawnie, musisz sobie wbić do głowy że interfejs sieciowy w nie zleżały czy jest PC czy w konsoli jest jednym i tym samym. to że konsola nie chce się połączyć z PSN nie znaczy że internet przestaje w niej działać. Fakt, update sieciowy też moze byc zabezpieczony SSL, ale nawet jeeli by był problem Sony moze oszukaćPS3 tworząc certyfikat ważny w roku 1999 i konsola puści.

Mimo to nie było to potrzebne bo od początku było wiadome że wszystko wróci do normy po 24h. Gdy zegar sprzętowy minie luty 29 będzie u niego marzec 1 i programowy zegar już nie będzie miał problemów z prawidłowym działaniem bo 1 marca dla niego istnieje, nie mogło być inaczej... naprawdę... inny scenariusz jest fizycznie i elektronicznie nie możliwy. Nawet jeżeli można zrobić hard reset w w Recovery Mode i wszystko wróciło by do normy. Również mamy update z USB co nie jest aż tak kosztowny i stratną operacją co wymiana hamulców w Toyotach

Jeszcze dodam że trudno było by przewidzieć że to się stanie, żeby wywołać to sztucznie zegar trzeba było by ustawić Lutego 28 i czekać na północ bo jak ustawisz 1 marca wszystko będzie ok bo dla sprzętowego to będzie 2 marzec. QA nie mogą sprawdzić wszystkiego na wszystkich modelach bo tak trwało by wieczność, skąd mieli wiedzieć że 2010 będzie tym feralnym rokiem. Przypominam że to był błąd sprzętowy w konsoli której nie jest produkowana od 1,5 czy więcej roku. Sam pracowałem jako tester płyt głównych i nie sprawdzaliśmy wszystkiego bo szkoda czasu, taka niestety jest prawda.

Tak czy siak komuś się dostanie komuś od Sony, bo ktoś tam zrobił/zamówił feralny zegar.

Jednym zdaniem shit happens. MS miał podobną sytuacje z Zune i jakoś przeżył.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2010, 19:55:53 wysłana przez Shadowriver »

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 02, 2010, 23:08:40 »
@Shadowriver
Dobra mądralo towoja wiedza mnie obmyła jak fala uderzeniowa. Cały się w niej zanurzyłem. Ok teraz powiedz czym emanuje?

na DF napisali coś takiego
"While an internet-delivered mandatory firmware update could have solved the problem, it's difficult to imagine how Sony would have handled the multitudes of these units in homes with limited or non-existent internet connectivity."
Jeśli nie dało się grać online na PSN to chyba ten interface sieciowy nie działał zbyt dobrze. Skoro działał dobrze to dlaczego nie dało się grać?
Napisałeś też że
"bo od początku było wiadome że wszystko wróci do normy po 24h"
Skoro "było" to wiadome to dlaczego Sony w oświadczeniu nie powiedziało od razu "spokojnie po dobie wszystko sie znormalizuje"
miast tego powiedzieli "grubasków nie odpalać narazie, w ciągu 24h znajdziemy solucje".

Chyba jednak nie było to od początku wiadome.




Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 03, 2010, 03:31:58 »
Cytuj
na DF napisali coś takiego
"While an internet-delivered mandatory firmware update could have solved the problem, it's difficult to imagine how Sony would have handled the multitudes of these units in homes with limited or non-existent internet connectivity."
Jeśli nie dało się grać online na PSN to chyba ten interface sieciowy nie działał zbyt dobrze. Skoro działał dobrze to dlaczego nie dało się grać?

*facepalm* Bo nie dało się zalogować do PSN? to jedyny błąd tutaj, browser działał normalnie każdy ci to powie kto miał ten błąd i tam zaglądał, oznacza to że interface działał prawidłowo. Dla TCP/IP czas nie istnieje, cofnij sobie zegar w PC i nadal będziesz chodzić po stronach i wszystko inne to co nie używa SSL (przeglądarki powinny jęczeć że coś nie tak z certyfikatem jak wejdzesz np. na stronę banku)  lub nie sprawdza czas w celach zabezpieczjących.


Jeszcze raz ci to powtórzę , nie działał prawidłowo SSL który jest potrzebny do zalogowania się do PSNi rzeczy które są zabezpieczane data ważności (np. trofea),intenet sam w sobie działał
, nie wiem co w DF pomyśleli ale najwyraźniej źle.

PS3 aktualizuje się nawet jeżeli jesteś nie zalogowany do PSN, i jeżeli nie sprawdza czasu przy procesie to powinno pujść, zawsze można oszukać konsole od strony serwera że to co ściągną psuje do zepsutej daty,
ale po co w ogóle by musieli zrobić skoro wiedzieli że nie będzie potrzeby? przeczytaj na dole...

Cytuj
Skoro "było" to wiadome to dlaczego Sony w oświadczeniu nie powiedziało od razu "spokojnie po dobie wszystko sie znormalizuje"
miast tego powiedzieli "grubasków nie odpalać narazie, w ciągu 24h znajdziemy solucje".

Pomyśl to od strony Kowalskiego:
Powiedzieli że 24h naprawią? Tak.
Działa po 24h? Działa :)

To jest tak samo wiarygodne jak Ja słowa "PSN już działa" jak PSN nie padł tylko konsole odmawiały do niego dostępu, Sony dokładnie o tym wiedział no chyba że zatrudniają głupków którzy nawet nie wiedzą czy ich serwery stoją, ale wtedy PSN w ogóle by nie dział. Ba, moją niedotkniętą 80 pograłem sobie LBP tak samo użytkownicy slimów sobie grali było tam 6,000 osób online. Ale dla kowalskiego padł PSN :p
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2010, 03:42:51 wysłana przez Shadowriver »

Offline martin1841

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1405
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 03, 2010, 13:56:41 »
@Shadowriver
Gdyby jednak było tak źle że nic by się nie dało zrobić przez update z psn to zawsze sony mogło by wrzucić poprawke w pliku który potem by można było nagrać na płyte CD i odpalić ją z ps3. Dobrze myśłe? :D

Wiesz w DF nie muszą wiedzieć wszystkiego. Ty wyjaśniłeś to ciut lepiej masz kocura w nagrode ale pamiętaj jest bardzo długi :P

http://img697.imageshack.us/img697/7326/longcat37k.jpg

Wyrzucam obrazek zostawiajac link. Puknij sie w glowe nastepnym razem - Don Simon

« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2010, 14:09:57 wysłana przez Don Simon »

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 03, 2010, 17:20:45 »
Zauważ jeszcze że DF mógł mieć na myśli ludzi nie mających internetu ;] wtedy trudniej było by o plik z poprawką

Offline Gregys

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 10106
  • pukier cuder
    • Zobacz profil
Odp: PS3 FAT, błąd 8001050F
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 03, 2010, 18:46:20 »
Może założymy nowy wątek: Jaki błąd dzisiaj widziałeś? Niezależnie od platformy ;D
Gregys out.