Autor Wątek: Gniazdo HDMI - gwarancja  (Przeczytany 11677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gazzor

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Gniazdo HDMI - gwarancja
« dnia: Grudzień 25, 2010, 22:53:37 »
Witam czy gniazdo HDMI podlega gwarancji? Ma luzy co powoduje że obraz znika po poruszeniu kabla.

P.S. Czy PS3 ma roczną czy 2 letnią gwarancję? Ponieważ i w instrukcji i w internecie inaczej znajduję.

Offline Morten84

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2010, 23:14:01 »
PS3 podlega gwarancji jako całość - urządzenie, tak więc wszystkie jej komponenty również :) Na sprzęt masz 2-letnią gwarancję (Sony daje rok jak się nie mylę, ale odkąd jesteśmy w UE na elektronikę są 2 lata gwarancji).

Offline gazzor

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2010, 23:54:13 »
A mam się bać o dane na dysku jakbym oddał ?

Offline Morten84

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2010, 23:59:47 »
Nie miałem  styczności z serwisem Sony więc na to pytanie musi odpowiedzieć ktoś inny...

Offline valdgir

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2010, 00:49:11 »
A mam się bać o dane na dysku jakbym oddał ?

Jeśli oddasz do serwisu sony to dostaniesz inną naprawioną konsolę. Jeśli ci zależy na danych to rób backup. (niektóre save'y są zabezpieczone przed kopiowaniem i backup nic nie da np. save do Demon Soul's)

Offline kubazz

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 980
  • Płeć: Mężczyzna
  • ... .. _._. _._
    • Zobacz profil
    • 2pady.pl - inny blog o grach
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2010, 00:54:01 »
w instrukcji do ps3 jest wyraźnie napisane ze każda konsola trafiająca do serwisu będzie sformatowana, w zamian istnieje możliwość wysyłki konsoli bez dysku.

przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Offline Rolek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9960
  • Płeć: Mężczyzna
  • uber alles
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2010, 01:09:18 »
w zamian istnieje możliwość wysyłki konsoli bez dysku.
Teoretycznie można, ale jeżeli dostaniesz inną naprawioną/nową konsolę dane z dysku i tak zostaną utracone, po podłączeniu niezbędny będzie format. Oczywiście nie sądzę aby po zgłoszeniu wadliwego gniazda HDMI ktokolwiek wymieniał konsolę, raczej zostanie ona naprawiona i odesłana. Radzę zrobić kopie niezbędnych, ważnych plików, w najgorszym wypadku konto można zdezaktywować poprzez infolinię Sony.

odkąd jesteśmy w UE na elektronikę są 2 lata gwarancji.
Jeżeli mnie pamięć nie myli to nie jest to, aż tak piękne, pierwszy rok wszelkie naprawy pokrywa Sony, następny zależy już od sklepu, sprzedawcy, a ten może się wypiąć :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 01:16:08 wysłana przez Rolek »

Offline Morten84

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2010, 09:20:58 »
Cytuj
Jeżeli mnie pamięć nie myli to nie jest to, aż tak piękne, pierwszy rok wszelkie naprawy pokrywa Sony, następny zależy już od sklepu, sprzedawcy, a ten może się wypiąć :)
  Niech się "wypina" :P w Polsce obowiązuje prawo unijne, które nakazuje udzielenia 2-letniej gwarancji na sprzęt elektroniczny. Jeżeli jakiś sklep tego nie przestrzega  są odpowiednie instytucje,przez które można sprawę załatwić. :)

Offline tomoman

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://tomoman.blogspot.com
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2010, 09:28:34 »
Żadne prawo nie narzuca producentowi gwarancji - gwarancja to jedynie dobra wola producenta, jej warunki określa producent według własnego zdania. Te 2 lata to okres odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową - sprawa raczej trudno do wyegzekwowania - musisz udowodnić, że dany towar posiadał wadę od momentu zakupu, a Ty dopiero teraz to zauważyłeś.

Offline gazzor

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2010, 09:50:30 »
To na dobrą sprawę mogę wkręcić że wcześniej grałem na CRT a dopiero teraz kupiłem HD ?

Offline tomoman

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://tomoman.blogspot.com
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 26, 2010, 09:55:24 »
Nie mam pojęcia, czy pójdą na to, kwestia ich dobrej woli - zawsze można iść do sądu, ale tego w naszych polskich warunkach nie doradzam, jak przegrasz to koszty Cię zjedzą. To dobry przepis jak coś się zepsuje w ciągu miesiąca, dwóch. Nie musisz wtedy oddawać na gwarancję i tak naprawdę sam wybierasz, czy chcesz nowy sprzęt, czy kasę.

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:21:14 »
Cytuj
Jeżeli mnie pamięć nie myli to nie jest to, aż tak piękne, pierwszy rok wszelkie naprawy pokrywa Sony, następny zależy już od sklepu, sprzedawcy, a ten może się wypiąć :)
  Niech się "wypina" :P w Polsce obowiązuje prawo unijne, które nakazuje udzielenia 2-letniej gwarancji na sprzęt elektroniczny. Jeżeli jakiś sklep tego nie przestrzega  są odpowiednie instytucje,przez które można sprawę załatwić. :)

Niestety nie masz racji.
http://forum.polygamia.pl/index.php/topic,4150.msg100716.html#msg100716

O ile wiem, to się nic nie zmieniło odkąd napisałem tamtego posta.
No i należy pamiętać, że "gwarancja" jest dobrowolnym świadczeniem i zgodnie z prawem może jej wcale nie być.
Pzdr.
Michał

Offline Morten84

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:34:12 »
Polecam lekturę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210917.html mgenek i tomoman możecie podać źródło z którego macie te informacje?

Offline Rolek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9960
  • Płeć: Mężczyzna
  • uber alles
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:36:12 »
Zawsze można spróbować, czytałem o kilku przypadkach gdzie we wszelkiej maści Idiociarniach, Saturnach sprzęt był przyjmowany, zwłaszcza jeżeli nie przytakiwałeś na wszystko co wciskał Ci pracownik. Ogólnie radzę też znaleźć jakiś serwis i zapytać o koszt wymiany tego gniazda, jeżeli będą to stosunkowo niewielkie pieniądze to szkoda czasu na walczenie ze sklepem.

Polecam lekturę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210917.html mgenek i tomoman możecie podać źródło z którego macie te informacje?
Rozmaite fora, np http://www.ps3site.pl/forum/topic/18816-jak-to-jest-z-gwarancja/

Ogólnie musisz udowodnić, iż zgłoszona wada była obecna już w momencie kupna, sklep może odesłać sprzęt do serwisu [niektóre mają podpisane tego rodzaju umowy, inne nie], jeżeli serwis dowiedzie, iż to nie jest wada fabryczna, obarczą zgłaszającego kosztami za ekspertyzę, więc nie wiem czy nie taniej wyjdzie wymiana gniazda w jakimś serwisie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 11:46:05 wysłana przez Rolek »

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:49:40 »
Polecam lekturę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210917.html mgenek i tomoman możecie podać źródło z którego macie te informacje?

Poszukaj ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
PSN ID: czajuprime

Offline tomci

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 838
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:50:49 »
Jakiś czas temu bratu spaliło się gniazdo HDMI.Pojechaliśmy do sewisu i koleś stwierdził że sam moduł coś w granicach 200-300zl z tym że robi to na naszą odpowiedzialność bo tam jest do przylutowania "ileś" tam kabelków i pan nie daje gwarancji czy sama wymiana HDMI coś da czy przepięcie nie poszło na kartę graficzną ale w twoim przypadku jest w miarę ok bo wejście ci działa a nie tak jak u mojego brata że całkowicie nie było obrazu

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:51:48 »
Polecam lekturę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210917.html mgenek i tomoman możecie podać źródło z którego macie te informacje?

Oczywiście. Najlepiej fora sobie odpuść i zwróć się do źródła:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

Masz tam ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. To nie jest długi tekst, warto się zapoznać.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 11:53:31 wysłana przez mgenek »
Pzdr.
Michał

Offline Morten84

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:58:23 »
Rolek chodziło mi bardziej o ustawę czy jakiś serwis tematyczny niż forum, a to jest cytat z posta z linka, który podałeś:

"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176).

Art. 10. 1.
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem DWÓCH lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku."

Z informacji, z którymi do tej pory się zapoznałem, wynika że gwarancja może być faktycznie na okres czasu <2lata. Jednak po zakończeniu gwarancji możemy się domagać wymiany/ naprawy sprzętu z tytułu niezgodności towaru z umową.  W wolnej chwili zagłębię się bardziej w ten temat.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 12:00:05 wysłana przez Morten84 »

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 26, 2010, 12:00:09 »
Przeczytaj jeszcze art. 4 ust. 1 i cały 4 - w szczególności definicję niezgodności z umową.
To nie jest żadna gwarancja tylko stwierdzenie, że towar odpowiada lub nie odpowiada opisowi (umowie) w chwili zakupu i na znalezienie tej niezgodności masz 2 lata (łatwiej w 6 miesięcy, potem trudniej)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 12:05:35 wysłana przez mgenek »
Pzdr.
Michał

Offline Rolek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9960
  • Płeć: Mężczyzna
  • uber alles
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 26, 2010, 12:02:10 »
Rolek chodziło mi bardziej o ustawę czy jakiś serwis tematyczny niż forum, a to jest cytat z posta z linka,
Przeczytaj wypowiedzi ludzi, którzy zgłaszali konsolę powołując się na to prawo.

Offline Morten84

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 26, 2010, 12:04:47 »
mgenek ten? --> Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Rolek wieczorem przeczytam cały wątek  8)

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 26, 2010, 12:08:23 »
mgenek ten? --> Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Zwróć uwagę z sformułowanie "w chwili wydania". Jak Ci się coś psuje a działało to raczej pod to nie podchodzi, prawda?
Pzdr.
Michał

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 26, 2010, 12:31:12 »
mgenek ten? --> Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Zwróć uwagę z sformułowanie "w chwili wydania". Jak Ci się coś psuje a działało to raczej pod to nie podchodzi, prawda?

Nie prawda. Gdyby było tak jak piszesz, te przepisy w ogóle nie miałyby sensu.
PSN ID: czajuprime

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 26, 2010, 12:38:29 »

Nie prawda. Gdyby było tak jak piszesz, te przepisy w ogóle nie miałyby sensu.

Właśnie prawda i te przepisy mają sens, bo zmuszają sprzedawcę do przedstawienia nabywcy funkcjonalności sprzętu i za to odpowiadają (ci sprzedawcy) i tylko za to.
Przykładowo: kupujesz ps3 ze znaczkiem bluray a potem okazuje się, że tam jest czytnik dvd - i właśnie przed tym chroni Cię ta ustawa. Natomiast zupełnie Cię nie chroni, jeśli kupiłeś sprawny sprzęt a po np. 1,5 roku psuje się napęd - tutaj odpowiada gwarant jeśli gwarancji udzielił.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 12:42:19 wysłana przez mgenek »
Pzdr.
Michał

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 26, 2010, 13:05:21 »
Przykładowo: kupujesz ps3 ze znaczkiem bluray a potem okazuje się, że tam jest czytnik dvd - i właśnie przed tym chroni Cię ta ustawa. Natomiast zupełnie Cię nie chroni, jeśli kupiłeś sprawny sprzęt a po np. 1,5 roku psuje się napęd - tutaj odpowiada gwarant jeśli gwarancji udzielił.

Przykro mi stary, ale nie masz racji. Poczytaj dokładniej na czym polega niezgodność towaru z umową. Zapewniam Cię, że jeśli moja PS3 dostanie YLOD-a np. w 720 dniu po zakupie, to wyegzekwuję od sprzedawcy doprowadzenie konsoli do stanu zgodnego z umową.
PSN ID: czajuprime

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2010, 13:12:21 »
Przykładowo: kupujesz ps3 ze znaczkiem bluray a potem okazuje się, że tam jest czytnik dvd - i właśnie przed tym chroni Cię ta ustawa. Natomiast zupełnie Cię nie chroni, jeśli kupiłeś sprawny sprzęt a po np. 1,5 roku psuje się napęd - tutaj odpowiada gwarant jeśli gwarancji udzielił.

Przykro mi stary, ale nie masz racji. Poczytaj dokładniej na czym polega niezgodność towaru z umową. Zapewniam Cię, że jeśli moja PS3 dostanie YLOD-a np. w 720 dniu po zakupie, to wyegzekwuję od sprzedawcy doprowadzenie konsoli do stanu zgodnego z umową.

Proszę zacytuj. Ode mnie cytat jest:
"Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową". W każdym innym przypadku odpowiedzialności sprzedawcy nie ma. Dawaj ustawową definicję.

Co to twojego YLODa (czego ci nie życzę oczywiścei) - powodzenia, bo będzie Ci potrzebne, chyba że niezgodność była jak już wspomniałem - w chili wydania.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2010, 13:21:44 wysłana przez mgenek »
Pzdr.
Michał

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2010, 14:46:34 »
Proszę zacytuj. Ode mnie cytat jest:
"Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową". W każdym innym przypadku odpowiedzialności sprzedawcy nie ma. Dawaj ustawową definicję.

Co to twojego YLODa (czego ci nie życzę oczywiścei) - powodzenia, bo będzie Ci potrzebne, chyba że niezgodność była jak już wspomniałem - w chili wydania.

Proszę bardzo, fragment art. 4 ust. 3: "(...) domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju."

Chyba nie powiesz mi, że konsola z YLOD-em mieści się w tej definicji. Jeśli dostanie YLOD-a w ciągu sześciu miesięcy od zakupu sprawa jest prosta - wchodzi nam domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania towaru. Jeśli później, trzeba będzie samemu to udowodnić, ale nie byłoby to chyba specjalnie trudne, bo tego typu awaria jest dość powszechna.
PSN ID: czajuprime

Offline tomoman

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://tomoman.blogspot.com
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2010, 18:17:30 »
Czaju - z tego prawa można tylko skorzystać, jeżeli wada istniała w momencie kupna - tylko i wyłącznie. Żaden sąd Ci nie uwierzy, że zauważyłeś wadę po 2 latach :D Ale oczywiście, jak kolega wyżej, trzymam kciuki. Daj znać, bo będzie to jedyny przypadek w Polsce jak Ci się uda. Gwarancja jak już pisaliśmy, jak i jej wszystkie zapisy są dobrowolne i zależą tylko i wyłącznie od producenta - tak naprawdę może jej zupełnie nie być.

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 27, 2010, 09:48:32 »
Czaju - z tego prawa można tylko skorzystać, jeżeli wada istniała w momencie kupna - tylko i wyłącznie. Żaden sąd Ci nie uwierzy, że zauważyłeś wadę po 2 latach :D

Czyli uważasz, że mógłbym dochodzić swoich praw tylko wtedy, gdyby sprzedawca wydał mi konsolę z YLOD-em? Dobrze zrozumiałem? No nie mogę się z tym zgodzić. Po co w ogóle byłby aż dwuletni termin przewidziany w ustawie na stwierdzenie niezgodności z umową?

Nie zgłębiałem nigdy tego problemu, ale wygląda na to, że YLOD spowodowany jest zastosowaniem bezołowiowej cyny do lutowania podzespołów w PS3. Jest to potencjalna przyczyna awarii tkwiąca w przedmiocie sprzedaży już w momencie jego wydania przez sprzedawcę. Rozumiesz do czego zmierzam?
PSN ID: czajuprime

Offline tomoman

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://tomoman.blogspot.com
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 27, 2010, 11:39:20 »
Rozumiem do czego zmierzasz, ale takie coś można udowodnić tylko w sądzie - a czy warto ryzykować kilka tysięcy złotych postępowania sądowego dla tysiąca złotych wartości konsoli to już inna sprawa. W każdym bądź razie uzupełnieniem tego przepisu są jakieś tam przepisy KC (kodeks cywilny)i to razem powoduje, że po 2 latach raczej im nie udowodnisz. Poza tym, sprzedawca sprzedał Ci towar w pełni sprawny - a to że producent wypuścił bubla - no to już można skarżyć producenta w jakiejś osobnej sprawie cywilnej.

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 27, 2010, 12:04:15 »
Poza tym, sprzedawca sprzedał Ci towar w pełni sprawny - a to że producent wypuścił bubla - no to już można skarżyć producenta w jakiejś osobnej sprawie cywilnej.

O rany. ::) Właśnie sprawiłeś, że cała ta ustawa jest bez sensu. :)

No i przesadziłeś "trochę" z tymi kosztami sądowymi, no ale to już poza konkursem.
PSN ID: czajuprime

Offline tomoman

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://tomoman.blogspot.com
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 27, 2010, 14:10:50 »
Poza tym, sprzedawca sprzedał Ci towar w pełni sprawny - a to że producent wypuścił bubla - no to już można skarżyć producenta w jakiejś osobnej sprawie cywilnej.

O rany. ::) Właśnie sprawiłeś, że cała ta ustawa jest bez sensu. :)

No i przesadziłeś "trochę" z tymi kosztami sądowymi, no ale to już poza konkursem.

To tak poza konkursem przeczytaj najpierw parę kodeksów i ustaw a potem dyskutuj. Jeżeli nawet dojdzie do ugody w postępowaniu cywilnym, koszty postępowania dzielone są po połowie, czyli płacisz za ich adwokata wg stawek określonych w ramach odpowiednich ustaw (ostateczna wysokość nie jest ściśle określona, zależy od sądu jaki nada mnożnik, ale są stawki minimalne), za koszty dojazdu świadków i pełnomocników, itp. Jeżeli łącznie z pozwem wyniesie Cię to 2-3 tysiące, plus stracony czas i nerwy na dojazdy do sądu, no to okej, gra warta świeczki. Rozumiem, że masz swoją wizję świata, ale bez przesady. Wystarczy napisać, "no tak chłopaki, rzeczywiście, to nie jest takie proste" - ale to za trudne w świecie Internetu prawda?

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:16:44 »
Chyba pomyliliśmy forum. :) Ale niech będzie.

Po pierwsze: po co te nerwy? :)

Po drugie: wymyśliłeś sobie jakąś ugodę, niech będzie, ale musiałbym na głowę upaść żeby zgodzić się na ponoszenie w związku z nią jakichkolwiek kosztów.

Po trzecie: wartość umowy to jakieś 1.400 zł (tyle kosztuje PS3?); od takiej kwoty wysokość opłaty stałej od pozwu to 30 zł; jeśli przegram, koszty zastępstwa procesowego wyniosą 180 zł; gdzie te Twoje tysiące?

Jedyna niewiadoma to koszty ekspertyzy, a muszę ją mieć, bo w końcu ciężar dowodu spoczywa na mnie.
PSN ID: czajuprime

Offline tomoman

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://tomoman.blogspot.com
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 27, 2010, 19:30:48 »
Dobra, nie mam już siły. Jestem pewien, że wygrasz w sądzie każdą sprawę, trzymam kciuki. Amen.

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 28, 2010, 15:29:27 »
Czaju, chodzi tylko o to, że zgodność jest rozpatrywana tylko na chwilę zakupu i rzeczywiście na tobie ciąży obowiązek dowodu, że była w tej chwili chyba, że tę niezgodność odkryjesz w przed upływem 6 miesięcy od wydania.

Trzeba sobie uzmysłowić, że ta "zgodność" (w skrócie) to nie jest gwarancja, tylko zabezpieczenie nabywcy, żeby kupił to co chciał kupić (czyli, żeby opis oferty był zgodny z funkcjonalnością towaru). Nikogo nie interesuje czy sprzęt się popsuje czy nie tylko czy miał oferowane właściwości w dniu nabycia.
Pzdr.
Michał

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 28, 2010, 18:14:38 »
Panowie, a co z wadami konstrukcyjnymi, zastosowaniem niewłaściwych materiałów, projektowanymi przez producentów słabymi ogniwami? Nie spotkaliście się z takimi przypadkami? RROD, pękające obudowy w białych MacBookach, HDMI we wczesnych modelach LCD od Sony nie działające z PS3... Uważacie, że jesteście bezradni, gdy skończy się gwarancja?

Do przemyślenia. Wyciągnąłem dla Was z LEX-a fragment piśmiennictwa w interesującym nas temacie.

Tadeusz Kierzek, "Odpowiedzialność za niezgodność produktu z umową", Rejent 7/2004

"Uwidocznienie się wady (niezgodności) oznacza w istocie, że sprzedana rzecz była wadliwa (niezgodna) już w momencie zawarcia umowy, gdy chodzi o rzeczy oznaczone indywidualnie bądź wydania rzeczy, gdy chodzi o rzeczy oznaczone gatunkowo, a jej uwidocznienie się po pewnym czasie oznacza tylko i wyłącznie to, iż wada (niezgodność) w tym właśnie momencie się ujawniła. Oznacza, że wada (niezgodność) istniała choćby w zarodku w momencie zawarcia umowy, a w terminie późniejszym tylko się uwidoczniła."
PSN ID: czajuprime

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 28, 2010, 18:49:02 »
Masz rację, tylko podejdź też do tego zdroworozsądkowo - czy wadom materiałowym winny jest sprzedawca czy producent? Sprzedawca nie ma na jakość produktu żadnego wpływu i rozsądnie myśląc (i zgodnie z prawem) może odpowiadać tylko za to, na co ma wpływ - czyli zgodność oferty z produktem.

W reszcie oczywiście zgoda - niezgodność może się ujawnić, zgodnie z ustawą w okresie 2 lat tylko później na Tobie ciąży obowiązek dowodu. Uważam (też zdroworozsądkowo), że gdyby sens tej ustawy był taki jaki proponujesz, to nie było by w PL chętnych na dystrybucję ani PS3 ani X360 - nikt nie ryzykowałby takiej odpowiedzialności przy takich marżach. Zresztą dotyczyłoby to właściwie całego rynku albo producenci chcąc sprzedać swój produkt na naszym rynku musieliby zapewnić dystrybutorom pełne finansowanie tej "odpowiedzialności".

W sytuacji PS3 to osobiście cienko widzę udowodnienie, że całe partie produktów miały wadliwie wykonane luty które były powodem jakiejś późniejszej awarii. IMO ścieżka całkowicie nieopłacalna i sukces mało prawdopodobny.

Zgadzam się, że trzeba próbować dochodzić "swoich praw" ale nie ma co liczyć, że sprzedawca nie skorzysta ze swoich - szczególnie w takiej sytuacji. IMO szansa jest jedynie po zakupach w dużych sieciach handlowych, bo w małych shopach RTV AGD sprawa jest bez szans.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2010, 18:50:51 wysłana przez mgenek »
Pzdr.
Michał

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 28, 2010, 21:22:57 »
Masz rację, tylko podejdź też do tego zdroworozsądkowo - czy wadom materiałowym winny jest sprzedawca czy producent? Sprzedawca nie ma na jakość produktu żadnego wpływu i rozsądnie myśląc (i zgodnie z prawem) może odpowiadać tylko za to, na co ma wpływ - czyli zgodność oferty z produktem.

Cały myk w tej ustawie polega na tym, że sprzedawca odpowiada za wszystko i nie może odsyłać konsumenta do producenta pod byle pretekstem. Jeśli konsument wyegzekwuje swoje prawa, sprzedawcy przysługuje roszczenie regresowe wobec producenta (czy kto tam był wcześniej w łańcuszku dystrybucji). Tak działa ta ustawa. A przynajmniej taki był jej zamysł. To poniekąd tłumaczy Twoje dalsze przemyślenia na temat ryzyka, marż itd.

Zgadzam się, że trzeba próbować dochodzić "swoich praw" ale nie ma co liczyć, że sprzedawca nie skorzysta ze swoich - szczególnie w takiej sytuacji. IMO szansa jest jedynie po zakupach w dużych sieciach handlowych, bo w małych shopach RTV AGD sprawa jest bez szans.

No nareszcie mogę się z kimś zgodzić. ;)
PSN ID: czajuprime

Offline mgenek

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1663
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Gniazdo HDMI - gwarancja
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 28, 2010, 21:54:40 »
Cały myk w tej ustawie polega na tym, że sprzedawca odpowiada za wszystko i nie może odsyłać konsumenta do producenta pod byle pretekstem. Jeśli konsument wyegzekwuje swoje prawa, sprzedawcy przysługuje roszczenie regresowe wobec producenta (czy kto tam był wcześniej w łańcuszku dystrybucji). Tak działa ta ustawa. A przynajmniej taki był jej zamysł. To poniekąd tłumaczy Twoje dalsze przemyślenia na temat ryzyka, marż itd.

Zgadza się, nie może odsyłać do producenta, powinien roszczenie nabywcy rozpatrzyć i odpowiedzieć. Tak, roszczenie regresywne jest oczywiście możliwe, ale tak samo prawdopodobne w realizacji jak to, że na własny koszt naprawi komuś konsolę, która się popsuła w 710 dniu ;)
Być może był taki zamysł ustawodawcy ale efekt wyszedł jednak inny i działa inaczej (literalnie odczytując).

No nareszcie mogę się z kimś zgodzić. ;)

Ja tam do godzenia zawsze pierwszy ;) Nigdy nie odmawiam (gorzałki i pacierza też)
Pzdr.
Michał