Autor Wątek: Abonamenty na PSN  (Przeczytany 10438 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mozgu

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3936
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Czasem coś tam skrobnę...
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 20, 2009, 17:25:31 »
a ja mogę się założyć, że jeśli wprowadzą już te rozmowy głosowe to będą one dostępne dla wszystkich. za darmo.

Offline Igor

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 21, 2009, 01:29:24 »
Dla mnie to są jaja. Rozumiem, dodanie nowych ciekawych opcji ekstra i pobieranie za to pieniędzy.
Ale w tabelce podanej na początku nie widzę nowości (a małymi wyjątkami) - widzę za to opcje, które mam teraz i są one za darmo.
70 dolarów rocznie za to, że widzę że dostałem brąz w Street Fighterze, że mogę się tym pochwalić na Facebooku czy oglądnąć sobie teledyski na VidZonie, pobierając w tle betę gry?  Zaraz, ja to wszystko mam teraz, za darmo.

Nie mówiąc o tym, że niektóre propozycje brzmią komicznie, jak właśnie Trophy Alerts. Albo Customer Service Priority Access - co to ma niby oznaczać? Member only in-game content również brzmi na bardzo tani chwyt. Wystarczy, że kroją nas na dodatkach na każdym kroku. O ile dostęp do gier z PSX brzmi ciekawie (mimo że jest/będzie jakieś 5 gier które chciałbym kupić) tak minis wcale.

Poza tym, wydawało mi się, że na XBL płaci się za dobrze zorganizowany online...

Mi się ten cały pomysł nie podoba. Miejmy nadzieję, że wszystko zostanie tak jak jest.

Offline Psychol324

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • hitlerdance
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 21, 2009, 18:18:41 »
Na początku gdy się zastanowiłem nad tym abonamentem to byłem zdecydowanie przeciw bo niby dlaczego mamy płacić za coś co powinniśmy mieć?
Lecz po głębszym zastanowieniu to czy usługę sieci w ogóle powinniśmy posiadać? we wcześniejszych konsolach nie było multi(wyjątek to xbox) i jakoś się grało więc doszedłem do wniosku, że mogą nawet dać abonament na podłączenie konsoli do netu. Mnie to nie obchodzi dopóki wszystkie standardy jakie były we wcześniejszych konsolach są teraz, lecz nie powiem iż chamstwem było by to gdyby teraz nałożyli abonament na coś co było bezpłatne ponieważ kupując konsolę, konsument kupuje też usługę sieci która powinna być taka sama bez opłat.
PS. w ogóle nie rozumiem ludzi którym zależy by Sony zarabiało :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2009, 18:24:37 wysłana przez Psychol324 »

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pitagoras siłowni
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 21, 2009, 18:29:57 »
Na początku gdy się zastanowiłem nad tym abonamentem to byłem zdecydowanie przeciw bo niby dlaczego mamy płacić za coś co powinniśmy mieć?
Lecz po głębszym zastanowieniu to czy usługę sieci w ogóle powinniśmy posiadać? we wcześniejszych konsolach nie było multi(wyjątek to xbox) i jakoś się grało więc doszedłem do wniosku, że mogą nawet dać abonament na podłączenie konsoli do netu. Mnie to nie obchodzi dopóki wszystkie standardy jakie były we wcześniejszych konsolach są teraz.

A czy powinniśmy korzystać z prądu w ścianach skoro wcześniej były lampy naftowe?
Jak sięgniesz pamięcią wstecz to zauważysz, że online na konsolach zawsze było darmowe (DC, PS2), aż do momentu gdy do gry wszedł Microsoft, skopiował rzeczy które od dawna były standardem na PCtach i wmówił wszystkim, że ich usługa jest tak rewolucyjna, że musimy za nią zapłacić.
A, że naiwnych nie brakuje...
(kliknij)

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 21, 2009, 19:55:17 »
gdyby sony bylo smart enough tez by tak zrobilo jak i kazdy inny, teraz mowisz to co mowisz a jak sony wprowadzi abonament polecisz do sklepu po drapke, nie rozumiem po co to pie..nie. Jeszcze nie tak dawno temu sony wytykalo ze xbox to pc w innej obudowie a samo potem wyskoczylo z instalacja linuxa - czyststy roztwor hipokryzji i obludy by sony

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pitagoras siłowni
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:26:33 »
Zapewniam Cię, że nie polecę, bo jak napisałem parę postów wyżej żadna z wymienionych w ankiecie funkcjonalności mnie nie grzeje.
A co do linuxa to po części masz rację, ale akurat w tym wypadku masz wybór - instalujesz go, lub nie. Chyba lepiej jest mieć wybór niż go nie mieć, prawda?
Ponoć środowiska akademickie mają jakieś zastosowania dla tego linuxa, więc nie jest to taki zbędny bajer jak się powszechnie sądzi.
(kliknij)

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:59:46 »
daj spokoj, te zastosowania linuxa na ps3 to zwyczajna propaganda, co moze linux na ps3 czego nie moze na pc? mailem linuxa na ps3 i powiem ci ze dzialalo to jak na kompie sprzed lat conajmniej kilku. wiem ze nowsze dystro byly optymalizowane i dziala to teraz nieco lepiej ja sie nie nabiore. zreszta przyklad linuxa mial pokazac cos innego co chyba przeoczyles. nie wazne...

kemiru

  • Gość
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 21, 2009, 22:12:06 »
PS. w ogóle nie rozumiem ludzi którym zależy by Sony zarabiało :)

Aby tworzyć dopracowane gry potrzeba pieniędzy, dlatego to jest takie ważne. Jeśli Sony dalej będzie tracić to mogą wyjść z tego biznesu, a tego bym nie chciał, nie gdy alternatywą jest Ms.

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pitagoras siłowni
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 21, 2009, 22:30:28 »
daj spokoj, te zastosowania linuxa na ps3 to zwyczajna propaganda, co moze linux na ps3 czego nie moze na pc? mailem linuxa na ps3 i powiem ci ze dzialalo to jak na kompie sprzed lat conajmniej kilku.

Linux na Ps3 nigdy nie miał służyć "zwykłym użytkownikom", ale jako platforma do przeprowadzania np. takich rzeczy:
http://moss.csc.ncsu.edu/~mueller/cluster/ps3/
Serwery przeznaczone do zastosowań intensywnych obliczeniowo są drogie. Zauważ, że PS3 daje stosunkowo dużo mocy za niewielką cenę. Więc pewnie to jest różnica, o której piszesz.

Zrobił się straszliwy offtop więc dam sobie spokój.
Moja konkluzja jest następująca: zarówno usługi sieciowe Sony jak i Microsoftu nie prezentują ze sobą powalającego poziomu, za który warto byłoby płacić.

(kliknij)

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 21, 2009, 23:49:29 »
gdyby sony bylo smart enough tez by tak zrobilo jak i kazdy inny, teraz mowisz to co mowisz a jak sony wprowadzi abonament polecisz do sklepu po drapke, nie rozumiem po co to pie..nie. Jeszcze nie tak dawno temu sony wytykalo ze xbox to pc w innej obudowie a samo potem wyskoczylo z instalacja linuxa - czyststy roztwor hipokryzji i obludy by sony

Linux nie sprawia że platforma zamienia się w coś czym jest PC, Sony miało na myśli sprzęt, stary X z miał nikłe róznice w swojej architekturze od PC, w przypadku 360 już nie jest prócz faktu że biblioteki są z Windowsa. Nie widzę tu żadnej hipokryzji z bardzo prostego powodu:


http://playstation2-linux.com/
To nawet było licencjonowane przez Sony

Po drugie funkcja "Other OS" nie była robiona z myślą tylko o Linuxie, Linux był pierwszy bo jest otwarty i każdy dowolnie możne go aplikować... niestety skończyło się tylko na Linuxie, jako że nikt nie znaleziono innego sensownego zastosowania dla Kowalskich, to prawdopodobnie usunęli sprzętowe blokady,co pomogły im zredukować koszta, po prostu ich statystyki pokazały że jest to nie potrzebne (oczywiście to tylko moja teoria)

Nie widzę w tym żadnej propagandy, po prostu dali ludziom się pobawić, a MS nawet na to nie stać. Sony popełnił tu jeden błąd, ograniczył dostęp do sprzętu, z drugiej strony jest to potrzebne by uniemożliwić uruchomienia gier z obrazów w tym trybie.

Żeby wrócić do tematu, Sony również pozwala developerom na dowolne użycie interfejsu sieciowego PS3, z MS jest problem bo cię zmusza do Live. Stąd też więcej MMO zapowiada się na PS3, Sony jest otwarty na otwarte standardy odróżnieniu od MS stąd takie rzeczy jak "Other OS"

Oczywiście skończy się na tym że jestem wielki wyznawca SDF, ale knucie teorii spiskowych też nie jest zdrowe.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2009, 00:00:59 wysłana przez Shadowriver »

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 22, 2009, 18:34:57 »
zeby nie ciagnac ot, wojny itp. zakoncze ta dyskuje tym zdaniem.

Offline mark24

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1843
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 22, 2009, 19:00:10 »

Poza tym, wydawało mi się, że na XBL płaci się za dobrze zorganizowany online...


tzn.? Serio pytam, jak ten online wygląda u konkurencji. Mam PC-ta, mam PS3, miałem X360 ale na tyle krótko, że nie zdążyłem podpiąć go do netu (nie spodobał mi się totalnie, a kupiłem go zaraz po premierze), i szczerze pytam, czym ten online na PS3/PC różni się od tego na X360.
Aha, jakieś posty w stylu - "bo na PS3 laguuuje, a na X360 nie" do mnie dotrą, bo mi nie laguje. Owszem zdażają się od czasu do czasu lagi (ostatni raz miesiąc temu w coopie w MW2 - wina łącza kolegi, bo to on hostował grę na jakimś neo 512kb/s) ale w 99% jest bezproblemowo. Może to czekanie na meczyki? W MW2 czekam czasami ze 2minuty i są mecze gdzie przenosi mi hosta, dokładnie tak samo mam na PC-cie. W Uncharted 2 jest jeszcze gorzej, bo czekam na meczyk czasami i 5minut...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2009, 19:03:10 wysłana przez mark24 »

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 22, 2009, 19:46:47 »
Mysle ze w tej chwili juz az tak ogromnych roznic nie ma, choc nadal sa. Lagi lagami bo i na 360 sie zdazaja i to duzo zalezy od kodu sieciowego gry. Genralnie jest bardziej socjalnie na xbl, osobnicy bez headsetow to naprawe zadkosc, a to naprawde zmienia calkowicie obraz i doznania z gry (wczoraj artiemu zgubil sie headset, to byl totalny choas tylko moge powiedziec o coopie bez komunikacji glosowej). Duzo tez robi inteface samej konsol. No i cross game (a nawet platform - ostanio pogrywalem na pc w gow i z ludzmi grajazymi w cos na xboxie normalnie rozmawialem przez headset)chat razem z party. No i pewnie to ze sam multi jest jakdyby kontrolowany przez konsole, kazda gra ma podobny system zaproszen, laczenia sie, komunikacji. Na ps3 jest lekkie zamieszanie imo, moze to to ze sie do xowego przyzwyczailem i to inne teraz mi nie pasuje, w x'ie podoba mi sie ze biore pada i poprostu gram, nie obchodza mnie jakies updaty, w co graja znajomi itd. laczymy sie w party, zapada decyzja w co gramy i gramy

Offline mozgu

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3936
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Czasem coś tam skrobnę...
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 22, 2009, 19:52:36 »
No i cross game (a nawet platform - ostanio pogrywalem na pc w gow i z ludzmi grajazymi w cos na xboxie normalnie rozmawialem przez headset)chat razem z party.

Pogrywałeś na Windowsie, chyba nie muszę nic więcej dodawać.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2009, 19:55:33 wysłana przez Mariusz »

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 22, 2009, 19:59:57 »
nie, na pc

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 22, 2009, 23:07:09 »
Co ciekawe Games for Windows Live jest za free

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 23, 2009, 09:08:42 »
Bo nikt go nie uzywal jak byl platny :)

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 23, 2009, 09:31:46 »
To prawda, a wina lezy po stronie ms, jak się nie dba to się tak ma.

Offline abc

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 23, 2009, 09:42:30 »
Ciekawe rzeczy o tym abonamencie:
http://www.engadget.com/2009/12/19/possible-psn-premium-services-detailed-in-leaked-survey/

np.:

Trophy Alerts
Get automated alerts on your PlayStation XrossMedia Bar, PlayStation.com, and via text message (if you so choose) that alert you when your friends get any trophy or a specific one. This feature is customizable - you can choose which friends to receive alerts from and what kinds of alerts.

Cloud Storage Space for Games
Store your game saves on a virtual secure saver. This would allow you to access your game saves at any point in time, and from any PlayStation 3 or PSP console you are logged in on.

Automatic Downloads and Updates
Customize the types of updates you want your PS3 to download automatically. These include game updates (patches) for games that you own, firmware updates, and game demos downloaded on your PS3 without manually having to select them and wait for them to finish downloading. Your PS3 can be set to automatically turn on for updates and turn off after completion.

Offline Kraven

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1300
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 23, 2009, 10:07:58 »
Cloud Storage Space for Games
Store your game saves on a virtual secure saver. This would allow you to access your game saves at any point in time, and from any PlayStation 3 or PSP console you are logged in on.

Świetna sprawa. Brakuje czegoś takiego na sprzęcie Billa.

Wielki plus dla Sony za dodawanie płatności za nowy content, a nie odbieranie użytkownikom bezpłatnej zawartości (vide Microsoft i 7 dni czekania na ściągniecie nowych demek dla ludzi bez Golda). To właśnie tak powinno wyglądać.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 23, 2009, 10:25:41 »
Zwal jak zwal , ale czy placacy dostana swoje demka x dni wczesniej czy tez nieoplacacy dostaja je 7 dni pozniej to juz glownie semantyka choc PRowsko to lepiej u Sony wyglada.

Member Demo Sharing of Full Game
Share a level of a game that you just purchased for your PS3 with a subscriber who doesn't own the game. Your friends could do the same. This would be an exclusive demo not available otherwise to those who haven't purchased the game.

Full Title Trial - 1st Hour Is Free
Download full versions of select Blu-ray and PSN game titles and have the chance to play the entire game (single or multiplayer) for free for the first hour. After that time you will have the option of purchasing the game to continue playing.


Te opcje bardzo mi sie podobaja.

Offline Tidus

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 898
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 23, 2009, 10:50:33 »
Free Access to PSOne Classics, PSP Minis, and PS3/PSP Themes
Get a fixed number of PSOne Classic games, PSP Minis (bite-sized games), and PS3/PSP themes per month to keep for free for as long as you are a subscriber. The PlayStation Store offers these types of content for $2-6 each.


Czyli jednak możemy grać w nasze PSOne classics tak długo jak jesteśmy subskrybentami ;)

Podoba mi się jeszcze ta opcja Automatic Downloads and Updates, bo nie będzie to (tak jak tu pisano) polegało na tym, że update'y do gier przestaną się automatycznie ściągać. Co jest oczywiste, gdyż cały PSN w obecnej formie pozostanie bezpłatny. Po prostu patche do gier, firmware update'y i dema będą ściągać się całkowicie automatycznie (bez włączania gry, czy wchodzenia do sklepu). Zarąbiste :D Nigdy więcej czekania przed startem gry na patch ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 10:55:53 wysłana przez Tidus »

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 23, 2009, 11:21:30 »
Tak, super zaplacmy Sony za wprowadzenie funkcji której być nie powinno, bo gry powinny się updatowac jak u konkurencji w kilka sekund i bez problemów. Typowy przykład jak Sony zamiast rozwizywac problem obchodzi je szerokim lukiem dookoła kaząc jeszcze za to placic userom. Ku.wa zaebi.ście poprostu, ciekawe kiedy wprowadza opłatę za jednoczesnej grnaie i lądowanie pada?

Offline Tidus

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 898
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 23, 2009, 11:25:38 »
To chyba zależy od rozmiaru patcha do gry i szybkości netu jak szybko updateują się gry?

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 23, 2009, 11:37:46 »
Na xbl jest limit wielkości patcha oraz limit częstotliwości ich wydawania, wiec sytuacje typu kupiłem grę scagam update po updacie widzę info ze kolejny update jest wymagany po czym za 2 dni znowu update! I każdy scaga się po 30 min albo lepiej bo ma po kilkadziesiąt mega.

Wspaniale są te abonamenty szczególnie ze kilka opcji się w nich nie pokrywa co jest kompletna bzdura , biorę cross chata to nie mam automatyczych aktualizacji czy dzielenia się demem czy itd itd wszyscy stanowczo powinni powiedzieć Nie zanim będzie za późno, ok niech zrobią abonament ale nich to ma ręce i nogi.   

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 23, 2009, 13:11:34 »
I dzieki temu limitowi Alone in the Dark na xboxie nigdy nie zostanie podciagniety do poprawionego poziomu wersji PS3.

Ku.wa zaebi.ście poprostu, ciekawe kiedy wprowadza opłatę za jednoczesnej grnaie i lądowanie pada?

No w sumie jak gonic konkurencje to na calego:

http://www.komputronik.pl/index.php/product/49076/Programy_i_gry/Konsole_do_gier/XBox_360_Play_Charge_Kit.html

:D

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 23, 2009, 13:12:25 »
Cytuj
Automatic Downloads and Updates
Customize the types of updates you want your PS3 to download automatically. These include game updates (patches) for games that you own, firmware updates, and game demos downloaded on your PS3 without manually having to select them and wait for them to finish downloading. Your PS3 can be set to automatically turn on for updates and turn off after completion.

Perfidna próba ograniczenia ruchu sieciowego wprowadzając płatność

Cytuj
Tak, super zaplacmy Sony za wprowadzenie funkcji której być nie powinno, bo gry powinny się updatowac jak u konkurencji w kilka sekund i bez problemów. Typowy przykład jak Sony zamiast rozwizywac problem obchodzi je szerokim lukiem dookoła kaząc jeszcze za to placic userom. Ku.wa zaebi.ście poprostu, ciekawe kiedy wprowadza opłatę za jednoczesnej grnaie i lądowanie pada?

Troche za bardzo się przejmujesz :p To tylko ankieta...
 
MS też każe sobie płacić za coś co JEST w rzeczywistości za darmo dla każdego urządzenia z dostępem do Internetu (Twitter, Facebook)

http://apiwiki.twitter.com/Twitter-API-Documentation
http://wiki.developers.facebook.com/index.php/API

...i o dziwo nikt nie narzeka

Oczywiście nie popieram takich rozwiązań, bo dla mnie też powinno być to za darmo.

Offline Tidus

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 898
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 23, 2009, 13:28:46 »


Ku.wa zaebi.ście poprostu, ciekawe kiedy wprowadza opłatę za jednoczesnej grnaie i lądowanie pada?

No w sumie jak gonic konkurencje to na calego:

http://www.komputronik.pl/index.php/product/49076/Programy_i_gry/Konsole_do_gier/XBox_360_Play_Charge_Kit.html

:D

 :D

Najbardziej na abonamenty SONY narzekają ci, którzy Microsoftowi bulą od dłuższego czasu za usługi, które na PSN są w standardzie ;)

Cytuj
Perfidna próba ograniczenia ruchu sieciowego wprowadzając płatność

Przecież teraz nie ma takiej usługi zarówno na ps3, jak i na Xie... Gdyby była i miałaby być nagle płatna to bym zrozumiał Twoje narzekanie, a tak to...? Przecież nadal będzie można pobierać update'y w standardowy sposób. Ta funkcja będzie "premium" to i nic dziwnego, że płatna.

Ja rozumiem, że wszyscy byście chcieli wszystko za free, ale dopóki SONY się tak nie zeszmaci, żeby kasować za granie on line, to ja będę zadowolony :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 13:35:33 wysłana przez Tidus »

Offline yanogore

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Płeć: Mężczyzna
  • dyslektyk z zamilowania
    • Zobacz profil
    • something
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 23, 2009, 14:15:45 »
P&c nie jest w formie abonamentu:) i ja za aktualizację nie płace, nie płace tez za dema, za 3 lata gwarancji i co najgorsze prezentowane te pakiety się w pewnym sensie wykluczają. Gold jest do grania w multi a resztę ms dodaje gratis jako bonus;) dla tych co płaca za live :)

mimo jak widzę wielu zwolenników płacenia za te pakiety to nie przejdzie to w tej formie, zaloze się o czekolade;)

Ad atd gra na ps3 ukazała się z 6 msc opuznieniem nic dziwnego ze jest lekko poprawiona, co nie zmienia faktu ze nawet w wersji ps3 to maksymalnie średniak i te dodatkowe miesiące spędzone nad gra nie przyniosły większych rezultatów. Tak wiec nawet patch na 360 poprawiajacy grę do poziomu jej wersji z ps3 nie zmienił by faktu ze to crap z cienkimi recenzjami, 6 msc od premiery nie uratowalo by sprzedaży a podnioslo by jeszcze koszta.

Wydaje mi się ze mnie źle niektórzy rozumieją, niech Sony wpowadzi abonament ale nie na aktualizację czy gwarancje na 3 lata i inne bzdety... Zreszta za cenę abo przez 3 lata w tej chili można kupić konsole nowke, za rok będzie to pewnie 1,5 konsoli itd. Jesst to napewno interes ale nie dla użytkowników...

Offline Timemaster

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 23, 2009, 14:42:25 »


Cytuj
Najbardziej na abonamenty SONY narzekają ci, którzy Microsoftowi bulą od dłuższego czasu za usługi, które na PSN są w standardzie ;)

Najbardziej na abonament Microsoftu narzekają ci, ktorzy beda placic abonament Sony, bo chca, zeby Sony zaczelo zarabiac.


Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 23, 2009, 15:11:10 »
Cytuj
Automatic Downloads and Updates
Customize the types of updates you want your PS3 to download automatically. These include game updates (patches) for games that you own, firmware updates, and game demos downloaded on your PS3 without manually having to select them and wait for them to finish downloading. Your PS3 can be set to automatically turn on for updates and turn off after completion.

Perfidna próba ograniczenia ruchu sieciowego wprowadzając płatność

Ke ? W jaki sposob niby ?

Offline abc

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 23, 2009, 15:13:53 »
Perfidna próba ograniczenia ruchu sieciowego wprowadzając płatność

Zrozumiałeś to tak, że aktualizacje będą otrzymywać tylko ci co opłacają abonament? Jeśli tak, to przeczytaj i zastanów się jeszcze raz.

Na xbl jest limit wielkości patcha oraz limit częstotliwości ich wydawania, wiec sytuacje typu kupiłem grę scagam update po updacie widzę info ze kolejny update jest wymagany po czym za 2 dni znowu update! I każdy scaga się po 30 min albo lepiej bo ma po kilkadziesiąt mega.

Przez co np. WarHawk (nowe tryby, bronie, pojazdy), GT5: Prologue (spec III), LittleBigPlanet (bronie, woda!) i kilka innych gier na Live nie otrzymywałyby darmowych wielkich aktualizacji, ale miałyby formę płatnych DLC lub byłyby wydawane sequele.

Wspaniale są te abonamenty szczególnie ze kilka opcji się w nich nie pokrywa co jest kompletna bzdura , biorę cross chata to nie mam automatyczych aktualizacji czy dzielenia się demem czy itd itd wszyscy stanowczo powinni powiedzieć Nie zanim będzie za późno, ok niech zrobią abonament ale nich to ma ręce i nogi.  

Się nie pokrywa, bo to ankieta badawcza. Próbują różne opcje i zapewne na początek wprowadzona będzie tylko najpopularniejsza wersja, a kolejne elementy będą dochodzić do istniejącego pakietu w następnych aktualizacjach.

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 23, 2009, 15:33:13 »
P&c nie jest w formie abonamentu:) i ja za aktualizację nie płace, nie płace tez za dema, za 3 lata gwarancji i co najgorsze prezentowane te pakiety się w pewnym sensie wykluczają.

W jakim sensie się wyuczają? to jest ankieta, podali parę opcji, twoim celem tej ankiety jest ich ocenienie czy byś mógł/chciał płacić za daną opcje. Pakiet premium w finalnej wersji będzie jeden. Jestem też pewien że parę rzeczy podali (lub nie podali) dla zmyłki by nie ujawnić ich planów

Cytuj
Gold jest do grania w multi a resztę ms dodaje gratis jako bonus;) dla tych co płaca za live :)

Kurde, a mnie oskarżony że jestem SDF za to że niby "usprawiedliwiałem" sony czemu jeszcze cross-chat nie ma, a takie rzeczy słyszę od ciebie :p

Cytuj
Najbardziej na abonament Microsoftu narzekają ci, ktorzy beda placic abonament Sony, bo chca, zeby Sony zaczelo zarabiac

Tylko jest taka różnica żeby zrobić cokolwiek online w grze na konsoli MS tak czy siak musisz płacić. Dla mnie rozwiązanie premium jest najlepszym rozwiązaniem, bo płacisz jeżeli chcesz, a jeżeli nie to nie tracisz możliwości grania z innymi przez sieć. Po drugie wprowadzenie opłat za granie przez sieć prawdopodobnie sprawiło by większy protest użytkowników (którzy kupowali PS3 zmyślą o graniu przez sieć), niż te rzeczy na które np. narzeka yanogore.

Cytuj
Zrozumiałeś to tak, że aktualizacje będą otrzymywać tylko ci co opłacają abonament? Jeśli tak, to przeczytaj i zastanów się jeszcze raz.

Zrozumiałem o co chodzi, ale zastanów się trochę bardziej technicznie. Pamiętasz przeboje z trofeami, ich powodem było obciążenie serwera bo pełno ludzi je synchronizowało (w nocy działało), pomyśl sobie teraz co się będzie działo jak w tym samym momencie wszystkie PS3 w sieci będą chciały aktualizować grę bo patch się pojawił ;] to tak jak wszyscy kibice chcieli kupić bilet na Euro 2008 w tym samym momencie (wiadomo co z tym było). Wprowadzenie opłat redukuje ilość potencjalnych użytkowników tej funkcji, ba mogą to zaimplementować na szybszych serwerach które są opłacane tym abonamentem premium. W przypadku trofeów to pomogło, zauważ że po 3.15 nie synchronizuje trofea kiedy nie jest to potrzebne (przyjemniej ja tak zauważyłem, bo zwykle gdy dawałem porównanie trofea ten mi synchronizował je nie zależnie czy zdobyłem coś czy nie) . Aktualne rozwiązanie rozmieszcza próby ściągnięcia patcha w czasie, bo uruchamiasz grę i dopiero wtedy cię pyta czy chcesz ściągnąć patcha, co redukuje obciążenie serwerów. To samo jest z firmware

Moim zadanim Sony powinien przerobić cały protokół PSN, bo jak patrze jak on działa wydaje się że chodzi na http
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 16:05:02 wysłana przez Shadowriver »

Offline abc

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 23, 2009, 16:32:23 »
Napisałeś o perfidnej próbie ograniczania, więc można to zrozumieć jako zmianę aktualnego stanu rzeczy, a przecież aktualizacji na żądanie obecnie nie ma.

A synchronizowanie trofeów to wielkie nieporozumienie.

Offline mark24

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1843
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 23, 2009, 17:10:19 »
yanagore - tak szczerze - to dla mnie limit na patche i częstotlitowość i wychodzenia jest po prostu śmieszny. I naprawdę wolę by mi się ściagnęło 300MB nawet w 30min i mieć odbugowaną grę, niż z powodu jakichś śmiesznych odgórnych limitów grać z bugami. Gdyby patche były nieobowiazkowe jeszcze bym to zrozumiał, ale sam pomysł cap-a na patche (chyba tylko by złudzeniowo net na X360 wydawał się szybszy) jest dla mnie pomysłem poronionym. Absolutnie nie chciałbym czegoś takiego na PS3, nigdy.

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 23, 2009, 17:22:12 »
Napisałeś o perfidnej próbie ograniczania, więc można to zrozumieć jako zmianę aktualnego stanu rzeczy, a przecież aktualizacji na żądanie obecnie nie ma.

No niby jest, wkładasz płytę właczasz, pyta się czy chcesz i robi, można to nazwać żądaniem

Cytuj
A synchronizowanie trofeów to wielkie nieporozumienie.

Dlatego uważam że powinni przerobić protokół PSN, bo wszystko wydaje się że chodzi na serwerach http które łatwo się krztuszą, wszystko opiera się na proszę-dostaję i na wiadomościach (invity i requesty)

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 23, 2009, 17:41:24 »
Z tym http to troche po bandzie pojechales. Jesli prawda jest to co piszesz to winne jest Sony a nie http. Zreszta niedlugo wszystko bedzie dzialac po http, a jedyna potrzebna w systemie aplikacja bedzie przegladarka:)
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 23, 2009, 18:41:44 »
Z tym http to troche po bandzie pojechales. Jesli prawda jest to co piszesz to winne jest Sony a nie http. Zreszta niedlugo wszystko bedzie dzialac po http, a jedyna potrzebna w systemie aplikacja bedzie przegladarka:)

Nic nie zastąpi natywnej aplikacji, a standard HTML5 (który jest głównym powodem inwestycji Google w takie coś) definiuje API w JavaScript do obsługi Web Sockets :)

Oczywiście winne Sony, to tylko moje domysły, Playstation Store wygląda jak by działał na XML przez http, powolne odpowiedzi na operacja na znajomych tak jak by odpowiadały http. Wiele komunikatorów i ich serwery które są za darmo, chodzą o wiele szybciej.

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 23, 2009, 20:29:04 »
Ozywiscie, ze nic nie zastapi aplikacji (gdziekolwiek by sie ona nie znajdowala - na kliencie, czy na serwerze). Wlasnie o tym mowimy. Winna jest kiepska aplikacja, a nie protokol.  "Na czym dziala" np. Windows Update? Na http. I nie ma problemow z dostarczeniem poprawek do jakis 200 milionow PCtow (lekka raczka) tygodniowo. Co to jest You Tube? Aplikacja. Ile osob jednoczesnie bez problemow wrzuca tam i sciaga swoje filmiki? I tak dalej... A HTML to nie to samo co HTTP:)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 20:31:01 wysłana przez Qu84 »
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline Shadowriver

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 642
    • Zobacz profil
Odp: Abonamenty na PSN
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:31:58 »
Ozywiscie, ze nic nie zastapi aplikacji (gdziekolwiek by sie ona nie znajdowala - na kliencie, czy na serwerze). Wlasnie o tym mowimy.

Może ty mówisz, ale ja nie, zauważ że powiedziałem NATYWNA aplikacja, a to całkowicie co innego.

Cytuj
Winna jest kiepska aplikacja, a nie protokol.  "Na czym dziala" np. Windows Update? Na http. I nie ma problemow z dostarczeniem poprawek do jakis 200 milionow PCtow (lekka raczka) tygodniowo. Co to jest You Tube? Aplikacja. Ile osob jednoczesnie bez problemow wrzuca tam i sciaga swoje filmiki? I tak dalej...

Tak ale co innego ściąganie danych a co innego aktywne wysyłanie poleceń :> na pewno ci się zdarza że chcesz coś robisz na stronie i czekasz parę sekund, właśnie w tym mankament HTTP.

Cytuj
A HTML to nie to samo co HTTP:)

Jeżeli bierzemy od uwagę twoje zdanie "a jedyna potrzebna w systemie aplikacja bedzie przegladarka:)", ma duże znaczenie, Web Sockets:

http://dev.w3.org/html5/websockets/

...pozwalają aplikacji HTML na użycie protokołu innego niż HTTP.

HTTP nigdy nie zstąpi dobrze skonstruowanego protokołu komunikacyjnego, HTTP jak sama nazwa mówi to Hyper-Text Trasfer Protocol i jego głównym zadaniem jest transmisja dokumentów, serwer http jest głównie programowany z myślą o tym celu, jest obciążony dużym nagłówkiem z niepotrzebny rzeczami dla takich rzeczy jak PSN, u i zwykle bardzo łatwo jest je spocić. Ok sklep może działać w XML, ale taki czynności jak zarządzanie listą znajomych, zmiana ich statusów i wysyłanie komunikatów (wiadomości, invite,informacja o trofeach itp.) powinno się odbywać przy pomocy takich protokołów jak np. XMPP który został stworzony do tego celu i serwera.

Synchronizacja trofei jest tylko znakiem że używa się http, bo w http lepiej wysłać wszystko na raz niż pojedynczo, szczególnie jeżeli ma się dodatkowo mechanizmy zabezpieczające (bo tak każdy mógł by sobie trofea dodawać) i jak się używa takich serwerów jak Apatch czy IIS
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2009, 22:36:00 wysłana przez Shadowriver »