Autor Wątek: PC News  (Przeczytany 160133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #960 dnia: Listopad 07, 2018, 16:50:21 »
No jak nie ma zalet jak ma ... CENA :D

W ryzenach 1 generacji to właśnie był (jest) problem w grach przez opóźnienia w dostępie do pamięci jak aktualnie liczący coś rdzeń musiał się dostać do obszaru pamięci, którym fizycznie zarządza drugi rdzeń (albo 3-ci, czy 4-ty), a teraz tego problemu nie będzie. Prawdopodobnie monolityczne układy Intela nadal będą szybsze w grach zegar w zegar, ale ta różnica powinna się zmniejszyć dzięki tym usprawnieniom ;)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #961 dnia: Listopad 07, 2018, 17:46:43 »
Cena przy jednym chiplecie? Musiałby to być inny, mniejszy układ I/O, bo ten zaprezentowany to by było kompletne marnowanie zasobów (8 kanałów pamięci, 8 połączeń IF). To zostało zaprojektowane do wieloukładowych procesorów, które są drogie, więc opłaca się produkować tak wielki układ I/O (ponad 5 razy większy od jednego chipleta).

Jak będziesz miał jeden 8-rdzeniowy CCX to problemu z dzieleniem pamięci nie ma, a komunikacja z osobnym układem I/O będzie mieć większe opóźnienie niż zintegrowanie wszystkiego w jeden układ.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #962 dnia: Listopad 07, 2018, 20:22:42 »
No masz oczywiście rację :)
Z tego co widzę AMD nie powiedziało jak duże będą nowe bloki w Zen2, więc kto wie ... może zrobią 8-mio rdzeniowy CCX co miało by sporo sensu na rynku desktopów ;)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #963 dnia: Listopad 15, 2018, 10:48:55 »
Niestety RTX to żart - https://www.youtube.com/watch?v=SpZmH0_1gWQ

Średnio 1/3 wydajności, a 2070 się w ogóle nie nadaje do ray-tracingu.

A w tej grze i tak są tylko odbicia. Co by było jakby dodali jeszcze cenie (Tomb Raider) czy globalną iluminację (Metro).


Niestety kilka generacji minie zanim ta technologia zacznie być używalna, bo tak jest z każdą nowinką. Najgorsze jest to, że "RT Cores" zajmują ogromną część układu i będziemy musieli za to płacić, mimo iż w praktyce jest to bezużyteczne.

AMD ma ogromną szansę odbić się od dna stawiając dalej na klasyczny rendering. Muszą tylko wyskoczyć z Navi.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 88094
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #964 dnia: Listopad 15, 2018, 10:51:25 »
Mam złe wieści ;)
https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/amd_will_definitely_respond_to_directx_raytracing_-_david_wang/1

Do tego Hitman 2 pokazał że mozna zrobić niezłe dynamiczne odbicia bez RTX ON za pomocą techniki render to texture.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2018, 10:54:24 wysłana przez Simplex »

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #965 dnia: Listopad 15, 2018, 11:17:04 »
No śmiesznie się porobiło...
Intel podobno ma mieć problemy z produkcją aż do połowy 2019 roku.
Nvidia jeszcze gorzej np. 2080 Ti Strix był za 6000 zł w Komputroniku, ale kilka dni temu już niedostępny i cena 6400 zł aktualnie ;P

Mam nadzieje, że AMD jednak opamięta się z RT lub ew. wrzuci to jako technologie w kartach profesjonalnych.
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2350
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #966 dnia: Listopad 16, 2018, 18:27:18 »
Sunset Overdrive zawitał na Steam i Windows Store :)
https://store.steampowered.com/agecheck/app/847370/

Kupiłem, ciekawe czy port jest spoko.

Offline scooby666

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • scarface
    • Zobacz profil
    • rolki.com
Odp: PC News
« Odpowiedź #967 dnia: Listopad 16, 2018, 18:59:30 »
Bardzo dobra cena na start.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2350
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #968 dnia: Listopad 16, 2018, 19:16:53 »
Brak multi.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #969 dnia: Listopad 27, 2018, 07:30:29 »
Simplex niedawno kupił i7-9700K, a widzę już lada moment będzie miał przestarzałego proca :P
https://www.purepc.pl/procesory/intel_comet_lakes_z_10_rdzeniami_cpu_14_nm_wciaz_zywe

Niezłe zlepki szykuje Intel, a śmiał się niedawno jeszcze z AMD ;)

Ps. Ciekawe czy będzie nowa podstawka ;)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #970 dnia: Listopad 27, 2018, 09:18:03 »
Nie brzmi to nawet trochę interesująco.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #971 dnia: Listopad 27, 2018, 09:28:36 »
Zgadzam się.
Pewnie trafią w te same problemy co AMD z większymi opóźnieniami + 14nm i 10 jaj ... będzie gorąco, no ale nazwę dobrą pod to dobrali "comet" :D

A to jeden z najlepszych komentarzy :D
Cytuj
rx4X0 > rx5X0 > rx590 (chociaz tu niby proces ulepszony, ale wiemy jak jest)
kontra
broadwell > skylake > kaby lake > coffee lake > coffee refresh > comet lake
paaanie, gdzie tam amd do intela, intel to prawdziwy mistrz kuchni...

Gessler układów scalonych.
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1113
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #972 dnia: Listopad 27, 2018, 11:16:39 »
W sumie niby tak, ale AMD to jeszcze rx2x0 > rx3x0> ...
od 290x lecimy w koleczko.

Ale na razie mnie to nie rusza. gpu zmienie pewnie po przemierze ps5, wiec mam nadzieje, ze AMD przerzuci troche sil z CPU na powrot do dzialu GPU.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #973 dnia: Listopad 27, 2018, 12:34:37 »
Ale tu chodziło o CPU i Intela, nie GPU :)
GPU to swoją drogą... i ciekawe czy AMD coś tam sensownego opracuje, ale zobaczymy w przyszłym roku...
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1113
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #974 dnia: Listopad 27, 2018, 16:23:28 »
hmm? przeciez w cytowanym przez ciebie komentarzu ktos wymienial gpu od AMD... porownujac do CPU intela. z tym, ze po prostu zapomnial o 3 wczesniejszych kotletach.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #975 dnia: Listopad 27, 2018, 19:25:04 »
Tak, ale dwa posty przed cytowanym przeze mnie fragmentem pisałem o procesorach Intela i to tego dotyczył ten cytat, ale spoko - dzięki za przypomnienie przeszłości ;)
Głównie chodziło mi o zwrot, że Intel to "Gessler układów scalonych" :D

Ps. Faktycznie jakby dodać do tego te kotlety, o których napisałeś, to już tak śmiesznie nie wygląda. Obie firmy mają za uszami jak i NVidia zresztą też ;/
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #976 dnia: Listopad 28, 2018, 08:59:40 »
Dodanie rdzeni to jednak nie rebrand, nie przesadzajmy. Z czterech rdzeni doszliśmy do ośmiu, a zaraz może być dziesięć. Proces ten sam, ale wyjścia nie mają, skoro są w dupie z 10 nm. Cieszmy się, że cokolwiek robią, dzięki AMD. Inaczej mielibyśmy 4-rdzeniową serię 9.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 88094
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #977 dnia: Listopad 28, 2018, 10:53:52 »
No, może 6 - za to dużo drozsza niż obecne 8 ;)

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #978 dnia: Listopad 29, 2018, 21:15:34 »
Wygląda na to, że Zen 2 dalej ma 4-rdzeniowy CCX, ale drugie tyle cache'u L3 - https://www.techpowerup.com/249952/amd-doubles-l3-cache-per-ccx-with-zen-2-rome

W takim razie tym bardziej mam nadzieję, że desktopowe procesory będą mieć jednolity układ ze zintegrowanym I/O, chociaż boję się, że wcisną nikomu niepotrzebne 16 rdzeni w dwóch chipletach z małym układem I/O, a 8-rdzeniówki dostaną po prostu jeden chiplet.
Niestety wydajność w grach ucierpi, a to jedyne co jest naprawdę odczuwalne.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline srekal34

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1605
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #979 dnia: Listopad 29, 2018, 21:46:01 »
Obawiam sie ze 8 rdzeniowki beda sklejkami z zablokowanymi rdzeniami-odpadami. Wtedy bedzie gruba lipa. :-[

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #980 dnia: Listopad 30, 2018, 00:52:30 »
Tak, jeszcze niech zrobią taki podział jak teraz, to będzie 2+2+2+2. To by był żałosny ruch. Niech sobie policzą więcej, ale niech zrobią model z jednym chipletem, np. wersję X.
Zresztą ja ciągle liczę na monolit, bo już sam prospekt osobnego I/O mnie odpycha.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #981 dnia: Listopad 30, 2018, 07:33:52 »
A czemu cie odpycha? Jeśli będzie miał wystarczająco szybkie połączenie to będzie dobry krok ekonomiczny i wydajnościowy zarazem niezależnie od liczby CCX.
Co do liczby rdzeni to zauważ, że teraz przecież także Intel dołączył do tego wyścigu, więc można spodziewać się większego wykorzystania w przyszłych grach i programach.

@srekal34 - tak pewnie będzie, ale dzięki temu procesor nie będzie kosztował 2,5-3k jak u konkurencji ;)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline scooby666

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • scarface
    • Zobacz profil
    • rolki.com
Odp: PC News
« Odpowiedź #982 dnia: Listopad 30, 2018, 07:43:24 »
Podejrzewam, że monolit to już jest ślepa uliczka. Za drogo, za mały uzysk i wszystko zależy od rozwoju procesu produkcyjnego. Może być jeszcze tak, że dostaniemy sklejki jak w SoC mobilnym. Kilka rdzeni wysokiej wydajności, kilka niższej do wielowątkowych zadań.

W GPU już powinni wypuszczać pierwsze modele MCM. Nie ma innej opcji, bo będziemy dostawać potworki typu 2080Ti za 6000 pln.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #983 dnia: Listopad 30, 2018, 09:23:55 »
Odpycha mnie bo nie ma żadnej zalety wydajnościowej. Już o tym mówiliśmy, nie będę się powtarzał. Gry potrzebują jak najmniejszych opóźnień, a 8 rdzeni to malusieńki układzik w 7 nm.

O wykorzystaniu w grach decydują konsole. Po ilu latach doczekaliśmy się faktycznego wykorzystania 4/8 czy 6/6 (gdzie i tak ciągle ważniejszy jest zegar CPU jak i pamięci)? W konsolach 8/16 to będzie absolutne maksimum i na PC więcej nie będzie wykorzystywane, a już na pewno nie w 60 Hz.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #984 dnia: Listopad 30, 2018, 09:38:04 »
Ale czemu tak twierdzisz? Jest wiele gier, które zyskują nieco na i7-8700K (realnie jakby 9 rdzeni) i jeszcze więcej na i9-9900K względem i7-9700K mimo, że konsole posiadają tylko 8 rdzeni.
https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i9_9900k_bezkompromisowa_wydajnosc?page=0,38
Jak gra jest dobrze napisana to wykorzysta więcej rdzeni procesora.

Oczywiście masz rację, że 32 wątki to pewnie overkill i raczej mało która gra czy nawet aplikacja to wykorzysta, ale pamiętam takie same dyskusje jeszcze niedawno na temat 4 rdzenie vs 6+ :D

Ps. A i jeszcze to co pisał scooby666 - zgadzam się, że monolity to ślepa uliczka i jak widać podejście obecnie się zmienia, więc spodziewam się, że także i developerzy z czasem pójdą za nowym trendem. AMD po prostu w tej chwili nieco wyprzedza epokę, ale to nie znaczy, że robią coś głupiego/nieefektywnego - to akurat robi moim zdaniem Intel aktualnie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2018, 09:40:22 wysłana przez Aludan »
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #985 dnia: Listopad 30, 2018, 10:21:51 »
Ale jest różnica między układem <100 mm2 a 600 mm2 czy większym. Adored obliczał uzysk specjalnym kalkulatorem i nawet na niedojrzałym procesie wyniki są świetne przy takich rozmiarach.

Ale benchmarki pokażą rezultaty, o ile to wszystko się potwierdzi. Mnie się takie rozwiązanie nie podoba.


Problemu nie będzie po wejściu na rynek technologii VRR w telewizorach. Wtedy różnice kilku FPS przestaną mieć jakiekolwiek znaczenie.

III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #986 dnia: Grudzień 02, 2018, 18:29:01 »
Ale jest różnica między układem <100 mm2 a 600 mm2 czy większym. Adored obliczał uzysk specjalnym kalkulatorem i nawet na niedojrzałym procesie wyniki są świetne przy takich rozmiarach.
W sumie racja :) Zobaczymy jak to będzie, a zapowiadają się tańsze procki Intela: https://pclab.pl/news79419.html

Swoją drogą zabawne, bo kiedyś upierali się przy IGPU i śmieli z AMD... chyba faktycznie są pod ścianą z 14nm+++++
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline scooby666

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5863
  • Płeć: Mężczyzna
  • scarface
    • Zobacz profil
    • rolki.com
Odp: PC News
« Odpowiedź #987 dnia: Grudzień 02, 2018, 18:41:09 »
Ale jest różnica między układem <100 mm2 a 600 mm2 czy większym. Adored obliczał uzysk specjalnym kalkulatorem i nawet na niedojrzałym procesie wyniki są świetne przy takich rozmiarach.
W sumie racja :) Zobaczymy jak to będzie, a zapowiadają się tańsze procki Intela: https://pclab.pl/news79419.html

Swoją drogą zabawne, bo kiedyś upierali się przy IGPU i śmieli z AMD... chyba faktycznie są pod ścianą z 14nm+++++

To pewnie odpady co nie przeszły kontroli jakości.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #988 dnia: Grudzień 02, 2018, 20:21:57 »
Wątpię żeby zaczęli produkować osobne układy, skoro nie nadążają z produkcją obecnych (i niektóre chipsety przenieśli na 22 nm), więc raczej odpady. Serwerowe procki od dawna mają wersje bez iGPU, ale układ ten sam (sam kupiłem taniego Xeona w 2013).

Inna sprawa, że iGPU zajmuje ogromną część układu, więc faktycznie od prawie dekady płacimy za coś czego większość nie używa.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #989 dnia: Grudzień 02, 2018, 20:28:06 »
Też obstawiam odpady, ale hej ... jeśli to ma zbić cenę to czemu nie :) (pytanie o ile)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #990 dnia: Grudzień 02, 2018, 21:05:34 »
Xeony bez iGPU kosztują 60 $ mniej od najtańszego i7, więc różnica bardzo duża.

Ale to trochę inna sytuacja, bo przy znacznej różnicy między K i KF nikt nie kupi tego pierwszego, przynajmniej jeśli mówimy o graczach.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #991 dnia: Grudzień 02, 2018, 23:39:10 »
No właśnie, ciekawa sytuacja. Jak słusznie zauważyłeś ci, którzy gustują w K to na ogół gracze, a oni nie potrzebują IGPU.
Ciekawe wiec jak Intel wyceni KF i czy tym samym nie strzeli sobie w stopę.

Ps. A $60 to faktycznie sporo, ale też wątpię w taką różnicę - Xeony to dodatkowe $$$ do ceny za segment serwerowy ;)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline ammarmar

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #992 dnia: Grudzień 03, 2018, 03:56:14 »
Z tym iGPU to ciekawa sprawa. Pewnie, że każdy gracz ma osobną kartę graficzną, ale podobno nawet wtedy wbudowane iGPU niektóre aplikacje potrafią wykorzystywać do dodatkowych obliczeń. Encodowanie video podobno jest super szybkie z wykorzystaniem iGPU (dużo szybsze niż nawet z wykorzystaniem zwykłej karty graficznej, bo iGPU jest na tym samym scalaku co CPU i komunikacja między nimi jest błyskawiczna).

Taka ciekawostka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Quick_Sync_Video
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2018, 03:59:12 wysłana przez ammarmar »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #993 dnia: Grudzień 03, 2018, 11:19:26 »
Przy eknodowaniu wideo opóźnienia mają małe znaczenie. Moc iGPU jest niska, więc każda dedykowana karta zapewni szybsze enkodowanie. Tylko ilu graczy enkoduje wideo? Nie mówię o strimerach/jutuberach, którzy i tak z reguły mają dedykowany sprzęt do tego. A AMD i NV mają swoje nagrywanie sprzętowe.
Największym problemem tego i tak jest jakość, która nie ma startu do programowej kompresji.

A te Xeony 1200 od zawsze są tańsze od Core i7, więc jak działały w desktopowych płytach to miały spory sens. Obecnie nie są konkurencją, bo raz że potrzebują chipsetów serwerowych, a dwa, że nie ma modeli opartych na Coffee Lake.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline srekal34

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1605
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #994 dnia: Grudzień 04, 2018, 09:27:09 »
Jest ploteczka ze bedzie 8 rdzeni Ryzena 2 z Vega. Posiadacze Geforcow zyskaliby obsluge Freesync. Moze byc ciekawie.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #995 dnia: Grudzień 05, 2018, 10:17:59 »
Bedzie smiesznie :D
https://youtu.be/PCdsTBsH-rI

Czyli jednak chiplety.

Ceny świetne, pobór prądu też, zegary wyglądają rewelacyjnie. Ale czekam na praktyczne testy w grach, bo 12 czy 16 rdzeni długo będzie bezużyteczne, a jak mam stracić nawet kilka klatek w dolnej granicy, to niezbyt mnie to interesuje.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #996 dnia: Grudzień 05, 2018, 10:43:06 »
Skąd wziąłeś ten cytat z 9:56 Paulinusa jak jego postu już nie ma? :P (usunął?)
(a już widzę - z innego wątku hehe)
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition

Offline srekal34

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1605
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #997 dnia: Grudzień 06, 2018, 10:53:28 »
Jak to beda sklejki to do gier to sie nie bedzie nadawac. Wystarczy zobaczyc jak w grach dziala Threadripper.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #998 dnia: Grudzień 06, 2018, 11:16:26 »
No martwi mnie to. Nie będzie tak źle jak w obecnych TR, ale cudów też nie będzie. A najgorsze, że 8-rdzeniówki to też ma być sklejka 4+4, czyli 2+2+2+2 jak pisałem jakiś czas temu.
Co mi z 8 rdzeni za 200 $ jeśli będzie dropić w kluczowych momentach. Wolę dopłacić i mieć bezkompromisową wydajność.

Ale czekam na testy. Do premiery konsol 8700K powinno mi w pełni wystarczyć, a potem się zobaczy.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Aludan

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: PC News
« Odpowiedź #999 dnia: Grudzień 06, 2018, 12:49:43 »
A gdzie masz info, że 8 core to będą sklejki?
Ja widziałem, że w sklejki to będą 12 core czyli 6+6 z odpadów, a 8 będzie pojedynczy, aczkolwiek dostęp do pamięci oczywiście będzie realizowany poprzez rdzeń I/O, czyli dojdą jakieś opóźnienia.

Przykładowo tutaj:
https://wccftech.com/amd-ryzen-3000-specs-prices-leaked-upto-16-cores-5-1ghz-on-am4/

Oczywiście to wszystko plotki i ploteczki, no ale jeśli to się potwierdzi to czy to będzie 4+4, czy jeden 8, czy 6+6 to w teorii dostęp do pamięci będzie taki sam choć z założenia faktycznie może wolniejszy niż obecnie (wymiana z rdzeniem I/O) w ramach jednego układu. Też jestem ciekaw co z tego wyjdzie...
PC (Ryzen 7 2700X, Palit 2080 Ti, 16 GB DDR4 3200) / PS4 Pro (7116B) / Xbox One X Project Scorpio Edition