Dark Souls III - niby mam rocksolid 60FPS, ale czuję stutter. Jak się tego pozbyć. Gra się słabo :/
Miał ktoś z tą grą problemy?
No, może pomoże wyłączenie V-Sync w grze i włączenie w Nvidia Control Panel (AMD nie ma takiej opcji oprócz dla OpenGL). Może zmiana Maximum Pre-Rendered Frames (MPRF) z 3 na 2 lub 1 też może pomóc (lub pogorszyć) sprawę - możliwe, że zależnie od gry.
Niektórzy twierdzą, że oprócz V-Sync, to warto ustawić FPS lock na 60 w programie RTSS RivaTuner Statistic Server, a inni, że to nie robi różnicy (nie jestem pewny czy w niektórych grach to może pogorszyć sprawę) - może zależy od gry.
W poście z linku poniżej są dwa linki do porównania:
- Nvidia Driver V-Sync i RTSS
- Nvidia Driver V-Sync i Maximum Pre-Rendered Frames (MPRF) 1.
To drugie wyszło lepiej pod względem frametimes (nie mylić z framerate) o ile to zostało dobrze zrobione etc.
https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=2052&start=20#p15738Tu na początku jeszcze jest porównanie z V-Sync włączonym w grze (Life is Strange na Unreal Enginge 3) -
https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=2052***
A jak byś chciał jak najniższy input lag z V-Sync to jest metoda używająca blokady FPS w RTSS trochę poniżej prawdziwej częstotliwości odświeżania monitora, ale jest wtedy ryzyko stutteru -
https://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/***
Nie wiem jak by było z driver V-Sync+RTSS na dokładnie prawdziwą częstotliwość (czyli np. 59,9cośtam Hz)+1 MPRF
***
A jak by się miało FreeSync czy G-Sync (od niedawna działający też z monitorami FreeSync przez DisplayPort), to -
https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ (limit FPS można ustawiać sobie mniejszy np. na mniej więcej spodziewany średni FPS w wymagających sprzętowo grach, żeby jednak nie było zbyt dużych wahań FPS zależnie od preferencji).