Autor Wątek: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC  (Przeczytany 41598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 26, 2017, 00:23:28 »
A jak wrażenia z filmiku Dishonored? Chyba całkiem nie najgorzej w stosunku do tego co jest normalnie :).
No wygląda spoko, muszę w to w końcu zagrać.

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5604
  • Jesteś dla mnie tylko teksturą
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 01, 2017, 23:31:47 »
Cytuj
RTSS:
Framerate limit - 60

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*limit 60 FPS w 60 Hz spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag
**obie rzeczy najlepiej ustawić w profilach globalnych, aby nie musieć tego robić dla każdej gry osobno; ustawienia w profilach indywidualnych nadpisują te w profilach globalnych

Po pierwsze poradnik MOC, dziękówa.
Pytania mam; Jak to ma się do ustawień w same grze?Czy w grze też robić limit na 60 klatek, czy tylko w tych zewnętrznych programach?
Co się dzieje, jak ustawimy limiter na 60 w grze lub w programie zewnętrznym, a gra działa czasem lub zawsze, trochę poniżej niż 60 klatek?

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 01, 2017, 23:58:24 »
RTSS ma najlepszy limiter w 99%. I w 100% wystarczający.
 Limit mówi o maksymalnej ilości klatek, a nie minimalnej. Jak klatki będą spadać to pojawi się stutter srutter i inne śmieci.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5604
  • Jesteś dla mnie tylko teksturą
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 02, 2017, 00:35:34 »
Ok, dzięki, ale po co w takim razie ustawiać 30 czy 40 klatek? Bo jest spora różnica w niepożądanych efektach? Gdy gra chodzi na danym sprzęcie w 30-40 fps, to lepiej mieć limiter do 30?
Czy ten limiter jest w czymś lepszy ot takiego, który jest w samej grze?
Czy jak mam odpalone po prostu to RTSS i tam ustawie 60, to w grze mam wyłączyć?
W momencie gdy w Inspectorze  pozmieniam ustawienia, to w grze powinienem te same ustawienia wyłączyć? Mam wrażenie, że jak np zacząłem zmieniać AA w Elite, to nie było widać żadnej różnicy miedzy FXAA, kompletnym brakiem AA.
Czy można tam na bieżąco grzebać z odpaloną grą od razu powinno być widać zmiany?


Nie mogę tez zlokalizować te tego

Cytuj
W profilach indywidualnych gier w Inspectorze powinniśmy zawsze ustawić opcję Power management mode na Prefer maximum performance.



Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 02, 2017, 01:04:11 »
Jeżeli gra ci trzyma stałe 40fps, to warto ustawić 40fps w inspectorze. Jeżeli masz monitor obsłgujący 120Hz, to limit do 40fps przy odświeżaniu 120Hz powinien dzialac bardzo fajnie - Jak masz 90Hz, to 45 powinno działać dobrze.

Jak gra ci spada ponizej 40, to lepiej ustawić limiter na 30.

Limiter RTSS najczesciej jest lepszy od tego co jest w grze. Działa on w czasie rzeczywistym.

To czego nie możesz znaleźć  w Inspectorze jest w sekcji "5 - common" i nazywa się "Power Management Mode". (musisz odpalić program Nvidia Inspector)

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 02, 2017, 10:04:41 »
Opisałem co daje limiter z RTSS pod gwiazdką w cytowanym przez Furio fragmencie - stabilizuje frametime, redukuje/eliminuje stutter i zmniejsza input lag.

Większość limiterów w grach nie robi żadnej z tych rzeczy. Wyjątkiem jest choćby Ghost Recon: Wildlands, w której wewnętrzny limiter oferuje idealny frame pacing. Ale dodatkowy limiter w RTSS zmniejsza input lag również w tej grze.

Ogólnie jakiś limiter w RTSS powinien być ustawiony zawsze, a z wewnętrznymi można eksperymentować dodatkowo. W większości przypadków wewnętrzny nic więcej nie da, ale również nie zaszkodzi.

A to czy komuś przeszkadza ciągle skaczący framerate (czy to między 30 a 40, czy między 40 a 60) to indywidualna kwestia. Ja tego nie znoszę.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5604
  • Jesteś dla mnie tylko teksturą
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 02, 2017, 10:55:25 »
Ok, dziękuję,

Czyli jeśłi poustawiem takie rzeczy jak AA, V-Sync, Tripple Bufering, jakość wodotrysków np. NVidia Inspectorze, to mogę miec normalnie odpalone te same ustawienia w samej grze czy w któreś lepiej wyłączyć? Pytam bo np. limiter można na raz ustawić w RTSS, Nvidia Inspector i grze, podobnie jak wiele tych samych ustawień graficznych. Zastanawiałem się czy to jakoś ze sobą nie koliduje i co ma priorytet przy tych samych ustawieniach, gdy mamy odpalony taki program jak np, NI. i zaczeniemy zmieniać ustawienia w grze.

BTW. Monitor mam 60 Hz i gra chodzi prawie zawsze w 60, a czasem spada do 52-55.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 02, 2017, 11:07:03 »
Czasem może kolidować, a czasem może się uzupełniac, nie ma reguły. AA to już w 90% przypadków ustawia się w grze, chyba że bawisz się w zaawansowane klawiaturstwo typu SGSAA (ale na to masz za słabą kartę, więc możesz olać)

Mozesz ustawiać osobne wartości limitera per aplikacja (trzeba wskazac plik wykonywalny). Dlatego dobrze miec ustawiony ten globalny limiter na 60 i w miarę potrzeb ustawiac niższy 30 albo 40) dla konkretnej gry.

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5604
  • Jesteś dla mnie tylko teksturą
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 02, 2017, 16:39:15 »
Zaczynam kąsać:) Dzięki!
To jeszcze jak to jest, że na monitorze 60 Hz gra, która chodzi w 60 klatkach wydaje się dużo mniej pynna, gdy odpalimy coś co śmiga w 90 czy 120 klatach, mimo, że monitor ma tylko 60 Hz?

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 02, 2017, 17:11:17 »
Nie wiem czemu tak jest, może chodzi o mniejszy input lag?

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 05, 2017, 09:26:19 »
To zależy od gry, synchronizacja pionowa daje zawsze dużego laga, więc w multiplayerach warto się pobawić ustawieniami.

Do singla często 60FPS limit w 90% jest wystarczający. 

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dojebał bobra do 12
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 05, 2017, 11:16:42 »
Czy ReShade ma jakieś problemy z działaniem ze starszymi presetami w The Division? Zassałem najnowszego ReShade, zainstalował się poprawnie, znalazłem jakiś pasujący mi w miarę nowy preset z końca 2016. Utworzyłem profil w ReShade, wyszedłem z gry, zmieniłem nazwę pliku presetu na zgodny z nazwą profilu, zmieniłem mu rozszerzenie na .ini, wrzuciłem do katalogu gry. Odpalam grę, ReShade ładuje się poprawnie, ale odpalenie presetu nie zmienia nic w grafice :/

Ma ktoś jaki pomysł co robię źle?

PS. W opcjach grafiki upewniłem się, że nie działa na DX12, ma włączone naturalne oświetlenie i wyłączony Vigneting (cokolwiek to jest).


(kliknij)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #92 dnia: Marzec 05, 2017, 11:29:50 »
Rashade ma kilka wersj, w tym taka w której nie trzeba grzebać ręcznie, moze spróbuj jakąś inną?

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 05, 2017, 11:45:23 »
@Buster Dogg dlaczego włączasz downgrade oświetlenia w The Division? Róznica w wydajności nie jest duża, a wizualnie mała przepaść.

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dojebał bobra do 12
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #94 dnia: Marzec 05, 2017, 11:51:41 »
Bo zasugerowałem się opisem twórcy presetu https://sfx.thelazy.net/games/preset/6661/
(kliknij)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 26, 2017, 10:45:40 »
Nowa beta RTSS działa w grach UWP! Jest też nowa ładniejsza skórka, tamta poprzednia już mocno trąciła myszką.


http://www.guru3d.com/files-details/rtss-rivatuner-statistics-server-download.html

Dowiedzialem się od Szkota:
! No longer available

Cytuj
Version 7.0.0

    Added initial Microsoft UWP applications support. Now RivaTuner Statistics Server provides full On-Screen Display, framerate/frametime statistics collection and framerate limiting support for sandboxed Windows 10 store applications. Screencapture and videocapture are currently not supported in UWP environment
    New default Metro interface styled skin designed by 00pontiac
    Default skin composition mode is now set to layered mode with color key and light transparency
    Improved default On-Screen Display rendering configuration provides better default On-Screen Display appearance on modern mainstream PC display resolution. Now raster 3D rendering mode with Unispace font and shadow rendering are enabled and zooming ratio is set to 3 by default
    Framerate is now displayed as integer value, however you may return back to floating point framerate representation with configuration file switch if necessary
    Hook engine is now using alternate shorter x64 hook trampoline to provide compatibility with Windows 10 Creators Update Direct3D9 runtimes. The previous trampoline can be enabled via the configuration file if necessary
    Hook libraries are now digitally signed by MSI to simplify and speed up the process of new versions? whitelisting by third party anticheat systems. Thanks to MSI, EAC and BattleEye for making it possible!
    Fixed bug in Vulkan On-Screen Display cleanup code causing The Talos Principle to crash to desktop on changing video settings
    Improved On-Screen Display rendering quality in Direct3D1x applications using sRGB framebuffers
    Fixed bug is skin engine causing part of the profiles window to be rendered in solid black color when using layered skin composition mode with alpha channel
    Fixed crash on startup under Windows Vista with no platform update installed
    On-Screen Display is no longer being rendered improperly when switching between vector and raster On-Screen Display rendering modes during Direct3D1x application runtime
    FCAT overlay support is no longer limited to vector On-Screen Display rendering modes in Direct3D1x applications, now it is also supported for Direct3D1x applications when raster 3D On-Screen Display rendering mode is enabled
    On-Screen Display shadow in now rendered in proper RGB colors instead of BGR in On-Screen Display preview window
    New On-Screen Display shadow rendering for raster 3D mode provides improved shadow rendering quality for some combinations of fonts and low On-Screen Display zooming ratios. The previous mode can be also enabled via profile if necessary
    Now ?Delete profile? button is unlocked when ?Hide pre-created profiles? option is enabled and template based profile is selected
    Now you may hold <Ctrl> when pressing ?!dd profile? button to create a profile for currently active 3D applications, or hold <Shift> to create a profile with disabled application detection (i.e. exclusion) for currently active 3D applications
    Added On-Screen Display transparency support. New On-Screen Display color picker window allows you to adjust color opacity level to make On-Screen Display to appear semi-transparent if necessary. Please take a note that transparency if fully supported for raster 3D On-Screen Display rendering mode. Some symbols of polygonal vector 3D font can be rendered with artifacts when transparency is selected and vector 2D mode doesn?t support transparency at all
    Added On-Screen Display background color fill mode. New ?On-Screen Display fill? option allows you fill underlying On-Screen Display area with solid or transparent color. Fill color and transparency level can be customized in ?On-Screen Display palette? colors list
    Updated SDK:
        Improved shared memory layout. Now each running 3D application entry contains x64/UWP application architecture usage flags in addition to previously available 3D API usage flags
        Added text formatting tags support for On-Screen Display text. Now the client applications using RivaTuner Statistics Server to render a text in On-Screen Display (e.g. AIDA, HwInfo or MSI Afterburner itself) can apply custom text colors, alignment, size and position to some parts of displayed text. Format tags are fully supported for raster 3D On-Screen Display rendering mode only, some tags are ignored for vector On-Screen display rendering modes
        Improved On-Screen Display text macro translator. To provide more flexibility and customization %FRAMERATE% macro is now deprecated and replaced with new tags allowing printing application specific framerate, frametime and 3D API independently
        Updated RTSSSharedMemorySample sample code. Now the sample demonstrates text format tags usage and shows you how to apply custom On-Screen Display color, subscript style and custom alignment to a text rendered in On-Screen Display from a client application. The sample also demonstrates framerate display via both %FRAMERATE% macro and new tags
        Improved On-Screen Display preview window:
        Now you may detach and set custom position and size of preview window by double clicking preview window area. Increased size of preview window can be useful if you prefer to adjust On-Screen Display position visually via dragging it inside the preview
        Now you may right click preview window area and select ?Capture screenshot? command from the context menu to automatically capture screenshot from currently running 3D application and use it as On-Screen Display preview background, or use?Load? command to open and load some previously captured screenshot. This feature can be useful if you prefer to adjust On-Screen Display position visually via dragging it inside the preview. Original On-Screen Display preview window background can be restored with ?Clear? command from the context menu
    Improved dynamic Direct3D12 presentation command queue detection algorithm
    Added On-Screen Display support for Direct3D11 applications using alternate frames presentation technique (e.g. Halo Wars Definitive Edition)
    Added power user oriented profile compatibility setting, allowing enabling alternate VTable based hooking for Direct3D1x applications concurrently presenting frames from multiple threads (e. g. Forza Horizon 3 or Halo Wars 2)
    Added power user oriented profile compatibility setting, allowing enabling pure Direct3D12 On-Screen Display renderer for some Direct3D12 applications conflicting with D3D11on12 interop layer (e.g. Halo Wars 2)
    Added power user oriented profile compatibility setting for OpenGL applications rendering from forward compatible 3.x+ context with disabled deprecated immediate OpenGL mode functionality. The switch allows the server to fall back to rendering path using a separate legacy OpenGL context
    Added On-Screen Display profile for Wolfenstein : The New Order
    Added On-Screen Display profile for Citra Nintendo 3DS emulator
    Added On-Screen Display profile for CEMU Wii U emulator
    Revamped internal benchmarking engine
    Updated profiles list
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2017, 10:48:56 wysłana przez Simplex »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 27, 2017, 20:44:39 »
Potencjalnie przydatny soft zwłaszcza jak ktoś ma TV/monitor 4K - https://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Utility-CRU

Umożliwia np wymuszenie odpowiednika "900p" dla 4K, czyli 1800p.

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE

Online Astarot

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2360
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 28, 2017, 10:44:23 »
Mam problem z moim monitorem. Wiem, że to raczej budżetowy szrot, ale po zakupie kompa na to mogłem sobie pozwolić. Czy są jakieś fajne programy do ustawienia monitora pod siebie? Czuję, że obraz mógłby być lepszy, a oryginalne ustawienia są ciężkie do wycyrklowania bez wiedzy na ten temat.


Monitor:
https://www.komplett.no/product/877779/datautstyr/periferiutstyr/skjermer/skjermer/samsung-24-led-s24f352h

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 28, 2017, 12:31:32 »
Jak ustawienia w monitorze nie są wystarczające to leć z panelem sterowania.
Jaki masz zakres RGB ustawiony w monitorze i karcie graf?

Online Astarot

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2360
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #100 dnia: Maj 28, 2017, 18:16:12 »
Problem w tym, że za bardzo nie wiem jak porządnie ustawić monitro. RGB mam 50-50-50, bo totalnie się na tym nie znam :D
Na grafice to samo.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #101 dnia: Maj 28, 2017, 21:10:06 »
To raczej nie jest dobry temat do tego.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Online Astarot

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2360
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #102 dnia: Maj 28, 2017, 21:38:00 »
Myślałem o "Monitorach", ale tutaj monitor już leży na biurku i liczę na pomoc w ustawieniach czy z softem (o czym pisałem wcześniej).

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #103 dnia: Maj 28, 2017, 22:21:26 »
To temat o płynnym graniu.

Jak nie chcesz pisać w temacie o monitorach (nawet nie kojarzę takiego), to możesz we wszelakich problemach, albo po prostu założyć swój, forum nie wybuchnie. ;)
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #104 dnia: Wrzesień 22, 2017, 16:35:41 »
Polecam!!
https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-12#post-5380262

Sprawdza się doskonale, wyraźnie poprawia 60FPS, ale przy 30 jest poezja - lock na dokładne odświeżanie ekranu + 1/2 V-Sync w Nvisnpector + 1 pre rendered frames i mam konsolowe 30FPS w każdej grze jaką testowałem. Nie ma problemów z totalnym lagiem, często nawet lepiej niż na konsolach.

Gram w ten sposób w WRC 7 przez problemy z stutterem w 60 i jest doskonale (jak na 30FPS:)). Framepacing jest idealny.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #105 dnia: Wrzesień 22, 2017, 17:14:30 »
Z tego co widzę to zmniejsza też input lag więc to może być win-win.

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 22, 2017, 22:56:58 »
A co z grami, które mają powiązaną logikę, fizykę czy szybkość gry etc. z ilością klatek na sekundę? Np. gry z GameMakera (m.in. Hyper Light Drifter z trybem 30 FPS lub 60 FPS), Need for Speed: Rivals (30 FPS), chyba Ori and the Blind Forest (możliwe, że ta pierwsza wersja i ta Definitive Edition się jakoś różnią pod tym względem) (60 FPS) etc.

Czy ta troszkę mniejsza ilość FPS (czyli np. 59.933FPS dla monitora 59.940Hz) będzie na to jakoś wpływać?

Czemu gry na konsolach (a przynajmniej chyba znaczna większość) są raczej blokowane do 60FPS (lub 30FPS), a nie tej trochę mniejszej wartości, a jak było mniej w Diablo 3 przed patchem na konsolach, to potem to zmienili?

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-diablo-3-performance-analysis (chociaż w przypadku tego Diablo 3 na konsolach/konsoli przed patchem, to chyba różne elementy gry były w innych ilościach FPS czy jakoś)

EDIT: @hadxmen - to lock na dokładne odświeżanie ekranu czy np. o 0.007FPS mniej?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2017, 22:58:33 wysłana przez kamil950 »

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20963
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #107 dnia: Wrzesień 22, 2017, 23:07:14 »
Polecam!!
https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-12#post-5380262

Sprawdza się doskonale, wyraźnie poprawia 60FPS, ale przy 30 jest poezja - lock na dokładne odświeżanie ekranu + 1/2 V-Sync w Nvisnpector + 1 pre rendered frames i mam konsolowe 30FPS w każdej grze jaką testowałem. Nie ma problemów z totalnym lagiem, często nawet lepiej niż na konsolach.

Gram w ten sposób w WRC 7 przez problemy z stutterem w 60 i jest doskonale (jak na 30FPS:)). Framepacing jest idealny.
Dzięki. Judder przy 40 fps był dla mnie nie do zniesienia, a 30 tez zwykle działało tak sobie, wiec było 60 fps, albo śmierć. Jezeli faktycznie działa, to może padowe gry bedzie można podkręcić na 30 fps. Simplex sprawdz Dishonored 2!
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2017, 23:10:48 wysłana przez Blue__ »
Knack is back baby!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #108 dnia: Wrzesień 22, 2017, 23:12:55 »
Hadxmen sprawdzi, on jest ekspertem od Dishonored ;)

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #109 dnia: Wrzesień 23, 2017, 21:49:40 »
Czemu gry na konsolach (a przynajmniej chyba znaczna większość) są raczej blokowane do 60FPS (lub 30FPS), a nie tej trochę mniejszej wartości...

A skąd wiesz? Ja tam obstawiam, że odświeżanie w konsolach to ~59.94 Hz, jako pozostałość po NTSC. Ale tak czy tak, raczej nie ma jak zweryfikować odświeżania, ani dokładnego locka.

Chociaż nie, właśnie sobie przypomniałem, że konsolowe materiały na Gamersyde mają 59.94 FPS, co potwierdza takie odświeżanie.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #110 dnia: Wrzesień 23, 2017, 22:06:53 »
Z fizyką nie powinno być problemów żadnych - w końcu to tylko obniżenie o mały ułamek procenta. Ja dałem locka dokładnie do odświeżania do trzech miejsc po przecinku.
Wczoraj grałem godzinę w AC Unity z lockiem 1/2 V-Sync i grało się doskonale, nie czułem żadnego dyskomfortu. Betonowe 30FPS z bardzo małym lagiem. Mam wrażenie, że taki Horizon Zero Dawn ma większy :D. Ale to dlatego, że tam jednak się celuje. Batman Arkham Knight również doskonale działa.

Dishonored 2 wywaliłem, mogę sprawdzić na dodatku, który pobrałem od Simplexa - odpaliłem tylko na chwilkę w celu sprawdzenia optymalizacji i jest bardzo dobra. Z ciekawości sprawdzę lock na 30, ale jestem pewny, ze lag będzie równie okropny co na konsoli - nie byłem w stanie zagrać w demo przez zamulone sterowanie. Cecha charakterystyczna Arkane chyba, nawet w 60 FPS tam nie jest idealnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2017, 22:09:09 wysłana przez hadxmen »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 83319
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #111 dnia: Wrzesień 23, 2017, 22:19:45 »
Arkham knight połatali i działa w 60 fps. A w 30 to chyba w 4K powinien działać (bez GimpWorks).

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #112 dnia: Wrzesień 23, 2017, 22:25:18 »
Ja sprawdzałem wydajność w 4K bez gównoworksów i tylko w celu sprawdzenia locka z 1/2 V-Sync.

PS. Unity tez połatali i też działa w 60FPS bez problemów, ale ta gra wygląda świetnie (nie licząc popupów i klonów) w 4K. Oświetlenie to mistrzostwo świata czasem. Syndicate zdecydowanie gorzej.
Przy tak wolnej grze dla mnie 30>60 przy dużo lepszej oprawie.

A 30 trzyma z detalami Ultra + soft shadows + hbao+. 60FPS jako tako w 1440p przy wysokich bez SS i HBAO.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2017, 22:31:11 wysłana przez hadxmen »

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #113 dnia: Wrzesień 23, 2017, 23:01:03 »
Spróbuję wrzucić dwa krótkie filmiki - z Batmana i ACU.

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #114 dnia: Wrzesień 23, 2017, 23:39:48 »
Batman AK:
http://youtu.be/oCQsxgns7lc#ws
Wszystko max w 4K oprócz gimpworksowych dymów. Reszta efektów on NV włączona.
buforuje się, będzie w 4K
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2017, 23:46:55 wysłana przez hadxmen »

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 23, 2017, 23:56:08 »
ACU test:
http://youtu.be/LZfHnwTLOSc#ws

4K + MAX + FXAA
buforuje się:)

Do gier jak ACU czy Batman te 30FPS jest dla mnie w 100% wystarczające. A natywne 4K daje kopa oprawie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 00:00:05 wysłana przez hadxmen »

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #116 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:09:39 »
Czemu gry na konsolach (a przynajmniej chyba znaczna większość) są raczej blokowane do 60FPS (lub 30FPS), a nie tej trochę mniejszej wartości...

A skąd wiesz? Ja tam obstawiam, że odświeżanie w konsolach to ~59.94 Hz, jako pozostałość po NTSC. Ale tak czy tak, raczej nie ma jak zweryfikować odświeżania, ani dokładnego locka.

Chociaż nie, właśnie sobie przypomniałem, że konsolowe materiały na Gamersyde mają 59.94 FPS, co potwierdza takie odświeżanie.

Chodzi mi przynajmniej o ten artykuł z Eurogamera o konsolowym Diablo 3 przed i po patchu - http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-diablo-3-performance-analysis - no, że po patchu poprawili chyba na pełne 60 FPS. Chociaż mogę coś źle rozumieć.

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4055
  • Płeć: Mężczyzna
  • #nikogo
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #117 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:21:15 »
Czyli co, ja nie mam co kombinować, bo mam dokładnie 60Hz?

Użyłem nvidia inspectora do ustawienia locka, vsync na 1/2, jeszcze tripple buffering z wygładzaniem i da się grać w 30 klatkach. Jak dawałem sobie tylko ograniczenie klatek w afterburnerze, to była tragedia.

Offline hadxmen

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fire walk with me.
    • Zobacz profil
    • YOUTUBE
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #118 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:34:13 »
Daj locka zgodnie z instrukcją na 59.995 Jest OK. Mój framelimit naprawił mi Evil Within i po tylu latach ma idealny framepacing w 60FPS. Jak FPS nie spada to gra jest płynna jak DOOM :D

http://youtu.be/nub2RYwOGgI#ws
Dishonored 2 DLC - działa doskonale w 30FPS - lepiej niż demo D2 na PS4 - mniejszy input lag.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 00:37:31 wysłana przez hadxmen »

Offline DzikiKaczor

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5855
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #119 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:38:44 »
A u mnie wacha się między 60.002 a 60.003. Co zrobić?

Dałem locka na 59.996, bo 60.003 jest jakby częściej. Może być?