Autor Wątek: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC  (Przeczytany 53625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22621
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #200 dnia: Październik 01, 2017, 13:41:51 »
SMAA z Reshade jest okropny, ale jest lepszy niż FXAA i normalny SMAA. ROTR ma beznadziejny AA i nie da się nic z tym zrobić - to przepiękna gra zniszczona aliasingiem.
Oj tam, idę o zakład że na TV CRT jest dobrze wygładzona po dowscalowaniu z 4k!

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #201 dnia: Październik 03, 2017, 00:05:26 »
@hadxmen - A z tym, że Tobie i chyba komuś jeszcze nie działa V-Sync z Nvidia Inspector i lock FPS w RTSS jednocześnie - próbowałeś różnych ustawień w RTSS - np. detection level i jeszcze chyba DirectX mode czy jak to się nazywało?

Przy okazji (opierając się przynajmniej na tym - http://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/) zwrócę uwagę na to, że może ktoś ma np. wyłączone high precision clocks (np. HPET, TSC, etc.) w BIOSie i przez to lock FPS może nie działać poprawnie i być stutter czy coś.

Poza tym ta różnica między prawdziwą ilością Hz monitora, a lockiem może dla różnych sprzętów czy gier inaczej działać także zależnie od tego jak dużą czy małą się ją zrobi, a w niektórych grach, to i tak przy tej różnicy po jakimś czasie może być stutter czy micro-stutter.

Tylko teraz w sumie chyba nie wiem czy jak chce się uniknąć ewentualnych problemów nawet kosztem trochę większego input laga, to lepiej dać V-Sync i locka na 60 FPS czy prawdziwą ilość Hz monitora (zamiast trochę mniej FPS niż Hz) czy jakoś jeszcze inaczej czy zależy od gry etc.?

Online hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2476
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #202 dnia: Październik 03, 2017, 00:20:44 »
Przetestuj sam - u mnie się znacznie poprawiła przyjemność z grania, a zawsze to można bardzo szybko cofnąć.
Nie bawiłem się w detection level - może na dniach sprawdzę.

Offline Astarot

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2437
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #203 dnia: Luty 06, 2018, 10:08:42 »
Dark Souls III - niby mam rocksolid 60FPS, ale czuję stutter. Jak się tego pozbyć. Gra się słabo :/
Miał ktoś z tą grą problemy?

Offline scooby666

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5909
  • Płeć: Mężczyzna
  • scarface
    • Zobacz profil
    • rolki.com
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #204 dnia: Maj 24, 2018, 14:13:41 »
Myślę, że tutaj to pasuje. DF jak zawsze kawał świetnej roboty.

https://youtu.be/A8VrFUi79yo

Offline projektkong

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6105
  • Płeć: Mężczyzna
  • SHMUPS is my life
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #205 dnia: Maj 24, 2018, 14:38:39 »
Ej scooby, ale piątek jest jutro ;D ;)
 

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #206 dnia: Listopad 13, 2018, 20:39:01 »
Znalazłem taki temat, w którym ludzie opisują różne rzeczy, które powodowały im np. stutter w grach. Niekoniecznie są oczywiste. Np. kilku ludziom pomogło wyłączenie opcji "network discovery" w ustawieniach Windows 10. Komuś innemu wyłączenie przeszukiwania folderów w Geforce Expierience. Coś tam jeszcze może być.

https://www.resetera.com/threads/windows-10-intermittent-game-stutter.77825/


Jeszcze ja dodam od siebie w trochę innym temacie, że na regularne (możliwe, że pojawiały się co taką samą lub zbliżoną ilość czasu) lagi (czy w zasadzie zrywanie połączenia) grając przez wifi pomógł darmowy program WLAN Optimizer i opcja "Disable autoconfig" (oraz na wszelki wypadek "Enable streaming mode").

W zasadzie to samo można osiągnąć odpowiednimi komendami w w wierszu polecenia Windows, ale programem prościej (a czasem np. przy przełączaniu kont użytkownika Windows można stracić połączenie z wifi i wtedy może być konieczne włączenie autoconfig na chwilę, żeby się połączyć, a łatwiej to zrobić tą aplikacją).

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 88691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #207 dnia: Listopad 13, 2018, 20:48:23 »
Dobre protipy. Kolejny argument żeby nie instalowac tego malware GeForce Experience.

Online hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2476
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:43:02 »
Ciekawostka warta sprawdzenia.
Wyłączenie HPET, czyli High Precision Event Timer w biosie poprawiło mi wydajność w grach wymagających chorego procesora.
Wzrost wydajności zauważyłem zwłaszcza w AC Origins, gdzie mam praktycznie stabilne 60FPS na i7-6700 taktowanym na 4.2GHz.
Wcześniej miałem spadki do ok 45FPS spowodowane przez procesor, teraz w 90% ogranicza mnie GTX1080ti powodujac lekkie spadki klatek przy cut scenkach, wyciągniętej pochodni itd. Lekki stutter widoczny na video w grze nie istnieje (powoduje go nagrywanie - podobnie jak nieco bardziej obciążone podzespoły).
https://youtu.be/v1U5DYrE3nY

Poprawę zauważyłem też w Wildlands i BFV na Narviku.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4736
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:49:05 »
HPET to jakiś bullshit. Jak BIOS nie ma takiej opcji, to jest wyłączony, a w Windowsie też domyślnie wyłączony. Gdzieś kiedyś czytałem, że powinno być tu i tu wyłączone.

Sam kiedyś testowałem systemowo i programowo, i raczej nie widziałem żadnej różnicy w tę czy w tę.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 88691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:42:11 »
Ciekawostka warta sprawdzenia.
Wyłączenie HPET, czyli High Precision Event Timer w biosie poprawiło mi wydajność w grach wymagających chorego procesora.
Wzrost wydajności zauważyłem zwłaszcza w AC Origins, gdzie mam praktycznie stabilne 60FPS na i7-6700 taktowanym na 4.2GHz.
Wcześniej miałem spadki do ok 45FPS spowodowane przez procesor, teraz w 90% ogranicza mnie GTX1080ti powodujac lekkie spadki klatek przy cut scenkach, wyciągniętej pochodni itd. Lekki stutter widoczny na video w grze nie istnieje (powoduje go nagrywanie - podobnie jak nieco bardziej obciążone podzespoły).
https://youtu.be/v1U5DYrE3nY

Poprawę zauważyłem też w Wildlands i BFV na Narviku.
moze to efekt placebo?

https://www.reddit.com/r/joinsquad/comments/4s4l8w/enable_your_motherboards_hpet_to_improve/

This usually gives a little fps boost for all games, but moreso in games that are more CPU dependent. It also makes everything perform smoother, with less hitches and hiccups.

Online hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2476
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:46:57 »
Wątpię, bo wiem jak działał Odyssey. O 60fps stabilnych mogłem zapomnieć.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4736
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #212 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:52:40 »
Ten post z reddita jest dość długi i warto przeczytać cały, bo cytat raczej bezużyteczny.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Online hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2476
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #213 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:55:24 »
Sprawdzę benchmark. Jest opcja, że grę polatano, bo nie odpalałem dawno.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 18:57:52 wysłana przez hadxmen »

Online meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6972
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #214 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:01:31 »
 ;D

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 88691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #215 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:02:00 »
No właśnie, robiłeś testy porównawcze z włączonym i wyłączonym? Bo jak nie to trochę fail ;)

Online hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2476
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #216 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:04:35 »
Kurwa różnica jest kolosalna u mnie w AC

Spadki klatek w miastach i zużycie 90-100% CPU wrocilo. FPS spada nawet do 40 bez zmiany ustawień w tej samej lokacji.

Jest bardzo źle jak jest to włączone w biosie i windowsie. Jak w samym biosie to nie jest źle, ale bez lepiej.
W biosie:
Off:
https://i.imgur.com/r8IFYV5.png

On:
https://i.imgur.com/cOaTy68.png

Nie wiem skąd ta gra wzięła max 90FPS, bo ma w sterownikach VSync On i lock na 60 w RTSS :).

« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 19:26:35 wysłana przez hadxmen »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 88691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #217 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:47:20 »
No to robi wrażenie, lepsze niż upgrade proca :)

Jak to dokładnie wyłączyć? I w biosie i windzie?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 19:50:34 wysłana przez Simplex »

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #218 dnia: Dzisiaj o 01:03:09 »
Jeszcze jedna z takich nieoczywistych rad, to program "Intelligent standby list cleaner" (ISLC) od twórcy "Display Driver Uninstaller" (DDU).

Cytuj
The application will monitor and clear the memory standby list when it is > 1000mb (1gb).

It may help users who have stutters in games when using windows 10 Creator update and higher version of windows.

https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=18&t=1256

To co robi ten program, to można osiągnąć na różne sposoby - https://forums.guru3d.com/threads/fix-game-stutter-on-win-10-1703-1809.420251/. Ponoć niektóre gry są bardziej podatne na tę wadę Windowsa 10 (nie wiem jak ze starszymi), a inne mniej.

Tu ktoś zrobił porównanie jak mu działa Battlefield 1 z pustą "standby list" i pełną, ale w sumie nie wiem czy on dobrze zrobił ten test - https://www.youtube.com/watch?v=rQuHIlSfxv0

Niektórzy twierdzą, że po jakiejś aktualizacji Windowsa 10 ta jego wada została poprawiona, a inni, że nie. :)

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #219 dnia: Dzisiaj o 01:22:52 »
Dark Souls III - niby mam rocksolid 60FPS, ale czuję stutter. Jak się tego pozbyć. Gra się słabo :/
Miał ktoś z tą grą problemy?
No, może pomoże wyłączenie V-Sync w grze i włączenie w Nvidia Control Panel (AMD nie ma takiej opcji oprócz dla OpenGL). Może zmiana Maximum Pre-Rendered Frames (MPRF) z 3 na 2 lub 1 też może pomóc (lub pogorszyć) sprawę - możliwe, że zależnie od gry.

Niektórzy twierdzą, że oprócz V-Sync, to warto ustawić FPS lock na 60 w programie RTSS RivaTuner Statistic Server, a inni, że to nie robi różnicy (nie jestem pewny czy w niektórych grach to może pogorszyć sprawę) - może zależy od gry.

W poście z linku poniżej są dwa linki do porównania:
- Nvidia Driver V-Sync i RTSS
- Nvidia Driver V-Sync i Maximum Pre-Rendered Frames (MPRF) 1.

To drugie wyszło lepiej pod względem frametimes (nie mylić z framerate) o ile to zostało dobrze zrobione etc.

https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=2052&start=20#p15738

Tu na początku jeszcze jest porównanie z V-Sync włączonym w grze (Life is Strange na Unreal Enginge 3) - https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=2052

***

A jak byś chciał jak najniższy input lag z V-Sync to jest metoda używająca blokady FPS w RTSS trochę poniżej prawdziwej częstotliwości odświeżania monitora, ale jest wtedy ryzyko stutteru - https://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/

***

Nie wiem jak by było z driver V-Sync+RTSS na dokładnie prawdziwą częstotliwość (czyli np. 59,9cośtam Hz)+1 MPRF

***

A jak by się miało FreeSync czy G-Sync (od niedawna działający też z monitorami FreeSync przez DisplayPort), to - https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ (limit FPS można ustawiać sobie mniejszy np. na mniej więcej spodziewany średni FPS w wymagających sprzętowo grach, żeby jednak nie było zbyt dużych wahań FPS zależnie od preferencji).
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 01:29:38 wysłana przez kamil950 »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4736
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #220 dnia: Dzisiaj o 10:22:00 »
Jeszcze jedna z takich nieoczywistych rad, to program "Intelligent standby list cleaner" (ISLC) od twórcy "Display Driver Uninstaller" (DDU).

Cytuj
The application will monitor and clear the memory standby list when it is > 1000mb (1gb).

It may help users who have stutters in games when using windows 10 Creator update and higher version of windows.

https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=18&t=1256

To co robi ten program, to można osiągnąć na różne sposoby - https://forums.guru3d.com/threads/fix-game-stutter-on-win-10-1703-1809.420251/. Ponoć niektóre gry są bardziej podatne na tę wadę Windowsa 10 (nie wiem jak ze starszymi), a inne mniej.

Tu ktoś zrobił porównanie jak mu działa Battlefield 1 z pustą "standby list" i pełną, ale w sumie nie wiem czy on dobrze zrobił ten test - https://www.youtube.com/watch?v=rQuHIlSfxv0

Niektórzy twierdzą, że po jakiejś aktualizacji Windowsa 10 ta jego wada została poprawiona, a inni, że nie. :)

Tylko ciekawe czy to coś może dać przy dużej ilości RAM-u (16+ GiB).

Domyślnie się to aktywuje jak wolny RAM spada poniżej 1 GiB, a przy 16 GiB raczej nigdy nie ma takiej sytuacji w grach.

Przycinki widzę w wielu grach, ale raczej wynikają one ze specyfiki silników (streaming itp.).

EDIT.

Z tego co widzę, to to całe Standby List się nieustannie zwiększa. Po godzinie przeglądania netu jest 7500 MiB, a zamknięcie programów nie wpływa na to wcale. Free Memory to 5200 MiB.

Task Manager pokazuje 3.3 GiB w użyciu, 12.5 GiB dostępne, więc zupełnie inne wartości. Może po jakimś czasie faktycznie dochodzi to do skrajnych wartości.

Trzeba to potestować.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 11:14:12 wysłana przez Ja Być z Polska_ »
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.