Autor Wątek: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC  (Przeczytany 109384 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #120 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:51:35 »
Dobrze to wygląda :D.  Więc nie będzie trzeba myśleć o Scorpio, a problemy z judderem staną się przeszłością?  :D.

Może jakaś laurka dla hadxmana? :D




BTW Muszę sprawdzić co będzie w Rime, bo z ostatnich gier z nią miałem problemy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 00:55:36 wysłana przez Blue__ »

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #121 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:58:35 »
Jest jeszcze jeden bajer - dużo łatwiejszy, choć po każdej aktualizacji sterowników trzeba to zmienić - wymuszenie odświeżania na 60.007 w CRU (info podane w poście wcześniejszym) i zastosowanie normalnego limitu na 30FPS. Zalety? Działa nawet tam, gdzie nie działa 1/2 V-Sync, czyli borderless windowed, gry na OpenGL, gry z Windows Store. Do tego można to odświeżanie wymusić dla każdego z ekranów, a w RTSS trzymać globalny limit na 60.

Na szybko sprawdziłem Evil Within i działa DOSKONALE zarówno w 30 jak i 60 z tą metodą. Wcześniejsza pozwalała na idealny framepacing tylko w 60, bo 1/2 V-Sync nie śmigała i pojawiał się lekki judder (testowane przed chwilą).

Same benefity - idealne 60FPS z minimalnym input lagiem przy V-Sync, idealne 30FPS kiedy gra ma zjebaną optymalizację, albo chcesz z niej wyciagnąć więcej. Jest też szansa, że i 40FPS dzięki metodzie CRU będzie lepsze.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #122 dnia: Wrzesień 24, 2017, 01:02:10 »
Używajac CRU mam ustawić 60,007Hz niezależnie od tego ile Hz mi tamte stronki pokazywały?

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #123 dnia: Wrzesień 24, 2017, 01:03:55 »
Dokładnie, to najłatwiejsze rozwiązanie. Ta stronka do testowania V-Sync będzie ci pokazywać po tym 60.00XX. Ale framepacing jest doskonały z normalnym lockiem na 60.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #124 dnia: Wrzesień 24, 2017, 01:22:34 »
Sprawdziłem na szybko metodą CRU FM7 z lockiem na 30FPS pamiętając jak działał z nim Horizon 3 (nie mam zainstalowanego). Gra chodzi idealnie, dokładnie tak jak FH3 na Xbox One, nie ma nawet porównania do tego co było wcześniej. Spokojnie mógłbym tak grać (tylko po co :p), ale dla osób ze słabszym sprzętem rozwiązanie jest genialne.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #125 dnia: Wrzesień 24, 2017, 01:34:39 »
Akurat w FH3 wbudowany lock na 30 fps działa dobrze.

Dokładnie, to najłatwiejsze rozwiązanie. Ta stronka do testowania V-Sync będzie ci pokazywać po tym 60.00XX. Ale framepacing jest doskonały z normalnym lockiem na 60.
No właśnie pokazuje mi dalej tyle ile przedtem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 01:39:59 wysłana przez Simplex »

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #126 dnia: Wrzesień 24, 2017, 01:40:59 »
Czyli się nie zapisało, nie wiem dlaczego.
W życiu nie powiedziałbym, że działa dobrze, bo grałem na Xbox One. Nie ma nawet porównania, to samo piszą w sieci.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #127 dnia: Wrzesień 24, 2017, 01:43:16 »
Lock na 30 dawał na PC dużo większy IL ponoć niż ten na Xklocku w FH3.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #128 dnia: Wrzesień 24, 2017, 09:08:52 »
Czyli się nie zapisało, nie wiem dlaczego.
W życiu nie powiedziałbym, że działa dobrze, bo grałem na Xbox One. Nie ma nawet porównania, to samo piszą w sieci.
No ale ten programik mowi ze sie zapisało i Dishonored 2 dziala dobrze.
Jeżeli to efekt placebo to też może być, wazne ze działa ;)

Offline Torin

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowicz Roku 2049
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #129 dnia: Wrzesień 24, 2017, 10:40:38 »
U mnie bylo podobnie, dokladnie 60Mhz, dalem locka wg punktu 2(CRU) na 60.007 ale w RTSS
Steam/Origin/UPlay: Toriniasty


Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #130 dnia: Wrzesień 24, 2017, 10:52:52 »
Polecam!!
https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-12#post-5380262

Sprawdza się doskonale, wyraźnie poprawia 60FPS, ale przy 30 jest poezja - lock na dokładne odświeżanie ekranu + 1/2 V-Sync w Nvisnpector + 1 pre rendered frames i mam konsolowe 30FPS w każdej grze jaką testowałem. Nie ma problemów z totalnym lagiem, często nawet lepiej niż na konsolach.

Gram w ten sposób w WRC 7 przez problemy z stutterem w 60 i jest doskonale (jak na 30FPS:)). Framepacing jest idealny.

Ok, poproszę jednak więcej szczegółów :)
Bo tak:
1. odświeżanie ekranu mogę wybrać w opcjach rozdzielczości w panelu nvidia - mam 59 albo 60
Spróbowałem zrobić wg opisu, dałem 59Hz, zmierzyłem odświeżanie
2. zrobiłem locka w RTSS w profilu global
3. ustawiłem vsync na 1/2 w inspectorze
4. ustawiłem prerendered frames na 1

I gra chodzi bez locka... Mam 40-60 klatek.
Coś jeszcze powinienem ustawić? Bo jak ustawiam locka w RTSS na 59.932, to skąd mi się weźmie 30 klatek? Czy to znaczy, że vsync 1/2 mi nie działa? Ustawiam w globalnych ustawieniach.
Co jest zabawne, nie odczuwam dyskomfortu mimo pływającej ilości fps. Gra chodzi płynnie (Watchdogs 2 się bawię cały czas, bo chciałbym w tę grę grać na max możliwych ustawieniach i z podbitą rozdzielczością, brak AA masakruje mi doznania w tym tytule :) )
Tak że już jestem zadowolony, możliwe że prerendered frames robi robotę, albo w międzyczasie ktoś porobił patche do sterów / gry. Jak ostatnio w nią grałem to bez zejścia z detalami i osiągnięcia stabilnego 60 była masakra.

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #131 dnia: Wrzesień 24, 2017, 18:58:42 »
@hadxmen - ale ta metoda od użytkownika RealNC z forum Guru3D (czy też blurbusters) w tej wersji bez korzystania z CRU (Custom Resolution Utility) polega m.in. na ustawieniu o np.  0.007FPS mniej niż rzeczywista ilość Hz odświeżania monitora, a nie taką sama ilość.

Wtedy chyba nie trzeba korzystać z CRU. Żeby ustawić takiego locka w RTSS RivaTuner Statistic Server (co jest możliwe dopiero od jakieś jego wersji, bo dawniej w ogóle się nie dało), to trzeba chyba edytować odpowiedni plik np. w Notepad++. Sam interfejs RTSS chyba na to nie pozwala.

Jak da się taki sam lock jak odświeżanie, to efekty chyba będą gorsze (przynajmniej input lag chyba może być większy, nie jestem też pewny jak z innymi sprawami). Chociaż i tak nie jestem pewny czy ta metoda z 0.007FPS różnicy działa dobrze w każdej grze.

No, i zmiana odświeżania w CRU może powodować problemy z odtwarzaniem filmów chyba (może jakiś judder, stutter czy coś).

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 24, 2017, 19:17:57 »
Całe życie mam stutter w filmach z pc przy panoramowaniu.

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 24, 2017, 19:29:36 »
Całe życie mam stutter w filmach z pc przy panoramowaniu.

Ale co Ty mówisz, że masz z PC. W kinach jest :)

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #134 dnia: Wrzesień 24, 2017, 20:31:07 »
kamil950 - proszę pokaż mi gdzie jest to info, nie pytam absolutnie złośliwie.

SimonX to co robisz to po prostu wymuszenie działania monitora w 59Hz, nie jest to super rozwiązanie i przy niższym framerate może być bolesne.
Zmień odświeżanie w CRU na 60.007 i daj locka na 60FPS w RTSS.
Jak chcesz 1/2 VSync to wybierasz to w Nvinspector ORAZ WŁĄCZASZ W GRZE V-SYNC! Żadnych innych locków.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #135 dnia: Wrzesień 24, 2017, 20:33:57 »
Napisz jakiś poradnik dla opornych z obrazkami. Albo nagraj i wrzuć na yt :)

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 24, 2017, 20:36:17 »
Nie mam absolutnie siły dziś, cały weekend przebudowa. Rąk i nóg nie czuję.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:02:19 »
Tak wygląda u mnie FPS/Hz w przeglądarce po zmianach w CRU.

http://youtu.be/qw1rExUowX0#ws

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:04:09 »
SimonX to co robisz to po prostu wymuszenie działania monitora w 59Hz, nie jest to super rozwiązanie i przy niższym framerate może być bolesne.
Zmień odświeżanie w CRU na 60.007 i daj locka na 60FPS w RTSS.
Jak chcesz 1/2 VSync to wybierasz to w Nvinspector ORAZ WŁĄCZASZ W GRZE V-SYNC! Żadnych innych locków.

AAA widzisz, to jest ten brakujący mi punkt :D
Dzięki, to już wiem wszystko. Po wybraniu 59Hz mierzalne odświeżanie mam 59.939, lock ustawiam na 59.932 - jest spoko. Mogę też jak rozumiem wybrać 60Hz i zrobić lock na 59.993.
Metoda z CRU mi się o tyle nie podoba, że nie bardzo mi to wychodzi, chyba nie umiem tego dobrze ustawić. Niby edytowałem parametry, wpisałem 60.007 tam gdzie było 60.000 (actual refresh rate się ustawiło na 60.008) ale nie widzę, żeby to działało, bo pomiar odświeżania nadal mi pokazuje 60.000.

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:08:12 »
kamil950 - proszę pokaż mi gdzie jest to info, nie pytam absolutnie złośliwie.

(...)
On chyba napisał to w trochę mylący sposób.

https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-12#post-5380262

Cytuj
(...)You can fix this issue by using a frame cap that's set at almost the exact same value as your refresh rate. Just 0.007FPS below it works fine (RTSS is accurate enough to allow for this.)(...)
(moje pogrubienie)

Cytuj
(...)In recent versions of RTSS, you can set a denominator for the frame cap. For a 59.940Hz monitor, you'd cap to 59.933FPS. For a 119.982Hz monitor, you'd cap to 119.975FPS(...)

I np. tutaj chyba ta sama osoba - http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?t=3458#p27061

Cytuj
(...)To combat that, you need to cap the frame rate only slightly below the refresh rate (about 0.007FPS below refresh works well.) For that, you need two things: a) figure out what your actual refresh rate is (no, it's most probably not 60.000Hz), and b) a very accurate frame limiter, like RTSS(...)


EDIT: O input lagu i nie tylko - http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=5&t=3458&start=10#p27069

Cytuj
If you cap exactly at refresh rate, you usually get a latency between 1 and 2 frames. If you cap below, you get a latency between 0 and 1 frames. (In both cases, the latency varies over time, since the monitor's refresh rate and the game's frame rate are always going to be out of sync; once in a while they match, then they drift apart again in a cyclic manner.)

"Do you have an idea how much more input lag 59 fps on a 60 hz monitor with vsync would have over 59 fps with no vsync?"

On average, it's half the monitor refresh interval. For 60Hz, that would be 8.33ms less average input lag (16.7/2). Best-case difference is 0ms, and worst-case is 16.7 (hence why the average is 16.7/2.)

A 59FPS cap introduces stutter though. You get the same latency benefit with a Hz - 0.007 cap but without the stutter. (Technically, that also has stutter, but each "hiccup" is spaced so far apart that it disappears among the noise of the natural frame time variance you get in virtually every game out there.)

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 21:13:20 wysłana przez kamil950 »

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #140 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:12:30 »
No... czyli jak zrobisz, by odświeżanie było 60.007 to cap na 60 i wszystko się zgadza.

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #141 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:16:27 »
No... czyli jak zrobisz, by odświeżanie było 60.007 to cap na 60 i wszystko się zgadza.
A to tak, tylko niektórzy pisali, że mogą wtedy być problemy poza grami (przynajmniej w filmach i w sumie przypuszczam też, że może to też dotyczyć przerywników filmowych w grach nierenderowanych w czasie rzeczywistym).

No, i też chyba nie każdemu ten CRU działa czy może też w nie każdej grze być może (chociaż mogę się mylić).

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #142 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:16:31 »
SimonX to co robisz to po prostu wymuszenie działania monitora w 59Hz, nie jest to super rozwiązanie i przy niższym framerate może być bolesne.
Zmień odświeżanie w CRU na 60.007 i daj locka na 60FPS w RTSS.
Jak chcesz 1/2 VSync to wybierasz to w Nvinspector ORAZ WŁĄCZASZ W GRZE V-SYNC! Żadnych innych locków.

AAA widzisz, to jest ten brakujący mi punkt :D
Dzięki, to już wiem wszystko. Po wybraniu 59Hz mierzalne odświeżanie mam 59.939, lock ustawiam na 59.932 - jest spoko. Mogę też jak rozumiem wybrać 60Hz i zrobić lock na 59.993.
Metoda z CRU mi się o tyle nie podoba, że nie bardzo mi to wychodzi, chyba nie umiem tego dobrze ustawić. Niby edytowałem parametry, wpisałem 60.007 tam gdzie było 60.000 (actual refresh rate się ustawiło na 60.008) ale nie widzę, żeby to działało, bo pomiar odświeżania nadal mi pokazuje 60.000.
To samo u mnie. Restartowales?

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #143 dnia: Wrzesień 24, 2017, 21:40:19 »
(...)
SimonX to co robisz to po prostu wymuszenie działania monitora w 59Hz, nie jest to super rozwiązanie i przy niższym framerate może być bolesne.
Zmień odświeżanie w CRU na 60.007 i daj locka na 60FPS w RTSS.
Jak chcesz 1/2 VSync to wybierasz to w Nvinspector ORAZ WŁĄCZASZ W GRZE V-SYNC! Żadnych innych locków.
Skąd ta informacja, że przy ustawieniu w Nvidia Inspector - 1/2 Refresh Rate - Tear Control  STANDARD - należy też włączyć V-Sync w grze? Czy to z własnych testów?

https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-15#post-5457034

Tu jest inaczej (też od tego RealNC) -

Cytuj
(...)Use inspector to set vsync to "1/2", then use RTSS to cap to your actual refresh rate / 2 - 0.007.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 21:44:49 wysłana przez kamil950 »

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 24, 2017, 22:02:46 »
A sprawdź skąd to info - zmieniło się trochę w sterownikach i założenie FPS cap blokuje sterowanie V-Sync przez sterownik jeśli jest wyłączone w grze. U mnie tak jest. To samo ma SimonX.
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3305819/vsync-working.html

Bardzo mi się to nie podoba, bo niektóre gry mają zjebany V-Sync.

Mi naprawdę doskonale działa ta metoda z CRU (pierwsza również), jestem w szoku i nie mogę uwierzyć ile zmienia. U mnie 1/2 VSync działa fenomenalnie jeśli V-Sync włączony jest w grze.
Dzięki Kamil, nie zauwazyłem tych wiadomości. Ja już się więcej nie bawię, bo to co zrobiłem działa.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 22:06:51 wysłana przez hadxmen »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #145 dnia: Wrzesień 24, 2017, 22:05:47 »
Nie rozumiem tego o czym piszesz. Co ma Vsync w sterownikach do limitu klatek w RTSS? Jedno drugiego nie wyklucza.

Od wieków mam globalny limiter 60 FPS w RTSS i wymuszony Vsync w sterownikach (w grach wyłączałem). Działało w każdej grze.

Ale co ciekawe w WRC 7 wymuszenie Vsynka w sterownikach powoduje znaczną część tego stuttera. App controlled i Mode A w grze znacznie to poprawiają.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 22:07:31 wysłana przez Ja Być z Polska_ »
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #146 dnia: Wrzesień 24, 2017, 22:07:38 »
A weź przeczytaj link, który podałem. Sprawdź czy u ciebie działa V-Sync z limitrem jeśli masz go wyłączonego w grze. Jestem pewny, że kiedyś działał, teraz mi nie działa. Ani standardowy, ani 1/2.
Może to jakiś problem z moimi sterownikami, mam najnowsze.

EDIT: Po wyłączeniu RTSS wymuszony VSync mi działa.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 22:12:06 wysłana przez hadxmen »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #147 dnia: Wrzesień 24, 2017, 22:09:46 »
No przecież mówię, że działa. Oczywiście limiter w RTSS, nie w sterownikach (bo ten jest beznadziejny).
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #148 dnia: Wrzesień 25, 2017, 07:36:33 »
Wczoraj na szybko(kilka minut) sprawdziłem CRU+RTSS 30 w Rime i wyglądało na to że chodzi ok :).

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #149 dnia: Wrzesień 25, 2017, 07:38:34 »
Rime nie działa w 60 klatkach na 1070?

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #150 dnia: Wrzesień 25, 2017, 07:40:20 »
Zwalone było. Klatki chyba też leciały. Na necie było sporo opinii o zwalonej optymalizacji, na xbixie chodziło okropnie nawet qbor narzekał.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2017, 07:43:07 wysłana przez Blue__ »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #151 dnia: Wrzesień 25, 2017, 09:33:20 »
W CRU w przypadku telewizora w sekcji Extension blocks jest coś takiego jak TV Resolutions. Sterownik raczej z tego korzysta, a tam nie można ustawić dokładnego odświeżania. U mnie zmiana w Detailed resolutions nic nie dała, poza tym, że zepsuła mi DSR-owe skróty do zmiany rozdziałki Display Changerem i musiałem użyć reset-all.exe żeby to naprawić.

A ten test u mnie lepiej działa niż ten drugi - http://www.testufo.com/#test=refreshrate
Podaje u mnie 59.998 Hz, tyle samo pokazuje ReClock przy odtwarzaniu wideo w MPC-HC.

Ustawiłem limiter 59991. Póki co tylko WRC 7 sprawdziłem i stutter nie występował wcale, ale dalej były te mikro-przycinki (hitches), które jakoś strasznie nie irytują. Gra się bardzo dobrze.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #152 dnia: Wrzesień 25, 2017, 10:58:37 »
JBZP mi stutter zniknął w WRC 7 całkowicie.
Co ciekawe, na filmiku jakiś tam minimalny jest widoczny, ale podczas gry jest idealnie płynnie, dodałem do nakładki jeszcze frametimes i mam dokładnie 16.6 bez nagrywania non stop. Podczas nagrywania czasem wskoczy 16.7. Wcześniej był dramat czasem :).

http://youtu.be/3TIwoWKhgt8#ws

Dishonored 2 DLC działa na maxa w 1440p 60FPS 16.6.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2017, 11:01:13 wysłana przez hadxmen »

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #153 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:24:55 »
Może komuś się przyda (albo i nie). :)

Tu jeszcze jest o tym, że tu nie musi być dokładnie 0.007FPS różnicy - https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-16#post-5461625.

Oprócz tego poradnika, co już był umieszczany (https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-12#post-5380262), to tutaj można znaleźć jeszcze jest inny poradnik chyba w miarę krok po kroku - https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-17#post-5472719 (bezpośrednio to tutaj - http://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/). Tam jest też sekcja np. "Troubleshooting Stutter Problems with Above", więc może się przydać.

***

Jak ktoś chce jeszcze więcej tekstu i jeszcze jakieś wykresy, FAQ etc., to jeszcze to znalazłem - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=668808553

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #154 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:26:55 »
Ja dalej nie wierzę, że taka pierdoła tyle zmieniła i że jest olewana przez twórców gier/kart graficznych/monitorów.

Offline DzikiKaczor

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6836
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #155 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:29:51 »
A na tearing jest jakaś magiczna metoda? :P

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #156 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:30:53 »
Tak, włączyć vsync ;)

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #157 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:36:21 »
A weź przeczytaj link, który podałem. Sprawdź czy u ciebie działa V-Sync z limitrem jeśli masz go wyłączonego w grze. Jestem pewny, że kiedyś działał, teraz mi nie działa. Ani standardowy, ani 1/2.
Może to jakiś problem z moimi sterownikami, mam najnowsze.

EDIT: Po wyłączeniu RTSS wymuszony VSync mi działa.
Na pewno masz najnowszą wersję RTSS RivaTuner Statistic Server? Tutaj akurat dotyczy to jakiegoś innego problemu, ale aktualizacja (chyba do najnowszej wersji beta, ale nie jestem pewny) pomogła - https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/6siksr/new_update_breaks_rtss_msi_afterburner_causes/



No, i jak już niektórzy pisali tutaj (czy też chyba na forach BlurBusters i może Guru3D), to po włączeniu 1/2 V-Sync w Nvidia Inspector, to ponoć trzeba zrobić "reboot" - http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=5&t=3458#p27063

Offline DzikiKaczor

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6836
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #158 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:42:49 »
Tak, włączyć vsync ;)

Ale wtedy i tripple buffering chyba? I nie mogę korzystać z tej magicznej metody? Czy to ustawienie RTSS jest rodzajem V-Synca? Bo jeśli tak, to coś robię źle bo dalej mam tearing.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #159 dnia: Wrzesień 26, 2017, 00:00:14 »
Włącz V-Sync w grze, mam to samo, SimonX też, JBZP nie ma (testowałem downgrade sterowników - nic nie zmieniło). Wtedy V-Sync będzie działał wymuszony w sterownikach nawet na 1/2. Albo wyłącz RTSS i wszystkie limtery.

Tripple Buffering działa tylko w grach OpenGL i chyba Vulcan wymuszony w sterownikach.

RTSS mam najnowszego. Założenie limitera nawet w nvinspector wyłącza mi V-Sync jeśli ten nie jest włączony w grze.

W skrócie jak masz tearing to limiter na 60 w RTSS, V-Sync opcjonalnie w sterownikach i koniecznie w grze. Jak dasz 1/2 V-Sync i włączysz go w grze to będziesz miał 30FPS.
W 30 zalecam 1 max pre rendered frames.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2017, 00:21:40 wysłana przez hadxmen »