Autor Wątek: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC  (Przeczytany 30126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« dnia: Luty 20, 2016, 12:50:21 »
Twój sprzęt nie pozwala na utrzymanie stałych 60 FPS w grze? Widzisz wynikający ze zmiennej płynności stutter lub przeszkadza ci zmienny czas reakcji na ruchy myszą czy gałką analogową? Chciałbyś uzyskać stabilny framerate nie wydając fortuny na nowy sprzęt? Oto jak tego dokonać.

Ten post zawiera streszczone ustawienia do osiągnięcia konkretnych rezultatów, wymagana jest znajomość obsługi podanych aplikacji. Dokładny opis używanych programów jest w poście nr 2.



W profilach indywidualnych gier w Inspectorze powinniśmy zawsze ustawić opcję Power management mode na Prefer maximum performance. Tryb Adaptive powoduje obniżanie zegarów przy niższym obciążeniu, co może powodować stutter.
Ustawienie tej opcji w profilu globalnym nie jest zalecane, gdyż wtedy maksymalne zegary będziemy widzieć także podczas oglądania filmów czy przeglądania internetu.

Jeśli w jakiejś grze odczuwamy wyższy niż zwykle input lag, można spróbować w profilu danej gry ustawić opcję Maximum pre-rendered frames na 1. Taką samą wartość należy wtedy ustawić również dla opcji Maximum frames allowed.
Ustawienie tych opcji na wartość 1 może spowodować stutter w niektórych tytułach, dlatego nie jest zalecana ich zmiana w profilu globalnym. Przykładem gier, w których zaobserwowałem stutter są Battlefield 4, GTA V czy Dying Light.



60 FPS w 60 Hz

RTSS:
Framerate limit - 60

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*limit 60 FPS w 60 Hz spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag
**obie rzeczy najlepiej ustawić w profilach globalnych, aby nie musieć tego robić dla każdej gry osobno; ustawienia w profilach indywidualnych nadpisują te w profilach globalnych


40 FPS w 60 Hz

RTSS:
Framerate limit - 40

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*ta opcja skutkuje lekkim judderem wynikającym z tego, że co druga klatka wyświetlana jest dwa razy, nasze oczy jednak przyzwyczają się do tego objawu; 40 FPS to najlepszy kompromis między 30 i 60, ponieważ jest to wartość idealnie pomiędzy nimi, wynika to z czasu renderowania każdej klatki w milisekundach; input lag i responsywność znacząco lepsze niż w przypadku 30 FPS


30 FPS w 60 Hz

RTSS:
Framerate limit - 30

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/2 Refresh Rate

*limit 30 FPS przy 1/2 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


120 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 120

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - Force on

*limit 120 FPS w 120 Hz spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


60 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 60

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/2 Refresh Rate

*limit 60 FPS przy 1/2 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


40 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 40

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/3 Refresh Rate

*limit 40 FPS przy 1/3 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag


30 FPS w 120 Hz

RTSS:
Framerate limit - 30

NVIDIA Inspector
Vertical Sync - 1/4 Refresh Rate

*limit 30 FPS przy 1/4 Refresh Rate spowoduje ustabilizowanie frametime, potencjalnie redukując/eliminując stutter oraz zmniejszając input lag



Użycie limitera 30 FPS bez ustawienia Vsynca na 1/2 Refresh Rate w większości gier zaowocuje wyraźnym stutterem, spowodowanym błędnym frame pacingiem.
Na kartach AMD niestety nie ma możliwości ustawienia takiej formy Vsynca, przez co przy limicie 30 FPS zawsze będziemy obserwować stutter, przynajmniej gdy aktywny jest triple buffering. Jedyna nadzieja to wyłączenie triple bufferingu, co w wielu grach nie jest możliwe, jednak wtedy jest szansa na uzyskanie poprawnego frame pacingu, kosztem gwałtownych spadków do 20 FPS w momencie gdy gra nie będzie potrafiła utrzymać 30 klatek na sekundę.


Przy mniej popularnych odświeżaniach można użyć matematyki do obliczenia odpowiednich wartości.

Np. 1/2 Refresh Rate w 85 Hz da nam 42.5 FPS, niestety ustabilizowanie frametime nie jest wtedy możliwe, gdyż nie możemy ustawiać połówkowych wartości, podobnie jak w 75 Hz, gdzie otrzymamy 37.5 FPS.
Za to 72 Hz da nam ładne 36 FPS w przypadku użycia 1/2 Refresh Rate, będzie to płynniejsza opcja niż 40 FPS w 60 Hz, kosztem troszkę większego input laga.

Może się zdarzyć, że RTSS nie pozwoli nam na ograniczenie framerate w jakiejś grze. Powody mogą być różne, ale jeśli nie uda się problemu wyeliminować, to wtedy i tylko wtedy należy użyć limitera z NVIDIA Inspectora.



F.A.Q.

Framerate w grze gwałtowanie skacze między 30 i 60 FPS, o co chodzi?
Najprawdopodobniej chodzi o brak potrójnego buforowania, które to pozwala grom działać dużo płynniej podczas spadków framerate.
Triple buffering z reguły możemy wymusić kilkoma sposobami:
- będąc w grze używamy kombinacji WIN+L, która powoduje zablokowanie komputera (nie wylogowanie), po powrocie do gry triple buffering powinien być aktywny; sposób ten działa w większości gier
- przechodząc w tryb okna, czy to kombinacją Alt+Enter, czy też ręcznie przełączając ustawienie w opcjach gry, po powrocie do pełnego ekranu triple buffering może być aktywny
- w grach 32-bitowych używając programu D3DOverrider
- grając w trybie borderless window, wtedy Vsync i triple buffering są absolutnie zawsze wymuszone przez Windowsa; opcja zalecana wyłącznie gdy powyższe nie pomagają, gdyż borderless window skutkuje spadkiem wydajności, a nieraz stutterem/niepoprawnym frame pacingiem
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 19:41:27 wysłana przez Ja Być z Polska_ »
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2016, 12:51:10 »
Potrzebne programy:
MSI Afterburner - http://www.guru3d.com/files-details/msi-afterburner-beta-download.html
Najpopularniejszy program do monitoringu karty graficznej i nie tylko. Pozwala dokładnie zanalizować jak dana gra używa naszej karty graficznej, procesora oraz pamięci systemowej. Pozwala to stwierdzić który komponent nas ogranicza, a także zweryfikować rezerwy mocy, oraz to jak dane ustawienia w grze wpływają na użycie danego podzespołu. Dzięki temu możemy dostosować ustawienia tak, aby osiągnąć jak najlepszy dla nas rezultat.
Program oferuje również możliwość podkręcenia karty graficznej oraz ustawienia własnego wykresu dla wentylatora, pozwalając na zmniejszenie hałasu lub temperatur. Można również nagrywać wideo (także z użyciem sprzętowych enkoderów, takich jak NVENC czy QuickSync) oraz robić screenshoty.

Riva Tuner Statistics Server - http://www.guru3d.com/files-details/rtss-rivatuner-statistics-server-download.html (program jest dołączony z zestawie z MSI Afterburnerem, ale czasami pojawia nowsza wersja)
Program ten automatycznie podłącza się do aplikacji korzystających z DirectX i OpenGL, pozwalając na wyświetlanie danych z monitoringu w programie MSI Afterburner, oraz umożliwiając ograniczenie liczby generowanych klatek na sekundę.

NVIDIA Profile Inspector - https://ci.appveyor.com/project/Orbmu2k/nvidiaprofileinspector/build/artifacts
Program korzystający z bazy danych w sterownikach NVIDII. Pozwala na modyfikację ogromnej ilości opcji, które nie są dostępne w oficjalnym panelu sterowania NV.
Wygodny dostęp do profili gier pozwala na indywidualną konfigurację każdego tytułu.



MSI Afterburner

Tak wygląda główny ekran programu MSI Afterburner.



Widzimy tam model naszej karty graficznej oraz wersję sterowników.

Power Limit pozwala na zwiększenie maksymalnego poboru prądu dla karty graficznej. Przydatne jest to nie tylko przy podkręcaniu, ale także na domyślnych zegarach. Funkcja Turbo Boost mając do dyspozycji więcej mocy pozwoli na utrzymanie wyższych zegarów pod obciążeniem, może to być różnica nawet kilkudziesięciu MHz.

Kliknięcie strzałki po prawej stronie od Power Limit ujawni opcję Temp Limit. Pozwala ona na ustalenie maksymalnej temperatury, po której zegary zostaną automatycznie obniżone. Można tę opcję ustawić niezależnie od Power Limit. Opcja jest przydatna jeśli chcemy zapewnić maksymalną wartość temperatury kosztem wydajności, a nie głośności. Możemy mieć bezgłośną kartę, a zegary będą automatycznie regulowane zależnie od obciążenia.

Core Clock pozwala na regulację zegara układu GPU.

Memory Clock służy do regulacji zegara pamięci na karcie graficznej. Używa ona wartości SDR, czyli dla pamięci DDR jest podzielona przez dwa. Jeśli efektywne taktowanie pamięci na naszej karcie to 7000 MHz, to zwiększenie tej opcji od 250 MHz da nam efektywne taktowanie 7500 MHz.

Fan Speed służy do regulacji pracy wentylatorów. Do dyspozycji są trzy tryby:
- Auto domyślny - automatyczna regulacja na domyślnym profilu producenta
- Auto User Defined - aktywny gdy wokół tej sekcji widzimy zieloną ramkę jak na obrazku, jest to automatyczna regulacja korzystająca ze stworzonego przez nas wykresu, o tym trochę później
- Manual - aktywna gdy przycisk Auto ma szare światełko, wtedy wentylatory zawsze pracują z taką samą prędkością, niezależnie od obciążenia czy temperatur

Na dole głównego ekranu widzimy listę profili. Aby zapisać profil klikamy Save, po czym wybieramy jeden z pięciu slotów. Zamknięcie ikonki kłódki spowoduje niemożliwość edycji profili.
Zaznaczenie opcji Apply overclocking at system startup zaowocuje automatycznym wczytaniem ostatnio używanego profilu na starcie systemu.
Opcja Reset przywraca domyślne ustawienia zegarów i wentylatorów, nie kasując zapisanych profili.


Tak wygląda sekcja Monitoring, której używamy do konfiguracji danych, jakie będziemy widzieć w OSD wyświetlanym przez RTSS.



Hardware polling period pozwala ustawić częstotliwość z jaką będą odświeżane statystyki. Jedna sekunda z reguły jest wystarczająca. Można ustawić 100 milisekund, ale wtedy obciążenie CPU lekko wzrasta.

Zaznaczenie ptaszka przy poszczególnych opcjach w sekcji Graphs spowoduje wyświetlanie wykresów w oknie monitoringu. Aby daną opcję zobaczyć w OSD, koniecznie trzeba zaznaczyć opcję Show in On-Screen Display widoczną na dole. Trzeba to zrobić osobno dla każdej statystyki, którą chcemy widzieć w OSD.

Maximum/Minimum limit pozwalają na ustalenie przedziału wartości jakie będziemy widzieć na wykresach. Np. dla GPU usage zawsze będzie to 0-100, ale już dla pamięci RAM należy ustawić przedział odpowiedni dla ilości pamięci, czyli np. 0-16384 (w megabajtach).

Override group name pozwala na zmianę grupy w jakieś będziemy widzieć daną statystykę. Pozwala to na uporządkowanie OSD, aby zoptymalizować miejsce zajmowane na ekranie. Jak widać po moim przykładzie, użycie pamięci systemowej będzie widoczne w tym samym rzędzie co obciążenie i temperatura CPU.

Warto dodać, że wszystkie opcje w kolumnie Graph możemy dowolnie przestawiać, ustalając kolejność w jakiej będą widoczne w OSD. Aby to zrobić, klikamy na danej opcji i trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy przeciągamy ją w górę lub w dół.

W sekcji On-Screen Display możemy ustawić skrót (jeden wspólny lub dwa osobne) do w(y)łączania OSD w trakcie gry. Warto ustawić tam jakąś niezbyt popularną kombinację klawiszy. Osobiście używam Alt+F1. Dzięki takiemu skrótowi overlay nie musi być zawsze aktywny, więc nie psuje imersji, czy też nie oszpeca nam zrzutów z gry (;)).



Riva Tuner Statistics Server



Opcja Start with Windows nie jest istotna, gdyż RTSS jest automatycznie uruchamiany podczas startu Afterburnera.

Show On-Screen Display przełącza widoczność overlaya w grach. Opcję tę możemy przełączać skrótem ustawionym w Afterburnerze.

Po lewej stronie widzimy listę profili, co pozwala na indywidualne ustawianie opcji dla różnych aplikacji. Większość domyślnych profili jest po to, aby zablokować podłączanie się pod popularne aplikacje typu playery video (które również korzystają z DirectX).

Application detection level dla większości gier powinno być ustawione na Low. Medium używane jest dla starych aplikacji korzystających z DirectDraw czy DX7, a High jest używane dla aplikacji korzystających z bibliotek dynamicznych (nie wiem co to znaczy, ale opcja High uniemożliwia działanie niektórych współczesnych gier, miałem tak np. w Far Cry 4).

Stealth mode może być przydatne w tytułach multiplayerowych, które podpięty RTSS mogą potraktować jako cheat czy hack.

Custom D3D support może poprawić działanie z niestandardowymi bibliotekami D3D. Takowe biblioteki to np. injectory typu SweetFX.

Framerate limit pozwala na zablokowanie liczby klatek na sekundę na danym poziomie. Dla większości gier wartość w tym polu powinna być równa wartości odświeżania. Np. limiter 60 FPS w 60 Hz spowoduje stabilizację frametime, co w wielu grach wyeliminuje stutter (nieprawidłowy frame pacing) oraz zmniejszy input lag.
Wartość 0 powoduje brak ingerencji w proces renderowania, ale z reguły powinno się tego używać tylko gdy chcemy mieć nieograniczony framerate, np. bez Vsynca.

Opcja OSD Support aktywuje wsparcie dla overlaya dla danej aplikacji. Jeśli chcemy mieć sam limiter bez żadnych statystyk, możemy tę opcję wyłączyć.

Rendering mode decyduje o tym jak wygląda overlay. Osobiście preferuję opcję Raster 3D. Można wtedy wybrać dowolną czcionkę, a całość jest dużo bardziej czytelna. Ja używam czcionki Tahoma.

OSD coordinate space - większości gier wystarcza opcja Viewport. Niektóre gry wymagają opcji Framebuffer, te gry z reguły mają odpowiednio ustawiony profil.

OSD shadow generuje cień, który może poprawić czytelność overlaya w różnych sytuacjach.

OSD palette pozwala wybrać kolor czcionki. Dla mnie żółta sprawdza się najlepiej.

OSD zoom ustawia rozmiar overlaya. Ustawiamy jak nam pasuje, w zależności od rozdzielczości i rozmiaru ekranu. Im wyższa rozdzielczość, tym większy zoom należy ustawić, gdyż rozmiar OSD nie skaluje się automatycznie.

Show own statistics powoduje wyświetlanie statystyk zbieranych przez RTSS. Opcję najlepiej wyłączyć gdy statystyki dostajemy z MSI Afterburnera. Przydatne jeśli RTSS pracuje samodzielnie.

Niżej widzimy pole do ustawienia pozycji OSD. Przydatne np. jeśli nasz ekran posiada overscan, albo jeśli overlay coś zasłania, a nie chcemy go wyłączać.


Przycisk z kluczem francuskim otwiera okno dodatkowych opcji. Ważne aby była aktywna opcja Enable 64-bit apps support service, gdyż prawie wszystkie nowe gry są już w wersjach tylko 64-bitowych.
Jeśli chcemy korzystać z funkcji nagrywania w Afterburnerze, należy zaznaczyć opcję Enable dedicated encoder server service wybierając wersją taką jak nasz system.



NVIDIA Inspector

Program ten zawiera dwa pliki wykonywalne. Plik nvidiaInspector.exe pokaże nam okno z informacjami na temat naszej karty graficznej, podobnie jak GPU-Z.

Plik nvidiaProfileInspector.exe otwiera edytor profili dostępnych w sterownikach NV.
Domyślnie widzimy profil globalny. Ustawienia z profilu globalnego są stosowane dla wszystkich aplikacji, chyba że wybierzemy inną wartość danego ustawienia w profilu konkretnej gry. Niektóre profile np. wymuszają wyłączenie filtrowania anizotropowego, niezależnie od ustawienia w profilu globalnym.





Frame Rate Limiter - opcja służy do ograniczania ilości renderowanych klatek na sekundę. Niestety ten limiter jest bardzo niestabilny, z reguły nie osiągniemy nim idealnie takiej wartości jaką ustawimy, często są to dziesiąte części w jedną czy drugą stronę, co będzie powodować stutter. Limiter z Inspectora powinien być używany wyłącznie gdy użycie RTSS nie jest możliwe (jakaś niekompatybilność lub gra multiplayer podejrzewająca cheaty).

Maximum pre-rendered frames - opcja ta może pomóc w zmniejszeniu input laga w grach, w których jest on wyższy niż zwykle. Jeśli chcemy to zrobić, należy ustawić tę opcję na wartość 1. Niektóre gry domyślnie chcą pre-renderować nawet 3 klatki, co skutkuje dużo wyższym input lagiem. Opcja ta największe efekty daje przy niskich wartościach framerate, typu 30 czy 40 FPS.
Bardzo ważne aby razem z tą opcją na 1 ustawić również opcję Maximum frames allowed, widoczną na dole w sekcji Other.
Ustawienie tej opcji na wartość 1 może powodować stutter w niektórych grach. Z tego powodu zmiana tej opcji nie jest zalecana w profilu globalnym. Powinniśmy ją ustawiać w profilu gry, w której chcemy obniżyć przeszkadzający nam input lag. Przykładem gier, w których zaobserwowałem stutter są Battlefield 4, GTA V oraz Dying Light.

Preferred Refreshrate pozwala wymusić najwyższe odświeżanie dostępne dla naszego ekranu. Opcja może być przydatna w sporadycznych przypadkach gdy gry na telewizorach odpalają się w 24 Hz, czy też do wymuszenia wysokich odświeżań typu 120 Hz gdy gra nie daje takiego wyboru.

Opcja Triple buffering działa niestety tylko w grach OpenGL, przez co jest bezużyteczna w większości gier. Możemy jednak włączyć ją na stałe, chyba że nie chcemy mieć triple bufferingu w grach OpenGL.

Vsync Smooth AFR behavior jest używane w przypadku posiadania dwóch lub więcej kart (SLI), ale nie wiem co robi, bo nigdy SLI nie miałem, być może redukuje microstutter zapewniając lepszą synchronizację między kartami.

Vsync Tear Control pozwala na wybór między klasycznym Vsynciem i wersją Adaptive, która przy spadkach wyłącza Vsync, powodując tearing i zmniejszając input lag.
Opcja ta jest bardzo ważna przy chęci uzyskania stałych 30 FPS, gdyż panel sterowania NV nie pozwala wybrać opcji Standard przy jednoczesnym ustawieniu Vsynca na połowę odświeżania.

Vertical Sync - jeśli zawsze chcemy mieć Vsync we wszystkich grach, to powinniśmy wybrać opcję Force on w profilu globalnym. Vsync w opcjach gier w większości przypadków powinien być wtedy wyłączony, gdyż często spotyka się niepoprawnie działające implementacje powodujące przycinki, spadki i inne problemy.
Dodatkowe opcje tego ustawienia są istotne jeśli chcemy ograniczać framerate. Ten sposób ograniczenia jest najpewniejszy, prawie zawsze zapewniając idealny lock bez stuttera i problemów z frame pacingiem. Opcja 1/2 Refresh Rate zapewni lock na połowie odświeżania naszego ekranu, czyli dla 60 Hz będzie to 30 FPS, dla 120 Hz będzie to 60 FPS. Opcje 1/3 i 1/4 Refresh Rate przydatne są jeśli mamy wyświetlacz z wyższym odświeżaniem. Np. opcja 1/3 przy 120 Hz da nam idealne 40 FPS bez juddera.



Filtrowanie anizotropowe na współczesnych kartach graficznych nie wymaga dużej ilości mocy, a znacząco poprawia jakość tekstur, na które patrzymy pod kątem (np. podłoże lub ściany).
W profilu globalnym powinniśmy ustawić opcje User defined i 16x. Tylko na najsłabszych układach graficznych (np. integry) można rozważyć ustawienie opcji x4, lub też całkowite wyłączenie anizo.

Opcje filter optimization, sample optimization i trilinear optimization powinny być ustawione na Off, aby zapewnić najlepszą jakość filtrowania tekstur. Należy również pamiętać o ustawieniu opcji High quality.

Driver controlled LOD bias - domyślnie włączona opcja ustawia negatywny LOD tekstur gdy wymuszamy supersampling w grach DX9, co powoduje wyostrzenie tekstur, celem zmniejszenia rozmycia wprowadzanego przez tę metodę wygładzania krawędzi.

Negative LOD bias -  opcja powinna być ustawiona na wartość Clamp, w momencie gdy jednocześnie mamy włączone filtrowanie anizotropowe. Niektóre gry ustawiają negatywny LOD tekstur, co przy aktywnym anizo będzie skutkować zwiększonym aliasingiem. Ustawienie Clamp zablokuje grom tę możliwość.



Behavior Flags - ta opcja interesuje nas wyłącznie gdy chcemy wymusić wygładzanie krawędzi z poziomu sterowników, np. supersampling. W takim przypadku opcja ta koniecznie musi być ustawiona na None. Należy to zrobić w profilu gry, w której chcemy wymusić wygładzanie, gdyż wiele gier ma tam domyślnie ustawione różne flagi, które nie pozwolą na wymuszenie AA.

Mode - jeśli chcemy wymusić MSAA/SSAA z poziomu sterowników, należy tę opcję ustawić na Override any application setting.

Setting - ta opcja pozwala na wybranie metody wygładzania krawędzi, którą chcemy wymusić, oferując różne wariacje multisamplingu i supersamplingu. Opcja ta nie działa w DX11 (i z reguły w DX10), a dla wielu gier DX9 potrzebny jest odpowiedni bit kompatybilności, ale o tym później.

Transparency Multisampling - ta opcja włącza MSAA dla przezroczystych tekstur, redukując szimering na takich obiektach jak choćby roślinność czy ogrodzenia.

Transparency Supersampling - opcja ta robi to samo co powyższa, tylko w znacznie lepszej jakości, ale przy wyższych wymaganiach. W przypadku korzystania z tej opcji należy opcję Transparency Multisampling ustawić na Disabled.
Opcja ta ma również drugie zastosowanie, a mianowicie pozwala wymusić Sparse Grid Supersampling. To mniej zasobożerna metoda supersamplingu, która również wymaga odpowiedniego bitu kompatybilności. Aby wymusić SGSSAA o danej wartości, koniecznie w opcji Setting trzeba ustawić Multisampling o takiej samej wartości, czyli np. 2x Multisampling i 2x Sparse Grid Supersampling. Przy różnych wartościach wygładzanie nie zadziała.

MFAA - metoda wygładzania dostępna wyłącznie na kartach Maxwell i nowszych. Do działania wymaga aktywnego MSAA, oferując nam dwa razy lepszą jakość przy minimalnie wyższym koszcie wydajności. Przykładowo aktywując MSAAx2 i MFAA dostaniemy jakość MSAAx4 przy wydajności minimalnie niższej od MSAAx2. Metoda ta nie jest wspierana przez wszystkie gry oferujące MSAA. Aktywujemy ją w profilach konkretnych gier, nie w profilu globalnym.

Predefined FXAA Usage - niektóre profile gier blokują możliwość włączenia FXAA z poziomu sterowników, gdyż z reguły oferują wewnętrzne opcje wygładzania krawędzi. Ta opcja pozwala to odblokować, po przestawieniu na Allowed.

FXAA Indicator - włączenie tej opcji spowoduje wyświetlanie małego zielonego prostokąta w rogu ekranu, gdy jednocześnie włączymy FXAA z poziomu sterowników.

FXAA - opcja pozwalająca włączyć FXAA w absolutnie wszystkich grach. Nie polecam tej opcji, gdyż po pierwsze rozmywa obraz w całości, łącznie z HUD-em, a po drugie osobiście zaobserwowałem stutter w niektórych grach po włączeniu tej opcji. Lepiej korzystać w wewnętrznych opcji wygładzania, lub w ostateczności z jakiegoś injectora.



Ambient Occlusion compatibility - ustawiając odpowiedni bit możemy wymusić AO w niektórych grach, z reguły dotyczy to starszych tytułów. Niektóre gry mają takowe bity ustawione domyślnie, np. Diablo III.

Antialiasing compatibility - w tym polu wpisujemy odpowiedni bit, jeśli chcemy wymusić MSAA lub SGSSAA w grach DX9.
Listę gier z pasującymi bitami znajdziemy TUTAJ oraz TUTAJ

Antialiasing fix - dla niektórych gier należy tę opcję ustawić na On gdy wymuszamy MSAA lub SGSSAA z poziomu sterowników. Informacja o tym, które gry wymagają tej opcji znajduje się zawsze na liście bitów kompatybilności z powyższych linków.

SLI compatibiity bits - pozwala ustawić odpowiednik bit zezwalający na włączenie obsługi SLI. Większość profili ma domyślnie ustawiony odpowiedni bit.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2016, 13:51:15 wysłana przez Ja Być z Polska_ »
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2016, 12:51:44 »
Rezerwacja posta nr 3.

Będą jeszcze edytował poradnik dodając kolejne informacje.

Zgłosiłem prośbę o przyklejenie tematu, bo ja chyba nie mogę tego zrobić.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2016, 12:57:48 wysłana przez Harold z Zabierzowa »
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 19721
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2016, 12:53:58 »
Lajkuję! Fajnie, że Ci się chciało.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2016, 09:13:38 »
Lol, przypadkiem na nowej Poly dotarłem na dół strony i tam jest coś takiego jak "Aktywności na forum"

Na samej górze jest ten wątek i w/g tabeli ostatni post w tym wątku napisał... emiel.

Znalazłem literówkę "gwałtowanie" - no i można_by dodać że włączanie tripbuffa w panelu nvidii nic nie daje, bo dotyczy aplikacji OpenGL (ten mit chyba nigdy nie umrze).

I te screeny strasznie małe są, może by je powiększyć trochę, że nie trzeba było otwierać źródła w osobnym oknie?
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2016, 09:56:38 wysłana przez Simplex »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2016, 11:04:20 »
Nie będę edytował póki co, żebyś zobaczył co napisałem o triple bufferingu. ;)

Screeny mogę wrzucić pełne, bo w sumie post i tak jest bardzo długi, najpierw nie myślałem, że aż tyle tego wyjdzie.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2016, 11:20:59 »
Teraz doczytałem o tripbuffie.
Ja na włączanie i wyłączanie overlaya skrot do scroll locka.
Alt-F1 może kolidowac z GeForce Experience.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2016, 19:15:05 »
Jeżeli ktos nie widzi w Inspektorze tej opcji "Maximum frames allowed", to trzeba na górze "odznaczyć" ikonkę z lejkiem, która odfiltrowuje niektóre opcje.

Przy okazji chciałem spytac mądrzejszych od siebie, czy adaptive vsync ma jakikolwiek sens, choćby w jakichś specyficznych okolicznościach (całkowity brak tripbuffa i borderlessa to  jedyne co przychodzi mi do głowy, ewentualnie granie na słabej karcie ze spadkami poniżej 30fps, żeby ratować responsywność sterowania?). Bo póki co to zdaje mi się że ta opcja kompletnie nie ma sensu dla ludzi nietolerujących tearingu, a nvidia się nią chwali jakby to było drugie nadejście chrystusa: http://www.geforce.com/hardware/technology/adaptive-vsync/technology

Jak ja testowałem adaptive to nawet przy najmniejszym spadku płynności poniżej 60fps (choćby o 0.1 klatki) od razu miałem zauważalny tearing, wiec wyłączyłem w cholerę, ale może adaptive ma jakiś sens?
 
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2016, 19:30:18 wysłana przez Simplex »

Offline Romek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8743
  • #także
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2016, 19:22:04 »
Podziwiaj moje trofea. Zobacz, ile osiągnąłem!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2016, 19:30:06 »
Omówione!

Cytuj
Myślę więc, że trzeba po prostu używać czasownika odznaczyć, nie bacząc na trudności, i czekać, aż się upowszechni. Póki to nie nastąpi, można ujmować go w cudzysłów - Mirosław Bańko, polski językoznawca i leksykograf, profesor nauk humanistycznych, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1991-2010 był również zatrudniony w Wydawnictwie Naukowym PWN, gdzie pełnił funkcję redaktora naczelnego Redakcji Słowników Języka Polskiego

Zgodnie z sugestią Pana Profesora ująłem w cudzysłów!
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2016, 19:31:48 wysłana przez Simplex »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2016, 23:22:12 »
Nie śmiecić, bo zacznę usuwać! A mogę! ;)
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2016, 23:25:07 »
Przenieś posty od medalu włącznie do końca do któregoś grammar nazi.
No i nadal jestem ciekaw czy adaptive vsync nikogo, czy kogoś.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16616
  • Płeć: Mężczyzna
  • With hearts toward none
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2016, 23:28:02 »
Władza deprawuje ;D Ale zanim zaczniesz, wyjaśnij proszę w krótkich żołnierskich słowach czym jest spotkana w The Division "chromatic aberration". I czy lepiej ją włączać czy nie, jeśli chce się mieć ostry obraz, oczywiście jak na możliwości One.

Z góry dzięki :)
   

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 19721
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2016, 23:40:54 »
Aberracja chromatyczna to te niebieskie i czerwone "powidoki" przy krawędziach.

Online meatbag

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4126
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2016, 23:48:11 »
Ma naśladować słabej jakości soczewki w kamerze. Bo ten ludek co nim grasz patrzy na świat przez kamerę. Albo ty patrzysz jak grasz w gierki. I teraz nie musisz już tego robić! Twórcy gry zadbali o Ciebie, możesz już grać nie trzymając kamery (z niskiej jakości soczekwami) przed oczami. Mind boggles.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2016, 23:58:30 »
To chyba nie jest dobry temat do tego, ale odpowiem, najwyżej zdeprawowany Harold przeniesie.

Jeżeli wolisz zdjęcie niższe, to zostaw włączoną aberrację:


Offline Romek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8743
  • #także
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2016, 00:05:14 »
To porównanie jest niestety mylące, bo pokazuje przede wszystkim rozmycie i zniekształcenie.





Tej drugiej jeszcze nie widziałem w grach ;D
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2016, 00:42:50 wysłana przez Romek »
Podziwiaj moje trofea. Zobacz, ile osiągnąłem!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2016, 00:08:41 »
Nie zmienia to faktu że niewyłączalna aberracja chromatyczna w grach to jakaś pomyłka.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16616
  • Płeć: Mężczyzna
  • With hearts toward none
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2016, 07:47:06 »
Podziękował :)
   

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 22, 2016, 08:11:08 »
Tu są przykłady w grach:

Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5801
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 28, 2016, 02:45:35 »
Zajefajny poradnik! Gratki. Teraz jeszcze dokleić post z pamięciami RAm i git majonez.
Jestem ślepy, goopi i nie widzę nigdzie "Power management mode na Prefer maximum performance" - dzie to q... je?

OK, mam to.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2016, 03:39:28 wysłana przez szpynda »
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline Capoman1986

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 318
  • Płeć: Mężczyzna
  • www.lasantekielce.pl
    • Zobacz profil
    • Gabinet Kosmetyczny La Santé
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 16, 2016, 13:19:58 »
@Szpynda, doklej Pan o tym RAM, z chęcią poczytam.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 25, 2016, 22:30:50 »
Niedawno była aktualizacja nvidia inspectora - wreszcie jest osobny edytor profili, nazywa się <dum, dum, dum!> Nvidia Profile Editor ;)
Została zmieniona też czcionka właściwości profili na wiekszą i czytelniejszą (chyba jakiś Courier)

NVIDIA Inspector
Domyślnie uruchomienie programu NVIDIA Inspector pokaże nam okno z informacjami na temat naszej karty graficznej, podobnie jak GPU-Z. Kliknięcie ikonki po prawej od wersji sterowników otworzy kolejne okno z ustawieniami profili.
Polecam utworzyć sobie skrót do pliku wykonywalnego dodając następujące parametry: -showSettingsOnly -requestElevation
To spowoduje, że od razu będziemy widzieć okno z ustawieniami profili, nie trzeba klikać ikonki za każdym razem.
To można zedytować, nie trzeba już odpalać informacji o karcie, tylko można bezpośrednio edytor profili jako osobną aplikację "nvidiaProfileInspector.exe".


W profilu globalnym NVIDIA Inspectora poniższe opcje powinny być ustawione następująco we wszystkich przypadkach:
Maximum pre-rendered frames: 1
Maximum frames allowed: 1
W najnowszym inspektorze ta druga właściwość ma wartość "0x00000002" - to mam ustawić "0x00000001", czy jak?
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2016, 22:38:11 wysłana przez Simplex »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 11, 2016, 13:50:19 »
Zaktualizowałem sekcję o Inspectorze, dodając informacje o filtrowaniu tekstur i antyaliasingu.

Zmieniłem też informacje dotyczące Maximum pre-rendered frames, gdyż ustawienie tego parametru w profilu globalnym jednak nie jest najlepszą opcją.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 13, 2016, 11:12:39 »
Nie wiem gdzie zapytać, więc zapytam tu. Jak w dzisiejszych czasach ma się ram do grania? 8 wystarcza? Czy trzeba mieć te 16? Taktowanie daje dużo? (sam od dawna używam 1333 i jakoś nie chce mi się tego zmieniać). Więc jak to jest z tym ramem?

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 13, 2016, 12:14:06 »
Ależ proszę. :)

http://forum.polygamia.pl/pc-mac/co-kupic-w-poszukiwaniu-dobrego-sprzetu/msg140696/#msg140696

Dziękować po 100 kroć. Cholera. A miałem nadzieje że obejdzie się bez wymiany... No nic. Zamówiłem Corairy.
Edycja: Ale na szczęście jeszcze nie zapłaciłem :P zapomniałem że mnie płyta nie puści... (MSI Z87-GD65) mogę wsadzić tylko DDRy3, jest sens zmieniać te 1333 na 1600? Z waszego doświadczenia, bez czytania suchych faktów.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 12:25:16 wysłana przez Pats »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 13, 2016, 13:09:39 »
Sens wyłącznie jeśli zmieniasz 8 GiB na 16 GiB, i tylko jeśli nie planujesz wymiany całej platformy w ciągu przynajmniej roku.

Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 13, 2016, 13:13:05 »
Sens wyłącznie jeśli zmieniasz 8 GiB na 16 GiB, i tylko jeśli nie planujesz wymiany całej platformy w ciągu przynajmniej roku.
Nie no, mam 2x8 GB, a przy moich podzespołach (przy wymianie grafy na 1000) nie planuję nic wymieniać przez długi okres czasu. i74790k jeszcze jakoś sobie radzi...
Dzięki JBzP  :)

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 13, 2016, 13:23:23 »
Jakbyś miał zmieniać dla samego taktowania, to minimum 2133 lub 2400. Masz Z87, więc ci takie obsłuży. Minimalny framerate może wzrosnąć o kilka klatek w grach obciążających CPU, ale nie będzie to przyrost proporcjonalny do dopłaty.
Jak ktoś zmienia na DDR4, to wtedy już warto dopłacić do 3200, bo będzie na lata.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 13, 2016, 14:33:26 »
W takim razie poczekam jakiś czas, jak będę się kiedyś przesiadać to pewnie będzie już DDR5, albo nawet 6. Obecnie nie widzie nic co by mi jakoś masakrycznie zjadało procka, więc... (u mnie i tak grafa niedomaga)

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 13, 2016, 18:08:14 »
DDR3 weszło w 2007, DDR4 w 2014, ty zrób matematykę. ;)

Aż tak wolny rozwój procków nie jest, żeby Haswell wytrzymał jeszcze 5 lat.
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 15, 2016, 20:07:34 »
DDR3 weszło w 2007, DDR4 w 2014, ty zrób matematykę. ;)

Aż tak wolny rozwój procków nie jest, żeby Haswell wytrzymał jeszcze 5 lat.

Za 5 lat Haswell będzie jak i5 2500k - ciągle solidny - Intel już nawet się z tym nie kryje , że w następnych prockach częstotliwości nie będą już rosnąć.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 15, 2016, 20:12:56 »
Za 5 lat Haswell będzie 8-letnim prockiem, a nie 5-letnim jak Sandy teraz. 2500K się trzyma, bo się kręci świetnie, ale RAM to spory ogranicznik, a stockowe zegary to już w ogóle.
Nikt kto celuje w 60 FPS nie powinien siedzieć na tak starym sprzęcie, a już na pewno nie łącząc go z najnowszymi topowymi kartami za 2-3k. :)
Pozdrawiam mamę, tatę, ciotki i stryjków.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 15, 2016, 21:45:35 »
Nie rozumiem o co ci chodzi z ramem.

Sandy obsłuży 2133 CL9 (testowałem na swoim 2500k)
Haswell możesz zapakować 2400 CL 10 (wyższe też ale cena rośnie za bardzo)
te kostki mają wydajność jak DDR4 3000 CL15

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 15, 2016, 22:07:50 »
A to że w specyfikacji mojej płyty głównej pisze DDR3 1600 max nie ma znaczenia?

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 15, 2016, 23:48:32 »
Standard JEDEC dla ddr3 kończy się na 1600 oficjalnie szybszych ramów nie ma ;) i tylko do takich wartości programowane są profile spd

http://www.simmtester.com/page/news/showpubnews.asp?num=153

cała reszta to są podkręcone pamięci

Jeśli masz Ztkę to pójdą, jak H czy B to nie

Offline Pats

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nbareja
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 16, 2016, 08:24:01 »
A no, zetke, zetke. Hmm,  dzięki za rozjaśnienie sytuacji.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 20, 2016, 11:28:27 »
Ten cały fast sync może być ciekawy

! No longer available

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 80021
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 20, 2016, 12:49:26 »
Ten cały fast sync może być ciekawy

! No longer available


Gaf twierdzi, że "this is just triple buffering", "This went from cool to worthless real fast."

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1221652

Dłuższa wersja:
Cytuj
it's "just" triple buffering.
Actual triple buffering as you can see described in textbooks from the 90s, not what has come to be called "triple buffering" recently but is really just a 3-buffer queue.

That said, it's a very good thing to get an option for it in the driver, since on a modern system it's basically impossible to enforce real triple buffering in fullscreen mode.

Miejmy nadzieję, że da sie jednocześnie właczyc fastsync/tripbuff oraz vsync.