Autor Wątek: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC  (Przeczytany 75736 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #200 dnia: Październik 01, 2017, 13:41:51 »
SMAA z Reshade jest okropny, ale jest lepszy niż FXAA i normalny SMAA. ROTR ma beznadziejny AA i nie da się nic z tym zrobić - to przepiękna gra zniszczona aliasingiem.
Oj tam, idę o zakład że na TV CRT jest dobrze wygładzona po dowscalowaniu z 4k!

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #201 dnia: Październik 03, 2017, 00:05:26 »
@hadxmen - A z tym, że Tobie i chyba komuś jeszcze nie działa V-Sync z Nvidia Inspector i lock FPS w RTSS jednocześnie - próbowałeś różnych ustawień w RTSS - np. detection level i jeszcze chyba DirectX mode czy jak to się nazywało?

Przy okazji (opierając się przynajmniej na tym - http://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/) zwrócę uwagę na to, że może ktoś ma np. wyłączone high precision clocks (np. HPET, TSC, etc.) w BIOSie i przez to lock FPS może nie działać poprawnie i być stutter czy coś.

Poza tym ta różnica między prawdziwą ilością Hz monitora, a lockiem może dla różnych sprzętów czy gier inaczej działać także zależnie od tego jak dużą czy małą się ją zrobi, a w niektórych grach, to i tak przy tej różnicy po jakimś czasie może być stutter czy micro-stutter.

Tylko teraz w sumie chyba nie wiem czy jak chce się uniknąć ewentualnych problemów nawet kosztem trochę większego input laga, to lepiej dać V-Sync i locka na 60 FPS czy prawdziwą ilość Hz monitora (zamiast trochę mniej FPS niż Hz) czy jakoś jeszcze inaczej czy zależy od gry etc.?

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #202 dnia: Październik 03, 2017, 00:20:44 »
Przetestuj sam - u mnie się znacznie poprawiła przyjemność z grania, a zawsze to można bardzo szybko cofnąć.
Nie bawiłem się w detection level - może na dniach sprawdzę.

Offline Astarot

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2589
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #203 dnia: Luty 06, 2018, 10:08:42 »
Dark Souls III - niby mam rocksolid 60FPS, ale czuję stutter. Jak się tego pozbyć. Gra się słabo :/
Miał ktoś z tą grą problemy?

Offline scooby666

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6171
  • Płeć: Mężczyzna
  • scarface
    • Zobacz profil
    • rolki.com
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #204 dnia: Maj 24, 2018, 14:13:41 »
Myślę, że tutaj to pasuje. DF jak zawsze kawał świetnej roboty.

https://youtu.be/A8VrFUi79yo

Offline projektkong

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6228
  • Płeć: Mężczyzna
  • SHMUPS is my life
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #205 dnia: Maj 24, 2018, 14:38:39 »
Ej scooby, ale piątek jest jutro ;D ;)
 

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #206 dnia: Listopad 13, 2018, 20:39:01 »
Znalazłem taki temat, w którym ludzie opisują różne rzeczy, które powodowały im np. stutter w grach. Niekoniecznie są oczywiste. Np. kilku ludziom pomogło wyłączenie opcji "network discovery" w ustawieniach Windows 10. Komuś innemu wyłączenie przeszukiwania folderów w Geforce Expierience. Coś tam jeszcze może być.

https://www.resetera.com/threads/windows-10-intermittent-game-stutter.77825/


Jeszcze ja dodam od siebie w trochę innym temacie, że na regularne (możliwe, że pojawiały się co taką samą lub zbliżoną ilość czasu) lagi (czy w zasadzie zrywanie połączenia) grając przez wifi pomógł darmowy program WLAN Optimizer i opcja "Disable autoconfig" (oraz na wszelki wypadek "Enable streaming mode").

W zasadzie to samo można osiągnąć odpowiednimi komendami w w wierszu polecenia Windows, ale programem prościej (a czasem np. przy przełączaniu kont użytkownika Windows można stracić połączenie z wifi i wtedy może być konieczne włączenie autoconfig na chwilę, żeby się połączyć, a łatwiej to zrobić tą aplikacją).

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #207 dnia: Listopad 13, 2018, 20:48:23 »
Dobre protipy. Kolejny argument żeby nie instalowac tego malware GeForce Experience.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:43:02 »
Ciekawostka warta sprawdzenia.
Wyłączenie HPET, czyli High Precision Event Timer w biosie poprawiło mi wydajność w grach wymagających chorego procesora.
Wzrost wydajności zauważyłem zwłaszcza w AC Origins, gdzie mam praktycznie stabilne 60FPS na i7-6700 taktowanym na 4.2GHz.
Wcześniej miałem spadki do ok 45FPS spowodowane przez procesor, teraz w 90% ogranicza mnie GTX1080ti powodujac lekkie spadki klatek przy cut scenkach, wyciągniętej pochodni itd. Lekki stutter widoczny na video w grze nie istnieje (powoduje go nagrywanie - podobnie jak nieco bardziej obciążone podzespoły).
https://youtu.be/v1U5DYrE3nY

Poprawę zauważyłem też w Wildlands i BFV na Narviku.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:49:05 »
HPET to jakiś bullshit. Jak BIOS nie ma takiej opcji, to jest wyłączony, a w Windowsie też domyślnie wyłączony. Gdzieś kiedyś czytałem, że powinno być tu i tu wyłączone.

Sam kiedyś testowałem systemowo i programowo, i raczej nie widziałem żadnej różnicy w tę czy w tę.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:42:11 »
Ciekawostka warta sprawdzenia.
Wyłączenie HPET, czyli High Precision Event Timer w biosie poprawiło mi wydajność w grach wymagających chorego procesora.
Wzrost wydajności zauważyłem zwłaszcza w AC Origins, gdzie mam praktycznie stabilne 60FPS na i7-6700 taktowanym na 4.2GHz.
Wcześniej miałem spadki do ok 45FPS spowodowane przez procesor, teraz w 90% ogranicza mnie GTX1080ti powodujac lekkie spadki klatek przy cut scenkach, wyciągniętej pochodni itd. Lekki stutter widoczny na video w grze nie istnieje (powoduje go nagrywanie - podobnie jak nieco bardziej obciążone podzespoły).
https://youtu.be/v1U5DYrE3nY

Poprawę zauważyłem też w Wildlands i BFV na Narviku.
moze to efekt placebo?

https://www.reddit.com/r/joinsquad/comments/4s4l8w/enable_your_motherboards_hpet_to_improve/

This usually gives a little fps boost for all games, but moreso in games that are more CPU dependent. It also makes everything perform smoother, with less hitches and hiccups.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:46:57 »
Wątpię, bo wiem jak działał Odyssey. O 60fps stabilnych mogłem zapomnieć.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #212 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:52:40 »
Ten post z reddita jest dość długi i warto przeczytać cały, bo cytat raczej bezużyteczny.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #213 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:55:24 »
Sprawdzę benchmark. Jest opcja, że grę polatano, bo nie odpalałem dawno.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 18:57:52 wysłana przez hadxmen »

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #214 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:01:31 »
 ;D

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #215 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:02:00 »
No właśnie, robiłeś testy porównawcze z włączonym i wyłączonym? Bo jak nie to trochę fail ;)

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #216 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:04:35 »
Kurwa różnica jest kolosalna u mnie w AC

Spadki klatek w miastach i zużycie 90-100% CPU wrocilo. FPS spada nawet do 40 bez zmiany ustawień w tej samej lokacji.

Jest bardzo źle jak jest to włączone w biosie i windowsie. Jak w samym biosie to nie jest źle, ale bez lepiej.
W biosie:
Off:
https://i.imgur.com/r8IFYV5.png

On:
https://i.imgur.com/cOaTy68.png

Nie wiem skąd ta gra wzięła max 90FPS, bo ma w sterownikach VSync On i lock na 60 w RTSS :).

« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 19:26:35 wysłana przez hadxmen »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #217 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:47:20 »
No to robi wrażenie, lepsze niż upgrade proca :)

Jak to dokładnie wyłączyć? I w biosie i windzie?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 19:50:34 wysłana przez Simplex »

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #218 dnia: Luty 19, 2019, 01:03:09 »
Jeszcze jedna z takich nieoczywistych rad, to program "Intelligent standby list cleaner" (ISLC) od twórcy "Display Driver Uninstaller" (DDU).

Cytuj
The application will monitor and clear the memory standby list when it is > 1000mb (1gb).

It may help users who have stutters in games when using windows 10 Creator update and higher version of windows.

https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=18&t=1256

To co robi ten program, to można osiągnąć na różne sposoby - https://forums.guru3d.com/threads/fix-game-stutter-on-win-10-1703-1809.420251/. Ponoć niektóre gry są bardziej podatne na tę wadę Windowsa 10 (nie wiem jak ze starszymi), a inne mniej.

Tu ktoś zrobił porównanie jak mu działa Battlefield 1 z pustą "standby list" i pełną, ale w sumie nie wiem czy on dobrze zrobił ten test - https://www.youtube.com/watch?v=rQuHIlSfxv0

Niektórzy twierdzą, że po jakiejś aktualizacji Windowsa 10 ta jego wada została poprawiona, a inni, że nie. :)

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #219 dnia: Luty 19, 2019, 01:22:52 »
Dark Souls III - niby mam rocksolid 60FPS, ale czuję stutter. Jak się tego pozbyć. Gra się słabo :/
Miał ktoś z tą grą problemy?
No, może pomoże wyłączenie V-Sync w grze i włączenie w Nvidia Control Panel (AMD nie ma takiej opcji oprócz dla OpenGL). Może zmiana Maximum Pre-Rendered Frames (MPRF) z 3 na 2 lub 1 też może pomóc (lub pogorszyć) sprawę - możliwe, że zależnie od gry.

Niektórzy twierdzą, że oprócz V-Sync, to warto ustawić FPS lock na 60 w programie RTSS RivaTuner Statistic Server, a inni, że to nie robi różnicy (nie jestem pewny czy w niektórych grach to może pogorszyć sprawę) - może zależy od gry.

W poście z linku poniżej są dwa linki do porównania:
- Nvidia Driver V-Sync i RTSS
- Nvidia Driver V-Sync i Maximum Pre-Rendered Frames (MPRF) 1.

To drugie wyszło lepiej pod względem frametimes (nie mylić z framerate) o ile to zostało dobrze zrobione etc.

https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=2052&start=20#p15738

Tu na początku jeszcze jest porównanie z V-Sync włączonym w grze (Life is Strange na Unreal Enginge 3) - https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=2052

***

A jak byś chciał jak najniższy input lag z V-Sync to jest metoda używająca blokady FPS w RTSS trochę poniżej prawdziwej częstotliwości odświeżania monitora, ale jest wtedy ryzyko stutteru - https://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/

***

Nie wiem jak by było z driver V-Sync+RTSS na dokładnie prawdziwą częstotliwość (czyli np. 59,9cośtam Hz)+1 MPRF

***

A jak by się miało FreeSync czy G-Sync (od niedawna działający też z monitorami FreeSync przez DisplayPort), to - https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ (limit FPS można ustawiać sobie mniejszy np. na mniej więcej spodziewany średni FPS w wymagających sprzętowo grach, żeby jednak nie było zbyt dużych wahań FPS zależnie od preferencji).
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2019, 01:29:38 wysłana przez kamil950 »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #220 dnia: Luty 19, 2019, 10:22:00 »
Jeszcze jedna z takich nieoczywistych rad, to program "Intelligent standby list cleaner" (ISLC) od twórcy "Display Driver Uninstaller" (DDU).

Cytuj
The application will monitor and clear the memory standby list when it is > 1000mb (1gb).

It may help users who have stutters in games when using windows 10 Creator update and higher version of windows.

https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?f=18&t=1256

To co robi ten program, to można osiągnąć na różne sposoby - https://forums.guru3d.com/threads/fix-game-stutter-on-win-10-1703-1809.420251/. Ponoć niektóre gry są bardziej podatne na tę wadę Windowsa 10 (nie wiem jak ze starszymi), a inne mniej.

Tu ktoś zrobił porównanie jak mu działa Battlefield 1 z pustą "standby list" i pełną, ale w sumie nie wiem czy on dobrze zrobił ten test - https://www.youtube.com/watch?v=rQuHIlSfxv0

Niektórzy twierdzą, że po jakiejś aktualizacji Windowsa 10 ta jego wada została poprawiona, a inni, że nie. :)

Tylko ciekawe czy to coś może dać przy dużej ilości RAM-u (16+ GiB).

Domyślnie się to aktywuje jak wolny RAM spada poniżej 1 GiB, a przy 16 GiB raczej nigdy nie ma takiej sytuacji w grach.

Przycinki widzę w wielu grach, ale raczej wynikają one ze specyfiki silników (streaming itp.).

EDIT.

Z tego co widzę, to to całe Standby List się nieustannie zwiększa. Po godzinie przeglądania netu jest 7500 MiB, a zamknięcie programów nie wpływa na to wcale. Free Memory to 5200 MiB.

Task Manager pokazuje 3.3 GiB w użyciu, 12.5 GiB dostępne, więc zupełnie inne wartości. Może po jakimś czasie faktycznie dochodzi to do skrajnych wartości.

Trzeba to potestować.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2019, 11:14:12 wysłana przez Ja Być z Polska_ »
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #221 dnia: Marzec 29, 2019, 01:27:06 »
A tutaj jak Battle(non)sense naprawia wrażenie niepłynności, stutter etc. podczas używania monitora z G-Sync czy FreeSync - https://www.youtube.com/watch?v=xsXFUVYPIx4

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil

Offline kamil950

  • Aktywny forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #223 dnia: Czerwiec 05, 2019, 14:49:42 »
Jak ktoś chce jeszcze jedne ustawienie do zabawy (zwłaszcza jak ma się w danej grze stutter etc.), to proszę - niektórzy twierdzą, że wyłączenie w Windows 10 "Full screen optimization" (trzeba to robić dla każdej gry osobno) w niektórych grach eliminuje czy zmniejsza stutter, zwiększa framerate etc. Możliwe, że dla gier przynajmniej Microsoftu w DirectX 12 lepiej zostawić domyślne ustawienie (czyli nie wyłączać optymalizacji).

To czy "Full screen optimization" jest aktywne można łatwo sprawdzić - jak się użyje klawisza do podgłaśniania lub ściszania podczas gry (jeśli się taki ma na klawiaturze), to jeśli na ekranie pojawi się pasek głośności, to znaczy, iż optymalizacje są włączone (nie wyłączone).

Niektórzy podają konkretne liczby FPS np. z benchmarków w grze.

https://forums.geforce.com/default/topic/1004600/geforce-drivers/all-games-stuttering-with-fps-drops-since-windows-10-creators-update/post/5834880/#5834880
https://steamcommunity.com/app/812140/discussions/0/1728711392728325809/
https://old.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/bq7u4u/game_performance_boost_windows_10_forces_games/eo2c8l5/?context=3
https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/bq7kro/windows_10_forces_games_into_a_faux_fullscreen/

Chyba tutaj jest pokazane jak się to wyłącza - https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/9u0u9j/what_is_this_fullscreen_optimizations_thing/. Możliwe, że wyłączanie tego w ten sposób nie działa dla każdej gry (przynajmniej chyba z Far Cry 5 ktoś ponoć miał jakiś problem).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2019, 14:51:50 wysłana przez kamil950 »

Offline krzyhu923

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 255
  • stable as fuck
    • Zobacz profil
Odp: Limitery, Vsynki, Overlaye czyli płynne granie na PC
« Odpowiedź #224 dnia: Czerwiec 05, 2019, 19:14:04 »
HPET to jakiś bullshit. Jak BIOS nie ma takiej opcji, to jest wyłączony, a w Windowsie też domyślnie wyłączony. Gdzieś kiedyś czytałem, że powinno być tu i tu wyłączone.
Napiszę coś od siebie na przykładzie MSI, bo takie płyty zawsze kupowałem. Poprzednie płyty główne Intela, ze starszymi chipsetami (chyba z Z370 włącznie), posiadały opcję włączania i wyłączania HPET, ale od Z390 tej opcji w BIOS-ach nie ma. HPET jest domyślnie włączony (co można zauważyć w menedżerze urządzeń), bo zgodnie z odpowiedzią jaką dostałem, jest to wymagane do poprawnego działania nowych procesorów, a oni sami nie chcieli mi przygotować customowego BIOS-u z tą opcją, bo to odgórna decyzja Intela i oni to narzucają, nie MSI. Po prostu nie chcą brać odpowiedzialności, a nie usunęli tej opcji ot tak.
Zapytałem, czy w przypadku AMD, w opcjach płyt MSI X470 jest opcja włączania/wyłączania i odpowiedź była negatywna, to znaczy podobno obecnie AMD też wymaga włączonego HPET w BIOS-ie dla swoich procesorów.
To, że w Windows 10 domyślnie HPET jest "wyłączony" niczego nie zmienia, bo on i tak działa, jeśli jest włączony w BIOS-ie.