Autor Wątek: AMD Leo Demo  (Przeczytany 1931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ja Być z Polska

  • Gość
AMD Leo Demo
« dnia: Luty 18, 2013, 01:21:27 »
http://developer.amd.com/resources/documentation-articles/samples-demos/gpu-demos/amd-radeon-hd-7900-series-graphics-real-time-demos/

Polecam sobie ściągnąć demo jak ktoś ma mocną grafe, jak nie to sam filmik. W demie jest też tryb pokazujący o co chodzi i jak to działa.
U mnie działa na GTX 660, więc nie tylko na kartach AMD.


A chodzi o to, że większość współczesnych gier korzysta z deferred renderingu, za co oczywiście dziękujemy konsolom, na których MSAA było zbyt kosztowne, więc wprowadzono coś co niewielkim kosztem mocy obliczeniowej pozwala na tworzenie zaawansowanego oświetlenia kosztem MSAA. Ograniczenia sprzętowe FTW.

AMD w tym demku opracowali technikę, która pozwala na uzyskanie zaawansowanych możliwości tworzenia oświetlenia niskim kosztem w klasycznych forward rendererach, dzięki czemu zachowujemy możliwość korzystania z typowych algorytmów MSAA nie potrzebujących kosmicznych zasobów jak przy deferred renderingu.



Mam nadzeję, że developerzy się tym zainteresują. Niestety zapewne przez najbliższe kilka lat dalej trzeba się będzie męczyć z obecnym "opóźnionym" syfem, a jak dla mnie nic tak nie szpeci grafiki jak aliasing i shimmering. Już tekstury, pop-up czy lody są mniej szpetne, ale te rzeczy są ograniczone tylko mocą sprzętu, a nie typem renderera.

Oby ten wynalazek rozwinął się na tyle dobrze, aby w kolejnych wersjach swoich silników developerzy wrócili do klasycznych rendererów, bo MSAA musi wrócić.

Offline Furio

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5952
  • R=2Gm/c2
    • Zobacz profil
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2013, 11:46:03 »
Pff, i co w tym takiego fajnego? Wygląda jak Pupeteer, albo LBP w full hd i tyle. Skoro ogarnia to bez najmniejszego problemu moja karta, to nie widzę przeszkód, żeby tego typu technologie pojawiły się na każdym sprzęcie. Chociaż dla mnie to popierdółka i efekt nie warty mocy na niego zużytej,

Ja Być z Polska

  • Gość
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2013, 13:17:50 »
Wiem że równowaga w hejcie musi być ( ;) ), ale serio nie podoba ci się idealnie wygładzony obraz? Bo to własnie o to chodzi, zaawansowane oświetlenie ze współczesnych gier przy jednocześnie możliwym wygładzeniu obrazu bardzo niskim kosztem, co nie jest możliwe przy deferred renderingu.

Tu nie chodzi o design i artyzm tego dema, chodzi o samo oświetlenie przy jednoczesnym idealnym wygładzeniu obrazu. Do tej pory użycie ogromnych ilości źródeł światłą nie było możliwe przy forward renderingu bo wymagało za dużo mocy. Zmienia to technika użyta w silniku tego dema. To nie da lepszego oświetlenia niż przy deferred renderingu. To da takie samo oświetlenie przy jednoczesnym porządnym antialiasingu.


I nie chodzi o to że to działa na PC. Dokładnie to samo można będzie uzyskać na next-genach. I ja właśnie do tego piję, aby developerzy wykorzystali to w swoich silnikach. Nie zrobią tego teraz, bo silniki są gotowe i gry już sa tworzone. Ale za 2-3 lata silniki znowu będą modyfikowane, i mam nadzieję że deferred rendering na zawsze zniknie.

Offline DzikiKaczor

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6836
    • Zobacz profil
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2013, 14:48:34 »
Ciekawe. Jak niski to koszt? Bo ja na i2500k @ 4.0 i Radeonie 6850 mam ok 10fps srednio :) (tak od kilku do kilunastu)

Ja Być z Polska

  • Gość
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2013, 17:36:31 »
Demo jest zoptymalizwane pod serię 7900 jak widać. Ja na 660 mam 20-30 FPS. Takie dema zawsze chodzą słabo.

Gdyby porównać wydajność takiej samej ilóści zaawansowanych świateł przy forward (z tą nową techniką) i deferred renderingu, to to drugie oczywiście będzie trochę szybsze, ale w tym pierwszym porządne MSAA można zastosować niewielkim kosztem w przeciwieństwie do deferred MSAA, które potrzebuje ogromnych ilości mocy i pamięci, a do tego oferuje kiepską jakość bo nie jest w stanie wygładzić wszystkiego.

Offline DzikiKaczor

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6836
    • Zobacz profil
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2013, 15:22:44 »
No fakt, MSAA to jest jakas tragedia. 2x moze byc, 4x - czasami ujdzie, ale 8x to jest zabojstwo przy kazdej grze. Cywilizacja 5, ktora nie jest specjalnie chyba wymagajaca graficznie chodzi mi w max detalach (czyli wlasnie msaa x8) w 40-50fpsach. Tylko zmniejsze na 4x i mam stabilne 60. W najbardziej popierdolkowej gierce potrafi obciac FPS tak, ze trzeba wylaczyc bo efekt nie jest warty ceny ktora trzeba za to "zaplacic".
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2013, 15:44:04 wysłana przez kaczamanov »

budda

  • Gość
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2013, 15:27:49 »
No jak Jaśnie Pan na pierwszy rzut oka rozróżnia 8x i 4x to gratuluję.  ;D

Offline DzikiKaczor

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6836
    • Zobacz profil
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2013, 15:43:29 »
No jak Jaśnie Pan na pierwszy rzut oka rozróżnia 8x i 4x to gratuluję.  ;D

A gdzie ja cos takiego napisalem?

Wlasnie o to chodzi, ze nie rozrozniam :) Albo nawet jesli rozrozniam to na na pewno nie na 1y rzut oka tylko, przy porownaniu po przelaczeniu z jednej opcji na druga. Dlatego nie oplaca sie wlaczac bo tylko zzera niepotrzebna moc.


Ja Być z Polska

  • Gość
Odp: AMD Leo Demo
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2013, 16:01:17 »
No jak Jaśnie Pan na pierwszy rzut oka rozróżnia 8x i 4x to gratuluję.  ;D

Akurat to zależy od gry. Obecnie testuje ustawienia w Fallout 3 przy okazji szukania modów na tekstury, i jest widoczna różnica między x8 a x4, i to na moim małym TV 26". Nie ogromna, ale widoczna, przede wszystkim na przezroczystych teksturach, bo wbudowany transparency multisampling się rewelacyjnie spisuje.


Ale ogólnie nie o to tu chodzi, bo po prostu deferred MSAA to jest jedna wielka katastrofa, i w kwestii wydajności, i w kwestii jakości. A niestety obecnie prawie każda gra AAA korzysta z deferred renderingu, i póki co sie to nie zmieni.