http://developer.amd.com/resources/documentation-articles/samples-demos/gpu-demos/amd-radeon-hd-7900-series-graphics-real-time-demos/Polecam sobie ściągnąć demo jak ktoś ma mocną grafe, jak nie to sam filmik. W demie jest też tryb pokazujący o co chodzi i jak to działa.
U mnie działa na GTX 660, więc nie tylko na kartach AMD.
A chodzi o to, że większość współczesnych gier korzysta z deferred renderingu, za co oczywiście dziękujemy konsolom, na których MSAA było zbyt kosztowne, więc wprowadzono coś co niewielkim kosztem mocy obliczeniowej pozwala na tworzenie zaawansowanego oświetlenia kosztem MSAA. Ograniczenia sprzętowe FTW.
AMD w tym demku opracowali technikę, która pozwala na uzyskanie zaawansowanych możliwości tworzenia oświetlenia niskim kosztem w klasycznych forward rendererach, dzięki czemu zachowujemy możliwość korzystania z typowych algorytmów MSAA nie potrzebujących kosmicznych zasobów jak przy deferred renderingu.
Mam nadzeję, że developerzy się tym zainteresują. Niestety zapewne przez najbliższe kilka lat dalej trzeba się będzie męczyć z obecnym "opóźnionym" syfem, a jak dla mnie nic tak nie szpeci grafiki jak aliasing i shimmering. Już tekstury, pop-up czy lody są mniej szpetne, ale te rzeczy są ograniczone tylko mocą sprzętu, a nie typem renderera.
Oby ten wynalazek rozwinął się na tyle dobrze, aby w kolejnych wersjach swoich silników developerzy wrócili do klasycznych rendererów, bo MSAA musi wrócić.