Autor Wątek: AC Odyssey - PC  (Przeczytany 3301 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline srekal34

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1573
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 10, 2018, 08:17:35 »
Ja tylko przypomne o fastsync. Nawet na monitorze 60Hz warto miec jak najlepszy procesor.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 10, 2018, 08:24:46 »
W wysokich rozdzielczosciach liczy się min fps/99th percentile (i generalnie liczy się bardziej niż średni dla mnie, o ile średni jest powyżej 60), a o ile mi wiadomo tu nadal Intel ma tutaj jakąś przewagę (nie twierdzę ze wielką).
Widział ktoś rzetelne testy w wieku grach w których Intel nie ma przewagi w tych krytycznych momentach kiedy jest duze obciążenie? (99th percentile)
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2018, 08:31:00 wysłana przez Simplex »

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4541
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 10, 2018, 09:52:45 »
Fast Sync nikogo, bo stutter nie z tej ziemi.

Nie wiem po co w kółko ta dyskusja. Już było omówione, Ryzen w żadnej grze nie zapewni przewagi, bo albo będzie na równi, albo z tyłu. Ja chcę mieć absolutnie najwyższą wydajność w skrajnych momentach. Dotyczy to też starych i słabo zoptymalizowanych gier, gdzie liczy się wydajność jednego rdzenia.

Ludzie dopłacają, bo ich stać.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 10, 2018, 10:03:36 »
Jeszcze jestem w stanie uznać argument - lepiej oszczędzić kupując Ryzena i dołożyć do gpu. Ale znowu - jak kogoś stać to może i dołożyć do gpu i kupić intela.
Nadal mam nadzieję ze 7nm AMD zmiecie intela bezapelacyjnie i fani AMD już nie będą musieć dokonywać wygibasów żeby wykazać ze AMD lepsze.

Offline srekal34

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1573
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 10, 2018, 10:19:53 »
Nawet jak doloza 15% to raptem zrownaja sie z Intelem w IPC. Nie wiadomo co z zegarami. Chyba ze poprawia kontroler pamieci i obsluzy bardzo szybkie pamieci, tylko 4266/4600. Wtedy infinity fabric dostanie kopa i pewnie Ryzen 3xxx wyprzedzi Intela. Tylko wciaz, kto normalny kupi takie pamieci?
Mimo wszystko licze ze sie uda i faktycznie bedzie alternatywa.
A Threadripper ze swoja NUMA nigdy nie bedzie dobry w grah, nie wazne jak idealnie Windows by rozdzielal watki. To dodatkowe waskie gardlo ktore zawsze odbije sie czkawka. Nawet meshowe Intele dostaja po tylku od mainstreamu w grach, pomimo 4 kanalowej pamieci.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2018, 10:21:48 wysłana przez srekal34 »

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 10, 2018, 10:27:51 »
Jest jeszcze kwestia perf per Watt.

Offline robbo2k

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 860
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 11, 2018, 10:51:46 »
Grecka Tragedia   RTX 2080Ti...   45kl/s   ....

natomiast 3840x2160 wymaga obniżenia ustawień żeby najmocniejsze GPU wygenerowało 45-50 FPS-ów.

Wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Odyssey są okrutne. Wybaczcie teraz kolokwializm... kogoś chyba zdrowy rozsądek opuścił!


https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_assassin_s_creed_odyssey_pc_grecka_tragedia?page=0,10
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2018, 10:53:29 wysłana przez robbo2k »

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 11, 2018, 10:58:25 »
Dawno omówione, chmury trzeba wyłączyć!

Głupie ubi, wystarczyło nie dawać tych najbardziej katujących opcji do gry i gawiedź by się cieszyła z cudownej optymalizacji.

I standardowo polecam przeczytać:
https://www.neogaf.com/threads/judging-game-performance-at-max-settings-is-enormously-counterproductive.885444/

Lub obejrzeć: https://youtu.be/d5ZsaavKNR8

Ale możliwe że to wina DRM.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2018, 11:02:12 wysłana przez Simplex »

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22580
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 11, 2018, 11:08:10 »
Powinno być "Todays settings" "Future settings" ;).

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 11, 2018, 11:12:51 »
Przypominam że w wiedźminie 2 było ustawienie "ubersampling" ktore kompletnie masakrowało wydajność (i w sumie do dzis katuje, bo było totalnie niezoptymalizowane). Mam nadzieję, że ówcześni testerzy wlączyli ten ubersampling a potem wpadali w szał, że gówniana optymalizacja i gra do śmieci ;)

Co za szajs!

źródło: https://www.geforce.com/whats-new/guides/witcher-2-tweak-guide#9

I wlasnie dlatego nie ma sensu ocenianie wydajności gry na podstawie zmaksowania wszystkich możliwych opcji graficznych oraz w oderwaniu od tego jakie daje wrażenia wizualne. Ktoś pisał wcześniej, że w Odyssej jest otwarty świat z masą szczegółów i dalekimi zasięgami rysowania - to musi katować procesor. Ale faktem jest że gniją na DX11 i to akurat jest sensowny zarzut.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2018, 11:17:00 wysłana przez Simplex »

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22580
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 11, 2018, 11:15:07 »
Tak czy owak jakby oddzielili główne ustawienia od katujących, to pewnie by było lepiej to psychice strawić. Bo mam najlepsze ustawienia dla dzisiejszych sprzętów, ale ok niech będzie włączę sobie jeszcze lepsze chmury i bede żył z tymi spadkami wiedząc że to jest dodatek pod przyszłe sprzęty. Na zasadzie jak Blizz zamiast karać zmniejszeniem expa(czyli na starcie masz 100% a a potem spada) po jakimś czasie grania, zaczął to nazywać odpoczynkiem i mówić, ze to potem jest 100%, a po odpoczynku(znaczy odstawieniu gry na chwile) jest przez jakiś czas 200 ;).

Imho trzeba by było to dobrze ponazywac i by się dało wyjść z tarczą.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2018, 11:18:56 wysłana przez Blue__ »

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 11, 2018, 11:17:35 »
No to nazwali np ultra. Ale może faktycznie powinni zrobić jakiś OCD mode ;P

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22580
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 11, 2018, 11:18:03 »
No i jak widać, ultra to zła nazwa.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 11, 2018, 11:29:56 »
Czemu zła?

Mam lepszy pomysł - usunąć z opcji i niech nerdy w .ini/.cfg grzebią ;)

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22580
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 11, 2018, 11:31:45 »
Zła bo psychologicznie widocznie nie działa wystarczająco dobrze. Watch dogs miało downgrade - źle, gra katuje wydajność bo obecny sprzęt nie udźwignie tych efektów - źle.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 11, 2018, 11:41:23 »
To trzeba nad psychiką pracować ;)

Obejrzyj filmik DF i daj znać czy widzisz różnice między chmurami ktore zżerają ok 20% wydajności, ja nie.

Offline Ja Być z Polska_

  • Administrator
  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4541
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 11, 2018, 11:42:49 »
Ale faktem jest, że katujące ustawienia powinny być w osobnej sekcji (advanced, future, cokolwiek).

Tak np. było w GTA V. Past-genowa gra, ale wymaksowanie draw distance w sekcji advanced zabijało mojego Xeona. Natomiast 8700K na tej samej grafie zapewnia już 60 FPS z tymi ustawieniami.

Albo dać preset Very High czy Ultra, a osobno ukryte opcje Extreme jak robią niektóre gry, do tego dodać wykrzyknik i informację, że przyszły sprzęt.

Obecne gry Ubi są o wiele lepiej zoptymalizowane niż starsze, patrząc na to jaką grafikę oferują. Gry past- i cross-genowe chodziły jak kupa na każdym sprzęcie.
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 11, 2018, 11:55:43 »
Ale faktem jest, że katujące ustawienia powinny być w osobnej sekcji (advanced, future, cokolwiek).
Tak np. było w GTA V. Past-genowa gra, ale wymaksowanie draw distance w sekcji advanced zabijało mojego Xeona. Natomiast 8700K na tej samej grafie zapewnia już 60 FPS z tymi ustawieniami.
Albo dać preset Very High czy Ultra, a osobno ukryte opcje Extreme jak robią niektóre gry, do tego dodać wykrzyknik i informację, że przyszły sprzęt.
No mogły by być, dla psychodelikatnych ;) Bo faktycznie niczego to nie zmieniało. Ale ubi nie ma takiego zwyczaju, w Wildlandsach najwyższa opcja to chyba było ultra high?

Cytuj
Obecne gry Ubi są o wiele lepiej zoptymalizowane niż starsze, patrząc na to jaką grafikę oferują. Gry past- i cross-genowe chodziły jak kupa na każdym sprzęcie.
A to fakt - odpalilem niedawno Future Soldier zeby zobaczyc jak chodzi - w 4K nie trzymał 60fps wyglądając slabiutko (mam 8700K i 1080Ti, New Colossus dziala mi w 4K60 wymaksowany, wyglądając fenomenalnie), zszedłem z jakimis 3 opcjami w sekcji DX11 z poziomu 3/3 na 2/3 i wydajnosc pozostała bez zmian :D Ta gra to był wyjątkowy koszmarek.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2265
  • Płeć: Mężczyzna
  • I wish i was dead.
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 11, 2018, 19:09:39 »
Future Soldier w swoim czasie był piękny, ale fakt - też chciałem wrócić to wydajność była marna (pamiętam, że na konsoli o 30FPS można było pomarzyć).

Co do Assassina - Origins ma lekko spierdzieloną optymalizację i mam tam lekki stutter/doczytywania przy każdym locku oprócz 30FPS 1/2Vysnc, które działa doskonale. Przy 40 są mikrościnki, które nie są dokuczliwe mocno, ale jednak już wolę grać w 30 bez. GPU i CPU przy 40FPS w 4K Ultra ogólnie ma luz jeszcze duży.

Czy w Odyssey problem również występuje? Proszę o odpowiedź najlepiej od osób z procesorami starszymi niż Simplexowe.

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22580
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 16, 2018, 19:35:09 »
https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/aktualnosci/assassins-creed-odyssey-dziala-wam-slabo-to-raczej-nie-wina-denuvo/0symdz2

Mod poprawiajacy zarządzanie pamięcią.

"W ciągu jednej godziny silnik gry ładuje, następnie wyładuje, a później przeładowuje te same assety setki tysięcy razy. W tym czasie pamięć VRAM w moim GTX 1080 była zajęta jedynie w 25%, a cały ten bezsensowny proces nie jest w ogóle potrzebny.

Moder udostępnił też program, który powinien usprawnić działanie gry i podsumowuje swoją pracę tak:

(...) wbrew ogólnie panującemu przekonaniu, to nie DRM powoduje duże obciążenie procesora na PC, a wręcz szalony "driver overhead" spowodowany naprawdę naiwnym zarządzaniem zasobami jak na tytuł o tak dużym otwartym świecie"

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87681
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: AC Odyssey - PC
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 16, 2018, 19:49:51 »
"Wg wielu osób winę za taki stan rzeczy ponosi Denuvo, ale wygląda na to, że leży ona jednak po stronie Ubisoftu."

No tak, bo jakby to była wina Denuvo, to oczywiście przestałaby to być wina Ubi, które to denuvo do gry wsadzilo ;)