Forum Polygamia.pl

Gry => Dyskusje => : Acrid December 08, 2017, 07:25:57

: Witchfire
: Acrid December 08, 2017, 07:25:57
http://www.youtube.com/watch?v=-zqjNkdXT94#ws (http://www.youtube.com/watch?v=-zqjNkdXT94#ws)
http://www.theastronauts.com/2017/12/new-game-witchfire/ (http://www.theastronauts.com/2017/12/new-game-witchfire/)

nowa gra od The Astronauts, wygląda mega, mam nadzieję, że wypali. najsmutniejsze:

Jako platformę docelową potwierdzono obecnie tylko PC. Deweloperzy zapewniają, że do premiery jeszcze daleko.

meeeeh
: Odp: Witchfire
: Ashall December 08, 2017, 07:53:10
Wygląda bardzo klimatycznie, mam nadzieję że nie zwalą strzelania (ale raczej to umieją zrobić dobrze). Ethan w końcu wyszedł na PS4, może to też przeportują.
: Odp: Witchfire
: Don Simon December 08, 2017, 08:20:00
Chmielarz jest psychofanem Destiny, więc o ile się nagle nie zmieniło to czegoś w tym stylu się można spodziewać.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 08:53:31
W samym strzelaniu może. Ale ja tam śię spodziewam gry w stylu painkillera.
: Odp: Witchfire
: Irreversible December 08, 2017, 09:26:40
Wyglada ok, zobaczymy co dalej.
Bulletstorm byl kompletnie nijaki jak wylaczymy 'skillowosc zabic', takie pozycje mnie raczej nie interesuja.
Niech napisza fabule, historie.
: Odp: Witchfire
: emte December 08, 2017, 09:33:17
Na pewno kupię. Chmielarza lubię i szanuję co jest w naszym kraju chyba niezbyt popularną opinią.
Mają moje zainteresowanie bardziej niż przy Ethanie.
Stawiam bardziej na klimaty Dark Souls (walka zwłaszcza) niż Destiny.
: Odp: Witchfire
: regisek December 08, 2017, 09:43:09
Ja się jaram, pachnie Painkillerem połączonym z Dark Souls.
: Odp: Witchfire
: Rudy_rydz December 08, 2017, 10:02:27
Po pierwszych sekundach myślałem, że będzie to przygoda w stylu Ethana Cartera, którą bardzo bym przygarnął. No a potem pojawiło się strzelanie i przypomniał mi się wtórny i nudny Painkiller. :( Meh.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 10:03:51
Painkiller "wtórny i nudny"? A w którym roku w niego grales?
: Odp: Witchfire
: Rudy_rydz December 08, 2017, 10:05:18
W Battle out of Hell grałem na pewno przed 2008 i już wtedy mnie średnio bawiło przemierzanie killroomów. W podstawkę też grałem gdzieś w podobnym okresie.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 10:09:12
BOFH to byl dodatek który był gorszy od podstawki. Na premierze Painkiller urywał i koniec dyskusji
(a w Polsce kosztował chyba 20zl)

http://youtu.be/qk7DlYcQ0uM
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 15:29:40
Trochę informacji o grze od Developerów:
http://www.theastronauts.com/2017/12/new-game-witchfire/ (http://www.theastronauts.com/2017/12/new-game-witchfire/)
: Odp: Witchfire
: Don Simon December 08, 2017, 15:53:23
Zero istotnych informacji żeby by dokładnym.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 16:08:11
Jak ktoś nie umie czytać, to może.

Jest informacja, żeby gry się za szybko nie spodziewać i że na razie jedyna oficjalna platforma to PC.
: Odp: Witchfire
: Emiel December 08, 2017, 16:26:51
Czyli to, co wrzucił Acrid ;)
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 16:44:27
BOFH to byl dodatek który był gorszy od podstawki. Na premierze Painkiller urywał i koniec dyskusji
(a w Polsce kosztował chyba 20zl)
+1 nawet przy premierze udało się stworzyć faktyczną scenę esportową przez jakiś czas. A pojawiały się tam nazwiska znane ze światka Quake, wiec to było coś.

Painkiller to był Serious Sam, tylko z genialnym wtedy systemem fizyki(physiX robił tak bardzo, że w demku się bawiłem kilka godzin podrzucając deski) i z movementem wyjętym z Quake.

Zresztą z tych zabaw graczy z fizyką wziął się chyba pomysł na bulletstorma.
: Odp: Witchfire
: Orson. December 08, 2017, 17:28:21
Painkiller spoko, Bulletstorm nie spoko, podjarka 6/10.

Wsrod nadetych (i smiesznych niezamierzenie ) fpsow moze sie przydac taka gierka. Jest jak Doom czyli bez opowiadania bzdurnej i tak historii. Press start and play.

Ok 7/10
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 19:11:46
BOFH to byl dodatek który był gorszy od podstawki. Na premierze Painkiller urywał i koniec dyskusji
(a w Polsce kosztował chyba 20zl)
+1 nawet przy premierze udało się stworzyć faktyczną scenę esportową przez jakiś czas. A pojawiały się tam nazwiska znane ze światka Quake, wiec to było coś.

Painkiller to był Serious Sam, tylko z genialnym wtedy systemem fizyki(physiX robił tak bardzo, że w demku się bawiłem kilka godzin podrzucając deski) i z movementem wyjętym z Quake.

Zresztą z tych zabaw graczy z fizyką wziął się chyba pomysł na bulletstorma.
Painkiller był wtórny przecież. Jak grales 4 lata po premierze ;)
: Odp: Witchfire
: Rudy_rydz December 08, 2017, 19:54:52
Dobra gra się broni nawet po latach. :)

Nie przeczę, że sam pomysł na grę i historia była dobra, ale rozgrywka strasznie monotonna. Niżej jest już tylko Serious Sam. :/
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 20:02:08
Historia dobra? :D Jaja sobie robisz.

A SS to jest creme de la creme, nie Twój gatunek po prostu.
: Odp: Witchfire
: Rudy_rydz December 08, 2017, 20:07:31
Tak, bezmózgie wtórne strzelanie to nie mój gatunek. Dobry fps to mój gatunek. :)
Takim argumentem można wybronić nawet największego szrota.
Miało być, że pomysł na historię był dobry. Co by nie mówić to historia miała potencjał mimo, że to było bezmózgie strzelanie. No i karty tarota były oryginalne.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 20:11:07
To jest dobry FPS, bo tam sie fajniej szczela niż w innych szczelankach z tego okresu. Bieganie na wstecznym mmmióóóóddd.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bum!
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 21:59:51


Tak, bezmózgie wtórne strzelanie to nie mój gatunek. Dobry fps to mój gatunek. :)
No i zdecydowana większość zarówno krytyków jak i graczy (w tym ja) była slusznie zachwycona Painkillerem, gdyż jest to świetny FPS. Handluj.

https://www.gamefaqs.com/pc/534813-painkiller/reviews/72184

Upon its release, Painkiller received "PC Game of the Month" awards from Game Informerand GameSpot, "Editors Choice" from GameSpy, Computer Games Magazine and PC Zone and "Kick Ass Product" from Maximum PC. Computer Games Magazinenamed Painkiller the third-best computer game of 2004. The editors wrote, "Painkiller is dumb turned up to 11, but it reaches a rarefied level of dumb where it flips around to become genius." It was a runner-up for the magazine's "Best Art Direction" award.
: Odp: Witchfire
: Don Simon December 08, 2017, 22:20:54
Painkiller to prymitywna rozrywka.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 22:29:11
True, bo żeby gra była wysokich lotów rozrywką, to musi mieć drewniane sterowanie, a jej mechanika musi sprawiać fizyczny ból. Wtedy to Don może się chwalić w jakie to Ą Ę nie grał,  podczas gry prostak Blue cieszy się dopracowanym movementem i genialnym gunplayem, czy dopracowanym rozłożeniem elementów na planszy, nie zważając na rozterki moralne głównych bohaterów przy tym wprost pływając po mapie!
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 22:48:26
Transformersy i Pacific Rim oraz oglądanie piłki nożnej i wszelkich innych sportów to prymitywna rozrywka.
Fix'd.

(https://m.ocdn.eu/_m/7c04229bcc2164212779789a84217d8a,62,37.jpg)
: Odp: Witchfire
: Misiakk December 08, 2017, 23:13:11
Carter się chyba słabo sprzedał skoro z "ambitniejszej" gry wrócili do młócki.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 23:16:48
Albo zarobili na nim na to, żeby ich było stać na robienie młócki ;).
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 23:23:49
Sprzedał się tak słabo że mają kasę na robienie kolejnej gry. Ma to sens.

600k na samym steamie (ale gra chyba już była dodawana do płatków). Do tego PS4.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 23:29:24
Chmielarz fan xboxa nie wydał etka dla zielonych? Mimo wszystko na shootera trzeba wiecej kasy, chocby dlatego ze pierwsza lokacje w ktorej w ethanie spedzasz do godziny gracz ogarnie w 10 minut, no chyba ze taki myk jak robil shadow warrior 2.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 23:33:07
No nie wydał.
Ethan zgarnął też kilka branżowych nagród/nominacji i generalnie miał dobre oceny.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 23:34:54
W sumie sie nie zdziwie jaj bedzie ciagle wrzucanie w ten sam teren jak w SW2... aczkolwiek mi sie ten numer nie podoba.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 08, 2017, 23:52:10
Gra prawdopodobnie wyjdzie najwcześniej w 2019, czyli prawie 5 lat po ethanie. Więc jest czas na stworzenie zawartości. No i mają już doświadczenie z fotogrametrią wyniesione z Ethana gdzie się tego dopiero uczyli.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 08, 2017, 23:56:16
Ale chyba mają sporo mniej ludzi niż flyingwildhog... zobaczymy.
: Odp: Witchfire
: Don Simon December 09, 2017, 08:53:12
Pacific Rim też prymitywna jeśli to Wasz pocieszy.

Painkiller to przecież były areny i młócka - miało to oczywiście urok i swoje miejsce, ale teraz myślę, że byłoby mocno krytykowane.
Stąd wydaje mi się, że będą pracowali nad bardziej zajmującą mechaniką. A sam klimat, jak i grafika dość ciekawe i niezbyt oklepane.
: Odp: Witchfire
: Gregys December 09, 2017, 09:00:11
Na premierze Painkiller urywał i koniec dyskusji
Nigdy go nie skończyłem, bo zgadnij co? Nuuuuuuda. Bulletstorm znudził mnie na poziomie demo. Witchfire będę obserwował, ale filmik mnie nie zachęcił.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 09, 2017, 09:45:21
To mnie akurat kompletnie nie dziwi.
Ja się świetnie bawiłem grając w Painkillera.
: Odp: Witchfire
: Rolek December 09, 2017, 13:16:32
Tam kołki były fajne, ale reszta to kasztan srogi. Za 20zł oczywiście GOTY i fajna zabawa, ale nic więcej. Podobnie jak z tym Bóletstormem. Strzelało się całkiem fajnie, ale kampania reklamowa zabiła samą grę. Końcówka, fabuła, postaci to już kasztan trzykrotnie zjedzony i wydalony. Chmielarz też coś tam płakał, że jego dzieło niedocenione było czy coś.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 09, 2017, 13:25:04
Akurat Painkiller był dobrze doceniony, również na zachodzie gdzie gra nie kosztowała 20zl.

A Bulletstorm miał wysokie oceny ale poległ sprzedażowo.
: Odp: Witchfire
: Rolek December 09, 2017, 13:26:28
Mówię o osobistym odczuciu po zagraniu. Oceny to oceny.

I faktycznie, doceniony, a właściwie niedoceniony pod względem sprzedaży, a nie ocen.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 09, 2017, 13:37:43
Chmielarz plakał o bulleta. O Painkillera sobie nie przypominam.
: Odp: Witchfire
: Astarot December 09, 2017, 13:53:43




Painkiller to przecież były areny i młócka - miało to oczywiście urok i swoje miejsce, ale teraz myślę, że byłoby mocno krytykowane.

Dzieki, że mi przypomniałeś o tym jak Doom był za to krytykowany. W każdej recenzji. Nikt w ten szrot nie grał. Archaizm!
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 09, 2017, 13:58:03
Painkiller to przecież były areny i młócka - miało to oczywiście urok i swoje miejsce, ale teraz myślę, że byłoby mocno krytykowane.
Przez Don Simona.

Stąd wydaje mi się, że będą pracowali nad bardziej zajmującą mechaniką.
Bardziej zajmujacą mechaniką?! Jaką bardziej zajmującą mechaniką w shooterze od dopracowanego movementu, gunplayu i aren i przeciwników które pozwalają się tym dobrze bawić? Skrypty skrypty skrypty skrypty?! Boom Michael bay?!

Ja się zgodzę że rozgrywka była powtarzalna i mogła po czasie nużyć, sam nie skończyłem, ale to wcale nie znaczy że chciałbym tam zmian, ok może by się z czasem przydały nowe pomysły, ale nie w stylu który mam wrażenie próbujesz przemycić. Tyle ile się bawiłem, to było super. Nie czułem wyrzutów sumienia z powodu odstawiania tej gry, a w głowie nadal została jako świetna produkcja. W przeciwieństwie do takiej Alicji Madness Returs(wiem inny gatunek, ale nie w tym rzecz), którem mechanika ssałą, grałem dla designu i pomysłów które z czasem zaczęły słabować przez to nie mogłem tego drewnia zdzierżyć i z 9/10 spadlo do 4/10 i tę drugą właśnie uważam za gównianą grę.
: Odp: Witchfire
: Don Simon December 09, 2017, 14:02:14
Nie grałem w Dooma.

Dobra gra, której nie skończyłeś taka dobra była :)

Inna mechanika - w sensie progresu, fabuły, odblokowywania krain itp. zobaczymy, ale jestem przekonany że to nie będzie ładniejsza młócka w stylu Painkiller.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 09, 2017, 14:06:32
Nie grałem w Dooma.
A to moje GOTY. Tyle że w niego trzeba w moim odczuciu grać na PC z wyłączonym v-sync, na padzie to jest moim zdaniem średnia gra.

Dobra gra, której nie skończyłeś taka dobra była :)
Szczerze wiele to nie zmienia. Dooma tez musiałem sobie dawkować na 2-3 razy. Nadal zostaje moim zeszłorocznym GOTY.

Mechanika król. Lepiej się bawię w doomie, czy painkillerze mimo, że muszę go dawkować niż w jakimś Life is Strange w którym się męczę cały czas i ciągnę tylko dla fabuły, a przez to trudniej też grę odstawić, bo o ile do mechaniki dooma łatwo wrócę, to do gry opartej o fabułę ciężko jak się zaczyna zapominać o co chodziło w historii. To nie znaczy, że ona jest lepsza.

Uncharted 4 byłaby dla mnie dużo lepszą grą jakby się skończyła gdzieś w 3/4 długości. Czemu? Bo ja już wtedy zacząłem się powoli nudzić i ciągnąłem końcówkę tylko dla fabuły przez co całość w odbiorze mocno straciła. Ale w Twoich oczach to będzie lepsza gra, no bo przecież skończyłem!
: Odp: Witchfire
: Orson. December 09, 2017, 14:26:26
Problem Bulletstorma był taki, ze (wbrew temu co mowił Chmielarz) bez gry na punkty cały fun ulatywał. Nie dało sie po prostu zagrac w to jak w Dooma (czyli normalny fps) bo wtedy zbyt wiele sie traciło

A Painkiller w swym czasie był naprawde dobry.
: Odp: Witchfire
: Gregys December 09, 2017, 14:44:51
O właśnie, Doom. Kolejna gra, która mnie dość szybko znudziła - doszedłem do piekła i stwierdziłem, że wystarczy. Może dlatego, że grałem na pc ale przy użyciu pada?
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 09, 2017, 14:53:44
Problem Bulletstorma był taki, ze (wbrew temu co mowił Chmielarz) bez gry na punkty cały fun ulatywał. Nie dało sie po prostu zagrac w to jak w Dooma (czyli normalny fps) bo wtedy zbyt wiele sie traciło
Troche w tym prawdy jest. Generalnie mi się w  BS źle grało. Całosć miała mocno konsolowy feeling , którego nie lubię, wymyślanie tych trickshotów było dla mnie nudnawe, bo czułem się zmuszony do odfajkowywania, nie miałem poczucia swobody zabawy.
: Odp: Witchfire
: Rudy_rydz December 09, 2017, 15:00:17
Ale nie musiałeś robić trickshotów, to była tylko dodatkowa zabawa dla kreatywnych graczy.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 09, 2017, 15:03:31
Nie musiałeś, ale poza tym to była gra taka sobie, z konsolowym drewnem i obijaniem się o ściany.
: Odp: Witchfire
: Simplex December 09, 2017, 15:04:45
Ale gra była na nich zbudowana, za to wpadaly punktu rozwoju.
Ja nigdy nie skończyłem Bulletstorma.
: Odp: Witchfire
: Orson. December 09, 2017, 15:05:13
Dokładnie. Jak ktos lubił to play with skill to gra była pewno dobra. Bez tego...no troche jak grac w Dishonored mordujac. Czujesz, ze cos nie tak robisz.
: Odp: Witchfire
: Rolek December 09, 2017, 16:33:11
Chmielarz plakał o bulleta. O Painkillera sobie nie przypominam.
To przecież mówiłem o Bułkosztormie.
: Odp: Witchfire
: psxfan December 09, 2017, 16:36:48
no i co powiedzą ci którzy za Chmielarzem nie przepadają, moim zdaniem gra zapowiada sie mega i sprzeda sie też dobrze,


bieda indyki polskie patrzcie jak sie robi gry w które chcą grać gracze
: Odp: Witchfire
: Simplex December 09, 2017, 16:36:49
Moze płakał że się nie sprzedalo, ale nie z ocen krytyków.

Psxfan już wie po jednym teaserze ze gra się dobrze sprzeda i że gracze chcąc w to grać, choć gry jeszcze nie ma. Wot maładiec!
: Odp: Witchfire
: Orson. December 09, 2017, 16:40:19
Był zły na siebie: o demo. W demi był tryb echo, na punkty, bez zadnych cut scenek.

Wprawdzie de facto wiele to nie zmieniało, ale wg Chmielarza zmieniało- ze ludzie pomysleli, ze w grze fabuły nie ma (jakby miała ona znaczenie)
: Odp: Witchfire
: maxplastic December 09, 2017, 16:40:43
psxfan tradycyjnie kupi trzy sztuki po pełnej cenie więc się sprzeda :D
: Odp: Witchfire
: wrobel December 09, 2017, 16:56:52
Painkiller nigdy mi się nie podobał - tępa, prymitywna sieczka. Ale grałem pierwszy raz w 2008, może dlatego.

Bulletstorm był za to super, bardzo miło wspominam. Skillshoty ekstra pomysł, ale i bez nich była to solidna gra, takie trochę Girsy w FPP.
: Odp: Witchfire
: Blue__ December 09, 2017, 17:05:19
, takie trochę Girsy w FPP.
W zasadzie miałem podobne wrażenie. Problem w tym, że w girsach grałem w co-opie, a tu trzeba było grać samemu.
: Odp: Witchfire
: Orson. December 09, 2017, 17:10:57
Gdzie temu do Girsów meh
: Odp: Witchfire
: freekEza December 11, 2017, 08:05:59
Jak nie pójdzie w "kill with skill" to powinno być dobrze.
Fajnie, że jest klimat Soulsborne-ów, pewnie takich lokacji jak From Soft nie zrobi ale może próbować.
: Odp: Witchfire
: Acrid December 13, 2018, 13:02:43
We?re starting Witchfire Development Updates. Witchfire Diaries. Witchfire Wednesdays. Whatever you want to call it, every Wednesday we will reveal something new about the game, show behind the scenes stuff showing how games are made (so expect a lot of crude assets, basic animations and other dirty things), or explain the design ideas.
http://www.theastronauts.com/2018/12/witchfire-a-year-after-reveal/ (http://www.theastronauts.com/2018/12/witchfire-a-year-after-reveal/)
: Odp: Witchfire
: SinfulScholar December 13, 2018, 13:26:14
dobrze to wygląda. tylko czy to będzie bardziej doom (korytarzówka) czy destiny (gra jako usługa)?
: Odp: Witchfire
: Simplex December 13, 2018, 13:26:48
8 osobowy team raczej nie zrobi i nie da rady "obsługiwac" gry jako usługi.
: Odp: Witchfire
: Furio December 13, 2018, 13:30:22
Mnia, mniam. Nie było w historii wiele lepszych shooterów od Painkillera. Zapowiada się rewelacyjnie. Liczę na wielkich bossów.
: Odp: Witchfire
: SinfulScholar December 13, 2018, 14:04:56
8 osobowy team raczej nie zrobi i nie da rady "obsługiwac" gry jako usługi.

wierzę w nich  8)
: Odp: Witchfire
: TurboGad December 13, 2018, 14:17:46
No nie wiem, nie wiem... Z jednej strony warszawskie świniaki (hehe) pokazały, że Polak potrafi dobrą rozwałkę FPS zrobić, a z drugiej strony obawiam się mocnej reprezentacji biedy (takiej, której Peja by się nie powstydził).  :D

Inna sprawa, że to co się nieźle sprawdzało w 2013/2014 niekoniecznie sprawdzi się w 2020, zwłaszcza, że Shadow Warrior jednak niezgorsze fabułę i dialogi miał, a przy sequelu już było eksperymentowanie (Diablo FPS).
: Odp: Witchfire
: psxfan December 13, 2018, 16:14:05
takie indyki lubie nie mogę sie doczekać

tylko aby wydali to na xbox-a bez opóźnień
: Odp: Witchfire
: Acrid January 09, 2019, 19:42:46
http://www.theastronauts.com/2019/01/when-witchfire-was-not-witchfire/ (http://www.theastronauts.com/2019/01/when-witchfire-was-not-witchfire/)

szkoda, że tak mało pojawia się takich wpisów u innych devów, bardzo przyjemnie się to czyta