Autor Wątek: Uncharted 4: A Thief's End  (Przeczytany 321747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline randydisher

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1416
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2120 dnia: Grudzień 11, 2017, 11:24:01 »
Dostaliśmy 5 części (nie liczę tej gierki na Vitę) gry w 10 lat.

Wg mnie to jest wystarczająco, nie każda seria ma taki potencjał fabularny jak np. Assasyny, Forza Horizon, CoD, Battlefield żeby wydawać nową część co 1-2 lata i cały czas czuć świeżość (nawet serie które wymieniłem często trochę biedowały).

W U4 grało mi się super, ale już czułem lekkie przejedzenie.

Niech Naughty Dog skupi się na innych markach, jestem pewny że oprócz TLoU 2 grzebią już nad czymś nowym, Sony lubi nowe IP, ja też lubię nowe IP :)

Offline jac3k5

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6332
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Ev1lMustache
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2121 dnia: Grudzień 11, 2017, 11:26:51 »
Co ja czytam??? Potencjal fabularny w FH, BF i COD?

Edit:
Nie gralem w FH, wiec nie wiem czy tam jest jakas fabula, ale trudno jest mi wyobrazic aby bylo lepiej niz w Uncharted.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 11:34:41 wysłana przez jac3k5 »

Offline Misiakk

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Viva Yuri!
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2122 dnia: Grudzień 11, 2017, 11:36:42 »
Potencjał fabularny i ŚWIEŻOŚĆ ;D

Offline Arcybibosz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6115
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jasiu, jak ja nie cierpię tych wstrętnych myszy!
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2123 dnia: Grudzień 11, 2017, 11:37:23 »
Co ja czytam??? Potencjal fabularny w FH, BF i COD?

Edit:
Nie gralem w FH, wiec nie wiem czy tam jest jakas fabula, ale trudno jest mi wyobrazic aby bylo lepiej niz w Uncharted.

Chodzi o potencjał fabularny na klepanie kolejnych części, a nie o jakość fabuły ;).

Offline randydisher

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1416
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2124 dnia: Grudzień 11, 2017, 11:55:40 »
Chodzi o potencjał fabularny na klepanie kolejnych części, a nie o jakość fabuły ;).

Dokładnie.

Assassyny, Battlefieldy, Call of Duty, Forza Horizon - to są serie gdzie praktycznie w każdej części:
- gramy innym bohaterem/bohaterką
- mamy inny setting
- wątki poszczególnych częsci nie łączą się pomiędzy sobą/lub są bardzo luźno powiązane

Wiadomo, że rozgrywka w danej serii nie ulega drastycznym zmianom z części na część, ale jednak jest mniejsza powtarzalność niż w Uncharted gdzie siła uniwersum jest oparta na postaciach które znamy i lubimy :)

W wymienionych przeze mnie seriach postacie są tłem dla miejsc i realiów historycznych, w które jesteśmy przenoszeni.

Offline Misiakk

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Viva Yuri!
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2125 dnia: Grudzień 11, 2017, 11:58:19 »
Mimo że lubię asasyna to powiem że każda kolejna część to to samo tylko w innej skórce. Fabułki te same tylko inne ludki i inne czasy.

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2126 dnia: Grudzień 11, 2017, 12:57:44 »
Dostaliśmy 5 części (nie liczę tej gierki na Vitę) gry w 10 lat.

Wg mnie to jest wystarczająco, nie każda seria ma taki potencjał fabularny jak np. Assasyny, Forza Horizon, CoD, Battlefield żeby wydawać nową część co 1-2 lata i cały czas czuć świeżość (nawet serie które wymieniłem często trochę biedowały).

wole kolejne Uncharted z nowa fabula niz te gry, ktore wymieniles, bo one sa wlasnie dokladnie takie same co rok/dwa/trzy/whatever. Fabuly w nich nie ma lub jesli juz jest to jest pisana przez tandem przedszkolakow, ktora obraza inteligencje srednio rozgarnietego gimnazjalisty a pozostale zmiany sa jedynie kosmetyczne. Gameplay stoi w miejscu, czyli tak de facto te gry nie maja nic nowego do zaoferowania. No chyba, ze kogos kreci, ze jest wiecej... tego samego :D W ktorakolwiek czesc nie zagrasz (chyba, ze jest totalnym crapem) wrazenia beda bardzo zblizone. Uncharted broni sie historia i o ile w pierwsze 2 czesci mozna bylo zagrac jeszcze dla gameplayu tak fani serii w te nowe graja juz raczej tylko dla fabuly, bo po gameplayu dokladnie wiedza czego sie spodziewac.
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline randydisher

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1416
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2127 dnia: Grudzień 11, 2017, 14:19:34 »
wole kolejne Uncharted z nowa fabula niz te gry, ktore wymieniles,

Ale ja Tobie tego prawa nie zabieram, sam lubię i Uncharted i coroczne kotleciki. Ważne jest aby mieć zbalansowaną dietę ;)

Fabuly w nich nie ma lub jesli juz jest to jest pisana przez tandem przedszkolakow, ktora obraza inteligencje srednio rozgarnietego gimnazjalisty a pozostale zmiany sa jedynie kosmetyczne. Gameplay stoi w miejscu, czyli tak de facto te gry nie maja nic nowego do zaoferowania.

Zgadzam się, że fabuła w tych seriach nie jest na najwyższym poziomie, ale w sumie to czy jest to potrzebne?

AC - wirutalna historyka + bieganie po otwartym świecie
CoD/BF - tylko multi, ostatni singiel który ukończyłem w tych grach to Modern Warfare 3 z 2011
Forza Horizon - jazda po otwartym świecie i kolekcjonowanie aut

Co do gameplay'u to zgadzam się w 50%. Ale to temat na inny wątek ;)

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2128 dnia: Grudzień 11, 2017, 15:25:08 »
Mimo że lubię asasyna to powiem że każda kolejna część to to samo tylko w innej skórce. Fabułki te same tylko inne ludki i inne czasy.
to samo z tym, ze dlatego za nim nie przepadam. Origins dam szanse za jakis czas bo tu pare rzeczy zmienili. I tego bym oczekiwał własnie: zmian z kazda kolejna czescia.

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2129 dnia: Grudzień 11, 2017, 20:06:52 »
Zgadzam się, że fabuła w tych seriach nie jest na najwyższym poziomie, ale w sumie to czy jest to potrzebne?
Grajac od ponad 2 dekad stwierdzam, ze ta seria (podobnie jak indianie) stara sie wniesc powiew odmiennosci w skostnialym giereczkowym swiecie. Kluczowe w produkcji njest zdanie tworcow, ktore gry kochaja tylko marketingowo-ksiegowych legionow, ktore zastanawiaja sie jak najwiecej kasy z danej produkcji wycisnac co z reguly stoi w opozycji do jakosci gry. Te gry co wymieniles to wlasnie takie korpo wypusty:
- 15 asasynow w ciagu 10lat, nie liczac dodatkow,
- Forza Horizon z upierdliwymi mikrotransakcjami w singlu
- CoD, Battlefield - multi, gdzie chcac grac w nowe mapy/ korzystac z broni i byc na bierzaco trzeba co pare miesiecy kupowac dodatki, az do momentu jak wyjdzie nowa podstawka
Te gry nie wnosza nic nowego. Oklepane do bolu schematy, kiedys kazdemu sie przejedza, bo nie sama grafika czlowiek zyje :)
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2130 dnia: Grudzień 11, 2017, 21:16:23 »
Forza Horizon ma upierdliwe mikrotransakcje w singlu? Proszę czego to ja się dowiaduję, więcej bzdur poproszę pod tę tezę jakie to Uncharted jest innowacyjne ;D

Zaraz się jeszcze okaże, że Uncharted nie ma mikrotranakcji w multi (to na pewno zamysł twórców, nie maketingowo-księgowych legionów) i wcale nie jest korytarzowym third person shooterem z po prostu zajefajnie wysokim production value. No, ale przecież nie samą grafiką człowiek żyje, więc w Uncharted wszyscy gramy dla wybitnego strzelania i killroomów. A nie, zaraz...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 21:22:11 wysłana przez Emiel »
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2131 dnia: Grudzień 11, 2017, 21:32:33 »
Pierwsza polowa u4 wyglada srednio, wiec na pewno nie dla grafiki!;)

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2132 dnia: Grudzień 11, 2017, 21:55:53 »
Jest jeszcze coś takiego jak klimat/ atmosfera i to seria ma mistrzowskie. A strzelanie jest ok :)

Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2133 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:19:48 »
Wszystko i tak zabijają kolejne killroomy. Kawałek wspinaczki->killroom->kawałek wspinaczki->killroom->itd. do samego końca. Rzygnąć można.
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2134 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:25:27 »
No ok, choc było omawiane sto razy :): co tam bys chciał robic w tej formule? Skakanie jest denne, zagadki bardzo uproszczone. Jest klimat przygody i strzelanie. Nie kazdy je lubi, ale gdyby je wyciąć to gameplay w zbyt duzej mierze na samograju by został

Piątek prawie, mozna omowic znów :)

Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2135 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:40:19 »
Niech coś wymyślą. Może więcej zagadek i eksploracji? Ja mam trzęsawkę na samą myśl o przejściu trylogii z Boberkiem. Tylko on mnie motywuje w zasadzie.
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2136 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:41:25 »
Forza Horizon ma upierdliwe mikrotransakcje w singlu? Proszę czego to ja się dowiaduję, więcej bzdur poproszę pod tę tezę jakie to Uncharted jest innowacyjne ;D

Zaraz się jeszcze okaże, że Uncharted nie ma mikrotranakcji w multi (to na pewno zamysł twórców, nie maketingowo-księgowych legionów) i wcale nie jest korytarzowym third person shooterem z po prostu zajefajnie wysokim production value. No, ale przecież nie samą grafiką człowiek żyje, więc w Uncharted wszyscy gramy dla wybitnego strzelania i killroomów. A nie, zaraz...

widze, ze zbudzilem wiecznie niezadowolonego nemezisa :D Chodzi oczywiscie o Forze 7, ktora dzieki mikrotransakcjom jest niewatpliwym, swietnym milowym krokiem w ewolucji scigalek.
Mikrotransakcje w Uncharted sprowadzaja sie mniej wiecej do tych z LoLa, jak ktos gra to nie ma zadnego grindu, zeby odblokowac dodatkowe bronie. Natomiast dziwnym trafem nie wspomniales nic o darmowych aktualizacjach jak np nowe tryby, czy mapy, ktore w grze sie pojawily. No ale rozumiem, ze w to nie grasz, tylko gdzies cos slyszales, bo w miedzyczasie oddajesz sie rozkoszom grania w nowe multi Battlefronta :D
Co do samego singla Uncharted to niestety znowu nie przeczytales ze zrozumieniem (to powoli staje sie norma w twoim przypadku :). Zalecam cofniecie sie wstecz i powtorzenie procedury czytania, a jesli dalej cos jest niejasne to zapraszam na priv; chetnie wytlumacze.
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2137 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:44:43 »
Niech coś wymyślą. Może więcej zagadek i eksploracji? Ja mam trzęsawkę na samą myśl o przejściu trylogii z Boberkiem. Tylko on mnie motywuje w zasadzie.
zagadki nie są mainstreamowe. Otwarte swiaty są kosztowne, gra kosztuje i tak swoje

Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2138 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:50:56 »
No to na mnie nie zarobią, bo poczekam aż cena spadnie albo kupię używkę.
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2139 dnia: Grudzień 11, 2017, 23:28:10 »
Co to zagadek to w takim TR dali wszystkie jako oocjonalne bo uznali, ze wspolczesny gracz nie zdzierzy. A nie sa jakos wybitnie skomplikowane.

Tu przypomina mi sie pierwszy TR, ten z 97. Byłem dzieckiem niby, ale i tak nie udalo mi sie wyjsc z pierwszego etapu (opisu nie miałem). Nawet raz wymysliłem rozwiązanie ale poniechałem go bo wydawało mi sie ze to nie to. A to był klucz, trzeba było ztobic serie skoków na milimetry dosłownie.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2140 dnia: Grudzień 12, 2017, 00:08:05 »
Forza Horizon ma upierdliwe mikrotransakcje w singlu? Proszę czego to ja się dowiaduję, więcej bzdur poproszę pod tę tezę jakie to Uncharted jest innowacyjne ;D

Zaraz się jeszcze okaże, że Uncharted nie ma mikrotranakcji w multi (to na pewno zamysł twórców, nie maketingowo-księgowych legionów) i wcale nie jest korytarzowym third person shooterem z po prostu zajefajnie wysokim production value. No, ale przecież nie samą grafiką człowiek żyje, więc w Uncharted wszyscy gramy dla wybitnego strzelania i killroomów. A nie, zaraz...

widze, ze zbudzilem wiecznie niezadowolonego nemezisa :D Chodzi oczywiscie o Forze 7, ktora dzieki mikrotransakcjom jest niewatpliwym, swietnym milowym krokiem w ewolucji scigalek.
Mikrotransakcje w Uncharted sprowadzaja sie mniej wiecej do tych z LoLa, jak ktos gra to nie ma zadnego grindu, zeby odblokowac dodatkowe bronie. Natomiast dziwnym trafem nie wspomniales nic o darmowych aktualizacjach jak np nowe tryby, czy mapy, ktore w grze sie pojawily. No ale rozumiem, ze w to nie grasz, tylko gdzies cos slyszales, bo w miedzyczasie oddajesz sie rozkoszom grania w nowe multi Battlefronta :D
Co do samego singla Uncharted to niestety znowu nie przeczytales ze zrozumieniem (to powoli staje sie norma w twoim przypadku :). Zalecam cofniecie sie wstecz i powtorzenie procedury czytania, a jesli dalej cos jest niejasne to zapraszam na priv; chetnie wytlumacze.
No niestety taka to jest właśnie rozmowa, że gdy podałeś argument z tyłka, że Forza Horizon jest tworem korpoludków i księgowych bez udziału kreatywnych twórców i ktoś Ci to wytknął to nagle Ci się przypomniało, że to jednak Forza 7, zupełnie inna gra, ale rozumiem, że w to nie grasz, tylko gdzieś coś słyszałeś, bo w międzyczasie oddajesz się rozkoszom grania w kółko w innowacyjnego singla Uncharted lub grind w multi (nadal wymyślonych przez kreatywnych i innowacyjnych twórców, nie księgowych...uff) :D

Czyli innymi słowy argument z dupy, ale zamiast po prostu przyznać się do błędu to lepiej iść w zaparte i rzucać się do mnie, bo śmiem wyśmiać Twój cały wywód, który jest oparty o śmiechową tezę, że Uncharted powstało z twórczej kreatywności, a nie żeby zarobić pieniądze dla SCEI i sprzedać konsole PlayStation. Zupełnie inaczej niż ohydna Forza Horizon wtórna gra wyścigowa z otwartym światem, która przenosi się z każdą edycją do zupełnie innych lokacji. No, ale to jest typowa gierka stworzona przez księgowych, żeby zarobić pieniądze dla Microsoftu i sprzedać konsole Xbox. Zupełnie inaczej niż innowacyjne Uncharted. Jeszcze jakieś absurdy masz w kapeluszu? ::)
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2141 dnia: Grudzień 12, 2017, 02:00:26 »
LOL, widze, ze musialo ci sprawic wielka radosc, ze pomylily mi sie 2 innowacyjne forzy. Ciesze sie, ze moglem sprawic ci przyjemnosc. Jak znudzi ci sie to teoretyzowanie o tym co mysle o altruistycznym ND to zawsze sie mozesz przerzucic na stawianie tarota :)
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline randydisher

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1416
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2142 dnia: Grudzień 12, 2017, 08:31:19 »
Grajac od ponad 2 dekad stwierdzam, ze ta seria (podobnie jak indianie) stara sie wniesc powiew odmiennosci w skostnialym giereczkowym swiecie.

Wut? Uwielbiam tą serię, ale bądźmy szczerzy, genialna dwójki to był szczyt możliwości gry action adventure, od tamtej części U3 i U4 nie poszły za bardzo do przodu i nie rozwinęły formuły serii, tylko powielały schematy, które zadecydowały o sukcesie U2.

Te gry nie wnosza nic nowego. Oklepane do bolu schematy, kiedys kazdemu sie przejedza, bo nie sama grafika czlowiek zyje :)

90% rozgrywki w U4 to jest kopia tego co już było, z nowości mamy linkę i jazdę jeepem. Na upartego można to podpiąć pod twoją powyższą teorię :)

korpo wypusty:
- Forza Horizon z upierdliwymi mikrotransakcjami w singlu

Już chciałem Ci to wypomnąć, ale przyznałeś, że pomyliłeś FM z FH. Pytanie z innej beczki. Grałeś w FM7?

Do mnie właśnie przyszła kopia z amazona i nie mogę się doczekać aż ją odpalę :)

- CoD, Battlefield - multi, gdzie chcac grac w nowe mapy/ korzystac z broni i byc na bierzaco trzeba co pare miesiecy kupowac dodatki, az do momentu jak wyjdzie nowa podstawka

Battlefield 1 Rewolucja (wersja z Seasson Passem) kupiłem za 100 zł i myślę, że zrobiłem w tej grze spokojnie 100+ h

Te gry nie wnosza nic nowego. Oklepane do bolu schematy, kiedys kazdemu sie przejedza, bo nie sama grafika czlowiek zyje :)

Absolutnie się z tym nie zgadzam. Battlefield 1 wniósł bardzo dużo fajnych nowości do serii.

Offline Muzi

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3846
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2143 dnia: Grudzień 12, 2017, 09:35:34 »
Nagle Uncharted zostaje kozłem ofiarnym gier akcji? Łoot? co tu się odjaniepawla?


Gears of War 4, Halo 5, Horizon Zero Dawn, AC Origins, Far Cry, Tomb Raider - tyle tam innowacji co kot napłakał, a Uncharted ma nagle być super innowacyjne? Mierzcie wszystkich jedną miarką.


Strzelanie w U4 jest słabe? Lol - ktoś się zatrzymał na czasach U1 chyba. Nie musi się komuś podobać, ale nie popadajmy w absurd.

Offline Arcybibosz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6115
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jasiu, jak ja nie cierpię tych wstrętnych myszy!
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2144 dnia: Grudzień 12, 2017, 09:42:31 »
Uncharted już od dawna zauważyłem że jest jakimś chochołem do bicia.

Wszyscy narzekają że chujowe, że strzelanie, że killroom, ale jak jest premiera to wszyscy obsrani do sklepu lecą.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2145 dnia: Grudzień 12, 2017, 09:47:56 »
Grajac od ponad 2 dekad stwierdzam, ze ta seria (podobnie jak indianie) stara sie wniesc powiew odmiennosci w skostnialym giereczkowym swiecie.

Wut? Uwielbiam tą serię, ale bądźmy szczerzy, genialna dwójki to był szczyt możliwości gry action adventure, od tamtej części U3 i U4 nie poszły za bardzo do przodu i nie rozwinęły formuły serii, tylko powielały schematy, które zadecydowały o sukcesie U2.

Te gry nie wnosza nic nowego. Oklepane do bolu schematy, kiedys kazdemu sie przejedza, bo nie sama grafika czlowiek zyje :)

90% rozgrywki w U4 to jest kopia tego co już było, z nowości mamy linkę i jazdę jeepem. Na upartego można to podpiąć pod twoją powyższą teorię :)

No nie do konca U3 byla bardziej poszatkowana z wieksza czescia platformową. U4 poszło duzo mocniej w eksploracje. Każda kolejna gra miala coraz lepsze elementy skradankowe. U4 miało nawet niegłupie zagadki.

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2146 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:02:56 »
Co wy z tą innowacyjnością? Gra ma być dobra to wystarczy Ciekawe, że od książek czy filmów nie wymaga się innowacyjności i żeby "rozwijały formułę".
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline randydisher

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1416
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2147 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:09:16 »
Lol, ale ja nigdzie nie narzekam na serię Uncharted :D U2 było przegenialne, U3 i U4 świetne, w jedynkę i dziewictwo nie grałem.

Bardzo mi się podoba, ale cieszę się że seria została odstawiona do bocznicy bo w mojej opinii zobaczyliśmy już wszystko co było do zobaczenia i wolę aby Naughty Dog skupiło się na innych projektach.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2148 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:17:25 »
Co wy z tą innowacyjnością? Gra ma być dobra to wystarczy Ciekawe, że od książek czy filmów nie wymaga się innowacyjności i żeby "rozwijały formułę".
Wymaga sie, chyba ze to kolejna komedia romantyczna na 6/10.

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2149 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:23:05 »
A jaką innowacyjną książkę ostatnio przeczytałeś? Który z filmów z premierą w tym roku "rozwinął formułę"?
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2150 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:36:04 »
Nie wiem, nie ogladam filmow od dawna. Stranger things jest czyms swieżym mimo powielania schematów. Mało beletrystyki czytam. A jak juz to czesto Mastertona który tworzy przyjemną pulpę ;). Domofon czy ziarno prawdy byly dla mnie innowacyjne :p.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2017, 10:37:38 wysłana przez Blue__ »

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2151 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:38:15 »
To co twierdzisz, że się wymaga?
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2152 dnia: Grudzień 12, 2017, 10:42:26 »
A czy filmy nie innowacyjne dostaną noty 8/10 w górę? Zielona mila, skazani na shawshank, fightclub, amercian beauty, czy Piraci z Karaibów nawet, choc to komedia to nigdy tak filmow o piratach nie robili. Nietykalni, etc, jak w pamieci mam dobry film to nie byl on kolejnym odcinkiem tego samego. Pamiętnik tez wyniósł romansidło w kosmos.

To jest działka twórcza. Ale w jednym przyznam rację, idziesz na kolejna czesc danej serii to ok, wiadomo czego sie spodziewać, wiec jest co najwyzej ewolucja i drobne zmiany.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2017, 10:50:14 wysłana przez Blue__ »

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2153 dnia: Grudzień 12, 2017, 11:07:15 »
A co jest innowacyjnego w "Zielonej mili", "Skazanych na Shawshank" czy "Piratach..."? To po prostu kompetentnie opowiedziane historie. Od czasów Homera niewiele się tu zmieniło
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2154 dnia: Grudzień 12, 2017, 11:23:07 »
Wut? Uwielbiam tą serię, ale bądźmy szczerzy, genialna dwójki to był szczyt możliwości gry action adventure, od tamtej części U3 i U4 nie poszły za bardzo do przodu i nie rozwinęły formuły serii, tylko powielały schematy, które zadecydowały o sukcesie U2.

eeeeee? wy chyba naprawde macie problemy z czytaniem ze zrozumieniem, to sie robi zarazliwe. ;)

Cytat: dziki
Uncharted broni sie historia i o ile w pierwsze 2 czesci mozna bylo zagrac jeszcze dla gameplayu tak fani serii w te nowe graja juz raczej tylko dla fabuly, bo po gameplayu dokladnie wiedza czego sie spodziewac.
To Uncharted wprowadzilo w swiat giereczek action-adventure na taka skale fabule, ktora jakosciowo miazdzy standardowe giereczkowe fabuly pisane przez przedszkolakow i sama z siebie jest w stanie obronic gre, wiec dla mnie to powiew swiezosci, ktory wciaz nie staje sie norma (patrz konkurencyjny TR) i chwala ND za to, ze to kontynuuja czy to w Uncharted, czy bardziej dojrzalym Last of Us. Pytanie co takiego innowacyjnego wprowadzil AC czy Forza?
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline Screwball

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21102
  • Specjalizuje się w starych linkach.
    • Zobacz profil
    • www.facebook.com/skrubolski
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2155 dnia: Grudzień 12, 2017, 11:39:48 »
Co wy z tą innowacyjnością? Gra ma być dobra to wystarczy Ciekawe, że od książek czy filmów nie wymaga się innowacyjności i żeby "rozwijały formułę".

Oczywiscie, że się wymaga. Tzn. jest wiele osób, które chcą wciąż tej samej książki/filmu/gry. To są fani Uncharted, dr House'a czy książek Dana Browna. No ale są też ludzie, których to nudzi i oni oczekują czegos innego. To niekoniecznie musi być kolejny milestone kultury (bo z tego co widzę właśnie tak fani Uncharted rozczytują krytyków tej serii). Po prostu żeby to było w jakims stopniu inne doswiadczenie.

Cytat: dziki
Uncharted broni sie historia i o ile w pierwsze 2 czesci mozna bylo zagrac jeszcze dla gameplayu tak fani serii w te nowe graja juz raczej tylko dla fabuly, bo po gameplayu dokladnie wiedza czego sie spodziewac.
To Uncharted wprowadzilo w swiat giereczek action-adventure na taka skale fabule, ktora jakosciowo miazdzy standardowe giereczkowe fabuly pisane przez przedszkolakow i sama z siebie jest w stanie obronic gre, wiec dla mnie to powiew swiezosci, ktory wciaz nie staje sie norma (patrz konkurencyjny TR) i chwala ND za to, ze to kontynuuja czy to w Uncharted, czy bardziej dojrzalym Last of Us. Pytanie co takiego innowacyjnego wprowadzil AC czy Forza?

Mylisz się. Fabuła w tej grze nigdy nie należała do wysokich lotów. To przecież typowe kino nowej przygody, przerobione wczesniej wiele razy. Różnicą jest rewelacyjna reżyseria tej gry, nowatorski (kiedyś) sposób opowiadania, budowa postaci, których los potrafi zainteresować gracza (a to jest bardzo trudne), itd. Mówiąc inaczej - fabularnie oni robią kotlet schabowy, ale tu nie chodzi o to, że to kotlet. Chodzi o to JAK oni go zajebiście przygotowali, jak dobrali składniki i proporcje oraz jak zajebiście do niego wjeżdża ta mizeria. No nikt inny tak nie potrafi.

pozdr
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2017, 11:52:07 wysłana przez Screwball »
psn - Skrubolski
www.facebook.com/skrubolski
biurko 70x40x50 cm @ drewno + kartka (kratka) a5 + długopis, obudowa - żółty bic 6'', wkład - noname

Offline Qu84

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3938
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2156 dnia: Grudzień 12, 2017, 11:51:01 »
Ale konkretnie czym się ta innowacyjność w objawia? W czym się zawiera? Czym się różni innowacyjna książka dostarczająca w jakimś stopniu inne doświadczenie od tej, która nie dostarcza? Oczywiście poza tym, że opowiada inną historię? Czym w tym kontekście różni się "Pluton" od "Commando"? Zakładam, że "Pluton" jest dobry i innowacyjny, a "Commando" jest typową "szczelanką".
Ceterum censeo reviewers esse delendam!

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2157 dnia: Grudzień 12, 2017, 12:05:01 »
Po prostu żeby to było w jakims stopniu inne doswiadczenie

Jak np. Wipeout VR!!! 8)

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2158 dnia: Grudzień 12, 2017, 12:08:02 »
Oczywiscie, że się wymaga. Tzn. jest wiele osób, które chcą wciąż tej samej książki/filmu/gry. To są fani Uncharted, dr House'a czy książek Dana Browna. No ale są też ludzie, których to nudzi i oni oczekują czegos innego. To niekoniecznie musi być kolejny milestone kultury (bo z tego co widzę właśnie tak fani Uncharted rozczytują krytyków tej serii). Po prostu żeby to było w jakims stopniu inne doswiadczenie.

tzn co innego? AC, Forza, Battlefield, CoD? Bo randydisher wlasnie sie pochwalil zakupem BF II ;) Mimo, ze jestem wielkim fanem Burnouta (bo on wprowadzil cos nowego do scigalek) i skopiowany na jego zakupionych zgliszczach NFS tak najnowszego Payback nie tkne poki nie wywala z singla mikrokupy. Nie podoba mi sie ten kierunek. To sie nazywa dojrzalosc gracza ;)
Ale wracajac do nowego; to nie generalizowalbym. Jak masz cos nowego wartego polecenia to wal, bo ja jestem bardzo za nowymi, dobrymi, nieszablonowymi grami i staram sie ogrywac w miare na biezaco i czasem jest pozytywnie (Beholder, Journey, Talos Principle, Witness), a czasem kupowo (Limbo, LiS, Oxenfree). De gustibus non est disputandum. Gry pokroju Uncharted zostaja, bo to bardziej film niz gra, a szkoda mi czasu na kopiuj-wklej takie same sandboxy (chociaz dla najnowszego TR zrobie wyjatek tak chyba bardziej z sentymentu i juz sobie tam czeka na dysku, az kiedys nie bedzie nic ciekawszego pod reka ;)
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline randydisher

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1416
    • Zobacz profil
Odp: Uncharted 4: A Thief's End
« Odpowiedź #2159 dnia: Grudzień 12, 2017, 12:42:02 »
tzn co innego? AC, Forza, Battlefield, CoD? Bo randydisher wlasnie sie pochwalil zakupem BF II ;)

Nigdy i nigdzie nie pisałem, że jak szukam czegoś innego to sięgam po coroczne kotlety. Sięgam po te serie bo wiem czego się po nich spodziewać, mniej lub bardziej mi one odpowiadają, co nie znaczy że podoba mi się każda część.
CoD- ostatnio grałem w Modern Warfare 3
Battlefield/Battlefront - nie grałem w Hardline i Battlefronta I, a BF4 kupiłem rok po premierze jak połatali
AC - Unity kupiłem za 3 zł na Xboxa 2 lata po premierze i pogralem z 40 min