Autor Wątek: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach  (Przeczytany 8904 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« dnia: Luty 11, 2014, 09:21:36 »
Temat ogolny ;)

Jakie zale na Soulsy ;D Prawda, gra odsiewa ziarno od plewu i co najlepsze nie jest trudna, ale ma wysoki poziom wejscia i obnaza noob-nawyki. Recenzenci zrobili z niej niewiadomo jak trudny tytul, gawiedz kupila i teraz wymowki.

@LotF Design mi srednio lezy, wole powazny, mroczny Miyazakiego, ale mechanicznie widac ewidentnego klona Soulsow. Zobaczymy co z tego wyjdzie i czy bedzie chociaz namiastka unikalnego multi z Soulsow.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 15:26:52 wysłana przez Xian »

Offline TurboGad

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11015
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hejter MGS i Death Stranding
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2014, 09:31:21 »
Demon/Dark Souls mnie nigdy nie jarało, ale tak właśnie myślałem, że płacze o wysoki poziom trudności wynikają z n00bstwa recenzentów. To jest o tyle dziwne, że oni dostają takie manto od gry jeszcze ją za to chwalą. Może to jest jakiś sposób na radzenie sobie ze świadomością braku skilla...równie dobrze może to być dowodem braku takiej świadomości  ;D

Zawsze mnie śmieszy jak recenzenci jadą po grach, że są zbyt łatwe, ale grają tylko na easy/normal skrojone właśnie pod nich, a na wyższych poziomach (bezproblemowych dla doświadczonych graczy) zgrzytaliby zębami. Potem mamy felietony, w których deklarowana jest duma z grania w oldschoolową strzelaninę z totalnie przewidywalną fabułą na easy "dla historii"  ;D

Śmiałbym się jakby ten grafoman Kojima upadł i sobie głupi ryj rozwalił!

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2014, 09:33:16 »
Witaj w niebycie, Herr Moderfuhrer. Przywitaj się z niebieskim kutasikiem i ślepymi trollami.
   

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2014, 09:40:04 »
Wszystko sie zgadza tylko ten niebyt mnie zastanawia?

Zapomnialbym, witaj/cie! ;)

Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5926
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2014, 09:46:36 »
dobra, panowie, ale troche groteskowo brzmi, gdy Turbo (calak np w vanquish) czy Xian (co calakuje wszystko...) mówią, że coś jest łatwe :) haha, porownanie na wyrost, ale blumenthal pewnie też twierdzi, że robić mandarynki z wątróbek nie jest trudno.... to że dla was coś nie jest trudne, nie znaczy ze dla większości tak jest :)

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2014, 09:54:33 »
Wiem co masz na mysli, ale takie, a nie inne opinie o tej serii byly napedzane przez dziennikarzy, ktorzy leca po lebkach niesety. Gra daje w kosc, nie wita cieplym, wygodnym tutorialem, a bieganie z okrzykiem i zamiarem siekania wszystko, jak popadnie, konczy sie gleba. Trzeba nauczyc sie w nia grac. Nauczyc zasad, systemu walki, taktycznego myslenia i brania sily na zamiary, bo semiotwarty swiat daje doswiadczonym wiele mozliwosci, ale karci tez swiezych w temacie. Tworcy to dranie i stosuja nieczyste zagrywki - zasadzki, pulapki, kusza gdzies lootem, aby po chwili okazalo sie, ze to zasadzka itd. Tego typu chytrych zagrywek jest multum i trzeba pokornie swoje wycierpiec. Tutaj smierc motywuje - zjebalem, dalem sie naciac, porobili mnie, sam sobie jestem winien - ale nie demotywuje. To chyba kwestia nawykow i charakteru, kto zniesie ciegi i sobie poradzi, a kto odpusci. Charakteru i oczekiwan wobec gry - szukasz pure funu, sieki, bycia panem sytuacji, bohaterem, czy tez stawiania czola silniejszemu przeciwnikowi, tworcom, ich chorym pomyslom i pokazesz im finalnie faka ogladajac creditsy ;)

[edit] - jesli temat zaskoczy, to wydziele obowiazkowy temat ogolny o poziomach trudnosci w grach ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 09:57:38 wysłana przez Xian »

Offline TurboGad

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11015
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hejter MGS i Death Stranding
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2014, 09:57:28 »
Ja zaznaczę, że w Demon's Souls/Dark Souls nie grałem, więc nie wiem jak się poziom trudności z tych gier ma do moich umiejętności, ale wydało mi się podejrzane, że te gry są niby tak strasznie trudne, a mimo to grają w nie miliony, grają i kończą/platynują.

Śmiałbym się jakby ten grafoman Kojima upadł i sobie głupi ryj rozwalił!

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2014, 10:01:21 »
Wysoki % ukonczenia imho wynika z faktu, ze siegaja po nia w wiekszoci osoby, ktore nie boja sie w/w elementow, ich wlasnie szukaja w tej grze. Dwa takie osoby w duzej mierze interesuja sie wszelakimi osiagnieciami, rankingami, wiec zawyzaja %. Sprawdze wieczorem na apce jaki procent maja platyny, bo wtedy w puli sa wszyscy gracze podlaczeni do sieci, a nie tylko zarejestrowani na portalach z dzbankami.

Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5926
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2014, 10:07:37 »
2,4% dla platyny w demon's souls. a z tymi wszystkimi - to chyba procent wszystkich, ale którzy odpalili tą gre, a nie wszystkich wszystkich? :)

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2014, 10:12:41 »
Ja tam nie odczułem DS jako trudnego przez ten kawałek co grałem, ale po prostu był odrażający wizualnie i drewniany.

Z tym poziomem trudności to też jest tak, że ja platformówki ogarniam i nie mam problemu z powtarzaniem etapów, a dla innych takie dość proste LBP, było trudne...

Rayman Origins samemu grając jest trudny(we 2 osoby jest umiarkowanie trudny - maksowaliśmy), ale trzeba mieć właśnie we łbie to coś, co motywuje do kolejnej próby.

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2014, 10:26:47 »
2,4% dla platyny w demon's souls. a z tymi wszystkimi - to chyba procent wszystkich, ale którzy odpalili tą gre, a nie wszystkich wszystkich? :)

Tak, oczywiscie do % zliczani sa wszyscy ci, ktorzy grali w Soulsy i zsynchronizowali trofea. Dla porownania w tej chwili na PSNProfiles wartosc % dla DmS US to 11,04%, a DmS EU 10,24%. Bardzo ladnie pokazuje to rozbieznosc miedzy serwisami, a rzeczywistoscia - 5-krotna roznica! ;D

@Blue - dobre przyklady gier. LBP tez wymaga nauczenia sie bezwladnosci postaci, bo kukielki zachowuja sie specyficznie. 100% w planszach bez zginiecia, to sporo powtazania, a o nieslawnym kole pod koniec gry nie wspomne ;) Raymana liznalem tylko z TZ na jej koncie, ale calakowanie plansz, to tez hardcore, ale i stopien trudnosci dla tej gry jest wyzszy niz dla Soulsow. Ladnie pokazuje to, jak na wyrost ludzie traktuja Soulsy, bo ktos napisal, powiedzial, ze to arcytrudne. Ja na przyklad chyle czola przed maksujacymi bijatyki 2D, czy bullethelle. Soulsy to RPG - dobry build i eq, to polowa sukcesu.

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2014, 10:28:06 »
Soulsy są wymagające i co za tym idzie - zwyczajnie nudne. Jeden błąd i leżysz, potem zaczynasz od czekpointa cholernie daleko. I po raz fabanasty idziesz przez tę samą lokację, po raz fabanasty wybijasz tych samych przeciwników, wychodzących z tych samych miejsc. To nudzi, nuży i powoduje że tracisz czujność i dlatego po chwili znów popełniasz błąd, leżysz i znów zaczynasz od czekpointa cholernie daleko. I tak ad mortem defecatum. A jeśli w końcu przejdziesz do kolejnego czekpointa, nie czujesz radości, ale ulgę, że już nie musisz jeszcze raz przebijać się przez lokacje w które znasz aż za dobrze. I znów to samo od początku ale w innej lokacji, którą wiesz że chcąc nie chcąc za jakiś czas poznasz lepiej niż byś chciał ;D

Oczywiście IMHO, zdaję sobie sprawę że ktoś może mieć inne zdanie :) .
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 10:29:52 wysłana przez Vramin »
   

Offline mdag

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1689
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2014, 10:29:46 »
Wysoki % ukonczenia imho wynika z faktu, ze siegaja po nia w wiekszoci osoby, ktore nie boja sie w/w elementow, ich wlasnie szukaja w tej grze. Dwa takie osoby w duzej mierze interesuja sie wszelakimi osiagnieciami, rankingami, wiec zawyzaja %. Sprawdze wieczorem na apce jaki procent maja platyny, bo wtedy w puli sa wszyscy gracze podlaczeni do sieci, a nie tylko zarejestrowani na portalach z dzbankami.

Porównywanie trudności Demon's Souls (2,4%) i Dark Souls (6,2 %) do popularnych gier np. Uncharted 3 - 1,6 %; Batman:AA - 1,7% kompletnie nie ma sensu ze względu na popularność i dużą liczbą graczy, która te gry w ogóle odpaliła, ale np. taką  Castlevanie można już porównać i ze swoim z 2,8% stawia ją jako trochę trudniejszą niż Dark Souls i zbliżoną do Demon's Souls. Czy porównanie trafne, to musiałby jednak wypowiedzieć ktoś kto ograł zarówno DSy i Castlevanie, bo ja ograłem tylko C:LoS
 
a taki np. Deus Ex ma 1,3 %, który przecież sam w sobie trudny nie jest, jednak do platyny trzeba było sporo cierpliwości.


Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16426
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2014, 10:35:48 »
Se wybraliście wyznacznik. Trudność platyny nie ma nic wspólnego z trudnością gry.

Offline TurboGad

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11015
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hejter MGS i Death Stranding
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2014, 10:37:43 »
Se wybraliście wyznacznik. Trudność platyny nie ma nic wspólnego z trudnością gry.

A jak platinka wymaga przejścia na najwyższym poziomie trudności, który jest kurewsko trudny? Wówczas siłą rzeczy ten kto ma platynę musiał się uporać z takim wyzwaniem.

Śmiałbym się jakby ten grafoman Kojima upadł i sobie głupi ryj rozwalił!

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2014, 10:41:36 »
@Vramin

Jak faktycznie giniesz co przeciwnika, to moze nie dla ciebie gra :) Z tym jednym bledem to chyba na NG++, bo na normalu, zaczynajac nie ma mozliwosci, aby brali cie na strzala chyba, ze sie uparles przejsc nie rozwijajac wytrzymalosci. Duzo osob popelnia tez blad ubierania sie, jak czolg i myslenia no teraz to mi nikt nie podskoczy. Nie ma w Soulsach sytuacji, ze nikt nie podskoczy ;)

Porównywanie trudności Demon's Souls (2,4%) i Dark Souls (6,2 %) do popularnych gier np. Uncharted 3 - 1,6 %; Batman:AA - 1,7% kompletnie nie ma sensu ze względu na popularność i dużą liczbą graczy, która te gry w ogóle odpaliła, ale np. taką  Castlevanie można już porównać i ze swoim z 2,8% stawia ją jako trochę trudniejszą niż Dark Souls i zbliżoną do Demon's Souls. Czy porównanie trafne, to musiałby jednak wypowiedzieć ktoś kto ograł zarówno DSy i Castlevanie, bo ja ograłem tylko C:LoS
Ja gralem w obie, swoja droga obie gry genialne i scisla czolowka generacji, i uwazam, ze CLoS jest trudniejsze od ktorychkolwiek Soulsow z racji elementow zrecznosciowych w walce. W Soulsach oczywiscie tez to wstepuje, ale obecnosc magii, broni zasiegowych itp. pozwalaja na zmiane taktyki i dostosowanie walki pod siebie, swoje umiejetnosci. W CLoS nie ma takiej mozliwosci, kombinowania, taktyki (w RPGowym rozumieniu), jest wyzwanie i trzeba stawic czola. Ciekawosta taka w CLoS giermek od paladyna (najwyzszy poziom trudnosci) rozni sie tylko wytrzymaloscia postaci i przeciwnikow, AI sie nie zmienia.

Se wybraliście wyznacznik. Trudność platyny nie ma nic wspólnego z trudnością gry.
Akurat w tytulach o ktorych tutaj mowa ma (Soulsy, CLoS), ale ogolnie masz racje. Zawsze mozna odnosci sie do trofeum/osiagniecia za przejscie gry lub pokonanie ostatniego bossa, to juz pokaze, jak trudno jest ukonczyc gre.

Trofeum - World Uniter's Trophy:
DmS US - 32.34%
DmS EU - 27.24%

W DkS nie mozna scisle okreslic, bo sa stety lub nie dwa zakonczenia :)
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 10:48:34 wysłana przez Xian »

Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16426
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 11, 2014, 10:47:38 »
Ile jest takich gier, gdzie poziom trudności naprawdę zrywa beret? Ostatnio zmierzyłem się z czymś takim w nowym DmC. Aczkolwiek tam dochodzi też kwestia przechodzenia x razy tej samej gry, a jak wiadomo, mamy osoby, które ich nawet nie kończą. Naturalnie masz rację, ale takich tytułów jest nie ukrywajmy mało.

Popatrz na The Walking Dead, wg. psnprofiles, platynę zdobyło 52.05%, przy 134197 posiadaczach. Im dalszy epizod tym zdobycie osiągnięć schodzi z 95% do właśnie ~50%. A w tej grze przecież one same wpadają ;) Przykład może trochę naciągany, ale jak dla mnie, nie można się sugerować tylko informacją ile osób zdobyło platynę.

Z tego co pamiętam mam calaka w podanym DE:HR i nie uważam tej gry za trudną, po prostu zdobycie 100% wymagało innego podejścia.


Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 11, 2014, 10:49:54 »
Dlatego dopisalem czesc o trofeum scisle zwizanym za ukonczenie jesli chcemy "mierzyc" stopien trudnosci :)

Jak ktos moze, to niech poda wartosci dla w/w trofeum z aplikacji dla calego PSN.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2014, 10:50:25 »
Platyna nie jest wyznacznikiem trudności. Może być jakimś bardzo szerokim przybliżeniem, ale w za dużej liczbie gier chodzi o przejście tytułu 11 razy albo zbieranie jakiegoś gówna. Sam ukończyłem większość z wymienionych gier, ale nie chciało mi się najczęściej rzeźbić w błocie, żeby dostać jakąś plakietkę na wirtualną półkę. Dam prosty przykład - Call of Duty 4 na weteranie skończyłem razem z Mile High Club, ale nie zebrałem jakiś laptopów czy coś. Nie będę miał w tej grze calaka, ale to nie znaczy, że gra była trudna/łatwa.

Co do Soulsów i CLoS to jak dla mnie Demony były łatwiejsze niż Dark, ale być może to wynika z tego, że w Dark Soulsy grałem przed premierą i wiele rzeczy musiałem się nauczyć sam ;). CLoS to jednak inna gra, nie wiem czy trudniejsza - moim zdaniem to zależy czy się więcej grało w slashery, bo jednak mocno zakorzeniona jest w tym przede wszystkim.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline mdag

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1689
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 11, 2014, 10:57:02 »
Jak ktos moze, to niech poda wartosci dla w/w trofeum z aplikacji dla calego PSN.

to są wartości z PSN (z apki).


Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5926
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 11, 2014, 11:06:40 »
Ja gralem w obie, swoja droga obie gry genialne i scisla czolowka generacji, i uwazam, ze CLoS jest trudniejsze od ktorychkolwiek Soulsow z racji elementow zrecznosciowych w walce.
chyba pod kątem zdobywania platyny... LoS ukończyłem z przyjemnością i bez większych problemów (pewnie na easy ;D), w Demon's nawet do pierwszego bossa nie dotarłem :) dokładnie to co pisał Vramin. mnie po prostu grind i koniecznosc powtarzania tych samych etapow wielokrotnie odrzucają w grach jak nic innego. a ze w Soulsach tak trzeba, jest to wplecione w mechanike i nie wolno tam poziomow trudnosci wprowadzac to juz mi tlumaczono.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 11, 2014, 11:11:34 »
Oraz brak pauzowania - dziecko płacze, chce ci się siku? Nieważne, graj!

Offline Vramin

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 17490
  • Płeć: Mężczyzna
  • Non serviam
    • Zobacz profil
    • https://twitter.com/Vramiin
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 11, 2014, 11:20:50 »
@Vramin

Jak faktycznie giniesz co przeciwnika, to moze nie dla ciebie gra :) Z tym jednym bledem to chyba na NG++, bo na normalu, zaczynajac nie ma mozliwosci, aby brali cie na strzala chyba, ze sie uparles przejsc nie rozwijajac wytrzymalosci. Duzo osob popelnia tez blad ubierania sie, jak czolg i myslenia no teraz to mi nikt nie podskoczy. Nie ma w Soulsach sytuacji, ze nikt nie podskoczy ;)

Sprawdziłem Demon's Souls i choć byłem bardzo dobrze nastawiony do tej gry także pod wpływem entuzjastycznej opinii Pikacza który mi ją pożyczył to jednak powtarzalność po pierwsze i styl grafiki po drugie zniechęciły mnie do dalszego grania. I nie ginąłem przy każdym przeciwniku, ale zwykle przez nieuwagę, albo jak Milva u Sapkowskiego, czyli "jeszcze raziczek". Zamiast odskoczyć, czy zablokować, chciałem zadać jeszcze jeden cios. I po tym raziczku wchodził cios przeciwnika który kładł mnie na deski. Po którymś razie stwierdziłem że to nie dla mnie gra i dałem sobie spokój z tą serią.

I tu wracamy do LoF - powtórzę się - mam nadzieję że tam tak nie będzie, że gameplay będzie bliższy Darksiders czy Amlarom. Choć Gop mówił że gra inspirowana jest Soulsami właśnie, to jednak mam nadzieję że oprócz "Soulsowego" poziomu trudności, będzie tam także "Amlarowy". Bo mam wrażenie że to może dobrze wpłynąć na wynik sprzedaży. Ogłoszenie w stylu że jeśli chcesz gra będzie jak Soulsy a jeśli chcesz to jak Amlary. Wybór należy do ciebie.
   

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 11, 2014, 11:21:40 »
Jak ktos moze, to niech poda wartosci dla w/w trofeum z aplikacji dla calego PSN.

to są wartości z PSN (z apki).

Nie platyny tylko trofeum za ukonczenie gry - World Uniter's Trophy :)

Ja gralem w obie, swoja droga obie gry genialne i scisla czolowka generacji, i uwazam, ze CLoS jest trudniejsze od ktorychkolwiek Soulsow z racji elementow zrecznosciowych w walce.
chyba pod kątem zdobywania platyny...

LoS ukończyłem z przyjemnością i bez większych problemów (pewnie na easy ;D), w Demon's nawet do pierwszego bossa nie dotarłem :) dokładnie to co pisał Vramin. mnie po prostu grind i koniecznosc powtarzania tych samych etapow wielokrotnie odrzucają w grach jak nic innego. a ze w Soulsach tak trzeba, jest to wplecione w mechanike i nie wolno tam poziomow trudnosci wprowadzac to juz mi tlumaczono.
Ale to ze Tobie, czy Vraminowi nie odpowiada gameplay, nie swiadczy o trudnosci ::) Nie twierdze, ze gra jest latwa, bo odczuwam takie odbieranie moich postow. Nie jest tak trudna jak ja maluja ot co. Zaczeliscie porownywac platyne w CLoS do DmS, to teraz takie bzdury wychodza. Platyny na easy w CLoS nie wbijesz, wiec tak gra jest latwiejsza do przejcia niz ktorekolwiek Soulsy, ale trudniejsza do splatynowania niz Soulsy. Jasne? ;)

Platyna nie jest wyznacznikiem trudności.
Dlatego po raz kolejny napisze, ze wyznacznikiem trudnosci gry w przypadku DmS jest trofeum World Uniter's Trophy, przyznawane za ukonczenie gry, nie splatynowanie.W grach o ktorych rozmawialismy jest, ale tak jak Acridowi juz odpisalem w ogolnym rozumieniu nie jest taki wyznacznikiem - zalezy od gry i zestawu osiagniec.

Co do Soulsów i CLoS to jak dla mnie Demony były łatwiejsze niż Dark, ale być może to wynika z tego, że w Dark Soulsy grałem przed premierą i wiele rzeczy musiałem się nauczyć sam ;). CLoS to jednak inna gra, nie wiem czy trudniejsza - moim zdaniem to zależy czy się więcej grało w slashery, bo jednak mocno zakorzeniona jest w tym przede wszystkim.
Tez uwazam za nieudane porownanie CLoS do Soulsow, ale nie ja to poruszylem.

Trzeba rozdzielic dwie rzeczy. Platynowanie to jedno, a po prostu przejscie gry, to drugie. Obie te rzeczy maja sie roznie do poziomu trudnosci danej gry. Czasem platyna wyznacza, a czasem trzeba zerknac na inny dzbanek.

Poznije temat wydziele.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 11:33:07 wysłana przez Xian »

Offline mdag

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1689
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 11, 2014, 11:34:32 »
DmS - World Uniter's Trophy - 18,6%
Ukończenie C:LoS na poziomie Warrior 19,9% (a wyższe Knight 5,8%, Paladin 3,1%)

Offline tytacz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6517
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 11, 2014, 13:31:19 »
Platyna w Soulsach nie jest trudna, tylko czasochłonna i trzeba grać z poradnikiem, żeby sobie nie spieprzyć całego pojedynczego podejścia (zrobiłeś coś nie tak to masz problem, następny raz przy new game++++ ;D).

Jak się ogarnia mechanikę gry, to dla wprawnego gracza platyna to po prostu speed run przez mapki i wykonywanie czynności wymaganych do danego trofeum.

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 11, 2014, 14:49:44 »
Blisko 1/5 graczy z PSN, z tych ktorzy grali, ukonczyla Soulsy. Dziekuje ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 14:51:27 wysłana przez Xian »

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 11, 2014, 14:54:06 »
 Łechtaj swoje ego ;).

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 11, 2014, 14:58:08 »
Przeciez chcialem udowodnic, ze wlasnie Soulsy nie sa trudne ::)

Offline mdag

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1689
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 11, 2014, 15:04:37 »
Tez uwazam za nieudane porownanie CLoS do Soulsow, ale nie ja to poruszylem.

To ja porównałem trudność platyny CLoS do Soulsow, trochę jednak w innym kontekście, chodziło mi o sens (a właściwie jego brak) porównywania mniej lub bardziej popularnych gier.

Co do ukończenia, jak pisałem wcześniej:
DmS - World Uniter's Trophy - 18,6%
C:LoS - na poziomie Warrior (czyli drugi poziom od dołu z czterech możliwych) - 19,9%
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 15:06:38 wysłana przez mdag »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92031
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 11, 2014, 15:04:55 »
To tylko dowodzi ze gra ma "renome" bardzo trudnej, wiec graja w nia glownie hardkory, stąd tak wysoki odsetek platyn (powiedzialbym wręcz, że nieprawdopodobnie wysoki).

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 11, 2014, 15:05:18 »
1/5, ale tylko z tych co zaczęli czy źle to rozumiem?

EDIT: To co Simplex napisał, czyli ninja'd
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 11, 2014, 15:10:45 »
Kolega mdag podaje dane z aplikacji Sony na telefon lub z PS4, co oznacza, ze brane pod uwage sa wszystkie osoby, ktore posiadaja konto PSN, a po zagraniu w gre, zsynchronizowaly pucharki. Brakuje jedynie osob, ktore nigdy nie synchronizowaly trofeow, nigdy nie podlaczyly konsoli do PSN. Serwisy typu PSNProfiles, TrueTrophies, PSNTrophyLeaders wszystkie swoje % i rankingi wyznaczaja na podstawie jedynie osob, ktore sie zarejestrowaly, co jest kroplom w morzu graczy PS3/4/V.

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pitagoras siłowni
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 11, 2014, 15:14:40 »
Dziwny wątek jak na forum, na którym o grach się częściej pisze niż w nie gra.  ;)

Dla mnie osobiście poziom wysoki poziom trudności jest motywujący pod warunkiem, że gra nie jest jednocześnie monotonna.
Oprócz tego fajnie mi się gra w gry, w których poziom trudności wynika z ich skomplikowanej mechaniki, a nie tylko z tego, że przeciwnicy nagle dostają gigantycznego buffa, a gracz biega z patykiem.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 16:11:12 wysłana przez Buster Dogg »
(kliknij)

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 11, 2014, 15:40:32 »
Dziwny wątek jak na forum, na którym o grach się częściej pisze niż w nie gra.  ;)
Oj tam, jest paru ludzi ala Pikacz, którzy nadrabiają za resztę ;).

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 11, 2014, 15:42:25 »
Ale zawsze maja najwiecej do powiedzenia ci drudzy, eksperci ;)

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 11, 2014, 15:43:06 »
Bo nie mamy czasu na granie, a na pisanie tak ;).

Ja Być z Polska

  • Gość
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 11, 2014, 15:50:53 »
Czemu mi się wydaje, że już był temat o poziomach trudności?

Offline Tomek Andruszkiewicz

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1189
  • Pan Spinacz
    • Zobacz profil
Odp: Jesteś hardcorem? O poziomach trudności w grach
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 11, 2014, 22:18:09 »
Zarówno Soulsy jak i LoS to trudne gry, ale nie bardzo trudne. Problemem są sami gracze, czy raczej ich roszczeniowe podejście "skoro naciskam przyciski, to mam wygrywać". Przerysowany przykład tutaj. To fakt, że prezentowana walka jest ciężka. To fakt, że bliźniaczy bossowie karcą. To fakt, że pewnie trzeba przy nich ze trzy razy zginąć, zanim wymyślisz co i jak. Ale nagrywający ten filmik nie myśli i się nie uczy. W ogóle. Kilkanaście śmierci zupełnie bez sensu, w dodatku w prostszym, początkowym etapie, przed zabiciem któregoś z parki. Bo skoro on chce, skoro naciska przyciski, to powinien w końcu wygrać, prawda?

Otóż nieprawda. Zwycięstwo/porażka to dla mnie bardzo ważny element gier. Sadzący heady w CoD czy BF to wiedzą - jeśli jesteś lepszy, wygrywasz. Jeśli jesteś gorszy, przegrywasz. Chcesz więcej wygrywać, to graj lepiej. Dlaczego tak trudno zrozumieć, że przy grach singlowych może być podobnie? Dlaczego od dekady singlowe gry głównego nurtu robią się coraz bardziej "press X to win"?

Najbardziej smuci mnie zakończenie tego filmiku. Gość, choć wcześniej się zarzekał, wezwał pomoc i inni załatwili bossów za niego. I przez to do następnego podszedł pewnie z tą samą strategią "brute force", że skoro wybrał ekwipunek i naciska atakowanie to powinien wygrać. I znowu pewnie nie wygrał. To właśnie dzięki takim ludziom DmS czy DkS mają opinię ultra-trudnych. A one po prostu stawiają wyzwania. One są po prostu grami, a nie interaktywnymi opowieściami.

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15764
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Poziomy trudności w grach
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 11, 2014, 22:41:39 »
Tomek +1

Popatrz na The Walking Dead, wg. psnprofiles, platynę zdobyło 52.05%, przy 134197 posiadaczach. Im dalszy epizod tym zdobycie osiągnięć schodzi z 95% do właśnie ~50%. A w tej grze przecież one same wpadają ;) Przykład może trochę naciągany, ale jak dla mnie, nie można się sugerować tylko informacją ile osób zdobyło platynę.

Podałeś skrajny przypadek gry epizodycznej, w której nic nie trzeba robić, aby zdobyć platynę, poza graniem rzec jasna. Tutaj pokazuje to ile osób, z tych które kupiły i uruchomiły, ukończyło dany epizod. Wolałbym się skupić jednak na grach wymagających ;)