Input lag na poziomie kilku ms czyni grę niegrywalną. Postać reaguje z wyraźnym opóźnieniem na szybki ruch myszki, "przeciągasz" celownik za daleko, nie trafiasz kursorem w ikonkę. Nawet w tych entuzjastycznych recenzjach, które są na necie, pisze się o tym, że trudno się gra kursorem, a to oznacza, że input lag jest masakryczny. Czym innym jest lag przy obliczaniu EFEKTÓW Twoich działań, a czym innym lag przy obliczaniu tego, co widzisz na ekranie w sensie swojej postaci, celownika lub kursora.
Ekonomicznie bardziej opłaca się sprzedawać samochód na benzynę niż na wodę, bo przemysł naftowy jest na tyle silny, żeby pozostawać przy korycie. To samo będzie z pudełkami, obsługiwanymi przez działy logistyczne, graficzne i inne poboczne, tworzące zapewne kilkadziesiąt procent wszystkich czynności przed i posprzedażowych, które się wykonuje przy pudłach. Te działy nie dadzą się wysadzić z siodełka, tak samo jak szejkowie naftowi (z tym że akurat tym w końcu skończy się nafta).
Model abonamentowy poza tym przynosi najmniejszy margines zysku, więc nie ma po co się w niego pakować, nawet jeśli korzyścią są stuprocentowo skuteczne DRMy. Trendy rynkowe pokazują, że gracze zaakceptują znacznie wyższe ceny niż obecnie.