Autor Wątek: OnLive  (Przeczytany 37542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline afwi

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3655
  • Płeć: Mężczyzna
  • Evul One
    • Zobacz profil
    • Vivid Games
Odp: OnLive
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 26, 2010, 22:30:23 »
Fajna usługa, ale:

http://golgotron.com/2010/06/no-wifi-support-for-onlive-seriously/

Sorki, ale nie po to ma się laptopa, żeby się uziemiać kablem sieciowy.

Offline lutoslav

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5244
  • Płeć: Mężczyzna
  • RDR
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 26, 2010, 23:23:49 »
No fakt, z tym Wi-Fi to lekka stypa, ale najpewniej niedlugo dodadza ta funkcjonalnosc.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 28, 2010, 14:34:49 »
Onlive bedzie obslugiwalo WiFi pozniej, wyjasnienie czemu na razie nie obsluguje brzmi dosc logicznie:
http://golgotron.com/2010/06/no-wifi-support-for-onlive-seriously/

A tak pozatym mnie sie jakoś wierzyc nie chce, ze w ogole nie ma laga. Prawa fizyki temu przeczą. No ale oczywiscie jak wiecej recenzentow to potwierdzi, to odszczekam :)

EDIT: No wlasnie, lag jest:
http://blog.wolfire.com/2010/06/Thoughts-on-OnLive

Cytuj
It is definitely noticeable, but I quickly got used to it. I played through the entirety of F.E.A.R. 2 with this latency and it didn't bother me. However, if you have a local copy of F.E.A.R. 2 running and switch back and forth, it takes a moment to adjust to the OnLive version.

Remember when LCD screens first came out and they initially had latency? Some screens even sported a gamer mode that would make the screen more responsive when enabled. OnLive feels like playing on one of those TVs -- it is most definitely playable for me, but if you're used to zero latency, it will feel weird.

Something that was interesting to me is that when I first heard about OnLive, I thought it would be perfect for games like World of Goo while FPS games would be unplayable. After having actually tried it, I find the opposite to be true. Games where you need to track a cursor are very difficult to control with any latency, while I found it easier to get into 3D games like Batman, Borderlands, and F.E.A.R. 2.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2010, 14:42:20 wysłana przez Simplex »

Offline szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8586
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 28, 2010, 14:38:39 »
A mnie sie jakoś wierzyc nie chce, ze nie ma laga. Prawa fizyki temu przeczą. No ale oczywiscie jak wiecej recenzentow to potwierdzi, to odszczekam :)

Hmm? Jakie prawa fizyki? A jak w BC2 grasz to masz laga? To na tej samej zasadzie działa, tylko że więcej danych jest wysyłanych, bo grafki nie liczy twój komp/konsola tylko serwer.
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 28, 2010, 14:47:34 »
A w BC2 to niby nigdy lagow nie ma? ;)
Pozatym to nie dziala na tej samej zasadzie, bo przecież w onlive dochodzi enkodowanie w czasie rzeczywistym dośc sporego strumienia strumienia video, czyli serwer onlive musi dostac od ciebie informacje o tym jakie guziki na kontrolerze naciskasz, zareagowac i zaenkodowac w czasie rzeczywistym strumien video i wyslac to do ciebei. Dlatego lag w onlive jest nieunikniony - pytanie tylko jak duzy bedzie i jak bardzo to bedzie przeszkadzac.

No i jeszcze sie okazalo, ze gry nie sa odpalne w max detalach, co juz w ogole jest lekko porażkowe. A w Mass Effect 2 nie mozna zagrac przez onlive na Macu, "bo nie" (czytaj: wydawca zakazał).

W tym momencie odpadły dwie główne zalety OnLive - niezaleznosc od platformy i granie w max detalach na slabych kompach.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2010, 14:50:35 wysłana przez Simplex »

Offline Kosiciel

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kosi kosi łapki ^_^
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 02, 2010, 15:49:20 »
Zatem nie wygląda to tak różowo. Pomijam już kwestie opłacania abonamentu + ceny samych gier, oraz wymagania odnośnie łącza. U nas się nie przyjmie (bo i pewnie nie będzie, a jak już, to tak jak Live).

GG:659698

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 02, 2010, 17:24:20 »
U nas sie nawet nie oplaci stawiac onlive data center  ;)

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 10, 2010, 19:22:29 »
Na stronce na nowo rozgorzał temat OnLive. Co teraz myślicie na ten temat, gdy wiadomo już coś więcej?

Jeśli chodzi o szybkość netu to nie ma bariery. Do końca roku wszyscy więksi ISP wprowadzą szerkokopasmowy net z prawdziwego zdarzenia. A szybkości zaczynają się od 150Mbps w cenie obecnych 4-6...

Większym problemem są prawa fizyki  Światło jak wiecie z lekcji fizyki ma ograniczoną prędkość i nie da się jej przeskoczyć. Czyli nie da się grać z polski na serwerze w USA, bo lag będzie dość duży.(Jaki dokładnie można sobie obliczyć dzieląc odległość przez prędkość światła). Na ale to też da się załatwić stawiając serwer w centrum Europy.

Nie jestem entuzjastą bo też uważam się za gracza starej graczy i lubię tarzać się w pudełkach do gier, ale nie trzeba być wizjonerem pokroju Lema, żeby dostrzec, że jest to bardzo prawdopodobny kierunek ewolucji gier wideo oraz komputerowych.

Dlatego powtarzam, że wybuchnie wojna. Wydawcy będą bronić tego modelu cyfrowej dystrybucji, bo rozwiązuje największe ich problemy (piractwo i rynek wtórny). Natomiast producenci sprzętu będą bronić obecnego modelu, bo dla nich to śmierć. OnLive to nie są zwykłe pecety tylko całe farmy superkomputerów.

Często też podnosi się problem mocy obliczeniowej. Co się stanie jak np milion graczy będzie chciało zagrać na OnLive w jakiś premierowy tytuł na raz... No cóż, gdyby Google miało obsłużyć tych graczy to chyba nie mieli by z tym żadnego problemy (vide www.wykop.pl/ramka/348456/ile-serwerow-posiadaja-potentaci-rynku-it/).

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 10, 2010, 20:05:13 »
Na ale to też da się załatwić stawiając serwer w centrum Europy.

Pewnie, kogóż by przejmowało 2ms laga per 300 kilometrów... o zaraz, wiem. Mnie.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 10, 2010, 20:06:01 »
nie trzeba być wizjonerem pokroju Lema, żeby dostrzec, że jest to bardzo prawdopodobny kierunek ewolucji gier wideo oraz komputerowych.

Dokładnie tak samo prawdopodobny jak nagły boom rynku samochodów na wodę.

Offline sew360

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 693
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 10, 2010, 20:13:19 »
Narazie nie ma co gdybać. Niemcy 'pełnoprawnego' Onlive nie dostaną, a nas właśnie do takiego by łączyło. No i za taką sama cene wole pudełko+ulotkę gratis.

Offline kubazz

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 980
  • Płeć: Mężczyzna
  • ... .. _._. _._
    • Zobacz profil
    • 2pady.pl - inny blog o grach
Odp: OnLive
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 10, 2010, 21:31:28 »
cloud computing to jest przyszłość rynku, niezależnie od naszej woli. na pewno jeszcze nie w kolejnej generacji ale za 10-15 lat stanie się to standartem.

sam onlive wydaję się ciekawy, jeśli przez najbliższe 2-3 lata będa utrzymywać ciągły postęp ich oferta zacznie wyglądac cąłkiem atrakcyjnie.

przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 11, 2010, 01:04:44 »
Pewnie, kogóż by przejmowało 2ms laga per 300 kilometrów... o zaraz, wiem. Mnie.

Nie wiem czy grałeś kiedyś Cubituss w jakąś grę przez sieć, ale tam lagi są dużo większe niż 2ms. Przejmowałeś się tym? Pewnie nie a jednak można zdjąć przeciwnika headshotem :)

Oczywiście jeśli chodzi o OnLive to ilość danych, które trzeba wysłać do odbiorcy jest rzędy wielkości większa. Nie wystarczy wysłać koordynatów do odbiorcy - trzeba mu dostarczyć całą wyrenderowaną klatkę.


Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 11, 2010, 01:15:29 »
nie trzeba być wizjonerem pokroju Lema, żeby dostrzec, że jest to bardzo prawdopodobny kierunek ewolucji gier wideo oraz komputerowych.

Dokładnie tak samo prawdopodobny jak nagły boom rynku samochodów na wodę.

Nie będę polemizował w tej kwestii, bo nie potrafię określić prawdopodobieństwa obu tych zdarzeń, więc zawierzę Ci na słowo.

Pisząc o OnLive nie podałem żadnej cezury. Niewykluczone, że tego typu rozwiązanie upowszechnią się za 15 albo 20 lat. Gram już z hakiem 20 lat i jedno co da się zauważyć na przestrzeni tych lat to to, że apetyt na kasę wydawców gier rośnie w tempie geometrycznym. Dlatego rozwiązania onliveopodobne to dla nich woda na młyn...

kemiru

  • Gość
Odp: OnLive
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 11, 2010, 01:38:39 »
Natomiast producenci sprzętu będą bronić obecnego modelu, bo dla nich to śmierć. OnLive to nie są zwykłe pecety tylko całe farmy superkomputerów.

Fajnie, a ile będą nas kosztować te "farmy superkomputerów"?

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 11, 2010, 01:46:27 »
Natomiast producenci sprzętu będą bronić obecnego modelu, bo dla nich to śmierć. OnLive to nie są zwykłe pecety tylko całe farmy superkomputerów.

Fajnie, a ile będą nas kosztować te "farmy superkomputerów"?

Na razie ściągają 15 baksów miesięcznej subskrypcji, trudno przewidzieć jak to będzie się kształtować w przyszłości.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 11, 2010, 08:55:44 »
Nie wiem czy grałeś kiedyś Cubituss w jakąś grę przez sieć, ale tam lagi są dużo większe niż 2ms. Przejmowałeś się tym? Pewnie nie a jednak można zdjąć przeciwnika headshotem :)

Nie wiem czy grałeś kiedyś ynleborg w jakąś grę z input lagiem. Proponuję o nim poczytać, sprawdzić jaka wartość opóźnienia przeszkadza, a dopiero w następnej kolejności się mądrzyć ;)

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 11, 2010, 08:57:02 »
apetyt na kasę wydawców gier rośnie w tempie geometrycznym. Dlatego rozwiązania onliveopodobne to dla nich woda na młyn...

Jest dokładnie przeciwnie. Rozwiązania onliveopodobne to dla wydawców gier najgorsze możliwe rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia.

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 11, 2010, 09:45:30 »
apetyt na kasę wydawców gier rośnie w tempie geometrycznym. Dlatego rozwiązania onliveopodobne to dla nich woda na młyn...

Jest dokładnie przeciwnie. Rozwiązania onliveopodobne to dla wydawców gier najgorsze możliwe rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia.

A mógłbyś rozwinąć myśl i podać argumentację? Jestem bardzo ciekawy dlaczego tak uważasz.

Jeśli wydawcy faktycznie powiedzą 'Basta!', to żadnego onlive nigdy nie będzie :)

Wiem co to inputlag :) Ale spójrzmy na to od tej strony: tej chwili na całkowity czas składa się wysłanie sygnały z pada do konsoli, renderowanie klatki przez konsole, wysłanie klatki do telewizora. W tym modelu krytyczny jest czas renederownia bo to trwa najdłużej. Cało onlive opiera się na założeniu, że czas renderowania jest pomijalny ze względu na moc obliczeniową, którą dysponują. Krytyczny jest zatem czas wysłania klatki do telewizora. Nie jestem specjalistą, ale jeśli onlive uda się osiągnąć ten sam łączny czas, no to raczej dla gracza nie będzie żadnej różnicy.

Żeby nie było, nie jestem żadnym entuzjastą tego rozwiązanie i znając specyfikę zagadnień sieciowych, nie jest w tej chwili możliwe dostarczenie rozwiązania zapewniającego super płynność. O ile przepustowość połączenia nie jest problemem, o tyle kapryśność internetu może być. Wystarczy, że studenci w mieszkaniu obok wszyscy na raz odpalą torrenty i nie ma bata, żeby sieć na chwilę nie siadła ze względu na obciążenie i natężenie ruchu. To jest tak jak z autotradą, możesz mieć pięć pasów ruchu w jedną stronę, ale jak ustawią się na nich równolegle pięć małych fiatów, no to za szybko sobie nie pojedziemy :D

Przepraszam za wymądrzanie, ale ja podobnie odebrałem komentarz o samochodach na wodę ;) Liczę po prostu na konstruktywną dyskusję bo bardzo mnie interesuje ten temat. Jak on wpłynie na rynek i graczy.

Nasunęła mi się trochę analogia do dostępu do treści online w konsolach. Przecież już SNES miał swój Satellaview. Wtedy było to jakieś kuriozum, dziś - standard :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2010, 10:01:35 wysłana przez ynleborg »

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 11, 2010, 10:09:04 »
Input lag na poziomie kilku ms czyni grę niegrywalną. Postać reaguje z wyraźnym opóźnieniem na szybki ruch myszki, "przeciągasz" celownik za daleko, nie trafiasz kursorem w ikonkę. Nawet w tych entuzjastycznych recenzjach, które są na necie, pisze się o tym, że trudno się gra kursorem, a to oznacza, że input lag jest masakryczny. Czym innym jest lag przy obliczaniu EFEKTÓW Twoich działań, a czym innym lag przy obliczaniu tego, co widzisz na ekranie w sensie swojej postaci, celownika lub kursora.

Ekonomicznie bardziej opłaca się sprzedawać samochód na benzynę niż na wodę, bo przemysł naftowy jest na tyle silny, żeby pozostawać przy korycie. To samo będzie z pudełkami, obsługiwanymi przez działy logistyczne, graficzne i inne poboczne, tworzące zapewne kilkadziesiąt procent wszystkich czynności przed i posprzedażowych, które się wykonuje przy pudłach. Te działy nie dadzą się wysadzić z siodełka, tak samo jak szejkowie naftowi (z tym że akurat tym w końcu skończy się nafta).

Model abonamentowy poza tym przynosi najmniejszy margines zysku, więc nie ma po co się w niego pakować, nawet jeśli korzyścią są stuprocentowo skuteczne DRMy. Trendy rynkowe pokazują, że gracze zaakceptują znacznie wyższe ceny niż obecnie.

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 11, 2010, 10:21:21 »
Trendy rynkowe pokazują, że gracze zaakceptują znacznie wyższe ceny niż obecnie.

Rany, nie strasz.  :(

To co, znowu smutni panowie usiądą przy stole i zgodnie ustalą, że gry w następnej generacji będą kosztować nie 60, a 70 dolarów?
PSN ID: czajuprime

Katanka

  • Gość
Odp: OnLive
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 11, 2010, 10:25:09 »
Nie ma co się przejmować. Wtedy rynek 2-go obiegowy urośnie jeszcze bardziej w siłę. Przynajmniej mam taką nadzieję.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 11, 2010, 11:23:38 »
Nie ma co się przejmować. Wtedy rynek 2-go obiegowy urośnie jeszcze bardziej w siłę. Przynajmniej mam taką nadzieję.

Wtedy Katanko drogi będziesz w pudełku kupował engine gry, a jako DLC singleplayera oraz multiplayera. To kolejny z trendów. EA Pass już jest, w grach Ubi też już jest multi jednorazowe i przy odsprzedaży nie działające.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 11, 2010, 11:24:35 »
To co, znowu smutni panowie usiądą przy stole i zgodnie ustalą, że gry w następnej generacji będą kosztować nie 60, a 70 dolarów?

Nie mają innego wyjścia. Produkcja i sprzedaż gier balansuje na granicy opłacalności, to znaczy nakłady są teraz tak olbrzymie, że trzeba sprzedawać olbrzymią liczbę kopii, żeby wyjść na swoje. A jednocześnie można przeklinać Zyngę, patrząc na jej marżę...

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 11, 2010, 12:27:12 »
Input lag na poziomie kilku ms czyni grę niegrywalną. Postać reaguje z wyraźnym opóźnieniem na szybki ruch myszki, "przeciągasz" celownik za daleko, nie trafiasz kursorem w ikonkę. Nawet w tych entuzjastycznych recenzjach, które są na necie, pisze się o tym, że trudno się gra kursorem, a to oznacza, że input lag jest masakryczny. Czym innym jest lag przy obliczaniu EFEKTÓW Twoich działań, a czym innym lag przy obliczaniu tego, co widzisz na ekranie w sensie swojej postaci, celownika lub kursora.

Cubituss, nie przekonujesz mnie co do tego, że istnieją dwie kategorie lagów. Moim zdaniem jest to ten sam lag. Przecież proces jest identyczny. Poruszasz myszką/padem i oczekujesz na pojawienie się na ekranie wyniku twoich działań. Nie ważne czy po drodze jest konsola czy serwer OnLive. Zdaję sobie doskonale sprawę z obecnych ograniczeń sieci, ale załóżmy hipotetycznie, że uda się osiągnąć doskonałą przepustowość. Pomińmy także korpuskularno-falową naturę światła (załóżmy że serwer OnLive jest oddalony o kilka kilometrów). Czyli jeszcze raz: ruch myszy -> wysłanie danych do konsoli/OnLive -> renderowanie klatki (konsola = wąskie gardło) -> wysłanie klatki na telewizor (onLive = wąskie gardło). Moja teza jest tak, że jest możliwe ze całkowity czas trwania tego procesu (czyli lag) będzie taki sam na konsoli i OnLive. Na pewno nie teraz, moze za 10 , 15, 20 lat. Może jak nie będziemy łączyć się skrętką czy przez Wifi, tylko wetkniemy do gniazdka światłowód :)

Argumenty ekonomiczne jak najbardziej słuszne. Im więcej elementów do wyprodukowania i więcej procesów biznesowych tym więcej ludzi mi prace i zarabia kasiorę. Tylko taka refleksja na podstawie analogii do branży bankowej (mojej działki). Czy jak chcecie wypłacić pieniądze ty wypisujecie czek i idziecie do okienka (prace ma drukarnia, pani w okienku) czy idziecie do bankomatu? Czy jak chcecie zrobić przelew to idziecie do placówki (kolejna pani ma pracę) czy robicie to online? Bo ja 15 lat temu jak założyłem pierwsze konto w banku to miałem książeczkę czekową i znałem wszystkie panie w banku... Chcę w ten sposób zwrócić uwagę na jeszcze jeden proces ekonomiczny. Skrócenie ścieżki dystrybucji i wyeliminowanie pośredników i dostawców pozwala obniżyć koszty ponoszone przez klienta.

Analogia do wody i benzyny tym razem bardzo mi się podoba. Z tym, że lobby naftowe jest bardzo potężne. Czy producenci pudełek, płytek i innych elementów standardowej dystrybucji też będą miały taką siłę przebicia. Jak na początku lat dwutysięcznych, jak wchodziła bankowość elektroniczna, to nikt nie był w stanie powstrzymać masowych zwolnień personelu w bankach, bo ci ludzie stali się niestety niepotrzebni...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2010, 12:33:07 wysłana przez ynleborg »

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 11, 2010, 13:04:13 »
Jak dla mnie ta technologia to najgorszy wrog kazdego gracza:

Lista faili:
1. Miesieczny abonament. Docelowo 15 USD. Jak skocze do saturna czy MM i wezme PS3 na raty wyjdzie mi to taniej niz wynajem tego szajsu.
2. Granie w 720p - zerowa atrakcyjnosc tyle samo mam w konsoli. A niedlugo jak wejdzie nowa generacja prockow do sprzedazy, kazdy piec z hipermarketu zrobi tyle samo.
3. Ceny softu - rownie kosmiczne jak ceny na steamie w dniu premiery, tyle ze na steamie prawie wszystko predzej czy pozniej trafia do promocji w stylu 5-10 euro. Do tego 100% cyfrowej dystrybucji.
4. To co wspomnial Cubittuss roznica miedzy input lagiem interfejsu, a lagiem w grze sieciowej.
5. Wymagane szybkie lacze + pytanie co zrobia prowiderzy kiedy w sieci pojawia sie tysiace kolesi streamujacych 720p non stop prez 60-70-80h w tygodniu, bo ja tu widze bardzo szybkie wprowadzanie bandwidth capow i dodatkowych oplat za ich przekroczenie.
6. Ktos widzial tam jakiegokolwiek exclusiva?
7. Oni tam maja zamiar laczyc gosci grajacych myszka z tymi co graja na padzie w fpsy ? Chyba kogos zdrowo pogielo.

Zalety:
umm eee no tego o juz mam - jak ktos ma telewizor sieciowy albo zlomokomputer sprzed 5 lat to moze sobie pograc (tylko , ze rownie dobrze moglby kupic konsole na raty).
Niby jest argument o przenosnosci kolekcji, ale w zasadzie to samo zapewni dowolny lapek z nowymi Sandy Bridge czy AMD Ontario kupiony w przyszlym roku (no i juz wyobrazam sobie te hotele dajace 4 megabity lacza wi-fi na kazdego goscia)

Na chwile obecna on-live ma same wady i nie ma jakiegokolwiek racjonalnego powodu by go nabyc.

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:09:31 »
Jednym z największych problemów w dystrybucji gier jest piractwo. Jak wyobrażacie sobie piractwo w takim modelu jak OnLive?

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 14, 2010, 16:43:43 »
Jednym z największych problemów w dystrybucji gier jest piractwo. Jak wyobrażacie sobie piractwo w takim modelu jak OnLive?

a skad takie twierdzenie?
Wii i DS sa najbardziej spiraconymi platformami w tej generacji (znam ludzi, ktorzy maja XBoxa nie przerobionego, PSP nie przerobione, ale juz DSa i Wii przerobione w zasadzie od momentu zakupu - i to w Irlandii) i mimo wszystko najlepiej zarabia na swoich zabawkach. wydawcy tez musza zarabiac, bo jakos nadal wydaja gry na te sprzety.

Offline abc

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 17, 2010, 23:44:47 »
Właśnie dostałem e-mail:

We?re excited to announce that OnLive Wi-Fi Beta is now available for all members. Using the new Wi-Fi Beta feature is easy. Start the OnLive Game Service as you normally do. A message will pop up letting you know you are using Wi-Fi. Just select ?Wi-Fi Beta? and that?s it.

https://www.onlive.com/pre-register

Offline RexNebular

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 04, 2010, 22:34:39 »
Wygląda na to, że rezygnują z opłat abonamentowych.

Cloud-based gaming service OnLive said Monday that it would revamp a key component of its business model, and not charge monthly fees for the service.

With no monthly fees, OnLive hopes its service is more accessible and inviting to users. "The key thing for us is keeping it free simplifies our pricing structure so it is entirely based on games rather than on access," OnLive CEO Steve Perlman told Gamasutra.



http://www.gamasutra.com/view/news/30765/Cloud_Gaming_Service_OnLive_Throws_Out_Monthly_FeeBased_Biz_Model.php

boski roman

  • Gość
Odp: OnLive
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 04, 2010, 22:41:52 »
To jak chcą zarabiać? Prowizje na grach i reklamy?

Offline ynleborg

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Domowa
Odp: OnLive
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 20, 2010, 22:21:36 »
Może tak jak google. Na razie pójdą szeroko i spróbują zdobyć klientów a potem wprowadzą opłaty.

Katanka

  • Gość
Odp: OnLive
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 21, 2010, 07:57:09 »
W tej chwili zrezygnowali z abonamentu na rzecz (podobnie jak na steam) kwot za poszczególne gry. IMO to jest porazka. dodatkowo samych gier jest bardzo mało. Uważam, że OnLive się nie przyjmie w tej postaci. Ludzie, którzy głosili rychły upadek konsol się chyba bardzo pomylili. Chcecie zobaczyc co oferuje OnLive i w jakiej cenie? No to patrzcie (śmiech na salo...):

http://www.onlive.com/games/featuredgames#assassins_creed_ii

PS. Np Just Cause 2 - 50$. Kane & Lynch 2 na 3 dni - 6$. Porażka to mało powiedziane.

Offline abc

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 22, 2010, 16:40:58 »
Może tak jak google. Na razie pójdą szeroko i spróbują zdobyć klientów a potem wprowadzą opłaty.

Gdzie Google wprowadziło opłaty?

Offline kubazz

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 980
  • Płeć: Mężczyzna
  • ... .. _._. _._
    • Zobacz profil
    • 2pady.pl - inny blog o grach
Odp: OnLive
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 12, 2010, 18:16:32 »
właśnie pograłem chwilę w 'free trial' darksiders na łączu 4Mb/s i przez wi-fi - działało nawet nieźle choć jakość obrazu pozostawia sporo do życzenia (zbyt słabe łącze, jutro zobaczę jak będzie to wyglądać na politechnicznym 50Mb/s z kabla). input lag jest na poziomie różnych gier online - zauważalny ale nie przeszkadzający (przynajmniej w darksiders - dwoją drogą fajna gra i szkoda że nie zagrałem w nią wcześniej), na podstawie doświadczeń z diablo 2 oszacowałbym go na 100-150ms co jest nie najgorszym wynikiem biorąc pod uwagę odległość dzielącą łódź i USA oraz konieczność przesyłu pełnego streamu wideo.

ta technologia raczej nie wyprze tradycyjnej dystrybucji ale może stać się poważnym konkurentem steama i d2d (podobne ceny, brak konieczności posiadania super sprzętu), czekam na dalszy rozwój wydarzeń.

przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Offline lutoslav

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5244
  • Płeć: Mężczyzna
  • RDR
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 12, 2010, 21:07:28 »
W jaki sposob zagrales? Mozna sciagnac w Europie ta aplikacje OnLive?

Offline Mexx

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2436
  • Płeć: Mężczyzna
  • Magnificent.
    • Zobacz profil
    • Twitter
Odp: OnLive
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 12, 2010, 21:18:34 »
Tak, też dzisiaj zagrałem.

Pikacz

  • Gość
Odp: OnLive
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 12, 2010, 22:51:11 »
Jestem zaskoczony dwoma rzeczami:
+ Nie wygląda to źle i lag nie jest aż tak wielki.

Odpalane na Fujitsu/Siemens Celeron 1,4GHz, 1GB RAM, grafika to zintegrowany Intel. I da się kurde grać! A najfajniejsze, że jest aplikacja na iPada. ;D

- ceny są nieco przesadzone.

gurafikku

  • Gość
Odp: OnLive
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 12, 2010, 23:33:59 »
a mi wywala taki komunikat


na 6Mb/0.5Mb ale pingi rzędu 150-220ms więc pewnie dlatego

Offline Niekumaty_

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3080
  • Płeć: Mężczyzna
  • GoW, GoW2, GoW3, GoW4!
    • Zobacz profil
Odp: OnLive
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 12, 2010, 23:36:53 »
Pikacz, narobiles mi nadziei i guzik :P Raz, ze na iPada jest tylko OnLive Viewer, czyli jak w lokalu ze striptisem: patrzysz, ale nie dotykasz :(

A po drugie, wywala mi info, ze mam za slabe lacze :/ 6/1mbit