Forum Polygamia.pl

Gry => Dyskusje => : Asgaroth March 26, 2009, 11:24:40

: OnLive
: Asgaroth March 26, 2009, 11:24:40
Skończyłem właśnie słuchać nową polygadkę i chciałbym dorzucić do tematu OnLive dorzucić swoje pięć groszy. Rysław lekko trącił pewien temat, który dla mnie jest chyba najistotniejszy w przypadku tego wynalazku. Gdyby OnLive faktycznie wypaliło, co miałoby niewątpliwie ogromne zalety, to niosłoby groźbę totalnego monopolizmu. A co za tym idzie, brak jakiejkolwiek konkurencji i w efekcie pogorszenie jakości produktów, które trafiałyby w nasze ręce.
Tak właściwie, to dziwne, że jeszcze nie pojawił się taki temat ;) A co inni polygamiści myślą na ten temat? Wypali to to? Dojdzie do rewolucji w graniu?
: Odp: OnLive
: Screwball March 26, 2009, 11:31:07
A co jak się skończy internet? ;)

pozdr
: Odp: OnLive
: niebieski March 26, 2009, 11:36:43
Nie słuchałem póki co polygadki, ale to samo przeszło mi przez głowę, gdy przeczytałem o OnLive. Niektórzy wieszczą nawet, że "wielka trójca" pójdzie w odstawkę na rzecz nowego wynalazku. A jak przecież wiadomo nawet teraz, w czasach dość zaciętej konkurencji (Sony vs MS) jesteśmy nie rzadko niewolnikami tego, co dostaniemy (brak lub późne premiery niektórych tytułów poszczególnych regionach, brak Live'a!, absencja Nintendo).
Choć tak naprawdę jestem sceptycznie nastawiony z innego powodu: łącza.
W naszym pięknym kraju infrastruktura/jakość providerów jest tak słaba, że _rzeczywiste_ i _stabilne_ 5 MBit pozostaje praktycznie w sferze marzeń.
: Odp: OnLive
: Lupus March 26, 2009, 11:37:05
Ja OnLive popieram, tak samo jak popieram wszelkie sposoby na rozpowszechnienie cyfrowej dystrybucji. Uważam to za dużą szansę, by twórcy wreszcie mogli tworzyć gry tak, jak je zaplanowali, nie będąc ograniczeni zamnkniętą architekturą konsol czy dużym rozrzutem konfiguracji pecetów. Wystarczy net, preferowany kontroler i jazda, gramy na czymkolwiek, nie martwiąc się o fpsy, ciesząc się z gry.

Nie rozumiem trochę zarzutu o totalny monopol. Znaczy ok, rozumiem że Nvidia, ATI i reszta może na tym stracić (chociaż niekoniecznie, w końcu ktoś w komentarzach przytomnie zauważył, że PC to nie tylko gry), ale szczerze mówiąc nie wiem, jak ma się to odbić na jakości produktów. Gra dopracowana, ze świeżymi pomysłami się sprzeda, natomiast te gorsze tytuły sprzedadzą się w mniejszej ilości kopii.
: Odp: OnLive
: RexNebular March 26, 2009, 11:49:39
Od razu mi się to przypomniało:  :)

http://www.youtube.com/watch?v=KeBtgPeul3Y
: Odp: OnLive
: r4v March 26, 2009, 11:59:12
To ma szansę, ale tylko jeśli sprzęt ustawi się bezpośrednio u ISP. Inaczej zarżną internet i operatorzy będą ich ciąć na brzegu swoich sieci albo żądać dodatkowych opłat. To się nie sprawdzi na masową skalę przy obecnej infrastrukturze. Do tego należy dodać, że internet po HSDPA robi coraz większą karierę, a tam pingi są koszmarne.
Ogólnie będzie sobie działać w jakiejś swojej niszy. Naprawdę nie widzę szans na powszechność tej usługi w ciągu 10 lat. Ale sama idea jest sluszna. Sam sie zastanawiam jakie szanse realizacji mialby projekt 300 maszyn wirtualnych z Vista i dostep do tego po RDP albo VNC. I doszedlem do wniosku, ze bez sieci 1Gb nie ma sie co zabierac.
: Odp: OnLive
: Don Simon March 26, 2009, 13:31:58
Chyba oczywistym jest, ze jak OnLive wypali to pojawi sie konkurencyjna usluga dzialajaca na tej samej zasadzie?
: Odp: OnLive
: dzikq March 26, 2009, 17:27:37
Taka mała ciekawostka, ze domena OnLive.pl jest juz wykupiona i przekierowuje na strone onlive
: Odp: OnLive
: Katanka March 26, 2009, 17:38:50
Nie podoba mi się to, zleję OnLive ciepłym i pachnącym, żółtym moczem :)

PS. Kolekcjoner gier nie da się wyruchac wielkiemu bratowi - Rysław miał rację w Polygadce 84 :)
: Odp: OnLive
: ProChaoS March 26, 2009, 19:52:59
Nie podoba mi się to, zleję OnLive ciepłym i pachnącym, żółtym moczem :)

PS. Kolekcjoner gier nie da się wyruchac wielkiemu bratowi - Rysław miał rację w Polygadce 84 :)

Jeśli ta maszynka by zdominowała cały rynek to pewnie dałbyś pupki. ;).
: Odp: OnLive
: Katanka March 26, 2009, 20:16:44
Zwyczjanie bym przestał grać :) Jest tyle fajnych rzeczy do robienia ... Co to za gra, gdzie nie mogę kolekcjonowac gier/trofeów, gdzie nie mogę się wymieniać, iśc do kolegi z konsolą, umawiac się na game=party. Piepszę takie "granie".
: Odp: OnLive
: Asgaroth March 27, 2009, 10:01:24
(http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20090327.jpg)

Piękne podsumowanie ;)
: Odp: OnLive
: HanSatan March 27, 2009, 11:32:36
Pomimo iż cały projekt jest niby "ready-to-go" to moim zdaniem i tak przez kolejne 4-5 lat nie będzie do tego "publicznego" (nie licząc beta testów) dostępu. No i dochodzi kwestia producentów hardware'u tj. AMD, czy nVidia, którzy napewno stracą bo po co komu nowy GeForce, skoro można grać na 10 rupciu z łączem 10 Mbit i wykupić abonament do OnLive?
: Odp: OnLive
: Ser March 27, 2009, 23:12:00
@Katanka
Jakos do niedawna na P$3 trofea nie byly dostepne ;p Poza tym kolekcjonerow to jest tyle co kot naplakal. OnLive wydaje mi sie krokiem identycznym ja VOD. Jak wiadomo to radzi sobie calkiem dobrze wiec nie widze przeszkod zeby i OnLive znalazl sobie swoje miejscena rynku, chociaz ja np z ladnego pudelka nie zrezgnuje :p
: Odp: OnLive
: qbar March 27, 2009, 23:32:31
Jezeli bedzie jedna z mozliwosci grania to czemu nie. Mozliwosc pogrania w gry na jakimkolwiek sprzecie jaki masz w domu i jezeli bedzie mozliwosc pogrania na jednym "systemie" w MGS jaki np Fable to ja jestem za ! Zapisalem sie na beta testy zobaczymy czy mnie wylosuja :)
: Odp: OnLive
: DoubleR March 27, 2009, 23:59:03
Eeee tam... Ja jestem staroświecki, wolę własną kanapę, własną konsolę, własne pudełko, własny telewizor, a na forach bandy fanboyów lejące się po pyskach o wyższość uwielbianych przez nich konsoli, niż OnLive.

Jasne, sam pomysł fajny, ale śmierdzi mi tu monopolizmem na kilometr.

Aha, jeśli to menu wyglądałoby tak w wersji finalnej to też bym im podziękował ;D Jakbym kurde widział tą scene z Matrixa z setkami monitórów :D
: Odp: OnLive
: Muody March 29, 2009, 21:09:24
Przyznam, że całkiem spodobała mi się ta wizja, kiedy przeczytałem newsa na Polygamii. dzień później "coś się stało" z moim Netiowym dostępem do Internetu i dopiero pod koniec następnego dnia rzecz wróciła do normy. Jeśli miałbym być odcięty od grania z powodu problemów z ISP.... hm, potrzebowałbym porządnego handhelda z możliwością podłączenia do TV. z grami kupowanymi gdziekolwiek na mieście albo Allegro, po prostu - zabezpieczenia przed tymczasowym Końcem Internetu :)
: Odp: OnLive
: r4v March 30, 2009, 08:58:03
Jeśli miałbym być odcięty od grania z powodu problemów z ISP.... hm, potrzebowałbym porządnego handhelda z możliwością podłączenia do TV.

To się nazywa uzależnienie. I jak widać całkiem poważne.
: Odp: OnLive
: Filon March 30, 2009, 21:15:56
Jesli niby ma to wkrotce wystartowac, a u nas nadal nie ma zwyklego Live, to za nim u nas sie to pojawi to na swiecie ludzie beda chyba gry myslami sciagac ;)
: Odp: OnLive
: abc March 30, 2009, 21:24:05
Jesli niby ma to wkrotce wystartowac, a u nas nadal nie ma zwyklego Live, to za nim u nas sie to pojawi to na swiecie ludzie beda chyba gry myslami sciagac ;)
Tudzież przekazem.
http://www.youtube.com/watch?v=TXi8A1sKSOM
: Odp: OnLive
: dazzlerazzle March 30, 2009, 22:48:55
Szanse tego widze marne, zwlaszcza w US & A
: Odp: OnLive
: Sialala March 31, 2009, 00:39:01
poki Sony ma wlasne studia developerskie, poty beda wychodzic kolejne iteracje PlayStation ;-)
howgh
: Odp: OnLive
: Expat March 31, 2009, 05:15:34
Moim zdaniem pomysł kapitalny ale w najbliższej przyszłości nie do zrealizowania na skalę masową . Główna przyczyna - za wolne łącza .
Co z tego że mam 50 Mbps po światłowodzie ,skoro w godzinach zwiększonego ruchu w sieci ( np niedziela wieczór ) potrafi się np przyciąć filmik z youtube odtwarzany w HQ . Bywa tak że problemem jest komfortowa gra po sieci w Fife 09 z kumplem który mieszka ok 2 kilometry ode mnie i ma łącze o tych samych parametrach .
Miną jeszcze długie lata zanim infrastruktura pozwoli na granie bez lagów a już w krajach takich jak Polska gdzie dostępność do szerokopasmowego neta jest jaka jest ,to w ogóle science-fiction
 
: Odp: OnLive
: michal March 31, 2009, 11:28:53
Za czasow modemow nikt by nie uwierzyl, gdyby mu powiedziano, (ja korzystalem z modemu jakos do 1997 roku)
ze juz za pare lat bedzie mozna ogladac filmy/filmiki na internecie za darmo (mowa oczywiscie o livestreamingu) (2005)

... albo prowadzic wideokonferencje z kims zza oceanu. (2007)

Jak dla mnie wzrost technologiczny jest tak szybki, ze nawet nie zauwazam jak niektore rzeczy przenikaja przez moje zycie i wcale sie niezdziwie jak juz za rok, dwa OnLive bedzie ogolno dostepne w stanach.

IMHO w Polsce to nie bedzie problem lacz a "Bog wie czego" - podobnie jak to sie ma z Xbox Live i iTunes. (ze niby prog oplacalnosci itd?!).

Jako ciekawostka co do lacz: http://noc.man.poznan.pl/polaczenia.html




: Odp: OnLive
: misiok1990 April 06, 2009, 00:10:57
Jeśli miałbym być odcięty od grania z powodu problemów z ISP.... hm, potrzebowałbym porządnego handhelda z możliwością podłączenia do TV.

To się nazywa uzależnienie. I jak widać całkiem poważne.
To nie uzależnienie.;) Ja na przykład jak nie mogę grać to nie rozpaczam z tego powodu i spokojnie wytrzymuję, ale rozumiem Muodego. Nie chcę żebym z jakichś powodów nie mógł grać kiedy mam na to ochotę. Teraz po prostu jak chcę zagrać to włączam konsolę i gram a jeśli coś się stanie z netem to najwyżej nie podłączę się do live'a i tyle. Ale tak na prawdę jestem pełen poparcia dla OnLive. Myślę że w końcu, czy tego chcemy, czy nie branża pójdzie w tym kierunku. Nie jestem tylko pewien czy to jeszcze nie za wcześnie na taką rewolucję.
: Odp: OnLive
: HanSatan April 06, 2009, 09:46:48
Zgadzam się z opinią użytkownika Expat w 100%. Pomysł dobry ale jednak nie kierowany dla hardcorowych graczy i nie w najbliższe lata (a w polsce przez 2 dekady) :)
: Odp: OnLive
: Shadowriver December 25, 2009, 18:30:26
Beta już od pewnego czasu już jest, Steve Perlman przeprowadził wykład (niech was ten wyraz nie wystraszy) prezentująca betę:

http://tv.seas.columbia.edu/videos/545/60/79?file=1&autostart=true

Pokazano nawet jak działa na iPhone. Wygląda super dla fanów grania z justin.tv
: Odp: OnLive
: lutoslav December 30, 2009, 14:30:12
Wlasnie to ogladam i powiem jedno: KOSMOS. To jest tak cholernie nierealne, a jednak ogladasz to i widzisz ze to naprawde działa. To chyba najbardziej zaskakujaca rzecz jaka zobaczylem przez ostatnie kilka lat. Future is now i to nie za sprawa Natala :P
: Odp: OnLive
: martin1841 January 02, 2010, 14:21:48
Właśnie zobaczyłem pokaz, z początku super ale jak zobaczyłem wymagania.

Min. 5Mbit dla grania w HD
1.5Mbit dla grania w SD

Chyba by mnie zwichrowało by grać w gry w rozdzielczości 480p a z moim 3 megowym łączem nie styka na granie w HD.
Dla mnie Onlive odpada.
: Odp: OnLive
: skowron January 02, 2010, 14:39:04
Powiem jedno:

Dla mnie nie realne w Polsce.

: Odp: OnLive
: Naked Blaze January 02, 2010, 14:47:42
Właśnie zobaczyłem pokaz, z początku super ale jak zobaczyłem wymagania.

Min. 5Mbit dla grania w HD
1.5Mbit dla grania w SD

Chyba by mnie zwichrowało by grać w gry w rozdzielczości 480p a z moim 3 megowym łączem nie styka na granie w HD.
Dla mnie Onlive odpada.
Uff to ja mam jeszcze zapas :P
: Odp: OnLive
: Katanka January 02, 2010, 16:05:26
Mam 4MBity, więc granie w HD odpada. Nie mam tez zmiaru wymieniac w najbliższym czasie łącza, bo do grania online mi w 100% wystarcza.
: Odp: OnLive
: abc January 02, 2010, 16:09:48
Powiem jedno:

Dla mnie nie realne w Polsce.

Nikt nie powiedział, że to będzie w Polsce. Powiem więcej, prędzej Microsoft wprowadzi u nas Live.
OnLive najpierw wystartuje w USA, po jakimś czasie dopiero w UK i innych krajach UE (wątpię, aby w Polsce).
: Odp: OnLive
: Cybran06 January 02, 2010, 16:48:41
No to muszę powalczyć, żeby przy w końcu zmienić ten limit na odpowiedni :) Wideo mi się nie odpala, mógłby ktoś powiedzieć jak to wygląda na iphone, jakie gry itd?
: Odp: OnLive
: Kathor January 02, 2010, 17:41:18
ja tam jednak wolę domową konsolę ale z drugiej strony jestem za rozwojem cyfrowej dystrybucji... I mówię to jako kolekcjoner pełną gębą (słownie setki gier i filmów na półkach). Po prostu szkoda całego materiału na te okładki, płyty itp. Trzeba dbać o środowisko :P
: Odp: OnLive
: Mexx January 02, 2010, 18:19:02
Właśnie zobaczyłem pokaz, z początku super ale jak zobaczyłem wymagania.

Min. 5Mbit dla grania w HD
1.5Mbit dla grania w SD

Chyba by mnie zwichrowało by grać w gry w rozdzielczości 480p a z moim 3 megowym łączem nie styka na granie w HD.
Dla mnie Onlive odpada.
Uuu to spoko z moim 6 mbit zagram w HD. :)
: Odp: OnLive
: Cybran06 January 03, 2010, 12:02:07
Właśnie zobaczyłem pokaz, z początku super ale jak zobaczyłem wymagania.

Min. 5Mbit dla grania w HD
1.5Mbit dla grania w SD

Chyba by mnie zwichrowało by grać w gry w rozdzielczości 480p a z moim 3 megowym łączem nie styka na granie w HD.
Dla mnie Onlive odpada.
Uuu to spoko z moim 6 mbit zagram w HD. :)

...Lanser  8) ;D
: Odp: OnLive
: krzychu_419 January 03, 2010, 13:12:54
Możecie mieć nawet łącze 100Mbit ale ze słabymi pingami i nie pogracie, chyba że lubicie opóźnienia.

Dobrze ktoś wyżej napisał - pewnie najpierw odpalą to w Ameryce, a jak natrzepią kasy to w Europie.
: Odp: OnLive
: Shadowriver January 05, 2010, 00:35:30
: Krzychu  link=topic=1749.msg75785#msg75785 date=1262520774
Możecie mieć nawet łącze 100Mbit ale ze słabymi pingami i nie pogracie, chyba że lubicie opóźnienia.

Dobrze ktoś wyżej napisał - pewnie najpierw odpalą to w Ameryce, a jak natrzepią kasy to w Europie.
Niech tylko postawią sery z peerem uniwersyteckim i mi wymagania i ping nie straszny ^^
: Odp: OnLive
: lutoslav June 26, 2010, 21:42:00
Odkopuje.

http://www.ps3site.pl/ps3site-exclusive-onlive/48237/

I co najwazniejsze:

Z udostępnionych tytułów nie ma chyba lepszej gry, która mogłaby dowieść poprawności działania usługi, niż Unreal Tournament 3. Z grą miałem do czynienia na konsoli PlayStation 3 i wiem jaka jest szybka. Nurkując od razu w głębokiej wodzie odpaliłem tryb multiplayer i przekonałem się, że rzeczywiście OnLive działa. Nie zauważyłem żadnego laga, obraz na ekranie idealnie odzwierciedlał moje ruchy myszką i klawiaturą
: Odp: OnLive
: afwi June 26, 2010, 22:30:23
Fajna usługa, ale:

http://golgotron.com/2010/06/no-wifi-support-for-onlive-seriously/

Sorki, ale nie po to ma się laptopa, żeby się uziemiać kablem sieciowy.
: Odp: OnLive
: lutoslav June 26, 2010, 23:23:49
No fakt, z tym Wi-Fi to lekka stypa, ale najpewniej niedlugo dodadza ta funkcjonalnosc.
: Odp: OnLive
: Simplex June 28, 2010, 14:34:49
Onlive bedzie obslugiwalo WiFi pozniej, wyjasnienie czemu na razie nie obsluguje brzmi dosc logicznie:
http://golgotron.com/2010/06/no-wifi-support-for-onlive-seriously/

A tak pozatym mnie sie jakoś wierzyc nie chce, ze w ogole nie ma laga. Prawa fizyki temu przeczą. No ale oczywiscie jak wiecej recenzentow to potwierdzi, to odszczekam :)

EDIT: No wlasnie, lag jest:
http://blog.wolfire.com/2010/06/Thoughts-on-OnLive

It is definitely noticeable, but I quickly got used to it. I played through the entirety of F.E.A.R. 2 with this latency and it didn't bother me. However, if you have a local copy of F.E.A.R. 2 running and switch back and forth, it takes a moment to adjust to the OnLive version.

Remember when LCD screens first came out and they initially had latency? Some screens even sported a gamer mode that would make the screen more responsive when enabled. OnLive feels like playing on one of those TVs -- it is most definitely playable for me, but if you're used to zero latency, it will feel weird.

Something that was interesting to me is that when I first heard about OnLive, I thought it would be perfect for games like World of Goo while FPS games would be unplayable. After having actually tried it, I find the opposite to be true. Games where you need to track a cursor are very difficult to control with any latency, while I found it easier to get into 3D games like Batman, Borderlands, and F.E.A.R. 2.
: Odp: OnLive
: szczqcz June 28, 2010, 14:38:39
A mnie sie jakoś wierzyc nie chce, ze nie ma laga. Prawa fizyki temu przeczą. No ale oczywiscie jak wiecej recenzentow to potwierdzi, to odszczekam :)

Hmm? Jakie prawa fizyki? A jak w BC2 grasz to masz laga? To na tej samej zasadzie działa, tylko że więcej danych jest wysyłanych, bo grafki nie liczy twój komp/konsola tylko serwer.
: Odp: OnLive
: Simplex June 28, 2010, 14:47:34
A w BC2 to niby nigdy lagow nie ma? ;)
Pozatym to nie dziala na tej samej zasadzie, bo przecież w onlive dochodzi enkodowanie w czasie rzeczywistym dośc sporego strumienia strumienia video, czyli serwer onlive musi dostac od ciebie informacje o tym jakie guziki na kontrolerze naciskasz, zareagowac i zaenkodowac w czasie rzeczywistym strumien video i wyslac to do ciebei. Dlatego lag w onlive jest nieunikniony - pytanie tylko jak duzy bedzie i jak bardzo to bedzie przeszkadzac.

No i jeszcze sie okazalo, ze gry nie sa odpalne w max detalach, co juz w ogole jest lekko porażkowe. A w Mass Effect 2 nie mozna zagrac przez onlive na Macu, "bo nie" (czytaj: wydawca zakazał).

W tym momencie odpadły dwie główne zalety OnLive - niezaleznosc od platformy i granie w max detalach na slabych kompach.
: Odp: OnLive
: Kosiciel July 02, 2010, 15:49:20
Zatem nie wygląda to tak różowo. Pomijam już kwestie opłacania abonamentu + ceny samych gier, oraz wymagania odnośnie łącza. U nas się nie przyjmie (bo i pewnie nie będzie, a jak już, to tak jak Live).
: Odp: OnLive
: Simplex July 02, 2010, 17:24:20
U nas sie nawet nie oplaci stawiac onlive data center  ;)
: Odp: OnLive
: ynleborg September 10, 2010, 19:22:29
Na stronce na nowo rozgorzał temat OnLive. Co teraz myślicie na ten temat, gdy wiadomo już coś więcej?

Jeśli chodzi o szybkość netu to nie ma bariery. Do końca roku wszyscy więksi ISP wprowadzą szerkokopasmowy net z prawdziwego zdarzenia. A szybkości zaczynają się od 150Mbps w cenie obecnych 4-6...

Większym problemem są prawa fizyki  Światło jak wiecie z lekcji fizyki ma ograniczoną prędkość i nie da się jej przeskoczyć. Czyli nie da się grać z polski na serwerze w USA, bo lag będzie dość duży.(Jaki dokładnie można sobie obliczyć dzieląc odległość przez prędkość światła). Na ale to też da się załatwić stawiając serwer w centrum Europy.

Nie jestem entuzjastą bo też uważam się za gracza starej graczy i lubię tarzać się w pudełkach do gier, ale nie trzeba być wizjonerem pokroju Lema, żeby dostrzec, że jest to bardzo prawdopodobny kierunek ewolucji gier wideo oraz komputerowych.

Dlatego powtarzam, że wybuchnie wojna. Wydawcy będą bronić tego modelu cyfrowej dystrybucji, bo rozwiązuje największe ich problemy (piractwo i rynek wtórny). Natomiast producenci sprzętu będą bronić obecnego modelu, bo dla nich to śmierć. OnLive to nie są zwykłe pecety tylko całe farmy superkomputerów.

Często też podnosi się problem mocy obliczeniowej. Co się stanie jak np milion graczy będzie chciało zagrać na OnLive w jakiś premierowy tytuł na raz... No cóż, gdyby Google miało obsłużyć tych graczy to chyba nie mieli by z tym żadnego problemy (vide www.wykop.pl/ramka/348456/ile-serwerow-posiadaja-potentaci-rynku-it/).
: Odp: OnLive
: Cubituss September 10, 2010, 20:05:13
Na ale to też da się załatwić stawiając serwer w centrum Europy.

Pewnie, kogóż by przejmowało 2ms laga per 300 kilometrów... o zaraz, wiem. Mnie.
: Odp: OnLive
: Cubituss September 10, 2010, 20:06:01
nie trzeba być wizjonerem pokroju Lema, żeby dostrzec, że jest to bardzo prawdopodobny kierunek ewolucji gier wideo oraz komputerowych.

Dokładnie tak samo prawdopodobny jak nagły boom rynku samochodów na wodę.
: Odp: OnLive
: sew360 September 10, 2010, 20:13:19
Narazie nie ma co gdybać. Niemcy 'pełnoprawnego' Onlive nie dostaną, a nas właśnie do takiego by łączyło. No i za taką sama cene wole pudełko+ulotkę gratis.
: Odp: OnLive
: kubazz September 10, 2010, 21:31:28
cloud computing to jest przyszłość rynku, niezależnie od naszej woli. na pewno jeszcze nie w kolejnej generacji ale za 10-15 lat stanie się to standartem.

sam onlive wydaję się ciekawy, jeśli przez najbliższe 2-3 lata będa utrzymywać ciągły postęp ich oferta zacznie wyglądac cąłkiem atrakcyjnie.
: Odp: OnLive
: ynleborg September 11, 2010, 01:04:44
Pewnie, kogóż by przejmowało 2ms laga per 300 kilometrów... o zaraz, wiem. Mnie.

Nie wiem czy grałeś kiedyś Cubituss w jakąś grę przez sieć, ale tam lagi są dużo większe niż 2ms. Przejmowałeś się tym? Pewnie nie a jednak można zdjąć przeciwnika headshotem :)

Oczywiście jeśli chodzi o OnLive to ilość danych, które trzeba wysłać do odbiorcy jest rzędy wielkości większa. Nie wystarczy wysłać koordynatów do odbiorcy - trzeba mu dostarczyć całą wyrenderowaną klatkę.

: Odp: OnLive
: ynleborg September 11, 2010, 01:15:29
nie trzeba być wizjonerem pokroju Lema, żeby dostrzec, że jest to bardzo prawdopodobny kierunek ewolucji gier wideo oraz komputerowych.

Dokładnie tak samo prawdopodobny jak nagły boom rynku samochodów na wodę.

Nie będę polemizował w tej kwestii, bo nie potrafię określić prawdopodobieństwa obu tych zdarzeń, więc zawierzę Ci na słowo.

Pisząc o OnLive nie podałem żadnej cezury. Niewykluczone, że tego typu rozwiązanie upowszechnią się za 15 albo 20 lat. Gram już z hakiem 20 lat i jedno co da się zauważyć na przestrzeni tych lat to to, że apetyt na kasę wydawców gier rośnie w tempie geometrycznym. Dlatego rozwiązania onliveopodobne to dla nich woda na młyn...
: Odp: OnLive
: kemiru September 11, 2010, 01:38:39
Natomiast producenci sprzętu będą bronić obecnego modelu, bo dla nich to śmierć. OnLive to nie są zwykłe pecety tylko całe farmy superkomputerów.

Fajnie, a ile będą nas kosztować te "farmy superkomputerów"?
: Odp: OnLive
: ynleborg September 11, 2010, 01:46:27
Natomiast producenci sprzętu będą bronić obecnego modelu, bo dla nich to śmierć. OnLive to nie są zwykłe pecety tylko całe farmy superkomputerów.

Fajnie, a ile będą nas kosztować te "farmy superkomputerów"?

Na razie ściągają 15 baksów miesięcznej subskrypcji, trudno przewidzieć jak to będzie się kształtować w przyszłości.
: Odp: OnLive
: Cubituss September 11, 2010, 08:55:44
Nie wiem czy grałeś kiedyś Cubituss w jakąś grę przez sieć, ale tam lagi są dużo większe niż 2ms. Przejmowałeś się tym? Pewnie nie a jednak można zdjąć przeciwnika headshotem :)

Nie wiem czy grałeś kiedyś ynleborg w jakąś grę z input lagiem. Proponuję o nim poczytać, sprawdzić jaka wartość opóźnienia przeszkadza, a dopiero w następnej kolejności się mądrzyć ;)
: Odp: OnLive
: Cubituss September 11, 2010, 08:57:02
apetyt na kasę wydawców gier rośnie w tempie geometrycznym. Dlatego rozwiązania onliveopodobne to dla nich woda na młyn...

Jest dokładnie przeciwnie. Rozwiązania onliveopodobne to dla wydawców gier najgorsze możliwe rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia.
: Odp: OnLive
: ynleborg September 11, 2010, 09:45:30
apetyt na kasę wydawców gier rośnie w tempie geometrycznym. Dlatego rozwiązania onliveopodobne to dla nich woda na młyn...

Jest dokładnie przeciwnie. Rozwiązania onliveopodobne to dla wydawców gier najgorsze możliwe rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia.

A mógłbyś rozwinąć myśl i podać argumentację? Jestem bardzo ciekawy dlaczego tak uważasz.

Jeśli wydawcy faktycznie powiedzą 'Basta!', to żadnego onlive nigdy nie będzie :)

Wiem co to inputlag :) Ale spójrzmy na to od tej strony: tej chwili na całkowity czas składa się wysłanie sygnały z pada do konsoli, renderowanie klatki przez konsole, wysłanie klatki do telewizora. W tym modelu krytyczny jest czas renederownia bo to trwa najdłużej. Cało onlive opiera się na założeniu, że czas renderowania jest pomijalny ze względu na moc obliczeniową, którą dysponują. Krytyczny jest zatem czas wysłania klatki do telewizora. Nie jestem specjalistą, ale jeśli onlive uda się osiągnąć ten sam łączny czas, no to raczej dla gracza nie będzie żadnej różnicy.

Żeby nie było, nie jestem żadnym entuzjastą tego rozwiązanie i znając specyfikę zagadnień sieciowych, nie jest w tej chwili możliwe dostarczenie rozwiązania zapewniającego super płynność. O ile przepustowość połączenia nie jest problemem, o tyle kapryśność internetu może być. Wystarczy, że studenci w mieszkaniu obok wszyscy na raz odpalą torrenty i nie ma bata, żeby sieć na chwilę nie siadła ze względu na obciążenie i natężenie ruchu. To jest tak jak z autotradą, możesz mieć pięć pasów ruchu w jedną stronę, ale jak ustawią się na nich równolegle pięć małych fiatów, no to za szybko sobie nie pojedziemy :D

Przepraszam za wymądrzanie, ale ja podobnie odebrałem komentarz o samochodach na wodę ;) Liczę po prostu na konstruktywną dyskusję bo bardzo mnie interesuje ten temat. Jak on wpłynie na rynek i graczy.

Nasunęła mi się trochę analogia do dostępu do treści online w konsolach. Przecież już SNES miał swój Satellaview. Wtedy było to jakieś kuriozum, dziś - standard :)
: Odp: OnLive
: Cubituss September 11, 2010, 10:09:04
Input lag na poziomie kilku ms czyni grę niegrywalną. Postać reaguje z wyraźnym opóźnieniem na szybki ruch myszki, "przeciągasz" celownik za daleko, nie trafiasz kursorem w ikonkę. Nawet w tych entuzjastycznych recenzjach, które są na necie, pisze się o tym, że trudno się gra kursorem, a to oznacza, że input lag jest masakryczny. Czym innym jest lag przy obliczaniu EFEKTÓW Twoich działań, a czym innym lag przy obliczaniu tego, co widzisz na ekranie w sensie swojej postaci, celownika lub kursora.

Ekonomicznie bardziej opłaca się sprzedawać samochód na benzynę niż na wodę, bo przemysł naftowy jest na tyle silny, żeby pozostawać przy korycie. To samo będzie z pudełkami, obsługiwanymi przez działy logistyczne, graficzne i inne poboczne, tworzące zapewne kilkadziesiąt procent wszystkich czynności przed i posprzedażowych, które się wykonuje przy pudłach. Te działy nie dadzą się wysadzić z siodełka, tak samo jak szejkowie naftowi (z tym że akurat tym w końcu skończy się nafta).

Model abonamentowy poza tym przynosi najmniejszy margines zysku, więc nie ma po co się w niego pakować, nawet jeśli korzyścią są stuprocentowo skuteczne DRMy. Trendy rynkowe pokazują, że gracze zaakceptują znacznie wyższe ceny niż obecnie.
: Odp: OnLive
: Czaju September 11, 2010, 10:21:21
Trendy rynkowe pokazują, że gracze zaakceptują znacznie wyższe ceny niż obecnie.

Rany, nie strasz.  :(

To co, znowu smutni panowie usiądą przy stole i zgodnie ustalą, że gry w następnej generacji będą kosztować nie 60, a 70 dolarów?
: Odp: OnLive
: Katanka September 11, 2010, 10:25:09
Nie ma co się przejmować. Wtedy rynek 2-go obiegowy urośnie jeszcze bardziej w siłę. Przynajmniej mam taką nadzieję.
: Odp: OnLive
: Cubituss September 11, 2010, 11:23:38
Nie ma co się przejmować. Wtedy rynek 2-go obiegowy urośnie jeszcze bardziej w siłę. Przynajmniej mam taką nadzieję.

Wtedy Katanko drogi będziesz w pudełku kupował engine gry, a jako DLC singleplayera oraz multiplayera. To kolejny z trendów. EA Pass już jest, w grach Ubi też już jest multi jednorazowe i przy odsprzedaży nie działające.
: Odp: OnLive
: Cubituss September 11, 2010, 11:24:35
To co, znowu smutni panowie usiądą przy stole i zgodnie ustalą, że gry w następnej generacji będą kosztować nie 60, a 70 dolarów?

Nie mają innego wyjścia. Produkcja i sprzedaż gier balansuje na granicy opłacalności, to znaczy nakłady są teraz tak olbrzymie, że trzeba sprzedawać olbrzymią liczbę kopii, żeby wyjść na swoje. A jednocześnie można przeklinać Zyngę, patrząc na jej marżę...
: Odp: OnLive
: ynleborg September 11, 2010, 12:27:12
Input lag na poziomie kilku ms czyni grę niegrywalną. Postać reaguje z wyraźnym opóźnieniem na szybki ruch myszki, "przeciągasz" celownik za daleko, nie trafiasz kursorem w ikonkę. Nawet w tych entuzjastycznych recenzjach, które są na necie, pisze się o tym, że trudno się gra kursorem, a to oznacza, że input lag jest masakryczny. Czym innym jest lag przy obliczaniu EFEKTÓW Twoich działań, a czym innym lag przy obliczaniu tego, co widzisz na ekranie w sensie swojej postaci, celownika lub kursora.

Cubituss, nie przekonujesz mnie co do tego, że istnieją dwie kategorie lagów. Moim zdaniem jest to ten sam lag. Przecież proces jest identyczny. Poruszasz myszką/padem i oczekujesz na pojawienie się na ekranie wyniku twoich działań. Nie ważne czy po drodze jest konsola czy serwer OnLive. Zdaję sobie doskonale sprawę z obecnych ograniczeń sieci, ale załóżmy hipotetycznie, że uda się osiągnąć doskonałą przepustowość. Pomińmy także korpuskularno-falową naturę światła (załóżmy że serwer OnLive jest oddalony o kilka kilometrów). Czyli jeszcze raz: ruch myszy -> wysłanie danych do konsoli/OnLive -> renderowanie klatki (konsola = wąskie gardło) -> wysłanie klatki na telewizor (onLive = wąskie gardło). Moja teza jest tak, że jest możliwe ze całkowity czas trwania tego procesu (czyli lag) będzie taki sam na konsoli i OnLive. Na pewno nie teraz, moze za 10 , 15, 20 lat. Może jak nie będziemy łączyć się skrętką czy przez Wifi, tylko wetkniemy do gniazdka światłowód :)

Argumenty ekonomiczne jak najbardziej słuszne. Im więcej elementów do wyprodukowania i więcej procesów biznesowych tym więcej ludzi mi prace i zarabia kasiorę. Tylko taka refleksja na podstawie analogii do branży bankowej (mojej działki). Czy jak chcecie wypłacić pieniądze ty wypisujecie czek i idziecie do okienka (prace ma drukarnia, pani w okienku) czy idziecie do bankomatu? Czy jak chcecie zrobić przelew to idziecie do placówki (kolejna pani ma pracę) czy robicie to online? Bo ja 15 lat temu jak założyłem pierwsze konto w banku to miałem książeczkę czekową i znałem wszystkie panie w banku... Chcę w ten sposób zwrócić uwagę na jeszcze jeden proces ekonomiczny. Skrócenie ścieżki dystrybucji i wyeliminowanie pośredników i dostawców pozwala obniżyć koszty ponoszone przez klienta.

Analogia do wody i benzyny tym razem bardzo mi się podoba. Z tym, że lobby naftowe jest bardzo potężne. Czy producenci pudełek, płytek i innych elementów standardowej dystrybucji też będą miały taką siłę przebicia. Jak na początku lat dwutysięcznych, jak wchodziła bankowość elektroniczna, to nikt nie był w stanie powstrzymać masowych zwolnień personelu w bankach, bo ci ludzie stali się niestety niepotrzebni...
: Odp: OnLive
: Michaelius September 11, 2010, 13:04:13
Jak dla mnie ta technologia to najgorszy wrog kazdego gracza:

Lista faili:
1. Miesieczny abonament. Docelowo 15 USD. Jak skocze do saturna czy MM i wezme PS3 na raty wyjdzie mi to taniej niz wynajem tego szajsu.
2. Granie w 720p - zerowa atrakcyjnosc tyle samo mam w konsoli. A niedlugo jak wejdzie nowa generacja prockow do sprzedazy, kazdy piec z hipermarketu zrobi tyle samo.
3. Ceny softu - rownie kosmiczne jak ceny na steamie w dniu premiery, tyle ze na steamie prawie wszystko predzej czy pozniej trafia do promocji w stylu 5-10 euro. Do tego 100% cyfrowej dystrybucji.
4. To co wspomnial Cubittuss roznica miedzy input lagiem interfejsu, a lagiem w grze sieciowej.
5. Wymagane szybkie lacze + pytanie co zrobia prowiderzy kiedy w sieci pojawia sie tysiace kolesi streamujacych 720p non stop prez 60-70-80h w tygodniu, bo ja tu widze bardzo szybkie wprowadzanie bandwidth capow i dodatkowych oplat za ich przekroczenie.
6. Ktos widzial tam jakiegokolwiek exclusiva?
7. Oni tam maja zamiar laczyc gosci grajacych myszka z tymi co graja na padzie w fpsy ? Chyba kogos zdrowo pogielo.

Zalety:
umm eee no tego o juz mam - jak ktos ma telewizor sieciowy albo zlomokomputer sprzed 5 lat to moze sobie pograc (tylko , ze rownie dobrze moglby kupic konsole na raty).
Niby jest argument o przenosnosci kolekcji, ale w zasadzie to samo zapewni dowolny lapek z nowymi Sandy Bridge czy AMD Ontario kupiony w przyszlym roku (no i juz wyobrazam sobie te hotele dajace 4 megabity lacza wi-fi na kazdego goscia)

Na chwile obecna on-live ma same wady i nie ma jakiegokolwiek racjonalnego powodu by go nabyc.
: Odp: OnLive
: ynleborg September 14, 2010, 16:09:31
Jednym z największych problemów w dystrybucji gier jest piractwo. Jak wyobrażacie sobie piractwo w takim modelu jak OnLive?
: Odp: OnLive
: Sialala September 14, 2010, 16:43:43
Jednym z największych problemów w dystrybucji gier jest piractwo. Jak wyobrażacie sobie piractwo w takim modelu jak OnLive?

a skad takie twierdzenie?
Wii i DS sa najbardziej spiraconymi platformami w tej generacji (znam ludzi, ktorzy maja XBoxa nie przerobionego, PSP nie przerobione, ale juz DSa i Wii przerobione w zasadzie od momentu zakupu - i to w Irlandii) i mimo wszystko najlepiej zarabia na swoich zabawkach. wydawcy tez musza zarabiac, bo jakos nadal wydaja gry na te sprzety.
: Odp: OnLive
: abc September 17, 2010, 23:44:47
Właśnie dostałem e-mail:

We?re excited to announce that OnLive Wi-Fi Beta is now available for all members. Using the new Wi-Fi Beta feature is easy. Start the OnLive Game Service as you normally do. A message will pop up letting you know you are using Wi-Fi. Just select ?Wi-Fi Beta? and that?s it.

https://www.onlive.com/pre-register
: Odp: OnLive
: RexNebular October 04, 2010, 22:34:39
Wygląda na to, że rezygnują z opłat abonamentowych.

Cloud-based gaming service OnLive said Monday that it would revamp a key component of its business model, and not charge monthly fees for the service.

With no monthly fees, OnLive hopes its service is more accessible and inviting to users. "The key thing for us is keeping it free simplifies our pricing structure so it is entirely based on games rather than on access," OnLive CEO Steve Perlman told Gamasutra.



http://www.gamasutra.com/view/news/30765/Cloud_Gaming_Service_OnLive_Throws_Out_Monthly_FeeBased_Biz_Model.php
: Odp: OnLive
: boski roman October 04, 2010, 22:41:52
To jak chcą zarabiać? Prowizje na grach i reklamy?
: Odp: OnLive
: ynleborg October 20, 2010, 22:21:36
Może tak jak google. Na razie pójdą szeroko i spróbują zdobyć klientów a potem wprowadzą opłaty.
: Odp: OnLive
: Katanka October 21, 2010, 07:57:09
W tej chwili zrezygnowali z abonamentu na rzecz (podobnie jak na steam) kwot za poszczególne gry. IMO to jest porazka. dodatkowo samych gier jest bardzo mało. Uważam, że OnLive się nie przyjmie w tej postaci. Ludzie, którzy głosili rychły upadek konsol się chyba bardzo pomylili. Chcecie zobaczyc co oferuje OnLive i w jakiej cenie? No to patrzcie (śmiech na salo...):

http://www.onlive.com/games/featuredgames#assassins_creed_ii

PS. Np Just Cause 2 - 50$. Kane & Lynch 2 na 3 dni - 6$. Porażka to mało powiedziane.
: Odp: OnLive
: abc October 22, 2010, 16:40:58
Może tak jak google. Na razie pójdą szeroko i spróbują zdobyć klientów a potem wprowadzą opłaty.

Gdzie Google wprowadziło opłaty?
: Odp: OnLive
: kubazz December 12, 2010, 18:16:32
właśnie pograłem chwilę w 'free trial' darksiders na łączu 4Mb/s i przez wi-fi - działało nawet nieźle choć jakość obrazu pozostawia sporo do życzenia (zbyt słabe łącze, jutro zobaczę jak będzie to wyglądać na politechnicznym 50Mb/s z kabla). input lag jest na poziomie różnych gier online - zauważalny ale nie przeszkadzający (przynajmniej w darksiders - dwoją drogą fajna gra i szkoda że nie zagrałem w nią wcześniej), na podstawie doświadczeń z diablo 2 oszacowałbym go na 100-150ms co jest nie najgorszym wynikiem biorąc pod uwagę odległość dzielącą łódź i USA oraz konieczność przesyłu pełnego streamu wideo.

ta technologia raczej nie wyprze tradycyjnej dystrybucji ale może stać się poważnym konkurentem steama i d2d (podobne ceny, brak konieczności posiadania super sprzętu), czekam na dalszy rozwój wydarzeń.
: Odp: OnLive
: lutoslav December 12, 2010, 21:07:28
W jaki sposob zagrales? Mozna sciagnac w Europie ta aplikacje OnLive?
: Odp: OnLive
: Mexx December 12, 2010, 21:18:34
Tak, też dzisiaj zagrałem.
: Odp: OnLive
: Pikacz December 12, 2010, 22:51:11
Jestem zaskoczony dwoma rzeczami:
+ Nie wygląda to źle i lag nie jest aż tak wielki.
(http://img202.imageshack.us/img202/736/batmanpx.jpg) (http://img202.imageshack.us/i/batmanpx.jpg/)
Odpalane na Fujitsu/Siemens Celeron 1,4GHz, 1GB RAM, grafika to zintegrowany Intel. I da się kurde grać! A najfajniejsze, że jest aplikacja na iPada. ;D

- ceny są nieco przesadzone.
: Odp: OnLive
: gurafikku December 12, 2010, 23:33:59
a mi wywala taki komunikat
(http://i54.tinypic.com/14t33pt.jpg)

na 6Mb/0.5Mb ale pingi rzędu 150-220ms więc pewnie dlatego
: Odp: OnLive
: Niekumaty_ December 12, 2010, 23:36:53
Pikacz, narobiles mi nadziei i guzik :P Raz, ze na iPada jest tylko OnLive Viewer, czyli jak w lokalu ze striptisem: patrzysz, ale nie dotykasz :(

A po drugie, wywala mi info, ze mam za slabe lacze :/ 6/1mbit
: Odp: OnLive
: Pikacz December 12, 2010, 23:40:51
Przyznam, że aplikacji nie sprawdziłem, ale jak tylko viewer, to dupa. :( Może coś wymyślą...
: Odp: OnLive
: Niekumaty_ December 13, 2010, 00:07:11
A ja... Jednak troche popodgladalem :) Wprawdzie co chwila mi sie pojawia ostrzezenie, ale zrobilem kilka testow szybkosci i okazuje sie, ze cos mi dzis provider zawala łącze... Pingi rzedu 1000ms, download/upload 3,5/0,1mbit. Raz na jakis czas lapie drugi oddech i wtedy jakos to gania.

Szkoda, ze jest tylko viewer. To by bylo cos, odpalic na tablecie gry pokroju Batmana czy Assassin's Creed ;D
: Odp: OnLive
: Furio December 13, 2010, 00:41:27
Hmm, pograłem chwilę w Splinter Cell Conviction i Darksiders i przy 6 m łączu da się grać, choć lag jest wyczuwalny. Myślałem jednak, że gry będą chodziły  w wyższych detalach, skoro po drugiej stronie są jakieś komputery-potworki, a wygląda to gorzej niż na konsolach.
Gdybym miał trochę szybsze łącze, a oferta gier oraz ich grafika były lepsze, to nie byłoby to takie głupie ,jak mi się z początku wydawało. W każdym razie jest tam kilka gier, których nie miałem okazji sprawdzić, więc miło sobie je obadać na dość starym lapku.
Kiedyś, to będzie porządna platforma do gier. Może nawet doczeka się swoich exclusive'ów? Kto wie?
peace
: Odp: OnLive
: Simplex December 13, 2010, 10:23:39
Trzeba coś kombinowac (proxy?) zeby zagrac z polski, czy dziala od kopa?
: Odp: OnLive
: D_Pawel December 13, 2010, 10:29:21
Trzeba coś kombinowac (proxy?) zeby zagrac z polski, czy dziala od kopa?

Działa od kopa. Jeśli ci pojawi się komunikat, że jest wysokie opóźnienie, to zignoruj to i daj kontynuuj.
: Odp: OnLive
: Furio December 13, 2010, 11:59:25
Od zaczęcia pobierania,przez instalację do pierwszego zagrania u mnie minęło jakiś 7 minut.
: Odp: OnLive
: alcatraz December 13, 2010, 13:01:00
fajna rzecz do obadania demek:), jeśli to się będzie rozwijać jak należy to naprawdę będzie to godne uwagi
: Odp: OnLive
: lutoslav December 13, 2010, 14:28:14
A u mnie oczywiscie error^^ Kocham moj komputer z drewna.
: Odp: OnLive
: Furio December 13, 2010, 15:37:36
Fanie, że będą się tam pojawiać gry z Pc, bo akurat żadnego mocarnego pc nie posiadam, a fajnie czasem sprawdzić jakieś demko. Poza tym gdyby Wiedźmin 2 się tam pojawił, to bym właśnie tak w niego pocinał, zamiast kupowac mocnego pc.
peace
: Odp: OnLive
: Czezare December 13, 2010, 15:43:10
A u mnie oczywiscie error^^ Kocham moj komputer z drewna.
U mnie tez DLL error :( Szkoda, bo bardzo chcialem sprobowac...
: Odp: OnLive
: SimonX December 13, 2010, 15:45:35
U mnie w pracy poszło, włączyłem trial Assassina II, ale nie doczekałem na gameplay, bo menu, filmik, cośtam, w końcu nie wiem czy przywiesiło się, czy co, ale w pracy nie mam czasu i wyączyłem :)
Ogólnie wydaje się działać, chociaż wywalił komunikat o słabym łączu (6MBit mam)
: Odp: OnLive
: aux December 13, 2010, 15:57:04
To działa! To jest niesamowite, to jest następna generacja! Albo chwilowa ciekawostka o której szybko zapomnimy. Czas pokaże. Przeczytałem newsa na Poly i ucieszyłem się że można to cudo sprawdzić. Szybkość uruchomienia robi wrażenie, żadnej irytującej instalacji, czekania. Giery włączają się szybko, za to plus. Włączyłem sobie Kane & Lynch Dog Days i Splinter Cell Conviction. Lag jest, cały czas gry się tną, ale zasadniczo grać się da i we wspomnianego Wiedźmina 2 z chęcią bym pograł w taki sposób. Pod warunkiem że byłby po polsku i w rozsądnej cenie. No i musiałbym mieć tego boxa z padem :) Bo sterowanie mysz + klawa to dla mnie porażka gorsza od tych lagów :) No ale jest ten zestaw za 100 dolców więc nie ma problemu. Zostaję przy klocku, ale trzymam kciuki za OnLive. Przydałaby się taka dodatkowa PC-konsola w domu.
: Odp: OnLive
: Alexej December 13, 2010, 17:44:46
a ja za każdym razem po odpaleniu gry łapię connection problem a potem mnie wyrzuca.
: Odp: OnLive
: Simplex December 13, 2010, 18:37:35
Da sie grac, ale jakosc grafiki przecietna (nie ma max detali, i zwlaszcza przy obracaniu wszystko sie rozmywa - kompresja) no i lagi zabija. Ale sama idea ciekawa - kto wie, moze to przyszlosc gamingu? (oby nie ;) ).
: Odp: OnLive
: Furio December 13, 2010, 19:53:06
Na razie to jest w powijakach, ale gdyby polepszyli grafę, Zniwelowali lag (choć wątpię, żeby był na normalnym 20 megowym łączu), dali kupę gier i dorobiliby się swoich exów, to kurcze...biorę! Może jeszcze nie teraz, ale tak, jak co poniektórym, wydaje mi się, że to jest przyszłość.
Będę bacznie obserwował to zjawisko.
Najlepszy w tym jest fakt, że nie musielibyśmy już nigdy zastanawiać sie nad nową generacją konsol, czy zmianą kompa. Zamiast tego cała ta kasa może pójść w gry.
peace
: Odp: OnLive
: D_Pawel December 13, 2010, 20:30:55
A u mnie oczywiscie error^^ Kocham moj komputer z drewna.
U mnie tez DLL error :( Szkoda, bo bardzo chcialem sprobowac...

Jeśli macie XP SP2, to trzeba doinstalować SP3:
http://support.onlive.com/app/answers/detail/a_id/138/~/message-%22dll-loading-error%3A-wlanapi.dll%22

Furio -> Obawiam się, że do tego czasu OnLive nie wydoli finansowo.
: Odp: OnLive
: gamer360 December 13, 2010, 20:50:41
Zarejestrowałem się i co dalej ?
Klikam w Games i działa tylko Singn Up Free Now po czym przenosi mnie na mój profil ?
Gry są nieklikalne (
Jak odpalić/obejrzeć jakąś grę ?

: Odp: OnLive
: Simplex December 13, 2010, 21:15:40
Na liscie gier wiekszosc ma opcje "free trial available", po kliknieciu powinien odpalic sie polgodzinny trial.
: Odp: OnLive
: SimonX December 13, 2010, 21:21:48
zagrałem w dirt2 :)
to działa, wygląda nawet przyzwoicie, ale lag jest tak na oko z pol sekundy i w taką grę jak dirt2 nie da się grać
: Odp: OnLive
: gamer360 December 13, 2010, 21:45:51
Czyli gorzej niż w Kinect, w którym lag jest na granicy grywalności :(

Simplex, u mnie nie reaguje na żadne kliknięcia.
: Odp: OnLive
: mateuszgreloch December 13, 2010, 21:46:49
Może masz włączony adblock?
: Odp: OnLive
: gamer360 December 13, 2010, 22:23:41
Może masz włączony adblock?

Nie mam

Po zalogowaniu się mam taki ekran:
http://i56.tinypic.com/903srr.png (http://i56.tinypic.com/903srr.png)

Po przejściu na GAMES mam taki:
http://i51.tinypic.com/1085ut4.png (http://i51.tinypic.com/1085ut4.png)
gry na spisie są nadal nieklikalne :(

Prezeglądarka to: Firefox for Ubuntu Canonical 1.0 wersja 3.6.13
: Odp: OnLive
: charlesz December 13, 2010, 22:31:12
gry na spisie są nadal nieklikalne :(

Też tak miałem, dopóki nie zainstalowałem jakiejś aplikacji do której mnie przekierowano. Potem poszło jak po maśle.

Pograłem w K&L2 i nawet lagów nie zauważyłem, chyba przez to że gra sama w sobie jest dziwna w sterowaniu. Graficznie mniej ostro niż na konsoli ale da się grać. Muszę odpalić jakiś inny tytuł bo K&L2 słabo się do tego nadaje.
 
Cholercia, abstrahując od samego OnLive, gra jest naprawdę ostra, to co w demie pokazali to była cienizna. Sam początek to normalnie "Piła" prawie. Rzeź. Trza kiedyś w to zagrać.


: Odp: OnLive
: Shadowriver December 13, 2010, 22:48:45
Ja jestem mile zaskoczony :) nigdy się nie spodziewałem że będzie mi dane nawet zobaczyć tą usługę na oczy.

Jakość obrazu jest nawet lepsza niż myślałem, jest lag ale trzeba pamiętać że odległość jest i żadne łacze w tym nie pomoże (prędkość łacza =/= prędkośc połączenia), OnLive musi do nas przyjść by było lepiej... albo my do nich :p
: Odp: OnLive
: rastablasta December 13, 2010, 22:51:26
witam, to mój pierwszy post na forum! trafiłem na ten temat z GC (http://gamecorner.pl/gamecorner/1,102651,8808575,Przetestuj_OnLive__takze_w_Polsce.html?bo=1)

Testowałem przed chwilą OnLive
Parametry kompa: Laptop ASUS k50c Celeron D 1.2Ghz, grafa: SIS Mirage 3, 2 GB RAM - napiszę tylko że gra nawet w Countera jest niemożliwa (około 15fps), odtwarzanie HD możliwe tylko na XP (teraz mam 7) po zabiciu większości procesów łącznie z antywirusem :P JutuB 480p to 100% procka

łącze: UPC 10/1 Mbs, zewnętrzne IP (wg testów ping 23 i down około 8-9, up 0.5)

Wnioski? Działa! Nawet menu nie jest na naszym kompie, ale streamowane w locie (w tle widzimy aktualne rozgrywki innych graczy, w tym np ekran zostawiony na odblokowanych kartach Playboya w Mafii II), lag jest ogromny (do testu wybrałem znane mi Borderlands) grafika nie dość że w niskich detalach (brak dynamicznych cieni wzgórz) to w dodatku potężna kompresja robi swoje, ale najgorszy jest trzeszczący dźwięk.
Granie przy takim opóźnieniu jest praktycznie niemożliwe, choć ubiłem kilkunastu przeciwników - gra snajperem/melee to jedyny rozsądny wybór.

Ogólny odbiór? rewelacja i rewolucja - kilkadziesiąt zakupionych gier i kilkaset dem w parę chwil bez stresu o wydajność kompa, nic się nie zawiesi, rozgrywka może być nagrywana, koniec z FRAPsami tylko dla potężnych maszyn.
niech tylko postawią serwer w Warszawie (no dobra, może być Berlin)

Pytanie jak serwery zniosą masowy napływ graczy, i czy tuzy branży zgodzą się na abonamentowy model (jak ktoś się zepnie to za 5-7$ może wypożyczyć grę na 3 dni i ją przejść, weekend z Batmanem? czemu nie)
: Odp: OnLive
: gamer360 December 13, 2010, 22:53:36

Też tak miałem, dopóki nie zainstalowałem jakiejś aplikacji do której mnie przekierowano. Potem poszło jak po maśle. ...


... a mógłbyś też mnie przekierować ?
: Odp: OnLive
: rastablasta December 13, 2010, 23:02:02

Też tak miałem, dopóki nie zainstalowałem jakiejś aplikacji do której mnie przekierowano. Potem poszło jak po maśle. ...


... a mógłbyś też mnie przekierować ?

logujesz się na stronie, przechodzisz na http://www.onlive.com/games/ i ściągasz instaler (900kb) po uruchomieniu go, nawet nie zauważyłem że pojawiła się w przeciągu paru sekund ikona ONLiveLauncher. Odpalamy i podziwiamy magię :)

EDIT: link http://www.onlive.com/download/client/Setup.exe
: Odp: OnLive
: gamer360 December 13, 2010, 23:11:11

Też tak miałem, dopóki nie zainstalowałem jakiejś aplikacji do której mnie przekierowano. Potem poszło jak po maśle. ...


... a mógłbyś też mnie przekierować ?

logujesz się na stronie, przechodzisz na http://www.onlive.com/games/ i ściągasz instaler (900kb) po uruchomieniu go, nawet nie zauważyłem że pojawiła się w przeciągu paru sekund ikona ONLiveLauncher. Odpalamy i podziwiamy magię :)

EDIT: link http://www.onlive.com/download/client/Setup.exe

OK, Thanx, ale to jest wersja na windoze.
Wolałbym jednak linuxowego clienta. Sprawdzałem - setup.exe działa na Wine, instaluje się, ale client już nie :(
: Odp: OnLive
: charlesz December 13, 2010, 23:20:16
Tym razem zagrałem w F.E.A.R.2. Nie wiem jak oni to zrobili ale u mnie nie ma żadnych lagów. Zero, jakbym grał na instalce a nie streamingu. Rewelacja. Graficznie oczywiście gorzej ale opóźnień w sterowaniu nie uświadczyłem.

Widziałem ostatnio w empiku za 29 zł, dlatego chciałem sprawdzić tę grę. Niestety słabizna. Fajnie jednak, że można sobie przetestować pierwsze 30 minut za free. Tego mi brakowało.
: Odp: OnLive
: rastablasta December 14, 2010, 00:24:06
bez lagów? u mnie Borderlands, Fear to jakieś kilkaset ms opóźnienia - czekasz aż przeciwnik przyczai się, powoli wymierzasz i puszczasz cały magazynek, Dirt niegrywalny (symulator pijanego kierowcy), najłatwiej "łyka się" Darksiders.
: Odp: OnLive
: czarnyyy December 14, 2010, 00:33:33
Odpaliłem dopiero wieczorem, bo mi wskakuje łącze na 20mb i grać się raczej komfortowo nie da, czuć strasznie to opóźnienie. Dodatkowo jeszcze te tekstury takie rozmyte. W Unreal'a jak chciałem pograć to oczy normalnie mi wysiadły takie to wszystko rozmazane. Fajna sprawa z tymi arenami i powtórkami innych, to akurat zaskakuje natychmiastowo.
: Odp: OnLive
: SimonX December 14, 2010, 07:13:11
Ja spróbowałem jeszcze w domu, gdzie mam łącze 3/3mb, ale nie zobaczyłem nic, bo pnlive launcher nie działa pod Win7 64bit :(
: Odp: OnLive
: biomedic December 14, 2010, 07:22:47
Ja spróbowałem jeszcze w domu, gdzie mam łącze 3/3mb, ale nie zobaczyłem nic, bo pnlive launcher nie działa pod Win7 64bit :(

Mi Działa pod Win 7 64 bit. Ogólnie zauważyłem że każda gra ma inny lag no i w każdej masz strate jakości obrazu przez streaming jakby się oglądało filmiki z Youtube :] Ogólnie jak pozbędą się lagów i stratę jakości to Onlive może ładnie namieszać na rynku
: Odp: OnLive
: Buster Dogg December 14, 2010, 07:23:09
Ja spróbowałem jeszcze w domu, gdzie mam łącze 3/3mb, ale nie zobaczyłem nic, bo pnlive launcher nie działa pod Win7 64bit :(

Mi zadziałał, ale i tak nie pograłem bo dostałem komunikat , że mam za cienkie łącze. Niemniej działa pod Win7 64bit.
: Odp: OnLive
: Simplex December 14, 2010, 09:57:47
Ja mam 10/10 mbit, co jakis czas w prawym gornym rogu wyskakiwal mi komuniikat "Network Problem", ale nie powodowalo to przerwania gry.
Gralem chwile w AvP, lag wiadomo ze ogromny, ale to normalne biorac pod uwage, ze laczymi sie z USA. FRAPS pokazywal 40fpsow (a chwaili sie ze bedzie 60 :P ).
Byc moze za kilka lat faktyczne bedzie to dzialac zadowalajaco (w sensie: niski lag, maks detale, ostry obraz), ale na razie jakosc pozostawia wiele do zyczenia (przynajmniej grajac z terenu Polski).
: Odp: OnLive
: biomedic December 14, 2010, 10:12:40
Ja mam 10/10 mbit, co jakis czas w prawym gornym rogu wyskakiwal mi komuniikat "Network Problem", ale nie powodowalo to przerwania gry.
Gralem chwile w AvP, lag wiadomo ze ogromny, ale to normalne biorac pod uwage, ze laczymi sie z USA. FRAPS pokazywal 40fpsow (a chwaili sie ze bedzie 60 :P ).
Byc moze za kilka lat faktyczne bedzie to dzialac zadowalajaco (w sensie: niski lag, maks detale, ostry obraz), ale na razie jakosc pozostawia wiele do zyczenia (przynajmniej grajac z terenu Polski).

Jakby to wypaliło to bym miał jak grac w Diablo 3 :D ale nie może być laga
: Odp: OnLive
: szpynda December 14, 2010, 10:36:15
U mnie nie poszło (mimo, że Irlandia trochę bliżej USA ;) ) na łączu 6/1. Wniosek jest jeden: serwer musi być w miarę blisko no i łącza w EU w większości są do bani po prostu. Sama idea bardzo mi się podoba ale producenci sprzętu nie pozwolą na to.
: Odp: OnLive
: Pikacz December 14, 2010, 10:47:59
ale nie może być laga
Dlatego też chciałbym żeby np. sprawdził to Qbar - bo może być tak, że ten lag wynika tylko z odległości od serwera.
: Odp: OnLive
: mateuszgreloch December 14, 2010, 10:56:13
A czy nie będzie tak, że gra przez Onlive [lag] w np. Diablo III przez Battle.net [2Lag] będzie niegrywalna z powodu nakładania się tych lagów?
: Odp: OnLive
: biomedic December 14, 2010, 10:57:27
ale nie może być laga
Dlatego też chciałbym żeby np. sprawdził to Qbar - bo może być tak, że ten lag wynika tylko z odległości od serwera.
No ja zauważyłem że nie na wszystkich grach jest tak duży lag. Najmniejszy miałem chyba w FEAR. Mam lącze 8/1 i żadnych problemów w sumie nie miałem

A czy nie będzie tak, że gra przez Onlive [lag] w np. Diablo III przez Battle.net [2Lag] będzie niegrywalna z powodu nakładania się tych lagów?

No właśnie dlatego na dzień dzisiejszy nie ma co się podniecać, dopóki nie zrobią coś z tym lagiem. Ogólnie doszedłem do wniosku że Onlive jest idealny do grania w pracy cała bazę gier możesz do pracy przynieść i grać :D:D:D
: Odp: OnLive
: Shadowriver December 14, 2010, 15:42:49
Dlatego też chciałbym żeby np. sprawdził to Qbar - bo może być tak, że ten lag wynika tylko z odległości od serwera.

Zdecydowanie tylko z odległości, jak mówiłem prędkość łączą w niczym tu nie pomoże (co najwyżej to jakości obrazu) co tu najbardziej się liczy to dobra ścieżka do serwerów i opóźnienie (ping/latency), bo:

-po pierwsze, to co nasze ISPy nazywają "prędkością łącza" jest tak naprawdę "ograniczeniem prędkości łącza", a ta prawdziwa prędkość jest losowa zależna od niezliczonych ilości czynników. OnLive potrzebuje 3 mbit przepływu, bo tyle znośnej jakości obraz SD potrzebuje, masz taki z US to powinno działać, inna historia to opóźnienie.
-po drugie, każdy router przez który przepływają dane z serwera do klienta i vice versa, generuje opóźnienie nie zależnie jak szybko płyną dane, im większa odległość tym przez więcej routerów nasze dane muszą przejść, im więcej routerów tym większe opóźnienie.

Wpiszecie sobie w wierszu poleceń "tracert onlive.com" (lub jak wychwycicie IP z którym łączy się klient OnLive), i zobaczycie sobie przez ile routerów dane przechodzą i nawet wypisze jakie opóźnienia generują.

A czy nie będzie tak, że gra przez Onlive [lag] w np. Diablo III przez Battle.net [2Lag] będzie niegrywalna z powodu nakładania się tych lagów?

Wątpię by gry Blizzarda by się tam znalazły, oni są bardziej jak Apple czy Nintendo, stawiają na ekskluzywność
: Odp: OnLive
: mateuszgreloch December 14, 2010, 15:56:52
A czy nie będzie tak, że gra przez Onlive [lag] w np. Diablo III przez Battle.net [2Lag] będzie niegrywalna z powodu nakładania się tych lagów?

Wątpię by gry Blizzarda by się znalazły, oni są bardziej jak Apple czy Nintendo, stawiają na ekskluzywność

Wstaw tam obojętnie jakiego MMORPG albo typową grę sieciową.
: Odp: OnLive
: Shadowriver December 14, 2010, 16:06:53
A czy nie będzie tak, że gra przez Onlive [lag] w np. Diablo III przez Battle.net [2Lag] będzie niegrywalna z powodu nakładania się tych lagów?

Wątpię by gry Blizzarda by się znalazły, oni są bardziej jak Apple czy Nintendo, stawiają na ekskluzywność

Wstaw tam obojętnie jakiego MMORPG albo typową grę sieciową.
I właśni
Trzeba zacząć od tego że tam jest multiplayer zamknięty tylko do użytkowników OnLive, tak samo jak Xbox Live, zobacz sobie Unreal Tournament na przykład. I tak jak z tego samego powodów co developerzy MMO nie lubią  xbox live, nie będą lubili OnLive.

Jako że wszystkie wirtualne maszyny OnLive stoją jednej serwerowni i na nich są realizowane połączenia multiplayer, pingi będziesz miał takie same jak w sieci LAN, nieprzekraczające 10ms.
: Odp: OnLive
: mateuszgreloch December 14, 2010, 16:58:43
Good to know. Dzięki za wyjaśnienie.
: Odp: OnLive
: kimsim December 14, 2010, 17:03:53
Testowałem rano przed godziną 8 Borderlands. Efekt genialny. Zero lagów. Grało się płynnie i przyjemnie. Dźwięk też dobry.

Grę testowałem także dzień wcześniej o godzinie 21 i mnie wywalało.
: Odp: OnLive
: gamer360 December 14, 2010, 17:45:48
Miało być tak pięknie, chodzić na wszystkim co ma ekran, a wyszło i tak że tylko na windozie chodzi.
Ja mam Linuxa i dla mnie to jest kupa.
Jak będę miał czas to w robocie sprawdzę na windach jak to chodzi i może zmienię zdanie, ale na pewno nie będę sobie spowalniał kompa w domu jakimś windowsem.
: Odp: OnLive
: lutoslav December 14, 2010, 20:06:30
Woah...

Odpalilem to cudo na netbooku mamy (1,6 Ghz, 1 gb ram, jakas zintegrowana karta intela) i powiem tylko jedno: Holy shit fucknut! To dziala! W Arkham Asylum lag totalnie nie wyczuwalny, natomiast w takiego Dirta raczej nie da rady grac. Biorac pod uwage, ze serwery sa daleko stad na zgnilym zachodzie, to double respect dla tworcow, ze to funkcjonuje. Jezeli to sie upowszechni i serwerownie stana w kazdym wiekszym miescie to klekajcie narody. Future is now.
: Onlive
: mark24 January 30, 2011, 09:51:29
Osobiście fanem tego rozwiązania nie jestem. Ale jak to się uda następna generacja konsol nie będzie miała racji bytu.
Popatrzcie jakie to ma plusy - oczywiście piszę o pudełeczku OnLive dołączanym do telewizora - bo jako program działający na PC można to traktować jako ciekawostkę.

koszta - znikome, same pudełko będzie kosztowało grosze, w końcu nie ma tam ani potężnego procka, ani kilku GB RAM-u, ani wyspecjalizowanej karty graficznej z pierdylionem potoków, ani zasilacza który to wszystko pociągnie. Onlive to w sumie usługa więc bardzo mozliwe, że po podpisaniu umowy na rok, sam sprzęt dostaniemy gratis lub za przysłowiową złotówkę.
multiplatformowość - teoretycznie nie ma znaczenia, czy na onlive zobaczymy gry z PC-ta, gry od Sony, Microsoftu, Nintendo czy nawet z handheldów na dużym ekranie. Co prawda wymienione firmy mogą absolutnie nie być zainteresowane współpracą z Onlive bo to przecież konkurencja - ale już teraz 95% gier to multiplatformy (na X360 - 99% ;). Kwestia odpowiednich umów.
Prostota obsługi i konsolowatość Onlive bije na głowę obecne konsole. Funkcje społecznościowe też - nie tylko mozna pogadać znajomym, a wręcz wejść do jego gry i zobaczyć jak sobie radzi na żywo. Udzielać mu wskazówek na żywo.
System dystrybucji i finansowania moim zdaniem też jest genialny w swojej prostocie. Po co komu dema? Po co komu godzinne triale? Po co ściągać 5GB danych by zobaczyć, że ta gra jest nie dla nas? Odpalamy OnLIve i w każdy tytuł możemy pograć godzinkę za darmo. Jak chcemy więcej płacimy za każdą godzinę gry. Jak wiemy, że to jest to wykupujemy stały dostęp na miesiąc, lub na zawsze. Żadnych DRM-ów i zawyżonych cen dystrybucji cyfrowej. Zadnych płaczy, że gra kosztuje 200zł, a oferuje 4h rozrywki.

Moim zdaniem za 2-3 lata (akurat na nową generację konsol) będziemy mieć jeszcze jednego bardzo mocnego zawodnika, którzy może potrząsnąć światem konsol tak jak to kilka lat temu zrobiło Wii (no przecież to się miało nie przyjąć)


: Odp: Onlive
: m1sza January 30, 2011, 09:52:35
http://forum.polygamia.pl/index.php/topic,1749.0.html  ::)
: Odp: Onlive
: mark24 January 30, 2011, 10:01:45
to poproszę o przeniesienie  8)
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 15:57:03
Właśnie ściągnąłem OnLive, ale mam problem bo logując wyskakuje mi błąd:
(http://img27.imageshack.us/img27/3378/onlivey.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/27/onlivey.jpg/)

Mam Internet 6Mb/s od Multimedii. W wymaganiach jest mowa o 5MB/s, więc wymagania spełniam. Próbowałem też zagrać - Homefront na niskiej rozdziałce ścina jak ch$j.
: Odp: OnLive
: Simplex September 23, 2011, 15:59:47
Latency (opóźnienei) nie ma nic wspolnego z predkoscia lacza - moglbys miec i 100mbitów, ale jak masz wysokie pingi do serverów onlive, to i tak dupa blada.
onlive nie ma serwerów w Polsce wiec takie partyzanckie wpychanie sie na siłę do onlive wlasnie sie tak kończy, że bedzie dzialac "jak ch$j".
: Odp: OnLive
: Michaelius September 23, 2011, 16:03:08
Serwer jest daleko i masz laga.

Czyli jak zwykle realiści zwani dla niepoznaki haterami mieli racje.
: Odp: OnLive
: Ziew September 23, 2011, 16:03:18
Mam Internet 6Mb/s od Multimedii. W wymaganiach jest mowa o 5MB/s, więc wymagania spełniam. Próbowałem też zagrać - Homefront na niskiej rozdziałce ścina jak ch$j.

No właśnie, raz że masz pewnie wysokie opóźnienie do ich serwerów, a dwa że niekoniecznie te 6Mb/s jest osiągalne w tym konkretnym przypadku. No i nie robisz tego oczywiście po WIFI? ;)
: Odp: OnLive
: Simplex September 23, 2011, 16:21:17
Serwer jest daleko i masz laga.
Czyli jak zwykle realiści zwani dla niepoznaki haterami mieli racje.
Dla mnie onlive to kompletna pomyłka i nie wiem jak mozna grac z lagiem, artefaktami kompresji i makroblokami, nie będąc posiadaczem kopii gry i będąc na łasce i niełasce providera i serwerów po drodze - ale akurat w tym przypadku to nie wina onLive ze twoj ojciec próbuje polaczyc sie z obszaru na którym onlive nie swiadczy usług. Na pewno w krajach w ktorych onlive oficjalnie dziala, jakosc jest duzo lepsza (choc dla mnie nadal nie do zaakceptowania).
: Odp: OnLive
: lutoslav September 23, 2011, 16:31:07
Serwer jest daleko i masz laga.

Czyli jak zwykle realiści zwani dla niepoznaki haterami mieli racje.

A u mnie smiga bardzo elegancko. Wczoraj pogralem w trail Batmana i lag jest niewyczuwalny. Szczerze to jestem zaskoczony jak sprawnie to dziala i widze w tym spory potencjal.

Jezeli wystartuje kiedys w Polsce to oczekuje serwerowni w kazdym wiekszym miescie tak zeby nikt nie mial problemow z lagami i polepszyla sie jakosc przesylanego video.

: Odp: OnLive
: Simplex September 23, 2011, 16:34:13
I kto za te serwerownie zaplaci? Społeczeństwo? ;) (konkretnie chodzi mi o to ze w polsce dłuuugo jeszcze nie bedzie na tyle rozwiniety rynek gier, zeby oplacilo sie komukolwiek stawiać serwery "w każdym większym mieście").
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 16:41:10
Ajj no co za bida. Mieszkam w niedużym mieście - 70 tys. mieszkańców także nawet jakby wchodził OnLive wątpię czy by się u mnie dobrze zadomowił.
To gdzie teraz postawiono to serwy? W UK? Jeśli postawią w Berlinie to chyba powinno być lepiej.
: Odp: OnLive
: lutoslav September 23, 2011, 16:45:25
I kto za te serwerownie zaplaci? Społeczeństwo? ;) (konkretnie chodzi mi o to ze w polsce dłuuugo jeszcze nie bedzie na tyle rozwiniety rynek gier, zeby oplacilo sie komukolwiek stawiać serwery "w każdym większym mieście").

A co mnie to obchodzi :P? Moga postawic je w honolulu jezeli beda dzialaly tak sprawnie jak powinny. Ja mowie tylko o tym, ze jezeli ma to byc przyszlosc naszej branzy to takie dzialania beda konieczne jezeli ma to dobrze dzialac.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 16:47:09
Myślę, że mam opóźnienie ze względu na start usługi - zapewne masa osób rzuciła się na OnLive - chyba wszyscy z Europy i pewnie teraz serwy nie wyrabiają. Ma ktoś to na kompie i mógłby potwierdzić moją teorię?
: Odp: OnLive
: Simplex September 23, 2011, 16:47:56
A da sie pograc w jakies demka czy cos bez podawania danych karty kredytowej?
: Odp: OnLive
: Alexej September 23, 2011, 16:48:20
No, jako że praktycznie mieszkam w rzeszy (ach te ziemie "odzyskane" - szybciej do Berlina, Pragi, Amsterdamu, Kopenhagi niż do Stołecznego Królewskiego) to serwer w Berlinie byłby super sprawą.
: Odp: OnLive
: Kazz September 23, 2011, 16:48:51
Ja w ogóle nie mogę tego onlive odpalić. Przy włączaniu występuje jakiś problem z łączem. Dziwne, zważywszy na to, że mam 20Mb.
Edit: Widzę, że inni też mają taki problemu - latency.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 16:49:35
A da sie pograc w jakies demka czy cos bez podawania danych karty kredytowej?
Są wersje trialowe.
: Odp: OnLive
: lutoslav September 23, 2011, 16:49:42
A da sie pograc w jakies demka czy cos bez podawania danych karty kredytowej?

Da sie. Do prawie kazdej gry jest 30 minutowy free trial. Rejestracja i instalacja OnLive trwa max 3 minuty. Polecam sprawdzic.
: Odp: OnLive
: Simplex September 23, 2011, 16:51:30
Mam tam konto, kiedys eksperymentowalem bodajże w trakcie bety (dalo sie pograc w AvP) - sciagne sobie klienta.
: Odp: OnLive
: Pikacz September 23, 2011, 17:39:25
No to kurde musicie miec jakies masakryczne pingi. U mnie nie ma zadnego problemu, niewielki lag jest, ale do przyjecia - i lacze sie po WiFi.

Wlasnie pojechalem wyscig w Dirt3 na normalu i spokojnie, bez spinania wygralem.

(http://img171.imageshack.us/img171/1958/zrzutekranu20110923godz.png)
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 18:18:54
No to kurde musicie miec jakies masakryczne pingi. U mnie nie ma zadnego problemu, niewielki lag jest, ale do przyjecia - i lacze sie po WiFi.

Wlasnie pojechalem wyscig w Dirt3 na normalu i spokojnie, bez spinania wygralem.

(http://img171.imageshack.us/img171/1958/zrzutekranu20110923godz.png)
A pokazuje ci się to okienko z pingami?
: Odp: OnLive
: Pikacz September 23, 2011, 18:23:21
Nie. Odpalam aplikacje, wpisuje login i pass, potem jedyne co mi wskoczylo to info, ze gram po WiFi i moge miec gorsza jakosc. Po tym odpala sie usluga i menu.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 18:27:25
No kurczę przed chwilą sprawdziłem Duke'a i też ścina. Jak mogę zmniejszyć ping, jest jakiś dostępny szaremu użytkownikowi sposób?
EDIT: na speedteście mam 22ms to chyba nie dużo.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 19:33:38
Dziwne, grałem w LEGO Piraci z Karaibów i DiRTa 3 i było bez lagów. Póxniej odpaliłem Borderlands i lagi już miałem.
: Odp: OnLive
: MeriB September 23, 2011, 19:57:12
Jezus maria. Wczoraj jeszcze byłem w średniowieczu, ale dzisiaj obudziłem się w cyberpunku.
Wszystko śmiga, nic się nie wysypuje (grałem 2h), nie ma lagów, grafika jak na konsoli.
Internet kablówka, 15mega, wifi.
Kumpel gra sobie właśnie w batmana na netbooku - how cool is that?

Oglądałem sobie też jak grają inni gracze i świetnie się bawiłem. Za promocyjnego funta kupiłem deusa który z amazonu leci mi już tydzień - łaski bez, mam onlajwa teraz.

Pomimo tego że wysmarowałem kiedyś post A4 o tym jak efemeryczne jest prawo własności, kiedy sprzedaje się usługę a nie towar - to zmieniłem zdanie. Nie potrzebuję nowej generacji, mogę mieć onlive. Czekam na pudełeczko które postawię pod TV bo na bank je biorę.

tl;dr - gram w gry w które nigdy bym nie zagrał (macos), on live to przyszłość
: Odp: OnLive
: lutoslav September 23, 2011, 20:08:02
Piknie powiedziane. Ja co prawda wolalbym sie w 100% nie przerzucac na ten sposob grania, ale bede traktowal OnLive (i tym podobne uslugi) jako wypozyczalnie gier ktorych nigdy bym nie kupil. 20 zl za wypozyczenie nowej gry na weekend? I'm in.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 23, 2011, 22:42:53
(http://img268.imageshack.us/img268/3288/wkurw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/268/wkurw.jpg/)

 >:( >:(
: Odp: OnLive
: Ziew September 23, 2011, 22:47:19
Też to mam aktualnie. U mnie sprawa wygląda tak, że mam stare konto na USA jeszcze, kiedyś działało, potem miałem taki właśnie error, później znowu działało i aktualnie ponownie nie pozwala mi się zalogować. Założyłem więc dzisiaj konto na UK z użyciem VPNa (na wszelki wypadek, by mieć pełnoprawne konto) ale jakiś skomplikowany ten proces, chyba zatwierdzają to ręcznie i czekam.
: Odp: OnLive
: Jabol September 23, 2011, 23:39:59
A ktoś pomoże z tym jak skorzystać z tej brytolskiej promocji na gry za 1 funta? Napiszcie krok po kroku co i jak :P
: Odp: OnLive
: chick3nowa September 24, 2011, 01:05:33
Czy ktoś sie orientuje czy Onlive dziala pod systemem 64bitowym?
Chcialam sobie wyprobowac usluge na szybszym laczu ale wywala mi blad wersji 32 bitowej  ::)
: Odp: OnLive
: Ziew September 24, 2011, 01:11:55
Działa, przynajmniej na Win7. Sama aplikacja jest niesamowicie zgrabna, to właściwie jeden kilkumegabajtowy plik wykonywalny.

Mam już konto założone na onlive.co.uk i dupa, nie wpuszcza mnie przez niby za słabe łącze. Kasy bym temu nie powierzył :P
: Odp: OnLive
: chick3nowa September 24, 2011, 01:17:39
Ja teraz na szybko chcialam sobie sprawdzic, sciagnelo mi automatycznie jakas apke i wywala mi blad, ze niezgodnosc z systemem blablabla  ::)
Dobra, nie chce mi sie juz nad tym myslec  ;)
Zrobie to innym razem
Oczywiscie tez mam siodemke
: Odp: OnLive
: Simplex September 24, 2011, 10:23:29
Działa, przynajmniej na Win7. Sama aplikacja jest niesamowicie zgrabna, to właściwie jeden kilkumegabajtowy plik wykonywalny.
Mam już konto założone na onlive.co.uk i dupa, nie wpuszcza mnie przez niby za słabe łącze. Kasy bym temu nie powierzył :P
A jaki jest dokladnie komunikat? Nie ma sie co dziwic, ze sa problemy z dzialaniem w polsce skro oficjalne onlive w polsce nie działa.
: Odp: OnLive
: Pikacz September 24, 2011, 10:25:55
Ja tam nie mam zadnych problemom, ale ja jade na swoim koncie z Bety US i w sumie da sie w miare komfortowo grac.
Czekam na jakis serwer w Reichu i zamawiam boxa do TV.
: Odp: OnLive
: Simplex September 24, 2011, 10:32:40
To ty masz chyba łącze łąmiące prawo fizyki. U mnie na koncie US onlive w ogole odmawia uruchomienia.
: Odp: OnLive
: Pikacz September 24, 2011, 11:00:05
Nagrac filmik? Siedze na 10Mb ze Spółdzielni Mieszkaniowej Słowianin w Świnoujściu i na moim koncie US OnLive dziala. W biurze, na laczu z tepsy tez dziala... Widocznie tu sa jakies cieki wodne, albo cos.
: Odp: OnLive
: Simplex September 24, 2011, 11:23:38
Nie no, wierzę, po prostu się dziwie. Na zdrowy chłopski rozum pingi do usa powinny byc slabe. Moze zmigrowali ci juz konto na europe - jestes w stanie sprawdzic z jakimi serwerami sie laczysz?

Ze świnoujscia bliżej do USA - przez morze :D
: Odp: OnLive
: Pikacz September 24, 2011, 11:28:09
Moze zmigrowali ci juz konto na europe - jestes w stanie sprawdzic z jakimi serwerami sie laczysz?
Spoko, pogrzebie gdzies w ustawieniach - pamietam, ze w Becie byly podane serwery. Ale ceny w Marketplace mam w $.

Ze świnoujscia bliżej do USA - przez morze :D
;)
: Odp: OnLive
: Ziew September 24, 2011, 13:19:47
Działa, przynajmniej na Win7. Sama aplikacja jest niesamowicie zgrabna, to właściwie jeden kilkumegabajtowy plik wykonywalny.
Mam już konto założone na onlive.co.uk i dupa, nie wpuszcza mnie przez niby za słabe łącze. Kasy bym temu nie powierzył :P
A jaki jest dokladnie komunikat? Nie ma sie co dziwic, ze sa problemy z dzialaniem w polsce skro oficjalne onlive w polsce nie działa.

Podobny, albo taki sam jak "Twojego Ojca". Dzisiaj zamiast "Unable To Proceed" mam tylko ostrzeżenie o "high latency", ale już mnie wpuszcza łaskawie.
: Odp: OnLive
: Simplex September 24, 2011, 13:25:00
zalozylem konto na uk, tez mam ostrzezenie o high latency, ale moge przejsc dalej.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 24, 2011, 13:29:38
OK teraz tylko nie wiem jaką gre wziąć - Borderlands czy Homefront, pomoże ktoś w wyborze?
: Odp: OnLive
: Simplex September 24, 2011, 13:30:37
A skad mamy wiedziec jakie ty gry lubisz? Poguglaj obu grach i weź te ktora bardziej ci pasuje.
: Odp: OnLive
: Daram September 24, 2011, 13:43:43
Grałem zarówno z konta USA i UK i o dziwo na UK było gorzej.
Na USA dało się grać ale tutaj nie ma szans.
Za to spróbowałem konkurencji czyli Gaikai i powiem, że jest o niebo lepiej.
Ja nie mam kompletnie żadnego laga, chodzi jak powinno.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 24, 2011, 19:14:53
Mógłby mi ktoś pomóc? Czy ktoś z was mógłby zrobić mi konto na Onlive'ie zapłacić za grę, a ja przesłałbym należną kwotę? Bo nie umiem ustawić tego serwera proxy.
: Odp: OnLive
: MeriB September 24, 2011, 19:45:21
Mógłby mi ktoś pomóc? Czy ktoś z was mógłby zrobić mi konto na Onlive'ie zapłacić za grę, a ja przesłałbym należną kwotę? Bo nie umiem ustawić tego serwera proxy.
Fajny pomysł, ale na razie nie da się usunąć karty raz podpiętej pod onlive.
Więc ktoś powierzyłby zawartość swojego konta w twoje ręce - ja się na to nie decyduję ;)


http://uk.gofreevpn.com/
Ten VPN jest darmowy i zawsze śmiga, polecam.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 24, 2011, 20:02:02
Mógłby mi ktoś pomóc? Czy ktoś z was mógłby zrobić mi konto na Onlive'ie zapłacić za grę, a ja przesłałbym należną kwotę? Bo nie umiem ustawić tego serwera proxy.
Fajny pomysł, ale na razie nie da się usunąć karty raz podpiętej pod onlive.
Więc ktoś powierzyłby zawartość swojego konta w twoje ręce - ja się na to nie decyduję ;)


http://uk.gofreevpn.com/
Ten VPN jest darmowy i zawsze śmiga, polecam.
O.O a to bez adresu IP i portu, jak to zrobić? Sorki, że mogę być tak upierdliwy, ale w tych sprawach jestem laikiem.
: Odp: OnLive
: mataman September 24, 2011, 22:08:37
Założyłem konto na uk i lag jest jakby troche mniejszy ale gry i tak wyglądają słabo (net mam 10mb/s)
: Odp: OnLive
: Simplex September 25, 2011, 16:34:51
A umnie dzisiaj znowu info ze mam za duze latency i onlive w ogole sie nie odpala. W sumie nieistotne, i tak nie zamierzalem na tym grac, traktuje to jako ciekawostke. Oby to nie była przyszłość gier :P
: Odp: OnLive
: Buster Dogg September 25, 2011, 20:40:51
Az z ciekawosci zalozylem konto na UK (swoja droga czemu nie mozna zmigrowac gamertaga z US?). O ile wersja US w ogole mi sie kiedys nie odpalala, to UK jednak zatrybilo mimo komunikatu o lagach. Z grami bylo roznie, niektore jak Tropico 4 dzialaly plynnie, a inne jak Metro mialy laga jak stad do (nomen omen) UK. Rozdzielczosc tez pewnie byla najnizsza z mozliwych bo wszystko bylo rozmazane.
Ogolnie podoba mi sie koncept, podobaja mi sie promocje typu gry za funciaka, podoba mi sie prostota wykonania i mozliwosc podgladania gry innych graczy. Ale poki co na moim laczu 6Mb/2mb nie da sie w ten sposob komfortowo grac nawet na laptopie, o HD na TV nie mowiac.
Piesn przyszlosci.
: Odp: OnLive
: Twój ojciec September 25, 2011, 22:27:50
Az z ciekawosci zalozylem konto na UK (swoja droga czemu nie mozna zmigrowac gamertaga z US?). O ile wersja US w ogole mi sie kiedys nie odpalala, to UK jednak zatrybilo mimo komunikatu o lagach. Z grami bylo roznie, niektore jak Tropico 4 dzialaly plynnie, a inne jak Metro mialy laga jak stad do (nomen omen) UK. Rozdzielczosc tez pewnie byla najnizsza z mozliwych bo wszystko bylo rozmazane.
Ogolnie podoba mi sie koncept, podobaja mi sie promocje typu gry za funciaka, podoba mi sie prostota wykonania i mozliwosc podgladania gry innych graczy. Ale poki co na moim laczu 6Mb/2mb nie da sie w ten sposob komfortowo grac nawet na laptopie, o HD na TV nie mowiac.
Piesn przyszlosci.
100% popieram.
: Odp: OnLive
: Michaelius August 17, 2012, 22:07:05
http://kotaku.com/5935767/onlive-filing-for-bankruptcy-new-company-to-take-its-place

a to pech ;)
: Odp: OnLive
: Simplex August 17, 2012, 22:13:25
Hurra! Nieuniknione trochę się odsunęło w czasie.

"Streaming gier to przyszłość" - na szczęście odległa.
: Odp: OnLive
: THU31 August 17, 2012, 22:28:59
Tak w praktyce to może i szkoda. Sam koncept w końcu jest spoko, tylko faktycznie potrzebne jest wiele lat na dopracowanie tego. Jak kiedyś faktycznie będą rewelacyjne łącza internetowe, same streamingi będa pozbawione odczuwalnych lagów, i takie usługi będą kompletnie niezawodne, to będzie to spoko. To jest o wiele lepsze rozwiązanie od domowych sprzętów do renderingu, tylko musi to działać idealnie.
: Odp: OnLive
: Michaelius August 17, 2012, 22:49:52
Znaczy jak tylko ludzkosc wynajdzie technologie umozliwiaja przesylanie informacji z szybkoscia wieksza od wiazki swiatla w swiatlowodzie?
: Odp: OnLive
: lasarus August 17, 2012, 22:50:15
Za te kilka lat to głupi tablet/smarttv/smartphone będzie sam spokojne sobie radził z zaawansowaną grafiką, więc trochę ślepa uliczka. Przynajmniej z dotychczasowego wzrostu wydajności w urządzeniach mobilnych można to wywnioskować, nvidia już chyba od kolejnej generacji tegry obiecuje znaczący wzrost wydajności swoich układów.
: Odp: OnLive
: THU31 August 18, 2012, 00:00:01
Ale po co kupować sprzęt za kilka tysięcy do renderowania, jak w zamian będą to mogły robić czyjeś serwery, do tego w maksymalnej jakości, a my będziemy mogli odtworzyć ten obraz na dowolnym sprzęcie potrafiącym go dekodować?
: Odp: OnLive
: Simplex August 18, 2012, 02:33:50
Spoko, w teorii to brzmi super, tylko ze te serwery beda caly czas pracowac, pobierac prad, zuzywac sie i musi byc ich bardzo duzo, zeby nie zabraklo, wiec pewnie przez spora czesc czasu beda pracowaly na pol gwizdka.
: Odp: OnLive
: THU31 August 18, 2012, 10:18:09
Dlatego też to jest daleka przyszłość, co nie zmienia faktu, że idea super.
: Odp: OnLive
: Michaelius August 18, 2012, 10:50:35
Ale po co kupować sprzęt za kilka tysięcy do renderowania, jak w zamian będą to mogły robić czyjeś serwery, do tego w maksymalnej jakości, a my będziemy mogli odtworzyć ten obraz na dowolnym sprzęcie potrafiącym go dekodować?

No zwlaszcza mobilne urzadzenia przez siec telefoniczna kiedy nie jestem w stanie ogladac Crunchy rolla w 1080p na laczu 24 mbitow w domu.
A dostawcy internetu mobilnego z checia zapewnia infrastrukture by streamowac wysokiej jakosci obraz do milionow urzadzen ;)
: Odp: OnLive
: THU31 August 18, 2012, 10:54:03
Sorry, ale co mnie obchodzi jakaś mobilność? Na PS3 też grasz mobilnie? Chyba nie, a o czymś takim tu mówimy.

Mobilnie niech se robią co chcą, mogą robić smartfony po 2-3k i se je zmieniajcie co pół roku żeby w nowsze popierdółki móc pograć.

Ale OnLive itp. to jest świetna alternatywa dla stacjonarnych konsol, tylko to musi działać idealnie.
: Odp: OnLive
: dazzlerazzle August 19, 2012, 11:32:45
No i stalo sie, OnLive od piatku zdycha, polowa pracownikow juz zwolniona, a tak wszyscy pierniczyli ze przyszlosc grania bedzie w "chmurach"

http://kotaku.com/5935905/weak-traffic-low-subscribers-meant-something-had-to-happenbut-onlive-employees-didnt-expect-the-end
: Odp: OnLive
: THU31 August 19, 2012, 11:48:12
Tak, przyszłość, nie teraźniejszość.

Jak dla mnie to za wsześnie sie zabrali za to, nie ma jeszcze odpowiednich technologii żeby ta usługa mogła konkurować z normalnym sprzętem.
: Odp: OnLive
: Simplex August 21, 2012, 13:32:53
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-what-went-wrong-with-onlive
: Odp: OnLive
: Michaelius August 21, 2012, 15:55:32
Tak, przyszłość, nie teraźniejszość.

Jak dla mnie to za wsześnie sie zabrali za to, nie ma jeszcze odpowiednich technologii żeby ta usługa mogła konkurować z normalnym sprzętem.


Nigdy nie bedzie inaczej - moc chipow graficznych rosnie nieublaganie, a przepustowosc lacz internetowych staje sie coraz bardziej deficytowa.