Autor Wątek: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje  (Przeczytany 104440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1320 dnia: Czerwiec 21, 2019, 18:54:55 »
No raczej!

Raczej będzie jak na tej. Stare geny potraktują per noga, bo gracze "zrozumieją", że to gra na nexty i siłą rzeczy jak kupa na starych wygląda i działa. Na nowe możliwości rzucą się jak na kiełbasę, bo to łatwo sprzedać: miljon NPCów! real time! ray tracing! world premiere!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1321 dnia: Czerwiec 21, 2019, 19:05:29 »
Pełna zgoda. Po co zarobić więcej, kiedy można zarobić mniej.
Pełna zgoda, zrobią tak samo jak w przypadku GTA V.

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1322 dnia: Czerwiec 21, 2019, 19:48:23 »
GTA VI na wiosnę CONFIRMED! Jaram się!
A właściwie to ile oni to już robią? Zwiększyli znacząco ilość studiów od V? Jest pół nadziei, że zdążą na past geny?

Offline _Music

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1323 dnia: Czerwiec 21, 2019, 19:50:33 »
S-ka do streamingu z chmury powinna starczyć. Day 1 microsoft może mieć 40+ mln graczy ?next boxa? ;)

Zastanawiam się czy to nam wyjdzie na dobre. Ciekawe czy, a raczej jak długo, te 40 mln + 100 mln PS4 będą kulą u nogi next genów. Jeszcze się okaże, że będziemy latami stać w rozkroku między generacjami, bo wydawcy będą chcieli pchać swoje gry na obie generacje sprzętu, a wiadomo, że wtedy najmniejszym wspólnym mianownikiem będą konsole przestarzałe, czyli S i noob. Zamiast lepszej fizyki, tłumów NPC-ów i niegłupiego AI będziemy dostawać tylko więcej klateczek, pikseli i efektów. A pierwszą grę next gen only dostaniemy w 2025. ;)

Nie ma powodu, by nie było jak za każdym razem do tej pory- gry będą stały w takim rozkroku przez kilka pierwszych lat. Obstawiam że GTA6 również (100mln baza użytkowników to nie jest coś, co się łatwo ignoruje).

Offline Astarot

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2589
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1324 dnia: Czerwiec 21, 2019, 19:57:45 »
No raczej!

Raczej będzie jak na tej. Stare geny potraktują per noga, bo gracze "zrozumieją", że to gra na nexty i siłą rzeczy jak kupa na starych wygląda i działa. Na nowe możliwości rzucą się jak na kiełbasę, bo to łatwo sprzedać: miljon NPCów! real time! ray tracing! world premiere!

Brzmi jak AC Unity i filmowe 24 klatki :)

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1325 dnia: Czerwiec 21, 2019, 20:01:31 »
Haha, ninja'd. Było grać nie jak pezant ;)

Nie wiem o jakim rozkroku mówimy. Dla materaca PS4 to było "not impressed", ale Unity na ultra w 1440p (40fps ;)) to był graficzno-dziwkarski banan dwa razy naokoło. Albo woda w Czarnej Tęczy. Wiadomo, że pierwszego dnia nie nauczą się w 90% wyciskać soki, ale same cyferki dają skok, wait for it... generacyjny.

EDIT:
W zasadzie okazuje się, że najwięcej radochy z nextgena mają taborety. Reszta musi faktycznie kilka gier na ofiarę oddać i poczekać trochę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 20:03:16 wysłana przez meatbag »

Offline Czaju

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2805
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1326 dnia: Czerwiec 21, 2019, 20:24:05 »
Nie ma powodu, by nie było jak za każdym razem do tej pory

A podobieństwo architektury obu generacji? Czy wydawanie crossgenów było kiedykolwiek łatwiejsze? Na przełomie poprzedniej i obecnej generacji wcale nie było tych crossgenów tak dużo. Teraz spodziewam się ich znacznie więcej.
PSN ID: czajuprime

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1327 dnia: Czerwiec 21, 2019, 20:30:52 »
Architektura niby, ale o takiej mocy procesorów, to się nie śniło.

Offline jac3k5

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6332
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Ev1lMustache
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1328 dnia: Czerwiec 21, 2019, 20:43:49 »
Mi gry w jakosci HZD, days Gone FFVII, CP2077, w 4K@60 na next genie wystarcza. Sony i tak wiekszosc gier wypuszczac tylko na ps5, bo bedzie im zalezalo na sprzedazy nowych konsol.

Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1329 dnia: Czerwiec 21, 2019, 20:59:06 »
O grach w 4K to już się Klocuch wypowiedział. Niech oni ogarną to mityczne 1080p/60. Może tym razem się uda.
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline Danio

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2568
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1330 dnia: Czerwiec 21, 2019, 21:11:15 »
Ja się boję, że standardem będzie 4K/30fps, bez opcji 1080p/60fps. Wtedy niech spieprzają z takimi next genami.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1331 dnia: Czerwiec 21, 2019, 21:39:39 »
Jakie boję? Będzie ray tracing, więc 4k 30 jest nieuniknione.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Offline knur

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6737
  • 8==>
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1332 dnia: Czerwiec 21, 2019, 21:48:23 »
Będzie taki RT jak HDR na tanich tv. :D

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1333 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:00:11 »
Powinien być taki sam jak na NVIDIA rtx.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1334 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:04:14 »
Tyle ze AMD nie ma tej technologii ;D
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1335 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:11:21 »
O grach w 4K to już się Klocuch wypowiedział. Niech oni ogarną to mityczne 1080p/60. Może tym razem się uda.
Zobacz jak wygląda RDR2 a potem uświadom sobie że na XOX (GPU 6TFLOPS i procesor ZX80 [zdownclockowany]) działa w natywnych 4K i 30fps (z radzkimi spadkami). Czyli na hipotetycznym nextgenie z 2 x mocniejszym GPU niż XOX i pewnie ze 4 x mocniejszym CPU z bardzo szybkim SSD będzie działać conajmniej w 4K60 jeśli nie dużo lepiej.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1336 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:15:07 »
Tyle ze AMD nie ma tej technologii ;D
To żadna specjalna technologia. Już widzieliśmy rt na vega 56. To tylko dedykowane cu, wystarczy sterownik. A że Sony i MS i tak mają custom chip to pewnie są one wyodrębnione hardwarowo.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1337 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:18:41 »
O grach w 4K to już się Klocuch wypowiedział. Niech oni ogarną to mityczne 1080p/60. Może tym razem się uda.
Zobacz jak wygląda RDR2 a potem uświadom sobie że na XOX (GPU 6TFLOPS i procesor ZX80 [zdownclockowany]) działa w natywnych 4K i 30fps (z radzkimi spadkami). Czyli na hipotetycznym nextgenie z 2 x mocniejszym GPU niż XOX i pewnie ze 4 x mocniejszym CPU z bardzo szybkim SSD będzie działać conajmniej w 4K60 jeśli nie dużo lepiej.

Ja wiem, że może ale czy będzie?

Tyle ze AMD nie ma tej technologii ;D
To żadna specjalna technologia. Już widzieliśmy rt na vega 56. To tylko dedykowane cu, wystarczy sterownik. A że Sony i MS i tak mają custom chip to pewnie są one wyodrębnione hardwarowo.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk



Dlaczemu AMD wypuszcza nowa kartę bez tych bajerów? Ktos widział jakiś RT na tym pokazie Halo nowego?
Zapominacie o jednym: o cenie konsoli. Musi być jak najtańsza.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 22:20:33 wysłana przez szpynda »
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1338 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:34:03 »
Tyle ze AMD nie ma tej technologii ;D
To żadna specjalna technologia. Już widzieliśmy rt na vega 56. To tylko dedykowane cu, wystarczy sterownik. A że Sony i MS i tak mają custom chip to pewnie są one wyodrębnione hardwarowo.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Widzieliśmy działające w czasie rzeczywistym, na własnym komputerze?

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1339 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:56:30 »
W czasie rzeczywistym tak, nie ma własnym pc, ponieważ był to po prostu poc. Ale mamy specyfikację jednostek rt na NVIDIA i wiemy, że są to po prostu cu. Rt wymaga po prostu mocy obliczeniowej i nic lepszego niż cu się tu nie znajdzie. I jest to też po prostu jeden z powodów dla którego 30 fis wciąż będzie w przewadze.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1340 dnia: Czerwiec 21, 2019, 23:02:14 »
Wiesz jaka jest różnica w wydajności obliczeń raytracingu między Pascalem i Turingiem? Pytam niezłośliwie.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1341 dnia: Czerwiec 24, 2019, 10:14:19 »
Wiesz jaka jest różnica w wydajności obliczeń raytracingu między Pascalem i Turingiem? Pytam niezłośliwie.
Tak, od 3 do 5 razy na korzysc ukladow z RT core. Troche wiecej na szybko o rt core:

"The RT core essentially adds a dedicated pipeline (ASIC) to the SM to calculate the ray and triangle intersection. It can access the BVH and configure some L0 buffers to reduce the delay of BVH and triangle data access. The request is made by SM. The instruction is issued, and the result is returned to the SM's local register. The interleaved instruction and other arithmetic or memory io instructions can be concurrent. Because it is an ASIC-specific circuit logic, performance/mm2 can be increased by an order of magnitude compared to the use of shader code for intersection calculation."

To daje sporo informacji. Oczywiscie lepiej uzywac dedykowanych cu niz dowolnych, dodatkowo konfiguracja l1 cache do dzielenia danych tez pomaga (i rejestry). Jezeli Navi w konsolach wspiera RT to oznacza, ze w Navi albo uzyli niektorych CU/sm i zmodyfikowali je podobnie, jak nVidia, albo maja inny sposob dostepu do danych (wariacja infinity fabric?) i sa w stanie osiagnac podobny (lub niewiele gorszy) wynik uzywajac standardowych CU. Co jak co, ale w czystym compute power karty AMD zawsze byly ok. Dodajmy do tego niskopoziomowa optymalizacje w konsolach i moze miec to jako taki sens - chociaz wolalbym, zeby zamiast tego RT poszla moc w fps lub AI. Ale wiemy doskonale, ze decyzja miedzy FPS a wieksza iloscia obiektow / efektow skonczy sie kiepsko dla FPS.

Navi jest za slaba, zeby ja dodatkowo ograniczac przez zabieranie CU i dedykowanie ich do RT na PC (i jeszcze ktos musi napisac do tego stery;) )... bo wtedy ani jedno, ani drugie nie bedzie dzialalo poprawnie. RDNA prawdopodobnie nie zmiesci tego, co jest potrzebne bo to rozszerzenie GCN, wiec na prawdziwe RT na PC od AMD poczekamy - ale konsole to inna broszka. Dodatkowo watpie, zeby AMD chcialo robic custom navi chip, wiec dlatego stawiam na uzycie standardowych CU plus zmiany na poziomie sterownika w chipie.

Poniewaz wlasnie roznica wydajnosci na nVidia to zaledwie 3-5 raza to imo daje to szanse na implementacje tego na zwyklych CU Navi. W 30 fps.

Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1342 dnia: Czerwiec 24, 2019, 15:15:01 »
czy to wszystko nie powinno ułatwić implementację "suwaczka" w opcjach gry na konsoli 1080p/60 pstryk 4k max 30? Niestety ten cały RT nie chce umrzeć jak 3D.
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.

Offline tolman

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5834
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1343 dnia: Czerwiec 24, 2019, 15:16:25 »
I jak VR!

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1344 dnia: Czerwiec 24, 2019, 15:25:10 »
Raytracing nigdy nie umrze, bo to najlepsza metoda liczenia oswietlenia i odbić w grach.

Offline Bloodergo

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Better on Apple
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1345 dnia: Czerwiec 24, 2019, 15:26:57 »
Dopóki nie wymyślą lepszej :]

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1346 dnia: Czerwiec 24, 2019, 16:09:05 »
Nie wiem czy jest możliwość wymyśleć lepsza, skoro to obliczanie oświetlenia i odbić jest robione w czasie rzeczywistym.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1347 dnia: Czerwiec 24, 2019, 16:32:55 »
Nie wiem czy jest możliwość wymyśleć lepsza, skoro to obliczanie oświetlenia i odbić jest robione w czasie rzeczywistym.

Ale jest juz lepsza alternatywa - Path Tracing.

A jak Path Trcing sie nie podoba to mamy jeszcze lepsza - Photon Mapping;)
(i inne, beam tracing, radiosity, ...)

I nie zapominajmy, ze w nvidia mamy reverse ray tracing - sledzi od oka do zrodla swiatla. Zastosowanie czegos takiego ma dodatkowe ograniczenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2019, 16:38:06 wysłana przez angh »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1348 dnia: Czerwiec 24, 2019, 16:51:54 »
Path tracing działa na podobnej zasadzie co ray tracing, z tego co rozumiem.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1349 dnia: Czerwiec 24, 2019, 17:10:56 »
na podobnej, ale jako odwrotnosc tego, co uzywa nVidia i dosc czesto uzywany w opozycji do RT, mimo, ze technicznie to ta sama rodzina. Ale to nie o to, tylko o to, ze metod jest od groma, i wcale nie powiedzielismy ostatniego slowa.

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1350 dnia: Czerwiec 24, 2019, 17:18:17 »
Dopóki nie wymyślą lepszej :]

Wymyslili lepsza - path tracing. Na chwile obecna nie ma lepszej, bo dokladnie tak dziala nasz przyrzad wzroku - nie widzisz przedmiotow, tylko swiatlo odbite od tych przedmiotow. Niebo wcale nie jest niebieskie - wydaje sie byc takie, bo swiatlo sloneczne przechodzac przez atmosfere najlatwiej i najczesciej oddzialowuje z czasteczkami tworzacymi atmosfere wlasnie w zakresie widma promieniowania fali ktora nasze oczy interpretuja jako kolor niebieski. Nad nami nawet w dzien jest czern kosmosu tak naprawde ;)
Path Tracing, czyli sledzenie promieni (swiatla) to metoda ktora symuluje to, w jaki sposob swiatlo ze zrodla podrozuje i jak sie odbija. Oczywiscie ze wzgledu na ogromna zasobozernosc prawdziwy Path Tracing, czyli taki ktory bedzie faktycznie dawal nam widok swiata gry na podstawie wylacznie sledzenia promieni, jest jeszcze piesnia przyszlosci, a obecne zastosowania nVidii ograniczaja sie do obliczania Ray Tracingu - np. uzywa sie tej metody do sledzenia wylacznie cieni (Tomb Raider), odbic (Battlefront) czy polaczenia tych dwoch metod (Quake II RT mod), ale nadal jest wspomagane uproszczonymi obliczeniami na podstawie parametrow ustalonych we wlasciwosciach materialow i z zastosowaniem filtrow.

Jako ciekawostke podam fakt, ze moja praca dyplomowa na polmetku studiow wymagala uzycia programu do Ray Tracingu (to bylo akurat 3D Studio Max) i wyliczenie jednej klatki animacji potrafilo zajac do 16 godzin na dosc wypasionym na owczesne czasy komputerze. Praca zreszta polegala na ukazaniu tego, jak swiatlo zachowuje sie w atmosferze pod roznym katem padania i mialo sluzyc jako ilustracja do tego dlaczego podczas wschodow/zachodow Slonca niebo wydaje sie miec zupelnie inny kolor niz w czasie dnia czy w nocy.

Wydaje mi sie, ze nawet z moca dzisiejszych komputerow nie jest to mozliwe do wykonania w czasie rzeczywistym (przynajmniej nie na sprzecie typowo konsumenckim, moze na stacjach roboczych Pixara daloby rade) - a przypomne ze chodzi tylko i wylacznie a symulacje atmosfery, scena poza tym byla niemal zupelnie pusta.

Ale jest juz lepsza alternatywa - Path Tracing.

A jak Path Trcing sie nie podoba to mamy jeszcze lepsza - Photon Mapping;)
(i inne, beam tracing, radiosity, ...)

OK, Path Tracing jest lepszy od Ray Tracingu (choc to zalezy od ilosci sciezek swiatla na kazdy punkt danej sceny, bo przy niskich wartosciach bedziesz mial efekt jak przy korzystaniu z ISO 32000), ale Photon Mapping jest juz gorszy od path tracingu, choc ma swoje przewagi nad ray tracingiem. Jednak nadal nie bardzo sie nadaje do real time.

Cytuj
I nie zapominajmy, ze w nvidia mamy reverse ray tracing - sledzi od oka do zrodla swiatla. Zastosowanie czegos takiego ma dodatkowe ograniczenia.

To jedyne sensowne rozwiazanie zeby to dzialalo w czasie rzeczywistym tak naprawde. A dodatkowo bardzo dobrze wspolpracuje z tradycyjnymi metodami renderowania sceny w grze. Tak naprawde z forward ray tracing korzysta sie chyba tylko w przemysle filmowym w animacjach 3D. I jest cholernie zasobozerne, bo trzeba liczyc kazdy promien swiatla wyslany przez kazde zrodlo swiatla w grze, zeby pokazac jedynie wycinek tej sceny. To tak jakby w Battlefieldzie liczyc kazde odbicie swiatla od kazdego budynku i postaci na mapie tylko po to, zeby swiatlo wewnatrz pokoju w ktorym sie schowalismy i patrzymy w podloge mialo odpowiedni kolor.

Reverse Ray Tracing sledzi tylko te promienie, ktore maja wplyw na nasza scene i obiekty na ktore patrzymy. Jesli jest jakas powierzchnia, ktora odbija swiatlo bedace za naszymi plecami to nadal bedzie to policzone, ale juz swiatlo odbite od budynku stojacego po srodku placu za naszymi plecami bedzie zignorowane (choc jesli powierzchnia bedzie lustrzana, to bedzie to wziete pod uwage).

Tak naprawde to o koncowej jakosci renderingu decydowac bedzie jedynie ilosc promieni jakie bedziemy sledzic. Im wiecej, tym lepsza jakosc, ale jednoczesnie gorsza wydajnosc. Ale jednoczesnie moze to oznaczac, ze paradoksalnie w 1080p bedziemy miec lepsza jakosc obrazu niz w 4K, bo przy sledzeniu tej samej ilosci sciezek swiatla bedziemy generowac obraz z 4x mniejsza iloscia pikseli, co powinno sie teoretycznie przelozyc na lepsze odwzorowanie tego, jak scena powinna wygladac.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1351 dnia: Czerwiec 24, 2019, 17:34:48 »
Ok, inaczej - jest wiele metod prezentacji swiatla na scenie. Wiele uzywalismy od lat i dawalo rade. Ray tracing jest zbyt obciazajacy, i biezace proby nVidia to jest bardzo wczesna technologia, gdzie RT jest ograniczony tylko do kilku aspektow i mam olbrzymi, negatywny wplyw na plynnosc rozgrywki.

nVidia nie uzywa RT bo jest to najlepsza metoda na prezentacje swiatla tylko dlatego, ze jest to metoda najprostsza. za to rowniez uwazaja, ze mamy wystarczajaca moc oblieczeniowa, zeby zastapic dotychczasowe technologie. Wiec to taki wolfenstein - pierwsze podejscie dajace mierzalne wyniki (tak jak wolfenstein byl pierwsza strzelanina 3d), ale za parenascie lat nikt juz o tym nie wspomni;)

Im wiecej mocy obliczeniowej bedizemy mieli do wyrzucenia, tym wiecej aspektow RT bedziemy mogli dorzucac i tym bardziej skomplikowane oraz lepsze metody oswietlen bedizemy mogli zaimplementowac. Dlatego mowienie, ze nic lepszego niz RT sie nie pojawi nie ma sensu.

btw wydaje mi sie ze photon mapping jest lepsza metoda, a nadawac sie bedzie moze za kilkanascie lat.
I jeszze interesuje mnie podejscie vexelowe, moze latowej bylo by polaczyc jedno i drugie. Problem RT polega na tym ze cale swiatlo liczone jest zawsze na nowo, gdy gracz zmieni polozenie kamery / wzroku, gdy w rzeczywistosci wiele zrodel swiatla i vexeli odbic nie ulegnie zmianie. Wiec moz enie ma co ich obliczac na nowo. Ale to rowniez jest przyszlosc.

Offline hadxmen

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2850
  • Płeć: Mężczyzna
  • https://stareforumpoly.pl/
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1352 dnia: Czerwiec 24, 2019, 17:37:51 »
Chodziło mi o to, że wszystko będzie się według 'tracingu' kręciło przez lata i wraz ze wzrostem mocy będziemy mieli coraz więcej  obliczanych w czasie rzeczywistym elementów i będzie to prezentowane w coraz to lepszej jakości.

Offline srekal34

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1807
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1353 dnia: Czerwiec 24, 2019, 23:20:05 »
Wszystkie te rozwazania co bedzie za kilkanascie lat moga sie spelnic tylko w momencie znalezienia alternatywy dla krzemu, bo ten powoli sie konczy i przelomu wydajnosciowego za naszego zycia moze juz nie byc(a juz napewno nie w procesorach), wiec path tracingu w real time mozemy nie doczekac.

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1354 dnia: Czerwiec 24, 2019, 23:42:44 »
Streaming i BFC 1000W.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1355 dnia: Czerwiec 25, 2019, 20:07:27 »
Ponoć rt w konsolach będzie tak powszechne jak flara:

https://gamingbolt.com/ps5s-zen-2-processor-will-ensure-that-ray-tracing-will-be-as-common-as-lens-flare-as-per-developer

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1356 dnia: Czerwiec 25, 2019, 20:10:54 »
To jest tak sformułowane jakby RT miało być liczone na CPU:
Cytuj
support for proper ray tracing, which is something that has been, for understandable reasons, missing on current generation hardware.
In fact, as per Matthew Viglione, co-founder of SomaSim ? of Project Highrise fame ? says that the PS5?s Zen 2 processor is going to empower just that. Viglione told GamingBolt in an interview that with new tech in consoles next generation, ?ray tracing will be the lens flare? of upcoming hardware and will be very commonly seen in games.

Offline angh

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1357 dnia: Czerwiec 25, 2019, 20:17:18 »
Tak, też mnie to dziwi. Ale chyba coś gdzieś się zagubiło w tłumaczeniu. Może miał na myśli zintegrowana całość?

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1358 dnia: Czerwiec 25, 2019, 20:22:08 »
Jeżeli RT ma być tak popularny jak twierdzi ten dev, to by sugerowało że w konsolach będzie ta nowsza wersja RDNA, co wydaje się wątpliwe, aczkolwiek nie całkowicie niemożliwe, skoro premiera tego next gen RDNA jest planowana na 2020.


Offline szpynda

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7337
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Konsole dziewiętej generacji - spekulacje
« Odpowiedź #1359 dnia: Czerwiec 25, 2019, 22:30:21 »
To pewnie w PS5Pro ;)
Tak. Nie każdy jest zniewolony własnymi decyzjami życiowymi.