Autor Wątek: Kingdom Come: Deliverance  (Przeczytany 51113 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15596
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Kingdom Come: Deliverance
« dnia: Styczeń 22, 2014, 11:41:53 »

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2014, 11:49:45 »
ok 500,000 usd, moze sie uda.

Milo ze jest darmowa wysylka w UE i US.

Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15596
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2014, 11:58:19 »
uda się na setę ;) pozostanie tylko kwestia czy będzie wyborne jak wyjdzie. gdyby nie to, że nie wiem czy mi pójdzie to bym wspomógł.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2014, 12:10:23 »
Masz całe 2 lata na ulepszenie kompa :P

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2014, 13:18:22 »
Wspomógłbym gdyby było pewne, że wyjdzie na PS4.

Najlepszy tekst Dungeons & no Dragons.

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2014, 19:41:25 »
Kilkanaście godzin na Kickstarterze i 108 tysiaków zebranych.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2014, 20:23:58 »
Widac jest zapotrzebowanie no i renoma developerów Mafii robi swoje.

"Pitch" z kickstartera w 1080p: http://www.youtube.com/watch?v=MefZfhxgpZE

Stronkę gry mają fatalnie wypozycjonowaną (tzn. wcale) a na oficjalnej stronie studia za cholere nie moglem znalezc linka do strony gry. Dopiero ze strony kickstartera udalo mi sie tam dotrzeć.

http://kingdomcomerpg.com/

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2014, 14:29:38 »
Ja tam bym uważał, bo przecież to co zapowiadają to jest projekt obłędnej wielkości, a oni z tego co wiem nie są studiem, które będzie w stanie to ogarnąć. Plus jeszcze dwa lata w produkcji, czyli wyjdzie po Falloucie 4/Wiedźminie 3/Dragon Age'u 3 i pewnie wielu innych grach. 
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 981
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2014, 15:54:17 »
Oni tylko 1 akt - jakieś 30 godzin gry chcą wydać w 2015.   
Poza tym to będzie celowało w troszkę inną rozgrywkę niż Wiedźmin/Dragon Age/Fallout.
Coś dla ludzi, którzy by chcieli AAA Mount&Blade.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:28:21 »
AAA z Kickstartera... acha.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:37:01 »
Oni mają inwestora. Kickstartera użyli po to, żeby pokazać mu, że gra ma potencjał i wspieranie ich ma sens.

BTW. Zebrali już 253,039 tysięcy (w 2 dni)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2014, 16:43:08 wysłana przez JasonX44 »

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:41:14 »
Gra potencjalnie ma szanse być AAA (albo chociaż AA :P) - używają CryEngine, czyli silnika na którym powstają gry AAA, a nie używanego przed 90% kickstarterów Unity, którym nie da się zrobić grafiki jakości o umownej nazwie "AAA".

Inna sprawa, że gry AAA robione są przez kilkadziesięcioosobowe zespoły z conajmniej kilkunastomilionowym budżetem (w dolarach, nie koronach czeskich :P). Do tego im chyba daleko.

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:44:02 »
Oni tylko 1 akt - jakieś 30 godzin gry chcą wydać w 2015.   

A nie 30 godzin na pełną grę, 3 akty po 10 godzin?

Oni mają inwestora. Kickstartera użyli po to, żeby pokazać mu, że gra ma potencjał i wspieranie ich ma sens.

Wcześniej w planach był wydawca, który miał sfinansować całą grę, a teraz został inwestor w postaci jednego z najbogatszych ludzi w Czechach, który jednak nie da całej kasy. Na resztę zabrakło, stąd wynika też decyzja o podzieleniu gry na 3 części, czego deweloperzy nie chcieli robić.

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:45:59 »
gameplay time: 30 hours (Act 1), 70+ hours (all 3 acts)

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 981
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:47:29 »
Ja liczę, że oni jeszcze jakiegoś inwestora po drodze dorwą.
Bo na samym kickstarterze to oni nie zrobią nawet 1/4 tego co ma być w tym 1 akcie.

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2014, 16:49:37 »
Mogłoby ich Sony albo MS kupić byłby fajny ex.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2014, 17:27:38 »
Mogłoby ich Nintendo kupić, byłby fajny ex. Multiplatformy są głupie, bo za dużo graczy ma dostęp do gry.


http://www.rockpapershotgun.com/2014/01/22/mega-impressions-kingdom-come-deliverance/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2014, 17:56:17 wysłana przez Simplex »

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2014, 18:15:18 »
Po prostu chcę, aby te małe studio dostało kapitał, wsparcie i skupiło się na jednej platformie i zrobiło dopracowaną grę.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:06:44 »
Szukali wydawcy, nie znaleźli. Przy największym w historii podobieństwie obu konsol i peceta do siebie pisanie multiplatformy nigdy nie było łatwiejsze, więc nie trzeba skupiać się na jednej platformie aby zrobić dopracowaną grę. Pozatym nie wiem czy wiesz, ale oni od prawie 2 lat pracują nad wersją PC. 20 osobowy zespół, a niezależnie od tego co uważa Emiel, to na filmikach i obrazkach wygląda to jak gra AAA (or close enough). A inwestor ma dać parę milionów jednostek walutowych, premiera 1. aktu za dwa lata wiec jest czas na zrobienie dobrej gry.

I podchwytliwe pytanie - czy BF4 na premierze to była gra AAA? :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2014, 19:14:26 wysłana przez Simplex »

Offline Romek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8743
  • #także
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:16:05 »
W przy największym w historii podobieństwie obu konsol i peceta do siebie pisanie multiplatformy nigdy nie było łatwiejsze

A to akurat nieprawda. Pierwszy Xbox to dopiero był pecet zamknięty w małej obudowie. W środku Pentium III, którego ludzie nawet wymieniali na inny model, a nawet dolutowywali więcej RAM-u. Była więc maksymalnie standardowa architektura i DirectX.

Dzisiaj Xbox One ma bardziej egzotyczną architekturę, a prostsze PS4 nie oferuje DirectX.
Podziwiaj moje trofea. Zobacz, ile osiągnąłem!

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:18:58 »
A zauważyłeś, że napisałem obu konsol? Playstation 2 miało całkowicie inną architekturę od Xboxa i PC, więc pisanie multiplatform było trudniejsze.
Nigdy wczesniej obie konsole (Xbox i PS) oraz PC nie mialy tak zblizonej do siebie architektury, CPU i GPU i tu nie ma z czym dyskutować.

Obie konsole działają na x86-64, praktyczne identyczne procki, obie konsole mają GPU od AMD bardzo podobny do desktopowego. W porownaniu do różnicy między PC, PS3 a X360 to te różnice są kosmetyczne.

Offline Romek

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8743
  • #także
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:20:18 »
A rzeczywiście, masz rację, przepraszam.
Podziwiaj moje trofea. Zobacz, ile osiągnąłem!

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:20:59 »
Nie ma problemu :)

Dla developerów to jest raj, zobaczymy jak się to przełoży na gry. Ostatnio crapcom bredził że koszt pisania gier na nextgeny wzrósł 8-10 krotnie. Na zdrowy rozum to powinien spaść, ale nawet gdyby tak było. nikt nigdy tego otwarcie nie przyzna.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2014, 19:25:13 wysłana przez Simplex »

Offline JasonX44

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1505
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 23, 2014, 19:54:41 »
Nie trzeba skupiać się na jednej platformie aby zrobić dopracowaną grę. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale oni od prawie 2 lat pracują nad wersją PC.

Według mnie podobieństwa platform nie ułatwiłoby pracy 20 osobowemu studiu tak bardzo by zrobić dopracowaną grę na wszystkie platformy.I kolejne moje gdybanie .Myślę, ze łatwiej byłoby im przeportować wszystko i zrobić grę tylko na PS4 niż optymalizować ją pod pierdyliard konfiguracji PC (Nie znam się powołuje się tylko na to co powiedział kiedyś Chmielarz odnośnie robienie gier na PC).

Offline _Music

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2023
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 23, 2014, 22:36:37 »
Nie ma problemu :)

Dla developerów to jest raj, zobaczymy jak się to przełoży na gry. Ostatnio crapcom bredził że koszt pisania gier na nextgeny wzrósł 8-10 krotnie. Na zdrowy rozum to powinien spaść, ale nawet gdyby tak było. nikt nigdy tego otwarcie nie przyzna.

Więcej pracy, więcej ludzi wymaganych do projektu= niższe koszta produkcji. Ano.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 23, 2014, 22:44:36 »
Więcej pracy i więcej ludzi jest potrzebne, bo o wiele łatwiej pisać pod architekturę x86 oraz identyczne CPU i bardzo podobne GPU? Ano.

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 23, 2014, 22:46:33 »
Myślę, że bardzo niedoszacowujecie ile zajmuje zasobów zrobienie takiej klasy gry, ale to tylko rynek zweryfikuje. Jak dla mnie Kickstarter, żeby potwierdzić, że ludzie tego chcą i dostać kasę od inwestora to jedna wielka bzdura. Chyba, że to najgłupszy inwestor jakiego świat widział, bo ja miałem przyjemność z kilkoma zagranicznymi i wszyscy przyjeżdżali ze swoimi analitykami, którzy nie tylko patrzyli w cyferki, ale przede wszystkim wiedzieli jak wygląda rynek i szukali podstaw sensowności takiej inwestycji. To nie są czary, ale to się zamienia na pieniądze.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline _Music

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2023
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 23, 2014, 22:49:18 »
Więcej pracy i więcej ludzi jest potrzebne, bo o wiele łatwiej pisać pod architekturę x86 oraz identyczne CPU i bardzo podobne GPU? Ano.

Trzeba programistów od innych języków, powszechniejszych, ale ilościowo tyle samo- długość kodu nie ulegnie przecież skróceniu.

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 23, 2014, 22:51:24 »
Myślę, że bardzo niedoszacowujecie ile zajmuje zasobów zrobienie takiej klasy gry, ale to tylko rynek zweryfikuje.
60 osób ma pracować jeszcze 2 lata (ponad te 2 co już pracowało 20) a inwestor w teorii ma dac kilka razy wiecej niż zbiorą  na kickstarterze.

Cytuj
Jak dla mnie Kickstarter, żeby potwierdzić, że ludzie tego chcą i dostać kasę od inwestora to jedna wielka bzdura. Chyba, że to najgłupszy inwestor jakiego świat widział, bo ja miałem przyjemność z kilkoma zagranicznymi i wszyscy przyjeżdżali ze swoimi analitykami, którzy nie tylko patrzyli w cyferki, ale przede wszystkim wiedzieli jak wygląda rynek i szukali podstaw sensowności takiej inwestycji.
Nie wygląda mi na najgłupszego inwestora świata, chyba że cały majątek odziedziczył po dziadku:
http://www.forbes.com/profile/zdenek-bakala/

Dla niego te pare milionów na grę to fistaszki. No chyba że troluje sobie.

Nie trzeba skupiać się na jednej platformie aby zrobić dopracowaną grę. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale oni od prawie 2 lat pracują nad wersją PC.
Według mnie podobieństwa platform nie ułatwiłoby pracy 20 osobowemu studiu tak bardzo by zrobić dopracowaną grę na wszystkie platformy.I kolejne moje gdybanie .Myślę, ze łatwiej byłoby im przeportować wszystko i zrobić grę tylko na PS4 niż optymalizować ją pod pierdyliard konfiguracji PC (Nie znam się powołuje się tylko na to co powiedział kiedyś Chmielarz odnośnie robienie gier na PC).
Idąc tą logiką każda gra powinna być exem, bo będzie wtedy bardziej dopracowana.
20 ludzi jest w tym momencie, bo nie ma funduszy. Jak bedą, to zespół ma się powiększyć do ok 60 osób. No i w miare możliwosci chcą to wydać na nextgeny także.

A co do "trudności" portowania jest dokladnie jak mowilem:
"In the end we are totally able, thanks to CryEngine, to port it to any platform. It's much easier than before. It would be a problem on PlayStation 3 probably - PC and PS3 version would be very different. But right now what you see is perfectly capable of running on consoles."

Więcej pracy i więcej ludzi jest potrzebne, bo o wiele łatwiej pisać pod architekturę x86 oraz identyczne CPU i bardzo podobne GPU? Ano.

Trzeba programistów od innych języków, powszechniejszych, ale ilościowo tyle samo- długość kodu nie ulegnie przecież skróceniu.
Skoro łatwiej pisać i portować, to skraca się potrzebny czas. A czas to pieniądz.
Wczesniej PS3, PC i X360 mialy inne procki, gpu innych producentów) a wiec na kazdej platformie trzeba było całkowicie inaczej pisac gre, prawie że 3 osobne gry się pisało, na każdej platformie mogły być kompletnie inne bugi z czego innego wynikające. A teraz platformy są bardzo podobne co w bardzo duzej mierze upraszcza developing.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2014, 23:00:09 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 23, 2014, 23:02:55 »
Myślę, że bardzo niedoszacowujecie ile zajmuje zasobów zrobienie takiej klasy gry, ale to tylko rynek zweryfikuje.
60 osób ma pracować jeszcze 2 lata (ponad te 2 co już pracowało 20) a inwestor w teorii ma dac kilka razy wiecej niż zbiorą  na kickstarterze.

Cytuj
Jak dla mnie Kickstarter, żeby potwierdzić, że ludzie tego chcą i dostać kasę od inwestora to jedna wielka bzdura. Chyba, że to najgłupszy inwestor jakiego świat widział, bo ja miałem przyjemność z kilkoma zagranicznymi i wszyscy przyjeżdżali ze swoimi analitykami, którzy nie tylko patrzyli w cyferki, ale przede wszystkim wiedzieli jak wygląda rynek i szukali podstaw sensowności takiej inwestycji.
Nie wygląda mi na najgłupszego inwestora świata, chyba że cały majątek odziedziczył po dziadku:
http://www.forbes.com/profile/zdenek-bakala/

Dla niego te pare milionów na grę to fistaszki. No chyba że troluje sobie.

To nieważne ile to dla niego, mówię Ci tylko, że ta historyjka o tym, że zainwestuje jak się Kickstarter uda to bujda. Jeśli zaś chodzi o liczby to 60-80 osób to naprawdę mało, jak na tej klasy projekt (gdy mówimy o AAA). Szczególnie, że raczej trudno będzie ściągnąć specjalistów w tę stronę.   
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline Tomek Andruszkiewicz

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1189
  • Pan Spinacz
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 23, 2014, 23:09:27 »
Wystarczy, że wzmiankowany inwestor nie chce finansować całości, tylko część. Skoro udało im się znaleźć tylko takiego, to lepiej łatać resztę Kickstarterem niż ładować się w projekt, który się finansowo nie dopina nawet na etapie planów. A hasło, że "jak zbiorą, to inwestor dołoży" jest dla mnie z kategorii "niewinne kłamstwo". Ot, taka zachęta, żeby więcej przez Kickstartera zebrać, co z tego że wyssana z palca albo podręcznika "PR w weekend (dla opornych)".

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 23, 2014, 23:14:23 »
Nie wygląda mi na najgłupszego inwestora świata, chyba że cały majątek odziedziczył po dziadku:
http://www.forbes.com/profile/zdenek-bakala/
Dla niego te pare milionów na grę to fistaszki. No chyba że troluje sobie.
To nieważne ile to dla niego, mówię Ci tylko, że ta historyjka o tym, że zainwestuje jak się Kickstarter uda to bujda.
Posiadasz jakaś insiderską wiedzę w tym temacie? Ja np. nie mam pewności że to bujda, tak jak nie mam pewności że to prawda.
W tym zespole są ludzie którzy prawdopodobnie chcieliby jeszcze kiedyś znaleźć pracę. Gdyby świadomie kłamali że koleś da im kasę, to przecież byliby spaleni do końca życia, gdyby się okazało że nie da. No chyba że chodzi ci o to, że jest po prostu ordynarny przekręt typu zgarniamy kasę z KS i ulatniamy się na Bahama, ale to jeszcze mniej prawdopodobne.

Cytuj
Jeśli zaś chodzi o liczby to 60-80 osób to naprawdę mało, jak na tej klasy projekt (gdy mówimy o AAA). Szczególnie, że raczej trudno będzie ściągnąć specjalistów w tę stronę.
Ciekawi mnie ilu ludzi pracowało np nad pierwszym wiedźminem (tak, wiem ile lat go robili).

EDIT po poście Tomka: Może ja nie znam życia i branży, ale nie rozumiem czemu obaj jestescie tak niewzruszenie przekonani że to kłamstwo. Jak się okaże, że mieliście rację to posypię głowy popiołem, ale ja po prostu nie wyobrażam sobie sytuacji w której ci deweloperzy z pełną świadomością okłamują swoich potencjalnych fanów i "supporterów" że dostaną kasę skoro wiedzą, że jej nie dostaną. Już sobie wyobrażam jaki by się shitstorm zrobił w momencie gdy gówno uderzyłoby wentylator (wybaczcie nagromadzeie się metafor fekalnych).

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 23, 2014, 23:20:25 »
Nie zrozumiałeś - kasę dostaną, ale kłamstwem jest, że inwestor im da tylko, jak się Kickstarter uda. To jest naciąganie faktów, żeby ludzie sobie wmówili i pisali po forach tak, jak tutaj ktoś także napisał.

Wystarczy, że wzmiankowany inwestor nie chce finansować całości, tylko część. Skoro udało im się znaleźć tylko takiego, to lepiej łatać resztę Kickstarterem niż ładować się w projekt, który się finansowo nie dopina nawet na etapie planów. A hasło, że "jak zbiorą, to inwestor dołoży" jest dla mnie z kategorii "niewinne kłamstwo". Ot, taka zachęta, żeby więcej przez Kickstartera zebrać, co z tego że wyssana z palca albo podręcznika "PR w weekend (dla opornych)".

Z jednej strony tak, z drugiej dla mnie to lampka ostrzegawcza. Gdyby to był malutki projekcik to w porządku, ale to kobyła i jeśli nikt nie chciał jej całej to może jednak jest chora?
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 23, 2014, 23:27:33 »
A w tym sensie - no to tu się mogę zgodzić, że to może być ściema. Z drugiej strony mogę sobie wyobrazić taką sytuację, że inwestor mówi: "Pokażcie mi, że faktycznie jest popyt na waszą grę. Jak sami zbierzecie pół miliona dolarów od graczy, to ja będę miał dowód, że warto dalej inwestować" - taki scenarusz nie wydaje mi się nieprawdopodobny.

A co do chorej kobyły - od dawna trwa narzekanie że wydawcy mają alergię na nowe ip, klepią sequele - w związku z powyższym nie dziwi mnie ze nikt nie chcial tego wydac i nie musi być to dowodem na to że gra zła, tylko wlasnie na chorobliwą ostrożność wydawców. Activision też nie chcialo wydać Sleeping Dogs.

To by można przez google translate przepuścić - newsy sprzed 2 lat, a wspominają o finansowaniu gry przez Zdenka:
http://bonusweb.idnes.cz/nova-ceska-hra-je-financovana-z-penez-miliardare-bakaly-p1l-/Novinky.aspx?c=A120103_134627_bw-novinky_vdp
http://zpravy.e15.cz/byznys/technologie-a-media/bakalovi-expanduji-do-pocitacovych-her-zacnou-s-husity-730415

Możliwe jest że on od początku finansowal (no bo za co pracowało 20 osób przez ostatnie dwa lata?), a wpewnym momencie powiedział że dalsze finansowanie jest uzależnione od rezultatów kickstartera.

MikeL

  • Gość
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 23, 2014, 23:52:15 »
No i minimalne potrzebne fundusze uzbierane. :)

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 24, 2014, 00:01:22 »
Myślę, że bardzo niedoszacowujecie ile zajmuje zasobów zrobienie takiej klasy gry, ale to tylko rynek zweryfikuje.
60 osób ma pracować jeszcze 2 lata (ponad te 2 co już pracowało 20) a inwestor w teorii ma dac kilka razy wiecej niż zbiorą  na kickstarterze.

Cytuj
Jak dla mnie Kickstarter, żeby potwierdzić, że ludzie tego chcą i dostać kasę od inwestora to jedna wielka bzdura. Chyba, że to najgłupszy inwestor jakiego świat widział, bo ja miałem przyjemność z kilkoma zagranicznymi i wszyscy przyjeżdżali ze swoimi analitykami, którzy nie tylko patrzyli w cyferki, ale przede wszystkim wiedzieli jak wygląda rynek i szukali podstaw sensowności takiej inwestycji.
Nie wygląda mi na najgłupszego inwestora świata, chyba że cały majątek odziedziczył po dziadku:
http://www.forbes.com/profile/zdenek-bakala/

Dla niego te pare milionów na grę to fistaszki. No chyba że troluje sobie.

To nieważne ile to dla niego, mówię Ci tylko, że ta historyjka o tym, że zainwestuje jak się Kickstarter uda to bujda. Jeśli zaś chodzi o liczby to 60-80 osób to naprawdę mało, jak na tej klasy projekt (gdy mówimy o AAA). Szczególnie, że raczej trudno będzie ściągnąć specjalistów w tę stronę.   

Jak dobrze pamietam pierwszy wiedzmin kolo 25 baniek kosztowal w PLNach ?

Offline _Music

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2023
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 24, 2014, 00:03:32 »
Cytuj
Skoro łatwiej pisać i portować, to skraca się potrzebny czas. A czas to pieniądz.
Wczesniej PS3, PC i X360 mialy inne procki, gpu innych producentów) a wiec na kazdej platformie trzeba było całkowicie inaczej pisac gre, prawie że 3 osobne gry się pisało, na każdej platformie mogły być kompletnie inne bugi z czego innego wynikające. A teraz platformy są bardzo podobne co w bardzo duzej mierze upraszcza developing.

Pisać i portować łatwiej, ale ilość pracy uległa zwiększeniu (lepsza, bardziej szczegółowa grafika, wszelkie efekty, tworzenie światów i bardziej złożonych założeń), przez co wyjątkowo po przesiadce na nową generację koszta pozostały mniej więcej w tym samym punkcie (zależy też oczywiście od masy składowych rzeczy dla danej gry, czy serii).

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 24, 2014, 00:07:12 »
A w tym sensie - no to tu się mogę zgodzić, że to może być ściema. Z drugiej strony mogę sobie wyobrazić taką sytuację, że inwestor mówi: "Pokażcie mi, że faktycznie jest popyt na waszą grę. Jak sami zbierzecie pół miliona dolarów od graczy, to ja będę miał dowód, że warto dalej inwestować" - taki scenarusz nie wydaje mi się nieprawdopodobny.

Mi się wydaje i chociaż mówię tylko wyłącznie z doświadczenia to naprawdę on wie, że ta kasa z Kickstartera to grosze, a ludźmi można łatwo manipulować. Każda taka inwestycja to twarde kalkulacje, do których się przymierzają szereg czasu i zdziwilibyście się jak dokładne mają analizy rynku w tej materii. Co ciekawsze mają dużą wiedzę o planach innych firm, co dla mnie jak się z tym pierwszy raz zetknąłem było prawie jak szpiegostwo branżowe.

A co do chorej kobyły - od dawna trwa narzekanie że wydawcy mają alergię na nowe ip, klepią sequele - w związku z powyższym nie dziwi mnie ze nikt nie chcial tego wydac i nie musi być to dowodem na to że gra zła, tylko wlasnie na chorobliwą ostrożność wydawców. Activision też nie chcialo wydać Sleeping Dogs.

Nom, a Square Enix na Sleeping Dogs straciło.

Jestem przekonany, że oni przede wszystkim nie chcieli oddać brandu w żaden sposób co dla wielu wydawców jest w tej chwili problemem. Dobry przykład - Dead Island, a co robi teraz Techland? Dying Light, ale z innym już wydawcą, a z DI będzie moba Deep Silvera. Inwestowanie w nowe IP ma sens, gdy dostajesz do niego prawa.

W tej chwili każdy duży wydawca ciśnie nowe marki, bo teraz jest na to złoty czas. Pod koniec 2015 pierwsza część nowej gry to może być za mało i za późno, ale to już moje gdybanie tylko.

Mi natomiast nie chodziło o wydawców, a właśnie o inwestorów. To standardowy sposób finansowania projektów w takich studiach i jeśli nikt inny nie był zainteresowany to jest to podejrzane. No chyba, że mają jakąś bardzo słabą umowę z tym Czechem, że on tylko może ładować w to kasę. Jeśli tak to słabo.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 87683
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 24, 2014, 00:44:19 »
Pisać i portować łatwiej, ale ilość pracy uległa zwiększeniu (lepsza, bardziej szczegółowa grafika, wszelkie efekty, tworzenie światów i bardziej złożonych założeń), przez co wyjątkowo po przesiadce na nową generację koszta pozostały mniej więcej w tym samym punkcie (zależy też oczywiście od masy składowych rzeczy dla danej gry, czy serii).
Gdzie masz te szczegółowe efekty i złożone światy? Gram na PC więc mam porównanie - widzę, że jak na razie nie ma na nextgenach żadnej gry z grafiką która by wyglądała tak jakby kosztowała 8-10 razy więcej, bo to samo od dawna można osiągnąć na PC - przykład to choćby BF3 i BF4 - gry wyglądają bardzo podobnie do siebie (na PC) więc nie ma opcji żeby koszt tak wzrósł. Kolejne przykłady: Crysis 3 i Metro Last Light -te gry na PC wyglądają obłędnie, a nie kosztowały 10x tyle co inne gry.

A co do chorej kobyły - od dawna trwa narzekanie że wydawcy mają alergię na nowe ip, klepią sequele - w związku z powyższym nie dziwi mnie ze nikt nie chcial tego wydac i nie musi być to dowodem na to że gra zła, tylko wlasnie na chorobliwą ostrożność wydawców. Activision też nie chcialo wydać Sleeping Dogs.

Nom, a Square Enix na Sleeping Dogs straciło.
Co znaczy "straciło"? Znasz jakieś liczby? Bo ja pamiętam tylko tę historię jak Square Enix założyło że w ciagu tygodnia sprzeda się 6 milionów tomb raiderów (lub coś podobnie absurdalnego) a jak ich genialne prognozy się nie sprawdziły, to był lament, że stracili kasę.
Było gdzieś jasno powiedziane że koszt developmentu Sleeping Dogs nie zwrócił się, bo sprzedaż/zysk ze sprzedaży nie pokrył tych kosztów?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2014, 00:45:53 wysłana przez Simplex »

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdom Come: Deliverance
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 24, 2014, 01:12:14 »
Co znaczy "straciło"? Znasz jakieś liczby? Bo ja pamiętam tylko tę historię jak Square Enix założyło że w ciagu tygodnia sprzeda się 6 milionów tomb raiderów (lub coś podobnie absurdalnego) a jak ich genialne prognozy się nie sprawdziły, to był lament, że stracili kasę.
Było gdzieś jasno powiedziane że koszt developmentu Sleeping Dogs nie zwrócił się, bo sprzedaż/zysk ze sprzedaży nie pokrył tych kosztów?

http://www.gamasutra.com/view/news/180501/Slow_sales_of_Sleeping_Dogs_others_to_drive_67M_loss_at_Square_Enix.php

To było dużo przed dramą z Tomb Raiderem, generalnie sprzedaż padła im na twarz zaraz po premierze i nie bez powodu ładowali Dogsy do plusa i robili ostre wyprzedaże wszędzie. To oczywiście była inwestycja krótkoterminowa, która pewnie potem się przerodziła w coś innego. W każdym razie nie zwróciła im się.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2014, 10:35:39 wysłana przez Don Simon »
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?