Autor Wątek: Kickstarter - temat ogólny.  (Przeczytany 94007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alexej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7392
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:19:54 »
Tak offtopowo ja się dziwię, że dostał cokolwiek. To nie jest jakiś indie garażowiec, tylko koleś który regularnie tworzył w tej generacji gry. I wszystkie były meh

Brutal Legend - to największy przekręt tej generacji
Costume Quest  - srogie meeeeh, nie przebrnąłem nawet do końca triala
Stacking - ciekawy pomysł położony nudą
Iron Brigade - tower defence z twistem 0_o
Ulica Sezamkowa - nikogo
Double Fine Happy Action Theater - kinkiet, nikogo
Middle Manager of Justice - gówno na mobile
Kinect Party - wiadomo
The Cave - przygodówka kompletnie położona gameplayem, powtarzająca wszystkie kardynalne błędy game designu przygodówek (notoryczny back tracking!)

We wszystkich tych grach był director lub crative director. Wszystkie wyszły od 2009 roku. Koleś w 4 lata natłukł 9 gier, to jest pierdolone EA Sports, wypluwające mierne gierki co kilka miesięcy. I on ma czelność wyciągać rękę po kasę do graczy. A potem na dodatek ją całą rozpierdolić. Jakim cudem jest tak długo w branży? Po Psychonauts tylko leży i grzebie w mule.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 16:21:48 wysłana przez Alexej »

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:20:31 »
Twoje zdziwinie wygląda tak "Dziwie sie ze innym ludziom podobają się gry Schafera. Przecież skoro MNIE sie nie podobaja, to znaczy se są OBIEKTYWNIE złe i nie powinny się NIKOMU podobać!". Skoro schafer zebrał ponad 3 miliony od prawie 90,000 ludzi (dla porównania, armikroga wsparło 16000 osób), to chyba jednak istnieje spora grupa ludzi ktorych jego tworczosc sie nie podoba. Ty do niej nie nalezysz wiec sobie hejtujesz.

The Cave to przygodówka? ORLY? Chyba nie.

Zasugerowałeś, że Fargo jest tak samo nieopierzony w tematach zarządzania kasą jak Shafer. Kompletnie pomijając fakt, że Fargo zarządzał wydawniczą potęgą w swoich latach.
To chyba w twojej głowie. Zasugerowalem, ze gdyby nie sukces zbiórki Schafera Fargo nie zebrałby kasy na gre, bo przed Schaferem nikt (Nawet Bóg Fargo!) nie wpadł na pomysł crowdfundingowego sfinansowania gry, z pominiecem wydawców.

Wikipedia: "In 2012, inspired by the success of Double Fine Adventure's fan funded model, Fargo announced that he was going to attempt to fan-fund Wasteland 2 using the webservice Kickstarter. "

Haha jaki głupi fargo bo sie zainspirował tym debilem schaferem!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 16:30:36 wysłana przez Simplex »

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16004
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:27:16 »
http://www.cdaction.pl/news-33463/broken-age-double-fine-znowu-brakuje-pieniedzy-update.html

Cytuj
Tim Schafer odniósł się do swojego wpisu na Kickstarterze za pośrednictwem Twittera. Podkreślił, że wraz ze swoją ekipą nie chce żadnych dodatkowych pieniędzy od graczy, a brakującą sumę developerzy pokryją z dochodów ze sprzedaży własnych gier. Tłumaczy też, że choć udało się zebrać 3,4 miliona dolarów w trakcie zbiórki, w rzeczywistości - po odliczeniu pensji oraz kosztów opracowania dokumentacji i nagród dla darczyńców - z tej kwoty zostało tylko 2 miliony dolarów.

Dobre. :) Czyli startując ze zbiórką na KS założyli, że wszyscy pracownicy będą pracować za darmo. Niestety, ale hejt mu się należy jak najbardziej, ja również nie ogarniam jak można dostać kilkukrotnie więcej kasy niż się chciało i powiedzieć, że to za mało.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:35:51 »
Można, wystarczy popełnić błędy w fazie planowania. Ja np. w robocie nie cierpię jak się mnie ktoś pyta ile mi zajmie jakieś zadanie bo tego po prostu nie wiem.
Staramy się pracować w firmie w metodologii agile, na początku każdego sprintu robimy planowanie, dekompozycje zadań na mniejsze, szacujemy ile powinno zająć to zadanie (grupowo, żeby była większa szansa że dobrze oszacujemy)  - a i tak co jakiś czas okazuje się że fatalnie niedoszacowaliśmy jakieś zadanie, bo nie uwzględniliśmy jakiegoś tam czynnika który po fakcie wydawał się oczywisty i jak mogliśmy na to nie wpaść?
Schafer zawalił, ale to nie jest tak że zawalił coś całkowicie banalnego co każdy głupi zrobiłby dobrze.

Offline tytacz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6444
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:36:03 »
Twoje zdziwinie wygląda tak "Dziwie sie ze innym ludziom podobają się gry Schafera. Przecież skoro MNIE sie nie podobaja, to znaczy se są OBIEKTYWNIE złe i nie powinny się NIKOMU podobać!". Skoro schafer zebrał ponad 3 miliony od prawie 90,000 ludzi (dla porównania, armikroga wsparło 16000 osób), to chyba jednak istnieje spora grupa ludzi ktorych jego tworczosc sie nie podoba. Ty do niej nie nalezysz wiec sobie hejtujesz.

The Cave to przygodówka? ORLY? Chyba nie.

Zasugerowałeś, że Fargo jest tak samo nieopierzony w tematach zarządzania kasą jak Shafer. Kompletnie pomijając fakt, że Fargo zarządzał wydawniczą potęgą w swoich latach.
To chyba w twojej głowie. Zasugerowalem, ze gdyby nie sukces zbiórki Schafera Fargo nie zebrałby kasy na gre, bo przed Schaferem nikt (Nawet Bóg Fargo!) nie wpadł na pomysł crowdfundingowego sfinansowania gry, z pominiecem wydawców.

Wikipedia: "In 2012, inspired by the success of Double Fine Adventure's fan funded model, Fargo announced that he was going to attempt to fan-fund Wasteland 2 using the webservice Kickstarter. "

Haha jaki głupi fargo bo sie zainspirował tym debilem schaferem!

Eeee i komu żyłka pęka?

Ja wiem, że Shafer zapoczątkował cały boom na Kickstartera i chwała mu za to, a Fargo pewnie by nie zdecydował się na taki krok z Wasteland. Nie rozumiem tylko na jakich jego błędach ma się uczyć Fargo czy inny ogarnięty CEO? Że za wysyłkę towaru trzeba zapłacić? Że ludzie nie pracują za darmo? Że Kickstarter pobiera prowizje? No i podstawowy z nawaleniem miliona pomysłów, które są niemożliwe do zrealizowana przy danym budżecie.

Bo takie głupie błędy popełnił Shafer i dlatego jest jak jest w aktualnej sytuacji.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 16:40:15 wysłana przez tytacz »

Offline Alexej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7392
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:41:23 »

The Cave to przygodówka? ORLY? Chyba nie.

Holy shit, dzwoń szybko do szafera bo on sam nie wie co zrobił
http://thecavegame.com/about.html

Co do reszty, koleś weź wyluzuj bo Cię chyba guma od gaci za mocno ciśnie. Jesteś w pierwszym froncie na tym forum dopierdalania się do każdego, kto myśli inaczej niż Ty, robi się to ekstremalnie męczące.

Oczywiście, że wyrażam zdziwienie że producent którego gry w tej generacji kompletnie mi nie podchodzą dostaje tyle kasy.
Oczywiście, że wyrażam zdziwienie, że producent który jest w mainstreamie regularnie wydając gierki, siedząc w branży i mając z tego kasę, zaczyna tworzyć grę finansowaną przez crowdfunding, zbiera 10x więcej szmalu niż planował i to wszystko przepierdala.

Jaki według Ciebie inny powód by wyrazić zdziwienie byłby uzasadniony? Moje zdanie nie wystarcza, bym mógł mieć o czymś opinię? W takim razie wiedz, ze jesteś idiotą.

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8188
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 04, 2013, 16:52:39 »
Ale z łaski swojej, przestańcie bzdurzyć że Shafer nie wiedział, że będzie musiał płacić ludziom bo to trochę śmieszne jest. Nie wiem, skąd dziennikarzyna wziął to info, ale tutaj jest początkowe rozbicie budżetu z zamkniętego forum dla backerów:

Cytuj
"Hello backers!  One of the key themes of this project is TRANSPARENCY.  We really want to share the whole process with you, and that includes something that is usually a big secret on a game:  Where does all the money go?  Sorry if you don't talk about money
   in your family, because we're going to talk about it here.  As you may know, we recently raised quite a bit.  $3,446,371 to be specific.  But that money has to go towards a lot of different things, and that's what we've been working on figuring out over the
   past couple weeks.  In order to schedule out and staff this game, we first had to actually figure out what the game's budget would be.  And now we can share a bit of insight into that process!

   Fees
   The first thing to be deducted from our total was Amazon fees.  For every payment made through Kickstarter, Amazon took 5%.  After that, Kickstarter took their 5%.  There were a handful of failed transactions that were never corrected as well, leaving our
   final total after fees and failed transactions at $3,099,660.

   Rewards
   The next step of this process was figuring out how much it would cost to make and ship all of the physical rewards we offered.  It was important that we set aside all this money up front so we could deliver products that live up to our high standards (holy cow
   you guys are going to be so stoked when you see this stuff).  We also wanted to make sure the process of getting this all shipped out had as little impact on the team as possible, so we hired the amazing folks over at Fangamer to handle manufacturing, storing,
   packing, and shipping all of the rewards.  Here's the breakdown on where it landed:

   rewardsa.jpg

   It may look like a lot of money, but hey it's a lot of rewards!  These numbers were actually all being run while the Kickstarter project was still underway.  Each time we prepared to add a new reward we ran the numbers to see how much it would cost to offer
   the new reward to existing backers.  For each new reward, that amount was covered within hours of adding the item to the project, so this amount paid for itself and then some by enticing more of you lovely backers to sign up.

   Documentary
   After Kickstarter, Amazon, and rewards had been accounted for, we were left with $2,626,429.  At this point we were ready to split the money with 2 Player Productions.  Originally, 2PP was asking for $100,000, but just like us they were asking for a bare bones
   budget and their production has expanded quite a bit in reaction to the unexpected amount of support and interest in the project.  It meant not just following us for 6 months, but for an entire year.  It also meant covering a lot more travel (they're in
   Portland, we're in SF), buying new equipment, and paying for an amazing score from Terrance Lee.  Taking this all into account, we agreed that a fair split would be to give 2PP 15% of the money after fees and rewards.  This put the documentary budget at
   $393,964.

   Game
   Using the modern miracle that is math, that means we can now deduce that our game budget is $2,232,465.  That's way higher than $300,000!  And will most definitely ensure that this game is suuuuuuuuuuper awesome!  Here's a neat lil' pie graph to help visualize
   the breakdown:

   piecc.jpg

   At this point things became much more familiar for us.  It turned into an exercise in allocating money for expenditures such as VO, localization, music, marketing, and QA testing, then determining how large the team can be and how long the project will run.

In the end it means we're in a much more ideal situation.  Instead of a team of 3 working for around 6 months, we'll have a team of 11 working for around a year, which ultimately will result in a better game.



"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 04, 2013, 17:00:38 »
Schafer se moze pisac co chce, napisal "przygodowka" bo dzieki temu wiecej ludzi kupi gre niz jakby napisal "platformowka" - ktorą to the Cave bezsprzecznie jest. To platformówka z elementami przygodowymi. Wikipedia: "The Cave is a puzzle-platform/adventure video game developed by Double Fine Productions". Dla mnie (i zakladam ze dla wiekszosci ludzi grajacych w przygodowki) przygodowka gra z interfejsem point and click ktora dzieje sie w 3 wymiarach i umozliwia posiadanie wiecej iz jednego przedmiotu naraz. Ale nie ma co sie o to klocic, nazywaj to sobie przygodowka jak chcesz.

Jaki według Ciebie inny powód by wyrazić zdziwienie byłby uzasadniony? Moje zdanie nie wystarcza, bym mógł mieć o czymś opinię? W takim razie wiedz, ze jesteś idiotą.
Widze ze pełna kulturka. Nie będę dyskutował na poziomie inwektyw.
I nie przekonuja mnie ewentualne tlumaczenia; "Ale przeciez ja nie napisalem, ze jestes idiota, tylko zadalem ci pytanie, a jezeli odpowiedz na nie bylaby twierdzaca, to dopiero wtedy uznalbym, ze jestes idiota".

Wlezę do wątku o CoD/Halo/GoW i napiszę:
"Hmm, nie rozumiem jak ktokolwiek moze płacić za CoD/Halo/GoW, przecież to gra meeeeeeeh, nikogo, gówno."

Kazdy kto zacznie ze mna polemizowac to idiota!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 17:05:16 wysłana przez Simplex »

Offline Alexej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7392
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 04, 2013, 17:08:42 »
no ale to właśnie Ty odrzucasz wszelką polemikę. I piję do tego, w jaki sposób odrzucasz tę polemikę odrzucasz.

Zwróć pod uwagę jakich argumentów używasz.

Nie pozwalasz mieć komuś innej opinii, zarzucając mu że ma siedzieć cicho/nie zna się, bo ta jego opinia jest inna niż opinia innych ludzi, i że to w ogóle głupota, bo ta osoba hejtuje cudze opinie.

Twoje zdziwinie wygląda tak "Dziwie sie ze innym ludziom podobają się gry Schafera. Przecież skoro MNIE sie nie podobaja, to znaczy se są OBIEKTYWNIE złe i nie powinny się NIKOMU podobać!". Skoro schafer zebrał ponad 3 miliony od prawie 90,000 ludzi (dla porównania, armikroga wsparło 16000 osób), to chyba jednak istnieje spora grupa ludzi ktorych jego tworczosc sie nie podoba. Ty do niej nie nalezysz wiec sobie hejtujesz.


Więc hejtujesz cudza opinię, która jest inna niż Twoja opinia i zarzucasz tej osobie, że hejtuje cudze opinie. Jak używasz w dyskusji przeciwko komuś argumentu, który uderza przede wszystkim w Ciebie to jesteś idiotą.

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Offline Alexej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7392
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 04, 2013, 17:14:39 »
Inna sprawa Simplex, ze naprawdę wyluzuj, bo latasz ostatnio po forum i rzucasz się do gardeł wszystkim, którzy sądza inaczej. To ostatnie z Dead Island to już w ogóle jest żenujące.

W dodatku rzucasz się na ekstremalne pierdoły, The Cave to przygodówka, chyba cię pojebało ORLY LOL oneone1111, the cave to platformówka/logiczna/przygodówka !!!!!1111

Serio? I masz czelność innym zarzucać niski poziom dyskusji? "MASZ TY W OGÓLE ROZUM I GODNOŚĆ CZŁOWIEKA?" ;)

A po za tym, piątkowy flejm przyszedł w tym tygodniu w czwartek. To pewnie przez to, że upały wróciły 8)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 17:16:15 wysłana przez Alexej »

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 04, 2013, 17:20:14 »
To dzisiaj nie jest piątek?

Offline Alexej

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7392
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nowa generacja nikogo, ja chcę kolejnej!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 04, 2013, 17:23:18 »
Co nie? Zjebaliśmy ;f

PSN ID: AlexejPL Steam: Alexej Origin: Alexejpl Uplay: AlexejPL

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 04, 2013, 17:30:35 »
To ja bardzo przepraszam, odraczam flejma do jutra.

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16004
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 05, 2013, 11:36:37 »
Liege

Chyba czas wyciągnąć portfel. :) Zachodnia gra wywodząca się z jRPG, która nie wygląda jak szesnastobitowa kupa z RPG Makera. Spodobał mi się pierwszy rzut oka na system walki i ogólnie styl graficzny. Aktualnie trwa zbiórka na Kickstarterze.

http://www.kickstarter.com/projects/codagames/liege
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=155744190 (Greenlight)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 05, 2013, 11:42:23 »
Ja bym nie ufał. Szafer oszukista, to może oni też????

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16004
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 05, 2013, 12:33:01 »
Ja bym nie ufał. Szafer oszukista, to może oni też????

ON. Tę grę robi jeden człowiek. Wygląda na to, że ma sporą część gry już ukończoną. Najlepsze są takie projekty, kiedy ktoś przychodzi z działającą grą i dopiero chce kasę. To będzie jakaś trylogia (~10h na jedną część, ma być bez fluffu i sztucznego wypełniania gry), można nabyć pierwszą część za $10 albo trylogię za $25. Na razie się muszę zastanowić który wariant mnie interesuje, bo kasę zamierzam dać. Spodobał mi się art style i to jak facet rozwiązał walki. Tak powinna wyglądać ewolucja gatunku jRPG. Twórca mówi, że gra będzie dla dorosłych i żeby nastawiać się bardziej na Game of Thrones niż Final Fantasy XIII. Jak ktoś nie kickstarteruje, ale mu się podoba pomysł i prezentacja, to niech chociaż zagłosuje na TAK na Steam Greenlight. :)

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 05, 2013, 15:41:45 »
The Cave to jak najbardziej przygodówka, tak samo jak Tales of Monkey Island. To, że trzeba czasami podskoczyć, o niczym nie świadczy jeszcze.

A Shafera nie mogę już czytać po prostu, wyjaśnienia żałosne.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 05, 2013, 15:49:30 »
Ja się pozwolę nie zgodzić, dla mnie to platformówka z uproszczonymi elementami przygodówki. W każdym razie na pewno nie jest to klasyczny point&click. Grałem i element zręcznościowego skakania po platformach jest integralną częścią gry a nie "trzeba czasami podskoczyć" - podskakiwać trzeba non stop, żeby się gdziekolwiek dostać.

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gaming/review--the-cave-the-strangeness-of-ron-gilberts-latest-platform-game-draws-you-in-like-like-filings-to-a-magnet-8473675.html

http://www.joystiq.com/2012/09/02/ron-gilberts-platformer-adventure-game-the-cave-also-headed/

Wiadomo, że wszystko zależy od tego jak każdy indywidualnie definiuje sobie znaczenie słowa "gra przygodowa". Nie planuję bronić mojej definicji na ubitej ziemi w samo południe :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2013, 15:59:13 wysłana przez Simplex »

BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 05, 2013, 16:20:55 »
Ja się tam zgodzę, że od czasu genialnego Psychonauts coś nie widać tej genialności Tima. (BL jeszcze nie ograłem, wszystkiego innego miałem dosyć po demku) .

Może to kwestia budżetu tych małych produkcji, może to do mnie nie trafia. Ale patrząc na to jak team zarzadza kasą, całkiem możliwe że trzeba by mu było dać przynajmniej 3* więcej kasy na grę AAA niż potrzebują inne studia ;).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2013, 16:22:35 wysłana przez BluePL »


Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8188
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #100 dnia: Lipiec 05, 2013, 18:45:18 »
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1hoeu7/a_wellreasoned_response_to_the_cacophony_that/

"Journey took 3 years to make a 3 hour game and had to go back for more funding from Sony TWICE."
Ktoś może potwierdzić?

BTW. Kickstarter był chwalony bo uwalniał twórcę od nacisków wydawcy. Teraz okazuje się, że zamiast spowiadać się przed jednym kolesiem, trzeba spowiadać się przed połączonymi siłami branży i graczy. :D
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #101 dnia: Lipiec 05, 2013, 18:48:16 »
Za każdym razem gdy jakaś gra zostaje opóźniona (pozdro Rockstar!) jest praktycznie pewne, że ktos musi dosypać kaski. Tylko że to się dzieje za zamkniętymi drzwiami. Czasami nawet nie wiemy że jest opóźnienie, bo nastąpiło ono przed ogłoszeniem planowanej daty premiery.

Bismarck powiedział, że (ciemny) lud nie powinien wiedzieć jak się robi kiełbasę i politykę. Chyba trzeba do tego dorzucić gry.

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16004
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #102 dnia: Lipiec 05, 2013, 19:37:25 »

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107165,14230587,Pol_godziny_z_Shadowrun_Returns_pokazuje__ze_to_moze.html

Nie wsparłem bo orkowie w sf mi się nie podobają. Do tego twórcy prezentowali tylko walkę i gra wydała mi się zbyt płytka. inXile czy Obsidian od samego początku mówią o fabule, historii, itd. Na razie trzeba poczekać na recenzje Shadowrun.


~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.

Tapnięte z białego telefonu ;)

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 948
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #103 dnia: Lipiec 05, 2013, 21:28:08 »
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1hoeu7/a_wellreasoned_response_to_the_cacophony_that/

"Journey took 3 years to make a 3 hour game and had to go back for more funding from Sony TWICE."
Ktoś może potwierdzić?


Tak, w dodatku Journey nie jest finansowym sukcesem. W jakimś wywiadzie gość od Journey zapytany czy zamierza zrobić Journey 2 odparł, że to możliwe tylko najpierw zrobi coś na czymś zarobi ale według mnie to wina tego, że Journey było tylko na ps3, jakby było na pc i xboxa to by na siebie zarobiło ale gość by musiał wydać na gre własną kase a nie kase SONY.

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2877
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #104 dnia: Lipiec 12, 2013, 08:57:25 »
http://kotaku.com/the-kickstarted-game-wasteland-2-now-has-a-publisher-d-748417661

Tak sie zastanawiam,  po co grze,  która miała być wydawana cyfrowo za pomoca kickstartera normalny wydawca? Czy to nie jest zaprzeczenie podstawowej idei fundowania gier przez ludzi? Widać, że tu nie chodzi o zebranie kasy, a później robienie gry dla dla funu i dla fanów, tylko o wyciśnięcie jak najwiecej kasy z projektu, skoro swoje już dostali i powinni się skupić na pracy, a nie maksymalizowaniu kolejnych zysków. I słabe to jest, bo dla mnie to zależność jak w pracy - ludzie ich zatrudnili, a oni na boku chca sobie jeszcze dorobić. W ogóle cała idea kickstartera jest idiotyczna, bo zarobione pieniądze powinny wracać do inwestorów. A jak Deep Silver ustali cene gry np. na  $9 to inwestorzy zostana niezle wydymani, bo inni beda mieli taniej.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #105 dnia: Lipiec 12, 2013, 09:31:49 »

Offline okoo

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1372
    • Zobacz profil
    • fajne obrazki robiem
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #106 dnia: Lipiec 12, 2013, 10:37:20 »
no ale przecież ktoś tę grę musi wydać . _.
znaczysie, będzie chyba w pudełkach tez?

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2877
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #107 dnia: Lipiec 12, 2013, 10:39:54 »
Ok, rozumiem, ze w branzy gier to normalne, ze wydawca do spolki z deweloperem bedzie ciagnal kase z gry, w ktora zainwestowal ktos inny, na dodatek wykladajac trzy razy tyle kasy ile wymagala inwestycja. Ja mam facepalma za kazdym razem jak czytam kolejne newsy na temat tej uslugi, bo w przypadku takich projektow to kojarzy mi sie bardziej z dzialalnoscia charytatywna na rzecz bogatych niz faktycznym crowdfundingiem, w ktorym za zebrana kase realizujemy projekt dla ludzi. Tym bardziej, ze tak duzy wydawca i deweloper spokojnie mogli dac pieniadze na wydanie tej gry z wlasnej kieszeni. Ale ok, moze przyszlosc gier to kupowanie kota w worku, ktorego zobaczymy za dwa-trzy lata. W sumie preordery juz spowszednialy, wiec czas na kolejny krok.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #108 dnia: Lipiec 12, 2013, 10:48:00 »
Ale o czym ty piszesz ? Nikt z wydawców nawet nie chciał słyszeć o finansowaniu ambitnych turówek , izometrycznych rpgów czy space simów przed kickstarterem.

A to jest zwykła umowa dystrybucyjna - czyli coś zupełnie innego od relacji dystrybutor-wydawca.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #109 dnia: Lipiec 12, 2013, 10:51:15 »
Standardowo wydawca daje kase na gre, w zamian za to ma prawo ingerowac w proces developingu a czesto takze ma prawa do marki.

Jak rozumiem, w tym przypadku nie zachodzi zadne z powyzszych, deep silver bedzie dystrybutorem gry.

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16004
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #110 dnia: Lipiec 12, 2013, 10:52:21 »
Pisałem już o tym w wątku Wasteland 2. inXile "wynajęło" sobie wydawcę z doświadczeniem, żeby ten zajął się dystrybucją fizycznych dóbr. Deep Silver nie ma prawa ingerować w cenę produktu, nie ma prawa dodawać DRMów i generalnie nie ma prawa nic zmieniać. Gra pozostaje własnością inXile, a DS zajmie się tylko i wyłącznie jej fizyczną dystrybucją. To jest taki trochę odwrócony model.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 82130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #111 dnia: Lipiec 12, 2013, 11:04:58 »
Pozostaje jeszcze kwestia zaplaty dla deep silver za dystrybucje. zapewne idzie to z kasy zebranej na grę.

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2877
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #112 dnia: Lipiec 12, 2013, 11:12:41 »
Ja wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że to nie jest standardowa relacja, ale to jest problem, który poruszyli kiedyś z Nieczystych Zagrywkach. Co się stanie, gdy gra okaże się sprzedażowym hitem? Deep Silver (które ma się zajmować z tego co zrozumiałem każdą detaliczną sprzedażą, łącznie z cyfrową wersją) do spółki z firmą Fargo zgarną dużą kasę nieobarczoną kosztami dewelopingu i marketingu, bo nie oszukujmy się, wokół tej gry już jest ogromy szum i co tydzień pojawia się nowy news. Ludzie dostaną nagrodę w postaci gry, za którą już zapłacili. Fargo też już dostał kasę za swoją pracę, a po sprzedaży dostanie ją jeszcze raz. Model się sprawdzi, więc czemu nie zastosować go jeszcze raz do gier z głównego nurtu. To nie jest przejrzysta sytuacja. I żeby nie było, ja się cieszę, że ta gra powstaje, podobnie jak cieszę się z Tormenta, bo abstrahując nawet od settingów tych gier, chętnie zagram w nowego erpega w rzucie izometrycznym.

Smuci mnie tylko, że z fanowskich projektów i umowy pomiędzy fajnym-gościem-Fargo, a graczami zamienia się to w duże przedsięwzięcie przeznaczone na normalny rynek. Bo jak duża jest pokusa, żeby ułatwić start w grze nowym graczom, gdy w perspektywie są zyski ze sprzedaży? A może jakieś uproszczenia, bo wtedy więcej osób kupi? Chodzi mi o to, że coraz bliżej temu do gry, która ma się sprzedać, chociaż już zapłacona, niż niszowej produkcji, która nijak w dzisiejszych czasach sprzedać by się nie mogła, bo w takie produkcje grają tylko psychofani.


A przy okazji - po co sprzedaż pudełkowa, skoro cyfrowa dystrybucja to przyszłość i w sumie gracze pecetowi bez Steama nie mogą żyć? Kto chciał, zapłacił więcej i dostanie gadżety. Kto nie chciał mógłby zapłacić i ściągnąć, jak Minecrafta, FTL i inne. Nie potrzeba tu dużego wydawcy, a tłumaczyć mają podobno fani.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2013, 11:16:05 wysłana przez arian »

Offline m1sza

  • n00b mod
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12374
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #113 dnia: Lipiec 12, 2013, 11:18:22 »
Co się stanie jak się gra okaże sprzedażowym hitem? Jak to co się stanie? Twórcy zarobią więcej. Źle?
Bez kickstartera ta gra w ogóle by nie powstała, więc zastanawiam się o co kaman? Żaden wydawca by na nia kasy nie wyłożył. Jeśli deep silver odpowiada tylko za logistykę to co w tym złego? Developer nie ma na to środków i zasobów ludzkich. Nie sądzę żeby zmuszali ich do zrobienia gry łatwiejszą.
Ale po co pudełka to nie wiem, tylko tu nie widzę za bardzo sensu. Umowa o dystrybucję jest jak najbardziej normalna i nie rozumiem świętego oburzenia.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #114 dnia: Lipiec 12, 2013, 11:22:14 »
A ktoś ci stoi nad głową z pistoletem i każe wspierać te mityczne duże projekty z głównego nurtu na kickstarterze ?

Offline tytacz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6444
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #115 dnia: Lipiec 12, 2013, 11:25:19 »
Umowa z większym wydawcą to pewnie też znaczne obniżenie kosztów produkcji nagród fizycznych. DS ma pewnie lepsze ceny niż jakiś tam Fargo z inXile.

Mnie trochę rozbraja gadka niektórych. Dla nich ludzie z Kickstartera to mają być klepiący biedę producenci i najlepiej jakby kasy mieli na styk, od projektu do projektu. Jak się okazuje, że mogą zarobić to wielkie oburzenie ale ja dałem 30$, chcę mieć udział w zyskach!

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2877
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #116 dnia: Lipiec 12, 2013, 11:58:30 »
Umowa z większym wydawcą to pewnie też znaczne obniżenie kosztów produkcji nagród fizycznych. DS ma pewnie lepsze ceny niż jakiś tam Fargo z inXile.

Mnie trochę rozbraja gadka niektórych. Dla nich ludzie z Kickstartera to mają być klepiący biedę producenci i najlepiej jakby kasy mieli na styk, od projektu do projektu. Jak się okazuje, że mogą zarobić to wielkie oburzenie ale ja dałem 30$, chcę mieć udział w zyskach!
Chcialbym tylko jeszcze na koniec zauwazyc, ze oni juz zarobili, bo gracze ufundowali im pensje za conajmniej rok z gory, a cala reszta to bonus, na jaki nie moga liczyc majac nad soba wydawce w klasycznym modelu tworzenia gry. ;) Juz sie wiecej nie czepiam.

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 948
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #117 dnia: Lipiec 12, 2013, 12:05:06 »
Co by nie powiedzieć wycwanili się o wiele lepiej niż Schaffer. DS za % z zysków im załatwi sprawe z nagrodami fizycznymi. Widać, że Fargo na tym chce zarobić a Schaffer u siebie to chyba planuje dopłacać do kickstarterowego biznesu.

Offline Fredosław

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1471
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #118 dnia: Lipiec 12, 2013, 12:25:20 »
Co się stanie jak się gra okaże sprzedażowym hitem? Jak to co się stanie? Twórcy zarobią więcej. Źle?
Według "Nieczystych" o których była mowa raczej tak. Tam maja jakiegoś bolszewickiego zajoba, to że ktoś gdzieś zarobi to dla nich większy problem niż głód w Afryce. Idealny twórca prędzej sprzeda matkę i odda siostrę niż zhańbi się działaniem które jest dla niego zyskowne.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2013, 12:26:55 wysłana przez Fredosław »

Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8188
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #119 dnia: Lipiec 12, 2013, 12:28:31 »
Ktoś już wspomniał jaką pazerną świnią jest Fargo, bo odda część zarobionej kasy w postaci KickingItForward?
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart