Autor Wątek: Kickstarter - temat ogólny.  (Przeczytany 89092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BluePL

  • Gość
Kickstarter - temat ogólny.
« dnia: Lipiec 03, 2013, 11:36:15 »
Czasem są jakieś fajne projekty, dla których szkoda nowego tematu tworzyć, a wrzucić by gdzieś można.

Ale tak naprawdę założyłem w innym celu.

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,14212456,Kickstarterowy_projekt_Tima_Schafera_trafi_na_Steam.html
Timi zebrał 3,3 bańki zamiast 400k i mu nadal brakuje...
Teraz już wiadomo, dlaczego nikt jego tworów nie chce wydawać. Notch się odbił od kosztów psychonauts 2, a Shafer za 3,3 bańki nie potrafi point and clicka zrobić...

Jak ma takie doświadczenie, to mając 3,3 bańki robi grę za 2 bańki + reszta na nieprzewidziane koszty. Jak coś zostanie to darmowe DLC wydaje. IMHO masakra jakaś.

Uprzedzając. Tak - nie wspieram nic na kickstarterze, choć ostatnio się mocno wahałem w sprawie Armikoga(aka neverhood 2 ), ale że ja praktycznie na PC nie gram, to mam za duże wątpliwości, czy moje inwestycje mają sens.

Offline Krusty

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11357
  • Płeć: Mężczyzna
  • Badass Beard on Win10
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2013, 11:38:55 »
To jak nie płacisz to siedź cicho. Serio zawsze jakieś niepotrzebne halo robią ci którzy z tematem nie mają nic wspólnego.

BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2013, 11:40:20 »
To jak nie płacisz to siedź cicho.
:* nie uznaję takiego podejścia. To by znaczyło, że jak nie daję na coś kasy, to nie mam prawa mieć o tym własnego zdania. Skoro nie daję, a jestem targetem, to mam jakiś powód chyba, nie?


Offline abc

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:12:33 »
Cholera, muszę iść dać na tacę w kościele, by znowu móc po nim [kościele] jechać, jak po burej suce.

Offline a_ratajczak

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1887
  • PC WSZYSTKICH!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:19:30 »
To jak nie płacisz to siedź cicho. Serio zawsze jakieś niepotrzebne halo robią ci którzy z tematem nie mają nic wspólnego.
Niestety ludzi definiują wybory, których dokonują dlatego "inwestorzy" są mniej skłonni do narzekania.
Rzuć kontrargument, a jak go nie masz "to siedź cicho" :)

Offline TurboGad

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9376
  • Płeć: Mężczyzna
  • Poplecznik Koticka
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:21:45 »
To jak nie płacisz to siedź cicho.
:* nie uznaję takiego podejścia. To by znaczyło, że jak nie daję na coś kasy, to nie mam prawa mieć o tym własnego zdania. Skoro nie daję, a jestem targetem, to mam jakiś powód chyba, nie?

+100. To, że nie mam bezpośredniej styczności z jakimś zjawiskiem i/lub mnie ono nie dotyczy nie znaczy, że nie można mieć na jego temat opinii i jej wyrażać. Jeszcze rozumiałbym takie podejście w przypadku kwestii gustu ("nie lubię pizzy, nie jem jej, ale i tak się na jej temat wypowiem"), ale w tym przypadku chodzi o kwestię branżowo-finansową, która w dodatku może mieć spory wpływ na przyszłość gier (kto wie, może za dekadę model finansowania oparty na "co łaska" będzie przeważającym, oby nie, ale nigdy nic nie wiadomo...).

Co do Schafera - to już chyba w 2010 Robert Kotick powiedział, że ActiVisin nie chciało wydać Brutal Legend, bo Tim gwiazdorzył i nie chciał się dogadać odnośnie budżetu, nie przyjmował, że ów nie jest z gumy.

"Everyone with a gamerscore lower than yours has no skills, everyone with a gamerscore higher than yours has no life"

Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8114
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:31:17 »
No cóż, albo creative freedom, albo dopięty budżet ;)
Ja się zastanawiam czy inXile dopnie Wasteland i Torment, bo to nieporównywalnie większa ilość kontentu do stworzenia.

kwestię branżowo-finansową, która w dodatku może mieć spory wpływ na przyszłość gier (kto wie, może za dekadę model finansowania oparty na "co łaska" będzie przeważającym, oby nie, ale nigdy nic nie wiadomo...).

Najchętniej zobaczyłbym upadek całej branży growej. Ograniczenia sprzyjają sztuce.

"Artysta głodny jest o wiele bardziej płodny" itd.
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:36:03 »
Cholera, muszę iść dać na tacę w kościele, by znowu móc po nim [kościele] jechać, jak po burej suce.
No to tak trochę jest;).
a: Leki homeopatyczne nie działają, a firmy je robiące to wyzyskiwacze. Badania naukowe dowodzą, że dają identyczne efekty jak każde placebo.
b: Jak nie kupujesz, to siedź cicho!

a: W produktach apple zawsze dopłacasz za design i ew. za używanie systemu. Zazwyczaj konkurencja oferuje więcej i lepiej za te same pieniądze. Dlatego nigdy nie zdecydowałem się na zakup, ale sam sprzedawałem, bo dobrze to schodzi.
b: Jak nie kupujesz, to siedź cicho!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 12:43:22 wysłana przez BluePL »

Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8114
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:42:04 »
To może ja wkleję to co Tim do backerów (mnie m.in.) napisał, żeby tu było o czym dyskutować.

Cytuj
Hello, Backers of Adventure!

Those of you who have been following along in the documentary know about the design vs. money tension we?ve had on this project since the early days. Even though we received much more money from our Kickstarter than we, or anybody anticipated, that didn?t stop me from getting excited and designing a game so big that it would need even more money.

I think I just have an idea in my head about how big an adventure game should be, so it?s hard for me to design one that?s much smaller than Grim Fandango or Full Throttle. There?s just a certain amount of scope needed to create a complex puzzle space and to develop a real story. At least with my brain, there is.

So we have been looking for ways to improve our project?s efficiency while reducing scope where we could along the way. All while looking for additional funds from bundle revenue, ports, etc. But when we finished the final in-depth schedule recently it was clear that these opportunistic methods weren?t going to be enough.

We looked into what it would take to finish just first half of our game?Act 1. And the numbers showed it coming in July of next year. Not this July, but July 2014. For just the first half. The full game was looking like 2015! My jaw hit the floor.

This was a huge wake-up call for all of us. If this were true, we weren?t going to have to cut the game in half, we were going to have to cut it down by 75%! What would be left? How would we even cut it down that far? Just polish up the rooms we had and ship those? Reboot the art style with a dramatically simpler look? Remove the Boy or Girl from the story? Yikes! Sad faces all around.

Would we, instead, try to find more money? You guys have been been very generous in the tip jar (thanks!) but this is a larger sum of money we were talking about. Asking a publisher for the money was out of the question because it would violate the spirit of the Kickstarter, and also, publishers. Going back to Kickstarter for it seemed wrong. Clearly, any overages were going to have to be paid by Double Fine, with our own money from the sales of our other games. That actually makes a lot of sense and we feel good about it. We have been making more money since we began self-publishing our games, but unfortunately it still would not be enough.

Then we had a strange idea. What if we made some modest cuts in order to finish the first half of the game by January instead of July, and then released that finished, polished half of the game on Steam Early Access? Backers would still have the option of not looking at it, of course, but those who were sick of waiting wouldn?t have to wait any more. They could play the first half of the game in January!

We were always planning to release the beta on Steam, but in addition to that we now have Steam Early Access, which is a new opportunity that actually lets you charge money for pre-release content. That means we could actually sell this early access version of the game to the public at large, and use that money to fund the remaining game development. The second part of the game would come in a free update a few months down the road, closer to April-May.

So, everybody gets to play the game sooner, and we don?t have to cut the game down drastically. Backers still get the whole game this way?nobody has to pay again for the second half.

And whatever date we start selling the early release, backers still have exclusive beta access before that, as promised in the Kickstarter.

I want to point out that Broken Age?s schedule changes have nothing to do with the team working slowly. They have been kicking ass and the game looks, plays, and sounds amazing. It?s just taking a while because I designed too much game, as I pretty much always do. But we?re pulling it in, and the good news is that the game?s design is now 100% done, so most of the unknowns are now gone and it?s not going to get any bigger.

With this shipping solution I think we?re balancing the size of the game and the realities of funding it pretty well. We are still working out the details and exact dates, but we?d love to hear your thoughts. This project has always been something we go through together and the ultimate solution needs to be something we all feel good about.

In the meantime, I?m hoping you are enjoying the documentary and like the progress you?re seeing on Broken Age. I?m really exciting about how it?s coming together, I can?t wait for you to see more of it, and I feel good about finally having a solid plan on how to ship it!

Thanks for reading,
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2013, 12:53:02 »
Dalej mi to uwidacznia jak kiepskim strategiem jest Tim, który nie potrafi kompletnie zaplanować projektu. O 75% by musieli ciąć grę na którą zebrali 8 razy więcej niż chceili... ja rozumiem, ze to pociągnęło za sobą pewnie decyzję o dograniu głosów, może grafę w jakiejś innej technologii, ale trzeba było cały czas zakładać że za tę kasę robi się 100% scenariusza.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 12:54:49 wysłana przez BluePL »

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2818
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:07:44 »
Jak dla mnie to pokazuje jak bezczelny jest wobec graczy, ktorzy mu zaufali. To pokazuje rowniez, ze to z winy deweloperow zawalane sa terminy i bez bata w postaci wydawcy nie ma mowy o dostarczeniu graczom sensownej gry. A przypadki sukcesu wspomaganego artystyczna wolnoscia trafiaja sie na tyle rzadko, ze nie ma sensu na to liczyc. Artysta i nieograniczony budzet to tlusty brzuch i opowiadanie bajek.

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:10:33 »
Sporo projektów już zostało zrealizowanych więc na razie większość się udaje.

A co do Schaffera to lol - jak dobrze licze za 10 milionow zeta zrobil pol przygodowki - CD Projekt za tyle zrobil polowe Wiedzmina 1 ;)

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2818
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:18:00 »
Sporo projektów już zostało zrealizowanych więc na razie większość się udaje.

A co do Schaffera to lol - jak dobrze licze za 10 milionow zeta zrobil pol przygodowki - CD Projekt za tyle zrobil polowe Wiedzmina 1 ;)
Tyle, ze z tego co sie orientuje, to wiekszosc sensownych projektow zostala tylko dokonczona za pieniadze z kickstartera i na dodatek wszystko to popierdolki, choc moze i fajne. Duze projekty wymagaja sprawnego zarzadzania, wiec zakladam, ze im wiekszy projekt, tym wieksza szansa niepowodzenia, gdy nad wszystkim nie bedzie czuwal finansista. Ouya tez okazala sie klapa, bo odpiwedzialnosc za duze ilosci gotowki do wydania biora ludzie, ktorzy robia to zwykle pierwszy raz. Co innego tworzyc cos w laboratorium/garazu, a co innego pilnowac strony biznesowej i kontrolowac jakosc produktu. Wszsytko konczy sie wowczas na energii wlozonej w *jak to zrobic*, a nie w *jak zrobic to dobrze*.

Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8114
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:20:51 »
Żeby oddać Shaferowi sprawiedliwość, to on już w pierwszym pitchu ostrzegał, że może się to skończyć klapą i dlatego robią oprócz gry dokument z jej tworzenia. Ja swój value dostałem, bo dokument jest bardzo fajny. Jednak gdyby gra nie wyszła, to uśmiech będę miał kwaśny.
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

Offline tytacz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6423
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:35:51 »
Mnie trochę irytuje to wszechobecne narzekanie. Jasne, ja wiem, że to ryzykowne podejście do tworzenia gier i można wtopić kasę dostając jakiegoś crapa.

Ale niektórzy to już mają jazdy, że z góry zakładają: jak duży wydawca nie chce tego wydać, to znaczy, że to uber niegrywalny crap, który nadaje się do zamknięcia w pojemniku na odpady radioaktywne.

Jestem ciekaw co będą pisać ci malkontenci jak gra będzie dobra, pewnie nic, albo jedno zdanie w stylu no ok, tym razem im się udało, a jakby gra nie wypaliła? Jezu, to pewnie co drugi by elaborat napisał o kretynach, naiwniakach, betonach i ciemniakach.

Co do Shafera to dał dupy. Robi przygodówki od X lat to chyba powinien wiedzieć ile czasu mniej więcej to zajmuje i jakie fundusze są potrzebne? Teraz to wygląda jakby robił swoją pierwszą grę w życiu.

Tyle, ze z tego co sie orientuje, to wiekszosc sensownych projektow zostala tylko dokonczona za pieniadze z kickstartera i na dodatek wszystko to popierdolki, choc moze i fajne. Duze projekty wymagaja sprawnego zarzadzania, wiec zakladam, ze im wiekszy projekt, tym wieksza szansa niepowodzenia, gdy nad wszystkim nie bedzie czuwal finansista. Ouya tez okazala sie klapa, bo odpiwedzialnosc za duze ilosci gotowki do wydania biora ludzie, ktorzy robia to zwykle pierwszy raz. Co innego tworzyc cos w laboratorium/garazu, a co innego pilnowac strony biznesowej i kontrolowac jakosc produktu. Wszsytko konczy sie wowczas na energii wlozonej w *jak to zrobic*, a nie w *jak zrobic to dobrze*.

Fakt, ale taki Fargo stworzył i dość długo zarządzał Interplayem, który był w swoich czasach potęgą, więc przypuszczam, że ogarnia o co chodzi w te klocki.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 13:40:38 wysłana przez tytacz »

BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:39:05 »
Ja tam nic o samej grze nie napisałem. Może wyjść świetnie, nie rzutuje to jeszcze na produkt końcowy. Mnie rozwala zachowanie Tima. Już wiadomo, dlaczego ma takie problemy z dogadaniem się z wydawcami. Nie koniecznie dlatego, że dobrego pomysłu sprzedać nie potrafi ;).

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2818
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:46:43 »
Ale co innego robic gre, a co innego sprzedawac gry. Jest w ogole jakis kosztorys na co poszlo te kilka baniek, poza pensjami artystow-programistow i artystow-grafikow? Bo zakladam, ze w przygodowce najwazniejszy jest pomysl, a tych powinny lezec setki w szufladzie Szafera.

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 938
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:50:23 »
Życie, Schaffer się przejechał bo sobie dobrze budżetu gry nie opracował. Pododawał sobie cele a zapomniał np. uwzględnić całościowych kosztów dystrybucji i pakowania materialnych bonusów: plakatów, obrazków itp.
Podawanie argumentów takich jak
Cytuj
A co do Schaffera to lol - jak dobrze licze za 10 milionow zeta zrobil pol przygodowki - CD Projekt za tyle zrobil polowe Wiedzmina 1 ;)
uważam za czystą demagogię. Po pierwsze w USA koszty pracy są o wiele wyższe co najmniej 50k$ rocznie na jednego programiste.
W Polsce 3-4 tyś zł na miesiąc, na Ukrainie to z 2tyś zł. Więc może niech wszyscy robią gry na Ukrainie i w Chinach bo im taniej wychodzi.
Obecnie i tak ogromną część assetów do gier nie robią same studia tylko ludzie z Ukrainy czy Bułgarii lub Chin za 30% kosztów jakie by wynosiła ich produkcja na zachodzie.

A co do Double fine to oni nie stoją z hajsem najlepiej od czasów skasowania Brutal Legend 2 i według mnie jak te ich kickstartery się dobrze nie sprzedadzą to zbankrutują,

Offline Krusty

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11357
  • Płeć: Mężczyzna
  • Badass Beard on Win10
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:52:12 »
To jak nie płacisz to siedź cicho. Serio zawsze jakieś niepotrzebne halo robią ci którzy z tematem nie mają nic wspólnego.
Niestety ludzi definiują wybory, których dokonują dlatego "inwestorzy" są mniej skłonni do narzekania.
Rzuć kontrargument, a jak go nie masz "to siedź cicho" :)
Argument jest prosty to Tim zawarł umowę z tymi którzy mu wpłacili i to oni mają prawo go rozliczać. To oni się zdecydowali na ryzyko i to oni mają prawo sądzić a nie ktoś kto stoi z boku i nie wydał złotówki. Prosta zasada kapitalizmu.

Sporo projektów już zostało zrealizowanych więc na razie większość się udaje.

A co do Schaffera to lol - jak dobrze licze za 10 milionow zeta zrobil pol przygodowki - CD Projekt za tyle zrobil polowe Wiedzmina 1 ;)
Ale on ma biuro chyba w centrum New York a nie obrzeżach Warszawy. ;)

BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 03, 2013, 13:59:30 »
Nie widziałem tam zapisu " trzeba wpłacić 1$ za możliwość opiniowania na forach".


Ja nie piszę o twoich pieniądzach, bo mam je gdzieś, tylko o niezaradności Tima.

Offline a_ratajczak

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1887
  • PC WSZYSTKICH!
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:02:31 »
To jak nie płacisz to siedź cicho. Serio zawsze jakieś niepotrzebne halo robią ci którzy z tematem nie mają nic wspólnego.
Niestety ludzi definiują wybory, których dokonują dlatego "inwestorzy" są mniej skłonni do narzekania.
Rzuć kontrargument, a jak go nie masz "to siedź cicho" :)
Argument jest prosty to Tim zawarł umowę z tymi którzy mu wpłacili i to oni mają prawo go rozliczać. To oni się zdecydowali na ryzyko i to oni mają prawo sądzić a nie ktoś kto stoi z boku i nie wydał złotówki. Prosta zasada kapitalizmu.

Sporo projektów już zostało zrealizowanych więc na razie większość się udaje.

A co do Schaffera to lol - jak dobrze licze za 10 milionow zeta zrobil pol przygodowki - CD Projekt za tyle zrobil polowe Wiedzmina 1 ;)
Ale on ma biuro chyba w centrum New York a nie obrzeżach Warszawy. ;)
A ja zgodnie z zasadami kapitalizmu nie dałem ani grosza co daje mi takie samo prawo jak tobie do wypowiadania się na ten temat.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:06:56 »
A co do Double fine to oni nie stoją z hajsem najlepiej od czasów skasowania Brutal Legend 2 i według mnie jak te ich kickstartery się dobrze nie sprzedadzą to zbankrutują,

1. Humble Bundle V, 5,1m$ obrotu, dla devów zostaje zapewne tak, jak stoją domyślnie suwaczki (ludzie są ludźmi, a skala jest skalą), czyli o 15% mniej. 4,34m$, podzielić przez ośmiu devów, szacunkowo 550k$
2. Humble Double Fine Bundle, 1,27m$ minus 15% równa się 1,1m$
3. Kickstarter na pierwszy projekt 3,3m$
4. Kickstarter na drugi projekt 1,1m$

W międzyczasie wydają jeszcze The Cave (i sprzedają go do Sony na PS+), a cała reszta gier nadal "ciurka".

Chcesz mi powiedzieć, że startup, który w mniej więcej rok zgarnął z rynku - podkreślam - _poza zwykłymi obrotami ze swoich gier_ lekko ponad 6 milionów dolarów to bankrut?

Popatrz w raporty finansowe spółki, w której pracuję (11 bit studios, są dostępne w necie, bo to spółka giełdowa), policz, ile wydaliśmy w historii gier (i czy jesteśmy tak znani jak Tim Schafer) i wyciągnij wnioski.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 14:09:53 wysłana przez Cubituss »

Offline Krusty

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11357
  • Płeć: Mężczyzna
  • Badass Beard on Win10
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:09:51 »
A co do Double fine to oni nie stoją z hajsem najlepiej od czasów skasowania Brutal Legend 2 i według mnie jak te ich kickstartery się dobrze nie sprzedadzą to zbankrutują,
...w której pracuję (11 bit studios, są dostępne w necie, bo to spółka giełdowa)...
A to wyjaśnia odznakę na steamie. ;)
Ja nie piszę o twoich pieniądzach, bo mam je gdzieś, tylko o niezaradności Tima.
Bez obrazy ale jak dla mnie robisz wielkie halo z głupiego postu na głównej. Który już sugeruje katastrofę. Kickstarter to jest coś nowego jak na razie udowodnił, że małe projekty się udają ale ze średnimi tego jeszcze nie wiemy. Czy Tim dał dupy tego nie wiem, raczej popłynął na entuzjazmie swoich inwestorów, którzy chcieli więcej i więcej. I stanął przed ścianą i zaproponował rozwiązanie. I teraz ty stoisz z boku i choć nie wydałeś złotówki, to zachowujesz jakby cie on oszukał i okradł. Ja mówię trochę dystansu, poczekamy zobaczymy. Warto się temu przyglądać i poczekać do końca i wtedy oceniać, bo nie jako on przeciera ścieżki razem z Fargo. A losy wszelkich takich nowych odkrywców są różne.

BTW RPS to lepiej opisał:
http://www.rockpapershotgun.com/2013/07/03/broken-age-needs-more-money-tries-steam-early-access/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 14:23:30 wysłana przez Krusty »

Online mjazzga

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1675
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:12:22 »
Popatrz w raporty finansowe spółki, w której pracuję (11 bit studios, są dostępne w necie, bo to spółka giełdowa), policz, ile wydaliśmy w historii gier (i czy jesteśmy tak znani jak Tim Schafer) i wyciągnij wnioski.

Podoba mi się spółka mam tego dużo po 9zł, ale kiedy pójdziecie na 50zł?

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:15:30 »
Sorry, to nie forum Stockwatcha ani Bankiera plus doskonale wiesz, jak dużo mogę mówić o spółce. O tyle:

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:20:13 »
Dobra firma :) Kilka stówek zarobiłem na wachnięciach kursu w 2011 :D

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 938
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:21:30 »

Chcesz mi powiedzieć, że startup, który w mniej więcej rok zgarnął z rynku - podkreślam - _poza zwykłymi obrotami ze swoich gier_ lekko ponad 6 milionów dolarów to bankrut?

Popatrz w raporty finansowe spółki, w której pracuję (11 bit studios, są dostępne w necie, bo to spółka giełdowa), policz, ile wydaliśmy w historii gier (i czy jesteśmy tak znani jak Tim Schafer) i wyciągnij wnioski.

Ponad 1 mln zł na czysto na rok. Bardzo ładna sumka. Tyle że wasze koszta produkcji są bardzo małe. Same kręcenie filmika na kickstarter kosztowało Schaffera 50tyś $. Na Brutal Legend 2 utopili podobno ponad 8 mln $. Po drugie ile ludzi pracuje aktualnie w 11 Bit Studios? W Double Fine pracuje 65 ludzi na stałe którym płaci się amerykańskie pensje w $.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:28:47 »
Nie wierzę w 50k$ za filmik na Kickstartera. Nie wierzę i już. To znaczy żaden problem wystawić taką fakturę, oczywiście. W 11 bit pracuje nieco mniej osób.

Co masz na myśli mówiąc, że w Double Fine pracują ludzie na amerykańskich pensjach? Są jakieś szczegółowe raporty? Bo lekko zawiewa mi klasycznym bullshitem "o panie, bo w Stanach to zarabiajo".

Offline Krusty

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11357
  • Płeć: Mężczyzna
  • Badass Beard on Win10
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:32:13 »
Z całym szacunkiem ale on ma trochę racji, koszty pracy i funkcjonowania są zupełnie inne. Inna sprawa, że nie wiemy jakie. ;)

Offline ReganRegnis

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 938
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:38:58 »
Nie wierzę w 50k$ za filmik na Kickstartera. Nie wierzę i już. To znaczy żaden problem wystawić taką fakturę, oczywiście. W 11 bit pracuje nieco mniej osób.

Co masz na myśli mówiąc, że w Double Fine pracują ludzie na amerykańskich pensjach? Są jakieś szczegółowe raporty? Bo lekko zawiewa mi klasycznym bullshitem "o panie, bo w Stanach to zarabiajo".

http://money.usnews.com/careers/best-jobs/computer-programmer/salary - średnia pensja programisty
http://www.gamecareerguide.com/features/1108/game_developer_salary_survey_2012.php
A oni tego sami nie kręcili, wynajeli profesjonalną firme która im to nakręciła.

"Overall salary for U.S. devs has increased. This year's average for U.S.-based game developers is $84,337" - http://gamasutra.com/view/news/189893/Industry_in_flux_What_we_learned_from_Game_Developers_2012_Salary_Survey.php
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 14:43:08 wysłana przez ReganRegnis »

Offline arian

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2818
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:39:08 »
Pracuje 65 ludzi na amerykanskich pensjach, a nie potrafia w dwa lata zrobic point&clicka i zamknac budzetu gry? Pelny profesjonalizm. I do tego film, w ktorym trzeba oplacic aktorow scenografie, reklame, tasme filmowa..?

Online Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 79941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:43:22 »
Sporo projektów już zostało zrealizowanych więc na razie większość się udaje.
Mówisz o grach na kickstarterze? To wymien pare, bo ja znam tylko Leisure Suit Larry Reloaded (ktory mial prawie rok opoznienia i nie posiada opcji zmiany jezyka, jest on wybierany automagiczniena podstawie ustawień regionalnych OSa - EPIC FAIL).

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:43:43 »
http://money.usnews.com/careers/best-jobs/computer-programmer/salary - średnia pensja programisty

"The BLS reports the median annual wage for computer programmers was $72,630 in 2010. The best-paid 10 percent in the field made approximately $115,610 while the bottom 10 percent made approximately $41,710"

Wiesz, których zatrudnił Schafer? Wiesz, których i na jakich pensjach zatrudniamy my?

Zgadzam się, że w USA zarabia się lepiej. Ale nie 50 razy lepiej, a tak mi jakoś wychodzi z budżetu na przygodówkę.

Cytuj
A oni tego sami nie kręcili, wynajeli profesjonalną firme która im to nakręciła.

A, spoko, tak to każdy potrafi kasę wydawać wiadrami, tylko zwykle potem nie płacze, że mu zabrakło na projekt...

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 03, 2013, 14:52:07 »
Sporo projektów już zostało zrealizowanych więc na razie większość się udaje.
Mówisz o grach na kickstarterze? To wymien pare, bo ja znam tylko Leisure Suit Larry Reloaded (ktory mial prawie rok opoznienia i nie posiada opcji zmiany jezyka, jest on wybierany automagiczniena podstawie ustawień regionalnych OSa - EPIC FAIL).

Ten Mars costam, Strike Suit, FTL , Shadowrun wychodzi za miesiac albo dwa, Giana Sisters i sporo popierdolek 2d.

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 03, 2013, 15:01:42 »
Haha :D


BluePL

  • Gość
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 03, 2013, 15:09:14 »
Pracuje 65 ludzi na amerykanskich pensjach, a nie potrafia w dwa lata zrobic point&clicka i zamknac budzetu gry? Pelny profesjonalizm. I do tego film, w ktorym trzeba oplacic aktorow scenografie, reklame, tasme filmowa..?
Może on tą firmę kręcącą filmik opłacał tak jakby chciał być sam opłacany. Tj budżet był bardzo luźny i się naciągał jak guma w majtkach ;).

Może im całe oprogramowanie i sprzęt zasponsorował x]. Jakby tak do każdego zlecenia foto doliczać koszt photoshopa, canona 5d mk II, obiektywów i paru innych rzeczy ;).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 15:12:49 wysłana przez BluePL »

Online szczqcz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8114
  • Płeć: Mężczyzna
  • [citation needed]
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 03, 2013, 15:23:07 »
Pracuje 65 ludzi na amerykanskich pensjach, a nie potrafia w dwa lata zrobic point&clicka i zamknac budzetu gry?

No przecież nie wszyscy nad grą pracują. Team pracujący nad Broken Age to w porywach 6-10 osób.

I do tego film, w ktorym trzeba oplacic aktorow scenografie, reklame, tasme filmowa..?

Przy zbieraniu kickstartera kwota przeznaczona na dokument o powstawaniu gry to było $100k za kilka godzin materiału, więc nie wiem skąd te info o $50k na pitch kickstarterowy.
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." Charles Mackay
"kłamstwo łatwo sprzedać paroma zdaniami i atrakcyjnym hashtagiem, a prawda bywa nudna i przydługa" znany bloger Bart

Offline Michaelius

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 03, 2013, 15:30:07 »
Czyli defeacto kasa poszla na inne projekty i latanie dziury w budzecie studia...

Offline Cubituss

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2749
    • Zobacz profil
Odp: Kickstarter - temat ogólny.
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 03, 2013, 15:42:49 »
Czyli defeacto kasa poszla na inne projekty i latanie dziury w budzecie studia...

Polecam lekturę casusu Defense Grid 2. Na początek tutaj: http://www.kickstarter.com/projects/hiddenpath/defense-grid-2

I zobacz, co się udało ufundować...