Autor Wątek: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?  (Przeczytany 1746630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9920 dnia: Grudzień 22, 2017, 20:25:32 »
Ty to widzisz? Twist powiedział. Ja wiem, ze świeta i klima ale sie tu Simplex nie obijaj :)

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9921 dnia: Grudzień 22, 2017, 20:31:25 »
Nie wiem jak slabą masz pamięć i jak krótko jesteś na forum, ale twist w Preyu jest tu już od dawna doszczętnie spalony.

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9922 dnia: Grudzień 22, 2017, 20:37:27 »
Nie wiedziałem. Tematu o grze nie śledziłem, w innym miejscu sie nie natknąłem.

Rudy_rydz

  • Gość
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9923 dnia: Grudzień 22, 2017, 21:15:44 »
To prawda, twista w Preyu to już mamy omówionego na wylot. :D

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9924 dnia: Grudzień 22, 2017, 21:25:08 »
Nie wiedziałem. Tematu o grze nie śledziłem, w innym miejscu sie nie natknąłem.
Gratuluję, otrzymujesz kamień pod którym będziesz mógł siedzieć ;)

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16357
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9925 dnia: Grudzień 23, 2017, 09:14:15 »
Ej, ja też nie wiem jaki twist i nie grałem jeszcze! Orson, przesuń się, bo ciasno tu pod kamieniem.

Tapatalkin'

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9926 dnia: Grudzień 23, 2017, 09:25:52 »
A co jeśli twistem jest brak twista?


Ja skończyłem Lost Legacy, bardzo mi się podobało, idealna gra do zagrania w HDR. Fanom serii polecam bez wahania.
Dziękuję Arcybiboszowi za pożyczenie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2017, 10:18:18 wysłana przez Simplex »

Offline hesus

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5926
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9927 dnia: Grudzień 23, 2017, 20:15:38 »
Z ostatniego czasu:

Destiny 2 - Fabuła taka sobie, strzelanie bardzo przyjemne, super widoczki, i dopoki tej fabuly się do konca nie dopcha to nawet ten progres idzie calkiem plynnie. Potem jednak wchodzi się raz w tygodniu na jakies takie strzelanie zeby te milestony poohaczać i tyle. Po premierze pierwszego dodatku troche rzeczy sie ukrylo dla wlascicieli podstawki i tym bardziej jest mniej do roboty. Nie wiem - moze sprobuje jeszcze tego Raida, ale raczej nie mam ochoty nabywac dodatku.

Game of Thrones od Telltale. I co tu napisać - typowe telltale, juz sie nawet czlowiek nie zastanawia nad tymi wyborami, bo wszyscy do glowy zdazyli wbic ze i tak nie maja znaczenia :) a drugi raz przechodzic sie nie chce. Mogą te gierki dawać do plusa, bo od czasu do czasu fajnie się w to gra.

Deadpool - za te 30zl mozna zagrac, ale strasznie nierówna gra. Żeby nie glowny bohater i ten specyficzny humor, który mi akurat pasuje, to to nie wiem czy nawet średniak by był. Gra ma swoje momenty, ale no ogólnie widać, że budżetu tu raczej nie było :)

Wolfenstein: The Old Blood - Podobnie jak w podstawce - fajne strzelanie, fajna lokacja, nawet fabula bywa interesująca, ale tego co wymyslił ze ammo/zdrowko/pancerz sie przyciskiem podnosi, to bym kazal na pal nabić. Jeden głupi element a tak potrafi grę zepsuć...Jak w dwójce tego nie poprawili, to się nawet za to brać nie będę.

Offline Orson.

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 24024
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9928 dnia: Grudzień 23, 2017, 20:21:51 »
Ja miło Deadpoola wspominam. Niepotrzebnie go o 2 h rozciągneli, krótszy zostawił by lepsze wrażenie. Jedyny normalny (paradoksalnie :) ) superbohater :)

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9929 dnia: Grudzień 25, 2017, 12:39:07 »
Prey - gralem w to 3 tygodnie a licznik pokazal prawie 40h :D A wyszloby i wiecej, bo sprawdzalem sobie jeszcze alternatywne zakonczenia questow", a na poczatku moj trup scielil sie gesto.
Chyba jedno z najbardziej pozytywnych zaskoczen tego roku. Spodziewalem sie shooterka na 10h a dostalem Bioshocka na sterydach. W zasadzie ta mialem wrazenie, ze gra jest kopia Bioshocka (fabularnie/ schemat rozgrywki) chociaz wydaje sie, ze w kazdym z tych aspektow robi to nieco lepiej.
Poczatek nie zapowiadal niczego nadzwyczajnego, po kilku godzinach bylem w zasadzie na nie i mialem nieodparta chec zakonczenia swojej przygody, bo bieganie z samym kluczem francuskim i proba walki z przeciwnikiem, ktory jest szybszy, moze do mnie strzelac i zabija mnie szybciej niz ja jego przypominala raczej zupelnie nie trafiajace do mnie Dark Soulsy i byla mocno irytujaca. Koncowka natomiast okazala sie nad wyraz banalna kiedy nakoksowany ulepszaczami i zmodyfikowanymi pukawkami w ciagu kilku cichych sekund rozprawialem sie z najwiekszymi, teraz juz kompletnie bezradnymi, przeciwnikami. Moj ekwipunek natomiast pekal w szwach i moglbym sie koksowac dalej, tyle ze nie widzialem juz zadnego sensu w dalszym rozwoju mojej postaci. Takze balans gry IMO moglby byc nieco lepszy.
Ta gra pokazuje jak na niewielkiej, kompaktowej lokacji upchac tyle rzeczy, ze wchodzac tam mozna sie bawic dobre kilka godzin. Nie trzeba robic do tego sandboxa, gdzie czas gry wydluza sie, bo trzeba biegac/ jezdzic od jednej do drugiej, potencjalnie ciekawej, lokacji. Wystarczy z glowa zaprojektowac poziom w 3D i zmusic gracza do kombinowania jak dorwac dobrodziejstwa zza pancernej szyby. A sposobow  na to jest z reguly kilka. Swietna sprawa; juz dawno w zadnej grze zbieractwo nie dawalo mi takiej satysfakcji. Polecam wziasc zeszyt i zapisywac liste TODO w danej lokacji. Znacznie usprawnia znajdowanie gadzetow, bo predzej czy pozniej zawitacie tu ponownie (tym razem byc moze juz z nowymi umiejetnosciami). Pod koniec gry w zasadzie nie jest ono juz wymagane i zaczyna nuzyc powtarzalnoscia, ale na poczatku sprawdza sie jak najbardziej, bo:
-raz, ze cos bardziej efektywnego niz klucz francuski samo was nie znajdzie,
-dwa, ze to dzieki utylizacji niepotrzebnych rzeczy mozna sobie wyprodukowac hp paczke pestek do naszej klamki, bo te znajdowane tu i owdzie nie wystarcza.
Na minus, szczegolnie pod koniec, bardzo irytujace combo, czyli backtracking plus dlugosc wczytywania poszczegolnych lokacji. Nic tak nie wytraca z klimatu jak koniecznosc przedostania sie przez kilka lokacji, gdzie przemierzenie jednej na szybko zajmuje 30sek, a potem przez minute ogladasz ekran ladowania kolejnej.
Szczerze polecam. Na amazonie wlasnie (chyba wersja cyfrowa) na ps4 kosztuje 10 funtow. Za taki tytul to jak za darmo :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2017, 12:42:36 wysłana przez dziki »
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9930 dnia: Grudzień 25, 2017, 12:42:27 »
Zapomniałeś napisać, że finałowego twista odgadłeś w pierwszej minucie gry ;)


Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9931 dnia: Grudzień 25, 2017, 12:56:40 »
@Simplex:
No wlasnie bardzo sie staralem ;) i mi sie nie udalo. Chyba na poczatku nie bylem jakos specjalnie skupiony na fabule a granie po nocy po pracy i dodatkowej zabawie w remont temu nie sprzyjalo. AFAIU pierwszy raz kiedy mozna to skojarzyc to polaczenie
(kliknij)
.
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline ammarmar

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9932 dnia: Grudzień 25, 2017, 22:08:23 »
Przymierzam się do Tacoma, więc zagrałem najpierw w Gone Home kupioną na jakiejś promocji. Podobało mi się wykonanie i dbałość o różne szczegóły, ale fabuła to równia pochyła. Zakończenie jest banalne. Całość dostarcza maksymalnie 2h rozrywki. Raczej omijać.

Jak ktoś lubi "symulatory chodzenia", to polecam raczej Dear Esther, ze względu na klimat czy The Vanishing of Ethan Carter, ze względu na oprawę graficzną.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9933 dnia: Grudzień 25, 2017, 22:31:48 »
Left Behind - czyli dodatek do TLoU. Jak się spodziewałem, naughty jak zwykle z jednej strony potrafi(w film, w relacje postaci, które się lubi i na których graczowi zależy, w emocje przy ucieczkach etc), z drugiej nie potrafi(w dobry gameplay, spójność świata, spójny wygląd, spójność mechanik etc.). Meble akurat były ok ;). Ale pierwsze czym dostałem w twarz to znikającą i pojawiającą się teksturą sklepu z lalkami z odległosci, ja wiem? z 6-8 metrów. To akurat jest pierdoła, ale cóż pierwsze wyrwanie z immersji.
Potem naughty jak to oni chcieli pokazać, że w coś potrafią i zrobić ala benchmark(standard u nich, pierwsze pomieszczenie w TLoU zrobione pod działające lustro, potem bumpmapowana teksturka z grzybem w korytarzu z ogniskiem, żeby się popatrzyć jacy są zajebiści i zafundować kompletną niespójność w dalszej części gry, gdzie wszystkie tekstury grzybów są rozmytym płaskim guanem) . Pierwszy raz w jakiejś grze widziałem taki efekt - niby że przez spływające krople po szybie prześwituje światło i rzuca cienie na ścianę. Zasadniczy problem jest taki że ten efekt na ścianie zaczynał się dokładnie przy łączeniu z sufitem i kończył przy łączeniu z podgłogą, przez co bardziej przypominało to efekt z horroru i się zapytałem - co autor miał na myśli zanim doszedłem do tego o co chodzi. Bardziej to pasuje do czegoś ala stranger things gdzie się dzieją rzeczy za ścianą. Drugi taki efekt o dziwo był zrobiony lepiej, tj były jakieś rozmycia na granicach, choć nadal to było statyczne i wyglądało dziwnie, były też lokacje gdzie zgodnie ze spójnością powinien efekt być, a go nie było - serio wolałbym żeby to wywalili.
Potem bład podobny do tego w podstawce, zwiedzam sobie lokacje, przeszukałem dokładnie całą, nagle skrypt i pojawiają się clickery od razu w danych miejscach ZNIKĄD! Ja tam byłem, sprawdziłem, nie było nikogo. Cud. Miały skąd wbiec, wystarczyło, żeby wbiegały z za drzwi zamiast się pojawiać po srodku. Podobnie mnie w podstawce wkurzało, że raz w trybie wizji widzimy np. przez 2 piętra, a raz 5 metrów do przodu, a piętro pod nami to wielka niewiadoma - rozumiem ofc dlaczego tak to jest skonstruowane, ale mam nadzieje, że w dwójce to poprawia.
Kolejna sprawa to świecidełka zostawione na ciężarówce, obszedłem ją z każdej strony 3 razy, ofc brak aktywnego elementu dzięki któremu Ellie by mogła na nią wejść, no bo po co, przecież byle rozgarnięte dziecko by wiedziało jak to zrobić, a co dopiero pannica która takie rzeczy wyczynia - ściana w twarz dla immersji mocno. Potem magiczny skrypt i w dalszej części gry da się wejść na ciężarówkę od góry. Brawo! ;)
Potem gram, przyszła jedna fala wrogów, przyszła druga, zginąłem, checkpoint mi sie wczytal bardzo blisko, więc jak drugim razem już byłem w trakcie ginięcia, to sobie dałem options > load last checkpoint. Co za zdziwienie, kiedy ten checkpoint był już przed pierwszą falą....
Kolejny motyw, gram to od nowa, w drugiej fali zostali 3 firefly i wbiegało z 6-8 clickerów, wycofuję się na pozycję na tyłach. Magia się dzieje, clickery znikają, żadnych strzałów nie było, biegnie do mnie w kolejce 3 świetlików.
Jeszcze mi sie nie podobał średni komunikat, Ellie niby idzie szukać apteczki dla Joela(żaden spoiler, wiesz o tym od początku), a tu jak ją znajduje to się okazuje ze jednak nie o taką chodzi - jest to sensowne fabularnie i jarzę dlaczego ta nie wystarczała, ale tym razem growość uderzyła trochę inaczej, bo apteczka aptece nie równa, można było tego uniknąć po prostu każąc Ellie robić te wszystkie apteczki które sie robi przez crafting samej, a nie żeby znalazła normalnie leżącą na ziemi(i była to jedyna w całym dodatku), albo informując dokładniej czego ona dokładnie w tej apteczce szuka "może tam będzie sprzęt do szycia"(tak tak, domyśliłem się czego ona szuka, ale ze growo apteczka apteczce nie będzie równa nie zostało dobrze wyjaśnione).
I tak jak mówię jak idzie o fabułę, postaci etc, to jest naprawdę super i z tego jestem nad wyraz zadowolony, ale niestety w innych aspektach jak zwykle zawodzą. Ale na podsumowanie, żeby osłodzić - ogólny wygląd grafiki jest naprawdę niezły i przyjemnie się na to patrzy(są miejsca gdzie dziwnie spada rozdziałka niektórych efektów), no i bardzo mi się podobał motyw z napuszczaniem clickerów na świetliki. Pomimo tego całego niedorobienia, nabrałem ochoty na przeżycie jeszcze raz historii z podstawki, tylko jak pomyśle o graniu, to mi się średnio chce ;).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2017, 22:56:16 wysłana przez Blue__ »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9934 dnia: Grudzień 25, 2017, 22:34:31 »
No jak zwykle zawodzą, słaby dev i tyle.

Offline maxplastic

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4667
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9935 dnia: Grudzień 25, 2017, 22:38:53 »
Aż nie wierzę, że to przeczytałem Zważywszy na to, że chyba nie pamiętam większości z tych rzeczy albo nie zwracałem uwagi, a grałem ze 3 miesiące temu. Dobra, fale były wkurzające, ale poza tym dobrze się bawiłem. Historia mi się bardzo podobała.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9936 dnia: Grudzień 25, 2017, 22:39:29 »
Mi też się bardzo podobała :).

Rudy_rydz

  • Gość
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9937 dnia: Grudzień 25, 2017, 23:15:34 »
Czyli Blue jak zwykle jest po prostu sobą? ;)

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9938 dnia: Grudzień 25, 2017, 23:47:13 »
Blue uważa, że ND robi tak dobrze pewne elementy(szczególnie w TLoU - historia, postacie, kreacja świata), że niedorobienie innych powoduje mocne obniżenie jakości rozgrywki, bo świat wali ścianami takimi, że przez nie ciężej w niego uwierzyć(zastawione piętra zawsze tymi samymi skrzynkami, te same meble, praktycznie brak komputerów w miejscach gdzie na pewno powinny być etc), braki w mechanice zaburzają "flow" też wybijając z immersji, a robienie z gry benchmarka pojedynczych efektów, które są niekonsekwentnie stosowane też ujmuje jej mocno spójności. TLoU tak jak i ten dodatek mogłyby być naprawdę rewelacyjne, może TLoU 2 się uda.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9939 dnia: Grudzień 25, 2017, 23:52:04 »
To są gamizmy które nie przeszkadzają zdecydowanej większości graczy, a których usunięcie byłoby kosztowne.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9940 dnia: Grudzień 26, 2017, 00:01:16 »
Nie. Większość tych rzeczy jest do usunięcia bezkosztowo, albo bardzo niskim kosztem. Stąd się czepiam. Gamizmem z którym pewnie byłby problem jest to, że raz widzimy na 5 metrów, a raz na 2 piętra etc. - pewnie z uwagi na ograniczone zasoby, raz gra wczytuje oba piętra, raz mamy do dyspozycji tylko planszę złożoną z jednego - to rozumiem, ale obstawiam, że pewnie jakimiś ninja trickami dałoby się ładować np tylko pozycje clickera z kolejnego piętra, kto jak nie ND? ;)


Np zamiast zawalać drzwi na wyższe piętro takimi samymi skrzynkami przez całą grę, po prostu dać zwalone gruzy i już. To nie jest charakterystyczne. Jak nie chcemy żeby gracz myślał o tym jak się dostać na ciężarówkę, to nie umieszczamy na niej świecidełek(serio żadna różnica czy je znajdę tutaj, czy w innym miejscu). ETC.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2017, 00:04:59 wysłana przez Blue__ »

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9941 dnia: Grudzień 26, 2017, 00:05:02 »
Musisz pójść w gamedev i zbawić branżę.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9942 dnia: Grudzień 26, 2017, 00:10:51 »
https://www.youtube.com/watch?v=4Gq5U1PSXmI
Masz np o tym że nie dają zombiakom różowych koszulek, bo są zbyt charakterystyczne. Ta sama metalowa półka skrzynek na akta, jest zbyt charakterystyczna żeby jej używać. Większość gier jakoś ogarnia że robi się gruzy i nie ma z tym problemu. A jakby olali to działające lustro i bumpmappingowy grzyb dla spójności, to by jeszcze pewnie w piii zaoszczędzili, ale ofc nie uzyskali by efektu "wow" o jaki im chodziło ;).

No i serio to taka duża ilość roboty żeby zombie po odpaleniu skryptu respił się za drzwiami i biegł do ustalonego miejsca?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2017, 00:13:48 wysłana przez Blue__ »

Rudy_rydz

  • Gość
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9943 dnia: Grudzień 26, 2017, 00:13:13 »
Blue uważa, że ND robi tak dobrze pewne elementy(szczególnie w TLoU - historia, postacie, kreacja świata), że niedorobienie innych powoduje mocne obniżenie jakości rozgrywki, bo świat wali ścianami takimi, że przez nie ciężej w niego uwierzyć(zastawione piętra zawsze tymi samymi skrzynkami, te same meble, praktycznie brak komputerów w miejscach gdzie na pewno powinny być etc), braki w mechanice zaburzają "flow" też wybijając z immersji, a robienie z gry benchmarka pojedynczych efektów, które są niekonsekwentnie stosowane też ujmuje jej mocno spójności. TLoU tak jak i ten dodatek mogłyby być naprawdę rewelacyjne, może TLoU 2 się uda.
Mi to wygląda na przypierdalanie się na siłę. :)

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9944 dnia: Grudzień 26, 2017, 00:14:52 »
Nie, to nie jest szukanie dziury na siłę, bo ja to po te rzeczy prostu widzę i mnie to wybija z gry.

Chmielarz kiedyś pisał, że żeby zrobić WoW, to się np. projektuje mega biedną pierwszą lokację, ale na środku stawia stolik z idealnie wymodelowanymi jabłkami, tj super ilość trójkątów etc, wtedy grasz myśli - wow, ale potrafią, ale grafa - idealnie efekt lustra z TLoU. I wszystko jest super, jeżeli jabłek nie będzie w dalszej części gry - wtedy gracz nie będzie miał powodów, żeby je porównywać. ND robi jabłka na początku super, a potem robi biedne.

Ja się czułem w TLoU jak by mi pokazywali tech demo Unreala 3, tam było tak że są pokoiki i do którego wchodzisz to Ci pokazuja dany efekt, w innym inny etc. Nigdy Ci całości nie pokażą, bo szkoda na to mocy. Na takim czymś cierpi spójność. Pamiętam, że było w TloU blisko siebie jedno łóżko z wymodelowaną pościelą,  obok tego całkiem płaska kanapa z bieda teksturą, niedaleko drugie łóżko z płaską rozmemłaną rozciągniętą teksturą - serio lepiej żeby wszystkie te obiekty mały rozmemłaną syfną i mało polygonów, niż żeby jedno się wybijało. Tak jak z 10-15 lat temu były już demka duża iloscią włosów obdarzonych niezłą fizyką na łbie, tyle że mocy kompa było na tyle żeby tylko wygenerować głowę i te włosy, więc i tak tego w grach nie widzieliśmy, a ND ci to wciśnie w jednej lokacji, żeby wyglądali na królów kodowania, żeby potem już tego nie było, tam gdzie w ramach spójności być powinno.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2017, 00:43:09 wysłana przez Blue__ »

Offline dziki

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4351
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9945 dnia: Grudzień 26, 2017, 15:37:00 »
ja jak lubie gry od ND to dla tego dodatku jestem na nie. No ale mnie jakos specjalnie historie nastolatek nie kreca - ani tu, ani w LiS nie pamietam nic poza tym, ze one gdzies tam sobie chodzily, cos sobie plotly, a potem gra sie skonczyla ;)
gram w gry, a nie polygony! :P

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9946 dnia: Grudzień 26, 2017, 16:46:55 »

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9947 dnia: Grudzień 26, 2017, 20:09:16 »
Tearaway: Undolded - 10/10, lubisz platformery? Lubisz innowacyjne pomysły w grach AAA co się praktycznie nie zdarza? Nie masz alergii na grafikę w stylu dla dzieci? Masz pociechę w wieku 3-10 lat? Kupuj, graj, a jak nie masz PS4, to kup PS4.
http://forum.polygamia.pl/dyskusje/tearaway-unfolded/msg1071367/#msg1071367
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2017, 20:11:28 wysłana przez Blue__ »

Offline Biskup

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9948 dnia: Grudzień 26, 2017, 21:00:19 »
Tearaway: Undolded - 10/10, lubisz platformery? Lubisz innowacyjne pomysły w grach AAA co się praktycznie nie zdarza? Nie masz alergii na grafikę w stylu dla dzieci? Masz pociechę w wieku 3-10 lat? Kupuj, graj, a jak nie masz PS4, to kup PS4.
http://forum.polygamia.pl/dyskusje/tearaway-unfolded/msg1071367/#msg1071367

Musi być to świetny tytuł, bo poprzednia część - Unfolded była genialna.

Offline Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 23240
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9949 dnia: Grudzień 26, 2017, 21:21:39 »
Sprawdz na klawiaturze jak daleko jest f od d, tak dla pewnosci ;).

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9950 dnia: Grudzień 26, 2017, 23:52:02 »
Ale jednak Tearaway Unfolfed lepsze.

Offline maxplastic

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4667
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9951 dnia: Grudzień 27, 2017, 01:20:57 »
Może przynajmniej poprawnie wymawia Tearaway, bo wielu robi to źle.

Offline Simplex

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 92032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jak tu coś wpisać?
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9952 dnia: Grudzień 27, 2017, 10:11:10 »
Winny jak naładowany.

Offline Ja Być z Polska_

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 5069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nuż, Widelec Klienta Hydzę
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9953 dnia: Grudzień 27, 2017, 10:36:33 »
Tiring. ;)
III-v materials can only result in n-channel HFETs or NPN BJTs. You can't make an active pull-up device, which is required for any VLSI use. Only very high power resistive pull-up or current steering logic is possible.

Offline meatbag

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 8466
  • "Je n'avais pas besoin de cette hypothese-la."
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9954 dnia: Grudzień 27, 2017, 11:03:07 »
Winny jak naelektryzowany!

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20653
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9955 dnia: Grudzień 27, 2017, 12:14:21 »
Life is Strange: Before the Storm (PS4)

Jest dobrze/nie jest źle.

Prawie wcale nie słychać, że zmieniono aktorkę podkładająca głos pod Chloe. Klimat się zmienił, a raczej podejście, bo i tym razem mamy rozterki nastolatki, tyle że z punktu widzenia buntowniczki. Przewijanie czasu zastąpiono systemem pyskowania: wybierasz opcje dialogową oznaczoną czaszkami, zwracasz uwagę na to co mówi oponent i odpowiednio dobierasz odpowiedzi, wszystko to pod presją czasu. Na razie miałem tylko dwie pyskówy i nie ma co oceniać jeszcze.
Czytając pamiętnik Chloe nie dziwię się, że taka wkurwiona była na Maxine.

Grafika wygląda na lepszą, ładniejszą, soundtrack przyjemny, tylko sterowanie jakieś takie luźne, zbyt responsywne i postać jakoś za szybko reaguje na ruchy analoga, a szybkość rozglądania musiałem zmniejszyć o jeden kwadracik, bo też było za szybko.

Premiera o północy sprawiła, że pograłem zaledwie dwie godzinki, więc dopiero dzisiejszego wieczoru pogram porządnie.

Zapomniałem o jednym technicznym zgrzycie: animacja postaci czasem woła o pomstę do nieba. W jednej scenie dyrektor Wells podchodzi jak jakiś paralityk, w innej Victoria kręci tyłkiem jak te laski w Vice City, ale najgorsze jest to że jak się patrzyłem na to jak idzie Chloe, podczas gdy nią sterowałem, to miałem jakiś taki dysonans. Z czasem mi przeszło, ale ostrzegam, zwłaszcza wyczulonego na animacje postaci Emiela :)

Za to fajny jest patent ze sprawdzaniem aktualnego celu: wciskasz L2 i Chloe podnosi rękę, bo cel ma zapisany we wnętrzu lewej dłoni :) Wszędzie śmiga z markerem (zamiast zdjęć mażemy po ścianach), więc to logiczne, że sobie zapisuje :)

Drugi epizod za mną i... jakieś takie to wszystko przegadane. Dłużyzny. Interakcja z otoczeniem sprowadza się do wejścia do pomieszczenia, klikaniu na wszystkim co się podświetla i wysłuchiwaniu monologów w głowie Chloe.
Czar pankówy prysł i czułem zażenowanie uczestnicząc w coraz to nowszych, żenujących sytuacjach, przed którymi staje panna Price.
Nadal fajnie jest kazać komuś wyjąć łeb z dupy, czy rzucić wiązanką, ale uczucie, że ta dziewucha marnuje sobie życie jest nie do zniesienia.
Dlatego tez nie mogę się doczekać kolejnego epizodu ;D

Technicznie nadal to samo, z tą różnicą, że logo Unity na ekranie tytułowym wczytuje się w prędkości ok. 0,25 klatki na sekundę. Większość animacji chodzenia to nadal paraolimpiada i na dodatek przez większość odcinka panuje cisza, bo może ze dwa utwory lecą w tle.

Trzeci epizod zaliczył jakiś techniczny fakap z wykryciem faktu jego ściągnięcia i zainstalowania. Przed jego premierą ściągnęło mi się i zainstalowało tych parę GB. Lecz z poziomu gry nie mogłem go uruchomić, tylko byłem odsyłany do strony sklepu, na której nic nie mogłem zrobić. Wchodząc na stronę gry w sklepie z poziomu menu konsoli też nic nie dało. Google pomogło i wreszcie się udało.
Niestety trzeci epizod ssie. Nuda, mało muzyki, historia zrobiła się nieciekawa. Przynajmniej dla mnie - po fajnym pierwszym epizodzie oczekiwałem czegoś innego. Polecam, ale i ostrzegam, bo przegadane toto. Za to wisienką na torcie jest właściwe zakończenie :) Czekam jeszcze na epizod bonusowy.
Platynka wpadła w trybie kolekcjonera.
"Co się tak kurwa patrzysz? Nas tu nie ma!"

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9956 dnia: Grudzień 28, 2017, 13:51:54 »
12. Gears of War 4
Skończyłem wczoraj singla, bardzo przyjemny tytuł. Ładna grafika, strzelanie - wiadomo, klasyk wychylania się zza rogu, czyli dość modnie. Fabuła taka sobie, nie przeszkadza, ale tutaj ja nie mam nic do powiedzenia, bo nie grałem w poprzednie części.
Bardzo dobrze wydane 2 zł na Xbox pass :)

Offline knur

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6737
  • 8==>
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9957 dnia: Grudzień 28, 2017, 14:00:00 »
2 zł? A nie 1 zł?  ;)

Offline SimonX

  • Prezes
  • *****
  • Wiadomości: 4193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Przechodzimy na stareforumpoly.pl
    • Zobacz profil
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9958 dnia: Grudzień 28, 2017, 14:03:29 »
2zł, wczoraj przedłużyłem też za 1zł, bo nie miałem wcześniej czasu, żeby dokończyć grę. Nawet nie wiem kiedy ten miesiąc minął...

Rudy_rydz

  • Gość
Odp: Jaką grę ostatnio ukończyłeś?
« Odpowiedź #9959 dnia: Grudzień 28, 2017, 20:46:57 »
Tym razem dwie krótkie gry.

#45 Persian Nights: Sands of Wonders

Persian Nights jak sugeruje nazwa, zabiera graczy do pustynnej krainy gdzie główna bohaterka musi poradzić sobie z tajemniczą zarazą. Fabularnie jest dosyć schematycznie jednak tym razem do pomocy zostają nam oddane postaci niezależne takie jak akrobata dzięki któremu dostajemy się w niedostępne normalnie miejsca. Tak jak kilka ostatnich gier z gatunku HOPA od Artifexu Mundi, tak i tutaj gra jest bardziej nastawiona na przygodę przez co bardziej przypomina typową przygodówkę point'n'click aniżeli poprzednie gry z serii HOPA. Po części jest to dobry kierunek jednak odczuwa się spory niedosyt gdyż zagadek z szukaniem obiektów jest zdecydowanie za mało, a pozostałe zagadki są bardzo proste.

#46 The Last of Us: Left Behind - SPOILERY

Dodatek do świetnie przyjętego The Last of Us pokazuje wydarzenia z dwóch linii czasowych gdzie główną bohaterką jest Ellie. W pierwszej śledzimy poczynania Ellie i jej przyjaciółki Riley przed wydarzeniami z podstawowej wersji gry, w drugiej zaś znajdujemy lekarstwa dla poważnie rannego Joela. Sama rozgrywka jest identyczna jak w podstawce i dalej bardzo przyjemnie walczy się z przeciwnikami zakradając się za ich plecy aby wbić im ostrze noża w głowę. Niestety, dodatek ma duży problem z narracją i momentami wygląda jakby twórcy nie za bardzo mieli pomysł na jego stworzenie. Niemniej, warto zagrać aby dowiedzieć się kilku istotnych fabularnych aspektów.

Nie wiem czy jeszcze coś skończę w tym roku. Jak mnie nie wciągnie Asasyn to sprawdzę Somę lub Nex Machinę.