Autor Wątek: Enemy Front  (Przeczytany 48337 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pierog

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 745
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #240 dnia: Lipiec 03, 2014, 15:46:01 »
Z pół już trzepłem i tak:
muzyka: 8/10
grafika: 8/10
gejmplej: 8/10
miodność: 8/10

Dodatkowe dla konsolowców:
design poziomów: 1/10 (bo za duże, można się zgubić)
design misji: 1/10 (za duże poziomy i dodatkowe cele misji i nie wiadomo co robić, bo ten znacznik gdzie iść ciągle lata gdzieś)
balans: 1/10 (nie wiadomo co za balans, dam jak inni)
strona techniczna: 1/10 (małe gówniane studnio to na bank musi zjebane być, tyle widziałem gifów w necie)


Normalne Call of Duty we II wojnie, tylko lepsze. DarkStar z narzekaniem na elementy skradankowe se jajcarzy - gdzie masz je w ogóle w CoDach i dlaczego są lepiej zaimplementowane? Tutaj po pierwsze jest w ogóle taka możliwość, po drugie jest całkiem "viable". Inna sprawa, że strzelanie z MP40 Niemcom w ryj sprawia dużo większą frajdę... AI jak AI - jak w każdej grze. Bug doświadczono jeden - karabin przez ścianę wystawał. Szok.


To jest coś na poziomie COD 2,3 czy jednak gdzieś niżej?

budda

  • Gość
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #241 dnia: Lipiec 03, 2014, 15:54:13 »
Jak 2.

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16321
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #242 dnia: Lipiec 03, 2014, 16:37:36 »
To jest coś na poziomie COD 2,3 czy jednak gdzieś niżej?

Tak -3 (czyt. minus trzy). ;) CoD 3 na PS2 był dla mnie bardziej miodny.

Offline Pierog

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 745
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #243 dnia: Lipiec 03, 2014, 16:41:57 »
To jest coś na poziomie COD 2,3 czy jednak gdzieś niżej?

Tak -3 (czyt. minus trzy). ;) CoD 3 na PS2 był dla mnie bardziej miodny.

Ile osób tyle opinii. Ja na przykład bardzo lubiłem się w grach City wydawanych jedynie na PC (np. Mortyr 3,4; Terrorist Takedown 2) więc sądze że EF będzie dla mnie idealny :)

A tak swoją drogą to COD 3 ciąglę czeka u mnie w kolejce do ogrania, ciekawe czy grajac EF i tego coda zaraz po sobie widziałbym dużą rożnicę...

Offline DarkStar

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16321
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie liczę klatek, gram w gry
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #244 dnia: Lipiec 03, 2014, 16:46:04 »
Jak chcesz coś obszerniej to przejrzyj wątek. Wrzucałem screenshoty oraz filmiki i pisałem na bieżąco jakie mam wrażenia. Można zaobserwować jak się zmieniła moja ocena w czasie. budda gra pod wpływem środków odurzających, nie słuchaj go. ;)

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #245 dnia: Lipiec 03, 2014, 16:52:28 »
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20447
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #246 dnia: Lipiec 03, 2014, 19:15:37 »
Dodatkowe dla konsolowców:
design poziomów: 1/10 (bo za duże, można się zgubić)
design misji: 1/10 (za duże poziomy i dodatkowe cele misji i nie wiadomo co robić, bo ten znacznik gdzie iść ciągle lata gdzieś)
balans: 1/10 (nie wiadomo co za balans, dam jak inni)
strona techniczna: 1/10 (małe gówniane studnio to na bank musi zjebane być, tyle widziałem gifów w necie)
Dobry pocisk. :D
Nie wiem z której strony ::)
Wyczuwam u buddy ból dupy spowodowany ślęczeniem na taborecie ;)

budda

  • Gość
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #247 dnia: Lipiec 03, 2014, 19:32:09 »
No właśnie może stąd bierze się frajda z masakrowania. Nie ma to jak k+m w szczelance i normalne mapy materacowe a nie kilrumy z siedzeniem za murkiem. Ostatnie moje przygody to kilzony i anczartedy, więc tak jakby "wyszłem na światło dzienne z mroków konsolowych". Tak się fajnie gra, że po Wolfie może jeszcze nawet jakieś kolodudi trzepne, o!
#k+mforewa

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20447
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #248 dnia: Lipiec 04, 2014, 08:02:25 »
Masz rację! Enemy Front to drugie zstąpienie Jezusa w dziedzinie strzelanin FPP (do których zalicza się Uncharted i The Last of Us).
Idę cicho kwilić w kątku :'(

Offline Xian

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 15709
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bartek S.
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #249 dnia: Lipiec 04, 2014, 08:41:08 »
Jak 2.

Alez to byla slaba gra.

(kliknij)

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #250 dnia: Wrzesień 03, 2014, 23:04:31 »
Dzisiaj skończyłem, przeczytałem ostatnie 2 strony wrażeń i ocenę Buddy i mam jeden komentarz:

BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nie wiem, na jakich narkotykach trzeba być, żeby tej grze przyznać 7/10, a co dopiero 8/10.

Zestawię na szybko plusy i minusy:
+świetne ekrany loadingów. Zdecydowanie najlepszy element gry! Wrzuciłbym to do jakiegoś muzem jako interaktywne pokazy :).
+można omijać całe sekcje strzelania i iść dalej
+sam pomysł (nie wykonanie) na fabułę - mix wspominek i "bieżących" wydarzeń z obrony Warszawy
+misje na półotwartym terenie, co oznacza, że nie musimy tylko stać w korytarzu metr na metr.
+jedna czy dwie misje zostały dobrze zaprojektowane i dają dużo alternatyw podejścia, flankowania wrogów
+teoretyczny pomysł na wybory w takiej grze. Od głupot typu co za karabin chcesz wziąć po wybór czy zostajesz na wieży i osłaniasz czy napierasz w głównej linii. To samo tyczy się zadań pobocznych, których potencjał nigdy nie został wykorzystany, ale taka nieliniowość byłaby fajna (idę po cichu, to nie wyjeżdża na mnie czołg - fajny patent!).

-wielokrotne błędy blokujące progres w rozgrywce i wymuszające czasem nie tylko powtarzanie od punktu kontrolnego, ale również całej misji od początku, bo się akurat przeciwnik gdzieś zapadł pod ziemię, bo czołg nie wyjeżdżał, bo nie mogłem się poruszać po scence przerywnikowej itp. Ogólnie szkoda, że to nie było na PS4 bo ciągle chciałem robić screeny ;).
-nie wiem czy naziści wygraliby cokolwiek, gdyby mieli inteligencję jak w Enemy Front. Zgodnie ze skryptem biegną do punktu i ignorują, że tam właśnie zginęli koledzy. Wbiegają również dosłownie pod lufę, jeśli schowamy się za drzwi budynku. Dawno nie widziałem tylu głupot jak zacinanie się na drzwiach albo ciągły bieg w ścianę, ignorowanie gracza i przebieganie przez niego itp.
-okazuje się, że jeden biedny dziennikarzyna brał udział w prawie każdej tajnej misji wojskowej. Dziwne, że nie szturmował Berlina, ale na szczęście koledzy, którzy nie mieli do niego zaufania (parafrazuję "Tych ludzi szkoliłem do zadania przez lata, a Ty jesteś tu przez przypadek") zawsze wysyłają go samego, żeby wysadził rakiety V2 dla przykładu. Gdyby Polska miała takich dwóch to pewnie wygrałaby z Niemcami :D.
-misje w Warszawie zdecydowanie odstają od reszty i w 90% przypadków polegają na galeryjce strzelniczej. Stoisz w miejscu, a oni biegną, nawet szczególnie się nie kryją. Byle więcej. Są też dużo bardziej oskryptowane, zamknięte i mają więcej błędów. Jedną powtarzałem po 3 razy, bo błędnie zniszczyłem jeden z dwóch wskazanych czołgów. Jak się okazało gra zakładała, że miałem zniszczyć czołg numer 1 i tylko wtedy pozwalała na kontynuowanie rozgrywki inaczej po prostu w nieskończoność nadbiegali żołnierze wroga.
-mnóstwo killroomów na otwartym terenie. Z jednej strony miało być fajnie, bo otwarta mapa, a z drugiej co 5 sekund masz znaczek "zabij wszystkich na obszarze" co się sprowadza do tak naprawdę zamkniętego tunelu z jedną wadą, że AI przeciwnika może gdzieś sobie pójść albo zapaść się pod ziemię i wtedy ich nie zabijesz.
-strzelanie z różnych broni jest dość znacząco zepsute, ogólnie grając każdy dojdzie, że wystarczy mieć karabin z lunetą, bo AI jest tak powolne w strzelaniu z karabinów automatycznych, że bez problemu zdążymy ich zabić. 
-elementy skradankowe działają tylko wtedy, gdy nie przewidują tego twórcy.
-multiplayer jest oczywiście martwy, ale to było wiadomo od startu.
-jest mnóstwo mechanik, które są bez sensu albo często nie działają. Przykłady to chociażby zbieranie wielkich żelaznych orłów rzeszy (?) albo przenoszenie ciał.
-wyważanie drzwi w slow-mo ;)

Na koniec wisienka na torcie:
Moim skromnym faworytem był bug, w którym strzeliłem ze snajperki do wartownika rozmawiającej z kolegą. Mylnie założyłem, że ten drugi widząc martwego kolegę zacznie uciekać, ale ku mojemu zaskoczeniu - wyprostował się i zaczął wielokrotnie salutować. Ulżyłem jego cierpieniom po krótkiej chwili zwijania się ze śmiechu :D.

Nie odnosiłem się do grafiki, bo wiadomo - grałem na PS3, ale CryEngine to tu nie szalał, ale było też kilka fajnych widoczków. Niestety wszystko jest nierówne i na jeden dobry element przypada kilka słabo lub przeciętnie wykonanych. Gra wygląda często gorzej niż produkcje z 2007-2008 roku.

Nie jest to Terrorist Takedown, ale w żadnym wypadku nie jest to też dobra gra i mówię to ze świadomością i niejako smutkiem, bo mam kilku znajomych w CI, których nazwiska widziałem w napisach końcowych gry. Chciałbym, żeby ktoś z mądrzejszych ode mnie ludzi się przyglądnął pomysłom w EF, bo jest tu kilka fajnych patentów, ale ich wykonanie niestety nie domaga na każdym froncie (pun intended).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2014, 23:06:04 wysłana przez Emiel »
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Online Blue__

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 22776
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #251 dnia: Wrzesień 04, 2014, 00:13:39 »
Odnośnie tego, że AI leci do punktu i ignoruje że tam leży tona trupa kolegów... W COD4 było to samo ;), zrobiłem sobie dywan z przeciwników, a że dodatkowo w sąsiednim pokoju rodziła ich big mama w ilości ze kilku na minutę, to tak sobie tam mogłem siedzieć do śmierci i powiększać kupkę trupa, gdyby ciała nigdy nie znikały i się na sobie układały ;).

Offline Emiel

  • Moderator Globalny
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21781
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie wie kto to Emil!
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #252 dnia: Wrzesień 04, 2014, 01:47:19 »
Ja nie mówię, że to w grze nie występuję, ale tutaj nowi koledzy to po prostu pojawiają się na Twoich oczach :D.
Moje opinie są moje i tylko moje, tzw. własne.
Cytat: Starh
EMIEL jak chesz next gena to sprzedaj konsole.. taka rada. Tak czytam Twe posty i zawsze Ci coś nie pasuje.... Czy ty kiedykolwiek byłeś w pełni z czegoś zadowolony?

Offline SzczwanyGapa

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 20447
  • Płeć: Mężczyzna
  • HANG ON TO YER HELMET...
    • Zobacz profil
Odp: Enemy Front
« Odpowiedź #253 dnia: Wrzesień 04, 2014, 08:16:57 »
Twoja recenzja zainspirowała mnie do ponownego podejścia do Uprising44 ;D