Autor Wątek: Czy Bossowie w grach są potrzebni?  (Przeczytany 7610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16426
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« dnia: Luty 11, 2012, 23:11:31 »
Swego czasu pojawił się temat w którym wylewaliśmy żale spierając się, który przeciwnik w grach był najbardziej srogi. Może warto podejść do tematu z zupełnie innego kąta.

Uważacie, że gry muszą mieć Bossów wszelkiego rodzaju, czy fabułę można poprowadzić w zupełnie inny sposób? Czy w ogóle jest to możliwe? W końcu zawsze znajduje się ktoś, kogo trzeba pokonać. Czy gra, bez epickiego przeciwnika nie byłaby nudna?

Czy w przypadku RPG powinna być możliwość ominięcia takiej potyczki, jeżeli umiejętnie podejdziemy do rozwoju postaci/dialogu? (zdarzyło się tak w ogóle? pomroczność przezemnie przemawia i nic nie potrafię sobie przypomnieć) Dochodzi sprawa Deus Exa, gdzie całą grę możemy się skradać, naturalnie Bossów zabić musimy. Pozostając przy gatunku, najgorzej wspominam Alpha Protocol, gdzie na jednej zdolności jesteśmy w stanie powalić każdego Bossa (w kilka sekund), lecz jej nie posiadając będziemy się męczyć i nie zdziałamy nic.

Dodatkowo, jak Waszym zdaniem powinna taka walka wyglądać? Sekwencje QTE? Jestem akurat na etapie Darksiders, a jak wiadome, tam każdego Bossa pokonujemy w różny sposób, przy czym nie zawsze w pierwszy momencie jest wiadome, co tak na prawdę trzeba wykonać i w co celować. Naturalnie takich gier jest tona. Nie idzie wyłącznie o zadanie ciosu, musimy zrobić to umiejętnie, wykorzystując dany kawałek ciała bądź technikę (spal ciało->dopiero strzelaj).


Nie wiem czemu, ale zawsze wspomina mi się w tym momencie Uroboros Mkono z RE5, gdzie grając samemu miałem z tym masakryczny problem. Aczkolwiek to pewnie kwestia celowania i opanowania co tak właściwie musimy zrobić. Niby solucje są z nami od zawsze, ale nie jestem pewien czy pokonałbym kilkunastu Bossów, gdyby nie youtube&internet ;)

Czy walka powinna być urozmaicona? Powinniśmy mieć możliwość skorzystania z rozmaitych funkcji danej postaci, czy może z tego o czym wyłącznie pomyśleli twórcy?

Swoją drogą, moja wysnuta teoria idzie się właśnie kochać, albowiem im dłużej pisze tego posta, tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie ma możliwości stworzenia tytułu, który pozbawiony by był Bossów. Chyba, że w zupełnie innej formie, o której nie mam obecnie pojęcia. Wszystko niby zależne jest od Twórców, bo moim skromnym zdaniem każdy gatunek da się zrewolucjonizować ;)

Niby powinien dać wstecz i to olać, ale cóż, może pojawi się coś ciekawego 8)

Offline RudolV

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1184
  • Płeć: Mężczyzna
  • Just call me... Kakolookiyam!
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2012, 23:26:13 »
Swoją drogą, moja wysnuta teoria idzie się właśnie kochać, albowiem im dłużej pisze tego posta, tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie ma możliwości stworzenia tytułu, który pozbawiony by był Bossów.
są gry bez spektakularnych walk z Bossami np: Modern Warfare

osobiście lubię dobre walki z bossami - dobre znaczy takie gdzie trzeba trochę pokombinować, obrać taktykę, wyuczyć się ruchów na pamięć i walka wygrana, nawet jak trwa długo. Nie lubię walk wg mnie nieuczciwych tzn gdy boss rzuca hordy pomniejszych wrogów, odnawia życie, jest przegięty itp.

Offline Misiakk

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Viva Yuri!
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2012, 23:42:44 »
Mam tak samo jak RudolV.
Najgorsi są bossowie z japońskich gier, zabijesz go a tu nagle okazuje się że ma następny pasek życia a pod nim jeszcze 3 kolejne.

Offline TurboGad

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11015
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hejter MGS i Death Stranding
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2012, 23:46:44 »
Ciekawe pytanie. Moim zdaniem bossowi muszą być, ale niekoniecznie muszą to być wielgachne potwory przyjmujące na klatę pociski przeciwpancerne niczym Godzilla. Wszystko zależy od gry, jej gatunku i rozwiązań gameplayowych. Może być boss "zbiorowy" jak w przywołanym CoD - nie ma jakiegoś pojedynczego typa z absurdalną ilością zdrowia (bo to nie pasuje do gry), zamiast tego gracz jest rzucany na niekorzystny teren, na którym musi pokonać wielu przeciwników (opcjonalnie: w określonym czasie). Z kolei w takim [PROTOTYPE] czy np. Bayonettcie boss jako kolosalne monstrum jest jak najbardziej na miejscu. Pasuje do konwencji i wpisuje się w gameplay. Bossowie z Human Revolution czy Alpha Protocol jakoś wpisują się w gameplay (w przypadku Deusa jest z tym problem, ale nie roztrząsajmy tego), ale nie w konwencję - zwykły facet przyjmujący kolejne pociski z wolframu w środek nieosłoniętego czoła psuje imersję, ale widocznie nie w sposób znaczny, skoro większość z nas na to się godzi.

Kwestia tego jak wygląda walka z "klasycznym" bossem to osobna para kaloszy. Wspomniane zmartwychwstania bydlaka, kolejne fazy walki, ataki typu instakill - mnie to osobiście denerwuje, ale ponownie - te zagrania mogą (podobnie jak np. nieskończony respawn przeciwników) wpisywać się w gameplay.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 00:35:00 wysłana przez TurboGad »

Śmiałbym się jakby ten grafoman Kojima upadł i sobie głupi ryj rozwalił!

BluePL

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2012, 23:48:14 »
Ja bardzo lubię walki z Bossami o ile są dobrze zrobione i przystają do konwencji gry.

Te z Darksiders są idealne wręcz(zręczność + sposób+pasują do konwencji gry). Boss na końcu uncharted 2 znów zupełnie mi się nie podobał. Tak samo wesker w RE5, widać nie lubię jak człowiek ma jakieś nadnaturalne moce wytrzymałościowe i trzeba do niego wpakować 10 ton ołowiu.

Za to pozostałem bossy w RE5 mi się podobały, byłem zniesmaczony że na końcu Resistance : FoaM nie było bossa, bo naprawdę na niego czekaliśmy z kumplem.

Gry bez bossów są i można się bez nich obyć, ale jak są dobrze zrobieni, to dlaczego nie.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2012, 23:52:12 wysłana przez BluePL »

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pitagoras siłowni
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2012, 23:51:30 »
Jasne, ze sa potrzebni!

Po pierwsze sa chwilowym przerywnikiem od tego co robimy przez wiekszosc gry, czyli urozmaicaja rozgrywke.

Po drugie, wokol bossow da sie ulepic cala filozofie danej gry np. Demons Souls i dark Souls. Czym bylyby te gry bez swoich bossow?

Po trzecie dobrze zrobieni bossowie moga byc tez ciekawie wytlumaczeni fabularnie, np Metal gear Solid 4 i te polnagie laseczki, ktore mialy swoja skrywana straszliwa historie.

Osobiscie lubie walki z bossami pod warunkiem, ze sama walka jest dobrze przemyslana i wymaga od gracza nieco pokombinowania. Jako przyklad niech posluzy Batman (obie czesci od Rocksteady), tam prawie kazdy z bossow byl minigierka.

PS. Watek jest Forumogadka Ready!  :P
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2012, 23:57:53 wysłana przez Buster Dogg »
(kliknij)

Offline Misiakk

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Viva Yuri!
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2012, 23:54:19 »
Najgorszą walkę z bossem jaką pamiętam przeżyłem w Final Fantasy X jakiś latający stwór z którym walczyło się lecąc na dachu samolotu(?) wkurzyłem się tak że grę odstawiłem na kilka miesięcy. Tak więc czasem boss może nieźle zepsuć zabawę.

Co byście powiedzieli na bossa którego można by pokonać jednym celnym strzałem?

BluePL

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2012, 23:55:06 »
PS. Watek jest Forumogadka Ready!  :P
Akurat już narzekali sporo na to, czy zawsze muszą być bossy :P.

Cytuj
Co byście powiedzieli na bossa którego można by pokonać jednym celnym strzałem?
Słaba satysfakcja, ale chyba wolałbym żeby zamiast ostatniej walki w u2 była cut-scenka sensowna jakaś ;).
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2012, 23:56:41 wysłana przez BluePL »

Offline Misiakk

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 9458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Viva Yuri!
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2012, 00:00:18 »
Właśnie w Uncharted 3 nie było typowego bossa.

Offline Buster Dogg

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 7227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pitagoras siłowni
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2012, 00:00:47 »
Co byście powiedzieli na bossa którego można by pokonać jednym celnym strzałem?

Bed of Chaos w Dark Souls byl takim bossem i byl zenujacy. Po drugie ten trick z jednym celnym strzalem ma sens pod warunkiem, ze samemu wykminisz gdzie jest jego slabosc, jak ci to ktos wczesniej zespoiluje (tak jak mi w DkS) to traci to w ogole sens.
Po drugie taki boss ma zerowy replay value jak juz znasz trick jak go pokonac.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 00:02:44 wysłana przez Buster Dogg »
(kliknij)

Offline aux

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 789
  • Płeć: Mężczyzna
  • Where is my mind?
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2012, 00:20:46 »
Gry bez bossów? No way! Nie wyobrażam sobie Metal Gear Solid albo Resident Evil bez walk z szefami. Inna rzecz że nie w każdej grze bossy mają sens (Uncharted 2). Boss musi być dobrze pomyślany, żeby gracz pokonał go w miarę szybko i bez frustracji. Mnie też zdarzało się zaglądać na YouTube, bo za cholerę nie dało się ubić jakiegoś szefa. Czegoś takiego nie chcę. QTE może być, odradzanie się, wiele pasków życia i inne przegięcia też. Ma być epicko, z dreszczykiem, ale bez frustracji. W RPGach powinna być opcja pominięcia bossa gdy odpowiednio rozwiniemy postać.

Offline tytacz

  • I Am Robot
  • *****
  • Wiadomości: 6517
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2012, 00:30:34 »
W RPGach powinna być opcja pominięcia bossa gdy odpowiednio rozwiniemy postać.

Coś jak w F1 i NV  ;)

Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16426
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2012, 09:30:12 »
Widzicie, o FPSach jakoś nie pomyślałem, znaczy przynajmniej o tych bardziej współczesnych. Aczkolwiek z chęcią sprawdziłbym sekwencje QTE, które przypominały by walkę rodem z Bonda czy Bourne'a.

BluePL

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2012, 10:06:25 »
Niektórzy twierdzą, że wyjście z pierwszej do trzeciej perspektywy w cut-scenkach psuje im immersje, a żeby QTE było naprawdę z powerem, to raczej musi być z trzeciej osoby. Fakt z pierwszej może by i przeszło, ale raczej będzie mocno nudne i powtarzalne po jakimś czasie, w TPS można dużo bardziej dynamiczną i ciekawą scenkę wymyślić.

Swoją drogą jak już o immersji mowa ciekawe - DS twierdził, że dla niego jak ktoś ma 5 tytułów rozgrzebanych to 0 immersji. Mi to zupełnie nie przeszkadza, bo swobodnie przeskakuję między tymi światami. Za to w trakcie gry mega wnerwiają mnie komunikaty z Xbox Live czy PSN i one mi psują immersję, a najgorzej jak jeszcze zasłaniają tekst ;).

Wam też przeszkadza wyskakiwanie do TPS w przypadku cut-scenek, albo przeszkadzałoby przy takim QTE?
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 10:09:07 wysłana przez BluePL »

Offline Acrid

  • Administrator
  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 16426
  • Płeć: Mężczyzna
  • pank rok
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2012, 11:24:47 »
Bo ja wiem? QTE wcale nie wymaga przejścia do trzeciej osoby i już przy pierwszej może wyglądać dobrze. Wszystko zależne jest przecież od silnika gry/możliwości twórców.

Offline Ken Marinaris

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 693
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2012, 11:42:23 »
Sa potrzebni :)
Wprowadzaja do rozgrywki urozmaicenie i stanowia jakas odskocznie od zwyklych adwersarzy.
Dobrzy bossowie (The Boss w MGS3 na przyklad) sa zapamietywani na lata i to ich wlasnie obraz mamy przed oczami gdy uslyszymy o grze. Co wiecej, to oni nierzadko sa sila napedowa gier (Bayonetta).

Offline RudolV

  • Badass
  • *****
  • Wiadomości: 1184
  • Płeć: Mężczyzna
  • Just call me... Kakolookiyam!
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2012, 11:42:47 »
niektórym FPS-om przechodzenie do perspektywy 3ej osoby szkodzi. Taki Bulletstorm dostałby ode mnie o oczko wyższą ocenę, gdybym na żadnym etapie nie musiał oglądać gęby głównego bohatera

edit:
Co wiecej, to oni nierzadko sa sila napedowa gier (Bayonetta).
to fakt jak grałem w Bayonette bardzo mi się walki z bossami podobały, jedyne co bym zarzucił to tworzenie ich na zasadzie "głowa posągu + macki" co powoduje, że w mojej pamięci zlały się w jedno
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 11:52:26 wysłana przez RudolV »

Offline _Music

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2012, 12:10:44 »
Dobry boss nie jest zły, najlepiej wspominam chyba tych z DMC3- Agni & Rudra, ftw!

Byleby bez tego popier***ego qte, które jest najgorszym tworem ostatnich lat w branży.

« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 12:12:43 wysłana przez _Music »

Offline ksztyrix

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3294
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2012, 12:25:38 »
Co? God of War FTW!

Offline Arumantis

  • Padawan
  • **
  • Wiadomości: 89
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2012, 12:36:57 »
Czy są potrzebni? I tak i nie. W grze która stara się być realistyczna bossowie są zupełnie niepotrzebni albo powinni nie być nie wiadomo jak napakowani. W grach z elementami fantastycznymi czy w grach mniej realistycznych czemu by nie? Ktoś wspomniał o bossie z Uncharted 2, też uważam, że był niepotrzebny, ale akurat tam było fabularnie wyjaśnione czemu jest taki ultra napakowany. Bossowie w DE:HR to już w ogóle przegięcie. Walka z bossem powinna być inna niż walka ze zwykłym przeciwnikiem, powinna być tak skonstruowana, żeby zmusić do myślenia i zaplanowania strategii. ;)  Gracz powinien mieć kilka sposobów na pokonanie bossa, nie zależnie od swojego ekwipunku czy wyborów w rozwoju postaci (to akurat przy RPG)
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 12:39:00 wysłana przez Arumantis »

Offline Krojsta

  • Super Badass
  • *****
  • Wiadomości: 2599
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 12, 2012, 13:15:15 »
Shadow of the Collossus czyli bossfest! Już pomijając to, że ta gra bez bossów w ogóle nie miałaby prawa istnieć, ale uważam że twórcy w tej grze pokazali co to jest dobra walka z bossem (nie umiem znaleźć żadnego synonimu stąd te powtórzenia ;) ). Każdy jest inny, z każdym walczy się inaczej. Jedne są ogromne tak, że samo obejście ich dookoła wymaga wiele czasu, inne są mniejsze i bardziej upierdliwe, mimo to każdy diametralnie różni się od innych. Latające, kopiące pod ziemią, chodzące po ścianach, no naprawdę jest tego od groma. Cudo dla tych co lubią te walki.

PS. QTE z pierwszej osoby było w God of War III na samym końcu ;)

Offline Asinus

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 361
  • Płeć: Mężczyzna
  • asinus asinorum in saecula saeculorum
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 12, 2012, 13:49:56 »
Shadow of the Collossus czyli bossfest!
Monster Hunter to jest prawdziwy bossfest ;) A by nie było offtopu sądzę, że w większości przypadków bossowie to samo zło. Przeszkadzają w delektowaniu się grą i rzucają pod nogi kłody w drodze do zakończenia  :P

Offline wruuth

  • Junior
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2012, 14:25:12 »
Nie przepadam za bossami w grach. Zwykle są przepakowani (kilka żyć, ciosy zabierające połowę życia) jednak jeszcze gorszą sytuacją jest, gdy boss jest ale walka z nim jest banalnie prosta (końcowy boss w Gears 2 czy Bioshock). W takiej sytuacji nie ma żadnej satysfakcji z wygranej.

Ogólnie - bossowie nie są potrzebni. Jeśli jednak już twórcy uprą się na ich obecność to niech chociaż przyłożą się do zaprojektowania walk z nimi. I najważniejsze, niech zrobią ją tak, by gracz czuł, że walka jest uczciwa (przegrywa w wyniku popełnienia błędów, a nie dlatego, że przeciwnik dysponuje ciosem powodującym natychmiastowy zgon).

psxfan

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 12, 2012, 14:41:36 »
Dla mnie ważni są
Jako bossa uznaje np nemesisa lub sephiroth-a głowny zły w grze daje dużą motywacje aby gre przejść
Tak samo w Zeldzie
Najlepsze Finale to te w których główny zły był dobrze nakreślony wtedy lepiej sie gra
Seria Gothic tez miała bardzo dobrze rozwiązaną kwestię Bossów w 1 i 2 szczególnie
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 14:45:23 wysłana przez psxfan »

Offline Sialala

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 12132
  • Płeć: Mężczyzna
  • tekst osobisty
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 13, 2012, 09:19:04 »
nienawidze bossow w grach, dlatego zawsze ich zabijam.

Pikacz

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 13, 2012, 10:11:04 »
Dla mnie gra z bossami dostaje od razu ujemny punkt i w 99 przypadkach na sto włączam poziom easy, bo nie chce mi się z nimi bujać nie wiadomo ile - dla mnie taki boos levela nic nie wnosi do gry, a tylko potrafi wkurwić. Jak już wspominany przeze mnie latający cudak z wielką gębą z Ninja Gaiden 2. Jestem pewny, że nie skończę tej gry, bo od czasu jak do niego doszedłem nie mam ochoty jej odpalić.
Natomiast Główny Badass to zupełnie inna sprawa. Jesli to jest cRPG to musi być ale pomyślany - nawet z moją wysoką tolerancją na uproszczenia czy głupoty w cRPG muszę przyznać, że to co jest na końcu ME2 to jakiś dowcip. :/
W grach akcji też jakoś obleci gdy na końcu dadzą jakiegoś Badassa - o ile w Uncharted podobał mi się finał z bossem, to w Uncharted 2 już rzucałem kurwami na najwyższym poziomie.

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 13, 2012, 11:10:02 »

Swoją drogą jak już o immersji mowa ciekawe - DS twierdził, że dla niego jak ktoś ma 5 tytułów rozgrzebanych to 0 immersji. Mi to zupełnie nie przeszkadza, bo swobodnie przeskakuję między tymi światami.

Oczywiscie. Moze dlatego, ze dla mnie fabula to najistotniejszy element i gry traktuje podobnie jak ksiazki i filmy - czytam/ogladam jedna na raz.

A co do bossow - sztampa! Wolalbym, by ich nei bylo lub byli umiejetnie wpleceni w swiat i fabule gry zamiast standardowego ich wrzucania "bo tak wypada".
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

BluePL

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 13, 2012, 11:30:10 »
Oczywiscie. Moze dlatego, ze dla mnie fabula to najistotniejszy element i gry traktuje podobnie jak ksiazki i filmy - czytam/ogladam jedna na raz.
Mało gier mnie na tyle wciągnęło, żebym się nie mógł oderwać. Były takie oczywiście - Torment, Psychonauts, Bioshock, Heavy Rain, Shadow of The Colossus i fakt większość głównie ze względu na fabułę.  Jest tego jednak stanowczo za mało, a w większości pozycji fabuła nie jest na tyle zakręcona, żeby mnie dorwać na wyłączność ;). Były też takie które przeszedłem od początku do końca, bo akurat miałem ochotę na dany typ rozgrywki, ale nie przeszkadzałoby mi gdybym je poszatkował.
Alan też jest niezły, ale epizodyczność jest całkiem fajnie zrobiona, więc można poszatkować bez problemów.

Chyba, trzeba to wydzielić w osobny temat, szkoda męczyć OT. Czy było już coś o immersji i przeszkadzajkach?
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, 11:32:32 wysłana przez BluePL »

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 13, 2012, 11:39:52 »
Gram właśnie w Batmana: Arkham City i tam z niecierpliwością czekam na walkę z Bossem, bo każdy z nich jest jakiś. Ma charakter i cechy, które sprawiają, że chcę się z nim spotkać oko w oko. Konfrontacja wynika z ciekawości, co się stanie, gdy już go spotkam i pokonam, jak się zachowa, co powie, z chęci pokazania kto ma ostatnie słowo, a nie chęci pchnięcia fabuły dalej. W Ninja Gaiden 2 nie wiedziałem kim jest stwór z którym walczę i który niespodziewanie stanął mi na drodze, więc wygrana nie sprawiała mi satysfakcji.


Czy bossowie są konieczni? Jeśli są dobrze osadzeni w fabule, to fajny element gry. Jeśli to tylko postać na zakończenie etapu, to wolałbym bosa w postaci zadania do wykonania - ucieczki, wysadzenia czegoś odpowiednio szybko, rozwiązania łamigłówki. Niekoniecznie musi to być antropomorficzna postać końca etapu, bo ostatnim przeciwnikiem może być równie dobrze coś nieożywionego, skoro postać bossa i tak byłaby pozbawiona charakteru.

Offline TurboGad

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 11015
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hejter MGS i Death Stranding
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 13, 2012, 11:43:07 »
W Arkham City jest jeden z moich ulubionych bossów, wymagający kombinowania i porzucenia otwartej walki. Jest wymagający, ale nie trudny w ten frustrujący i oszukańczy sposób. Dlatego dziwię, się, że wielu sprawiał problemy na new game +.

Śmiałbym się jakby ten grafoman Kojima upadł i sobie głupi ryj rozwalił!

Pikacz

  • Gość
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 13, 2012, 11:43:38 »
Czy bossowie są konieczni? Jeśli są dobrze osadzeni w fabule, to fajny element gry. Jeśli to tylko postać na zakończenie etapu, to wolałbym bosa w postaci zadania do wykonania - ucieczki, wysadzenia czegoś odpowiednio szybko, rozwiązania łamigłówki. Niekoniecznie musi to być antropomorficzna postać końca etapu, bo ostatnim przeciwnikiem może być równie dobrze coś nieożywionego, skoro postać bossa i tak byłaby pozbawiona charakteru.
O to, to. Bardzo mi się podobała akcja z Crokiem w Batman AA - nie była trudna, a dawała jakąś sensowną spójność z fabułą.

Offline Don Simon

  • Żywa Legenda
  • *****
  • Wiadomości: 21814
  • Gin&Tonic Team
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 13, 2012, 11:57:29 »
Batman to wlasnie przyklad idealny gry, gdzie bossowie pasuja i sa swietnie zrealizowani i wpisanie w strukture, fabule i klimat.
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się. Więc dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Daram

  • Mieszkaniec tego forum
  • ****
  • Wiadomości: 620
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 13, 2012, 12:59:33 »
Uwielbiam walki z bossami ale np. wczoraj skończyłem Just Cause2 i ostatnia walka z człowiekiem z wyrzutnią rakiet, w którego wpakowałem 5 granatów i kilkanaście magazynków z karabinu maszynowego, nie była zbytnio udana.

Offline arian

  • Ultimate Badass
  • *****
  • Wiadomości: 3012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Czy Bossowie w grach są potrzebni?
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 13, 2012, 13:06:00 »
Gram właśnie w Batmana: Arkham City

Przez szukanie Arkham City w dobrej cenie wkradł się błąd... W Arkham Asyllum powinno być. Ale struktura gry podejrzewam bardzo podobna. :)